Kirjoittaja Aihe: Marja Luukkosen fantasiakirjat  (Luettu 1501 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
Marja Luukkosen fantasiakirjat
« : Heinäkuu 04, 2004, 16:26:15 »
Oli pakko tehdä topicci Marja Luukkosesta, sillä hän on suomalaisista kirjailijoista ehdoton suosikkini. Olen lukenut ne kaikki, vaikken ainakaan yhdestä pitänyt yhtään (Varjo ei unohda). Minulta löytyykin kirjahyllystä monta Marja Luukkosen kirja, kuten Kivi, joka tahtoi takaisin veteen.

Fica

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Maaliskuu 27, 2005, 20:30:29 »
Marja Luukkosen Tähtisumun vangit on yksi rakkaimpia kirjojani. Sain sen mummoltani lahjaksi joskus ala-asteella, en edes muista minkä ikäinen olin. Taisipa olla sitten ensimmäinen fantasiakirjani, jos nämä fantasiaksi kerran lasketaan. ;) Missä kulkee muuten fantasian ja satujen raja? Itse olen mieltänyt Luukkosen kirjat jotenkin aina saduiksi. :)

Tähtisumun vangit on lumoava, itkettävä, naurattava...  Se on helppolukuinen, koska on varmaankin tarkoitettu nuoremmille lukijoille. Kuitenkaan se ei todellakaan aliarvioi lukijaansa, ja sen voi lukea vaikka kuinka monta kertaa. Tunnelmat, miljööt... Ah, tämä kirja pitää vain jokaisen itse lukea. :)

Omistan myös Täyden kuun lapset, joka on mielestäni ehkä enemmän satu... Tässä päähenkilönä on lapsi, ja tässä käsitellään paljon nuorille lapsille tuttuja tunteita. Yllättäviä juonikäänteitäkin riittää.

Aion tutustua myös muihin Luukkosen kirjoihin. :)

Karpalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2005, 20:05:52 »
Olen varmaankin lukenut kaikki Luukkosen kirjat, moneen kertaan, ja todella pidän, tai ainakin pidin, suurimmasta osasta. Lukemisesta on tosin jo aikaa. Luin tämän uusimman,(vai lieneekö tuo uusin....?) eli Varjo ei unohda vähän aikaa sitten, enkä oikein pitänyt. Olenkohan kasvanut yli tämän tyylisistä kirjoista, vai eikö kyseinen ollut niin onnistunut, mutta se ei oikein iskenyt. Mutta Suuri vesiretki, Tähtisumun vangit ja ihmeellinen omenatarha olivat ehdottomia suosikkejani aikoinaan. Pitänee lukea taas...