Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 111347 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Sonata Arctica
« Vastaus #300 : Heinäkuu 04, 2007, 17:36:06 »
Jani etsintäkuulutettuna. Awws. Ja btw, odotan innolla että se palaa takaisin Sonatan livekokoonpanoon, Jani on parhautta.

Joo Jani on ihan loistava:D

Siis kuitenkin on joku syy miksi Jani ei nyt esim. Ruisrockissa tule olemaan Sonatan riveissä. Hänhän jätti siviilipalveluksensa kesken ja siitä syntyi joku mellakka.

Harmillinen juttu. Olisi ollut niin hienoa nähdä Liimatainen kitaran varressa lauantaina. Mutta lohduttaudun sillä, että pääsen sentään katsomaan Sonataa pitkästä aikaa, vaikka Jani ei olekaan mukana menossa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #301 : Heinäkuu 04, 2007, 18:13:26 »
Ei Jani sivaria jättänyt kesken, se oli vaan joku Katso!:n tekemä hätäinen johtopäätös. Herra nimittäin kuulemma tällä hetkellä sivarissa, muutamalta ihmiseltä kuullut mm. galleriassa, kun ovat olleet tekemässä jotain sivaritöitä kitaristimme kanssa. Tämän vuoksi kesän keikat jäävät häneltä väliin USA-kiertueen ohella ja luultavasti vasta sitten tämän vuoden lopulla/ens vuoden alussa Janpe on taas kuvioissa mukana. Mutta eipä voi syyttää kuin itteään, mitäs ei mennyt silloin armeijaan kun sillä ei olisi ollut niin suurta merkitystä vielä bändin toimintaan. Ja Elias hoitaa homman loistavasti tuuraajana, vaikka itsekin hieman Jania kaipasin Pakkahuoneella. Mutta näillä nyt mennään.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #302 : Heinäkuu 10, 2007, 19:51:00 »
Olinpa nyt sitten Ruisrockissa ja Sonatankin keikka tuli siinä nähtyä. Tykkäsin aivan hirveästi! Olin suuren osan loppupäivää pienessä ekstaasissa, vaikka en ihan eturiviin päässytkään, (In Flamesin keikan alkuun asti - meikäläiseltä se meni aivan plörinäksi ja harmittaa syvästi) ja sain aika hyviä kuviakin. Yritin tietysti saada rumpukapulan, plektran tai Tonyn pyyhkeen haltuuni, mutta tällä(kin) kertaa epäonnistuin. Jätkät vetivät upean keikan, eikä Liimataisen poissaolo häirinnytkään niin hirveästi kuin olisin luullut. Viljanen paikkasi Jania aivan loistavasti! Oliko muita vuotislaisia paikalla?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #303 : Heinäkuu 12, 2007, 15:57:20 »
Viljanen paikkasi Jania aivan loistavasti! Oliko muita vuotislaisia paikalla?

Olisin kovasti halunnut mennä, mutta minulla oli muuta menoa. Soittiko Sonata paljon kappaleita siltä niitten uudelta levyltä? Mistä biisistä tykkäsit eniten? Haluaisin vielä tietää siitä keikkakitaristista, että minkälainen ja minkätasoinen soittaja hän on?
Aika paljon kysymyksiä:D

Voi olla, että Janin siviilipalvelus tekee vain hyvää miehen soitolle. Hänelle jää varmaan aikaa nyt treenata kotona ja kuka tietää minkälaisia ultimatesweepsooloja nähdään sitten ku jätkä tulee takaisin Sonatan riveihin. (Jani on jossain young guitarin haastattelussa sanonut, että hän ei ehdi juurikaan harjoitella keikkakiireiden takia)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #304 : Heinäkuu 12, 2007, 18:17:21 »
Olisin kovasti halunnut mennä, mutta minulla oli muuta menoa. Soittiko Sonata paljon kappaleita siltä niitten uudelta levyltä? Mistä biisistä tykkäsit eniten? Haluaisin vielä tietää siitä keikkakitaristista, että minkälainen ja minkätasoinen soittaja hän on?
Aika paljon kysymyksiä:D

Minä en itse Ruisrockissa ollut paikalla, mutta mitä olen muilta kuullut, niin ne olivat siellä soittaneet uudelta levyltä ainakin In black and whiten, Paid in fullin, For the sake of revengen, It won't faden ja Calebin, kuten muillakin tämän kesän festareilla (paitsi Sauna open airissa It won't faden oli kai korvannut The Harvest). Toivottavasti sama setti on vielä Ankkarockissakin, kun itse olen menossa sinne katsomaan Sonataa ja olisi erittäin mukavaa kuulla ainakin Caleb livenä, nuo kolme ensimmäistä olen livenä jo kuullut.
Ja Viljasesta Sonatan Pakkahuoneen keikan keväällä nähneenä voin sanoa, että onhan se kova soittamaan, juu, hoitaa kaikki Janin tilutussoolot sun muut ihan kunnialla mutta ei orjallisesti siltikään, mutta ei se Janin lavaolemusta korvaa ;D
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #305 : Heinäkuu 12, 2007, 21:11:56 »
Viljanen paikkasi Jania aivan loistavasti! Oliko muita vuotislaisia paikalla?

Suunnilleen nuo Asoalianin biisithän nuo vetivät, ja oli kyllä mukavaa kuulla uutta materiaaliakin. Olisi toisaalta ollut ihan mielenkiintoista kuulla vaikkapa Under Your Tree tai Good Enough Is Good Enough. Hitaistahan Sonata veti vain Tallulahin. Vaikea sanoa, mistä pidin eniten, sillä kaikki kuulosti aivan upealta. En minä tietenkään voi puhua millään kitaristin kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta minusta Viljanen veti ihan hienosti ja soitteli nopeatkin kohdat hyvin. Heppu istui oikein hyvin bändiin, vaikka ei itse Liimatainen olekaan.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #306 : Heinäkuu 13, 2007, 21:50:59 »
Suunnilleen nuo Asoalianin biisithän nuo vetivät, ja oli kyllä mukavaa kuulla uutta materiaaliakin. Olisi toisaalta ollut ihan mielenkiintoista kuulla vaikkapa Under Your Tree tai Good Enough Is Good Enough. Hitaistahan Sonata veti vain Tallulahin.

No Good enough Is Good Enoughissa on sen verran viuluja sun muita, että ei välttämättä ole ihan paras keikkabiisi. Fly with the black swan on minusta todella hyvä ja sen haluaisin kuulla/nähdä livenä. Caleb on kyllä aika hidas jos minulta kysytään, mutta olen kuunnellut paljon jotain Children of Bodomia niin minulle aika monet  kappaleet on varmaan hitaita:D

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #307 : Heinäkuu 14, 2007, 00:29:45 »
Oikeastaan kokolailla kaikki uuden levyn biisit ovat melko hitaita varsinkin verrattuna vanhempaan materiaaliin. GEIGEä tuskin tullaan kuulemaan, koska siinä on jotain ongelmia rytmin kanssa livetilanteessa. Jotain tuollaista Tony jossain haastattelussa selitti.

Suunnitelmistani huolimatta Ruisrock jäi välistä, mutta Ankkarock onneksi vielä tuloillaan. :)

Jani nähty Lapinjärvellä sivarissa, joten end of discussion.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #308 : Elokuu 06, 2007, 16:03:16 »
Kunnon power metallia heti Nightwishin jälkeen.

[pilkunviilausta]Nykyään Sonata ei oikeastaan ole niinkään power metallia. Muistaakseni Tony Kakko (laulaja) luokitteli Sonatan melodiseksi metalliksi.[/pilkunviilausta]

Kas niin, nyt se on sitten tapahtunut. Liimatainen sai lähtöpassit yhtyeestä ja Viljanen on nähtävästi virallinen kitaristi. En voi sanoa, etteikö tämä olisi ollut pieni järkytys - Liimatainenhan on sentään ollut yhtyeen kitaristi alusta alkaen ja mitä nyt muutamilla keikoilla olen päässyt juttelemaan hänen kanssaan, niin aivan loistojätkältä on vaikuttanut. Mutta onhan tämä tietenkin bändin sisäinen asia, ja ainakin Ruisrockissa Viljanen kyllä todisti sopivansa joukkoon. Jania tulee varmasti keikoilla ikävä, mutta parempi niin, että yhtye jatkaa eteenpäin kuin lopettaa kokonaan. Täältä voi käydä lukemassa yhtyeen virallisen ilmoituksen asiasta. Mitä mieltä te muut Sonata-fanit olette?

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #309 : Elokuu 06, 2007, 16:52:18 »
Olihan tuo uutinen aluksi pieni järkytys, vaikken siitä kovin paljon yllättynytkään, koska huhut erilaisista ongelmista Jani Liimataisen asevelvollisuuden suorittamiseen liittyen ovat olleet liikkeellä pitkin kevättä. Liimatainen oli mielestäni jollain tapaa bändin sielu lavalla, joten on harmillista, että tässä kävi näin, mutta Viljanen - ainakin katselemieni videojen perusteella, sillä livenä en ole häntä nähnyt - on loistava kitaristi ja onnistuu varmasti paikkaamaan Liimataisen jättämän aukon hyvin ainakin musiikillisesti. En usko tämän vaihdoksen muuttavan Sonataa kovinkaan paljon, joten olen aika luottavaisin mielin pienestä järkytyksestä huolimatta. Pakko oli kuitenkin pistää My Selene soimaan.

Poissa Shayas

• never-fading
  • Vuotislainen
  • take me home
« Vastaus #310 : Elokuu 07, 2007, 00:36:48 »
Minä itse asiassa purskahdin itkuun, kun tästä kuulin. Meni aika kauan selvitä ensijärkytyksestä, mutta sitten kun kunnolla tajusin, että se on ihan totta; Jani Liimatainen erotettiin Sonatasta... no, se on kamalaa, ihan kauheaa. ._.

Ei sillä, etteikö Elias Viljanen olisi erittäin hyvä kitaristi hänkin. Tampereen Pakkahuoneella huhtikuussa hänet näin esiintymässä bändin kanssa, tosi hyvin hän soitti ja näin. Siitä ei ole kyse. Elias Viljanen on loistava, ja sopii hyvin bändiin kyllä, minulla ei ole mitään ongelmaa siinä, että Elias on bändin jäsen toisin kuin toisen suosikkibändini (Nightwish) kanssa, joka myöskin sattui yhden jäsenensä erottamaan.

Ongelma on yksinomaan siinä, että minusta Jani oli suuri osa Sonataa, ja videoiden perusteella hän oli suuri vaikuttaja siihen, että keikat olivat loistavia. Jania en siis päässyt näkemään livenä, mikä harmittaa minua aivan suunnattomasti. Levyistä olen kyllä sen verran tajunnut, että mielettömän hyvä kitaristi on kyseessä, ja hänet olisin ihan tosissaan tahtonut nähdä esiintymässä muun bändin kanssa yhdessä. Hän on ollut mukana alusta saakka ja minä vain ajattelin hänen olevan korvaamaton osa bändiä. Tulee ikävä. ._.

Uskonpa kuitenkin, etten tule millään tavalla pettymään Eliaksen soittoon tulevilla levyillä. Kuten sanoin, pidän häntä myöskin loistavana soittajana, mutta en mieti nyt musiikillista menetystä. Eiköhän Elias ne Janin saappaat ihan hyvin tosiaan täytä, kun puhutaan soittamisesta. Mutta mulle vain tuli väistämättä sellainen fiilis, että kun Jani lähti, lähti tärkeä osa Sonataa. Hän on vaikuttanut niin loistavalta tyypiltäkin kaikissa haastatteluissa sun muissa.

Noh, luotanpa joka tapauksessa kyllä Tonyn, Henrikin, Tommyn ja Markon arviointikykyyn - eivät he Jania mistään kevyistä syistä olisi varmaan pois potkineet. Se vaan ei poista sitä, että hänen lähtönsä ainakin minusta tuntuu pahalta. Varmasti heistäkin. Mutta turha tätä nyt on niin paljoa pohtia - pakko se kai on vain hyväksyä. Toivon, että Janin soitosta saadaan vielä nauttia jossakin toisessa bändissä tms.

Mutta niin, täytynee nyt vain toivottaa Elias tervetulleeksi. :)

// nyt rupesin katselemaan kaikkia vanhoja live-videoita ja taas itkettää. Otan kai tämän liian raskaasti, mutta tästä bändistä on tullut minulle kauhean tärkeä, vaikken ole sitä pitkään kuunnellutkaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2007, 01:04:00 kirjoittanut Shayas »
no / no turning back now

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #311 : Elokuu 07, 2007, 10:46:46 »
Aina käy näin O.o Ensin olin ihan onnessani ja fiiliksissä Sonatan Ankkarockin keikasta (mikä btw oli loistava, vaikka olisikin ollut kiva kuulla vanha kunnon 8th commandement ja For the sake of revengekin jäi pois, mutta pääsipä ainakin tapaamaan pojat keikan jälkeen :p), ilmoitetaan että Jani on erotettu. Huokaus. Tuo kaikki tuli ainakin minulle totaalisena yllätyksenä. En hetkeäkään ole ajatellut, ennen tuon ilmoituksen lukemista siis, etteikö Jani jossain vaiheessa palaisi Sonataan.. no, ei kai sitten. Ikävä Jania kyllä tulee, varsinkin keikoilla - Elias toki soittaa hyvin ja näin, mutta Jani vain on niin... Jani. Kuten joskus aiemmin taisin täällä sanoa, Eliaksella ei ole Janin lavakarismaa. Mutta jos siinä ei kerta oikeasti ollut muita vaihtoehtoja kuin potkaista Jani pois, niin parempi että ne tekivät niin eivätkä kokonaan lopettaneet Sonataa. Jos koko bändi olisi hajonnut, olisi angstin määrä ollut vieläkin suurempi. Ehkä Eliakseen tottuu ja sen oppii hyväksymään ajan kanssa oikeasti yhdeksi osaksi Sonataa. ^^ Toivottavasti, ainakin.
Ja pääsinpä ainakin näkemään Janin viimeisen keikan Sonatan riveissä :>

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #312 : Elokuu 07, 2007, 13:16:26 »
*Tyrmistynyt hiljaisuus*

Olen nähnyt Sonatan kaksi kertaa, kerran kummankin kitaristin kanssa, ja kyllähän Viljanen vaikutti ihan hyvin joukkoon sopivan. Mutta silti.
Mutta kuten Asoalian sanoi, parempi näin kuin että koko bändi olisi hajonnut.

Ja toiseen aiheeseen, nimittäiin hommasinpa lopultakin Unian itselleni (enhän ole suunnitellut sen ostoa kuin vasta pari kuukautta). Onhan se ihan hyvä, mutta jotenkin on ikävä sitä Winterheart's Guildin "tuplabassarihölkkää".
Respect the funk.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #313 : Elokuu 07, 2007, 20:46:31 »
Pakko laittaa Silence soimaan, ei tästä järkytyksestä muuten selviä.

Ei. Eieieieieieiei. Ei. Ei Jani saa Sonasta lähteä, ei häntä saa erottaa! Voihan *piip* minkä menitte pojat tekemään. Kenen kenkiä minä tästä lähtien keikoilla sitten hipelöin, jos en Janin? Ärrinmurrin. Jani oli suuri osa Sonataa, en osaa kuvitella Sonataa ilman häntä. Sonata ei ole Sonata ilman häntä.

Ihmettelen hieman, kuinka tämä uutinen minua järkytti, järkytti paljon enemmän kuin Tarjan erottaminen Nightwishista (onneksi tämä sentään oli paljon vähemmän dramaattinen kun vertaa siihen show'hun), vaikka periaatteessa tämä oli paljon enemmän odotettavissa: Janin puuttuminen keikoilta ja muut herran sotkut. Mutta kun... Jani on Jani, enkä minä tykkää, että Jani ei ole Sonatassa. Yhyy.

Tästä Viljasesta en osaa mitään sanoa, mutta teidän perusteella uskon hänen olevan hyvä soittaja, ja ei kai siihen pestiin huonoa olisi otettukaan. Mutta ei hän koskaan tule korvaamaan Janin paikkaa sydämmissämme - tai ainakin minun. Surettaa tämä touhu, mutta eipä sille mitään voi. Pojat tekevät miten parhaaksi näkevät, eikä siinä minun mielipiteeni paljoa paina. Ja kaippa se sitten oli loppujen lopuksi paras näin - juuri, ettei koko bändi joutunut lopettamaan. Mutta kyllä Jania tulee ikävä, toivottavasti kuulemme hänestä vielä.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #314 : Elokuu 13, 2007, 00:48:18 »
Olen nähnyt myös Sonatan livenä kummankin kitaristin kanssa, enkä minä mitään järisyttävää eroa huomaa. Tietenkin Jani kuuluu bändiin oleellisena osana, ja olisi ollut kiva että hän olisi jäädä voinut, mutta itseppähän on sotkunsa keittänyt. Laulaja on minulle aina se kaikkein tärkein, ja tässä tapauksessa Tony siis, joka omaa aivan mahtavan äänen ja laulunlahjan :)
Sonata on bändinä ollut minulle aina hyvin rakas. Monia vuosia sitä olen kuunellut ja fanittanut ja rakastanut. Tykkäät eniten uusimmasta - Unia - levystä. Aivan mahtavaa settiä, ja parempaa kuin vanha power metalli tyylinen. Mutta kyllä nekin silti hyviä ovat, ja lähes kaikista biiseistä pidän.
Mutta hieman harmillistahan tuo Janin lähtö bändistä on, mutta eipä se minun maailmaani kaada, eikä tee Sonatasta yhtään sen huonompaa.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #315 : Elokuu 22, 2007, 18:42:26 »
Minusta Liimatainen oli syy miksi Sonata kuulosti hyvältä. Eii eiiei ei HÄNTÄ SAA EROTTAA!

Viljanen varmasti osaa soittaa samat jutut kuin Jani ja ehkä musiikki ei kärsi pinnallisella tasolla kovin paljon, mutta Liimatainen on kaikista maailman kitaristeista yksi lempparini ja uskon, että Sonatan menestys oli aika paljon hänen ansiotaan. Saa nähdä miten Sonata pärjää... jään odottamaan kuitenkin suuremmalla innolla mitä Liimatainen nyt tekee.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #316 : Elokuu 27, 2007, 20:08:24 »
Valistakaas tietämätönta ja kertokaa, mikä olisi hyvä levyhankinta. Oma mielipide heittelehtii Silencen ja Ecliptican välillä. Vinkkejä pyydetään.

Neuvot hyväksytty ja pistetään harkintaan. Haen nyt ensimmäiseksi Sonata-levyksi soveltuvaa levyä, koska käteisen rahan tilanne on neljän Maiden-livetuplan jälkeen vähän niin ja näin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2007, 20:35:35 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #317 : Elokuu 27, 2007, 20:15:15 »
Minä sanoisin, että osta ihmeessä Silence, jos kahdesta ensimmäisestä olet valitsemassa. Ecliptica on jotenkin liian stratovariusmainen, ja minä ainakin henkilökohtaisesti pidän Silencesta paljon enemmän kuin ensimmäisestä albumista. Onko sinulla noita uudempia albumeja? Winterheart's Guild olisi hyvä hankinta myös (mikäli sinulla ei sitä ole). Minä olen aina jotenkin pitänyt WG:stä, sanottiin siitä mitä sanottiin. Uusi Uniakin on aika kovaa settiä.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #318 : Elokuu 27, 2007, 20:32:06 »
Olen oikeastaan aika samoilla linjoilla Rainmakerin kanssa. Ecliptica on Sonatan ensimmäinen levy, mutta lopulta aika yksipuolinen ja varsin Stratovarius-vaikutteinen, joten itse kuuntelen sitä nykyään aika harvakseltaan. Silence on paljon monipuolisempi ja musiikillisesti parempi albumi, jolta löytyy paljon enemmän hyviä biisejä kuin Eclipticalta. Ecliptica julkaistiin vuonna 1999 ja Silence vuonna 2001, ja bändissä noiden kahden vuoden aikana tapahtunut kehitys on helposti kuultavissa jälkimmäiseltä levyltä. Jos taas valikoima on vähän laajempi ja pystyt ostamaan minkä tahansa Sonatan levyn, niin ehdottaisin valitsemaan bändin parhaiden levyjen Winterheart’s Guildin, Reckoning Nightin ja Unian väliltä Reckoning Nightin. White Pearl, Black Oceans… on edelleen parhaita Sonatan biisejä single Don’t Say A Wordin ohella, ja Shamandalie on yhtyeen parhaita balladeja.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2007, 20:51:26 kirjoittanut Browey »

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #319 : Elokuu 29, 2007, 20:27:00 »
Minun mielestäni Eclipticakin on kyllä ihan loistava levy. Ei tosin yllä Silencen tasolle, sillä Silence nyt vain sattuu olemaan upea, mutta minusta Ecliptica on tasaisempi kokonaisuus. Kaikkia biisejä kykenee sietämään ja kuuntelemaan, minkä lisäksi siellä on muutama ihan mielettömän hyvä biisi (Full moon, My land, Replica, Kingdom for a heart...), mutta Silenceltä ja kaikilta uudemmiltakin levyiltä löytyy sellaisia joita ei vain jaksa. Itse asiassa Ecliptica hipoisi täydellisyyttä jos se nauhoitettaisiin kokonaan uudestaan, kun Tony lausuu paremmin englantia ja muutenkin hänen äänensä on kehittynyt parempaan suuntaan ja näin. ^^

...ja tämän viestin pointti oli?

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #320 : Lokakuu 05, 2007, 21:41:04 »
Lueskelinpa tässä jotain lehteä ja pisti silmään pienenpieni kuva, jossa poseeraa mm. Tony Kakko. Kun tarkemmin asiasta otin selvää, sain tietää kyseessä olevan Northern Kings -niminen lauluyhtye, joka on perustettu tänä vuonna, ja jonka ensimmäinen levy ilmestyy 24.10. Levyltä on ilmestynyt single, uusi versio Tina Turnerin We Don't Need Another Herosta. Laulupuuhissa ovat Kakon lisäksi Marco Hietala, Jarkko Ahola ja Juha-Pekka Leppäluoto. Oletteko te mahdollisesti kuulleet tämän biisin, ja jos olette, mitä piditte?

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #321 : Lokakuu 09, 2007, 23:40:08 »
Ihmetyttää miten paljon kitaristia pidetään arvossa, että aletaan puhumaan että olisi hänen ansiotaan suosio ollut. Eiköhän se ole ollut koko bändin panostuksen ansiota, ketään ei saa väheksyä. Ja minut ainakin vakuutti se kokonaisuus, eikä mitkään kitarasoolot, vaikka niihinkin ihastuin kovin paljon. Järkyttynyt olin silloin kuin tuo tapahtui, mutta Ankkarockissa poikien vastaukset Janiin liittyen jo valmistivat vastaanottamaan uutisen.

Life goes on.

Mutta tässä Tony valotti asian jo niin hyvin, että huomaa tämän olleen väistämätöntä:

Tony: Well, Jani was just unable to take care of anything anymore. He was in jail for one month, for example, for avoiding the military service. There's no way he's out of it yet — that was spring this year, in April, that he was one month in jail. He got out of there to do the civil service thing, and the last I know he was in training for that, some kind of training. The service thing is a year, or a little bit more — 395 days? Well, one day in jail counts quite a few days in civil service, so I don't know actually. I haven't been in touch with the guy, it's been impossible, you know. That was also one of the main problems, no matter what you do, send him a pre-stamped answering letter with an envelope and everything, and you don't get that back. You SMS him, and get no return. Hhhhhh It's just impossible, and he obviously just didn't want to be in the band anymore. For me, it feels like… when you're dating a girl, and you want to split with her, and you're not man enough to say it right there. So, you start fucking things up, and eventually the girl says, "I don't want to be with you anymore." Rather have the girl leave you than leaving the girl and be a man. That's only my point of view.

löytyy täältä: http://www.metalteamuk.net/interview-sonataarctica.htm

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #322 : Lokakuu 12, 2007, 23:07:04 »
That was also one of the main problems, no matter what you do, send him a pre-stamped answering letter with an envelope and everything, and you don't get that back. You SMS him, and get no return. Hhhhhh It's just impossible, and he obviously just didn't want to be in the band anymore.
Niin, se on tosi ärsyttävää kun joku käyttäytyy tuolla lailla. Tämän selityksen valossa Liimatainen varmaan ansaitsi tulla potkaistuksi bändistä, vaikka loistava kitaristi ja suuri osa bändin olemusta onkin.

Jotenkin outoa, että tyyppi voi olla niin loistava kitaristi ja lahjakas siinä, mutta sitten oikeassa elämässä aika avuton ja suorastaan typerä.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #323 : Joulukuu 03, 2007, 18:35:26 »
Onko täältä ketään tulossa 27.12 Ouluun Teatrille vahtaamaan Sonataa?

Itselläni toinen kerta Teatriassa Sonataa katsomassa, mutta muuten on kyllä tullut kierrettyä bändin mukana.

Vielä tuohon Liimatainen-Viljanen-episodiin:

Saa nähdä miten Sonata pärjää... jään odottamaan kuitenkin suuremmalla innolla mitä Liimatainen nyt tekee.

Hyvin on näille päiville asti pärjännyt! Vaikka Viljasen kitaristin taidot eivät ole päässeet niin hohdokkuuteen Unia-levyn myötä, josta on karsittu jonkinverran pois tyylin Wolf & Raven-kitarasooloja, on Viljanen soittanut keikoilla loistavasti Liimataisen luomat polut ja vetänyt hyvän korren hänkin. Kun näin Viljasen ensi kertaa Sonatan kanssa, hiukan sen jälkeen kun hän hommiin astui, näki hänestä pienen epävarmuuden ja sen, ettei hän tuonut itseään niin esille kuin esim. Jani aikoinaan. Jani osasi esiintyä, ja kukapa niitä tiukantiukkoja farkkuja, punaista lettiä ja silmäniskuja ei olisi rakastanut.

Silti, Sonata on ennenkin muuttunut jäsenistään, ja vaikka Janin aikana Sonata eli parhaita aikojaan ja puhuttiin, että se oli ns. "paras kokoonpano" ikinä, ei Viljanen silti ketään luultavasti pettänyt ole. Elias vetää hyvin, ja niin kauan kuin Tony ja Tommy bändissä pysyy, voi sitä vielä sanoa kunnon Sonataksi. Ja jos joku hylkää Sonatan kitaransoittajan vaihtumisen vuoksi, voi kyllä katsoa peiliin ja miettiä omassa pääkopassaan, tykkäsikö bändissä sen musiikista, vai sen kitaristista. :-)

Eipä minulla muuta, Sonata jatkaa valloitustaan. Minä olen mukana niin kauan, kun hekin ovat.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #324 : Joulukuu 03, 2007, 19:54:44 »
Elias vetää hyvin, ja niin kauan kuin Tony ja Tommy bändissä pysyy, voi sitä vielä sanoa kunnon Sonataksi.

Minä taas kilahdan lopullisesti siinä vaiheessa, jos Marko joskus jättää Sonatan... (:

Mutta niin, ärsyttää edelleen että tuo Sonatan suomenkiertueen piti ajoittua noin huonoon aikaan noin niin kuin minun kannaltani, olisi ollut kiva lähteä katsomaan niitä johonkin mutta tietysti niiden sitten piti olla tuolloin. Nooh, toivottavasti niillä olisi sitten keväämmällä (keväällä on kaikin puolin kivempi käydä keikoilla - ei jäädy jonottaessa ja jonotustahan harrastetaan ja ahkerasti ;)) lisää keikkoja ja mielellään voisivat vaikkas raahautua tännekin päin, ei jaksaisi aina ravailla ympäri Suomea niiden perässä. Mutta tuskinpa ne Jyväskylään itseään ihan heti raahaavat uudestaan...

En tiiä, mikä tämän viestin pointti oli. Se, että sellaista ei ollut?