Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 112388 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Browey

• Vuotislainen
Vs: Sonata Arctica
« Vastaus #275 : Huhtikuu 27, 2007, 20:10:30 »
Sonata Arctican uusin single, Paid in Full, ilmestyi keskiviikkona. Olen kuunnellut singlen kolme kappaletta (Paid in Fullin kaksi versiota sekä Out in the Fields), ja toivon, että 25. toukokuuta ilmestyvä levy, Unia, on hieman parempi. Singlen nimikkokappale oli tarttumaton ja tylsä. Se oli yksi huonoimmista Sonata Arctican kappaleista, eikä saavuta huippuaan koskaan. Out in the Fields on suhteellisen hyvä, mutta toisaalta se on vain cover-versio Gary Mooren alkuperäisestä biisistä. Se muistuttaa esitystyyliltään suhteellisen paljon kaikkia muitakin Sonata Arctican cover-kappaleita, eikä se tuo kovinkaan uudella tavalla Mooren kappaletta esiin.

//Korjasin Asoalianin mainitseman virheen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2007, 17:11:07 kirjoittanut Browey »

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #276 : Huhtikuu 27, 2007, 20:21:38 »
Hmm, Paid in Full-sinkku julkaistiin kylläkin jo keskiviikkona, eli siis 25. päivä. ^^ Mutta anyway, minä tykästyin tuohon PIF:iin aika kovastikin. Ei ehkä ihan Sonatan parhaiden biisien joukkoon yllä, oikeastaan vain jonnekin sinne puolivälin tienoille, mutta kyllä sitä kuuntelee mielellään. Melko erilainenhan se on verrattuna Sonatan aiempaan tuotantoon, mutta ei suinkaan huonompi. Tykkään Paid in fullin lyriikoista. Sensijaan For the sake of revenge, joka Youtubesta löytyy (päässyt näemmä Uniakin vuotamaan nettiin ennen julkaisua... harmi sinänsä :/) ei vakuuttanut ainakaan ensimmäisellä kuuntelukerralla yhtään, mutta eiköhän sekin rupea kuulostamaan paremmalta kun sitä pääsee sitten kuukauden päästä kuuntelemaan levyltä. ^^

Lainaus käyttäjältä: Iria
--- ja Victoria's Secret (joka kaverini ansiosta osoittautui myös alusvaatemerkin nimeksi :'D).

Victoria's Secretissä on kyllä se hyvä puoli (sen lisäksi, että se on aivan loistava biisi), että Tony jaksaa aina heittää keikoilla sen nimestä läppää. "Kuinka monella teistä on tänään hienot alusvaatteet?" XD
Ja pakko näin loppuun sanoa, että ylihuomenna kuuntelemaan Sonataa Pakkahuoneelle :)
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #277 : Huhtikuu 29, 2007, 11:24:08 »

--- ja Victoria's Secret (joka kaverini ansiosta osoittautui myös alusvaatemerkin nimeksi :'D).

Victoria's Secretissä on kyllä se hyvä puoli (sen lisäksi, että se on aivan loistava biisi), että Tony jaksaa aina heittää keikoilla sen nimestä läppää. "Kuinka monella teistä on tänään hienot alusvaatteet?" XD

Tai "Nyt seuraa ilmainen alusvaatemainos" :D

Tuo Paid in Full oli ihan hyvä. Tosin ei ihan aiemman tuotannon tasolle yllä, ainakaan ensimmäisillä kuuntelukerroilla.
Respect the funk.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #278 : Huhtikuu 29, 2007, 19:43:04 »
Minäkin pääsin sitten katsomaan Sonatan sivujen kautta tuota Paid In Full -videota. Ei se oikeastaan ensimmäisellä kerralla potkinut, olin peräti hiukan pettynyt. Kuitenkin kuuntelin sen uudestaan - ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Mitä enemmän PIFiä kuuntelin, sitä paremmalta se alkoi kuulostaa, ja videokin näytti aika hienolta, varsinkin herra Kakon riehuminen näytti hauskalta. Minusta Paid In Full on hyvä kappale, se ei vain ensimmäisellä kerralla avaudu, vaan sitä pitää kuunnella monta kertaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #279 : Toukokuu 01, 2007, 18:02:58 »
Ihan pakko kysyä näin aluksi, että kuinka moni oli katsomassa Sonataa Tampereen Pakkahuoneella? mahtava keikka muuten :)
Paid in Full, kuulosti ensin aika tavalliselta eikä iskenyt. mutta nyt olen kuunellut todella paljon kyseistä biisiä ja se on alkanut kuulostaa todella hyvältä. Ja kun sai vielä kuulla kyseisen kipaleen livenä, niin se kruunasi kaiken. Nykyään pidän kappaleesta ihan hirveästi. Todella mahtava. Musiikkivideon katsoin meidän hitaalla koneella (video pätki huomattavasti :/) niin mitä siitä nyt sai selvää, niin ihan hyvältähän tuo vaikutti. Kiva että tuli uusi video, niitä kun on Sonatalla aika vähän, loppujen lopuksi.
Unia-cd odottelen kovasti. Onneksi sekin ilmestyy pian. Mitä muuten pidätte uudesta logosta? Minä melkeinpä tykkäsin siitä vanhasta enempi... mutta, ehkä tämä on hieman yksinkertaisempi.
Sonata fani olen siis ollut henkeen ja vereen pian neljä, varmaan viisikin vuotta <3

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #280 : Toukokuu 02, 2007, 07:57:12 »

Heh. Olisi kyllä tosi hienoa päästä joskus Sonatan keikalle. Se on varmasti loistava livebändi. ^^

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #281 : Toukokuu 02, 2007, 15:25:57 »
Muistutuksena:

Lainaus käyttäjältä: Villi lohi kirjoitti ensimmäisessä viestissä
HUOM! Älkää noudattako orjallisesti ensimmäisen viestin kysymyksiä, vaan vastatkaa omin sanoin. Tämä ei ole gallup, vaan keskustelu.

Pliis?

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #282 : Toukokuu 02, 2007, 16:30:52 »

Heh. Olisi kyllä tosi hienoa päästä joskus Sonatan keikalle. Se on varmasti loistava livebändi. ^^

Sitä Sonata kyllä on ainakin minun mielestäni. On hauskaa katsoa, miten Tony hyppii ja riehuu lavalla ja kommunikoi bändin muiden jäsenten kanssa niin energisesti. Minä olen ollut kolmisen kertaa Sonatan keikalla ja olen kaverin kanssa vähän miettinyt, että jos vaikka mentäisiin Ruisrockiin - siellähän se Sonatakin olisi. Sonatan keikat jättävät ainakin minut aina hyvälle tuulelle, ja bändin jäsenten kanssa on mukava rupatella niitä näitä keikan jälkeen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #283 : Toukokuu 05, 2007, 15:17:26 »

Sitä Sonata kyllä on ainakin minun mielestäni. On hauskaa katsoa, miten Tony hyppii ja riehuu lavalla ja kommunikoi bändin muiden jäsenten kanssa niin energisesti. Minä olen ollut kolmisen kertaa Sonatan keikalla ja olen kaverin kanssa vähän miettinyt, että jos vaikka mentäisiin Ruisrockiin - siellähän se Sonatakin olisi. Sonatan keikat jättävät ainakin minut aina hyvälle tuulelle, ja bändin jäsenten kanssa on mukava rupatella niitä näitä keikan jälkeen.

Samaa mieltä, Sonata on loistava livebändi. Keikalla olen ollut valitettavasti vain kerran mutta kesällä olisi tarkoitus ottaa uusiksi, kun Sonata tulee taas Qstockiin ^^
Respect the funk.

Miyu

• Ankeuttaja
« Vastaus #284 : Toukokuu 17, 2007, 22:51:10 »
Mitä mieltä olette uusista lauluista, Unia-albumilta? Näytteethän on nyt kuunneltavissa virallisilta sivuilta. Kivaa ois Sonata nähdä kesällä festareilla. (:

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #285 : Toukokuu 20, 2007, 23:25:19 »
No tuota, minä ainakin olen kieltänyt itseltäni niiden näytteiden kuuntelemisen, koska haluan odottaa levyn ilmestymiseen asti (mikä masokismi, onko se syötävää?). Kyllähän minä sitä jo malttamattomana odottelen, ja olisi kiva saada Unia stereoihin pauhaamaan, mutta onkin sitten sitä tyydyttävämpää saada Unia kuunteluun, kun sitä on oikein innolla odottanut. Paid In Full on ainoa kappale, jonka olen Unialta kuullut, ja siitä kyllä pidän. Jossain aikaisemmassa viestissäni taisin sanoakin jo, ettei PIF aivan ensimmäisellä kerralla räjäyttänyt tajuntaa, mutta mitä enemmän sitä kuuntelen, sitä paremmalta se kuulostaa.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #286 : Toukokuu 30, 2007, 17:33:51 »
Uudella Unia-levyllä oli todella vahvasti nähtävissä, kuinka Sonata Arctican tyylilaji on muuttunut hiljattain power metallista progressiivista metallia kohti. Stratovarius-elementit ovat kadonneet viimeisimpien levyjen myötä, ja tilalle on tullut enemmän Queenille tyylisiä progressiivisia piirteitä. Koska alun hankaluuksien jälkeen nautin todella paljon Unia-levyn kuuntelemisesta, minua tyylilajin muuttuminen ei häiritse, vaikka ehkä kaikista parhaat Sonata Arctican biisit ovatkin mielestäni Ecliptican ja Silencen ajoilta, jolloin power metal oli bändin musiikista kaikista helpoiten aistittavissa. Sanoisin kuitenkin, että tämä pieni askel eteenpäin Sonatan musiikissa on todella positiivinen asia. Unia sisältää taatusti monipuolisinta musiikkia, jota Sonata Arctica on koskaan kuuntelijoilleen tarjonnut.

Alussa Unian kuunteleminen oli minulle hyvin vaikeaa, se tuotti tuskaa ja vaati paljon kärsivällisyyttä: musiikki kuulosti liian monimutkaiselta ja liian hitaalta, kaipasin siihen enemmän iloa. Muutaman kuuntelukerran jälkeen olen alkanut ymmärtää levyn biisejä aina vain paremmin, ja nyt Sonatan uusin albumi kuulostaa jo todella hyvältä. Siinä on todella upeita biisejä, joista tosin pari, kuten It Won’t Fade, Caleb ja The Vice, nousevat selvästi muiden yläpuolelle. Levyn kappaleet ovat mahtipontisia ja raskaita, mutta kaikista tärkeintä minulle on niistä löytyvä lämpö. Unia on nautittava, raskashenkinen, surullinen, mutta kieltämättä myös hieman outo albumi, joka ei kuitenkaan pettänyt odotuksia - päinvastoin. En kovin mielelläni pistäisi Sonatan Arctican levyjä paremmuusjärjestykseen, sillä Unia eroaa niin paljon aikaisemmista julkaisuista, mutta on tämä ehdottomasti yksi parhaista albumeista, ellei jopa se kaikista paras.

Caleb on ehdottomasti yksi levyn parhaista kappaleista ja lukeutunee suosikkeihini myös aivan kaikki Sonatan biisit mukaan luettaessa. Calebin sanoihin kätkeytyy murheellinen mutta upea tarina, joka herätti minussa todella paljon ajatuksia – (Smiled at his funeral, "happy you're dead"). Caleb ei mahtipontisuudessaan ja kauneudessaan ole ainoa kappale, jossa on aivan mahtavat sanoitukset: myös esimerkiksi The Vicen, joka on todella tarttuva kappale, lyriikat (Don’t love me, don’t you dare! I lie, I cheat and I don’t care) ovat erinomaiset. Calebissa on ehkä levyn upein soundi, tuskin se voisi olla enää paljon parempi. Myös It Won't Fade lukeutuu myös levyn suosikkeihini. Se iskee todella kovaa ja sisältää todella herkullisia kohtia. Myös biisi My Dream’s But A Drop Of Fuel For A Nightmare on todella kaunis, ja vihdoin myös Paid In Full kuulostaa hienolta. Näin jälkeenpäin on todettava, että päätös tehdä Paid In Fullista sinkkubiisi oli ehdottomasti oikea, koska se oli Unian kappaleista lähimpänä Sonatan vanhempaa tuotantoa ja toimi kuin ovena aikaisempaa progressiivisemmalle albumille. Levyn päättää kaunis ja herkkä balladi, Good Enough Is Good Enough.

Unia on varsin surullinen ja tuskan murtama levy, mistä kenties paras esimerkki on Under Your Tree, joka on koskettava kappale luopumisen tuskasta ja nykyhetkeen astumisesta. Under Your Tree jäi erilaisuutensa takia parhaiten mieleeni ensimmäisen kuuntelukerran kautta, vaikkei se musiikillisesti albumin parasta antia olekaan. Minulle jäi hieman epäselväksi, kertoivatko biisin lyriikat lemmikistä (koirasta) vai lapsesta, mielestäni kumpikin vaihtoehto on aivan perusteltu ja aivan yhtä hieno, vaikkei sillä niin paljon väliä olekaan.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #287 : Toukokuu 30, 2007, 22:06:37 »
Broweyn tyhjentävän viestin jälkeen minulla ei ole oikeastaan enää mitään rakentavaa ja viisasta sanottavaa. Itsellänikin on ollut hiukan vaikeuksia päästä sisälle Uniaan, mutta nyt kun sitä on kuunnellut, se alkaa kuulostaa todellakin loistavalta kaikessa melankolisuudessaankin. Unia ei ehkä ole perinteisintä Sonataa, mutta se ei oikeastaan häiritse minua. Minä jotenkin pidän tästä muutoksesta, ja maltan tuskin odottaa, että pääsen kuulemaan tätä uutta materiaalia keikoille.

Lempikappaletta Unialta on erittäin vaikea sanoa. Muutaman kuuntelukerran jälkeen Paid In Full on muodostunut varsin komeaksi kappaleeksi, ja Good Enough Is Good Enough sai minut melkein itkun partaalle. Myös Fly With The Black Swan kuulostaa hienolta, mutta minun tosiaan täytyy kuunnella Uniaa vielä lisää todella sisäistääkseni sen. Pidän Unian mahtipontisuudesta, koska se sopii hienosti tälle levylle.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #288 : Toukokuu 31, 2007, 19:05:31 »
Awwww, minä haluan sen Unia-levyn. Tällä hetkellä olen päässyt kuntelemaan muutamaa kappaletta sieltä täältä. Paid in Full -sinkun sain äidin taivuteltua ostamaan, mutta pitää kai hieman odottaa, että Unian saan ruikutettua itselleni.

Kuten tänne olen varmasti aiemmin jo kirjoittanut, niin Sonataa on tultu kuunneltua nyt parisen vuotta, siitä lähtien, kun Reconing Night ilmestyi. Uusimman levyn ohella minulta puuttuu vain Silence, joskin mini-CDitäkään ei hyllystäni löydy, vaikka Orientation ja Takatalvi kelpaisivatkin. Jokaisesta albumista olen kyllä tykännyt, kaikista eri tavalla. FullMoon, Last Drop Falls, Champagne Bath, The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet, Caleb taitavat olla suosikkini per levy ja tältä muistamalta kovin erilaisia ovat.

Eli, kuten sanoin, niin Unia:n suosikkipiisiksi on minulla nousemassa kyllä Caleb. Ensinnäkin rakastan tuollaisia pieniä tarinanpätkiä piisien alussa. Toisekseen Calebissa on monisyinen melodia ja upeat lyriikat.
Paid in Full lukeutuu myös luistaviin piiseihin, myös Good Enough Is Good Enough on mahtava. Pitää vielä kuunnella noita piisejä lisää, että pystyy muodostamaan lopullisen mielipiteen tästä suuntaa antavasta askeleesta erilaisemman musiikin tyylin pariin. Mutta kyllä minä taidan jatkossakin Sonatan kuuntelijoiden remmissä pysyä :)

Huoh. En ole ollut kuin takapajuisten paikallisbändien keikoilla ja Sonatan jos jonkin tahtoisin nähdä livenä... Alusvaatemusaa :P
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #289 : Kesäkuu 04, 2007, 23:51:48 »
Ihan pakko kysyä näin aluksi, että kuinka moni oli katsomassa Sonataa Tampereen Pakkahuoneella? mahtava keikka muuten :)

Minäminäminä olin. Oli mahtava keikka, ehdottomasti. Vähän jäi häiritsemään kun Jani ei ollut paikalla, IMO korvaavan kitaristin kanssa se ei ollut läheskään niin muksaa kuin jos Jani olisi ollut paikalla, mutta kuten sanottu, se häiritsi vain vähän. Oli kiva päästä kuulemaan uuden levyn biisejäkin (peräti kaksi kappalettako niitä oli, jos ei Paid in fullia lasketa) livenä. Puhumattakaan niistä vanhoista legendaarisista :> Viimeistään siinä vaiheessa sulin totaalisesti, kun ne soittivat Last drop fallsin, vaikkei se suosikkibiiseihini kuulukaan muttakun se vaan on ihana. Ja Tonyn välispiikit olivat mainioita, kuten aina.

Ja sitten Uniasta. Kieltämättä ensimmäisellä kuuntelukerralla olin hieman WTF-fiiliksillä liikenteessä, olihan se vähän... kummallista Sonatan aiempaan tuotantoon verrattuna. Mutta sitten kun levyn kuuntelukertoja tuli vähän enemmän, niin rupesihan se sieltä aukeamaan ja hyviäkin biisejä löytymään, vaikka ensimmäisellä kerralla vaikutti vähän siltä, että kaikki biisit olivat aika tasapaksuja eikä niistä mikään vielä silloin vaikuttanut erityisen hyvältä. Sen jälkeen kun oli kuunnellut levyä enemmän, suosikeikseni rupesivat nousemaan (Paid in fullin lisäksi) For the sake of revenge, The Vice, Good enough is good enough ja Caleb. FTSOR:ssa on hienot lyriikat, varsinkin "it's never over 'til the fat lady sings"-kohta aiheuttaa hilpeyttä. Good enough is good enough taas on herttainen hempeilybiisi, ja siinä on todella nätit melodiat. Calebissa tykkään eniten sen tarinasta, taitaapi olla samaa sarjaa kuin Don't say a word ja End of this chapter, ainakin muistelisin jostain niin lukeneeni.
Paid in fullin kohdalla minulle on käynyt niin, että kun kuulin sen ensimmäisen kerran, se oli mielestäni todella tylsä ja huono Sonatan biisiksi, mutta kuitenkin jollain tapaa pidin siitä niin että kuuntelin sitä aika paljon silloin kun se ilmestyi. Jotenkin siihen sitten kiintyi, ja nykyään se on yksi lempibiiseistäni Sonatalta, ihan koko tuotannosta siis eikä vain pelkältä Unialta. Ja oli mukava päästä kuulemaan se livenäkin Pakkahuoneella.

Juups. Minulla oli omat ennakkoluuloni ja kyyninen asenteeni sen suhteen, kun kuulin siitä, että uusi levy olisi hyvin erilainen aiempiin verrattuna, mutta Unia osoittautuikin pirun hyväksi levyksi.

Harmittaa muuten älyttömästi, että Sonata ei ole Sauna open airissa samana päivä kun minä olen siellä. :/ Noo, ehkä raahaan luuni Ankkarockiin...

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #290 : Kesäkuu 05, 2007, 16:29:38 »
Oooh Sonataaa, loistavaa! Aivan mahtava bändi! Tykkään Kakon äänestä.
Omistan sen kokoelma-albumin ja sitä tulee paljon kuunneltuu.
Paljon on hyvii biisei mut ehkä paras on The Cage.. kaikki hyvii enivei. :D
Livenä olis tarkotus kesäl mennä kattoo.. Ja Sonatan hupparin olen tilannu.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #291 : Kesäkuu 06, 2007, 14:32:35 »
No niin, nyt on liput Qstockiin ostettuna, sille päivälle, kun Sonata siellä soittaa :D

Uniaa en ole vielä saanut hommattua, mutta olen kyllä kuullut siltä muutaman biisin. Paid in Full on hyvä, samoin It Won't Fade.
Respect the funk.

Fizban Valkea

• Ankeuttaja
« Vastaus #292 : Kesäkuu 22, 2007, 01:08:34 »
Olen rakastanut Sonata Arctican musiikkia vasta vajaan vuoden. Voisin kai sanoa, että se oli rakkautta ensi kuulemalla. Minulla oli lainassa ystävältäni Ecliptica- ja Silence-levyt, ja ensimmäisellä soittokerralla olin myyty. Poltin ne itselleni ja nyt minulla on lisäksi koneella koko muu tuotanto ja Unia-levy ihan aitona levyhyllyssä.

Itse voin sanoa pitäväni eniten vanhasta Sonata Arcticasta, tosin Unia:n melodiatkin ovat olleet kauniita ja mahtipontisia. Lempibiisejäni ovat Letter to Dana (kaunis balladi ikävästä), San Sebastian (Revisited) ja The Misery. Uudelta levyltä lempibiisini on tähän mennessä varmaankin Good Enough is Good Enough sinkkuraidan Paid in Full lisäksi. Huonointa biisiä en osaa määritellä.

Kesällä matkani käy kohti Ankkarockia Sonataa kuuntelemaan.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #293 : Kesäkuu 22, 2007, 11:08:39 »
En ole kauaa kuunnellut Sonataa "vakituisesti". Monesti olen toki kuullut Sonatan biisejä radiosta, ja olen kyllä tykännyt Sonatasta siitä ensimmäisestä kuulemastani biisistä asti. Mutta en vain silloin tiennyt että kuka tuon biisin esittää. Sitten joskus, ehkäpä vuosi tai puolitoista sitten sain tietää että tuohan on Sonataa. Vuoden 2007 keväällä sitten tilasin netistä levyn, The Collection oli se ensimmäinen levy minkä ostin. Isäni kävi kuitenkin Helsingissä juuri kun olin tuon levyn netistä tilannut ja hän sitten osti Winterheart's Guildin tuliaisiksi. x) Sitten parin päivän päästä postista tuli The Collection. Lisää levyjä aion kyllä ostaa, mahdollisesti toivon synttärilahjaksikin. 8) Rakastan Sonatan musiikkia. <33

1. Kuinka kauan olet kuunnellut?
Ehkäpä puolitoista vuotta... Tarkkaa aikaa on vaikeaa määritellä.

2. Paras ja huonoin biisi?
Öö... Huonointa en osaa sanoa, mutta ainakin Victoria's Secret ja San Sebastian ovat mieleeni. :) On muitakin hyviä.

3. Onko levyjä, mitä?
Juu, The Collection ja Winterheart's Guild. Ostan muitakin kun saan rahaa... xD (olen pihi, en köyhä)

4. Oma mielipide Sonata Arcticasta.
Rakastan Sonatan musiikkia. <3

~Moondancer (se Sonata Arcticaa rakastava hullu)

forlorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #294 : Kesäkuu 23, 2007, 10:42:00 »
Olen melko uusi Sonatan kuuntelija, reilut puolisen vuotta se on vasta roikkunut soittolistoilla päivittäin kuunneltuna, ja olen jäänyt kuin kala koukkuun. Harva bändi oikeasti iskee minuun ja Sonata kuuluu niihin harvoihin.

Ensimmäinen biisi jonka Sonatalta kuulin oli Shy joka löytyy tuosta Peter Pan elokuvasta. Tätä kuuntelen yleensä lukieassani jotain ficcejä tm. (minulla on paha tapa kuunnella musiikkia ficcejä lukiessani, ja se on varsin hankalaa jos osaa sanat ulkoa - tällöin keskityt enemmän laulun sanoihin kuin itse ficciin) Fullmoon varmaan toinen minkä kuulin ja sen radiosta kun sitä yhteen aikaan soitettiin aika liian paljon.

En itse omista yhtäkään levyä, vain muutaman hassun kappaleen poltettuna. Koneelta sitten löytyy enemmänkin Sonatan musiikkia. Ajattelin ostaa tämän paketin Sonatan verkkokaupasta. Mielipiteitä tuosta Uniasta, kannattaako ostaa? Onko parempi kuin edeltäjänsä, jos, niin millä tavalla?

Itselleni kappaleessa sanat ovat älyttömän tärkeät, ja Sonatalla ne kaikki ovatkin hienoja. Juupa, melodia tietysti tärkeä, mutta sanat kertovat ikäänkuin eräänlaista tarinaa. *miettii kuinka saisi sanottua tuon jokseenkin järkevästi*

Sonata on mainio.

// Kiitti, Rainmaker. n_n Katon aikasemmat viestit aina niin tarkkaan läpi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 14:54:52 kirjoittanut forlorn »

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #295 : Kesäkuu 25, 2007, 17:04:14 »
Mielipiteitä tuosta Uniasta, kannattaako ostaa? Onko parempi kuin edeltäjänsä, jos, niin millä tavalla?

Luepa tuo Broweyn viesti edelliseltä sivulta. Siinä Unia oli analysoitu mielestäni aika tyhjentävästi ja erittäin hyvin. Minä kyllä suosittelisin ostamaan Unian. Se ei ole kenties Sonatan "helpoin" ja perinteisin albumi, mutta silti aivan upea ja monisäikeinen.

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #296 : Kesäkuu 26, 2007, 09:51:01 »
Ensimmäisen kerran kuulin Sonatasta olessani viidennellä. Ihastuin Tallulah-kappaleeseen. (lol) Kuudennella aloin tykätä SA:sta enemmän, kun olin kuullut muitakin kappaleita. (Fullmoon, Shy, Don't Say A Word, Victoria's Secret jne.)

Parhaimmistoa mielestäni Don't Say A Word, Blinded No More, White Pearl Black Oceans  ja Draw Me, uudelta Unia-albumilta lemppareitani ovat Under Your Tree ja The Vice. Kauneimmat lyriikat ovat mielestäni White Pearl Black Oceans- kappaleessa. Huonoimpia (ja niitä on vähän!) ovat Peacemaker ja Land of the Free.

Omistan Reckoning Night-, Winterheart's Guild-, Silence-, Ecliptica- ja The Collection- CD:t, For the Sake of Revenge-DVD:n ja Paid in Full-sinkun. Ostelen paljon CD:itä, joka viikko parikin. Seuraavana tähtäimessä Songs of Silence - Live in Tokyo-CD. 

En pidä monestakaan "metallica/hevi" bändistä, alternative on se "mun juttu". Sonata on poikkeus ja siitä pidän todella paljon. Livenä kolmasti olen nähnyt ja toimii loistavasti. Yksi parhaita livebändejä. Pidän Sonatan lyriikoista ja melodioista. Sonatan lyriikat eivät ole mitään turhanpäiväistä selitystä, vaan jokaiseen biisiin sisältyy tarina. Ainakin se minusta tuntuu siltä. Tony Kakolla on mahtava ääni. Unia oli minulle hetken pettymys, mutta monien kuuntelu kertojen jälkeen se avautui minulle ja löysin monia loistavia biisejä. Lemppari levyni on kuiten Reckoning Night, joka on onnistunut mahtavasti. Omistan myös kaksi Sonatan bändipaitaa, Wolfs Eyes- ja upouuden Unia- paidan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2007, 00:30:17 kirjoittanut Bruise Pristine »

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #297 : Heinäkuu 01, 2007, 22:43:01 »
Sonatan uusi levy "Unia" on vähän oudompi. Se ei ole yhtä helppoa kuunneltavaa kuin aikaisemmat eikä se musta ole yhtä hyvä kuin esim. "Ecliptica" Silti se on huomattavasti peruslevyä kivempi. Lempikappaleitani ovat Fly With the Black Swan, My Dream is but a drop of fuel for a nightmare ja Caleb siltä levyltä.

Jani Liimatainen on kyllä ihan paras. Onko se vielä etsintäkuulutettu?

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #298 : Heinäkuu 02, 2007, 00:18:51 »
Jani Liimatainen on kyllä ihan paras. Onko se vielä etsintäkuulutettu?

Ei se ole minun tietääkseni ikinä ollutkaan etsintäkuulutettu - se varmaan vain oli joku Katso!n tekemä hätiköity johtopäätös jostain pienestä ja mitättömästä asiasta, mitä tukee myös se, ettei huhu levinnyt minnekään suurempiin/tunnetumpiin medioihin, jotka olisivat vaatineen tiedolle varmuutta ja niin edespäin.
Mutta täytyy kyllä myöntää että se oli jotenkin hassu ajatus - Jani etsintäkuulutettuna. Awws. Ja btw, odotan innolla että se palaa takaisin Sonatan livekokoonpanoon, Jani on parhautta.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #299 : Heinäkuu 04, 2007, 11:06:45 »
Jani etsintäkuulutettuna. Awws. Ja btw, odotan innolla että se palaa takaisin Sonatan livekokoonpanoon, Jani on parhautta.

Joo Jani on ihan loistava:D

Siis kuitenkin on joku syy miksi Jani ei nyt esim. Ruisrockissa tule olemaan Sonatan riveissä. Hänhän jätti siviilipalveluksensa kesken ja siitä syntyi joku mellakka.