Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 96409 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Catoblepas

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #250 : Marraskuu 08, 2006, 18:36:29 »
Jep, kerron tähän väliin omia odotuksiani tulevasta albumista. :)

Asoalianin kanssa olen hyvin pitkälti samaa mieltä siitä, että Reckoning Nightin meiningillä jatketaan. Ei niin poweria enää eikä juuri enää niin korkealtakaan. Odotan Sonatan pääsevän ensimmäiseksi kuitenkin eroon tuosta White Metal-leimasta, vaikka joidenkin yksittäisten kappaleiden kohdalle se voisi sopiakin. Muuten en pidä tuosta termistä kun puhutaan Sonatan musiikillisesta annista.
Kun mietiskellään jotain unelmalevystäni Sonata Arctican tekemänä, mielipiteeni eroaa varmasti n. 99,9%:n varmuudella muiden fanien kanssa. Itse nimittäin koen Reckoning Nightin Sonatan ehdottomasti parhaaksi albumiksi. Sonata on yhtyeenä kasvanut hulppeasti seitsemän vuoden aikana, ja on, niinkuin lähes kaikki bändit, vaihtanut genresuuntaustaan tahallisesti tai tahattomasti. Itse uskon että osaksi tahallisesti, sillä Winterheart's Guild oli monen mielestä Sonatan heikoin albumi ja uusia lääkkeitä oli keksittävä. Tämä hieman raskaampi ja vähemmän mahtipontinen Sonata iskee meittiin enempi, ja uuden levyn haluaisin olevan täynnä kappaleita, jotka tyyliltään muistuttavat RN:ta kokonaisuutena. :)
Olisi yllättävää mielestäni, jos Sonatan uuden levyn biiseistä yksikin eksyisi radiosoittoon. Citylla ja/tai YleX:llä uskoisin ehkä pari kertaa sinkkubiisin vilahtavan, mutta en muuten. Nightwish-vertailut ovat tässä asiassa muuten aikas turhia, sillä promootio NW:llä oli täysin eritasoista kuin Sonatalla.
Jokatapauksessa, odotan ja toivon Sonatalta suoraa jatkoa RN:lle. Sitä odotellessa siis. Levy saisi kyllä suht rivakasti ilmestyä, tulee muuten hätä. :P

Poissa summershine

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #251 : Marraskuu 23, 2006, 20:56:02 »
Minä uskon, että levystä tulee yhtä melodikas kuin aikaisemminkin ja muutenkin jatkaa Reckoning nightin suuntaisesti, ehkä vähän kehittyneemmästikin. Lisäksi uskon ja tiedän (mainitsinkin aikaisemmin, että Henkka oli kirjoitellut Sonatan sivuille Rehearsal diariin, että luvassa on uusi askel musiikillisesti Sonatan historiassa ja luvassa on bändin historian rankin (heaviest) albumi; tosin Reckoning night kakkosta ei ole luvassa) raskaampaa materiaalia olevan tulossa. Sitä en usko, että levystä tulisi samantyylistä kuin kolmesta ensimmäisestä tai se muuttuisi jotenkin hirveän radikaalisti.

Oikeastaan olenkin toivonut, että bändi jatkaa vähän raskaampaa linjaa ja jatkaa kehitystä parhaan albuminsa, eli Reckoning nightin, suuntaisesti. Toivon, että musiikkiin saadaan vielä mukaan hiukan sitä progeakin, vaikken tavallaan toivokaan bändin linjan muuttuvan täysin progeksi.Sitä varten kun on jo muun muassa Dream Theater ja Silent Voices...

Uskon, että levy menestyy kyllä hyvin koko ajan kasvaneen fanikunnan takia, mutta radiosoittoon en usko yhdenkään kappaleen päätyvän. Tai no... paremminkin uskon, että nämä hittiradiokanavat (UusiKiss, Nrj) tuskin tulevat soittamaan, sinkku saattaa vilahtaa jollain YleX:llä esimerkiksi mutta siihen se jäänee. Käsittääkseni näin on aikaisemmin käynytkin. Ellei sitten tule jotain Tällyläh-ilmiön suuntaista tai mieletöntä levymyyntiä tai suunnan muuttumista radioystävällisempään suuntaan. Oikeastaan ehkä parempi vaan se entinen linja radiosoiton suhteen. :>

muoks//

Lainaus käyttäjältä: "Asoalian"
Hmmjuu, Sonatan kappaleiden sanoitukset ovat kyllä aika loistavia, vaikka ovatkin joskus aika tavanomaisia kun tarkemmin ajattelee, mutta se tavanomaisuus on kyllä aika taitavasti peitelty. Siltikään eivät Sonatan lyriikaat Nightwishia ja Children of Bodomia päihitä, mutta silti. Suurimman osan muista bändeistä ainakin. ^^ Vaikka välillä ärsyttääkin, kun ne ovat liian hienostelevia ja vaikeita ymmärtää. Niinkuin vaikka My Selene, menee hieman liian taiteelliseksi ja vaikeaksi minun makuuni..
Mutta niitä suosikeita, esimerkiksi Blinded no more kuuluu niihin. Yksinkertainen idea, mutta toteutus on aika paljonkin erilaisempi kuin suurin osa muista sellaisista lyriikoista joissa vastaavaa aihetta käsitellään. Erityisesti tykkään siitä viimeisestä pätkästä, sitä on joskus hauska kuunnella MP3-soittimella repeatilla, vaikka itse biisi ei suosikkeihini lukeudukaan.

We always seem to end up here and break a lance
Ready to give eternal love another chance...
You say the words I wanna hear all over again
Lust is my all consuming reason

Toinen suosikkini sanoituksiltaan on sitten varmaankin Wildfire, varmaan yksi harvoista Sonatan biiseistä joka ei kerro rakkaudesta, vaan eh.. epäoikeudenmukaisuudesta, ellen ihan väärin sitten ole ymmärtänyt. Nämä ovat todella hyvät lyriikat, täyttä asiaa. Biisi kokonaisuudessaankin on loistava, ihanan sekopäinen jotenkin. ^^

Tää on aika vanha kommentti, mutta kun en silloin osannut vastata siihen, niin.. Jäin vain miettimään tuota yhtä kohtaa ja nyt voin perustellakin oman käsitykseni. Siis, kun väität, että harva Sonatan kappaleista kertoo muusta kuin rakkaudesta. Se ei kyllä ole mielestäni totta. Esimerkiksi (näihin on erittäin selkeitä merkkejä) Destruction preventer kritisoi ydinaseita, Blank file kertoo nettiriippuvuudesta ja Misplaced kertoo ihmisestä, joka ei omasta mielestään kuulu siihen aikaan missä elää. Niin ja tBWWtBaRP käsittääkseni ei edes viittaa rakkauteen. Kaikkein viimeisempänä, ja varmimpana, the Misery. (ja tämän on Kakko itse varmistanutkin eräälle fanille keikan jälkeen)
Toisin kuin useimmat luulevat, ei kappale kerro äitelää rakkaustarinaa vaan kertoo luomisentuskasta ja on osoitettu sulkakynälle. Alunperin kappaleen nimikin oli "The Playwriter's Misery. Mutta joo. :>

Replica-sinkku on mennyt suoraan sinkkulistan ykköseksi! \o/ (the Collection 16:nneksi albumilistalla)
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Catoblepas

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #252 : Marraskuu 24, 2006, 10:12:10 »
Lainaus käyttäjältä: "summershine"

Replica-sinkku on mennyt suoraan sinkkulistan ykköseksi! \o/ (the Collection 16:nneksi albumilistalla)

Jeeees! ^___^ Replica-sinkun olenkin jo ostanut ja The Collection tulee varmasti ihan lähiaikoina ostettua. Hieno on Replican uusi versio, samoin The Misery. Replican alkuperäinen on ehkä kuitenkin hitusen parempi, uudelta saa enemmän semmoisen live-vaikutelman.

Mitä porukka muuten tykkää Replica-sinkusta ja The Collectionin kappalevalinnoista? Mielestäni suurimmaksi osaksi onnistuneita, pari helmeä puuttuu mutta muuten upea. n_n

timbe

• Ankeuttaja
Re: Sonata Arctica
« Vastaus #253 : Tammikuu 23, 2007, 15:53:12 »
Minusta The Collectionin kappale valinnat ovat niitä parhaita vaikkakin se on ehkä enemmän Rock/heavy levy kuin muut. Siis muilla levyillä on ollut enemmän hitaampi tempoisia biisejä. Collection sopii myös hyvin, jos vasta kuulee bändistä. Siinä on ne parhaat biisit vaikkakin siellä voisi todellakin olla muutama muukin. Replican uudelleen levytys oli minusta aika onnistunut se kruunaa hyvin levyn. The Colection on varmaankin yksi parhaista Sontan levyistä ellei paras. Fanin pakko ostos. :D

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #254 : Tammikuu 24, 2007, 15:15:49 »
Mitä porukka muuten tykkää Replica-sinkusta ja The Collectionin kappalevalinnoista? Mielestäni suurimmaksi osaksi onnistuneita, pari helmeä puuttuu mutta muuten upea

Replica-sinkku on kiva ^^ Se uusi versio siitä on ihan suhteellisen hyvä, tykkään siitä yhtä paljon kuin alkuperäisestä. Hyvä että ovat osanneet jättää siitä sen viimeisen "I'm home again..."- kohdan pois, se oli ihan turha :> Ja tuo Draw me instrumental on aivan ihana, Respect the Wilderness myös.
My Land 2006 on BTW hyvä myös. Oikeastaan molemmat uusintaversiot ovat aika kivoja, vaikka kaikki niitä haukkuukin. Hyvä vaan, kun ei niissä muuten niin suuresti ole eroa, mutta Tony lausuu englantia niillä paremmin ja muutenkin on 'parempiäänisempi' (ei noin voi sanoa mutta sanoin silti XD) ja se My Landin viimeinen "keep in mind what you've heard today", missä se menee sillain jännästi, on ihan paras. Siitä tulee niin mieleen ne live-versiot My Landista... :D Mikä kaiketi oli tarkoituskin.
Collectionin biisivalinnoista en oikein osaa mitään sanoa, kun en ole sitä kuunnellut vielä kertaakaan läpi vaikka sen omistankin, mutta kyllä sieltä anyway hyviä biisejä löytyy. Wolf & Ravenin ja Ain't your fairytalen olisi kyllä saanut korvata joillain muilla, vaikka joillain japani-edittien biiseistä, mutta muuten ei kyllä nipottamista tuosta löydy. :>

Mukavaa muuten, kun Sonata alkaa taas keikkailla, vaikka tuo onkin aika minimaalinen tuo Suomen kiertue. Mutta Pakkahuoneelle olen anyway menossa, pakko päästä näkemään nuo pitkästä (onhan siitä edellisestä keikasta siinä vaiheessa jo 8 kuukautta) aikaa ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Slughorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #255 : Tammikuu 25, 2007, 09:06:37 »
Gosh, en ole suosikkibändini topsuun kirjoittanut! Korjataampa vahinko nyt.

Kokoelmasta aloittaisin. Kokonaisuus tässä toimii, vaikka henkilökohtaisesti hiukan harmittikin muutamat piisit, jotka eivät mahtuneet mukaan. Minulla oli vähän ennakkoluuloja uusista versioista etukäteen, mutta kun ne lopulta kuunteli kunnolla, niin oli iloinen yllätys, että ne olivat lähellä alkuperäisiään pienellä hienosäädöllä varustettuna. Vaikka originaalit on aina originaaleja, täytyy sanoa, että tykkään kovasti uudesta Replicasta, siinä on parempi akustiikka kuin vanhassa ja se on jotenkin kumeampi soundi kuin alkuperäisessä ja se kitara tulee paremmin esiin. My Landin kohdalla taas ehdottomasti sanon, että tykkään enemmän originaalista, jotenkin ne kuorot ei mielytä mua, toki siinäkin piisissä on laatu parantunut, mutta ne kuorot karkoittaa minut pois tästä uudesta.

Sitten yleisest Sonatasta. Milloinkohan törmäsin Sonataan? Itseasiassa en muista. Ensimmäinen piisi taisi olla 8th Commandment, johon onneksi silloin tykästyin. Sinänsä erikoista, koska 8th commandment ei minusta ole niitä Sonatan onnistuneimpia melodisesti, se on melodisesti todella tasainen. Onneksi tasaisuus toimi minulla silloin.

Itselläni on huono tapa lokeroida Sonata balladisonataan ja power-sonataan. Pidän molemmista kovasti, powerissa on parempi soundi, mutta minusta Tonyn ääni tulee paremmin oikeuksiinsa ballaadeissa. Power-tyylisempi soi tällä hetkellä enemmän, koska tällä hetkellä ei tee mieli nyyhkyttää, kun yleisesti itken Sonatan ballaadien aikana (,jonka takia mp3:ni on vain powerimpaa Sonataa). Sonatasta puhuttaessa täytyy mainita loistavat lyriikat. Ne ovat vahvoja molemman tyylin piiseissä. Niissä on sopivasti koukkuja, joihin tarttua, ja etenkin kertosäkeet ovat sellaisia, joiden mukana on ei-kuuntelijoiden helppo päästä mukaan.

Nyt kun olen Sonatan hyviä puolia luetellut, voi pojat niitä olisi vielä paljon, jos saisin ne ajatukset sanoiksi, on Sonatallakin omat huonot puolensa. Aloitetaan paljon puhutusta rumpalista, toki ne muutamat kompit sujuu, mutta voisi totta vie olla monipuolisempi. Sitten joissain piiseissä tuntuu kuin Tony yrittäisi liikaa, kun se ääni tulee tavallaan kuin väkisin, ja kolmas vika on se, että bändillä on todella vähän ikärajattomia keikkoja.

Sitten parhaimpiin ja huonoimpiin piiseihin. Paras ballaadi on Shamandalie, ihanat vähän katkeratkin lyriikat ja nätti melodia. Hyvänä kakkosena tule Replica. Huonoa ballaadia en osaa nimetä, ehkä Draw me, liian yksinkertainen makuuni. Häkki on ehdottomasti paras power-puolelta, siinä toimii melodia, lyriikat ja Tonyn ääni täydellisenä, häkissä on ihana alku. Sonatan tekemistä covereista pidän lähes kaikista, World in my eyes on sellainen, mitä en kestä, mutta se johtuu siitä ettei alkuperäinenkään siitä iske. Covereista paras on Still loving you, yleensä originaaleista tykkään enemmän, mutta tämä versio päihittää Scorpionsin alkuperäisen.

Tiivistääkseni ajatukseni sonatasta, on parasta sanoa: Sonata tehoaa.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #256 : Tammikuu 25, 2007, 19:16:36 »
On kyllä totta, että Sonatalla on ihania balladeja (esim. Shamandalie, Shy, Tallulah..). Osaan nimetä vain yhden hunon biisin Sonatalta, se on Last Drop Falls. Jotenkin... imelä. Hyh. En tykkää. Miksi, voi miksi, se on kokoelmalla?

Latasin Shyn Mp3:ni, kuuntelen sitä koko ajan. Myös nuo Successorilla olleet coverit, Still Loving You ja I Want Out olivat todella hyviä, vaikken alkuperäisiä versioita ole kuullutkaan.
Respect the funk.

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #257 : Tammikuu 26, 2007, 13:06:41 »
Sonatan kiertue huhtikuussa, kattaako se kuinka monta kaupunkia? Kun Pakkahuone ja Nosturi kuulemma ainakin ovat mukana, ja varmaan Oulussakin jokin.. Eivät Lutakkoon tule?

Misplaced. \,,/

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #258 : Tammikuu 26, 2007, 15:06:52 »
Sonatan kiertue huhtikuussa, kattaako se kuinka monta kaupunkia? Kun Pakkahuone ja Nosturi kuulemma ainakin ovat mukana, ja varmaan Oulussakin jokin.. Eivät Lutakkoon tule?

Ouluun Club Teatrialla, Tampereen Pakkahuoneella, Tavastialla ja Vuokatissa, jossa on myös Kotiteollisuus, Charon ja Ruoska mukana, heittävät keikat, Jyväskylään eivät tule, ikävä kyllä. :/ Mutta onneksi sentään tuo Tampere on ihan suhteellisen lähellä, sinne pääsee helposti. Ainiin ja juu, esiintyväthän nuo Sauna Open Airissakin mutta se onkin sitten eri juttu. ^^

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #259 : Tammikuu 26, 2007, 16:29:44 »
^Kuulin että tuo Club Teatrian keikka on K15. Ärsyttävää, olen yhdellä vuodella liian nuori. Olisin kyllä halunnut mennä.
Respect the funk.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #260 : Tammikuu 27, 2007, 21:40:45 »
^Kuulin että tuo Club Teatrian keikka on K15. Ärsyttävää, olen yhdellä vuodella liian nuori. Olisin kyllä halunnut mennä.

Noista keikoista mikään ei ole ikärajaton ^^ Oulun keikka K15, Tampereen K16 ja Vuokatin ja Helsingin keikat K18. Että kiva. Mutta onneksi ainakin tuonne Pakkahuoneen keikalle kuulemma pääsee täysi-ikäisen seurassa alle 16-vuotiaatkin ja hyvä niin. Ärsyttäisi hieman, jos ei millekään noista Sonatan keikoista pääsisi.

noressa

• Ankeuttaja
« Vastaus #261 : Tammikuu 29, 2007, 15:54:20 »
Sonata Arcticaa olen kuunnellut jo lähes kaksi vuotta, ja se on lempibändini. Tutustuin siihen kaverini kautta, joka kuunteli sitä aina kun olimme hänen luonaan. Ensimmäinen kappale johon tykästyin on varmaan Don't Say A Word, tai Tallulah. Olen kyllä aikaisemminkin kuullut Sonatan kappaleita, mutta en ole silloin tiennyt bändin nimeä.

Paras kappale on varmaan The Misery tai Shamandalie. Mikään kappale ei ole huono, kaikki on enemmän tai vähemmän hyviä.
Vaikka olenkin kuullut useimmat kappaleet tosi monta kertaa, ne ei kyllästytä vieläkään. Paitsi Tallulah on poikkeus, sitä on jo kuultu liikaa.
Levyistä minulla on vain Reckoning Night. (Joka on mielestäni paras.)

Olisin mennyt kaverini kanssa keikalle Club Teatrialle, mutta kun se on K15, niin ei päästä. Toivottavasti joskus on sellainen keikka jonne pääsee alle 15vuotiaatkin.

Edit/ korjailin vähän tekstiä, jotta se ymmärrettäisiin oikein.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 19:17:47 kirjoittanut noressa »

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #262 : Tammikuu 29, 2007, 16:24:17 »
Levyistä minulla on vain Reckoning Night. (Joka on mielestäni paras.) Vaikka olenkin kuullut kappaleet tosi monta kertaa, ne ei kyllästytä vieläkään. Paitsi Tallulah on poikkeus, sitä on jo kuultu liikaa.

Anteeksi, mutta väitätkö että Tallulah löytyy Reckoning Nightilta? Nyt tuli sitten soopaa enemmän kuin laki sallii.

Tai vaihtoehtoisesti olisi suotavaa opetella kommunikoimaan myös virtuaalisesti selkeästi.

noressa

• Ankeuttaja
« Vastaus #263 : Tammikuu 31, 2007, 19:15:06 »

Anteeksi, mutta väitätkö että Tallulah löytyy Reckoning Nightilta? Nyt tuli sitten soopaa enemmän kuin laki sallii.

Tai vaihtoehtoisesti olisi suotavaa opetella kommunikoimaan myös virtuaalisesti selkeästi.

Ei, en väitäkkään, että olisi.

Ehkä tosiaan minun pitäisi opetella kirjoittamaan selkeästi..

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #264 : Helmikuu 09, 2007, 17:37:11 »
Musiikki pitää ajatukset hereillä ja koossa, mutta minkään muun bändin kappaleet eivät onnistu siinä yhtä hyvin kuin Sonata Arctican mahtavat biisit, joissa yhdistyvät kaikki ne ominaisuudet, joita hyviltä kappaleilta itse vaadin: hienoa laulua, kitarasooloja ja mahtavia kertosäkeitä. Sonatan on yksi niistä harvoista bändeistä, joiden biisejä voisi kuunnella tuntikausia kyllästymättä niistä ensimmäiseenkään, koska sen musiikki on erittäin tarttuvaa ja melodista. Kokonaisuus on täydellinen - ja se toimii.

Minulla on muutama lempibiisi, jotka ovat nousseet yli muiden: Fullmoon, johon bändin biiseistä ehkä ensimmäisenä kiinnitin huomioni, The Cage ja Victoria's Secret, jotka tarttuivat minuun heti, kun kuulin ne ja todella hieno White Pearl, Black Oceans..., mutta pidän erittäin paljon myös monesta muista biiseistä. Kun kuuntelee näitä ja kaikkia muita Sonatan biisejä, voi todeta ne aika samanlaisiksi: esimerkiksi rakkaus toimii monen teemana ja muitakin yhteneviä elementtejä on olemassa. Siitäkin huolimatta, että kappaleet ovat hyvin samanlaisia, ovat ne kuitenkin kuin omia yksilöitään ja jokainen niistä toimii takuuvarmasti.

Kuuntelen musiikkia oikeastaan aika laidasta laitaan, tietenkin pienellä rock- ja metallipainotuksella, mutta siitäkin huolimatta voi helposti sanoa, ettei mikään muu musiikki - eivät yleensä edes Stratovariuksen ja System of a Downin, toisten lempibändieni kappaleet - ole herättänyt yhtä paljon ajatuksia ja tuottanut yhtä hyvää fiilistä kuin Sonata Arctican kappaleet. Se on mielenkiintoinen asia, enkä oikeastaan osaa sanoa, mistä se johtuu.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 09:56:50 kirjoittanut Browey »

Poissa summershine

• Vuotislainen
Vs: Re: Sonata Arctica
« Vastaus #265 : Maaliskuu 11, 2007, 00:54:14 »

Ja toivoisin, etten saisi heti mitään wnb-fanin mainetta, siksi, etten ole Sonataa kovin kauan kuunnellut. :)

wnb-fanin leiman saavat minulta niskaansa vain ne, jotka sanovat että pitävät Sonatasta, mutta sitten kuitenkin ovat kuulleet vain Tallulahin.. -.- Mutta ite oon menossa Pakkahuoneen keikalle ja odotus on kova, vaikka Janin poissaolo hieman varjostaakin mielialaa. Onneksi toinen kova kitaristi tuuraa. :)
Toivottavasti ovat tulossa myös Ruisrockiin, kun sinne oon joka tapauksessa kesällä menossa, tosin on sellanen olo, että ei ne tuu koska se ei tasan ois mun tuuria. Kun kerrankin pääsen sinne asti, niin tuntuisi jotenkin uskomattomalta että saisin vielä Sonatan siihen kaupan päälle. :D Ootteko jo nähneet uuden tulevan levyn Unian kannet tuolla sivuilla? Mä tykkään kovin niistä(kin), vaikka logon muuttuminen hieman harmittaakin. Ovat lupailleet, että progempaa ja raskaampaa matskua tulossa ja eipä tuo minun korvaani kovin huonolta kuulosta. Saadaan vaan se Jörg Michael-tauti pois (eli se ainainen samanlainen rumpujentukutus). :) Biisien nimet kuulostavat mielenkiintoisilta, varsinkin My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare. (saattoi mennä väärinkin tuo nimi, se vaan on niin pitkä. ;D) Singlen Gary Moore-coverointi kyllä kiinnostaa tässä vaiheessa kaikkein eniten.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Vs: Sonata Arctica
« Vastaus #266 : Maaliskuu 11, 2007, 18:45:08 »
Kukapa muuten Liimaitasta on tulossa paikkaamaan? Itse en varmaan ehdi/pääse Sonatan keikoille tänä keväänä, koska bändillä ei oikein minun lähelläni noita keikkoja ole. Mieli tietysti tekisi, mutta vähän epäilyttää, kun Liimatainenkaan ei ole mukana remmissä.

Uniaa tietysti odottelen jännittyneenä. Mukavaa, kun saa taas uutta Sonataa puhki soitettavaksi! Muistan, kuinka hermona sisko oli Reckoning Nightin ilmestyessä. Se levy pauhasi minulla stereoissa yötä päivää. :P Minustakin nuo uudet kappaleiden nimet vaikuttavat aika kiinnostavilta, ja olisi kiva jo saada single hyppysiini. Jännää, miten tämä odotus muuttuu niin tuskaiseksi tässä vaiheessa, vaikka sitä uutta levyä onkin odottanut jo jonkin aikaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #267 : Maaliskuu 12, 2007, 15:27:06 »
Kukapa muuten Liimaitasta on tulossa paikkaamaan? Itse en varmaan ehdi/pääse Sonatan keikoille tänä keväänä, koska bändillä ei oikein minun lähelläni noita keikkoja ole. Mieli tietysti tekisi, mutta vähän epäilyttää, kun Liimatainenkaan ei ole mukana remmissä.

Jania tulee paikkaamaan Elias Viljanen, joka on myös aivan huippuluokan kitaristi. :) www.eliasviljanen.net <--- voi kuunnella näytteitä. Hänellähän on tällainen Evil Spirit -instrumentaalibändi, joka on joskus ollutkin Sonataa lämppäämässä. (ihan näin vinkkinä, tuo tieto löytyy ihan etusivulta Sonatan kotisivulta kuin myös Janin ilmoitus ;)) Kesälle varmistuneita keikkoja ovat Sauna Open Air, Rukan jotkut festarit, Rockperry (Vaasassa), Qstock ja Himos Festival. Qstockista ja Rockperrystä ei ole ilmestynyt tietoa kotisivuille, mutta festareiden sivuilla on. Ruisrockin tilanteen saa tietää huomenna, jännittää. Ois kyllä kesän täyttymys, jos pääsis festareille ja sitten näkis kaiken kukkuraksi vielä Sonatan siellä. ;)

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #268 : Maaliskuu 13, 2007, 18:14:00 »
Ruisrockin tilanteen saa tietää huomenna, jännittää. Ois kyllä kesän täyttymys, jos pääsis festareille ja sitten näkis kaiken kukkuraksi vielä Sonatan siellä. ;)

Hee, kyllä ne näemmä Ruisrockissa esiintyvät ;) Olisi tosiaan mukava päästä edes joillekin sellaisille festareille, joilla Sonata esiintyy, ja varmaan tuo Ruisrock voisi ollakin ihan mahdollinen. On siellä sen verran hyviä muitakin bändejä esiintymässä.. ^^
Ja tuosta Sonatan uudesta levystä, aika hassun kuuloisia nuo biisien nimet. Epäsonatamaisia jotenkin, ja hullun pitkiä. Ei noita ikinä voi oppia.. Ja tuo sinkun nimikin, 'Paid in full' on jotenkin outo. Tulee ihan mieleen se yksi räp-biisi ^^' Muttaei, eiköhän Tony tiedä mitä tekee ja eivätköhän nuo hyviltä kuulosta oudoista nimistä huolimatta. :)

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #269 : Maaliskuu 14, 2007, 17:17:27 »
Noista Sonatan keikoista Qstockiin voisi mennäkin, sen verran lähellä tuo Oulukin on. Myös viime vuonna olin katsomassa Sonataa Qstockissa, voisi ottaa uusiksi. :)
Respect the funk.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #270 : Maaliskuu 14, 2007, 18:58:00 »
IHANAA. Tulevat Ruissiin. Teki mieli vaan pomppia ilosta eilen. Kuitenkin melko harvinaista herkkua mulle ja nyt sitten nään kaks kertaa ne (ja myös edes kerran Janin kera.. ;)) tämän vuoden puolella. Toivottavasti vaan ei ole Ruississa päällekäin esimerkiksi the Arkin, Stam1nan, Mokoman, Rubikin tai Disco Ensemblen kanssa. En noista itte kaikista tykkää, mutta kaverit ainakin haluavat nähdä nuo ja saatan sit joutua yksin sinne jammailemaan Sonatan tahdissa. :S Mutta Sonatasta en luovu, vaikka the Arkilla olisi keikka samaan aikaan, kyllä Sonatan luo käypi tieni. ;) (toivottavasti eivät mene päällekäin, Arkinkin todella haluan nähdä)

PS. Piinaavaa odottaa uutta materiaalia vielä 1,5 kk. Ja albumillisen verran tuleekin vasta 2,5 kk päästä... -.- Tuo nimihirviö (My Dream
's But A Fuel....) on ainakin helppo muistaa lyhenteen voimin ---> MDBADOFFAN. ;)

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #271 : Maaliskuu 20, 2007, 22:33:05 »
1. Voi miten kauan olenkaan..
2. Parhaat ovat varmasti Wolf & Raven ja 8th Commandment. Huonointa ei ole :D
3. En omista levyjä, kuuntelen koneella. Haluaisin kaikki levyt kylläkin <3
4. Mahtava bändi. Juuri sitä minun alaa, hiemna rauhallista mutta suurimamksi osaksi rockia.

rockia? Tarkoitat kai heviä? ;)

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #272 : Huhtikuu 13, 2007, 21:26:54 »
Tajusin lainata Sonatan levyn kirjastosta vasta pari viikkoa sitten, vaikka olenkin tiennyt bändin olemassaolosta jo ikuisuuksia. Ehkä olen elänyt siinä luulossa, että kaikki suomihevi (paitsi NW) on surkeaa. Noh, silmäni aukenivat oikeastaan Idolsin Arin ansiosta, kun tajusin, miten hienosti tuollaista fantasia/sankariheviä voi laulaa miesäänellä. Tutustuin Stratovariukseenkin, mutta siitä ei nyt tämän enempää.

Levy, jonka lainasin, on siis nimeltään Winterheart's Guild. Siinä on kyllä mielestäni hienoja biisejä, mutta en osaa oikein vertailla sitä, kun en ole kuunnellut muita bändin albumeita. Tarkoitus olisi kyllä hankkia mahdollisimman nopeasti lisää (kirjastosta tai Anttilasta). Parhaat kappaleet ovat kyllä varmaankin avausbiisi Abandoned, Pleased, Brainwashed, Exploited, The Cage ja Victoria's Secret (joka kaverini ansiosta osoittautui myös alusvaatemerkin nimeksi :'D).

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #273 : Huhtikuu 14, 2007, 11:04:04 »
Jos lakkaisit kutsumasta Sonataa sankari/fantasiaheviksi. =) Sanoitustensa puolesta bändi on nimittäin melko kaukana siitä. Pojat ovat puhuneetkin justiinsa siitä, että sankariheviä he eivät voi olla, koska heidän sanoituksissaan on niin surullisia tarinoita. Mutta ei tuo nyt mikään kammottava sammakko suustasi ollut, halusin vain oikaista. :)

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #274 : Huhtikuu 14, 2007, 20:55:00 »
No jaa, minusta Winterheart's Guildilla on ainakin hyvin paljon fantasiahenkisiä sanoituksia, ja soitantokin on fantsuhevityyppistä. Mutta olet varmaan oikeassa, sankariheviä se ei taida olla. Tosin nämä käsitteet taitavat olla kyllä aika hataria ja häilyviä. ;> Mutta pitäähän kokeneempaa kuuntelijaa uskoa.