Kirjoittaja Aihe: Magic the Gathering  (Luettu 1540 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Papaija

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« : Toukokuu 05, 2004, 15:55:58 »
Kun mun viimeks tekemä topic tästä aiheesta lukittiin ( se oli aika surkee...siis mun topic...), niin ajattelin nyt yrittä uudestaan.
Ensinnäkin se on fantasia korttipeli.

Tavoite:
Saada vastustajan (tai vastustajien. Pelaajia voi pelissä olla vaikka kuinka monta) elämät (lifet) putoamaan nollaan. Se tapahtuu erilisilla loitsuilla ja hirviöillä.

Korttityypit:
Olennot (creaturet)
Maat (landit)
    -Metsä (forest)
    -Vuori (mountain)
    -Niitty (plains)
    -Saari (island)
    -Suo (swamp)
Loitsut
    -Sorcery
    -Instant
Esineet (artifactit)
Lumoukset (enchantment)
    -Enchantment
    -Enchant Creature
    -Enchant Land

Säännöt lyhyesti:
Pakassa on oltava vähintään 60 korttia.
Pelin alussa jokainen pelaaja nostaa 7 korttia.
Joka vuorolla voi pelata vain yhden maan.
Jokainen olento, lotsu, lumous ja esine vaatii pellamiseensa tietyn verran manaa.
Maista saa manaa. (Forest=vihreä mana, Mountain=punainen mana, Plains=valkoinen mana, Island=sininen mana ja Swamp=musta mana.)
Jotta maista saataisiin manaa ne pitää sitoa. ( Eli kääntää sivuttain)
Maat, onennot, lumoukset ja esiinet vaputuvat sitomisen jälkeen seuraavalla vuorolla.
Olennoilla, esineillä ja lumouksilla on erilaisia kykyjä, jotka vaativat myös manaa tai sitomista.
Olennot voivat hyökätä vihollisen kimppuun (silloin ne pitää sitoa) tai estää vihollisen olentoka vahingoittamasta sinua (silloin niitä ei tarvi sitoa).
Olennoilla on eri hyökkäys- ja puolustusvoimat. (Ne näkyvät kortin oikeassa alareunassa. Hyökkäys on kauttamerkin vasemmalla puolella ja puolustus oikealla.)

Mistä olen ostanut kortteja?
Olen ostanut niitä Suomalaisesta kirjakaupasta ja ärrältä yleensä.

Jos on jotain kysyttävää niin kysykää vaan...

Tallulah

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2004, 16:09:03 »
Minä ostin kyseisiä kortteja pari vuotta sitten Ärrältä, mutta innostus laantui aika nopeasti -ei tietenkään siksi, että hävisin joka kerta isosiskolleni. :)
Mutta ne kortit on tosi hienoja, ja on hauska tutkia niitä mietelauseita, joita joihinkin on laitettu. Oli se itse pelaaminenkin ihan hubaa, toisaalta hieman rasittavaa se muistaminen, esimerkiksi milloin pitää kääntää jokin kortti kyljelleen, jotta sillä olisi vaikutusta, tms. Oikeastaan peli on aika simppeli.
Hetko..montakohan korttia minulla..*kaivaa piironginlaatikkoa* ...60 korttia yhteensä. :)

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2004, 17:10:38 »
Onhan tuota vähän tullut pelattua, mutta taisi jäädä siihen kun ei ollut kenen kanssa pelata koska muita ei niin kiinnostanut.

Omistan tuollaisen 60 kortin aloitus dekin, millä olen pari harjoituspeliä pelannut.

Netissä kyseinen peli on ihan mielenkiintoinen (siis MTG: online), mutta senkin pelaaminen jäi siihen kun siitä pitäisi maksaa, kun on pelannut tietyn ajan tai jotain.

Kyllähän tuota peliä pelaisi enemmän jos peliseuraa löytyisi :/.

Laputius

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2004, 21:41:17 »
Mäkin harrastan näillä pelaamista ja olen sitä mieltä, että tämä on ihan nerokas korttipeli. Olen pelannut jo pari vuotta ja pelaan vieläkin joka viikko, yleensä teillä "Papaija". On hauskaa, kun peliseuraa riittää ja kaikilla on erilaisia pakkoja. Minulla on n.460 korttia ja viisi pakkaa. Lempisarjani on Invasion, mutta muitakin kortteja löytyy.

Se on muuten enchantment eikä enchasiment.

ankkalaps

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #4 : Elokuu 23, 2005, 18:38:26 »
Mulla on sillanen pakka missä on noin 20 korttia sain ne jostain messuilta. En kyllä koskaan oo oppinu oikeen pelaamaan kyseistä peliä. Ois kiva joskus oppia

Xeemu

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2005, 11:58:55 »
Jahas. Tännekään en ole näköjään vastannut. Joskus viitisen vuotta sitten tuli kovastikin pelailtua. Nykyään se on sitten jäänyt vähemmälle, mutta tässä yksi päivä taas tuli kauhea innostus. Harmi vaan, ettei ole ketään kenen kanssa pelata. Tällä hetkellä koossa on melko perinteinen punainen pakka, valko-vihreä kikkailupakka ja 40 kortin sininen counterpakka. Sininen toimii ehdottomasti parhaiten, mutta sitä ei saa nykyään enää käyttää virallisissa turnauksissa, joten se siitä sitten. Kortteja on iso kasa jossain laatikossa ja voisinkin joku päivä yrittää niitä hieman järjestellä. Ja nyt kun tuli tämä uusin editiokin niin voisin oikeastaan käväistä taas ostamassa joku päivä. Ja yrittää löytää jonkun jonka kanssa pelata.

ankkalaps

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #6 : Elokuu 24, 2005, 16:25:46 »
xeemu: Mistä päin oot? Jos oot tampereelta mie voin pelata jos opetat

Xeemu

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2005, 18:11:00 »
Enpä ole Tampereelta, mutta jos haluat oppia pelaamaan niin osoitteesta
http://www.fantasiapelit.com/magic/mtg-saannot.pdf löytyy säännöt. Vaikka niitä melko monta sivua onkin, on kyseessä hyvinkin yksinkertainen peli. Noissa sännöissä on paljon kaikkea turhaa ja asiat kerrotaan melko pitkästi.

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2005, 16:31:04 »
Psst, pieni mainostus. Eli fantsusta saa tilattua täysin ilmaiseksi tuollaisen demo pelin Magicista, kannattaa kokeilla jos yhtään kiinnostaa.

http://www.fantasiapelit.com/magic/

Poissa Katkachee

• ++Evo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Lipstick kiss
Magic the Gathering
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2006, 22:01:16 »
Nyaa, vanha topic ja niin edelleen.. Mutta siltikin. :D

Tänään ostin siis ensimmäisen pakkani, sinivalkoisen (Plains ja Island) ja ihan hyvinhän tuo toimii.

Ystäväni on opettanut minulle, ja osaankin jo hyvän nipun perussääntöjä, vaikka vasta kolme peliä olenkin pelannut. Sanonpahan vain sen olevan hyvin addiktoiva...

Minulle taas on sanottu että jos ottaa pakan mukaansa jonnekin tapahtumaan, aivan varmasti on joku joka voi pelata kanssasi. Ei ole tullut kyllä testattua..
Luulen, että olet vain harhakuva.

veela

• Ankeuttaja
Magic the Gathering
« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2006, 21:52:44 »
Minäkin! olen pelannut kohta 4kk ja omistan jonku 1000 korttia.