Kirjoittaja Aihe: Inka Nousiaisen kirjat  (Luettu 1544 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lils

• Ankeuttaja
Inka Nousiaisen kirjat
« : Huhtikuu 29, 2004, 18:37:07 »
Niin, aiheena siis Inka Nousiaisen kirjoittamat kirjat.

Mielipiteitä? Oletko lukenut useampiakin kirjailijan teoksia? Suosikkisi niistä?

Itse olen lukenut kirjoista ainoastaan uusimman, nimeltään Karkkiautomaatti. Demistä olen lukenut myös Nousiaisen kirjoittaman novellin. Yksinkertaisesti rakastan Nousiaisen kirjoitustyyliä. Se on juuri sellainen kuvaileva, ei tavallisen tylsää tekstiä. Eläväisiä lauseita on käytetty paljon.

Spoilaa hieman kirjaa "Karkkiautomaatti" Uusin kirja oli oikein miellyttävä lukukokemus. Se kertoo parikymppisestä nuoresta naisesta, joka alkaa tunnustella elämäänsä ja ei ole siihen oikein tyytyväinen. Kirjaan mahtuu paljon ajatuksia, erittäin paljon. Nuori tyttö palloilee poikaystävän ja kavereiden väliä yrittäen siinä selvitä vielä opinnoistaan. Paljon arjen kuvailua ihanalla tavalla. Ehdottomasti suosittelen etenkin juuri tuossa kahdenkympin kieppeillä oleville, itse koin itseni ehkä hiukan nuoremmaksi, kuin kirjailijan kohderyhmä ehkä tämän kohdalla oli..

Naa

• Ankeuttaja
Inka Nousiaisen kirjat
« Vastaus #1 : Heinäkuu 01, 2004, 21:36:57 »
Luin joskus yläasteella kaksi Nousiaisen kirjaa, Kiinalaiset kengät ja Seitti. Muistaakseni niissä oli molemmissa aika samanlainen juoni, kertomus nuoren naisen elämästä. Ainakaan silloin, kun luin kirjat, en pitänyt niistä juuri ollenkaan. Vähän liian omituisia o.O (Eikä asiaa auta, että Seittiä lukiessani minun piti pitää lukupäiväkirjaa, mistä en pidä sitten en yhtään.) Ehkäpä jos nyt lukisin ne uudestaan, osaisin katsoa ja tulkita tarinaa eri tavalla. Mutta yleinen muistikuva kirjoista ei ole kovin hyvä.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Inka Nousiaisen kirjat
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2005, 14:51:08 »
Kyllähän minä olen Inkan kirjoja lukenut.
(Inka on muuten sanalla sanoen ihana ihminen, hän opettaa luovaa kirjoitusta kirjoitusleireillä, joiden vakioasiakas olen)

Karkkiautomaatista minulla ei enää ole selkeää muistikuvaa. Alku oli kiinnostava, mutta sitten se vain jotenkin lopahti. Oli ehkä turhan aikuismainen verrattuna senhetkiseen ikääni.

Kivienkeli on hyvin ihana kirja. Kissanpennuntappokohta minua henkilökohtaisesti ällöttää, mutta muuten tarina oli herkkä ja taitavasti kirjoitettu. Angstia ja unelmointia sopivassa suhteessa.

Kuten Lils jo sanoi, Karkkiautomaatti sopii hieman vanhemmille lukijoille, mutta itse suosittelen lämpimästi Kivienkeliä ja Kiinalaisia kenkiä kaikille yläasteikäisille. Kuvailu on tarkkaa ja tyyli mukaansatempaavaa, vaikkakin hienoista ajattelua vaativaa.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti