Kirjoittaja Aihe: Michael Swanwicki - Rautalohikäärmeen tytär  (Luettu 1341 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Emily Le Strange

• pikkusyöjätär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Michael Swanwicki - Rautalohikäärmeen tytär
« : Maaliskuu 31, 2004, 19:44:50 »
En löytänyt tälle kirjalle vars. topikkia. Niin, Rautalohikäärmeen tytär. Moniko on lukenut? Mielipiteitä, perusteluja, kommentteja? Keskustelua.. :)
Luin kys. kirjan ihan vähän aikaa sitten ja mielestäni se oli_täydellinen.. o____O Aivan omalaatuista fantasiaa, kiehtova erilainen juoni ja.. ehdottomasti yksi lempikirjoistani nykyään. Ehkä parhain fantasiasuomennos pitkään aikaan (ainakin mitä minä olen lukenut..), niin hemmetin _ainutlaatuinen_ ja ihan uusi ulottuvuus ja näkökanta kaikkeen.. Ja sitä mietti niin pitkään lukemisen jälkeen, oli niin hyvin kerrottu ja päähenkilö ihmujen ihmu.. :> Uuuh i love it.. <3 Voisin ylistää tuota loputtomiin, lukukokemus oli jotenkin niin voimakas.. o___O Ihana <3

Niille jotka eivät ole lukeneet; kirja kertoo orjatyttö Janesta joka pakenee lohikäärmetehtaasta ja .. niin no.. :D Kannatteepi lukea, olisi ainakin kovin typerähköä jättää väliin.

Eikös Swanwick olekin tulossa elokuussa Suomeen? Tietääkö joku paremmin? Siihen samaan juttuun mihin Robin Hobb:kin?? Muistaakseni luin Liken sivuilta jotain tälläistä.. ^^ Nomutta..
Olen olento jolla ei ole kunnollista nimeä, olen haava maailman kyljessä. Mutta olen myös se täydellinen muukalainen jota rukoilit aina lapsena - että tulisin ja veisin sinut pois, sanoisin sinua kauniiksi, nostaisin sinut alastomana kadulta ja kantaisin ikkunan kautta Taivaaseen.

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 02, 2004, 21:32:15 »
Olen lukenut. En ymmärrä, miten sain kirjan lukemiseen kulumaan niin paljon aikaa. Lisäksi se kuului niihin, joissa juutun paikalleen noin kolmekymmentä sivua ennen loppua.

Rautalohikäärmeen tytär oli omaperäinen, erikoinen, mielenkiintoinen eikä henkilöissäkään ollut valittamista. Minusta tuntuu, että minun kuuluisi pitää siitä enemmän kuin pidän.

Ehkä ongelma oli siinä, että tarina ja kirjan maailma vaikuttivat toivottomilta. Joskus se on kiinnostavaa, joskus ei. Tässä kirjassa maailma oli ehkä turhan ällöttävä paikka. Ei, ei se oikeastaan ole syy, miksi en pitänyt siitä, sehän oli oikeastaan kiinnostavin juttu koko kirjassa. Tarina taas - kaikki kiertää kehää ja toistuu, samat henkilöt kohtaavat ja samat asiat tapahtuvat aina uudestaan. Sekään ei ole syy olla pitämättä kirjasta, koska oikeastaan idea on mielestäni aika nerokas.

En ymmärrä, miksi en pitänyt Rautalohikäärmeen tyttärestä. Kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt ihastua siihen. Samat asiat, joista pidän kirjassa, ovat ne, joita inhoan.

Hopealohikäärme

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2004, 21:54:41 »
Minä pidin kovasti juuri kirjan erikoisuuden takia, ei pelkästään yleviä haltioita ja muita fantasia- kilseitä, vaan jotain ainutlaatuista.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tälläisiä fantasia/scifi sekoituksia pitäisi olla ehdottomasti enemmän. Tietääkö joku onko kirjoittajalta suomennettu muita teoksia?

Erityisesti pidin ostoskeskuksesta, jossa aika kului hitaammin kuin ulkomaailmassa.

//Tinna muoksi spoilerin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2007, 21:22:11 kirjoittanut Tinna »