Kirjoittaja Aihe: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)  (Luettu 21588 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Corneille

• Ankeuttaja
Vs: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)
« Vastaus #150 : Lokakuu 04, 2009, 09:15:58 »
Meillä on koira. (...? :D)
Joo, se on 13 14 vuotta. Rodultaan australianterrieri. Musta selkäinen. Nimi on Ziri.
Me saatiin se kun se oli n. 5 vee. Se ei ole koskaan saanu pentuja tai käyny näyttelyissä. Me ei koskaan viety sitä mihinkään kilpailuun, kun se oli sen verran vanha, ettei sille voinu opettaa näyttelykäyttäytymistä. On ollut vaan kotikoirana. Tosin suloisena sellaisena... <3

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #151 : Lokakuu 05, 2009, 18:12:04 »
Hehe. Minullakin on koira. Sen nimi on Nelli. :)
Kokonimeltaan Jilroyn Nelli Rianna LilFurball. Kiva nimi, vai? x3
Se on suomenlapinkoira ja täytti viime keväänä 2 vuotta. Se on aika nuori vielä siis.
Nelli on varmaan paras ystäväni. (Ei sillä etteikö minulla olisi koulussa kamuja)
En pärjäisi päivääkään ilman koiraani! Nellu on niin ihana pikku karvapallo. <3

No suomenlapinkoirat rotuna ovat tottelevaisia, erittäin alistuvia, ystävällisiä ja kaikenkaikkiaan aivan ihana rotu.
Niillä on suuri halu miellyttää omistajaansa ja tulevat hyvin toimeen ihmisten kanssa.
Lapinkoirat ovat kuitenkin joskus herkkiä haukkumaan, mutta kouluttamalla senkin voi saada loppumaan.
Suomenlapinkoirat sopivat siis myös kerrostaloon. Ne tarvitsevat paljon liikuntaa, joten lenkille on lähdettävä millä säällä tahansa. Tarhakoiraksi lapinkoirat eivät kuitenkaan käy, sillä se tarvitsee ihmistä. (Lähde: Wikipedia. :))
Lapinkoirat ovat ihania koiria. Suosittelen. 8)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2010, 12:41:26 kirjoittanut Saccharine »
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Brisingr

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Lokakuu 08, 2009, 16:22:32 »
Kyllä koirasta on seuraa ja tekemistä, kunhan ei anna koiran viedä itseään. Pitää näyttää kaapin paikka. :---) Mutta vaika alussa kaduttaisi, kun huomaa kotiin tultuaan että tuolin jalat on järsitty, matto revitty tai kallis arvoinen esine hajotettu ja näkee tuon koiran katsovan katuvasti koiranpentukatseella silmiisi ymmärtää taas, miksi koira on niin tärkeä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2010, 18:00:24 kirjoittanut Brisingr »

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #153 : Lokakuu 09, 2009, 15:02:20 »
Joo hei mulla on 3-vuotias Santtu niminen Bichonhavanais. Se on sellanen karvapallo :P
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

jedisoturi

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Lokakuu 17, 2009, 20:40:46 »
Mullaki on ihana karvapallo mutta se ei osaa juuri mitään temppuja :( Miten te olette opettaneet koiranne antamaan tassua?

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #155 : Lokakuu 18, 2009, 14:06:40 »
Meillä on Jackrusselinterrieri, joka on n. 10kk.
Sen nimi on Bruno :]
Se on varsin ihana <3
hmm. mitähän vielä voisi kertoa... se on aika lailla kiltti, eikä ole hajottanut mitään, paitsi oman petinsä varmaan 5 kertaa : D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #156 : Lokakuu 18, 2009, 20:00:53 »
Miten te olette opettaneet koiranne antamaan tassua?
Herkkupala lähellä ja sanotaan esim. tassu ja odotetaan käsi ojossa vähän aikaa ja sitten otetaan tassu käteen ja annetaan herkkupala (tätä toistetaan kunnes koira antaa jo automaattisesti tassunsa käskysanan kuultuaan). Kannataa harjotella noin kymmenen minuuttia kerralaan ettei koira kyllästy =)

Miten ihmeessä koiran saa opetettua kierimään? Olen yrittänyt opettaa mutta se vaan tuijottaa mua kuin hullua =)?

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #157 : Lokakuu 19, 2009, 17:17:53 »

Miten ihmeessä koiran saa opetettua kierimään? Olen yrittänyt opettaa mutta se vaan tuijottaa mua kuin hullua =)?

Riippuu varmaan koiran koosta, pikkukoira on silleen helpompi, mutta joo. Eli itse opetin kääpiösnautseriani kierimään niin, että herkkupala kädessä annan käskyn, ja teen kädellä sellaisen pyörivän liikkeen lähellä maata (koira oli vissiin aluksi maassa makaamassa lähtötilanteessa). Kun koira ei tajua, toistan käskyn, ja autan koiraa kääntymään ympäri, vähän niinkuin itse käännän koiran. Tämä on sitten varmaan isolla koiralla pahempi kohta..:)

Eh, ei kukaan varmaan saa tosta selityksestä mitään irti..:)

Mutta joo, meillä siis on aivan ihana kääpiösnautseri Nella, marraskuun 5. päivä viisi vuotta.:)
Tahdonvoimaa!

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Marraskuu 21, 2009, 13:38:51 »
 Olen enemmän isojen koirien tyttö.
 Itselläni on kolme koiraa, bernini  kolmevuotias Tara ja kuusivuotias Namu ja yksivuotias nöffini Ron.
 Ei sitten muuta.

Poissa Rectangle

• Pyöreä kolmio
  • Vuotislainen
  • aika luihua!
« Vastaus #159 : Marraskuu 22, 2009, 17:39:02 »
Meiltä löytyy pian kolmevuotias cairnterrieri, Manu nimeltään. Viralliselta nimeltään Sandico Jazz It Up.

Neljässä näyttelyssä ollaan herran kanssa käyty, ensimmäisessä pentunäyttelyssä sijoituttiin neljänneksi luokassa. Toinen näyttely, joka oli siis vuoden -07 voittajanäyttely, saatiin ERI ja sijoituttiin luokassa toiseksi. Kolmannessa näyttelyssä, joka oli cairnien oma erikoisnäyttely saatiin EH, eikä sijoituttu. Vuoden -08 voittajanäyttelyssä saatiin taas ERI ja sijoituttiin luokassa ensimmäiseksi, mutta muuta sijoitusta ei tullut.

Manulla on myös kaksi pentuetta, joista on syntynyt yhteensä 5 urosta ja 4 narttua. Ensivuoden alkupuolella on taas tarkoitus astuttaa.

Manu on oikein hyväluonteinen, se ei koskaan hauku ( tai ehkä joskus, mutta sanotaan, että noin kaksi kertaa kuukaudessa ) ja muutenkin on sulattanut monien ihmisten sydämen. Manu on hyvin ihmisrakas, se tykkää ihan jokaisesta. Se tykkää myös muista koirista, paitsi saksanpaimenkoiria ja muita samannäköisiä koiria se inhoaa, sillä Manun ollessa pentu tumma saksanpaimenkoira ja valkoinenpaimenkoira hyökkäsivät sen kimppuun, mutta eivät siis tietenkään vahingoittaneet sitä. Manu sai siitä traumoja, raukkaparka ;D
Se on basiliski, se.

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #160 : Marraskuu 25, 2009, 13:21:09 »
Kotikotoota löytyy reilun vuoden ikäinen appenzellinpaimenkoira Sussu. Viralliselta nimeltään Alpenhirts Rosalie. Sen kanssa tulee kotitokoiltua aina siellä käydessäni. Puolen vuoden kuluttua olisi tarkoitus ottaa koira myös omaan kotiini. Rotu on vielä hieman pohdinnassa mutta 90% varmuudella se tulee olemaan bordercollie. Mitä nyt olen tuohon rotuun tutustunut, nähnyt ja ollut tekemisissä niin vaikuttaa juuri passelilta koiralta minulle. Tuo 10% epävarmuus tulee siitä, että haluan käydä läpi vielä muita rotuja varmistuakseni että tuo olisi minulle juuri se oikea. Tulevaisuudessa saattaa taloon astella vielä appenzellinpaimenkoirakin, sen verran olen tykästynyt noihin luupäihin. Sussuhan on nimittäin jo kolmas rotunsa edustaja meillä :)

Poissa Wondering

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Tammikuu 26, 2010, 22:06:54 »
Meiltä löytyy kotoa 1 v ja 9kk vanha sekarotuinen uros, Elvis. Elviksessä on labradorinoutajaa ja dalmatialaista. Meidän poika on kunnon AD/HD tapaus, todella ylivilkas siis, mutta todella hyväluontoinen, tykkää kaikista ihmisistä ja haluaisi vain pussata ja yrittää hyppiä ihmisiä vasten josta on tullutkin pieni ongelma. Elvis oppii todella nopeasti ja siltä löytyy todella paljon miellyttämisenhalua ja tekee aina kaiken innolla, toisaalta Elviksessä kun on sitä labradorinnoutajaa niin on ruan perään niin paljon : )

Elviksellä on iso ego joten aina välillä sille joutuu näyttämään kaapin paikan, eli se siis kokeilee omaa paikkaansa laumassa ja aina sille on näyetty että minä olen pomo, ei mitenkään kauhean rajusti, mutta just että alistettu maahan ja niin edelleen. Onkos teillä vuottislaisilla koiranomistajilla on ongelmia eroahdistuksen kanssa ? Meidän pojalla kun asuttiin edellisessä asunnossa oli todella suuri eroahdistus, aina kun oli yksin tuhosi tavaroita ja meillä noin vuoden sisällä tuhoutui vuoden sisällä tuhansien eurojen edestä tavaraa, mutta nyt kun asutaan uudessa asunnossa ei tuhoa enää mitään, mistäköhän tämäkin mahtaa johtua ?

Onnea kaikille koiranpennun saajille : ) itsellänikin kauhea pentukuume vaikka onkin tuo yksi elukka jo.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Toukokuu 19, 2010, 08:10:46 »
Jee, isotäti joutui sairaalaan ja sen ihku Mette-collie tuli meille siksi aikaa! Mä saan kesällä oman koiran, mut kiva että tuli harjoitus Mette. Mette on supercool. Se on huippurauhallinen ja huippukiltti vaikka sitä vähän pelottaa kun se ei oikein tunne minua, saattaa jotenkuten muistaa. Meidän kotia se ei muista, kun ei ole ollut täällä pitkiin aikoihin. Vielä meillä ei ole omaa koiraa, mutta sellainen on kyllä tulossa.

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #163 : Toukokuu 23, 2010, 18:40:59 »
Elikkäs siis mä olen vähän miettinyt toista koiraa ja sellainen appenzellinpaimenkoira on mielessä pyörinyt. Että onko jollakulla kokemuksia tästä rodusta? Ja sillee et miten ne sopii toiseksi koiraksi et onkos ne itsekkäitä ja tappelevia vai toisen kyljessä nukkuvia? Tokihan se riippuu yksilöstä, mutta olisi mukavaa kuulla toisten kokemuksista =)

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Henkihörhö
  • God's First Mistake
    • Nappi!
« Vastaus #164 : Toukokuu 27, 2010, 12:11:57 »
Uhhuh, on koirista tuskaa ja harmiakin, mie oon paininut nyt pitkin kevättä mystisestä allergiaoireilusta Blun (3wee dogo argentino) kanssa. Kaksi kertaa kuussa juostaan verikokeissa eläinlääkärissä, ruokavaliokokeilut vie hermot (kokeilun aikana ei saa syödä murustakaan mitään muuta, meinasin todella alkaa kirkua kun juuri ennen kontrollipäivää koirapuistossa yksi täti antoin Blulle koirannamin... no tietenkin siinä oli jotain viljaa, ja kun meidän piti olla täysin viljattomina neljä viikkoa, meni koko se kausi uusiksi), varsinkin kun Blulla on paha tapa päivän aikana varastaa ruokaa, jos se vain löytää jotain sopivaa (joo, kuivat makaronit ja hedelmäkorin omput on nannoja!). Oireet sinänsä eivät ole pahoja, uloste on kroonisesti löysää. Pitkän päälle tämä vain aiheuttaa liian nopeaa laihtumista, ja me ei olla voitu vaihtaa korkea-energisempään ruokaan, kun pahimmillaan se aiheuttaa ripulin pahenemista.

Tällähetkellä arvuuttelussa on joko koiraversio keliakiasta (verikokeet pitäisi tulla tossa loppuviikosta) tai kanaperäisten tuotteiden allergia. Henk.koht suorastaan toivon tota kana-allergiaa, koska vilja-allergia on ihan älyttömän hankala ruokavalion kannalta. Oltiin tuoreruokadieetillä nyt pari viikkoa, ja kun minulta ei kunnollista isoa pakastinta löydy, niin päivittäinen raakaruokakokkaus on todella hankalaa, minkä lisäksi tollaisen ruokavaliodieetin käyttö jatkuvalla syötöllä tekee Blun viemisen loma-ajaksi hoitoon tarhoille yms. ihan mahdottomaksi.

Voi elämä että noista rakkaista voi olla ongelmiakin!
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #165 : Toukokuu 28, 2010, 10:34:11 »
Itse omistan 14 vuotiaan karkeakarvaisen mäyräkoiran, Mimmin. Mimmi ei osaa temppuja eikä niitä vanhana enään opikaan, eikä näyttelyissä olla käyty. Mimmin kanssa on kuitenkin mukava viettää aikaa, jutella ja rapsutelA. ;)

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #166 : Kesäkuu 14, 2010, 12:34:34 »
Minulle on tulossa tänään 5-vuotias dobermanni-narttu Dinico Gemma Givenchy eli Mila Joensuusta. Kodinvaihtaja kun omistajalla ei ole enää aikaa sille työn ja bändin vuoksi, joten otan neidin koeajalle ja sitten katsotaan ollaanko me sopiva pari. Toivon mukaan kaikki sujuu hyvin.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #167 : Kesäkuu 18, 2010, 22:51:32 »
Liitynpä tänne muiden koiranomistajien seuraan! Mulla on siis kaksi lagotto romagnolonarttua, Senna (s. -04) & Sumi (s. -07). Harrastan molempien koirien kanssa agilitya ja tokoa, minkä lisäksi käymme muutaman kerran vuodessa näyttelyissä. Sennan kanssa olen myös kisannut tokossa ja sillä onkin kilpailuoikeus voittajaluokkaan. Agilityssa olisi tarkoitus tulla kisaamaan Sumin kanssa jossain vaiheessa, sitten kun ollaan valmiita :).
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #168 : Heinäkuu 01, 2010, 15:01:38 »
Elikkäs siis mä olen vähän miettinyt toista koiraa ja sellainen appenzellinpaimenkoira on mielessä pyörinyt. Että onko jollakulla kokemuksia tästä rodusta? Ja sillee et miten ne sopii toiseksi koiraksi et onkos ne itsekkäitä ja tappelevia vai toisen kyljessä nukkuvia? Tokihan se riippuu yksilöstä, mutta olisi mukavaa kuulla toisten kokemuksista =)
Elämä pyöritti meidän perhettä taasen sen verta, että aikaisemmin mainitsemani appenzellinpaimenkoira on nyt jo jonkun aikaa asunut minun luonani. Ja 100% varmaa on, että seuraava koira tulee olemaan appenzelli myös. Ajankohta on mahdollisesti ensi kesä, sillä pennun tahdon nimenomaan tietyltä kasvattajalta :)
Tämä rotu vain yksinkertaisesti vie niin mennessään. Tässä on kaikki mitä koiralta voin toivoa ja kaupan päälle vielä silmää miellyttävä ulkonäkö. Appenzellit ovat laumakeskeisiä ja pitävät siitä, että niillä on laumassa myös koirakaveri. Monilla appe-ihmisillä onkin useampi appenzelli tai muun rotuisia apen kaverina ja myös urokset tulevat yleensä toimeen keskenään. Sana 'yleensä' sen vuoksi, että se voi olla myös hyvin pitkälti yksilöstä ja totuttamisesta kiinni. Appenzelli on vahva ja luupäinen rotu. Miellyttämisen halua tosin löytyy heti kun on tehty selväksi kuka perheessä on pomo. Kun laumajärjestys on selvä, saa appenzellistä mitä mainioimman harrastuskoiran.

Sussu muutti minun luokseni tänne kaupungiin maalta, vanhempieni luota ja maalla oli käytöstavat unohtuneet, sillä toisia koiria se näki harvoin ja liikuntakin hoitui yleensä vapaana juostessa metsässä, joten remmissä kulkeminen oli sivuseikka. Täällä kuitenkin remmilenkit on ne yleisimmät, joten ongelmia tuli heti ensimmäisenä päivänä. Verta, hikeä ja kyyneliä (ja kirjaimellisesti!!) valui kun yritin tuosta saada yhteiskuntakelpoista koiruutta ja tiedättekö mitä? Se taistelu on nyt ohi ja minulla on oikeasti maailman ihanin koiranketkulainen, joka osaa käyttäytyä nätisti. Pari kuukautta siihen meni sillä koira oli aikuinen minulle tullessaan, pennusta lähtien moisen harjoittaminen on varmasti monta kertaa helpompaa. Appenzelli on rotu, josta työn tuloksen näkee helposti ja se on oikeasti hurjan palkitsevaa. Johdonmukainen kuitenkin täytyy olla läpi koiran elämän, sillä varsinkin uroksilla on taipumusta pyrkiä koittamaan josko pomon vaikka olisikin vapaana. Sussukin välillä koettelee rajojaan, mutta johdonmukaisuudella se on palautettu omalle paikalleen alta aikayksikön. Ja kun laumajärjestys on selvä, on koira ja ihminenkin onnellisempia. Kokemusta nimittäin on jo kolmesta appenzellistä (varsinaisesti kahdesta, sillä ensimmäisen aikoihin olin niin pieni) ja näistä keskimmäinen oli johtajan pallille päässyt narttu, joka sitten komensi laumaansa eli ihmisperhettä hampain.

Appenzelliä ei yleensä suositella ensimmäiseksi koiraksi, enkä minäkään olisi varmaan vielä jokin aika sitä tehnyt. Mutta Sussu on periaatteessa nyt minun ensimmäinen koirani ja ollaan näin hyvin pärjätty. Kyse on siis enempi siitä kuinka paljon on valmis tekemään töitä ja löytyykö sitä kaivattua johdonmukaisuutta ja määrätietoutta. Sulla kuitenkin tämä olisi jo toinen. Minkähän rotuinen on nykyinen koirasi?
Appenzelli ei siis missään tapauksessa ole mikään lössykkä ja koska koira on työkoira, se tarvitsee liikuntaa ja sen lisäksi vielä aivotyöskentelyä. Meillä aivotyöskentelyn virkaa toimittaa tokoilu ja itse tehdyt erilaiset pulmalelut. Sohvaperunaksi tästä rodusta ei ole, mutta sen varmaan jo tiesitkin :)

Huh, tulipa romaani. Muistinkohan edes vastata alkuperäiseen kysymykseesi? :D No, toivottavasti tästä oli edes hitusen verran hyötyä.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #169 : Heinäkuu 04, 2010, 00:35:13 »
Pakko sanoa, että en ajatellut aikuisen koiran vievän noinkin paljon energiaa. Mila on ollut luonani nyt kolme viikkoa, onpas aika mennyt nopeasti! Mutta siis aluksi kävimme 2-3 kertaa pitkillä lenkeillä, mutta kyllä ne on jääneet nyt yhteen pitkään ja toinen koitetaan korvata uimareissulla. Se kun rakastaa uimista yli kaiken. Muuten käymme 2-3 kertaa lyhyemmillä lenkeillä että saa tarpeensa tehtyä. Olen suunnitellut toisen dobermannin omistajan kanssa tapaamista että hän voisi neuvoa jäljestystä meille, jotta saisi jotain aivojumppaa pelkän kotitottiksen ohelle. Tarkoitus on liittyä syksyllä kerhoon että pääsemme harrastamaan tokoa/agilityä etc ja myöhemmin ehkä suohelua jos nartusta löytyy siihen kykyjä. Pitäisi alkaa harjoitella tulevaa BH-koetta varten, jotta pääsemme kilpailemaan PK-lajeja tulevaisuudessa. Myös luonnetestin suorittaminen kiinnostaisi, mutta aika juoksee meitä vastaan.

Mila sai pentuja helmikuussa, kuvat niistä on todella ihania, rakastan pentuja, oioi! Mila on ahmatti, eli perso ruualle ja herkuille ja rakastaa leikkimistä. Huomiota toinen kaipaa myös paljon ja seuraa minua kuin hai laivaa. Ainut ongelma meillä on tuo äläköinti kun olen iltaisin poissa, johon etsimme myöhemmin ratkaisuja. Dobermann vie paljon, mutta antaa sitäkin enemmän.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #170 : Heinäkuu 04, 2010, 02:30:49 »
Sukuni on koirasuku. Kaikki isäni puolelta isoäitini alapuolelta omistavat koiran (setäni on ammatimainen agilititeeri sekä myös joissain määrin breedaaja). Omassa talossamme on sedältämme saatu 12-vuotias bordercollie Kiivi. Se on aina tunnettu kavereideni kesken hieman "hulluna". (Tai no, vaihtelee. Eräästä kaveristani se ei pidä yhtään, mutta oikein muille se ei tee muuta kun heiluttelee häntäänsä). Itse koiran hoitohan meillä ei ole suuri homma sillä lähes aina on vähintään kolme henkilöä kotona sitä kävelyttämässä. Seurakoirana loistava: kiitos suuren ikänsä Kiivi on jo erittäin rauhaisa ja yleensä vai istuskelee silitettävänä.

Mutta karvoja lähtee.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Ross

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Heinäkuu 05, 2010, 14:40:59 »
Täältä löytyy kaksi villakoiraa, harmaa toy Mirella "Sindi" ja valkoinen kääpiö Marylee's Vanilla. Sindi on epätavallisen aktiivinen kääpiökoiraksi, se vaatii päivittäin tekemistä pysyäkseen tyytyväisenä. Harrastamme tosiaan agilitya ja tokoa, agilityssa kisaamme (toistaiseksi) 1-luokassa, yksi nolla toistaiseksi kerättynä. Tokossa olisi tarkoitus viimeistään ensi vuonna siirtyä kisakentille, bh-koekin siintää tulevaisuudessa. Sindin kanssa käytiin sen nuoruusaikoina muutamassa näyttelyssä, tuloksena joka kerta H eli hyvä. Mätsäreissä kuitenkin käydään aika ahkerasti, mainittakoon parhaimpina tuloksina bis2 ja 2x bis4. Luonteeltaan Sindi on miellyttämisenhaluinen, pidättyväinen vieraita kohtaan, suht helposti motivoitava ja vielä hieman epävarma. Ensimmäisenä koirana opettanut minulle kuitenkin paljon.
Aada on vielä nuori höseltäjä, jonka kanssa aloitellaan agilitya ja tokoa. Tarkoituksena on edetä agissa jopa siihen FI AVA-titteliin asti jos vain rahkeet riittää. Vauhtia likalta ei ainakaan puutu. Myös näyttelykehiin pitäisi päästä pyörimään, haluan tietää, mitä koirastani sanotaan. Mutta ennen kehiä pitää turkkia kasvatella oikein urakalla. Aada on eloisa, aktiivinen sylihauvavauva, joka on aina menossa mukana. Vuoden ikäistä koiraa ei kuitenkaan vielä tunne kuin omia taskujaan, joten vähän Aadan kanssa vielä opetellaan elämään yhdessä, upea koira joka tapauksessa!

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Elokuu 10, 2010, 20:41:11 »
 Pieni, ihana, ärsyttävä, sekava, tyhmä, paras, maailman villein otus, kultainennoutaja Dalia liittyi laumaamme reilu kuukausi sitten. Pian kolmekuinen blondi osaa jo istu, maahan, tassu, ylä-kymppi ja ala-vitonen. Sen lisäksi pikkuinen Papu-yorskhirenterrieri, kolmevuotias sekopää, siskoni koira asuu meillä ja 10-vuotias Mette-rouva, isotätini koira katsoo lähes päivittäin vierestä. Karvaista...

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #173 : Marraskuu 23, 2010, 11:14:23 »
Omistan 5-vuotiaan grand basset griffon vendeen neiti Lulun. Lulu on älyttömän laiska, ystävällinen, rauhallinen ja toisinaan tottelevainen :). Sen paha tapa on autojen perässä juokseminen (neiti jahtaa mielummin autoja kuin jäniksiä, joita sen metsästyskoirana tulisi jahdata :D). Lulu on todella hellyydenkipeä ja usein miellyttämisenhaluinen, joka ei ole tavallista tälle itsepäiselle rodulle! Lulun kanssa on harrastettu koiranäyttelyitä vuodesta 2007 ja Lulu on Suomen Muotovalio ;) ja yhtä cacibia vaille C.I.E :)! Kisaan myös Lulun kanssa näyttelyiden yhteydessä järjestettävässä nuorten koiranesittämiskilpailussa, junior handlerissa. Koirat ovat tärkeä asia elämässäni ja on ihana päästä aina koiraihmisten pariin :)!

Täältä voi lueskella meidän kuulumisia:http://fasciner.vuodatus.net/
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2010, 16:51:33 kirjoittanut Fasciner »
Wait till my father hears about this!

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #174 : Marraskuu 23, 2010, 16:16:58 »
Minä omistan n. 2-vuotiaan sileäkarvaisen kettuterrieri Hipun :). Hippu on kiltti, älykäs (hyvässä ja pahassa...) nopea oppimaan ja innokas :). Harrastamme TOKOa ja debytoimme syksyllä nuorte sm-kisoissa tullen omassa luokassa hienosti viidenneksi :) pistein 158. Näyttelyissä käymme tosi harvoin, Hippu kun ei ulkonäöltään välttämättä ole aivan täydellinen foxi :). Sen sijaan mätsäreissä, joissa tuomarit eivät tiedä juuri mitään kettuterriereistä, Hippu pärjää :D.

Hippu osaa valtavasti erilaisia temppuja o.O opettaminen ei juur vaadi vaivaa, sillä Hippu oppii kaiken niin nopeasti. Temppuja taitaa olla ainakin edellisen laskennan mukaan yli 30... tosin en niitä pahemmin laskeskele, mutta niillä main :)
Mutta toisaalta HIppu on ehkä hieman liian älykäskin, useammin kuin kerran on tullut huomattua joutuneensa höynäytetyksi >:).
Myös riistavietti aiheuttaa silloin tällöin hankaluuksia...
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song