Kirjoittaja Aihe: Huhtikuun ketju: tekemisideoita korona-arkeen  (Luettu 389 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Huhtikuun ketju: tekemisideoita korona-arkeen
« : Huhtikuu 05, 2020, 14:19:56 »
Otetaanpa näin kuukauden ketjuun vaikutteita konkreettisesta ympäröivästä maailmasta: koska korona jyllää, on se vaikuttanut monen elämään. Etätöitä tehdään kotona, koulua käydään kotona, kokoontumisia on rajoitettu, harrastus- ja muita tiloja/tapahtumia on hetkellisesti lakkautettu.

Näin ollen kotosalle olisi hyvä keksiä tekemistä ja puuhaa. Kerro siis sinun parhaat vinkkisi kotoisaan korona-arkeen!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa tirsu

• Clara-stan
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
Vs: Huhtikuun ketju: tekemisideoita korona-arkeen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2020, 10:45:09 »
Tää aika ei pahemmin tuonut muutoksia mun elämään, koska oon muutenkin joutunut olemaan neljän seinän sisällä. Mutta, nythän on hyvää aikaa katsoa tallennuksesta (tai muualta) pois ohjelmia/elokuvia, joita ei ole aiemmin ehtinyt katsomaan, lukea kirjoja, joita ei ole ehtinyt lukemaan. Mulla on kumpiakin iso vino pino. :D

Nyt ehtii tehdä kunnon kevätsiivouksenkin ihan rauhassa, käydä tavarat, esim. vaatteet, läpi katsoen mitä tarvitsee ja mitä ei. Mun pitää käydä muutenkin muutaman kuukauden välein vaatteet läpi, että eipä sen puoleen.

Yhtenä vaihtoehtona olisi myös kirjoittaa perinteinen kirje jollekin tutulleen, jota ei nyt pääse näkemään. Se voisi olla oikein kiva ylläri.

Also, jos pystyy, niin voi mennä ulos nauttimaan kauniista kevätilmasta.

Muuten itse oon käyttänyt aikaa ihan piirtämiseen  ja kirjoittamiseen. Hiukan on tullut myös askarreltua.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2020, 12:01:00 »
Voin hyvin samaistua tuohon tirsun mainitsemaan tavaroiden läpikäymiseen/kevätsiivoukseen! Paljon on lähtenyt tavaraa eteenpäin, muutoin kierrätykseen tai suoraan roskiin.

Pitkästä aikaa olen myös ratkonut ristikoita, kiva harrastaa aivojumppaa.

Pian tarkoituksenani on aloittaa myös istutuksten aloittaminen: kukkia, yrttejä, tomaatteja... mitä sitä keksiikään :)

Sämpylöitä en ole aikoihin tehnyt, olisi kiva kokeilla pitkästä aikaa. Myös muullainen leivonta on hyvää ajanvietettä.

Jos olisi seuraa, pelaisin varmasti lautapelejä tai kehittäisin omia erilaisia pelejä/visoja seurueelle. Jos olisi omaa pihaa, olisi kiva myös aloitella kevään pihahommia/muutoin pihan ehostusta.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2020, 22:54:16 »
Oma top 5 pitää sisällään:

1. Opiskelu
2. Ulkoilu
3. Pianonsoitto
4. Kuntoilu
5. Oman harrastuksen etätreenit
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore

Poissa Karazmeya

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2020, 12:02:33 »
Tässä lista asioista, joista olen henkilökohtaisesti kiinnostunut tai innostunut viime aikoina:

- Ruuanlaitto: Olen kokeillut uusia reseptejä ja varannut kunnolla aikaa kokkaamiselle. Löytynyt uusia hyviä lempireseptejä ja tulee hyvä olo, kun saa syödä hyvää ruokaa.
- Askartelu: Ihan siis pienetkin projektit, kuten pajunoksien koristelu on ollut mukavaa vaihtelua TV-ohjelmien katsomiselle ja pelaamiselle. Seuraava projekti on macrame-seinäkoriste.
- Luontokävely: Vieressä on hyvä metsäalue, jossa on hyvä tehdä välillä lenkkiä ja saada raitista ilmaa. Juuri sopivan kokoinen lenkki (4,5 km suurin piirtein - ei tunnu liian pitkältä metsässä kävellessä!)
- Siivoaminen: Kuten Tirsu ja Samettiinakin, niin nyt on ollut aikaa siivoilla sieltä sun täältä. Kerralla ei tarvitse suursiivousta tehdä, mutta esimerkiksi yksi asia kerrallaan (kaapin siivous, pölyjen pyyhkiminen, imurointi, lattioiden luuttuaminen, kuivakaapin järjestely, jne.).

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2020, 23:30:19 »
En lainkaan samaistu tähän "voisi tehdä nyt kun on aikaa" ajatukseen. Mutta tässä omat vinkkini korona-arjesta selviämiseen.

• PäiväRutiinit
  • Yritä löytää edes hetki omaa aikaa (jolloin et tee etätöitä)
  • Jos mahdollista älä tee etätöitä viikonloppuna
  • Ole itsellesi armollinen ja siirrä siivous seuraavaan päivään (tai ensi viikkoon) jos et jaksa
  • Leipominen on ihan hyvää aktiviteettia
  • Vie lapsi päivittäin ulos (tekee hyvää itsellekin)
  • Asioiden tutkiminen on lapsesta kivaa, väsyttää lasta ja on itsestäkin mielekästä
  • Tee hyvää ruokaa (ota lapsi tähän mukaan)
  • Piirretyt on arjen pelastus
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2020, 15:24:17 »
Ei ehkä tekemisidea, mutta halusin vain sanoa että on aivan OK jos ei tee mitään kehittävää eikä opi uutta tai ei aloita vieläkään lukemaan sitä kirjaa tai saata loppuun ikuisuusprojektiaan. Tämä on omituista aikaa ja ainakin musta tuntuu että omat lusikat menee vain normaaliin elämään ja olemiseen vaikka aluksi miettikin että tämän ajan käyttäisi johonkin kehittävään.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Huhtikuu 23, 2020, 16:00:26 »
Ei ehkä tekemisidea, mutta halusin vain sanoa että on aivan OK jos ei tee mitään kehittävää eikä opi uutta tai ei aloita vieläkään lukemaan sitä kirjaa tai saata loppuun ikuisuusprojektiaan. Tämä on omituista aikaa ja ainakin musta tuntuu että omat lusikat menee vain normaaliin elämään ja olemiseen vaikka aluksi miettikin että tämän ajan käyttäisi johonkin kehittävään.
Samaa mieltä Taru.🙂
Ei koko ajan tarvitse tehdä sitä ja tätä vaan voi tehdä "ei mitään" eli möllöttää vain. (Tapa jonka veljeni opetti inttiajoiltaan kun hiljaisuuden jälkeen ei uni tullut) Itse olen myös vinksahtanut palapeleihin ja värityskirjoihin, jos et omista, kysy vaikka naapurilta tai lähialueen kirppisryhmältä take away noutona lainaksi tai pyydä jättämään ovenpieleen. Värittäessä ainakin itse alan tiedostamattani keksiä tarinaa kuvalle ja olosta tulee rento kaiken koronahälinän seassa. Myös YleAreena ollut itselle paras kaveri YouTuben ohessa.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina