Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon metamorfimaagi pystyy vaikuttamaan ulkonäköönsä?  (Luettu 371 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Olen viime päivinä miettinyt, minkä verran metamorfimaagit mahtaisi pystyä vaikuttamaan ulkonäköönsä. Kirjoista päätellen hiuksiin ja kasvojen piirteisin pystyy ainakin. Mutta jääkö se siihen? Vai pystyykö Tonks muuttamaan esim. ruumiinrakennettaan tahdonvoimalla? Pituutta? Vartalon muotoja? Voiko hän vaikuttaa esim. rintojen kokoon tai muuttamaan tahdonvoimalla itsensä lihaksikkaammaksi? Entä sukupuolielimet? Tai arvet? Voiko metamorfimaagi piilottaa arpiaan? Tai ihan vain finnejä? Mitä ajatuksia teillä herää?
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Kuinka paljon metamorfimaagi pystyy vaikuttamaan ulkonäköönsä?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2020, 19:32:30 »
Tää oli yksi asia joka mua häiritsi tosi paljon sarjassa. Muitankin määrittämättömyyksiä jäi auki, esimerkiksi koko ajankäänninsotku. Velhomaailmasta puuttuu mun nähdäkseni kokonaan järkevät lainalaisuudet taika-asioissa. Mikä on "minua" jota metamorfimaagi voisi muokata? Jos hiukset on värjätyt, niissä on silloin jotain muuta kuin sinua itseäsi, muuttuuko silloin myös hiusväri? Joku rajoitus jää uupumaan. Voisiko esimerkiksi kasvoja turvottaa talon kokoiseksi, vai muokataanko ihmisen kehon rasvasta ja lihaksesta uusia muotoja? Hm.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Kuinka paljon metamorfimaagi pystyy vaikuttamaan ulkonäköönsä?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2020, 15:39:25 »
Ensinnäkin voisin kuvitella, että kuten taikavoimissa ylipäänsä, näissä on yksilöllisiä eroja. Toisin sanoen yksi voi muuttaa vain kulmakarvojaan, toinen paljon enemmänkin. Harry Potter Fandomin sivuilta lainattua:

Lainaus
Unlike Animagi, Metamorphmagi can take a wide variety of forms, changing sex and age, potentially looking like anyone at all, or even just changing a part of their appearance, such as the colour of their hair or shape of their noses.

Lähde: HP ja Feeniksin Kilta

Tämä ei tietenkään ole aukotonta ja osittain myös spekulaatiota, mutta itse ajattelen asiaa aika lailla näin kuin lainauksessa kuvataan. :)
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore