Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 43089 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #300 : Lokakuu 11, 2020, 20:38:22 »
Voi Vuotis! :'( Pitkään olen ollut täältä poissa, mutta totta kai palasin jättämään paikalle hyvästit. Sain tiedon Facebookin Vuotis-ryhmästä syyskuun lopussa, että foorumi sulkeutuu pysyvästi. Paljon on ollut kiireitä ja melkein kerkisi jo paniikki iskeä, että ehdinkö tänne kirjoittamaan ja tallettamaan kaikki tärkeät viestit ja kommentit, mutta nyt ehdin! Jännittävää, kun ei yhtään tiedä mikä päivä lokakuusta se on. Surullinen päivä, jolloin Vuotista ei enää yhtäkkiä olekaan olemassa.

Siitä on jo yli 13 vuotta, kun rekisteröidyin foorumille, jota olin jo siihen mennessä käynyt usein kuikuilemassa, Potter-fani kun olin. Silloin olin päässyt seiskaluokalta, oli kesä ja sain houkuteltua kaverinikin Vuotikseen. Vuotis oli ensimmäinen paikka, jossa opettelin netikettiä ja laadukkaiden kommenttien kirjoittamista. Muistan kuinka otin vakavasti Vuotiksen säännöt kommenttien kirjoittamisesta ja yritin aina tosi kovasti keksiä jotain rakentavaa sanottavaa ja viitata usein ketjun muihin kommentteihin. Siksi kommenttini olivat usein aika pitkiä ja kynnys kirjoittaa nousi välillä korkeaksikin. Tämä kuvastaa kyllä omaa luonnettani hyvin ja ylihuolellisuus pätee edelleen, kun kirjoitan jotain. :D

Vuotiksessa olen hengaillut eniten fikkien parissa, lukien niitä. Rakastan Pakkaskukkia, Memorya ja Keskiyön kukkaa, eli kelmifikit ovat sydäntä lähellä. <3 On täällä tullut kyllä juteltua kaikkea muutakin ja osallistuttua jos jonkinlaisiin keskusteluihin. Omia kommentteja selaillessani saan hymyillä ja sukeltaa teiniminäni pään sisään hyvillä mielin. Niin ihana katsoa mitä silloin on kirjoittanut ja miten paljon maailmasta on oppinut ja kokenut sen jälkeen. Harmittaa, kun olin Vuotiksen kulta-aikoina niin nuori ja arka, etten lähtenyt mukaan mihinkään miitteihin tai yhteisiin kirjan jonotuksiin. Oikeastaan tulin Vuotikseen silloin, kun se oli jo kulta-aikansa loppupuolella, koska Deathly Hallows julkaistiin samana kesänä kun liityin Vuotikseen.

Nyt tämän foorumin aika on ollut ohi jo pitkään. Pottereista puhutaan silti edelleen, vain eri kanavissa. Vinkkaan tässä Instagramissa olevasta @bibobookblog-kirjatilistä ja sen takana olevista Laurasta ja Minnasta, jotka vetivät juuri seitsemän kuukauden HP-maratonin kirjagram-yhteisössä. Heidän HP-postauksissaan pohdittiin Pottereita ainakin mulle uusista näkökulmista käsin, ja kriittisesti. Tilin ylläpitäjillä on myös YouTube-kanava Bibbidi Bobbidi Book, josta löytyy muun kirjapuheen ohella HP-vlogeja ja pohdintaa Pottereista. Itse en ole lukenut Pottereita aikuisiällä ollenkaan, mutta uskoisin saavani kirjoista edelleen paljon viihdykettä. Innostuisin varmasti edelleen etenkin niistä viimeisimmistä Pottereista ja tuttuun taikamaailmaan sukeltamisesta. :) En tiedä kuinka tarkkaan vuotisväki on tietoinen J.K. Rowlingin transfobisista Twitter-kommenteista, mutta ne tuntuvat ainakin mulla ja mun yhteisökanavissa "tahranneen" Pottereita, mikä on hirveän surullista. Joissain piireissä Pottereiden esiinnostamista ja fanittamista jopa vähän paheksutaan. En hyväksy Rowlingin kommentteja, mutta haluaisin silti säilyttää lämpimän suhteen Pottereihin. Tarina, velhomaailma, henkilöhahmot ja Tylypahka olivat mulle nuorempana erittäin tärkeitä ja kirjasarja on osa mua. Ihan samalla tavalla kuin Vuotiskin. Varmasti tulen lukemaan sarjan vielä uudestaan, sitten kun on oikea aika (ehkä sitten, kun saan kerättyä koko sarjan kuvitettuna painoksena).

Olen kiitollinen, että Vuotiksen sulkeutumisesta ilmoitettiin etukäteen. Ymmärrän täysin päätöksen, koska Vuotis on ollut jo vuosia hiljainen paikka. Sitten tuli se melkein vuoden mittainen sivuston kaatuminen, josta Vuotis vielä sinnitteli ylös (mikä oli ihan huippuhienoa!). Kaikki eivät varmaan enää edes löytäneet tänne takaisin sen jälkeen. Mun aktiivisuus hiipui nopeasti viimeisenkin Potter-elokuvan ilmestymisen jälkeen, enkä näköjään kirjoittanut yhtään viestiä vuosina 2014-2017. Se johtuu varmaan monesta asiasta, niin kotoa poismuutosta kuin Pottereiden väistymisestä muiden juttujen tieltä. Silloin tällöin täällä tuli silti käytyä. Vuotiksesta jää paljon lämpimiä muistoja. Fikkien lukeminen joululomalla yöaikaan, Vuotis oman tietokoneen kotisivuna (oli muuten pitkään!), kirjojen ja elokuvien analysointi, höpötykset omasta elämästä ja sitten ne hauskat Mitä kuuntelet / luet nyt? -ketjut. Ja ne ketjut, joissa kerrottiin itsestä faktoja jättämällä edellisen viestin itseen pätevät faktat paikoilleen, niihin oli helppoa ja kivaa osallistua. Muistoihin jää myös yleensä ottaen koko kirjoitustapa foorumilla: ne kaikki tavat osallistua keskusteluun kuin oltaisiin oikeasti samassa huoneessa, *-merkit ja vanhanaikaiset hymiöt. ;) Elämättömyysajan kerääminen oli myös jossain vaiheessa tosi tärkeää hommaa. :D

Kiitos Vuotis, ylläpitäjät ja kaikki vuotislaiset! :) Olisipa joskus tulevaisuudessa hauska törmätä toiseen vuotislaiseen ja muistella tätä foorumia. Hyvää jatkoa kaikille!
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #301 : Lokakuu 12, 2020, 15:12:19 »
Meinasin kirjoittaa pitkän puheen siitä, kuinka tärkeä paikka tämä on minulle ja miten se on muokannut minua parempaan suuntaan elämässä. En kuitenkaan osannut.

Joten ihan yksinkertaisesti... Kiitos. Kiitos ylläpitäjille, aurorikollegoille, tukikepeille. Kiitos ystäville, jotka olen saanut tätä kautta. Kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet tarinoitani ja runojani. Kiitos muille otuksille, joiden kanssa on ollut ihana keskustella.

Kiitos kaikille.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #302 : Lokakuu 14, 2020, 12:46:26 »
Meinasin kirjoittaa pitkän puheen siitä, kuinka tärkeä paikka tämä on minulle ja miten se on muokannut minua parempaan suuntaan elämässä. En kuitenkaan osannut.

Joten ihan yksinkertaisesti... Kiitos. Kiitos ylläpitäjille, aurorikollegoille, tukikepeille. Kiitos ystäville, jotka olen saanut tätä kautta. Kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet tarinoitani ja runojani. Kiitos muille otuksille, joiden kanssa on ollut ihana keskustella.

Kiitos kaikille.

Tässähän tää ois tiivistettynä.

Rekisteröidyin tänne toukokuussa kaksitoista vuotta sitten. Olin silloin yksitoista. Ilman tätä paikkaa lapsuuteni, esiteini- sekä teinivuoteni olisivat olleet merkittävästi erilaisia - enkä tarkoita hyvällä tavalla. En mä tiedä, kauhean vaikeelta tuntuu kirjottaa yhtään mitään.

Kiitos.
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Scarecrow

• Varisten ystävä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstonePixie4868
« Vastaus #303 : Lokakuu 14, 2020, 15:05:21 »
Mitäs, mitäs, sain tänään aamulla jonkinlaisen todella hämmentävän flashbackin tästä mestasta ja päädyin nyt tsekkaamaan, että mikäs täällä on meno ja ei ilmeisesti ole kun kerran eka asia, jonka huomaan on ilmoitus siitä, että ovet sulkeutuu käytännössä ihan näillä hetkillä. Olenko mie mahdollisesti meedio vai onko kyseessä vain todennäköisyyden lakeja uhmaava yhteensattuma, sitä en tiiä, mutta ainakin ehdin ajoissa vielä ovien tälle puolelle.

Mitä nyt edellisen kerran täällä käynyt 2016 ja sen jälkeen "hieman" ehkä saattanut unohtua, meinas jo pelkässä kirjautumisessa olla vaikeuksia aluksi :'D Paljon tästä mun taannoisestakin aktiivisuudesta kertoo varmaan se, että tää on profiilin mukaan kirjaimellisesti mun kolmas viesti ikinä, mutta ehkä mie sit oon vaan ollut aktiivinen muilla osa-alueilla. Ainakin muistan joskus vuonna käpy ja lehmä olleen jonkin jouluhuispaus-kisailun, jossa olin mukana jossain joukkueessa, mut siinäkin se aktiivisuus jäi lähinnä joukkuekavereiden kanssa viestittelyyn yksäreillä. Mutta kyllä mie siis toki paikan muistin, se vaan oli painunut jonnekin aivojen syvimpiin syövereihin muutamaksi vuodeksi!

Yritin keksiä jotain lisääkin järkevää sanottavaa, mutta ehkä kaikki järkevä on jo sanottu. Ikävää, että ovet sulkeutuu, varsinkin nyt kun satuin tänne löytämään takaisin niin olis ollut kiva hengata täällä enemmänkin, mutta no can do. Oli täällä joka tapauksessa mukavaa silloin nuorempana, joten kiitos Vuotikselle niistä ajoista n_n
An army of scarecrows like me
Thousands of broken dreams
Thousands of tragedies
Tried to run from their destiny

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #304 : Lokakuu 16, 2020, 23:28:20 »
Eipä mullakaan ole mitään sellaista sanottavaa, jota ei olisi jo sanottu. Mutta silti tuntuu siltä, että jotain pitäisi sanoa.

Kiitos kaikille!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #305 : Lokakuu 22, 2020, 03:00:40 »
Oliks vuotikselle jo discordia? Pitäisköhän ;)))

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #306 : Lokakuu 25, 2020, 12:27:43 »
Ciao,

sattumalta hyvin pitkän tauon jälkeen eksyin tänne ja jonkin luokan yllätykseksi opin sivuston sulkeutuvan.

Lähes 11 vuotta sitten saavuin tänne ja etenkin siitä seuraavat muutama vuotta vietettiin tiiviisti täällä. Nuo vuodet pitivät paljon hyvää sisällään ja olivat harvinaisenkin merkittävässä roolissa lapsuuden ja varhaisnuoruuden aikana. Kerran-kaksi vuodessa käynyt viimevuosina täällä, jos sitäkään mutta aina ollut yhtä lämmin mieli palata ja muistella menneitä aikoja ja naureskella typerille kirjoituksilleen vuosien takaa.

Kiitokset kaikille. Ei kai tässä muuta.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #307 : Lokakuu 25, 2020, 12:58:51 »
Aika kaukaiselta tuntui itsellekin vuonna 2003 tämä vuosi 2020. Eli enpä olisi osannut ajatella elämää 17 vuotta eteenpäin. :O Tai tuolloin olisi tiennyt päätyväni vielä hörhöksi asti muutamaa vuotta myöhemmin.

Kiitos kaikille.
What would The Doctor do?

Poissa Sari

• Vuotislainen
  • Ficciholisti
« Vastaus #308 : Lokakuu 27, 2020, 18:22:54 »
Hassua, kävin läpi vanhoja sähköposteja ja siellä näin vahvistussähköpostin tänne rekiteröitymisestä. Ja tästähän on siis 12 vuotta :D Viimeisen kerran olin näköjään postannut tänne mitään 11 vuotta sitten niin ei ihme että yllätyin että sivu oli vieläkin pystyssä. Ajoitus oli kyllä hyvä kun sivu näköjään suljetaan tämän kuun jälkeen. Taisin olla enimmäkseen fanfictionin seuraaja ja kommetoija täällä, mutta olin kyllä muissakin keskusteluissa mukana. Hyviä muistoja! Tykkäsin kyllä kovasti sivustosta silloin 10 vuotta sitten, koin että tämä oli paras sivu suomalaiselle HP fanfictionille. Kiitos siitä!
I think you said what do you think to make me think you do, but really you don't.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #309 : Lokakuu 29, 2020, 21:20:20 »
Vuotiksen kunniaksi kokosin muutaman muistokirjoituksen.

Helppo on maata päivätyön tehneen, rauha on palkka raatajan parhain. (Eino Leino)

Hän lähti, mutt’ on vielä lähellämme tuhansin sitein meihin liittyen, ja kotihin ja liki sydäntämme jäi kaiku askelten rakkaitten. (Hj. Procopè)

Tuulien soitot ovat vaienneet. Ympäri soi ikityynet veet. (Aaro Hellaakoski)

Aurinko laskee, jo pitenee varjot, aika on eron ja jäähyväisten. Poissa on ystävä kallehin… (Kari Rydman)

Ei mikään voi kuolla, ei kukat, ei tuuli, ei rakkaus kuolla voi. Ohi polku vain kulkee ja kukat jää taakse ja muualla soi tuuli. (Aila Meriluoto)

Me olemme niin kuin uni ja niin kuin ruoho maan joka puhkeaa kukkaan ja ehtoolla leikataan. (Mika Waltari)

Kiitos Vuotis, elät muistoissa!

“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #310 : Lokakuu 30, 2020, 16:26:28 »
On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa
Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa
Jäi jälki sydämiimme, jälki unelmiin
Sulle toivotamme näkemiin

En ajatellut, että enää kirjoittaisin mitään Harry Potter- foorumille, mutta tässä sitä ollaan. Kyllähän tämä Vuotiksen sulkeminen kirpaisee, vaikka mulla ei ole koskaan ollut samanlaista kiintymystä tänne, kuin monilla muilla tän foorumin käyttäjillä.

Lyhyellä matikalla olin 11 kun loin tän profiilin ja tulloin 11-13 vuotiaana olen viestini tänne kirjoittanut. En todellakaan halua mennä lukemaan mitä oon silloin ala-asteella kirjoittanut, hatarat muistikuvat kyseisitä viesteistä tuottavat mulle ihan tarpeeksi myötähäpeää...

Kun liityin tänne, mulla oli Potterit vielä kesken. Olin siihen aikaan innoissani Wikipediasta ja etin artikkelija kaikista jutuista jotka mua kiinnosti siihen aikaan, eli myös Harry Pottereista. Sieltä luin, että Vuotava noidankattila on myös suomalaisen Harry Potter- keskustelufoorumin nimi ja löysin tieni tänne. Näitä keskusteluja lukemalla spoilaannuin suunnilleen kaikista suurimmista juonenkäänteistä, mitä kirjoissa tapahtuu.

Vaikka innostukseni Harry Potteria kohtaan on ollut laskussa vuosien varrella (ja kesäkuun jälkeen tiemme erkanivat kokonaan), oon silti käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti vikaisemassa mitä tänne kuuluu. Tää ei ole viimeaikaisten keskustelujen osalta hirveästi tuntunut Harry Potter-foorumilta. Discord mun musta hyvä idea, koska siellä halukkaat voi jatkaa juttelua. Mua siellä tuskin tullaan näkemään.

Vuotiksesta jään lämmöllä muistelemaan fikkejä. Muistan lukekeneeni innoissani fikkejä k-12 ja niitä nuorempien alueilta. Kelmifikit oli mun lemppareita <3 Kun kiinnostava luettava loppui, menin vähän myös kurkkimaan k-16 aluelle, vaikka ikä ei silloin vielä riittänyt. Se oli aika jännää. Toivottavasti nää keskustelut jää talteen, jos joskus innostun lukemaan lempifikkejäni uudestaan.

Hyvästi, Vuotava noidankattila!
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor