Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 11765 kertaa)

0 vuotislaista ja 3 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #250 : Lokakuu 28, 2019, 12:50:37 »
Höhöö, Vuotis on palannut elävien kirjoihin vakavan ja elämää suuremman kooman jälkeen! Mahtavaa! Piti oikein hieraista silmiä kahdesti.

Oikeesti mun piti kirjottaa tänne jo samana päivänä, kun kyseisestä maailman 57:stä ihmeestä kerrottiin Vuotiksen Facebook -sivulla (ryhmä se taitaa olla mutta eipä tuolla niin väliä), mutta en koskaan sattunut koneen ääreen sopivalla hetkellä.

Olen rekisteröitynyt tänne yli kymmenen vuotta sitten vuonna 2008. Olin silloin 11 vuotta vanha, ja jutut varmaan olivat täysin sen mukaisia. Mukava nähdä että monen vuoden jälkeenkin täältä löytyy tuttuja pulisemasta. Tulee aina yhtä nostalginen fiilis tänne kirjautuessa sisään. Melkoinen vaikutus voi olla yhteisöllä, jonka kaikkia jäseniä ei ole edes tavannut, saatika jutellut sen kummemmin.

Muistelisin, että edellisen kerran tänne kirjoittaessani selitin jostain yliopistoon hakemisesta ties monettako kertaa peräkkäin. No sinnehän minä sitten päädyin, Tampereen yliopistoon. Opinnot ovat alkaneet... hämmentävästi. Töitä saa tehdä, mutta hauskaakin on! Ala on ihana ja ihmiset loistavia.

Bongasin profiilistani kohdan "Vuotiksen kesäprojekti 2012" ja perässä numeron yksi (1). Muistaako joku mikä ihme on mahtanut olla Vuotiksen kesäprojekti 2012?
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #251 : Lokakuu 28, 2019, 22:38:50 »
Bongasin profiilistani kohdan "Vuotiksen kesäprojekti 2012" ja perässä numeron yksi (1). Muistaako joku mikä ihme on mahtanut olla Vuotiksen kesäprojekti 2012?

Mistä nuo kesäprojektijutut on pfofiiliin ilmestyneet. Ei ne siellä hetki sitten olleet. o.o (Mulla on siellä kohdat:
Vuotiksen kesäprojekti 2012: 1,2,5,17
Vuotiksen kesäprojekti 2014: 1,4,5,6,9,12,14,15)

Olisiko olleet sellaisia missä suoritettiin jotain Pottermaisia tehtäviä ja niistä sai badgeja tai jotain.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #252 : Marraskuu 07, 2019, 17:27:58 »
Itse en aikanaan osallistunut noihin kesäprojekteihin. Ainakin jo(i)ssain oli erilaisia kategorioita ja niiden alla erilaisia tehtäviä, joita tekemällä taisi saada pisteitä ja eri määrästä pisteitä sai sitten erilaisia kuvia/kuvioita profiiliin.

Halloween oli ja meni, näkyikö se miten vuotislaisten elämässä? Itselläni ei millään tavalla kuin siten, että YouTuben ehdotuksissa tuli vastaan pari meikkaus/maskeerausvideota halloweenmeikkeihin.

Voihan Posti, kun lakko lakko lakko. Toivottavasti ei pitkity liikaa, syystä että laskut ja tulevat joulupakettien ja -korttien/kirjeiden (ja tietty tavallistenkin) kulkeutumisen takkuaminen :/
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #253 : Marraskuu 10, 2019, 18:20:02 »
Sunnuntaina on jännät junailut, varsinkin kun kävi moikkaamassa isänpäivän kunniaksi isää. Onnea kaikille isille! Junassa vastaan tuli luihuisten kaulaliinalla varustettu henkilö (eikä ollut eka kerta kun Potter-tupahuiveja tullut junissa vastaan), mutta hitsi kun ei ole koskaan uskaltanut aloittaa keskustelua  :D

(Ja kyllä, kirjoittelin oman postauksen perään, mutta anti mennä :D)

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #254 : Marraskuu 11, 2019, 11:37:33 »
Vuotis is back! Ja kyllä, huomasin tämän vasta nyt. Hups. Mutta onpa kivaa! Nyt täytyy vaan mennä taas säätämään foorumin ulkoasuasetuksia, sillä tämä näyttää hirmu vieraalta näin oletusnäköisenä.

Katselin tuossa viikonloppuna Viisasten kiven ja vitsi, miten nostalgista! Ja sitten taas selailin pätkiä Ihmeotukset-elokuvista, ja laatu on kyllä ihan eri tasoa. Tosin Viisasten kivessä on sellaista tietynlaista taianomaisuutta, kun taas myöhäisemmät Potterit ja Ihmeotukset on enemmän räiskettä ja valojen välkettä. Tykkään molemmista! :)

Mitäs ihmisille kuuluu?
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #255 : Marraskuu 16, 2019, 16:07:48 »
Mitäs ihmisille kuuluu?

Mitenköhän Vispilän viesti oli mennyt itseltäni jotenkin aivan kokonaan ohi :D Mutta siis, tuota kysymystä kuulee (ainakin itse kuulen) melko harvoin - ja kun viime viikolla eräs nuori kanssa kysyi mitä kuuluu, niin pasmat meni aivan sekaisin kun en osannut ollenkaan odottaa kyseiseltä henkilöltä moista kysymystä :D Mutta tällä hetkellä löhöilyviikonloppu ja joululahjojen kehittäminen ovat the juttu täällä. Kyllä, jouluun on vielä vähän reilu 5 viikkoa, mutta aika menee niin nopsaan että haluan välttyä viime hetken stressiltä!

Poissa Lupin

• Ikivanha ja väsähtänyt.
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #256 : Marraskuu 19, 2019, 15:19:26 »
Väsyttää :O Töitä on liikaa, ilma huonoa, ja marraskuu on pimeä. Tekisi mieli lähteä takaisin opiskelemaan maisteriksi, mutta raha on ikuinen ongelma.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
« Vastaus #257 : Marraskuu 29, 2019, 12:01:42 »
Mukavaa, että Postin lakko on ohi eikä minun tarvitse ahdistua enempää lakon lopputuloksen arvuuttelusta ja luoda kauhuskenaarioita siitä, kuinka Suomen kokoinen ja muotoinen maailma pysähtyisi ja mitäs sitten tapahtuu ja entä jos en pääsisikään lähtemään joulunpyhien jälkeen keikkareissulleni jos kaukoliikenne (Onnibus yms. bussit) lakkaisivat liikennöimästä lakon pitkittyessä ensi vuodelle asti jne. jne. jne.. Ja tietysti huoletti sairaalat, päiväkodit ja vanhain-/palvelukodit, että miten niiden käy jos tukilakot pysäyttäisivät kaiken liikenteen (ja toki myös vähittäisruokakauppojen hyllyjen tyhjentyminen oli vahvana mielessä, että mitäs sitten kun vaipat loppuu, ruoat loppuu, ihan sama mikä tahansa tuote loppuu, että miten elättää lapset ja lemmikit).
Kaikkea minä murehdinkin lakon aikana, vaikka ymmärrän kyllä hyvin, miksi postilaiset lakkoilivat. Työehtosopimusten huonontuminen postilaisilla olisi tarkoittanut työehtosopimusten huonontumista muillakin aloilla.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #258 : Marraskuu 29, 2019, 21:29:25 »
Jostakin syystä putkahti mieleen, että voisipa käydä Vuotiksessa pitkästä aikaa, ja täällä nyt olen. :D Ei ole mitään muistikuvaa, milloin viimeksi olen tänne kirjoitellut mitään, joten kirjaanpa vaikka tänne jäljen itsestäni. Hyvää kuuluu minulle, yritän saada pakettiin opiskelut syksyn osalta ja sitten pääseekin fiilistelemään joulutunnelmaa. Lunta saisi vaan tulla jo enemmän. :)

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #259 : Joulukuu 01, 2019, 02:07:39 »
Mikäköhän ankeuttajainvaasio tänne on iskenyt? Näyttävät tilastot, että tänään parikymmentä minuuttia sitten ollut kaikkien aikojen eniten väkeä yhtä aikaa paikalla (631) ja vielä nytkin on yli 400 ankeuttajaa ilmeisesti paikalla :'D Hämmentävää.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #260 : Joulukuu 01, 2019, 02:21:22 »
Mikäköhän ankeuttajainvaasio tänne on iskenyt? Näyttävät tilastot, että tänään parikymmentä minuuttia sitten ollut kaikkien aikojen eniten väkeä yhtä aikaa paikalla (631) ja vielä nytkin on yli 400 ankeuttajaa ilmeisesti paikalla :'D Hämmentävää.
Ovatko kaikki joutuneetvElämä nimisen kiusanhengen kyytiin vaiunhoitusko kohdannut, en tiedä. :D
Kaikki ovat tietysti tonttukiireiden takia ankeuutajina täällä
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #261 : Joulukuu 02, 2019, 15:49:20 »
Muutin tähän nykyiseen asuntoon marraskuussa 2017, noin 1,5 vuotta kerkesin asumaan tässä ilman mitään ongelmia ennen kuin nyt keväällä, (joskus huhti-toukokuussa), alkoi tulemaan edellisten asukkaiden postit minun osoitteeseen (lähinnä TE-toimistolta ja lähettäjän perusteella laskuja). Osaisikohan joku kertoa, mistä tämä johtuu, että nyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana olen alkanut saamaan edellisten asukkaiden posteja? :O

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #262 : Joulukuu 02, 2019, 18:21:32 »
Muutin tähän nykyiseen asuntoon marraskuussa 2017, noin 1,5 vuotta kerkesin asumaan tässä ilman mitään ongelmia ennen kuin nyt keväällä, (joskus huhti-toukokuussa), alkoi tulemaan edellisten asukkaiden postit minun osoitteeseen (lähinnä TE-toimistolta ja lähettäjän perusteella laskuja). Osaisikohan joku kertoa, mistä tämä johtuu, että nyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana olen alkanut saamaan edellisten asukkaiden posteja? :O

Juu, ensimmäisenä tästä mieleen tuli tietynlainen ihmistyyppi. Annetaan osoite, joka ei ole oma/jossa ei enää asuta. Osoite kun on lähes pakko olla, jos jonkilaisia valtion tukiaisia ym. tahtoo saada. Ihan sama vaikka annetun osoitteen kohdalla olisi heinäpelto, ei sitä kukaan käy tarkistamassa onko siellä oikeasti asutusta.

Toki kyseessä voi olla jokin inhimillinen erehdys Postin taholta (koska Suomen Posti). Kannattaa käydä kiikuttamassa nuo postit johonkin konttoriin, sanoa, että ei ne siellä enää asu, ja toivoa, että postit ohjautuvat jatkossa muualle.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Lupin

• Ikivanha ja väsähtänyt.
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #263 : Joulukuu 03, 2019, 10:20:17 »
Ovat saattaneet maksaa edelleenlähetyksestä, ja se on nyt loppunut. Kannattaa kirjoittaa isolla kuoren päälle "EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA", ja sitten palauttaa ne postiin, niin niiden pitäisi päätyä takaisin lähettäjälle, joka voi tehdä jotain asialle.

• Vuotislainen
« Vastaus #264 : Joulukuu 05, 2019, 09:27:03 »
Kannattaa käydä kiikuttamassa nuo postit johonkin konttoriin, sanoa, että ei ne siellä enää asu, ja toivoa, että postit ohjautuvat jatkossa muualle.

Ovat saattaneet maksaa edelleenlähetyksestä, ja se on nyt loppunut. Kannattaa kirjoittaa isolla kuoren päälle "EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA", ja sitten palauttaa ne postiin, niin niiden pitäisi päätyä takaisin lähettäjälle, joka voi tehdä jotain asialle.

Näin olenkin tehnyt, mutta silti vähän ihmetyttää, että siitä huolimatta tulee. Olen miettinyt sitä, että miten kauan pitää kiikuttaa noita kirjeitä saatetekstillä postilaatikkoon, ettei postiluukusta tipahtelisi noita kirjeitä (oman mielenterveys on sillä tasolla, etten jaksaisi jatkuvasti ravata postilaatikolla). Mutta aika näyttää.