Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 13472 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #225 : Syyskuu 10, 2018, 16:33:44 »
Kynttiläkäärme, oi, toivottavasti onnistaa! Alan vaihto onnistuu nykyään suht näppärästi jos siihen prosessiin ryhtyy, eikä tarvitse kituuttaa montaakymmentä vuotta samalla alalla jos ei niin tahdo.

Viikonlopun iloksi kurkkukipuni vain paheni, ja tämän päivän olenkin köhinyt keuhkojani ulos. Siltä se ainakin tuntuu! Nenä vuotaa, päätä särkee ja vähän on kuumettakin, tästä on melkein hyvä jatkaa!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #226 : Lokakuu 15, 2019, 17:22:12 »
Jestas, se elää o_o

En myönnä yrittäneeni sisään ihan jokaisena päivänä viimeisen kymmenen kuukauden ajan. En myöskään myönnä miettineeni, että kelpuuttaisikohan Guinness tämän jonkin sortin maailmanennätykseksi.

Mut siis jestas, se elää.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #227 : Lokakuu 15, 2019, 17:53:33 »
^Viime aikoina olen itse nähnyt pari unta, jotka ovat liittyneet Vuotiksen heräämiseen. Ensimmäinen oli sellainen, jossa Ilta-Sanomat oli kissankokoisin kirjaimin uutisoinut että Vuotis on palannut tauolta. Toinen oli sellainen, jossa olin että miksei kukaan ollut kertonut minulle Vuotiksen uudesta tulemisesta ennenkuin itse löysin tieni vahingossa takaisin. Ollut kaiketi ikävä tätä paikkaa :D

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #228 : Lokakuu 15, 2019, 18:12:20 »
Jonkunasteinen Vuotis-ikävä kai täälläkin ollut vaivana kun Helmiina, joka  ei ole kuuluisa koneidenkäsittelykyvyistään, oli jo valmis nostamaan foorumin taas siivilleen, hah :D
^Viime aikoina olen itse nähnyt pari unta, jotka ovat liittyneet Vuotiksen heräämiseen. Ensimmäinen oli sellainen, jossa Ilta-Sanomat oli kissankokoisin kirjaimin uutisoinut että Vuotis on palannut tauolta. Toinen oli sellainen, jossa olin että miksei kukaan ollut kertonut minulle Vuotiksen uudesta tulemisesta ennenkuin itse löysin tieni vahingossa takaisin. Ollut kaiketi ikävä tätä paikkaa :D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #229 : Lokakuu 15, 2019, 19:44:43 »
En myönnä yrittäneeni sisään ihan jokaisena päivänä viimeisen kymmenen kuukauden ajan.

Vuotis on ollu mulla pysyvästi kiinnitettynä välilehteen kymmenisen vuotta ja risat. Ja sitä se olis myös tän kymmenen kuukautta ja lähes joka päivä klikkasin sitä siinä toivossa että se viimein tois mut takas tänne. Ja eilen se toi <3

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa tirsu

• Clara-stan
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #230 : Lokakuu 15, 2019, 20:38:12 »

En myönnä yrittäneeni sisään ihan jokaisena päivänä viimeisen kymmenen kuukauden ajan. En myöskään myönnä miettineeni, että kelpuuttaisikohan Guinness tämän jonkin sortin maailmanennätykseksi.

Hah, itse kokeilin aika lailla joka pvä, että jokos vuotis olisi jälleen toiminnassa. :D Ja sitten tänään: vuotis oli tehnyt paluun! Olin yllättynyt (positiivisesti), sillä aloin jo epäillä, ettei tätä vuotiksen paluuta tultaisi näkemään lainkaan.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Chisa

• Librarian
  • Vuotislainen
  • Have you seen this wizard?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #231 : Lokakuu 15, 2019, 21:28:48 »
Vuotis is alive! *ilotulituksia*
Mie en viime kuukausina enää vaivautunut klikkailemaan vuotista kuin ehkä kerran pari, mutta ykkösenä se silti kirjanmerkeissä oli pysynyt.

Kävin viime viikolla Lontoossa, mm. katsomassa Cursed Childia kolmannen kerran. Sen ansiosta jälleen Potter-ficci lukemisen alla, mitähän tuttuja ficcejä vuotiksen kätköistä löytyisikään... *hamstraa kaikki hyvät ficit koneelleen turvaan*
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #232 : Lokakuu 15, 2019, 22:03:53 »
Niin ihanaa, että Vuotis on täällä taas, on ollut ikävä!! <3

Minäkin olen monet kerrat toiveikkaasti kirjoittanut osoitekenttään Vuotiksen ja todennut aina pettyneenä, että ei se toimi. Ajattelin jo, ettei se koskaan enää toimikaan ja mietin surullisena kaikkia niitä lukuisia viestejä, joita tänne olen kirjoittanut, eikä mitään niistä ole muualla tallessa. Onneksi nyt foorumi toimii, ja kaikki viestini ovat tallella! Ja kaikki kivat keskustelut yleisestikin!

Parasta päästä keskustelemaan täällä uudestaan! Joko olette nähneet / ostaneet / lukeneet Liekehtivän pikarin uuden kuvitusversion? Itse en ole vielä, mutta tarkoituksena olisi hamstrata se edellisten tapaan omaan kirjahyllyyn. :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Lupin

• Ikivanha ja väsähtänyt.
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #233 : Lokakuu 16, 2019, 19:50:37 »
Vuotis is alive! *ilotulituksia*
Mie en viime kuukausina enää vaivautunut klikkailemaan vuotista kuin ehkä kerran pari, mutta ykkösenä se silti kirjanmerkeissä oli pysynyt.

Kävin viime viikolla Lontoossa, mm. katsomassa Cursed Childia kolmannen kerran. Sen ansiosta jälleen Potter-ficci lukemisen alla, mitähän tuttuja ficcejä vuotiksen kätköistä löytyisikään... *hamstraa kaikki hyvät ficit koneelleen turvaan*
Minulle oli käynyt niin ikävästi, että kun kirjoitin selaimeen v-kirjaimen, niin selain oli alkanut ohjata minua suoraan vauva.fi:n surullisenkuuluisalle keskustelupalstalle. Siellä tosin lohdutuksena pyörii sentään yksi HP-aiheinen ketju: Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe vapaa. En tunnusta olevani siihen syyllinen, muutamaan viestiin toki. Löytyykö syyllinen kenties täältä?

Ah, ficit. Mietinkin tässä muutama päivä sitten, että kirjoittaako kukaan vielä ficcejä? Jotenkin en tunnu törmäävän niihin enää missään.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
« Vastaus #234 : Lokakuu 16, 2019, 21:41:11 »
Aaaaaaaaaah, mukavaa olla takaisin täällä! En edes ollut tietoinen, että Vuotiksen huoltokatkos oli näinkin pitkä kuin 10kk (mikäli vanhoja viestejä lukiessani olin ymmärtänyt?). Toki nyt joskus elo-syyskuussa yritin vuoden parin tauon jälkeen tulla katsomaan, mitä tänne kuuluu, mutta eihän se onnistunut, viime viikolla uudestaan eikä mitään, mutta onneksi eilen pääsin jälleen takaisin! <3

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #235 : Lokakuu 16, 2019, 21:54:39 »
Joko olette nähneet / ostaneet / lukeneet Liekehtivän pikarin uuden kuvitusversion? Itse en ole vielä, mutta tarkoituksena olisi hamstrata se edellisten tapaan omaan kirjahyllyyn. :)

Joulua odotellessa... olin hivenen pettynyt, kun tuo ei ilmestynytkään viime vuonna, jouduin keksimään muuta tilalle xD

Mie oon löytänyt itseni fikkien ihmeellisestä maailmasta tässä viimeisen vuoden, puolentoista aikana. Ensin rupesin lukemaan pitkästä aikaa mitään, sitten rupesin saamaan uusia ideoita, ja edistämään vanhoja. Mitään julkaisukelpoista ei tosin ole vieläkään...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #236 : Lokakuu 16, 2019, 22:00:07 »
Vuotis <3 On ollut ikävä. Mullakin tää oli koko tämän ajan välilehdessä auki. Viimeisiä kuukausia en ehkä joka päivä sille välilehdelle mennyt, mutta usein kuitenkin. Ihanaa että täällä on heti ihmisiäkin.

Lupin, mitä sinä siellä trollien ja tappelevien äitien luvatussa maassa teet? (Vau.fi:n foorumi on parempi, jos haluaa äitiysjutuista keskustella.)

Mulla Potteriin liittyvä toiminta on tainnut rajoittua Hogwarts mysteryn ja Wizards uniten (vai mitä nyt olivatkaan ne kännykkäpelit nimeltään) pelaamiseen. Ihmeotukset vol kakkostakaan en ole katsonut. En ihan tiedä miten siinä niin kävi. Tai no, kaipa se johtuu siitä ettei jaksaminen ole ollut oikein millään tolalla.

-AIV-rehu, joka ei tunne enää olevansa AIV.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Pottermore: GlowSilver191
« Vastaus #237 : Lokakuu 17, 2019, 15:15:36 »
Ihanaaa! Ehdin jo melkein itsekin vaipua epätoivoon, ettei Vuotis enää herääkään henkiin, mutta kyllä se vaan jaksaa porskuttaa <3 Tää on selkeästi hyvä päivä!

Kyllä tuntuu vähän hassulta, miten oikeesti ikävöi Vuotista, ja miten useesti on tullut klikattua kirjanmerkkiä siinä toivossa, että Vuotis olisi palannut takaisin, vaikka vuosiin ei täällä enää niin aktiivisesti olekaan hengaillut.

Kivaa nähdä, että samoja vanhoja tuttuja täällä kuitenkin on yhä! Vaikka Potterit myös omallakin kohdalla ovat jääneet viime vuosina vähän unholaan. Nyt olen kuitenkin päättänyt repäistä ja aloin kuuntelemaan Viisasten kiveä äänikirjana ruotsiksi :D Repäisy tämä on siksi, että suorastaan inhoan äänikirjoja, mutta haluisin kuitenkin kovasti oppia kuuntelemaan niitä. Olis niin näppärää juna- tai bussimatkoilla, kun lukemisesta saattaa tulla huono olo.

// Eikö elämättömyysaikaa enää näekään etusivulla? Näkeekö sen jostain?! Apua! :D

//// Ah, hätäilin näköjään tämän asian kanssa, kun löysin toisesta topicista vastauksen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2019, 15:22:37 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #238 : Lokakuu 18, 2019, 17:03:20 »
Tänä syksynä olen jälleen alkanut tekemään kirppiskierroksia. Tähän mennessä mitään ei ole tarttunut mukaan, mutta tällä kerralla mukaan lähti ihana musta laukku (edellinen laukku oli jo kuoleman kielissä siinä määrin missä todella pitkään käytetty laukku voi olla :D) sekä eräs lautapeli. Miten ihminen voikaan olla näin innostunut, kun kerrankin löytyi jotain tarpeellista :)

• Vuotislainen
« Vastaus #239 : Lokakuu 19, 2019, 16:59:34 »
Kävin alkuviikosta Tallinnan-risteilyllä ja laivalla kuolasin Harry Potter-aiheisen legojoulukalenterin perään, en vain jostain syystä sitä sieltä ostanut vaan sitten ihan Citymarketista loppuviikosta kun jäi harmittamaan se :D Tekisi kyllä mieli avata kaikki luukut ja ruveta leikkimään niillä legoilla kokoamisen jälkeen, haha :D

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #240 : Lokakuu 21, 2019, 13:39:26 »
Mie ostin tuon Potter-legojoulukalenterin itelleni tuossa lauantaina, ja saman ongelman parissa painin. Tosin nyt jätin sen ihan tarkotuksella Haminaan kun aamulla sieltä lähdin Lappeenrantaan. Jätetään sen avaaminen sinne joulukuulle, eikös? :D

• Vuotislainen
« Vastaus #241 : Lokakuu 21, 2019, 17:41:23 »
Jätetään sen avaaminen sinne joulukuulle, eikös? :D

Jätän kyllä joulukuulle, mutta se on sitten asia erikseen, maltanko olla avaamatta kaikkia luukkuja kerralla xD Miulle pitäisi olla joku (enkä tarkoita nyt mitään järjen ääntä, vaan joku ihan realistinen/todellinen ihminen) sanomassa ja piilottelemessa päivittäin kalenteria, että "yksi luukku per päivä" tms., ettei sitten ala harmittamaan myöhemmin luukkujen availu :D

Poissa Lupin

• Ikivanha ja väsähtänyt.
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #242 : Lokakuu 21, 2019, 18:09:38 »
Minäkin ostin tuon joulukalenterin, ja sain melkein repiä sen 3-vuotiaani ahnaista pikku näpeistä. Olen kyllä yrittänyt opettaa, että äidin leluihin ei saa koskea, mutta oli kai liian houkutteleva. Lupasin ostaa jonkun toisen hienon joulukalenterin hänelle, mutta vaati samanlaista. Katsotaan nyt.

Viime vuonna minulla oli Funkon Harry Potter -joulukalenteri, ja se oli kyllä hieno. Mutta törkeän kallis...

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #243 : Lokakuu 21, 2019, 21:02:53 »
Syyhyttää minuakin tuo Potter- legojoulukalenteri. Vinkkasin gammalle että sellainen joulukalenteri kelpaisi hyvin, kun nähtiin kauppareissulla. Käytiin samalla reissulla myös lelukaupassa ja saatoin hieman huokailla Potter-legojen perään. :D Ostettiin kuitenkin vain muutama pussi hamahelmiä (kahta väriä joita meidän laatikossa ei ole ja lisää mustia, kun niitä tuntuu olevan liian vähän) ja kuusikulmaisia levyjä niiden näpertelemiseen.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #244 : Lokakuu 22, 2019, 21:13:47 »
Joulukalentereita olen minäkin kaupoissa jo katsellut, mutta tuota Potter-legojoulukalenteria en ole ainakaan vielä nähnyt. Pitänee pitää silmät auki, että jospa ainakin näkisi :D

Joulujutuista tuli mieleen Vuotiksen joulukorttivaihto. Mielenkiinto siihen on ainakin osallistujien määrän suhteen ollut laskussa koko ajan, ja ajattelinkin että kannattaako sitä vielä tänä vuonna yrittää. Mielipiteitä ja ajatuksia kellään...?

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Pottermore: GlowSilver191
« Vastaus #245 : Lokakuu 23, 2019, 12:55:58 »
Huh, tuntuupa hurjalta ottaa joulu puheeksi, kun on vasta lokakuu :D Vaikka joulusta tykkäänkin, niin en oo ikinä ollut niin suuri fani, että oisin päässyt sisään tähän joulunodotuspyöritykseen.

Mutta mie oon ainakin kiinnostunut joulukorttivaihdosta! Juuri mietinkin sitä yks päivä. Ois kyllä super kiva, jos järjestyisi :-) Pidän sormet ristissä, että muitakin innokkaita ilmoittautuisi.
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #246 : Lokakuu 23, 2019, 14:46:16 »
Kyllähän tuota vois joulukortin jos toisenkin väkertää, aikaa kun tässä kaikenmaailman odottelun ohessa on aikaa...

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #247 : Lokakuu 23, 2019, 18:19:13 »
Jeps, varmaankin voitaisiin sitten marraskuun alussa katsoa tuota joulukorttivaihdon topicin alullepanoa :)

Eilen pääsin pitkästä aikaa pelaamaan lautapelejä! Trivial Pursuit ja Aliasta eli ihan perinteisiä, mutta kuitenkin. Jotenkin olen aina lautapeleistä tykännyt, niin sitten on suurta herkkua kun niitä pääsee pitkän tauon jälkeen pelailemaan :)

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #248 : Lokakuu 27, 2019, 20:49:11 »
Joulujutuista tuli mieleen Vuotiksen joulukorttivaihto. Mielenkiinto siihen on ainakin osallistujien määrän suhteen ollut laskussa koko ajan, ja ajattelinkin että kannattaako sitä vielä tänä vuonna yrittää. Mielipiteitä ja ajatuksia kellään...?

Olen odotellut Vuotiksen paluun ohella innokkaasti taas tämän vuoden joulukorttivaihtoa. Se on ollut tosi mukava viime vuosina, toivottavasti vielä tänäkin vuonna saadaan sopiva osallistujamäärä!

Huh, tuntuupa hurjalta ottaa joulu puheeksi, kun on vasta lokakuu :D Vaikka joulusta tykkäänkin, niin en oo ikinä ollut niin suuri fani, että oisin päässyt sisään tähän joulunodotuspyöritykseen.

Vaikka itse rakastankin joulua, niin ylitsevuotavan joulutavaran aina aikaistuva ilmaantuminen kauppoihin on aika ahdistavaa. Yritän siitä huolimatta tänä vuonna nauttia joulun tunnelmasta jo hyvin aikaisin, koska se on asia joka tuottaa minulle niin paljon hyvää mieltä. Jos vain onnistun välttämään turhien asioiden ostamisen ja ärsyttävät joululaulut eivät ala soimaan vielä vähään aikaan, niin olen tyytyväinen :D

Legokalenteri olisi kyllä tosi ihana, mutta en edellä tunnustetusta joulurakkaudesta huolimatta oikein tykkää kalenterin jouluteemasta. Funkon kalenteria kuolasin viime vuonna, mutta en tykkää senkään teemasta tänä vuonna. Ehkä tyydyn askartelemaan itse jotakin HP-aiheista joulukortistetta :)

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #249 : Lokakuu 27, 2019, 22:54:40 »

Olen odotellut Vuotiksen paluun ohella innokkaasti taas tämän vuoden joulukorttivaihtoa. Se on ollut tosi mukava viime vuosina, toivottavasti vielä tänäkin vuonna saadaan sopiva osallistujamäärä!

Vaikka itse rakastankin joulua, niin ylitsevuotavan joulutavaran aina aikaistuva ilmaantuminen kauppoihin on aika ahdistavaa. Yritän siitä huolimatta tänä vuonna nauttia joulun tunnelmasta jo hyvin aikaisin, koska se on asia joka tuottaa minulle niin paljon hyvää mieltä. Jos vain onnistun välttämään turhien asioiden ostamisen ja ärsyttävät joululaulut eivät ala soimaan vielä vähään aikaan, niin olen tyytyväinen :D

Legokalenteri olisi kyllä tosi ihana, mutta en edellä tunnustetusta joulurakkaudesta huolimatta oikein tykkää kalenterin jouluteemasta. Funkon kalenteria kuolasin viime vuonna, mutta en tykkää senkään teemasta tänä vuonna. Ehkä tyydyn askartelemaan itse jotakin HP-aiheista joulukortistetta :)
Pum, mukana tönötän jos joulukorttivaihto on vielä ajankohtainen tänä vuonna. : ) terkuin joulun lapsi
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina