Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 40389 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #275 : Joulukuu 25, 2019, 12:41:26 »
Perinteisesti vanhempien luona joulua viettämässä. Muutama perinne on nyt väistynyt syrjään (esimerkiksi kuusenhaku koska nykyään on muovikuusi ja sukulaisiakaan ei enää nähdä kun mummi on kuollut), mutta tietyt perinteet pysyvät; jouluaattona koristellaan kuusi ja tupa, katsotaan Lumiukkoa ja kuunnellaan joulurauhan julistus. Joulusauna ja jouluruoka ja lahjojen vaihto. Ja vaikka olenkin aikuinen, niin siltikin arvostan lahjoja ja tykkään siitä kun ihmiset avaavat antamiani paketteja. Sain lahjakortteja, olen ikionnellinen enkä malta odottaa että pääsen esim. kirjakauppaan nyt. :D Sain myös tyylikkäät pinkit käsipainot, koska aina pohdin ääneen että pitäisi treenata käsiä (koska päiväkotityö ja taaperoiden/vauvojen kanniskelu).

Nyt syön pikkuleipiä ja juon kahvia. Tai no, join jo kahvini, joten lähinnä syön pikkuleipiä...

Tekisi mieli pelailla jotain kivaa peliä netissä, mutta tuntuu että pelikone.fi on koluttu ja Nitromeen ei ole tullut mitään uutta pitkään aikaan.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #276 : Joulukuu 26, 2019, 00:18:05 »
Ai niin, onko muilla Potter-legokalenteria? Onko veikkauksia/tietoa siitä mikä eilisen päivän luukusta tullut "kultainen" tyyppi oikein on olevinaan? Tai sen mukana tullut... jokin? o.o

Minullakin on/oli tämä ko. legokalenteri ja samaa ihmettelin itsekin. Mutta mieleen tuli, että jos se kultainen hemmo oli yksi niistä monista patsaista, joita Tylypahkassa on (ja tuota lausetta kirjoittaessa tulikin mieleen, että se yhtä hyvin voisi myös olla "haarniska", kun eikös käytävillä olleet haarniskat yleensä koristeltu joulun alla jouluisiksi?).

Mutta en tiedä, mikä se toinen, "jokin" on. Pitääpä ruveta googlailemaan, varmasti jollain on hyvä selitys tuolle kyseiselle luukulle, hmmm.

// muoksista, löysin vastauksen!
Lainaus
---the Hogwarts Architect! The statue comes all in pearl gold and holds a mini-Hogwarts and a scroll of charts or blueprints (or gold-prints!?).---

Kiitos! Tämä selventää asiaa. Vaikka olisi sinne kalenteriin ehkä silti voitu keksiä jotain vähän vähemmän randomia sillekin luukulle. Vaikka yksi opettaja tai pöytä lisää.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #277 : Joulukuu 29, 2019, 11:36:25 »
Pian alkaa uusi vuosikymmen - onko vuotislaisilla jotain haaveita/toiveita/tai mitään, mitä ehkä haluaisitte toteuttaa tulevina vuosina? Itse olen haaveillut tatuoinnin ottamisesta jo kauan, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi sitä ottaa - aina on ollut olevinaan jotain miksei ole voinut ottaa. Toinen asia olisi, että asettuisin enemmän aloilleni johonkin paikkaan jonkun ihmisen kanssa. Siinäpä vasta hurjat haaveet :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
« Vastaus #278 : Joulukuu 29, 2019, 20:18:23 »
Pian alkaa uusi vuosikymmen - onko vuotislaisilla jotain haaveita/toiveita/tai mitään, mitä ehkä haluaisitte toteuttaa tulevina vuosina?
No siis haaveena olisi muuttaa kotikaupungista pois joko etelään (Turku/pk-seutu) tai pohjoiseen (Oulu/Rovaniemi) sekä saada oma kirja valmiiksi ja julkaistuksi. Oon tuosta toiseen kaupunkiin muuttamisesta haaveillut jo useamman vuoden ajan, mutta aina oon keksinyt jotain tekosyitä miksen voi - ei ole rahaa, en pärjää vieraassa kaupungissa, tulee koti-ikävä kotikaupunkia, mun vähäiset kaverit on kaikki täällä, entä jos en pääsekään opiskelemaan/saa uusia kavereita jne. jne.. Kirjan julkaisemisella ei ole niinkään väliä tai sillä, saanko kirjaani ikinä valmiiksi, mutta onhan se kiva haaveilla oman nimensä näkemisestä kirjan kannessa :D

Tatuoinnin ottamiseen liittyen, se on vaan mentävä sinne tatuointiliikkeeseen ja varattava aika (jos on tietty tatska/idea/ajatus mielessä) tai vaikka ihan vaan jutskailemassa jos on vielä hiukan epävarma minkälaista haluaa (tämä ei sido vielä mihinkään). Hetken se neula/mikä lie vaan kirpaisee, eikä sitä edes loppupeleissä huomaa, että jollain terävällä hakataan sun ihoa. Mulla on jo kolme tatuointia ja tatskakuume on vaan kasvanu jokaisen myötä :D

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #279 : Joulukuu 30, 2019, 01:46:06 »
Jenkkityyliin hyvää joulua vasta nyt 🎄🧡 ja samantien hyvää uuden vuoden odottelua🙂

Itse kotiuduin pari päivää sitten porukoille Lahden-sukulaisen luota joulunvietosta kinkkujen ja rosollien hölskyessä mahassa. Uuden vuoden jälkeen on taas aika siirtyä kissanruokaan aka murohin ynnä muuhun terveelliseen purtavaan ja huomenna kampeudun lataamaan bussilippuni ensi vuodelle valmiiksi ja uuteen vuoteen liittyy itselläni ainakin toive yhden uuden työtehtvän aloittamiseen.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #280 : Joulukuu 30, 2019, 10:36:58 »
Tatuoinnin ottamiseen liittyen, se on vaan mentävä sinne tatuointiliikkeeseen ja varattava aika (jos on tietty tatska/idea/ajatus mielessä) tai vaikka ihan vaan jutskailemassa jos on vielä hiukan epävarma minkälaista haluaa (tämä ei sido vielä mihinkään). Hetken se neula/mikä lie vaan kirpaisee, eikä sitä edes loppupeleissä huomaa, että jollain terävällä hakataan sun ihoa.

Ei se kirpaisu, vaan kaikki muu :D Tatuointiliikkeitä ei ole täällä mailla eikä halmeilla, ja autottomana pitäisi kikkailla itseään julkisten kulkuneuvojen äärelle (ja jalkaterän/nilkan alueelle kun todennäköisesti tulisi niin kiristävissä kengissä reilun tunnin kävelyt niin en tiedä mitä jalka tykkäisi). Lisäksi kun arki ja viikonloppu ovat olleet pitkälti kaikkea muuta niin eipä sitä viimeiseen puoleentoista vuoteen olisi edes ehtinyt edes ajattelemaan :D

Voihan plussakeli, nyt on taas viimeiset vähäiset valkoiset pois näkyvistä. Jospa sitä lunta vähän vaikka ensi vuoden puolella tulisi!

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #281 : Joulukuu 30, 2019, 22:46:03 »
Ei se kirpaisu, vaan kaikki muu :D Tatuointiliikkeitä ei ole täällä mailla eikä halmeilla, ja autottomana pitäisi kikkailla itseään julkisten kulkuneuvojen äärelle (ja jalkaterän/nilkan alueelle kun todennäköisesti tulisi niin kiristävissä kengissä reilun tunnin kävelyt niin en tiedä mitä jalka tykkäisi). Lisäksi kun arki ja viikonloppu ovat olleet pitkälti kaikkea muuta niin eipä sitä viimeiseen puoleentoista vuoteen olisi edes ehtinyt edes ajattelemaan :D

Otin ensimmäiset tatuointini nyt kolmisen vuotta sitten - kikkailin itseni junalla/bussilla noin puolen tunnin päähän toiseen kaupunkiin ja myös takaisin, hyvin sujui. Viimeksi minulla oli talvikengät jalassa (nyt joulukuussa) niin olin löysännyt nauhan valmiiksi ja pidin myös vetoketjua aukinaisena niin ei ollut niin kireänä. Ja voisit vaikka miettiä kesäaikaa niin saisit laitettua vaikka jotkut sandaalit tai jotain? :) Tatuoijalta voi myös kysellä vinkkejä ja suosituksia ja muuta.

Mä en siedä kipua, en sitten yhtään ja sanon suoraan että ainakin itsellä on joka kerta ollut sellainen olo loppumetreillä että tekisi mieli potkaista tatuoijaa että se lopettaisi mun satuttamisen. :D Ja minä sentään puudutan aina ihon ennen paikalle menoa, mutta puudutteen teho aina loppuu jossain vaiheessa... Siinä sitten selailee kännykkää ja yrittää keksiä muuta ajateltavaa, mutta vaikeaa se on jos on tällainen kipuherkkä nössykkä. :D Mutta sain viimeksi tikkarin kun olin reipas! <3

Mä rakastan mun tatuointejani ja olen hirveän onnellinen, että keräsin tarpeeksi rohkeutta hommatakseni nämä. <3 Nyt joulukuussa tikattiin kolmatta kuvaa, maaliskuussa jatkuu kun jäi tausta vielä tekemättä. Rakastan näitä ja kun ekat kuvat tuli jalkoihin niin oli sellainen olo että näiden olisi aina pitänyt olla jalassa. :D

Minun haaveitani tuleville vuosille on ottaa neljäs tatuointi jossain vaiheessa (sitten olisi ikään kuin setti valmis) ja saada jatkaa määräaikaisena nykyisessä työpaikassa ("haastavampi" unelma olisi saada vakkarityöpaikka). En mä oikein osaa haaveilla suurempaa. Tavoitteena olisi kaiketi harjoitella olemaan vähän positiivisempi itsensä suhteen. Pikkuhiljaa.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #282 : Joulukuu 31, 2019, 11:32:51 »
Ja voisit vaikka miettiä kesäaikaa niin saisit laitettua vaikka jotkut sandaalit tai jotain? :)

Jos tulevat kesät menee samoin kuin edelliset kesät, niin aina en edes tiedä missä milloinkin olen ja mitä teen :D Mutta toivossa on hyvä elää, että homma joskus ottaisi tulta alleen siten että saisin järjestettyä aikaa :)

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • ad astra
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #283 : Tammikuu 01, 2020, 00:21:55 »
Tulinpa tänne kirjoittamaan Vuotiksen vuosikymmenen ensimmäisen viestin koska why not. Se on 2020-luku nyt, me ollaan tulevaisuudessa. Milloinkohan ne autot lentää...? :'D

Kohta olis taas aika suunnata tylsään, tavalliseen arkeen. Joulun ja nyt uudenvuoden ajan oon majaillut Seinäjoella, mutta torstaina puksuttaa juna takaisin etelään. Mun mielestä alkuvuosi (suunnilleen tammi-maaliskuu) on ehdottomasti ankeinta aikaa vuodessa, ei iske talvi eikä kyllä epätalvikaan yhtään. Syksyn pimeys ennen joulua on sentään inspiroivaa, silloin on mukavaa kirjoittaa ja tehdä muuta luovaa. Nyt mä vain toivoisin, että tulis suoraan kunnon kevät. Onneksi sentään alkuvuoteen sisältyy muutamia keikkoja, joille on liput, niin löytyy edes jotain odottamisen arvoista ennen kesälomaa.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #284 : Tammikuu 08, 2020, 21:08:59 »
Mä haaveilen toisesta lapsesta ja siitä että matka täältä kuopan pohjalta ylös sujuisi mukavasti. Tai tuolta kuopan pohjalta, on sieltä jo hieman noustu.

Tatuoinneista puheen ollen sellaistakin olen miettinyt viime aikoina paljon. Melkein ensimmäiset 27 elinvuotta meni ilman mitään ajatuksia siitä että ottaisin tatuoinnin. Sitten se ajatus iski. Jonkinlainen visio on siitä millainen tatuoinnin tulisi olla. Sen mahdollinen sijainti on myös ihan auki. Enkä lopultakaan tiedä uskallanko tatuointia ottaa.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #285 : Helmikuu 29, 2020, 10:19:52 »
Onneksi sentään alkuvuoteen sisältyy muutamia keikkoja, joille on liput, niin löytyy edes jotain odottamisen arvoista ennen kesälomaa.

Joko on jokin keikka takana, vaiko ovatko vielä tuloillaan? :)

Mitenkäs, olisiko kenelläkään mitään ideaa - keksittäisiinkö jotain kivaa puuhaa/aktiviteettia, jolla saataisiin tänne vähän eloa? :)

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #286 : Maaliskuu 16, 2020, 15:44:17 »
Kyllä on taas asiat muuttuneet sitten viime kirjoituksen. ^^' Siis yhteiskunnassa. Huh! Mitenkä te olette sopeutuneet (koti?)elämään?

Itse olen saanut kotona hirveän paljon normaalia enemmän aikaan! Toki esimerkiksi odottavia kotitöitä on edelleen, mutta esimerkiksi opiskelun suhteen olen hirveän tyytyväinen. Yksi verkkotentti olisi ylihuomenna, siihen täytyy nyt jatkaa panostamista...

Pysykää terveinä!
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore

Poissa tirsu

• Clara-stan
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #287 : Maaliskuu 16, 2020, 20:49:08 »
Mun elämään ei pahemmin vaikuta, kun en muutenkaan oikein pääse kodin ulkopuolelle. Mutta kyllähän tuo koronavirus ahdistaa jonkin verran, varsinkin kun lähipiiriin kuuluu riskiryhmässä olevia. Eikä sitä tunnu pääsevän edes vähän pakoon, sillä joka paikassa siitä puhutaan - mikä on toki ymmärrettävää.

Toivottavasti saisivat toimivan rokotteen koronaa vasten kehitettyä ja valmiiksi. Tosin, Trump sitä itsekkäästi yrittää vain itselleen ja amerikkalaisille hankkia. Se ei kyllä muista välitä.

>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #288 : Maaliskuu 17, 2020, 18:52:16 »
Olen ollut flunssassa ja määrätty sairastuvalta suoraan etätöihin täksi viikoksi. No, mieheni tekee etätöitä koko ajan, teinini ei viitsinyt lähteä opiskelupaikkakunnalleen "kun se koulu kuitenkin menee kiinni" -oikeassa oli ja teini nro 2 on huomisesta lähtien kotona myös. Mitähän tästä tulee? Onneksi talo on kahdessa kerroksessa ja omaa pihaa tarpeeksi myös. Rakastan perhettäni, mutta voi olla että hermot on teinien kanssa kireällä vielä jossain vaiheessa. Jos nyt miehenkin :D . Hän on ihana, mutta höpöttää toisinaan aivan liikaa. Arkisin pääsee töihin lepäämään höpötystä pakoon. Ja teiniangstia... :D :D

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • ad astra
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #289 : Maaliskuu 18, 2020, 22:57:46 »
Hulluksi on maailma mennyt. Viikko sitten eleltiin vielä normaalisti ja nyt on melkein kuin kolmas maailmansota miinus aseet ja väkivalta. Koko vuosi vaikuttaa olevan enemmän tai vähemmän peruttu, että josko sitten ens vuonna voisi jokin asia olla taas normaalisti.

Kolme kevään keikkaakin jäi sitten näkemättä, ensimmäinen olis just tänään ollut. Toki kaks on jo ainakin ilmoitettu siirrettäväks myöhempään ajankohtaan eikä sentään täysin perutuiks, mut tällä menolla se myöhempi ajankohta on ehkä hyvällä tuurilla kesällä 2021. Tämän kesän festarit huolestuttaa myös kovasti. Rockfestissä kesäkuun alussa näyttäis mulle olevan ainoa mahdollisuus kuulla Nightwishin uutta materiaalia livenä kun eivät kerran kotimaan keikkoja ajatelleet tällä kertaa pahemmin harrastaa (paitsi salainen julkkarikeikka, joka muutenkin jäi koronan alle) ja heinäkuun lopussa olis tarkoitus toista kertaa lennellä Saksan maalle Wackeniin. Saa nähdä, miten niille sitten käy.

Okei, no jos nyt jotain positiivistakin niin ainakin on kotona lahnaillessa enemmän aikaa huhtikuun nanocampille. Josko tänä vuonna viimeinki sais ton viis vuotta tekeillä olleen ikuisuusprojektin (ensimmäisen osan) valmiiks :'D
To be rich is to seek, to relive the memory

• Vuotislainen
« Vastaus #290 : Maaliskuu 26, 2020, 10:43:56 »
Eipä tää nykytilanne miun elämään muutoin vaikuta kuin vain siten, että kaikki keikat sekä synttäriviikonlopulleni että tälle viikonlopulle ovat peruuntuneet + järjestötoiminto (Syli-keskus, Tyttöjen Talo jne.) on etäyhteyden päässä. Muutenhan viimeiset 3kk oon vaan oleskellut sängyssä Netflixin kanssa ja pohtinut miun opiskeluja (alan vaihto/opintojen keskeytys tietylle ajalle/koulusta eroaminen/oppisopimus/sairausloma/jne.). (Ja no, nykytilanne on se, että erosin koulusta viikko sitten ja oon vielä n. 1,5vkoa työttömänä työnhakijana ennen lääkärinaikaa, jolloin parin muun asian ohella käsitellään sairauslomaa ja sen pituutta).

Harmittaa tosi paljon noitten keikkojen puolesta, niitä kun olin kuitenkin oottanut jo jostain joulukuusta asti, ja varsinkin kun kevät on mulle ollu yleensä se aika vuodesta, jolloin kärsin kaamosmasennuksesta ns. käänteisenä (en tiedä tälle parempaa nimitystä kuin kaamosmasennus käänteisenä :D), eli kun osalle porukasta tulee syksyllä/alkutalvesta kaamosmasennus, miulle se kaamosmasennus iskee näin keväällä valon lisääntyessä ja mitä lähemmäs kesää, sitä paremmin havaittavissa se on. Ja nyt kun viime keväänä koin elämässä hyvinkin vaikeita muutoksia, joille en voinut mitään, mutta niihin hetkiin liittyneet muistikuvat, tunteet ja ajatukset ovat nostaneet päätään, olisin enemmän kuin mitään muuta kaivannut näitä keikkoja ajatusten harhauttamiseen, että olisi päässyt tän tietyn pahimman piikin yli heinäkuuhun. Toki korvaavia keikkoja on julkistettu, mutta tämänpäiväsen Jyväskylän keikasta ei oo vielä tullut mitään tietoa milloin se tulisi olemaan. Toivon tosiaan, ettei kesän festareita peruuntuisi, sillä jätin yhtenä vuotena festarikesän välistä ja se oli kamala kesä kaikin puolin.

Mutta jos jotain hyvää pitää nähdä tässä tilanteessa, niin ainakin introverttiys (ihmisten välttely, sosiaalisoimattomuus, etäyhteydet yms.) on viimeinkin uusi musta 💙🖤 (but how long???)

• Vuotislainen
« Vastaus #291 : Huhtikuu 07, 2020, 19:25:28 »
Täälläpä on ollut hiljaista viimeiset pari viikkoa, harmi :(

--kevät on mulle ollu yleensä se aika vuodesta, jolloin kärsin kaamosmasennuksesta ns. käänteisenä -- viime keväänä koin elämässä hyvinkin vaikeita muutoksia, joille en voinut mitään, mutta niihin hetkiin liittyneet muistikuvat, tunteet ja ajatukset ovat nostaneet päätään

Löysin tässä joku aika sitten tuolle kaamosmasennus-sanalle vastakohdan: kevätmasennus. En olekaan aikaisemmin kuullutkaan ko. termiä. Ja samaan aikaan kuulin sanan vuodenaikamasennus. Yleensä olen kuullut puhuttavan peljästään kaamosmasennuksesta ja masennuksesta kokonaisuutena, joten nämä kaksi termiä olivat miulle ihan uusia. Ei sillä, että masennukseni olisi koskaan mihinkään lähtenyt, se vain korostuu enemmän tiettyinä vuodenaikoina ja eri vuosina eri aikaan. Ja nyt kun eilen aloitettiin uudet lääkitykset (mieliala- ja psykoosilääkitys), niin viime kevääseen liittyvät muistikuvat, mielleyhtymät ja tunteet ovat korostuneet entisestään. Toki näihin liittyvä surureaktio voi pahentua entisestään hetkellisesti, mutta kunhan lääkkeet alkavat vaan vaikuttamaan kunnolla ja näitä tunnereaktioita päästään käsittelemään (etä)terapiassa, niin eiköhän tää helpotu ajan kanssa :)

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #292 : Toukokuu 06, 2020, 14:24:57 »
Weasleyn Welhokaniini: muistan, kuinka jokin aika sitten olin jo kirjoittaa tähän ketjuun ja viestiisi jotain pidempää vastausta, mutta sen lähettäminen jäi. Ehkä tuli fiilis, että en osannut pukea sanoiksi mitään muuta kuin minkä tiivistäisi yleiseen "toivottavasti asiat alkavat sujua / olo tuntua paremmalta". Mutta sitäpä se on, toivittavasti asiat ovat tosiaan edenneet positiivisimpaan suuntaan, hienoista sanoista huolimatta! :)

Minulle tuli vastaan tämä HS:n juttu, jossa kerrottiin mikä on uusi Harry Potter at Home. Tuliko jollekulle muulle vastaan (ja vaikka ei tullut, niin kertokaa vain), mitä mieltä olette?