Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22482 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Itsetehdyt taikasavat
« Vastaus #75 : Lokakuu 01, 2004, 12:14:17 »
Aika tyhmä kysymys, mutta paljon on tuuma? *punastuu*
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #76 : Lokakuu 01, 2004, 13:09:44 »
Noin 2,5 senttiä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #77 : Lokakuu 01, 2004, 13:56:13 »
Aika monissa viivottimissa tuumat löytyy siitä senttien vastapuolelta. Siis ne numerot, joita ette koskaan käytä mihinkään. :p Taikasauvojen mittailu on sellaisella aika helppoa (ja jos sauva on pitempi kuin 30-senttinen viivotin, niin se on jo aika hankalan pitkä).
What would The Doctor do?

Tindómerel

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #78 : Lokakuu 01, 2004, 15:40:27 »
Jaa... Hyviä konsteja.
Mutta mikä olisi helpoin tapa saada sauvaan päästä päähän ulottuva reikä? (Nimim. "Surkea puutöissä") Onko poraaminen ainoa keino?

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #79 : Lokakuu 01, 2004, 16:13:49 »
http://www.convert-me.com/en/convert/length on hyödyllinen. Tuumakoko tuumakohtaan, klikkaat convert ja sitten löytääkin vastauksen ångströmeissä, jaardeissa, yoteissa... myös senteissä.

Tindómerel: hyvä keino on tehdä sauva vaikka mustaherukasta (lue: pehmeäsisuksisesta puuvartisesta kasvista), jos porakone ei pysy kenenkään läheisen kourassa. Niistä saa pehmeän ytimen työnnettyä pois vaikka sukkapuikolla.
pecc@QuakeNet

Poissa Cache

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #80 : Lokakuu 01, 2004, 21:25:35 »
Minullakin on oma sauva. ^^ Kuva on todella iso kun en jaksanut pienentää. Siksi saattaa ladata hitaammilla yhteyksillä kauemmin.
http://www.geocities.com/black_cloak04/IMGP1116.JPG

Isäni teki sen joskus kesällä. Tehtiin se jostain vanhasta harjanvarren pätkästä. Hyötykäyttöön sellaiset.
Isäni tosin ei sillain perinteisesti käyttänyt puukkoa, vaan hiomakonetta.
Sillä vehkeellä homma hoitui todella nopeasti.
Sen jälkeen sauva maalatiin sellaisella ruskealla spraymaalilla.
itse pidän sauvastani, mutta se on ehkä hieman turhan lyhyt, vain n. 30cm. Muuten todella hyvä, ja olen kiitollinen isukilleni. ^^

Haudankaivaja

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #81 : Lokakuu 18, 2004, 11:08:41 »
Miten olette tehneet sauvoihinne sen käsi osan?

Kenshi

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #82 : Lokakuu 18, 2004, 15:15:43 »
Minun taikasauvani odottaa vielä maalausta ja lakkausta. Se on noin. 15 tuumaa pitkä, hopeapajusta (sitä kasvaa meidän pihalla, aika paljon samantapaista, kuin paju). Ikävä kyllä en saa kuvaa tähän..
Mietin, jos siihen saisi jouhen sisälle, mutta en taida uskaltaa pyytää isää tekemään siihen pientä reikää.. Ettei sauva halkea.
Vuolin sauvan puukolla (ja veistin siinä samalla itseäni) ja hioin hiekkapaperilla sileäksi. Kahvan sain tehtyä niin, että otin hieman liian paksun oksan, ja päätin sopivan pituuden kahvalle. Sitten veistin melkein suoraan alaspäin n. 0,5 cm, ja loppusauvan tein ihan normaalisti.

Nemia

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #83 : Lokakuu 22, 2004, 22:27:59 »
Miullakin OLI sauva, mutta riehuin vähän takapihan jälkeen alkavassa mettässä niin onnistuin katkaisemaan sen, hianoa...
Se oli pajua ja se on jotain 28 cm pitkä. Pitää tehdä uusi..

Pohjantähti

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #84 : Tammikuu 17, 2005, 21:31:22 »
Min sauva. Veistin sen viime kesänä AV:n ensi-iltaa varten. Se on koivua, 32 cm pitkä ( eli mitä, 12-13.7 tuumaa?), petsattu ja lakattu. Ja sisällä on thestralin ja yksisarvisen jouhet. Eli siis suomeksi tökkäisin neulalla reiän kahvapäätyyn ja tungin sisään mustan ja valkoisen hevosen jouhet.

Koko sauva.

Kahva.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #85 : Heinäkuu 17, 2005, 15:39:06 »
minulal on taikasauva vaikak kuinka monta mutta täytyykö niiden olla aian sileitä? onha hp:ssäkin paljon sauvoja jotka näyttävät ojan varresta löydetyiltä. jotan sauvani muistuttavat kovasti ryhmy sauvaa ^^
xD en laittanut tänne kuvaa koska ne ovat todella kauheita
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

kernella

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #86 : Heinäkuu 17, 2005, 17:59:53 »
äh.....minulla eei ole sauvaa.vielä.en osaa itse tehdä eikä ikä taatusti suostu sellasta tekemään.sen mielestä kaikki Potter-jutut ja kirjat yleensä on ihan **rseestä :(((  se on ääliö.antakaa neuvoja..mistä puusta kannaataa YRITTÄÄ tehdä sauvaa? miten sellaisen ylipäätensä saa tehtyä???  neuvokaa nyt minuu...

Poissa Rex

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #87 : Elokuu 13, 2005, 14:23:25 »
Olen joskus yrittänyt tehdä taikasauvaa, mutta ei istä mitään ole tullut. Mieltä on kutkuttanut jo pitkään tehdä sauva, mutta en ole tehnyt Sauvan ei tarvitse olla minusta yhtään elokuvamainen, vaan ihan omalaatuinen. Kuinka pitkiä sauvanne ovat olleet? Jos teen, uskon sen olevan yli kymmenen tuuman. En tekisi kuitenkaan sauvalla mitään, mutta silti mieltä kutkuttaa tehdä se.

Divida

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #88 : Elokuu 13, 2005, 17:19:07 »
Mie tein pihlajasta 14 ja puoli tuumaa. Sisälle en jaksanut alkaa tunkea yhtään mitään, enkä kyllä olisi ikinä saanut siihen edes reikää näillä taidoilla.. Ja sitten vielä maalasin ruskeaksi. Minun sauvastani ei löydy erillistä kahvaosaa, sillä minusta ne näyttävät aika usein tyhmiltä. Se ei myöskään ole aivan sileä ja symmetrinen, sillä en pidä niistä ylimuotoilluista. :)

Denila

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #89 : Elokuu 15, 2005, 13:00:18 »
Kaikilla on hirveän hienoja sauvoja, joiden eteen on tehty työtä. Omani on vain puusta katkaistu, en edes tiedä mistä puusta!

Olimme kaverini mökillä tänä kesänä ja päätimme "leikkiä"(jep, olemme siis 13 ja 14 vuotiaita)Harry Potterin henkilöitä. Tulipa katkastua joku karahka jostain puusta, mutta en ole raaskinut heittää sitä pois.. Kai sillä on tunne-arvoa, tai no, miten sillä vielä voisi olla?

Olen aiemminkin katkonut puista oksia, jotka ovat olleet taikasaivojani. En vain ole säilyttänyt niitä. Mutta minun sauvani on siis luonnonsauva, hieman vino mutta aivan ihana ja tottelevainen. Kuten sanotaa, sauva valitsee käyttjänsä. Näin on käynyt!

Mitharin

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #90 : Elokuu 15, 2005, 13:10:09 »
Kun näitä viestejä lukee, iskee hirveä himo lähteä ulos etsimään itselleni sopivaa sauvaa. :)

Minulla itselläni on sellainen ajatus, että jos tekee jotain tärkeää puusta, sen pitää olla itseään kuvastavaa tai itseään miellyttävää puuta. Esimerkiksi minä rakastan katajaa, niin minun kai sitten pitäisi tehdä siitä. (eli siitä vaan mökille) Onneksi kotona on runsaasti kynsilakkoja joita en käytä... ;)

Minulla on mielessäni kolme eri mallista taikasauvamallia, pitäisi valita niistä joku. Elokuvan sauvat olivat mielestäni aika tönkköjä, niissä ei ollut viehätysvoimaa.

Poissa Elektra

• Bzzt!
  • Vuotislainen
    • next 7 seconds
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #91 : Elokuu 21, 2005, 19:59:23 »
Minäkin ajattelin n. kuukauden tekeväni oikein hianon sauvan ja suunnittelin, etsin puun ja vaikka mitä  ja sitten isä ei antanu mulle puukkoa!!
No, mitäs siitä perjantaina lähin keverin möksälle ja eilen (lauantaina) tehtiin molemmille sauvat, mietin minkä pitunen sen pitäis olla ja muistelin että täällä oli keskimäärin n.16 tuumasia mutta se tuntu kauheen lyhyeltä joten mun sauva on 21 tuumaa *virnistää* hyvän pitunen mun mielesstä,
se on kuusta ( unohdin ton kotoonta löytämän risun kotiin) oikeestaan niiden viime joulunen joulukuusen latva ja ihan kiva, en lakannu, maalannu tai muuta seon vaan puun värinen.
Kaipaatko historiaa?
Family King <3, muistan aina.

Pikkumyy

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #92 : Elokuu 24, 2005, 19:49:34 »
Minä tein tänä kesänä ihkaensimmäisen taikasauvani. Tein sen kuusenoksasta, hioin ja lopuksi lakkasin puunvärisellä seinälakalla. Ihan hieno mun ensimmäiseks sauvaks. Sitten tein pihlajasta vielä mun siskolle...
Tiedoksi muuten. Katajasta on sitten todella vaikeeta vuolla mitään. Tuli siinä samalla kokeiltua :)

Veli-Äreä

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #93 : Elokuu 27, 2005, 11:45:00 »
minulla ei vielä ole taikasauvaa. >: oon kyllä aikonu tehä sellasen jo muutaman vuoden muuta en oo saanut aikaiseksi. Ja muutenkin olen surkea kaikessa käsi/puutöissä ja enkä edes ymmärrä miten jostain suorasta kepistä voi saada sen muotoisen. :S Ja kaiken lisäksi mistä edes löyätte sellasia keppejä josta vois taikasauan tehä :)

FlowerPrincess

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #94 : Lokakuu 01, 2005, 08:02:27 »
Aivan upeita sauvoja olette tehneet!

Voi kun itse osaisin tehdä samankaltaisia. Olen nimittäin myös todella huono puutöissä.

No pitäisi kuitenkin varmaan yrittää. : )

Millä te muuten lakkaatte tai maalaatte ne sauvat. Joku sanoi käyttävänsä seinämaalia ja joku sanoi kynsilakalla lakkaavansa sen. Ihan hyviä ideoita. :)
Mutta olisko vielä muita?

Poissa Elektra

• Bzzt!
  • Vuotislainen
    • next 7 seconds
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #95 : Lokakuu 01, 2005, 20:35:22 »
Minäkin ajattelin n. kuukauden tekeväni oikein hianon sauvan ja suunnittelin, etsin puun ja vaikka mitä  ja sitten isä ei antanu mulle puukkoa!!
No, mitäs siitä perjantaina lähin keverin möksälle ja eilen (lauantaina) tehtiin molemmille sauvat, mietin minkä pitunen sen pitäis olla ja muistelin että täällä oli keskimäärin n.16 tuumasia mutta se tuntu kauheen lyhyeltä joten mun sauva on 21 tuumaa *virnistää* hyvän pitunen mun mielesstä,
se on kuusta ( unohdin ton kotoonta löytämän risun kotiin) oikeestaan niiden viime joulunen joulukuusen latva ja ihan kiva, en lakannu, maalannu tai muuta se on vaan puun värinen.
  Innostuinpa sitten kaverin kanssa taas veistelemään sauvoja , tällä kertaa lankusta ja tuli kaunis 15 tuumanen, sitten pääsin kotiin ja tyhmyydessäni lahjotin sen 4v, pikkusiskolle, (joka on jo Potter fani) koska käden sija oli aavistuksen verran liian pieni. Sitten meni taas viikko ja olin ärsyyntynyt sauvaani kun se on niin pitkä ja epäkäytänöllinen verrattuna uusimpaan joten
nippasin siitä 4 tuumaa pois. Nyt se on hieno.
Kaipaatko historiaa?
Family King <3, muistan aina.

Poissa socialriot

• mimicry
  • Vuotislainen
  • make some noiz
    • Livejournal
  • Pottermore: RookSnitch105
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #96 : Lokakuu 01, 2005, 20:51:21 »
Minä tein sauvani hevosen raipasta, joten se ei ole aito. Sitä aikaisemmin olin tehnyt ihan puusta mutta kun se oli niin vänkärä niin heitin pois ja leikkasin raippaa lyhyeksi niin että se tuntui hyvältä sauvalta.
Sauvani väri on musta.

Ehkä joskus tulevaisuudessa teen uudelleen puusta.
It withers and withers.

Poissa Katkachee

• ++Evo
  • Vuotislainen
  • Lipstick kiss
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #97 : Lokakuu 13, 2005, 15:39:25 »
Haa, taikasauvani, eilen muutaman tunnin aikana tehty. Kävin pihalta etsimässä melkein suoran oksan, joka oli jo kuivanut. :D Sitten ulkona raavin kuoren pois, sitten vuolin puukolla. Tämän jälkeen valitsin kahvaan hienon lakan (joka muuten kimaltelee siististi) ja lakkasin. Kynsilakalla siis. :D Sitten lakkasin vähän matkaa sauvaan päin omituisella lakalla, mut se ei näyttäny hyvältä... Pitäisi keksiä vielä siihen jotain.

Sauva on mäntyä, ja puukossa oli sahalaitaterä, joten se on raidoitettua. :DD Siis siinä on uria jos joku ei tajunnut... Ja sit kahvan erottaa muusta sauvasta oksien lähtökohdat, vain hieman siistittynä. En sellaisesta pitänyt, mutta toimii ihan hyvin tuossa... Muoto ei ole täydellinen, vaan sellainen "rönsyilevä". Pituutta löytyy 15 tuumaa, ja se on sopiva pituus.
Luulen, että olet vain harhakuva.

mörkö

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #98 : Lokakuu 13, 2005, 19:30:52 »
En ole varma olenko jo kirjoittanut, mutta...
Sauvani on 12 tuumaa pitkä. Musta. Tehty hopeapajusta.
Veistelin sen huvin vuoksi. Maalasin vesiväreillä pari kertaa, hyvin on kestänyt.

Tekoon meni pari päivää, uudelleen maalauksien takia.

Kesäperro

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #99 : Lokakuu 14, 2005, 15:11:28 »
Minun (nyt kadonnut) taikasauvani on mäntyä. Se on (jos muistan) 8 tuumaa pitkä ja maalattu kirkkaanvihreäksi automaalilla (kyllä). Hieman räikeä, mutta ihanan metallinhohtoinen ja kaunis, vaikka itse sanonkin. Veistelin sen vartissa, ja sen jälkeen maalasin sen useaan kertaan kaapista löytyvillä väreillä, auton maalikerroksen korjauspakkauksella siis. Ja olen siitä erittäin ylpeä, mutta nyt se onkin hukassa. Siitä ei ole kuvaa netissä, joten harminpaikka vaan. Taidankin mennä etsimään sitä.

Ja sisällä on lohikäärmeen sydänjuuri. :)

muoks// Hahaa, kuin kohtalon iskusta pikkusiskoni oli juuri alkanut leikkimään sauvallani, vaikka se oli ollut jo kuukausia hukassa. Ihme, juuri kun menen etsimään niin siellä se on sohvalla. :) Huikeaa.