Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22469 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

LittleBlueDragon

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #50 : Toukokuu 02, 2004, 15:44:06 »
Kyllä kyllä, minultakin löytyy oma taikasauva. Tein sen jotain pari-kolme viikkoa sitten, kun löysin sopivan kepin. En matkinut ketään, vaan päätin tehdä omanlaiseni. Ja tulihan siitä sellainen kuin kuvittelin. En ole maalannut sitä, ja se on haapaa. Kaiversin siihen myös omia pieniä symbolejani :).

Poissa Annatar

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #51 : Toukokuu 02, 2004, 17:45:03 »
Pichu --> No hei, mihin sauvoi yleensä käytetään? Taikomiseen tietty! :P

Joo. Miitteihin ja ihan vaan omaks iloks. Onhan se kivaa omistaa taikasauva :)

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #52 : Toukokuu 02, 2004, 19:38:14 »
Pichu -> Tietenkin näin: kun random pikkusisarus häiritsee sinua vihoviimeisellä hetkellä, osoitat sitä taikasauvallasi ja karjaiset: ALAKAZAM!

Homma toimii joskus jopa haarukalla, mutta paras toimivuus saavutetaan taikasauvalla.
pecc@QuakeNet

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #53 : Toukokuu 19, 2004, 17:08:25 »
Onpa hassua- en ole ikinä keksinyt tehdä taikasauvaa! Voi itku, ulkona on kaatosade... En voi mennä etsimään sopivaa puuta.

Mun mielestä itse tehdyssä taikasauvassa on tärkeintä -sen lisäksi, että Pottereita lukematonkin tajuaa sen taikasauvaksi- on persoonallisuus. Kuvittelin taikasauvat melkein suoraan puusta otetuiksi ryhmyisiksi kepeiksi, joten elokuvien sauvat olivat pettymys! Nehän näyttää ihan tehdasvalmisteisilta (fanitavaroilta)!  
Taidan huomenna (tietokone on tänään vapaa -vaihteeksi) hakea taikasauvani puun....

Muoks: Olen minäkin vetelys!  Nyt on jo ties kuinka kauan siitä kun tuon kirjoitin. Olen hakenut puuta -muutamaankin otteeseen, yhteensä varmaan neljä tuntia, kun ei tahtonut löytyä sopivaa- ja olen jo aloittanut sauvani teon. Tosin siitä on varmaan kuukausi, ja sitten laitoin sen muovipussiin että se ei kuivuisi (luulisin, että silloin helpompi veistää). Unohdin sen pussiin ja nyt se on homeessa. Hyvä minä. En taida saada ikinä taikasauvaa (tai kaulahuivia tai mitään muutakaan).

Tirishia

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #54 : Toukokuu 22, 2004, 13:18:06 »
Itse kuvittelin sauvat jossain vaiheessa hyvinkin taikurimaisiksi, lieriöiksi joissa on valkeat päät ja joka on muuten musta. Nyttemmin ajatellen tuntuu toki hassulta, jos joku Harry Potter huitoisi sillä tuolla jossain... Kjeh.

Sain itsekin innostuksen ja kävin eilen hakemassa metsästä paksuhkon oksan (ympärysmitta n. 7 cm). Se on jotain peruspuuta, eikä se ole yhtään taipuisa, johtuen varmaan siitä paksuudesta... (En ole puu-asiantuntija.) Vuolin sitä puukolla niin, että siihen jäi 9 sentin pituinen paksumpi kädensija, kokonaispituuson n. 36 cm.
Maalaan sen vielä heti kun vain saan jotain maaleja, kädensija valkoisilla ja vihreillä raidoilla ja loppuosa mustaksi. Laitan kuvan jonnekin ehkä joskus... [muoks.] Maalasinkin sen sitten ihan puun väriseksi, taitaapi olla sellainen... Ömh. No jaa, vähän punertava kuitenkin. Tiedän! Sitä kutsutaan kirsikaksi. ^^ Ihan hieno, ottaen huomioon olemattomat puunsepän taitoni. 3. luokan jälkeen en mitään ole tehnyt. (Vaikka tuo nyt ei kovin vaativa ollutkaan...)
En kyllä tiedä, miksi edes tein sen. En ole (ainakaan vielä) käynyt miiteissä, en larppaa ja ystävänikään eivät ole oikein innostuneita noitana heilumisesta kaupungilla...

Poissa Feelie

• Tosikko
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #55 : Toukokuu 22, 2004, 17:02:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirishia"

En kyllä tiedä, miksi edes tein sen. En ole (ainakaan vielä) käynyt miiteissä, en larppaa ja ystävänikään eivät ole oikein innostuneita noitana heilumisesta kaupungilla...

Sama juttu. Nytkin se lojuu tuolla pöydän alla, aivan turhana. Mutta niitä on niin hauska tehdä. Olen kyllä ajatellut käydä tänään katkaisemassa pajupuskasta uuden oksan, ja vähän veistellä. Nimittäin juuri tähän aikaan kuori lähtee hyvin, ja puu on pehmeää. Jees.

Lainaus käyttäjältä: "Salandra Taikasielu"
Hajuvesi oli virhe! Purkki löyhkäsi ainakin viikon ja se piti siirtää siksi ajaksi vessaan.

Olisit vienyt sen purkin ulos tuulettumaan. Ja laittanut hajuveden tilalta väritöntä kynsilakkaa. Möw, näitä mun juttuja.

Poissa Salandra Taikasielu

• Vuotislainen
l
« Vastaus #56 : Toukokuu 22, 2004, 18:36:02 »
Hmm... Todella mielenkiintoista, en ole itsekään tullut ajatelleeksi taikasauvan tekoa. Taidampi lähiaikoina tehdä. Jos kuitenkin tekisin, niin luulisin, etten tee sillä oikein mitään, koska en larppaa, käy miiteissä.(joka johtuu lähinnä siitä, että asun Karkkilassa, eikä täältä löydä hullukaan tarpeeksi monta vuotislaista miitin järjestämiseen) Niinpä ajattelin tehdä siitä jonkinlaisen koristeen. Tietysti voisin yrittää taikoa 6-vuotiasta pikkusiskoani tai marsuani :p. Tai jos joskus ostan koiran, niin voisin kouluttaa sitä reagoimaan eri taikoihin :). Tykkään askarrela kaikenlaista. Tein pariviikkoa sitten lasimaalauksen ilman lasimaaleja. Maalasin pilttipurkin rumimmilla meikeilläni. Suihkutin siihen myös vappuhiusväriä ja hajuvettä, jotta se kiiltäisi hiukan. Hajuvesi oli virhe! Purkki löyhkäsi ainakin viikon ja se piti siirtää siksi ajaksi vessaan.

muokkista: Zelandone: Kiitos vinkistä, juuri niin minä teen:). Sohin perheenjäseniä sauvallani, kun katson sitä dvd:tä:P. Feelie: En oikein voinut viedä ulos tuulettumaan, kun asutaan kerrostalossa (viikon päästä kyllä muutetaan omakotitaloon)

Pajupuu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #57 : Kesäkuu 13, 2004, 16:24:30 »
Voi harmi! Minulla ei ole taikasauvaa... Jos olisi, se olisi varmaan väritetty vihreällä, keltaisella ja neonoranssilla kynsilakalla. :P No ei vais.

Oikean näköinen taikasauva, vaikea sanoa. Kaikkien mielestä se on hiukan erinäköinen. Mutta minulle se saattaisi olla n. 30 senttiä pitkä (12 tuumaa), aika ohut muttei helposti katkeava, ja tummanvihreä. Kahva olisi musta.
Mitä sillä tekisin... Ihailisin sitä, hiplaisin koko ajan, käyttäisin sitä välikappaleena keskittymiseen. Sisältää nimenomaan sitä ärsyttävää lyijärin heiluttelua, jota kaverini inhoaa. :)
Voisi sen johonkin high-fantasy-larppiinkin ottaa mukaan. Jos sellaiseen koskaan uskaltaudun. *läimäisee otsaansa* No tottakai! Suokkiin ja Finnconiin! :D

Njaah, taidanpa tästä mennä... *hiippailee metsään etsimään hyvää oksaa*

Crystal

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #58 : Heinäkuu 03, 2004, 15:59:28 »
Ensimmäinen sauvani oli kyllä paras. Sain kaveriltani sellaisen mäkkäri-ilmapallon tikun. Sellaisen muovisen keltaisen. ^^ Kyllä se riitti aivan hyvin meidän kahdenkeskiseemme ropetukseen. On se vieläkin hätävarana tallessa.

Seuraava oli todella hyvä. Surahko pajun oksa jonka kuorin ja muotoilin vähän vuolemalla. Erotin kahvan tekemällä sauvaan kavennuksen. Ei olisi kannattanut. Sauva oli kerran kädessäni kun suljin ovea ja se jäi väliin ja katkesi kavennuksen kohdasta. ^^ Kiva juttu.

Kolmas sauva on pihlajaa. Se on vain kuorittu sopivan mittainen oksa. Ja sitä paitsi se on tosi vänkyrä. -_-' Pitäisi tehdä kai uusi, mutta en saa mistään sopivaa oksaa. *huoh*

Haudankaivaja

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #59 : Heinäkuu 25, 2004, 13:49:22 »
Itse olen tekemässä tällä hetkellä itselleni sauvaa, se vaan että en tiedä mitä puuta se on..
Se on nyt kuivunut pari päivää ja alkaa olla hiomisen tarpeessa.
Maalaan sen ruskealla öljy maalilla. (tai mitä lie.)

Minusta sauvan ei pidä olla missään nimessä elokuvien sauvojen näköinen, itsetehdyssä sauvassa pääsee itse tekiän luovuus ja mielikuvistus näkyviin.

Sauvani on noin 32,3 cm, osaako kukaan sanoa monta tuumaa se on? ^_^

*muoks* Sauva on valmis. Siitä tuli aika hyvä.. laitan kuvan sitten kun ehdin.^^

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #60 : Heinäkuu 27, 2004, 01:12:51 »
Ainakin minun laskimeni mukaan 32,3 cm on noin 12,7 tuumaa.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Torkku

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #61 : Heinäkuu 27, 2004, 12:13:37 »
Jippii! Kiitos teille tuhannesti! Sain juuri ajatuksen mitä isä voi tehdä minulle synttäri lahjaksi! Kyllä vain... Isälle käy näes mikä tahansa kunhan se vain on halpa *hihii*
Täytyy vielä näyttää kuva millaisen sauvan haluan ja sitten minäkin pääsen harjoittelemaan loitsimista!
Mikä on mielestänne paras puu josta taikasauvan voi tehdä?

Haltiamieli

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #62 : Heinäkuu 27, 2004, 16:22:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Valeriana"
Ainakin minun laskimeni mukaan 32,3 cm on noin 12,7 tuumaa.

Jep, ja jos asian haluaa ilmoittaa "pottermaisemmin", voitaneen sanoa sauvan pituudeksi ihan vain kaksitoista ja kolme neljäsosa tuumaa - eroa kun ei ole milliäkään.

Lainaus käyttäjältä: "Torkku"
Mikä on mielestänne paras puu josta taikasauvan voi tehdä?

No sauvan puuaineksenkin olisi tietysti jotenkin hyvä kuvastaa käyttäjäänsä tai muuten sopia tälle. Mutta jos nyt yksinkertaisesti haetaan sauvareplikaan ominaisuuksiltaan sopivinta puuta, suosittelisin esimerkiksi pajua, joka taipuisana kestää vähän innokkaasta sauvanheilutuksesta seuraavia kolauksiakin. Vaikka kyllä oikeastaan puu kuin puu sauvaksi melkohyvin sopii - suomalaisista lajeista heikoimmin kenties mänty ja kuusi.
En minä tosin ole mikään ekspertti näissä asioissa, joten oikaiskaa jos jossain menin aivan päin mäntyä tai muuta puulajia.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #63 : Heinäkuu 27, 2004, 20:01:08 »
Voisiko joku auttaa? Minun sauvaani tuli aika paksu maalikerros, jonka haluaisin pois. Olisiko kenelläkään minkään laisia ideoita, kuinka se tapahtuisi?
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

satsa

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #64 : Heinäkuu 27, 2004, 20:51:48 »
Minun upouusi sauvani on tehty pajusta, jonka raskaalla vaivalla kävin viereisestä metsästä katkomassa. (Tarkistin tietenkin laillisuuden vanhemmilta. ^^ ) Se on 36cm pitkä, olisi pidempi, mutta se katkesi, kun käytin liikaa voimaa vuolemiseen. *köh*

Hiomapaperilla koitin hioa sitä, mutta yhä liian karkea. Taidan koittaa lakkaamista, jos se sitten olisi hiukan siistimmän näköinen. Vinkkejä?

Onneks tein tuon pajusta, koska se on ainakin kevyt, ihanan vaalean värinen ja pehmeä. Juuri minulle sopiva. Tekisin milloin vain lisää noita. ^^

solefiglia

• Ankeuttaja
Minulla ei ole taika sauvaa x)
« Vastaus #65 : Heinäkuu 29, 2004, 12:40:39 »
Minulla ei ole taika sauvaa, sillä en tiiä mitä sillä tekisin kun en ole uskaltautunut miitteihin tai larppeihin kun kukaa kaverin kaa ei ole kiinostunut pottereista x), mutta haluaisin sauvan. Ottaisin puun mökiltämme ja vuolisin puukolla ja hioisin hiekkapaperilla  ja petsaisin sillä meillä on kotona sopivasti petsiä x) , mutta en pääse mökille vasta kun ensi kesänä että se sauvan tekeminen jää ensi kesään :)

Larisa

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #66 : Heinäkuu 29, 2004, 19:25:42 »
Minä myös tein itselleni sauvan.

Se on tammia noin 30 sm pitkää ja sen sisälle laitoin meidän varsan harjakarvaan.
Sauvan tekimiseen meni noin 4 tuntia.

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #67 : Elokuu 02, 2004, 01:44:50 »
Minulla on itselläni kaksi sauvaa. Uudempi ja vanhempi.

Vanha on selvästi anorektinen ja haisee kuulemma napanöyhdälle. ( Tai niin minulle väittivät HP #9:n vaaleanpunaiset Wayne Hopkins, Elenor Brandstone sekä Justin Finch-Fletchley. ) En tiedä sen pituutta, kai jotain 14 tuuman paikkeilla. Puu oli joku puska ja tein sen yhdessä illassa. Kuvan saatte joskus.

Uudempi on tammea, kolhiintunut, ei ihan valmis ja tyhmä, mutta minä tykkään siitä hirmuisesti. Joo, enkä tietenkään ole maalannut/lakannut/tms. kumpaakaan sauvaa ja tästäkin saatte kuvan myöhemmin.
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

Miyu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #68 : Elokuu 04, 2004, 12:56:08 »
Minä tein sauvani joskus vitos-kutos luokan hujakoilla.. Se on aivan erilainen kuin elokuvassa, siitä syystä etten pidä elokuvien taikasauvoista.
En ole ajatellut että ne näyttävät siltä kuin ne olisi repäisty puusta ja otettu käyttöön, kuulostaa järjettömältä. ("Hei äiti saanko oman taikasauvan?" velholapsi kysyy äidiltään. "Tottakai kultaseni, heti kun sade lakkaa voimme mennä läheiseen pusikkoon katkaisemaan oksan sinulle.")
Minun sauvani on sininen, vihreä ja musta. Jos katsotte Liekehtivän Pikarin kannessa olevaa Harryn sauvaa näette samanlaisen kuin itse omistan eri väreillä vaan. ^^ Ja kyllä, siinä on pallo päässä.

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #69 : Elokuu 05, 2004, 21:26:20 »
Lainaus
Hiomapaperilla koitin hioa sitä, mutta yhä liian karkea. Taidan koittaa lakkaamista, jos se sitten olisi hiukan siistimmän näköinen. Vinkkejä?

Rautakaupasta löytyy sellaista melko sileää hiomapaperia, uskoisin ainakin näin. Kannattaa sillä kokeilla hioa sitä. Pitäisi saada sileäksi Paperisi on varmaan ollut melko karheaa? Jos sen lakkaa silloin päälle, kun sauva on karhea, niin se jää karheaksi. Lakkaaminen ei siinä tapauksessa, että puu on karkeahkoa, auta sileyteen.

Poissa Flying owl

• Lentopallo
  • Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #70 : Syyskuu 29, 2004, 19:18:50 »
Hagrid voisit toki kokeilla tärpättiä sillä pitäisi minun mielestäni lähteä. Mutta jos haluat olla varma niin ota tärpättiä vain vähän vaikka paperin palaan ja kokeille yhdestä kohtaa vähän aikaa hinkata ja katso mitä tapahtuu, jos maali irtoaa niin siitä vaan tärpättiä lisää.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Re: Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #71 : Syyskuu 30, 2004, 16:03:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Hagrid"
Minun sauvaani tuli aika paksuhko maalikerros. Voiko kukaan kertoa miten sen saisi pois turvallisesti?
Hiekkapaperillakin tekee ihmeitä. Tämä tietysti olettaen, että maalikerrokset ovat kuivuneet.

Asiasta toiseen: onko täällä sellaisia ihmisiä Espoosta, jonka puutarhassa olisi marjakuusta leikkuun alle joutumassa? Omaan puskaamme en uskalla kajota äitini hirmuisen koston takia, mutta jos jossain olisi ihan "laillista riistaa", siis muotoiluleikkauksen tai muun sellaisen yhteydessä syntyvää oksajätettä... Jos ymmärsit mitä ajan takaa ja voit hommata minulle marjakuusen oksan tai pari, olisin kovin kiitollinen jos infoaisit siitä yksärillä.
pecc@QuakeNet

Tindómerel

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #72 : Syyskuu 30, 2004, 16:53:28 »
Minusta olisi hienoa tehdä sauva, jossa on Ihan Oikea Ydin. Olisiko vinkkejä liittyen siihen, miten jouhen(tapaisen tankeahkon karvan) saa tungettua ohuen puukappaleen sisään mahdollisimman alkeellisia työkaluja käyttäen?
Kiitän jo nyt. ;)

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #73 : Syyskuu 30, 2004, 17:06:14 »
Kyyllä, minullakin on itsetehty sauva. Sen tekemiseen meni 1 päivä. Se on tervaleppää ja 12 ja 1/2 tuumaa pitkä. Sen tekeminen oli helppoa. Löysin rutikuivan tervalepän oksan josta katkaisin sopivan mittaisen pätkän, vuolin kuoren pois ja muotoilin. Sitten vaan hiekkapaperilla vedin epätasaisuudet pois. Ja se on ihan puunvärinen, mutta minusta ihan hieno.
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #74 : Syyskuu 30, 2004, 19:28:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Tindómerel"
Olisiko vinkkejä liittyen siihen, miten jouhen(tapaisen tankeahkon karvan) saa tungettua ohuen puukappaleen sisään mahdollisimman alkeellisia työkaluja käyttäen?
Voisit kokeilla puhaltamista: pujotat jouhta sisään niin pitkälle kuin saat ja tarkistat, ettei se ole jumissa mitenkään. Sitten annat pujotusaukolle hiukan ylimääräistä pituutta (kuva -> http://www.geocities.com/hdg_pidgey//valiaikais.html), peität pujotusaukon ja mutkalla olevan jouhen suullasi ja puhallat napakasti. Toistetaan niin kauan kunnes jouhi on tarpeeksi syvällä.

Jos sauvassasi on reiät molemmissa päissä, kannattaa tehdä asiat yksinkertaisesti ja pujottaa jouhi suureen (lue: painavaan) neulaan, esim. kanavaneulaan. Tällä tavoin saa myös höyhenen/sulan sauvan sisälle, kun kytkee sulan kynän neulaan langanpätkällä. Jos neulan paino ei yksistään riitä, voi keskipakoisvoiman valjastaa käyttöönsä -> http://www.geocities.com/hdg_pidgey//valiaikais2.html (tällöin kannattaa tosin panna vaikka maalarinteipppätkä toisen aukon (kauempana itsestä kun heiluttaa) suulle niin, etteivät neula ja täyte lennä saman tien vastapäiseen seinään (:
pecc@QuakeNet