Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22466 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

vegetable

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #25 : Syyskuu 02, 2003, 22:04:22 »
Kesällä oli kuolettavan tylsää, joten minä veistelin itselleni taikasauvoja. paljonkin. Niitä taitaa olla jotain vähän alle kymmenen? Ehkä 8? Myytäviä puolet niistä on. Käykää kotisivullani! *virn* Mutta, ensimmäinen sauvani jonka tein, on paksu, sellainen varmaan kaksi centtiä paksu, [siis halkaisijaltaan] ja aika pitkä. Se on aika lyhyt, ei kyllä kovin lyhyt, mutta aika, ja siellä on sisällä pirun sarvi [ainakin leikisti...]. Siis, ei se sieltä kärjestä paksu ole... Se on ihan puun värinen, ja aika kauan minä olen sitä lakannut ja käsitellyt, Se on lakattu, muuten sitä ei ole värjätty mitenkään. Sitten toinen ''henkilökohtainen'' sauvani on sellainen isin veistämä, [meijän isi innostui vuolemaan sauvoja mun jälkeen, on vuollut mulle ja pikkuveljelle hienot leffasauvat] Se on aika ohut, ja pitkä. Se on monta kertaa lakattu, ja siinä on kanssa sellainen kahva osa, ja se on todella sileä, ihan kokonaan. Se on hieno sauva.
 Sitten minulla on kauheasti muita sauvoja, mutta jos ei jaksa itse vuolla sauvaa, tai ei osaa, nimeltä mainitsemattomat larppikaverini ovat käyttäneet kiinalaisia syömätikkuja taikomiseen. tai taikomiseen... larppeihin. Onhan sellainen pitkä puinen ihan hieno, mutta syömätikkukin kelpaa. Tosin jos menet kaupungille häröilemään, eli leikkimään potteria, niin sellainen puinen veistetty näyttää uskottavammalta.

Yritän saada kuvia tänne, mutta katsotaanko saanko.

Creature of Darkness

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #26 : Syyskuu 03, 2003, 18:05:21 »
Hmmm... Minun ja Little Virginian sauvojen salaisuus on se, että ne ovat oikeasti Stockmannista ostetut, lasten biljardi -kepit! Ne on vain poikkastu vähän lyhyemmiksi ja hiottu päästä pyöreiksi... ei silleeen itse tehty, mutta siinä on kuitenkin sellainen kahva osa... pitää enää lakate se!...

No... kai se silleen on itse tehty kun sitä on alkuperäisestä muodostaan vähän muuteltu...

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #27 : Syyskuu 05, 2003, 15:40:10 »
Sauvan muoto minusta on kauneimmillaan ja kätevimmillään ehkä 'kaulaliinapuikko'maisena.

Eli neulepuikko, jonka päässä on nuppi, tunnette käsitteen?

No, taikasauvan nupin ei tarvitse olla erillinen tai erivärinen, kunhan on hieman paksumpi ja pyöreänmuotoinen. Ei satuta kättä, päät erottaa toisistaan, voi koristella, sauvan tasapaino epäkärsii jne jne.

Liian suurta mullukkaahan ei kannata tietenkään tehdä, siitähän tulisi sama kuin pistäisi grillitikun perunaan ja huitoisi sillä...Tasapainotus ennenkaikkea.
pecc@QuakeNet

Rewel

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #28 : Syyskuu 05, 2003, 18:30:04 »
Oma taikasauvani on aivan "mahtava", se on aika karu
ja koristeeton, mutta ihan mukava. Tosiaan rottani Pippin
pääsi sitä vähän jyrsimään, joten oli onnenpotku etten
sitä ollu maalannut! No onneksi Pippin ei saanut edes
mahanpuruja, mutta taikasauvani toinen pääty on rottan
jyrsimä. No pitäänee ottaa saha kauniiseen käteen ja
maalipurkki toiseen sekä pistää itse sauva jonnekkin
Pippin-herran ulottumattomiin... ^^'

/tuhina pyytää jättämään sen enterin käytön vähemmälle, Vuotis osaa kyllä rivittää tekstin automaattisesti...

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #29 : Marraskuu 17, 2003, 14:18:22 »
Ajattelin vain kysyä, että keneltäköhän tuollaisen taikasauvan voisi tilata ja paljonko se maksaisi?

Kun en itse sellaista viitsi alkaa edes yrittämään, sillä olen onneton poropeukalo.

Siis ketkä noita sauvoja tekevät, minkä hintaisia sauvat ovat, milloin sauvan sitten saisi ja minkälaisia sauvat ovat (kuva netissä)?
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Erlkönig

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #30 : Marraskuu 24, 2003, 16:51:41 »
Lisää kysymyksiä :)

Eli onko kukaan koskaan tehnyt sellaista Taru Sormusten Herrasta tyyppistä velhosauvaa?
Sellaiset on minusta paljon hienompia ja aidompia taikomiseen.
Ja niitä voi käyttää myös kun kävelee mettässä tai vaeltaa tuntureilla!

Olen itse ajatellut tekeväni sellaisen, mutten minäkään ole mikään puutöiden ihmelapsi^^
Kaivaisin maasta juuria myöten ensin jonkun nuoren haavan tai raidan, ne kun on melkein roskapuita.
Sitten typistelisin enimmät juuret ja vuolisin kuoren pois.
Kun sen kaivaa juuria myöten niin sen toisen pään saa näyttämään hienolta.
Siihen voisi polttaa kolvilla hiippalakki kirjoitusta tai riimuja^^
Jos jaksaisin niin voisin upottaa sen päähän jonkun kiven, vähän samaan tapaan kuin Gandalf Moriassa.

Mutta taitaa jäädä tuokin hanke, ainakin ensi kesään asti.

Ossian

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #31 : Marraskuu 24, 2003, 22:48:41 »
Mulla oli ennen sellanen herttanen lastenleirillä äkkiseltään veistetty sauva. "Opetin" luonnontieteitä ja senpä takia sen kärjessä oli sellanen vihreistä helmistä tehty "mato", joka nauratti kovasti varsinkin pienenpiä lapsia kun osoittelin pokkana jotain kasvia ja esitin sitten kuinka mato meinaa karata... ;) Söpöä.
No, vikana iltana sitten seikkailtiin ja kävi niin onnettomasti että sauva katkesi. En silloin sitten ruvennut sen perään itkeskellyt, mutta kun kesällä menin larppiin niin päätin että tartten uuden sauvan. Peliin en sitä saanu vielä aikaseks, mutta sitten vikoina helteinä bongasin sellasen hakkuualueen ja poimin sieltä tulevan sauvani ainekset.
Uskon, että sauva-asioissa, hiljaa hyvä tulee. Niinpä risu odotteli alahyllyllä vielä muutamia kuukausia.
Sitten siskoni piti halloweenpippaloita kotona ja kymmenvuotiaat velhot ajoivat minut omaan huoneeseeni. Jaa, no mitähän siellä tekisi ? Päätin vuolla sauvan.
Vuolin sellasella pienellä puukolla, jolla joskus pienenä leikin enemmänkin, koska se oli näppärämpi ku nykyinen "viidakkoveitseni". Koko illan sitä vuolin ja ylpeänä sen sitten hioinkin.
Syystä tai toisesta, todennäköisesti siksi, että tein sitä niin kauan, pidän sauvastani todella. Ja tuskin maltan odottaa, että pääsen vaikka pelaamaan tai muuten sitä käyttämään.
Siihen saakka kaivan sen välillä kaapistani ja loitsin hieman koiraani, Siriusta. Yritän opettaa sitä kellahtamaan selälleen Avada Kevadrasta...

kvaak

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #32 : Marraskuu 25, 2003, 13:43:35 »
Oon aatellu tehdä kesällä. Pajusta ehkäpä. Maalata aattelin sillein että se kahva on kelta punaraitainen ja muuten kokonaan ruskea.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #33 : Marraskuu 25, 2003, 23:29:18 »
Pihlajasta, 16½ tuumaa, taikavoiman lähde salainen. Liian pitkä mukana kuljetettavaksi, joten matkakäyttöön on kypsymässä vaahterasta 10 (ja yksi kolmasosa) tuumainen, aika tukeva sauva.

Hiekkapaperi on avainsana. Sitä käyttöön ja roimasti, eri karkeusasteilla, alussa siis karheampaa ja sitten sileämpää. Pihlajasauvani on petsilakattu, aika tummalla petsilakalla (saa aika pienissä purkeissa rakennus- ja maalausliikkeistä eli rautakaupasta). Petsilakkasin tuon sauvan kolme tai neljä kertaa, jokaisen kerroksen välillä sauvan on kuivuttava vähintään vuorokausi ja sitä hiotaan hienolla hiekkapaperilla ennen uutta kerrosta. Näin siis olen itse tehnyt ja mielestäni tulos on hyvä.

Omat sauvani olen tehnyt oksista, joista on otettu kuoret pois ja sitten hiottu, myös mahdolliset minioksat on poistettu. On helpompaa tehdä oksasta, kuin aloittaa jostain lankusta veistelemään, mutta jokainen toki tekee omalla tavallaan. :)
What would The Doctor do?

Poissa Mc Puuhto

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #34 : Marraskuu 28, 2003, 15:35:13 »
HP 1 -kämäpelissä sauvanani toimi KARDEMUMMATIKKU. Kyllä. Kardemummatikku. Siihen liittyy tarina: minä ja siskoni olimme lukeneet Liekehtivän Pikarin heti sen ilmestyttyä suomeksi. Serkkumme ei ollut, koska oli ollut Italiassa. Kun hän tuli sieltä, halusimme siskon kanssa yllättää hänet iloisesti: ostimme kardemummatikut ja kiinnitimme niiden päihin höyheniä, koska sauvoissa piti olla Feenikslinnun sulkaa. Kun tapasimme serkun, huusimme kamalaan ääneen: AVADA KEDAVRA, sä oot nyt kuollu, ja repesimme kun serkku kaatui hankeen.

Olin 16 ja sisko 13. Onko meillä jotenkin oudot huvit?

HP 1 -peliin mennessä kardemummatikusta oli höyhenet irronneet ja päässä törötti vain niitä pidellyt rautalanka. Mielestäni se sopi köyhälle Ronille mainiosti. ;)

Seuraava pelini oli HP6, jota varten hankinkin sitten vähän paremman kepukan. Se minulla on yhä. Hain sen metsästä yhdellä leirillä, jossa olin isosena. Ennen HP 6:tta lakkasin sauvan kynsilakalla tummanvihreäksi, koska olin luihuinen. HP 7:mää varten värjäsin sen edelleen kynsilakalla violetiksi ... tietyistä syistä... Mutta siinä tuli ongelmia. Tein siitä ensin vaaleanvioletin, mutta se ei peittänyt edellistä väriä kunnolla. Niinpä tein päälle tummanviolettia, ja ajattelin lakata vaalealla vielä sen päälle. Mutta puolivälissä huomasin, miten hieno sauva oli kaksivärisenä, puolet vaaleaa ja puolet tummaa violettia. sellaiseksi se jäi. Ronilla oli hävettävää kummassa sauvassaan, joka vielä on vähän käyrä, ja on ollut myöhemminkin, kun olen Romppaa tullut pelailleeksi. Itse olen hyvin kiintynyt sauvaan, joka on useasti meinannut hävitä ja jonka nimi on alusta asti ollut minun ja MÖssön oudon läpän takia HUOMIOKEPPI *reps* Mössön sauvan nimi on muuten Huomiotikku...

Dumbledorena sain luvan pitää sauvana isoa kävelysauvaa (sekin metsästä ongittu). Sillä oli kiva huitoa, tosin taioin vain pari kertaa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2004, 17:49:10 »
Olen tehnyt sen itse, mutta haluaisin vielä muokata sitä. Kahva ja maali puuttuvat. Se on huoneessani kunniapaikalla:) Leikin välillä sillä toivoen että jotain tapahtuisi:)

Haluaisin siitä ruskean. Se kapenee kahvasta lähtien. En osannut saada kahvasta erottuvampaa. Mutta olen ylpeä siitä, koska se on itse tehty:)
Hieno sauva nimittäin!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #36 : Huhtikuu 06, 2004, 08:32:01 »
43 cm on noin 17,2 tuumaa, eli kyseessä on hyvin pitkä sauva.

V 47 cm on noin 18,8 tuumaa. Tuumahan tunnetaan n. 2,5 cm pitkänä mittana.
pecc@QuakeNet

taku

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #37 : Huhtikuu 06, 2004, 08:50:10 »
No, minun sauvani on 47cm pitkä (en tiedä tuumissa). Sauva on valmistettu oksasta, jonka katkasin puusta (en tiedä mikä puu oli...), ja jonka kuoren vuolin pois. Sen jälkeen oli vuorossa hiekkapaperilla hiominen. Sitten värjäsin sen ruskealla tussilla noin kolme kertaa, ja mielestäni oikein hieno tuli. Suosittelen kaikille tussilla värjäämistä, sillä se näyttää, kuin puu olisi luonnostaan se värinen. Maalit tuovat mielestäni ehkä liikaa kiiltoa...
Jokaisella on omat mielipiteensä, miten haluaa sauvansa tehdä.

Haltiamieli

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #38 : Huhtikuu 06, 2004, 13:18:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Ulputti"
43 cm on noin 17,2 tuumaa, eli kyseessä on hyvin pitkä sauva.

V 47 cm on noin 18,8 tuumaa. Tuumahan tunnetaan n. 2,5 cm pitkänä mittana.

Minäkin pidän nillittämisestä. ;) Vaikka tuuma ennen vanhaan onkin ollut, muiden mittojen tapaan, hitusen epämääräinen, on sille nykyään aivan tarkasti määriteltykin pituus, jota oletettavasti taikasauvoja mitattaessa kannattaisi käyttää: 1 tuuma on 2,54 senttimetriä.
Näin ollen 43 senttiä on ~16,9 tuumaa ja 47 senttiä 18½ tuumaa.

Jos joskus väsäisin itselleni sauvan, siitä tulisi 11-tuumainen, pihlajaa. Tavoitteeni sen ulkonäön suhteen ovat kuitenkin sen verran korkealla, että tuskin olisin erityisen tyytyväinen työni tulokseen, minulla kun puutöiden osalta on peukalo hyvin keskellä kämmentä. Ehkä pitäisi palkata kaveri tekemään, hän voisi vaikka saadakin halutunlaista tulosta aikaan. Olisihan sellainen silmänpuhkoja kuitenkin hauska omistaa.

SilverChanteur

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #39 : Huhtikuu 06, 2004, 15:28:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Haltiamieli"
Vaikka tuuma ennen vanhaan onkin ollut, muiden mittojen tapaan, hitusen epämääräinen, on sille nykyään aivan tarkasti määriteltykin pituus, jota oletettavasti taikasauvoja mitattaessa kannattaisi käyttää: 1 tuuma on 2,54 senttimetriä.

Eikä se kyllä siihenkään pääty: minkä maan tuuma tuo nimittäin on? ;p Suomen, Britannian ja Amerikan tuumat ovat kaikki hieman eripituisia. Erään mitta on 2,52 cm ja jonkun toisen taisi olla hitusen alle 2,5 cm.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #40 : Huhtikuu 06, 2004, 16:06:13 »
Nyt puhutaan kaiketi englantilaisesta tuumasta, sillä esikuvana on kumminkin englantilainen sauvanvalmistaja.
pecc@QuakeNet

Haltiamieli

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #41 : Huhtikuu 07, 2004, 00:19:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Hatatra"
Eikä se kyllä siihenkään pääty: minkä maan tuuma tuo nimittäin on? ;p

Brittien käyttämä tuumanmitta 2,54 senttimetriä sovittiin 1958 kansainvälisen tuuman määritelmäksi. Jenkit tosin käyttävät jossain yhteyksissä muutaman miljoonasosan pidempää tuumaa (noin 2,540000508 senttiä). Muissa maissa on aikoinaan ollut omia tuumanpituuksiaan, mutta vain nuo kaksi ovat yhä käytössä. Esimerkiksi Ruotsissa (ja näin ollen Suomessa) on aikanaan ollut käytössä hiukan englantilaista lyhyempi 2,47-senttinen tuuma (jonkin aikaa myös ns. uusi tuuma, jonka pituus oli 2,97 senttiä).
Kaiken järjen mukaan brittivelhot käyttävät brittituumaa.

Poissa unihukka

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/~unihukka
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #42 : Huhtikuu 16, 2004, 15:00:57 »
Kivoimpia taikasauvat ovat silloin, kun ne ovat omistajansa itse tekemiä ja sen näköisiä. Ei niissä voi olla mitään taikavoimaa, jos ne ostaa vaikkapa suoraan kaupasta (ellei sitten Ollivanderilta). ;)

Itselläni on kolme taikasauvaa, jotka ovat vähän kuin lemmikkejä minulle. Tavatkaa Nilsson, Risu ja Johnlennon:

Tässä on Nilsson, jonka olen ostanut lelukaupasta parilla eurolla ja väritellyt kynsilakalla. Hän on vähän karttakeppimäinen ja tehdastuotteen näköinenkin. Jos yhtäkkiä pitäisi ruveta oikeasti taikomaan, en usko että tarttuisin ensimmäisenä Nilssoniin. Kuitenkin pidän hänestä kaikesta luihuisuudessaan.

Risu on ohut ja kevyt, näyttää ehkä kuvassa hieman pidemmältä kuin oikeasti on. Hänen raaka-aineensa (oksan) hain metsästä, vuolin, hioin ja maalasin rohkelikoksi. Risu on oikein rakas, ottaen huomioon, että hän loppujen lopuksi on vain risu.

Viimeiseksi esiteltäköön Johnlennon, jonka valmistin samalla menetelmällä kuin Risunkin. Kynsilakkaa häneen on uhrattu melkoisesti.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #43 : Huhtikuu 16, 2004, 17:48:28 »
Olen melko puutyörajoitteinen ja muka kovin kiireinen, joten en taida yrittää vuolla itselleni sauvaa. Ostin kiirastorstaina 90 senttiä ohuehkoa rimaa ja pronssin ja hopean värisiä maaleja. Se rima on nyt sahattu kolmeen noin 30 cm (eli vähän vajaat 12 tuumaa) pitkään osaan, joista tulee sauvat minulle, Ellille ja Ellin siskolle sitten kun saadaan otettua hiekkapaperit ja pensselit kauniiseen käteen. Olen aikonut hioa riman päät sileiksi ja pyöreiksi ja maalata kädensijan pronssimaalilla (pidän itseäni korpinkyntenä). Sitten teen samalla pronssilla sauvaan jotain köynnöksen tapaisia. Voi olla että köynnökseen tulee pieniä hopeisia kukkia tai hedelmiä. Se hopea on oikeastaan Elliä varten, koska hän on luihunen. Sitten pitää vielä keksiä sauvalle joku eksoottisen kuuloinen selitys siitä, mitä se sisältää ja mitä se muka on. En ole edes varma, onko se oikeasti mäntyä vai koivua.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Darth Idril

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #44 : Huhtikuu 18, 2004, 09:39:44 »
Minullakin on taikasauva! Se katkesi ylhäältä koska se oli niin ohut. Jostain risusta väännetty vaalea sauva.  Se on noin viisitoista senttiä pitkä, mutta jos se ei olisi katkennut niin se olisi kolmekymmentä senttinen suunnilleen.

Tein sauvani jo viidennellä ja samana päivänä se päätti katketa kun olin tehnyt sen. Sauva on minulle hyvin rakas vaikka onkin niin lyhyt ja kiemurainen. Siinä ei ole käden sijaa joten kakille tiedoksi, sitä pidetään paksummasta päästä kiinni.

Sauvani voi löytää pöyritettynä hiuksiini tai pureskeltavana stressi leluna hampaistani. Koska sauva on niin pieni niin se katoaa hyvin helposti, sauvani viihtyy taskulampun seurassa ja sauva on taskulampulle kuin äiti. Mittanauha taitaa olla myös kiinnostunut sauvasta.

Suunnitteilla olisi hiukan pitempi sauva, mutta ei tietoa tuleeko sellaista.

chihiro

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #45 : Huhtikuu 20, 2004, 17:21:20 »
Minä väsäsin pari kesää sitten oman sauvani, en tiedä puunmateriaalia tarkemmin, mutta luulisin sauvani olevan pajua. Tai entisen sauvani...
koirani meni turmelemaan tekeleeni... ;__;
Ajattelin väsätä tänä kesänä oman, varmasti! Tietysti myös muita kapistuksia.
Metsän vieressä kun asustan, on puuta paljon, sellaista mitä voi ottaa ja käyttää. Toivottavasti tulisi kelpo sauva..

Minun ei niin väliä onko sauvassa selvää kädensijaa vai ei, mieluummin kuitenkin ei. Yksinkertaisemmat ovat mielestäni kauniimpia.

miss Radcliffe

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #46 : Huhtikuu 21, 2004, 17:39:57 »
Mä tein itselleni taikasauvan kuudennella luokalla, ihan sen takia että jos sattuisin joskus leikkimään Harry Potteria. Ja sillä on ollut käyttöä. Joskus leikimme kaverini kanssa kaksintaistelua. Molemmat aina haluaa olla Harry, koska hän puhuu silloin kärmeskieltä.

En muista mitä puuta se on, olisikohan... ei, ein veikkaa mitään. Se on hieman pitempi mitä sen pitäisi olla, ehkä pari tuumaa pitempi. Siihen on laitettu päälle vain lakkaa pari kerrosta, jotta se kestäisi, eikä kolhuuntuisi. Mä tykkään siitä.

Poissa Feelie

• Tosikko
  • Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #47 : Huhtikuu 24, 2004, 20:36:42 »
Mun mielestä ei ole sitä "yhtä ja ainoaa" taikasauvatyyppiä, millainen sen pitäisi olla. Jokaisella on oma mielikuvitus. Mutta omatekemä sen pitää olla.
Mulla on ainakin kolme keskeneräistä taikasauvaa, teen niitä lisää, kunhan pajuihin on tullut jonkinlaisia lehtiä, jolloin kuori lähtee ilman vuolemista, kuorimalla.

Tässä on ensimmäinen taikasauvani. Se on haapaa, ja 14 tuumaa.
Lakattu mustaksi kynsilakalla.
Toisena taikasauvana mulla on keskeneräinen, lyhyempi (12 tuumaa) herukkaa oleva keppi. Sitten vielä yksi orapihlajainen, ja toinen pajua. Näitä en ole pahemmin kerennyt aloittamaan.
En mä kyllä noilla tee mitään, katsotaan jos alan käymään larpeissa.

Poissa Annatar

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #48 : Huhtikuu 27, 2004, 19:10:28 »
Kun kaikki muutkin, niin tottakai mäkin :)

Ensimmäinen taikasauvani. Päätin tehä ennen Suokkimiittiä. Sain sen yllättävän nopeasti valmiiksi, kun käytin hyväkseni kuvistunnilta löytämääni kukkakeppiä. En tiedä mitä puuta kepukka on, mutta jotain todella kovaa :D Oli siis hankalaa, varsinkin alkuun, kun yritin veistellä saksilla. No linkkarilla päästiin paremmin vauhtiin. Sitten hioin kaikki epämuodostumat pois hiekkapaperilla, ja lopuksi lakkasin läpinäkyvällä, noin 30-vuotta vanhalla kynsilakalla. Sauvasta tuli tosi pitkä: 15,5 tuumaa :D

Kuva -->  http://www.in-purpose.net/sauva.jpg
Tulitikku on vieressä, jotta näkisitte kokoeron :)

Pichu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #49 : Toukokuu 01, 2004, 21:45:41 »
Anteeksi, mutta suuresti mietin, mihin käytätte sauvojanne? Siis miiteissä käydessänne, vai?