Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22481 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Puupatti

• Ankeuttaja
Vs: Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #150 : Elokuu 10, 2008, 13:14:52 »
Tein itsellen taikasauvan kaulimesta. Sahasin toisen pään irti ja aijon jossain vaiheessa maalata sen. Teen myös välillä pergamenttia. Lisää hyviä vinkkejä löytää sivulta www.harrypotterfanit.fi

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #151 : Elokuu 10, 2008, 14:00:38 »
Minäkin olen sauvan omistaja. :D
Metsänlaidassa kun asustelen niin päätin lähteä luontoon etsimään sopivaa keppiä, josta vuolemalla ja hiomalla voisin muokata itselleni taikasauvan. Löysin oksan (ei hajuakaan mitä puuta) maasta jonka kuorin ja kuivatin, minkä jälkeen se joutui armottomaan käsittelyyni. Tämä on ensimmäinen yritykseni tehdä taikasauva, joten tulos ei tule olemaan mikään päätä huimaavan upea. Sauva on vielä kesken ja se on tällähetkellä n.40 cm pitkä, mikä on minulle aivan liikaa. Ajattelin lyhentää vähintään 8cm, mutta todennäköisesti pituudesta lähtee enemmänkin. Kun olen edes joten kuten tyytyväinen pituuteen, ajattelin ostaa jotain puulakkaa ja maalata sen tumman kastanjanruskeaksi. Koska tämä on säälittävä ensiyritys, niin aijon tehdä toisenkin sauvan, johon uhraan enemmän ajatusta.

Spirit C

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Elokuu 10, 2008, 14:23:24 »
Tein oman sauvani tässä kesällä, kun ostettiin äidin kanssa talvella lasten leikkikarttakeppi Stockmannilta (ideana se että aaa taiaksauvan) ja sahasin ja hioin sen tänä kesänä (aiemmin taikasauvani oli maalarinteipillä vuorattu tikku)

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #153 : Elokuu 10, 2008, 15:40:46 »
Minun nykyinen sauvani on tehty viime vuonna kesällä isän kanssa.
Leikkasimme nuoren pajun varresta sopivan pätkän ja isä auttoi hiomaan ja vuolemaan sen sopivaksi. Sitten annoin sauvan kuivua jonkun aikaa, jonka jälkeen maalasin sen tummanruskeaksi. Olen koristellut sauvaa tässä vuoden aikana monin tavoin, lähinnä kynsilakalla. :D
Sauva on reilu 14 tuumaa pitkä ja sen sisällä on isän antama viidakkokukon höyhen. Se tosin on väärässä päässä, kun ohueen päähän en uskaltanut ruveta reikää porailemaan. Pääasia että se höyhen jostain löytyy!

kuva sauvasta

Haluaisin ehkä tehdä toisenkin sauvan, joka olisi vähän monimutkaisempi ja koristeellisempi. Ja musta. Ongelmana vaan on, etten ole löytänyt hienoja puuhelmiä mistään. Eikä minulla juuri nyt kyllä ole mitään ideoitakaan.
imagine none of this is real

Kissatyttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Elokuu 11, 2008, 17:46:52 »
Mä en koskaan saa aikaseksi tehdä hienoa, joten leikkaan esim. pajua ja otan siitä "Kuoret" pois. annan sen kuivua ja sitten se on valmis. Ja jos pihalla äkkiä tarvitsen taikasauvan johonkin juttuun niin otan vaan maasta kepin.

Ginny

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Elokuu 25, 2008, 19:57:07 »
Itseni taikasauva on tehty puuhenkarista ja en oikein tiedä mitä puuta se on.Se sisältää yksisarvisen jouhen ja se on 27 ja puoli cm pitkä.Kuvaa en osaa linkittää mutta ei se kovin hieno kyllä ole :-D

kiteenkultakurkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Syyskuu 07, 2008, 10:47:32 »
En ole itse tehnyt taikasauvaani, ystäväni isä väkersi meille ne, kun niitä niin kovasti tarvitsimme. Kun ne olivat valmiit, ne olivat melkoisen vaaleat, joten ne sitten vielä petsattiin ja niistä tuli ruskeat. Minusta ne toimivat oikein hyvin. Olen nähnyt, että jollain on oikeasti siellä sisällä jotain, minulla ei, mutta kuvitellaan, että on! Siellä pitäisi olla 'vuorikristallia'. Ja taikasauvani pitäisi muutenkin olla vaahteraa ja 11 tuumaa pitkä.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #157 : Syyskuu 07, 2008, 18:09:36 »
jej! olen vihdoinkin saanut aikaiseksi ikioman sauvan. haapaako se on vai leppää..? se on sellainen ihan perus itse hiottu ja sellainen maalaamaton sauva..(maalaan sen vielä ehkä joskus) mutta olen tyytyväinen.

kuvasarja sauvan tekemisestä:
(kuvia saa klikattua suuremmiksi)

tälläisestä kepistä lähdin tekemään
hioin ja vuolin, kunnes olin tyytyväinen. HUOM! siis minä, ainainen poropeukalo onnistuin vuolemaan taikasauvan ilman haavan haavaa!^^)
lopputulos oli tämän näköinen
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #158 : Syyskuu 22, 2008, 08:01:03 »
jej! olen vihdoinkin saanut aikaiseksi ikioman sauvan. haapaako se on vai leppää..? se on sellainen ihan perus itse hiottu ja sellainen maalaamaton sauva..(maalaan sen vielä ehkä joskus) mutta olen tyytyväinen.

kuvasarja sauvan tekemisestä:
(kuvia saa klikattua suuremmiksi)

tälläisestä kepistä lähdin tekemään
hioin ja vuolin, kunnes olin tyytyväinen. HUOM! siis minä, ainainen poropeukalo onnistuin vuolemaan taikasauvan ilman haavan haavaa!^^)
lopputulos oli tämän näköinen

Jerusa,sauvasi on upea! Olen tehnyt melkein samalla tyylillä sauvan,paitsi että vain vuolin sen. Kynsisaksilla. Siitä tl ihieno ja pidän siitä kamalasti. Tällaisia sauvoja joissa on esimerkiksi puunkuorta käsiosassa ovat hyvin yleisiä.Minullakin on ollut kaksi tällaista, mutta pajupuinen meni hajalle :(
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

kiho

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Lokakuu 05, 2008, 15:24:10 »
minulla on kyllä kolme sauvaa kaikki on ihan hyviä mielestäni  yksi sauva on tehty Douglaskuusesta ja on 13 tuumaa pitkä.toinen sauva on maalattu tehty käsi osa hiottu ja sahattu se on koivua ja 11 ½ tuumaa. kolmas sauva on pihlajaa.

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #160 : Lokakuu 06, 2008, 19:05:22 »
Jossain miitissä (ehkä Finin?) muutama vuosi sitten päätimme larpata näin extempore. Napattiin maasta risut käteen ja siinä se. Itse otin risuni talteen, oli sen verran komea. :) 15-20cm pitkä ja sormen paksuinen. Ei mitään hajua mistä materiaalista, muistaakseni otin sen jonkin puskan vierestä...

Dunja

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Lokakuu 20, 2008, 19:37:17 »
Olenhan minäkin oman sauvan joskus väsännyt. Vissiinkin koivua (en muista tarkkaan) tai jotain muuta mitä pihallamme kasvaa. Lakkasin sen melko tummaksi... n. 12 tuumaa. Hiottu sileäksi. Eihän se mikään kovin hieno ole, mutta tunnearvoa löytyy. Kuvaa ei valitettavasti ole :(

Peikkoinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Lokakuu 21, 2008, 17:56:07 »
Voi ihana kun itse teette sauvanne (eikä valmiiksi ostettuna jostain kaapasta taijtn), vaivaa on siis nähty taikasauvojen eteen <3

Joskus koulussa oli vappubileet, minä ja kaverini (kaskas:) pukeuduttiin potter-hahmoihin: kaverini oli pukeutunut Siriukseksi, ja minä pukeuduin Remus Lupiniksi, joka huomasi itse tehdystä kaavustani :D Onkohan se kaapu vielä tallessa 0_o (eri värisistä kankaista tein, lähinnä käytin tummaa sävyä, vihreät ja levenevät hihat, tumma kaapun osa, riekaleinen "helmasta", taisi olla punainen huppukin siinä, ja keltaiset narut :D) äiteeni oli virkannut minulle ja kaverilleni kravatit (puna,keltaiset) <3

Suuresti harmitti kun sauva jäi tekemätä (aika ei yksinkertaisesti riittänyt), mutta mielessäni on tehdä kylläkin vielä joskus tässä ihka oma taikasauva ;)

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #163 : Lokakuu 21, 2008, 20:36:55 »
Voi ku teillä on ihania sauvoja !!! Tosi nättejä.

Munki pitäis kyllä se sauva tässä joskus tehä, ei oo vaan saanu aikaseks :( Pitäis miettiä mitä puuta se ois ja mitä sen sisällä olis ;) Kyllä tossa ku nää sateet laantuu, vois ottaa itteä niskasta kiinni ja mennä ulos katsomaan mistä saisi hyvän sauvan aikaiseksi. :)
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Loru

• Lirppuva loistoveikko
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #164 : Lokakuu 23, 2008, 10:56:26 »
Minäkin olen töhertänyt itselleni sauvan... En muista mitä puuta se oli, mutta
se on kymmenen ja puoli tuumaa ja sisältää "lohikäärmeen sydän juurta".

Kuvaa siitä en ole (vielä) ottanut, enkä myöskään maalannut. Pidän nimittäin puun väristä...

Oikeastaan sauvani alkuperä on meidän polttopuiden joukossa. Löysin sen juuri ennen kuin sytytin takan ja
se näytti mainiolta sauvalta. Lyhensin sen ja aloin veistellä    (:     Nyt se on minun hyllyni koristeena.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2009, 19:47:06 kirjoittanut Loru »
"Kumpi oli ensin, feeniks vai liekki?"

hömaini

• Ankeuttaja
« Vastaus #165 : Lokakuu 28, 2008, 17:36:17 »
en ole tehnyt itse mtta niin kuin harry potterissakin sauva valitsee velhon niin tapahtui minullekkin
näin sen metsässä tänään koska käyn velhokoulua netissä tarvitsen läksyihini sitä:)

Anzku

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Lokakuu 30, 2008, 17:32:24 »
Mä oon tehny kavereiden kanssa taikasauvat! En tiiä mistä puusta ne on tehty koska ne olivat valmiita keppejä joissa oli terävä kärki, Väritimme ne kaikki yhdellä värillä kokonaan ja siten pystyimme erottamaan ne toisistaan, koska ne olivat eri värisiä. en varmaan voi kauheasti auttaa koska ne oli valmiita, mutta eri koristelutapoja on paljon:) ja niitä pystyy keksiä päästä!

Makoto

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Marraskuu 06, 2008, 22:00:49 »
joskus kolme vuotta sitten innostuin veistelemään kaverin kanssa taikasauvoja. Siinä viikonlopun aikana niitä syntyi ainakin 10 kappaletta joista kaikista kuitenkin tuli liian pitkiä ja parhaiten onnistuneen ja ainoan johon olin tyytyväinen suoriuduin unohtamaan latialle ja sinä kesänä säätu koiranpentuni meni ja jyrsi taikasauvan pään kamalaan kuntoon. nyt odottelen vapaapäivää että voisin veistellä uuden taikasauvan :>
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2011, 00:26:56 kirjoittanut Makoto »

Onion

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Marraskuu 14, 2008, 00:47:25 »
Itsekkin olen taikasauvan toki tehnyt. Eihän se hääppöinen ole mutta,silti :) Pajua, Musta, noin. 26cm pitkä.
Nopeaa tehty. Väritin sen maalilla ja lopuksi teippasin erkkarilla kahvan.

Kuva Sauvasta:
http://onioni.suntuubi.com/?cat=5&img=4

Vaikkei aiheeseen liitykkään, olen tehnyt myös Kelmien Kartan :)
Tehty paperista ja puun kaarnasta. Valmistukseen käytin teippiä.

Kuva ulkoasusta:
http://onioni.suntuubi.com/?cat=5&img=5

Sisälle olen piirrelllyt tylypahkan linnan niin miten olen sen itse kuvitellut.
Kuva sisältä:
http://onioni.suntuubi.com/?cat=5&img=6
(Anteeksi epäselvät kuvat)

Lisäksi kartassa on myös pieniä yksityiskohtia.
http://onioni.suntuubi.com/?cat=5&img=7

Kesken minulla on vielä toinenkin sauva, mutta kuvaa siitä vielä en ole ottanut.

Kiitän.

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Marraskuu 16, 2008, 13:28:17 »
En ole ikinä alentunut minkäänlaiseen veistelyyn, vaan olen ottanut puisen pienen taikinakaulimen, vetäissyt jollain ihmeen tavalla sen kahvan siitä irti ja ottanut toisen pään siitä kahvahöskästä pois ja voila.

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Marraskuu 16, 2008, 17:30:28 »
*O_o* En siis tarkoittanut alentumista vaan sitä, että kokemattomille (en siis väitä että sinä olisit sellainen) veistelijöille tämä kaulinkeino voi olla parempi...

Ellis

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Helmikuu 13, 2009, 19:37:34 »
Minulla on kahdenlaisia sauvoja. Lempparini on
pitkä vaalean ruskea taikasauva. Se syntyi kun
minä ja paras kamuni oltiin vesiväri pensseleillä
kaksintaistelua. Kuolonsyöjät tuli (leikisti) kaa-
duin ja vesiväri pensseistäni katkesi pää! Siitä
tuli oikein hieno taikasauva! =) Minulla on myös
8 kiinalasta syömäpuikkoa. Käytän niitä sauvoina.

Miss March

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Helmikuu 14, 2009, 22:01:21 »
Itse en ole tehnyt taikasauvaa itselleni, mutta olen kyllä suunnitelluta sitä ja aion (luultavasti) toteuttaa suunnitelmani ensi kesänä. Tähän asti olen kuitenkin käyttänyt taikasauvanani tummanruskeaa kiinalaista puikkoa. (en kyllä usko että äitini siitä pitää..)

Poissa charmed

• Sourcream and onion!
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #173 : Helmikuu 21, 2009, 17:00:23 »
No minun sauva on ihan suunniteltu juttu! :D

Tehty hopeapajusta, 13 tuumaa pitkä (13 on onnenlukuni ^^) ja sisältää yksisarvisen häntäjouhen. Okei, hevosen häntäjouhen, joka ei sekään ole vielä paikoillaan.

Pitäsi vielä lakata. Aika vaaleaksi jääpi tuo sauva.

//muoks// Tosiaan, kun syksyllä aloitin taas Potter-sarjan alusta, kolmoskirjaa lukiessani huomasin että se on melkein samanlainen kuin Ronin uusi sauva! Pituus vain on eri :D
so then i was like AVADA KEDAVRA
and he was like *dead*

kiho

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Maaliskuu 02, 2009, 13:56:11 »
minulla siinä sauvassa on taas mustaa erkkaa, mutta unohdin vain kertoa olen petsannutkin sen.Hei! olet tehnyt mielestäni tosi hienon taikasauvan, mopsai. ja onion olet tosi hyvä piirtämään ( ainakin hagridin mökin)

unohdin sanoa, että tein sen 3cm paksusta kepistä(huom 2. sauva) vuolin siitä noin 1cm ja jäi 2cm ja pää oli ½ paksu 2. osa olis niinku 1cm puolet siitä siis, mut känen osa jätin 2½cm suunnilleen ja tein siihen vielä semmosen homman puukolla että näyttäis helmeltä se pidän siitä tosissani

//Leo muokkasi kaksi peräkkäistä viestiä yhteen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2009, 21:16:30 kirjoittanut Leo »