Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22468 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Monartha

• seitsemäs
  • Vuotislainen
Vs: Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #125 : Maaliskuu 10, 2007, 20:11:27 »
-
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2018, 21:52:10 kirjoittanut Monartha »

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #126 : Maaliskuu 25, 2007, 11:13:43 »
Minulla oli joskus taikasauva, mutta se katkesi. Mitähän sille tapahtui... En muista. No, kuitenkin, ajattelin väsätä uuden taikasauvan lähiaikoina. Pitääkin kohta lähteä ulos etsimään sopivaa oksaa. Jos löytyisi sopiva koivun oksa tai pajun oksa, niin olisi hyvä. Vanha taikasauvani oli vain normaali pajusauva, ei sitä oltu lakattu, mitä nyt kuori oli revitty irti (mitä ilmeisimmin kynsillä...xDD) ja puukolla vuoltu suurimmat epätasaisuudet pois.

Taidanpa kiitää metsään oksaa etsimään. x) 

Xenaxley

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Elokuu 04, 2007, 13:59:52 »
Minulla on tällä hetkellä 2 sauvaa joista toinen on keskeneräinen ja toinen on.. ahem.. ruma.

Valmis ja ruma: Kaulinpuuta, (xD) noin 12 tuumaa ja sydän aineena Saharan hiekkaa (aitoa siis)
Maalasin pienoismallimaaleilla (emali maaleja siis), lakkaus puuttuu yhä.

Keskeneräinen ja tulevaisuudessa pääasiallinen sauvani miiteissä ja larpeissa:
 Leppää(Alder), noin 12½ tuumaa, sydän aineena Saharan hiekkaa. (Tykkään Egyptistä). Tuotapa en ole vielä maalannut.

//Muoks: Tein uuden sauvan: Pihlajaa (rowan) luonnottoman pitkä (18,8inch) mutta kaunis ja mukava!

« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 20:13:23 kirjoittanut Xenaxley »

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Elokuu 04, 2007, 14:18:26 »
Minun oma sauvani on tehty joskus vuonna nakkisämpylä johonkin fantasia-aiheiseen larppiin (ei Potter).
Menin risukosta etsimään sopivanpaksuista sauvaa ja päädyin ns. liian paksuun, että siitä saa sopivasti
veistettyä kahvan. Hommaa siinä oli saada se sauvan näköiseksi, mutta kyllä se kannatti. ^^;

Fantasia-aiheinen larppi kun oli, niin maalasin sen sinisellä ja dippasin sen sinisiin pieniin tähdenmuotoisiin
hileisiin ja lakkasin sen jälkeen muutaman kerran askartelulakalla.

Eipä se mikään ammattimaisen taidonnäyte ole, mutta minulle rakas.

kiia

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Elokuu 05, 2007, 19:22:30 »
Itse värkkäsin juhannuksena mökillä lepästä taikasauvan, väriltään sauva on tumman ruskea. Sauva on 17tuumainen ja sauvasta löytyisi lohikäärmeen suomu.( xD)  Kuvaa en ole saanut, koska kamera on rikki ja en muutenkaan ole kerennyt.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #130 : Elokuu 05, 2007, 23:21:03 »
Eiii, miksi luen näitä keskusteluja? Olen ihan mennyt koukkuun! Olin viisi minuuttia sitten viereisessä pikkuisessa metsässä hiippailemassa etsimättä oikeanlaista sauvaa :D Mutta ei ole vielä löytynyt. Nojoo, jos koulupuvunkin aikoo valmistaa, niin kai myös sitten se himputin sauvakin. Millä minä kuuraan koiranoksennukselta näyttävä huoneeni, jos en sauvalla? Käsillä? En tykkää siivoamisesta!

Ajattelin mikä puu sopisi minulle. Päädyin kuuseen tai kastanjaan. Täytyykin käydä katsomassa joltakin nettisivulta tarkkoja tietoja näistä puista. Kotikonnuilta löytyy kastanjaa, mutta mielummin hankin kuusta mökiltä omalta maalta.

Teen jonkinlaisen kahvakohouman sauvaan, mutta itse näistä paksuista kahvoista enniin välitä (vaikka se ehkä ei katkeisi helpommin). En vielä tiedä tahdonko kauhean sileää sauvasta, jotakin koukeroita ajattelin. Väristä tullee joku tumma (tummamahonki, t. ruskea) ja maalaan sauvan päihin mustalla kynsilakalla väriä. Sellainen sauva tuntuu minun sauvaltani.
En keksi mitään mitä pistäisin mahdollisesti sauvan sisälle. Lohikäärmeensydänjuuren, perhaps? :D En ainakaan jouhia. Ei sovi minulle. Varmaan tuo sydänjuuri on oikeantuntuinen.

Laitan sitten tänne kuvan, jos ja kun sauva valmistuu :)
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Nianore

• Punaposki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #131 : Tammikuu 06, 2008, 15:27:38 »
Minulla on! Minulla on! *pomppii tuolilla* Leikittiin siinä 8-9 vuotiaina Pottereita ja silloin piti väkrätä sauvatkin. Eli puupalanen, pitkä ja ohut, johon on tehty myos kädensija. Sitten yhteen keltaisella, yhteen sinisellä ja yhteen punaisella teipillä raitoja (teimme 3 kappaletta)! Kyllä olivatkin hyvät... En parempaa ole koskaan kaivannut!
Nyt kun lukee näitä juttuja, alkaa melkein hävettää.. Ei minusta silti sauvan tarvitse olla kovin hieno, tai oikeastaan, niin kuin Magic Bear sanoi, mikä tahansa kelpaa sauvaksi.
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
rosafani -> Nianore

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
« Vastaus #132 : Tammikuu 16, 2008, 20:40:12 »
Minä olen koulussa väkrännyt,mäntyä,noin 15 tuumaa.Sitten on pajusta tehty.Ja kaveritkin väsää...Teettekö muita potterkamaa itse?Minä teen kattiloita,kaapuja ym...
//MUOKS//
Nyt tein sellaisen missä valkeakahvaja rúskeaksi maalattu loppuosa.Se on vähän siisti!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2008, 10:12:25 kirjoittanut Tyyppi »
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Migel

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Maaliskuu 25, 2008, 17:06:17 »
Minullakin on taikasauva. Tein sen pappani avulla HP-fanien ohjeiden mukaan kaulimesta. Se on ollut minulla jo jonkin aikaa. En tiedä mitä puuta se on, mutta toivon, että se on koivua ja sisällä yksisarvisen jouhi. Se on kaksitoista ja puoli tuumaa.

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Maaliskuu 31, 2008, 18:59:46 »
Oma sauvani on kai kuusesta tai männystä en muista. :P Kuivatin sen, veistin oikeanlaisesksi, hioin, maalasin mustanruskeaksi ja lakka päälle ja siinä se. Mielestäni se on oikein hieno. Hieman vänkyräinen, mutta jotenkin aidon näköinen. :D
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #135 : Huhtikuu 07, 2008, 19:24:24 »
Olemme kaverini kanssa miettineet, että jos sauva olisi magneettinen, sillä voisi "kutsua" metallisia tavaroita kutsuloitsulla. Meillä on sauvat ja pähkäilimme, että millä sen voisi toteuttaa. Kenties jonkinlaisella magneettimaalilla..? Jos on sellaista maalia mihin magneetit tarttuvat niin kai voi myös olla toisin päin. Sauva on magneettia ja metalliesineet tarttuvat siihen. Eli sauva olisi magneettinen eikä, että magneetit tarttuvat taikasauvaan.
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #136 : Huhtikuu 11, 2008, 20:03:55 »
Ajattelin kokeilla taikasauvan tekoa sitten kesällä, joten voisiko joku suositella jotain puuta sen tekoon? :)
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
« Vastaus #137 : Huhtikuu 11, 2008, 20:50:01 »
puolipro:jos haluat hutaistun niin paju/pihlaja sauva on helppo!
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Huhtikuu 12, 2008, 15:59:21 »
Minusta yksi helppo olisi myös koivu. Koita etsiä joku melko suora, mielellään melko oksaton koivunoksa. Huomauttaisin että kannattaa etsiä mielummin reilusti vain pasku, kuin liian ohut oksa, varsinkin jos aiot veistellä siihen kädesijaa.
Koivu kannattaa veistellä jo tuoreena, koska kuivuessaan koivusta tulee kovaa. (Mikä on sauvan kannalta hyvä juttu) Vasta, kun sauva on kuivunut ja kovettunut, (sanoisin että noin viikossa se kuivuu jos saa olla sisätiloissa.)

Eli tarvitset vain: Puukon (terävä), itse oksan, ja mielellään hiomapaperia. Ja rutkasti mielikuvitusta, tietty! :)

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #139 : Huhtikuu 16, 2008, 16:04:22 »
Minäpäs kuningasajatuksen keksin. Omistan monia maalaustarvikkeita, ja yhden (titteli ei tule mieleen -,-') pensselin voisin uhrata tarkoitukseen. Se on mukavan muotoinen mutta kädensija uupuu (olen siis ottanut maalauspään pois). Ehdotuksia ja/tai apua? :)
Laitan kuvan kyseisestä myöhemmin.

Nonniin. Muoks siis, tässäpä kuva.
10½ tuumaa
Niin siis pituus 10½ tuumaa, taipumaton, ja aika kova. Ajattelin yrittää laittaa sisälle jotain, ehkä jonkun hiuksen tai jotain. Sitten se kahva pitäis duunata tohon. Argh. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2008, 18:34:15 kirjoittanut puolipro »
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #140 : Huhtikuu 17, 2008, 17:00:55 »
Puolipro, tuon kuvan mukaan sauvastasi saisi todella hienon! Voisit. . . .

Hmm, kuulostaa ihan nappi hommalta sanoisinko. Tajusin kyllä selostuksen, mutta pitäisi vain löytää semmoinen hyvä kappale. Etsitäänpäs.. :)

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Huhtikuu 17, 2008, 17:41:51 »
Olen Anskiriinin kanssa samaa mieltä, sinun kannattaa hankkia sopivan paksu puupala, porata reikä, ja liimata tuo siihen.
Ongelmana: puusi näytti melko paksulta, joten kahvan johon se liimataan, pitää olla aika paksu. (ei tule mitään jos esim. 2 cm paksuiseen kahvaan porataan 1,5 cm reikä) Lisäksi, pensselin puu osahan ei ole tasainen, vaan ohenee kohti sutipäätä. Se puu pitäisi saada tietyltä matkalta mahd. suoraksi, jotta sen voi työntää ja liimata porattuun reikään.

Ehdottaisin, että luhennät tuota puutasi. Etkä poraa tulevaan kahvaan koko kahvan pituista reikää, vaan ehkä vain 2-3 cm. (että sen saa silti liimattua hyvin. Ja sinun ei myöskään tarvitsisi hioa/vuolla tuosta pensselipuusta kuin vähän matkaa suoraksi, jotta sen voisi liimata) Jos ottaisit tuosta puusta ohuemman pään (vaikka noin 2/3 koko pituudesta) ja käyttäisit vain sen ohuemman osan sauvaan.  Silloin sinun ei tarvitsisi porata niin paksua reikää kahvaan, ja siitä tulisi kestävämpi, ja poraus helpottuisi.

Eli kuvitellaan,  että sinulla olisi lyhyempi ja ohuempi sauvan kärki. (2/3 pensselin pituudesta, ohuempi pää) Ja kuvitellaan että olet jo saanut pensselipuun ohuemman pään paksummasta päästä 2-3 cm pätkän tasapaksuksi liimaamista varten. Sitten teet/hankit jostain kahvan. Ja poraat siihen 2-3 cm syvysen reijjän, johon liimaat sauvan kärjen.

Toivottavasti tajusit selityksistäni.. xd

Tiedätkö jo mistä saat hyvän kahvan? Voit toki tehdä myös luonnonpuusta, jos löydät tarpeeksi paksun, melko oksattoman (ei mielellään paksuja oksia) ja muuten mielestäsi hyvän puun.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #142 : Huhtikuu 17, 2008, 20:36:33 »
Ongelmana: puusi näytti melko paksulta, joten kahvan johon. . . .

Juu, kuva ei ollut ihan parasta laatua mutta korjaan. Se on aikamoisen ohut, sillä se on hädin tuskin halkaisijaltaan 1cm paksuimmasta kohdasta.
Mmm, tämäkin kuulostaa hyvältä, ymmärsin suunnilleen kaiken (ainakin kaiken tarvittavan :p). Pitää kattoo mitä löytyy.

Spunks

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Toukokuu 08, 2008, 05:00:53 »
Mistä mie löydän poppelipuun? :(
Haluun tehä sauvan. Onse monesti käyny mielessä, että tekis, mut en oo edistyny :/
Jos sitä nyt kuha täyttää kuustoista... :)

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #144 : Toukokuu 13, 2008, 22:06:15 »
Itse olen tehnyt koivun oksasta "taikasauvan", joka on 25,5 cm pitkä.
Olimme hullaantunut niin pahasti Potteriin, muutama vuosi sitten, joten päätimme tehdä taikasauvat.
Editoin tähän joskus myöhemmin kuvan, kun löydän kameran johdon, jotta voin liittää kameran tietokoneeseen. :)
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #145 : Toukokuu 17, 2008, 13:33:14 »
Tein itselleni sauvan, joka yrittää jäljitellä Bellatrixin sauvaa (proppausta varten, nimittäin).
Yksinkertaisesti päätin (kun saksanpähkinää ei ihan heti metsästä löydy) ottaa pihlajapuskasta sopivankokoisen oksan, josta kuorin kuoret pois. Pihlaja on muuten todella hyvä sauvamateriaali, sillä kuoriminen onnistuu ihan käsin, ja se kuori irtoaa liuskoittain todella helposti. Kannattaa vain muistaa ottaa hieman paksumpi oksa, koska siitähän lähtee kuoren mukana paksuutta pois.

Annoin oksan kuivua, jonka jälkeen hioin päät. Kärjestä tein pyöreän. Käytin saksanpähkinän väristä lakkapetsiä, jota levitin pari kerrosta ja annoin kuivua, jonka jälkeen levitin toiset pari kerrosta. Se sauvan kuivattaminen onkin kinkkisempi juttu, mutta laitoin toisen päin vaahtomuoviin pystyyn, ja petsasin sen jälkeenpäin.

Sauva on tismalleen saman mittainen, kuin Bellan sauva :) Näyttää erilaiselta, mutta eipä sitä identtistä voikaan tehdä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Siriiuss

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Toukokuu 19, 2008, 21:28:06 »
Minulla on sauva joka ei ole kovin vanha mutta en tarkkaan muista olisikohan se jotain koivua. Isäni veisteli sen joskus mökillä ollessamme ja en ole maalia saanut hankittua että voisin sen maalata, mutta tänään sain vihdoinkin ne maalit ja aloin maalata sauvaani. Sauva on minusta niin yksinkertaisen muotoinen että ajattelin ettei siitä voi tehdä yksiväristä joten päätin tehdä siitä musta ruskean. Kahvan maalaan mustaksi sen kärjen ruskeakasi ja ruskean päälle ajattelin laittaa ns. spiraalimaisestivinoa viivaa mustalla. toivottavasti sauvan maalaus onnistuu. en ole ehtinyt nimittäin vielä maalata muuta kuin sen kärjen ja huomenna maalaan sen kahvan. sellainen 4 päivän sauva siitä sitten tulee. :):) kuvia en ole ottanut enkä ajatellut ottaa ennen sauvan valmistumista. :D:D

Siriiuss

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Toukokuu 20, 2008, 19:58:13 »
Olemme kaverini kanssa miettineet, että jos sauva olisi magneettinen, sillä voisi "kutsua" metallisia tavaroita kutsuloitsulla. Meillä on sauvat ja pähkäilimme, että millä sen voisi toteuttaa. Kenties jonkinlaisella magneettimaalilla..? Jos on sellaista maalia mihin magneetit tarttuvat niin kai voi myös olla toisin päin. Sauva on magneettia ja metalliesineet tarttuvat siihen. Eli sauva olisi magneettinen eikä, että magneetit tarttuvat taikasauvaan.

jos mangneettisauvan haluaa niin eikun pieni naula päähän ja maalit päälle. Se toimii jos mangneettisuuden ei tarvitse olla kovin suuri

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #148 : Kesäkuu 08, 2008, 18:19:14 »
Olen tehnyt taikasauvani isäni kanssa. Minulla oli jotain puuhelmiä, joiden ajattelin sopivan taikasauvan kahvaksi, joten siitä se idea lähti. Helmet oli alunperin tarkoitettu nukkekodin sängyn päädyiksi tai jotain vastaavaa, mutta niitä ei oltu käytetty mihinkään pitkään aikaan, joten ajattelin tehdä niillä jotain "järkevää". Ensin oli aikomuksena tehdä sauva jostain pihalta löydetystä kepistä, mutta helmiä olisi ollut vähän hankalaa tunkea siihen, joten tein sen sitten vähän tasaisemmasta tikusta, joka löytyi ulkorakennuksen puukalikkalaatikosta... Eli ensin tungin helmet tikun toiseen päähän ja laitoin ne kuumaliimalla kiinni. (Ei saa kysyä miten se onnistui, ei mitään hajua...) Sauvan päähän jäi pieni kuumaliimamöykky, joka jätettiin siihen ihan tarkoituksella, ikään kuin koristeeksi. Se oli aluksi hieno ja läpinäkyvä, mutta kuivuessaan se himmeni. Sauva petsattiin (siis ei niitä helmiä) ja annettiin kuivua. Helppoa siinä mielessä, ettei tarvinnut hioa eikä vuolla sauvaan kahvaa. :)
Jos saan jossain vaiheessa elämääni laitettua kuvia nettiin, niin linkitän tänne...
Using the "are we", are we?

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Kesäkuu 11, 2008, 11:24:20 »
Minä tein oman, ensimmäisen sauvani joskus 10-vuotiaana. :D Se oli melko vaatimaton, kuivaneesta karahkasta vuoltu kepakko, josta kuitenkin tunnisti että se  esitti taikasauvaa.
En edes maalannut sauvaa silloin ja nyt kun tässä vähän aikaa sitten meinasin maalata sauvan, äiti kurja oli heittänyt sauvani roskiin, koska luuli, ettei sauva merkitse minulle enää mitään.
Pienenä se oli melkeimpä kallein aarteeni ja olisi kiva jos se olisi tallessa vieläkin. Ei ole sama asia jos haen ulkoa taas vanhan kepakon ja teen vaikka miten hienon uuden sauvan. :(