Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt taikasauvat  (Luettu 22476 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« : Toukokuu 02, 2003, 14:40:58 »
Toivottavasti tämä on nyt oikeassa paikassa/tällaista topicia ei ole ollut aikaisemmin...

Eli kuten otsikosta voi päätellä, kysyn tässä, onko teillä itse tehtyä taikasauvaa? Jos on, mistä puusta olet sen tehnyt, oletko maalannut sitä, miten teit sen jne., tai onko siitä kuvaa netissä? Miten pitkä se on ja kaikkea tällaista.

Oma taikasauvani on pajua. Se on maalattu kolmella värillä, keltaisella, valkoisella ja mustalla. Musta ja keltainen siinä kuvastaa Puuskupuhia, valkoinen taas on sen mustan kanssa seepraraidoitusta tekemässä ^^ Pituudeltaan se on jotain liki parinkymmenen sentin luokkaa. Olen mitannut sen tuumissa, mutten muista enää sen pituutta niinä :/ Sen tekemisessä kesti kolme päivää. Ensimmäisenä päivänä etsin puun, kuivatin sitä, sahasin sopivan mittäiseksi, vuolin kuoren pois ja hioin tasaisemmaksi. Seuraavana päivänä maalasin sen. Kolmantena päivänä sitten taas lakkasin. Kuva täällä http://www.geocities.com/jamesbathory/taikasauva.JPG. Siitä saattaa ehkä näkyä, että keltainen maali levisi hieman :( Pitänee tässä lähiaikoina kai tehdä uusi ^^ Taikasauva ei muuten sitten mahtunut ihan täysin skanneriin ja tuo kuva saattaa olla epäselväkin...

Jos tuo kuva ei näy, välilyöntiä perään tai JPG pienellä. ^^

//TiiNa Pitääkö taikasauvan olla aidon näköinen? Onko oma luovuus tärkeämpää kuin mahdollisimman oikealta näyttävän sauvan veistely? Miten teette taikasauvanne? Mitä mieltä olette elokuvan taikasauvoista?

Chokimuoks> Miltä oikeastaan näyttää oikea sauva? Siltä kuin elokuvan taikasauvat? Öh.. O.o

turme

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2003, 12:03:04 »
[teen koko viestin uudestaan]

Olen veistellyt itselleni pajusta sauvan.
Se on tylsä, ruskealla maalilla maalattu ja vielä aika huonosti hiottu.
Mutta se on silti sauva josta pidän.
Niin. Minun piti tehdä uusi ja pitäisi tehdä jopa parille kaverille... mutta..
innostus on jossain taivaarannan toisella puolella.
Vielä kuva. ^^ [taustana oma penkki]

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/t/u/turme/1062777406373.jpeg

Poissa dofsky

• Vanha
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2003, 13:06:02 »
Minä olen tehnyt nyt seitsemän sauvaa tarkoitus on tehdä ennen Suokin miittiä vielä kuusi lisää. Nuo sauvat olen väsäillyt erilaisista kadun varsilta löytämistä kepakoista ja laudan pätkistä. Yhdestä sauvasta on jopa kuva netissä Sauva . Juu tein itselleni yhden tuon mikä kuvassa. Laebethilla on yksi tekeleeni samoin Berianilla.
Sauvat olen hionut kahteen kertaan, maalannut kahdesti ja lakannut kolme kertaa. Joka maalauksen ja lakkauksen välissä tietysti pientä hiomista jotta seuraava pinta tarraa paremmin.
Yhtä sauvaa tekee noin viikon. Päivän verran vuolee runkoa sopivaksi, toisena ja kolmantena hioo kaikki muodot selkeiksi (mitään teräviä kulmia ei kannata laittaa, koska ne murtuvat herkästi), neljäs ja viides päivä menee maalauksissa ja kuudes ja seitsämäs lakkailun parissa.
Jos maalaa tai lakkaa liian nopeasti uuden kerroksen maalipinta halkeilee, kun alempi kerros vihdoin kuivuu.
Jumalan viimeinen sana luoduistaan: "Valitan aiheutunutta häiriötä."

Poissa Lady of the Shadows

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #3 : Toukokuu 06, 2003, 18:25:17 »
Minä teen juuri teknisessä, kun sain pakolliset työt etuajassa vamiiksi, taikasauvaa, tai oikeastaan kahta. Ensimmäistä aloin tekemään männystä, hioin hiontakoneella siihen suurinpiirtein okeanlaisen muodon, sitten pitää hioa sitä vielä käsin paljon, petsata ja lakata. Petsaan sen luultavasti kirsikkapuunväriseksi, ihana väri ^^ Toinen on vasta puupalikka, mutta kyllä siitäkin vielä jotain tulee ajan kanssa, ehkä ensi teknisentunnin myötä jos aika riittää siihenkin.. Sen teen koivusta. Vähän kestävämpää materiaalia kuin mänty O.o..

Minusta taikasauvan ei tule olla juuri samanlainen kuin elokuvassa (paraskin puhuja kun tekee itse kopiota elokuvan sauvasta. ^^;;) tai tietynlainen, persoonallinen sauva on paras, mitä ideaa siinä on jos kaikilla on täsmälleen samanlaiset (lukuunottamatta ehkä väriä ja pieniä kokoeroja) sauvat, kahvat ja kaikki täsmälleen saman muotoiset? Minä ainakin aion tehdä toisesta sauvastani sellaisen kuin itse haluan, suunnittelen ja mietin sen muodon ja muun huolella, en halua siitä kopiota elokuvien sauvoista, se toinenkin muistuttaa vain jonkin verran elokuvien sauvaa mutta ei täysin, ei.

Mitäkö teen sauvallani o.O? Njaa, luultavasti kannan sitä joka paikkaan mukanani, heiluttelen sitä yrittäen 'loitsia' ja melkein puhkaisen jonkun silmän ^^;; Njoo. Voisi sitä kai johonkin larppiin tai johonkin osallistua, kunhan ensin tajuan siitä vähän enemmän..

Elokuvan taikasauvat olivat ihan hienoja, mutta liian.. täydellisiä, kopioita toisistaan. samasta muotista valettu. En voi kyllä sanoa, että olisin koko ajan katsonut miltä sauvat näyttivät, mutta muistaakseni ne olivat kaikki lähes samanlaisia, ja minusta erilaisuus on vain hyvä asia, ja massa painuu pohjalle.
Entinen Cyril

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #4 : Toukokuu 15, 2003, 18:58:40 »
Minusta taikasauvan ei pidä olla aidon näköinen, kuten omastani aika lailla näkyy :P Myös luovuus on tosi tärkeää - erityisesti on hyvä juttu, että taikasauva on omaperäinen. Nämä mielipiteenihän heijastuvat myös taikasauvassani ^^

Elokuvan sauvat on hienoja, mutta jotenkin minä en vaan loppujen lopuksi pidä niitä sauvoina, jollaisiksi olen kuvitellut. Ne ovat liian täydellisiä ja hienoja. Yritin tehdä yhdessä välissä sellaista, mutta sorvista olisi ollut huomattavasti apua :P

*muksii* Minusta ei ainakaan ole sellaista sauvaa, että se voisi näyttää oikealta sauvalta. Mistä sitä tietää, millaisia kepakkoja ne kenenkin mielestä on ja mikä niistä on oikea :P

Penny D'Aveguen

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #5 : Toukokuu 25, 2003, 15:19:53 »
Liityn kummalisen sauvan omistavien joukkoon ^^

Vuosi sitten päätin haluta taikasauvan. Menin metsään ja hain kasan risuja ja oksia. Pihallamme sitten valitsin niistä parhaan. Isi ei ollut kotona, ja en tiennyt missä hiekkapaperia tms. säilytettiin. Käytin siis hiomiseen kynsiviilaani :P Seuraavaksi vuorossa oli lakkaus. Koska en tiennyt missä lakkaa oli, jouduin käyttämään kynsilakkaa. Äiti oli julma, eikä antanut minulle väritöntä, joten jouduin käyttämään omia lakkojani - sinistä ja valkoista. Siitä tuli sitten raidallinen. Jostain syystä innostuin vielä kietomaan sauvaan "kahvaksi" valkoista vinonauhaa, valitettavasti liimauksesta tuli vähän epäsiisti. Lopputulos on varsin mielenkiintoinen.

http://sivut.koti.soon.fi/hartsia/hartsia/sauvis.JPG

Ja en jaksa mennä mittamaan sauvaani ja en muista mitä puuta se on (A).

Nyt olisi suunnitelmissa kesällä väsätä uusi taikasauva, joka olisi ehkä hieman vähemmän persoonallinen ja enemmän elokuvien tyyliä. Puukäsityötaitoni vain ovat olemattomat ja isäni on ei kuitenkaan suostu auttamaan :'(

Elokuvien taikasauvat ovat mielestäni hienoja, joskin aivan erilaisia kuin olin kuvitellut. Loppujen lopuksi ei kai sillä hirveästi ole väliä, millaisen taikasauvan omistaa. Hirveän pitkässä on se vika, ettei se mahdu kunnolla laukkuun tms.

Erica

• Ankeuttaja
Re: Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #6 : Toukokuu 25, 2003, 16:03:01 »
Minulla on ehkä vähän reilun vuoden vanha taikasauva, en muista tarkkaan, koska sen tein. Menin pihalle ja katsoin että tuossa pihlajassapa on hyvä suora oksa ja katkaisin siitä itselleni sauvan. Itse vuolin siitä kuoren pois ja yritin hioa siitä sileää. Mutta koska taitoni käyttää puukkoa eivät olleet huippuluokkaa, en jaksanut hioa sitä niin kauaa että saisin siitä täysin sileän. Joten se näyttää paljonkin itsetehdyltä.

Minunkaan sauvaani ei ole lakattu oikealla lakalla, kun isi ei löytänyt sitä. Joten sen kahva on kaunista violettia vähän kimaltavaa kynsilakkaa, joka haisi todella järkyttävälle ainakin puoli vuotta. Ja muu osa on lakattu värittömällä kynsilakalla.

Sauvani on siis pihlajaa ja se on 12 ja puoli tuumaa pitkä. Leikisti sen siällä on fwooperin sulka. Mielestäni se on vähän liian iso ja paksu, haluaisin vähän pienemmän sauvan. Pientä sauvaa olisi kätevämpi kantaa mukana. Mutta tuossa sauvassa on hyvä terävä kärki, että jos en onnistu sillä taikomaan, sen kärki sentään satuttaa.

Hankkisin heti uuden taikasauvan, jos jaksaisin, mutta minusta sauvaa ei pitä vaihtaa ihan tuosta vain. Eihän noidat ja velhot niin tee.

Elokuvan taikasauvoja on muista, mutta ne olivat varmaan silti tosi ruman näköisiä, enkä missään nimessä haluaisi samanlaista kuin elokuvissa.

Sauvani kuva http://sivut.koti.soon.fi/leivox/pihlajasauva.jpg

Lainaus käyttäjältä: "James"
Se on maalattu kolmella värillä, keltaisella, valkoisella ja mustalla.

Oletko maalannut tuon sauvan sen mukaan, millaisen sauvan piirsin siihen uuteen kuvaasi uutta luokaasi varten hartsiassa (joka ei kyllä koskaan valmistunut etkä nähnyt sitä)?

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #7 : Toukokuu 25, 2003, 16:18:51 »
[off]Erica, tuo sauva on vanhempi kuin se kuva. Muistaakseni pyysin sinua värittämään sen niillä väreillä. Tai no, en voi olla ihan varma :P Aiotko muuten koskaan laittaa sitä kuvaa valmiiksi ja luokkaani? O_o Sinä lupasit!11[/off]

Kynsilakalla? O_o No joo, minä olen värittänyt pikkuveljeni taikasauvan veriväreillä :P Se ei tosin tule koskaan saamaan sitä (A).

*muoksi* Ja vielä rasvattu O_O No joo, taikasauvahan voi minun käsityksen mukaan olla vaikka minkälainen risu :P

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #8 : Toukokuu 25, 2003, 16:34:18 »
Kyllä, minä tein itselleni sauvan.
Se on pajua, ja kynsin riivitty pois kuori. Se on rasvattu (kyllä, rasvattu. :)) käsirasvalla ja pää huulirasvalla.
(Olen outo)

Se on 36 senttimetriä pitkä. Onon. Sellainen vähän kaareva. Ihan hieno.

((Off: Miksi _kummassa_ minä puhun näin kirjakielellisesti. Senttimetriä... Just just.))
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Re: Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #9 : Toukokuu 25, 2003, 22:15:55 »
Teinhän minä itselleni taikasauvan vielä yläasteella oleillessani kun en oikein jaksanut keskittyä teknisentyöntunneilla niihin määrättyihin tehtäviin ja numerokin sen jo kertoo, mutta niin, se on musta, en oikein tiedä mistä puusta sen väänsin, mutta sitä minä siellä tunneilla vääntelin pari kertaa tunneilla (3-4 tuntia) mm. ensin sahasin sen suht sopivan mittaiseksi, revin sen kuoren irti siitä ja ja puukon avulla väänsin sen sitten toivottuun muotoon ja hioin suht tasaiseksi. Viimeiseksi maalasin sen mustaksi. Ihan kelpohan siitä tuli, mutta vähän lussu, pitäisi uusi tehdä kunhan on välineitä.
No sehän on sellaisen 30 senttiä pitkä suurinpiirtein ja se ei kyllä oikein näytä kuin huonolta kopiolta leffan sauvasta eikä silti ollenkaan siltä. Ehkä lähinnä oma mielikuva siitä millainen sen pitäisi suurinpiirtein vähän hienompana olla..

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #10 : Toukokuu 26, 2003, 10:46:25 »
Kunhan saan oman katajanvarteni vain kuivumaan kunnolla, katkaisen sen kirveellä ja alan veistää puukolla. Sitten hion. Hiohiohiohiohiohion.

Ja sitten...siihen tulee...yksisarvisen häntäjouhi! =)

No, yksisarvisia kun ei meirän nurkilla liiku, niin joudun tyytymään lähitallin pollen häntäkarvaan...mutta tunne on tärkein.
pecc@QuakeNet

Poissa piip

• Vuotislainen
    • LJ
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #11 : Toukokuu 26, 2003, 13:40:05 »
Minulla on itsetehty sauva. Se on vaahteraa ja noin 13 tuumaa. (sentteinä reilut 30cm tms.) Erään ala-asteen pihapuusta katkaistu.
Sauvan maalasin ruskealla musteella ja myöhemmin (värin kulumisen jälkeen) lakkasin sen läpinäkyvällä kynsilakalla.
Se näyttää aika kuluneelta, mutta minusta se on hieno. Sauva on käyrä (tai modernisti suunniteltu, kuten joillekin olen mainostanut) muttei sekään minua haittaa. Sauva voisi kyllä olla hieman paksumpi.

Katkaisin sauvani siis puusta. Ja sitten kuorin sen ja hioin. Sitten kun minulla oli tylsää kaiversin kynsilläni sen yläpäähän kolme pientä kärkeä. (mutta se ei siltikään ole haarukka) Sauvaa tarvitsen yleisesti ottaen larpeissa.

Minusta sauva saa olla tekijänsä näköinen.
Violetit yms. sauvat ovat piristäviä *virn* Mutta on hienoa nähdä, että jotkut ovat jaksaneet panostaa sauvaansa kaiverruksineen ja hienoin värityksin tai jotenkin muuten.
Kaikilla on oma näkemyksensä sauvasta, ja ei sitä voi sanoa mikä on oikea sauva ja mikä ei.

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #12 : Kesäkuu 13, 2003, 10:55:24 »
Minä tein vähän aikaa sitten uuden, tosi erikoisen, taikasauvan :P Meillä oli loppunut maali, joten kuka kielsi lainaamasta pikkuveljen vesivärejä? (A)

En tehnyt sitä yhtään huolellisesti. Etsin kepakon kuusta, paloittelin sitä hieman ja vuolin. Alunperin siitä piti tulla hieno, mutta sitten onnistuin pilaamaan sen ^^ En löytänyt hiomapaperia, joten se jäi vähän karheaksi ja epätasaiseksi. Sitten vaan vesiväreillä ja kuivuttua lakka päälle. Pituudeltaan suunnilleen saman mittainen kuin nykyinen sauvani.

Ei kuvaa netissä. Eikä varmaan tulekaan olemaan :S

Josephine

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2003, 21:32:51 »
Isäni teki minulle 12 tuumaa pitkän katajaisen sauvan. Siinä on paljon oksanreikiä, mutta mielestäni ne luovat oikeanlaista tunnelmaa. Aion öljytä sauvan, mutta muuten se saa pysyä koskemattomana. Kataja on ihanaa materiaalia, kestävää ja uskomattoman hyvänhajuista. Annoin isäni suosiolla tehdä sauvan, itse en olisi moiseen pystynyt.

Mitä mieltä muuten olette, kuuluuko sauvaan karttakeppimäinen kädensija (kuten esim. Warner Brosin sivuilla), vai pitääkö sen olla suora. Oma mielipiteeni on suora ja jokseenkin sileä.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #14 : Kesäkuu 21, 2003, 22:09:19 »
Jos on vaellussauva, kummin päin sitä yleensä käytetään? Tyvipää alas vai ylös? :D

Itselläni on taikasauva, pajua, n. 31 cm (ei se voi olla noin pitkä! Ehkä mittasin väärin?...). En ole skannannut sitä. Olen tainnut maalata sitä mustalla vesivärillä, joka kului pois. Ei haittaa yhtään. En edes muista, mistä olen sen löytänyt. :D

(Ja siitä lähtee kiva ääni, kun huitoo. ^^;)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Aniimariem

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #15 : Kesäkuu 22, 2003, 12:30:25 »
Taikasauvaa en vielä omista, mutta aikomukseni on, että tänä kesänä sen veistän. Aion tehdä sellaisen elokuvamaisen sauvan, se on vain niin hieno ja ihana, että sellainen minun on pakko itselleni saada. En vielä tiedä, mistä puusta sen teen, enkä tiedä vielä väriäkään. Valkoinen tai musta tai ruskea olisivat hienoja, mutta kun noista kolmesta pitäisi valita en tiedä vastausta. Ehkä en maalaa ollenkaan. Sisällöksi sinne tulee kumminkin yksisarvisen jouhi.

*muokkaa*
Sauvani on pajua, ja sellaiset 16 tuumaa. En ole vielä maalannut, sillä meillä ei ole tällä hetkellä kuin sinapinkeltaista maalia. Taikasauvani ei ole lainkaan elokuvien sauvan näköinen, sillä surukseni huomasin olevani niin surkea puukonkäyttäjä, että minun oli aivan mahdotonta onnistua veistämään hienoa kädensijaa siihen. Mutta ainakin minulla on sauva (jolla huitoessani muut ovat sydän syrjällään silmiensä puolesta)![/code]

medu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2003, 12:16:16 »
Minäkin olin miettinyt tehdä uuden sauvan tänä kesänä. [entinen ei ollut kummoinen..] Mutta taidankin tyytyä tälläiseen jonka kaverini teki miulle :D Juuri eilen se pääsi kotiinsa ja minun mukana se kokoajan kulkee x) En muistanut kysyä vielä mitä puuta se on. Pyysin sen sisälle feeniksin sulkaruotoa [tai sellaista ..hm] en tiedä sitten onko siellä sitä :/ Se on aika ohut mutta ihan hyvä se on. Ainoastaan pelottaa että jos se katkeaa kun laitan sen laukkuuni. Viime yönä sen kynsilakalla maalasin. Se on musta mutta siinä mistä pidetään kiinni on tumman liiloja ja hopeita raitoja.  Ja tipissä eli päässä on kimaltelevaa kynsilakkaa.. Sitten vielä kynsilakkasin koko tikun läpikuultavan vaalean sinisellä, että se kiiltäisi, niinhän se tekeekin ja kun jostain valosta katsoo niin se näyttää siniseltä :D Oikein jännä. Sen nimi on 09. ysi on lempinumeroni. Se on pituudeltaan 34,5cm. Minulla ei ole skanneria, mutta huono digikamera. Tästä kuvasta ei näe kunnolla.. nollaysi. välilyöntiä perään.

+muok+ miepä otin uusia kuvia nollaysista. klik tästä. ne on siellä alimpana.

Sadelapsi

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #17 : Heinäkuu 06, 2003, 14:10:08 »
Minä tein itselleni tosi improtun taikasauvan juuri ennen vitoslarppia, ja unohdin ko. sauvan pelipaikalle. Nyt aina jotain veistelen silloin kun ei ole oikein muutakaan tekemistä, muttei niistä ole kovin hienojakaan tullut.

Sauva saa, mutta sen ei tarvitse olla, sellainen kuin leffoissa. Itse suosin vähän pitempiä sauvoja kuin yleensä näkee, mielestäni sellaiseen kymmenen tuuman sauvaan ei saa oikein kunnon tuntumaa. Parempi olla sellaiset... viidestätoista kahdeksaantoista. Aika taipuisa, paju on kivaa puuta. Ja lohikäärmeen sydänjuurta minä sinne pistäisin, ellen olisi ehdottomasti sitä mieltä, että lohmut pitää jättää rauhaan.

Poissa Thomas Fletchley

• Totuustutkapoliisi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • Piu?
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2003, 20:34:16 »
Voi...tunnen oman sauvani aivan kurjaksi tekeleeksi muiden rinnalla :D

Itse olen veistellyt sauvoja lähinnä metsästä ja pihasta löytyvistä kepukoista ja tekemiseen on yleensä mennyt semmoinen 10-15 min. Ei ne kovin aidon näköisiä ole, mutta minusta ne ovat hienoja. Sitä paitsi ne leffan sauvat ovat ärsyttävän tasapaksun värisiä. En ole edes maalannut niitä, saati sitten lakannut. Ehkä lakata pitäisi, mutta ei se minusta niin välttämätönä ole. Meneekö se puu sitten pahaksi, jollei sitä lakkaa?

*muoks*
Nyt todistan, kuinka mielipiteeni vaihtuvat, mutta hälläväliä. Nyt olen saanut innostuksen tehdä itselleni kunnon taikasauvan. Hion sen kunnolla, muotoilen, petsaan ja mahdollisesti lakkaan, jos siihen saan mahdollisuuden. Ainoa ongelma vain on, ettei tähän aikaan enää meinaa saada kuivia puita metsästä. Tai ehkä vielä saisi jotain, jotka voisi sitten kuivattaa.
Narf - Still too sexy
...nostalgiaa vuodelta 2005-2006

...Aika vanhoja kääpiä

Poissa James

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #19 : Heinäkuu 17, 2003, 21:24:35 »
Thomas, ei se minusta ainakaan pahaksi mene. Mutta siitä tulee ihanan sileä ja hieno lakkauksen jälkeen.

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #20 : Heinäkuu 26, 2003, 15:11:07 »
Miä tein kiireessä ennen vitoslarppia taikasauvakyhäelmän. Kävin kiskomassa pajusta sellaisen reilun 30cm oksan, kuorin sen, annoin kuivua, muotoilin puukolla ja hiekkapaperilla vähän päätä ja maalasin vesiväreillä. En onnistunut löytämään mitään kunnollisia maaleja ja lakkoja [tietenkin kaikki loppu juuri silloin]. Siitä tuli vähän liian ohut joten nyt suunnittelen uuden tekemistä.

Poissa Kiiwi

• Vuotislainen
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #21 : Heinäkuu 27, 2003, 02:34:58 »
Tein itse asiassa juuri eilen sauvani. Otin Haavasta oksan, karsin sen kuorin puukolla, muotoilin puukolla ja hion hiekkapaperilla. Sitten maalasin sen semmosilla lakkaväreillä, mitä lie, en tiedä ja se oli valmis. Se on lilahtavan ruskea ja siinä on valkoinen viiva punaisen kahvan ja sen ruskean osan välissä. se on jotain 42.43cm. pitkä. Kuvaa en ole vielä nettiin laittanut, muoksin sitten kun pistän kuvan.
'Cause I love you and I need you and I'll never let you go.

Ayasha

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #22 : Heinäkuu 27, 2003, 04:36:29 »
Minäkin päätin tehdä ensimmäisen taikasauvani.. :)
Kun illalla tulin tallilta niin valitsin sopivan kokoisen oksan, kotona kuorin sen puukon avulla, muotoilin ja siistiin sitä. Kun olin saanut siitä puukolla siistin, hain kynsiviilaan, koska en löytänyt hiomapaperia, ja hioin sen siis kynsiviilalla..

Koska maaleja tai lakkaa meillä ei ole, tai en tiedä niiden säilytyspaikkaa, lakkasin taikasauvani pronssinsävyisella kynsilakalla.. ;) koska ilman värillistä lakkaa sauva olisi mielestäni ollut hieman liian vaalea..

Siitä tuli hieman käyrä :/ se on noin 40cm pitkä, en tiedä mitä puuta mahtaa olla.. :)

kuva: http://www.geocities.com/my_afrodite/taikasauva.jpg

Vaikka tein sen mahdollisimman yksinkertaisesti enkä jaksanut odottaa parempia tarvikkeita, tein sen erittäin hitaasti, meni noin 4 tuntia aikaa saada se valmiiksi.. :)

ps. ei se ole ihan niin ohut miltä kuvassa näyttää..

Lottie MidNight

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #23 : Elokuu 31, 2003, 16:53:42 »
Minäkin veistin itselleni nyt kesällä oman taikasauvan. Veistin sen pajusta. Ensin veistin kuoren siitä pois ja seuraavaksi veistin sen ohuemmaksi ja jätin käsikahvan paksummaksi. Ajattelin tehdä hienoksi sen kädensijan, mutta jätin sen koristelun sitten pois kun se oli niin vaikeaa. Nyt pitäisi vielä maalata ennen lumen tuloa ruskeaksi. Koska eräät pienet kakarat leikkivät sillä ilman minun lupaani se meni kerran poikki, mutta pikaliima pelasti sen tilanteen ja maalattuani laitan poikkimenneeseen kohtaan vielä punaista sähköteippiä. Tuleepa edes rohkelikkomaisempi sauva.

Sartsu

• Ankeuttaja
Itsetehdyt taikasauvat
« Vastaus #24 : Syyskuu 02, 2003, 19:11:14 »
Minäkin veistelin itselleni taikasauvan. Se on mielestäni melko erikoinen, koska tein sen ohuesta bambukepistä. Sellaisesta, jota käytetään puutarhoissa kasvien tukikeppeinä. :P No, veistin sauvan vain kahvasta ohuemmaksi, koska sauvan pinta on jo valmiiksi sileä, tasainen ja siinä on kaunis kuvio. Sauvani oli valmiiksi ontto, joten laitoin sisään feeniksin sulan. (eli keltaisen askarteluhöyhenen) Valutin reikään täytteeksi liimaa, ja annoin kuivua. Liiman kuivuttua kokonaan lakkasin sauvani, ja niin se oli valmis. Sauva on tasan 40cm pitkä, ja yllätyin mitatessani sitä valmiina, koska en tosiaankaan ollut mitannut sitä sen löytäessäni. Tässä kuva sauvasta, se ei tosissaan siis näy kokonaan, koska kuva on skannattu, mutta ulkonäöstä saa _jonkinlaisen_ kuvan.