Kirjoittaja Aihe: Percy Jackson  (Luettu 24055 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Elva

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Percy Jackson
« : Huhtikuu 15, 2009, 20:49:04 »
Siis - Percy Jackson.
Ensimmäinen osa, Salamavaras, alkaa kun Percy Jackson-niminen poika saa tietää olevansa antiikin jumalten sukua. Hänet lähetetään puoliveristen leirille, ja pian hän saa tehtävän etsiä Mestarisalama, jotteivät jumalat ajautuisi sotaan. Percyllä on kymmenen päivää aikaa selviytyä tehtävästä, eikä hän varmasti pärjäisi ilman ystäviään Annabethia ja Groveria.
Toinen osa on nimentään Hirviöidenmeri, ja kolmas, kesällä ilmestyvä kantaa nimeä Titaanien kosto Titaanien kirous.

Täytyy sanoa, että kun ensi kertaa kuulin näistä, ajattelin että mitähän helkutin potterplagiaatteja nääkin luulee olevansa. Näin nääs sen mainoksen "Joko kaikki Potterit on luettu? Ei hätää, Percy jackson on jo täällä!" siitähän se potterplagiaattiajatskin tuli. Vielä kun kirjakaupassa luin takakannen, ajattelin että joopa joo, puoliveristen leiri vielä, ja päätin pyhästi olla ikinä avaamatta koko kirjaa. Sitten luokkakaverini sanoi ämän olevan loistava, ja päätös vähän niin kuin peruuntui. Ensimmäinen osa ei iskenyt, mutta saadessani toisen käteeni, hurahdin niihin ihan täysillä.

Tämä on kerrassaan mainio, täytyy sanoa, ja suosittelen tätä kaikille jotka tykkäävät fantasiasta ja hauskasta juonesta ja kertojasta. Percy on nimittäin ainakin toisessa osassa ihan sikahyvä kertoja, ainakin minusta: :D
Percystä ollaan tekemässä myös elokuvaa, joka ilmeisesti ilmestyy kesällä 2010.
Ja nyt näyttämö on teidän.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2009, 14:35:42 kirjoittanut Elva »

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
Vs: Percy Jackson
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2009, 10:50:17 »
Olen lukenut tuon ensimmäisen osan, Salamavarkaan. En kehuisi sitä mailman parhaaksi kirjaksi, mutta ihan mukaavaa luettavaa se oli. Parissa kohtaa myönnän pyöräytelleeni hieman silmiäni mutta eipä juuri valittamista. Luulenpa että aion lukea koko sarjan kun kerran olen lukenut ykkösosan... sitä leffaa en usko meneväni katsomaan mutta saapa nähdä. Hyvä juttu että se kolmas osa tulee jo kesällä, muuten ärsyttäisi sitten kun olisin lukenut sen kakkosen.

Minä en muista nähneeni noita "Joko kaikki Potterit luettu? Ei hätää, Percy Jackson on täällä!" -mainoksia joten en ole niistä ärsyyntynytkään =)
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Jamppa

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2009, 22:34:11 »
Olen lukemassa kakkosta, mutta ykköstä en ole vielä lukenut, koska kirjastosta ei löytynyt. Kakkonen on mielestäni aika hyvä, mutta joissakin kohti olen ajatellut, että onpas matkittu Pottereista. Jotkut kohdat todellakin ovat, esim. Percy näkee unia pulassa olevasta ystävästään. Mitäs Harry näkikään Feeniksin killassa?? Muuten ihan ok, en vaan oikein pääse perille juonesta, koska en ole lukenut ykköstä.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2009, 15:40:16 »
Kiitos Elva kun teit tästä aiheesta topicin ;P olin itsekin ajatellut tehdä, mutta kerkesit ensin.

Itse olen lukenut tästä kirjasarjasta vain ensimmäisen osan, kun en ole vielä kerennyt ostaa muita. Löysin ekan kirjan eli Salamavarkaan
aivan vahingossa. Kun luin takakannen ajattelin: "Ei, jumalia!!" ja lähdin pois (inhoan historiaa kouluaineena, jospa numeroni nousisi ensi vuonna? xD ). Hetken päästä piti sitten palata se ostamaan :D
Ihastun todella helposti kaikkiin fantasia-kirjoihin, tämä on varmaan jo miljoonas fantasia-kirjasarja, jonka aion lukea ;D

Suosikkini ekan kirjan hahmoista on Luke
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
tai Annabeth.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa viltsuti

• Siriuksen salarakas
  • Vuotislainen
  • Hih hih hii...
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Heinäkuu 10, 2009, 23:30:42 »
Ah, ihanaa, että tästäkin aiheesta on topic!

Itse _rakastan_ kyseisiä kirjoja, koska Percy on loistava kertoja! Esim. Salamavarkaan alussa, kun hän kertoi huonosta tuuristaan, olin todellakin kuolla nauruun:) Mutta kiinnostuin alunperin kirjasta siksi, että olen aina ollut todella kiinnostunut Antiikin Kreikasta ja sen ajan uskomuksista ja Jumalista. Luin ensimmäisen osan suomeksi, koska satuin saamaan sen lahjaksi, mutta kiinnostuin siitä sen verran, että aloin heti lukea toista osaa englanniksi ja luin sitten muutkin kirjat kys. sarjasta:) Pidin hyvin paljon ja kirjoissa on juuri sitä, mitä rakastan hyvässä kirjassa: loistava kertoja. Minulla vaikuttaa todella paljon, millainen kertoja kirjassa on, sillä joihinkin en vain osaa/pysty samaistumaan, mutta Percyyn samaistuin heti. Mielestäni kirja on aivan loistava ja suosittelen sitä lämpimästi!

~Vil
PS. Totta, kuten moni muukin tässä on todennut, ne mainokset olivat aivan hirveitä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2009, 13:52:30 kirjoittanut viltsuti »
Sirius<33.
Pimeys on kaunista, kun katsoo kauemmas...
Urheiluhullu.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2009, 12:13:11 »
Oijoi, rakastan näitä. <3 Omistan kaikki kolme osaa, pakkohan tuo Titaanien kirouskin oli heti ostaa kun huomasin sen ilmestyneen. Olen muutenkin kova mytologiafani joten sarja sopii minulle kuin nakutettu. Lempparini kaikista kolmesta on Hirviöidenmeri. Juoni on siinä vähän sama kuin odysseiassa, mikä on hauskaa. Teksti on tosi osuvasti kirjoitettua ja sisältää ihanan paljon huumoria kaikissa kolmessa kirjassaa. :D

En tiennyt että Percy Jacksonista tehdään elokuvakin. Vau. 8D Ei tule jäämään väliin. Olenkin pitkään toivonut että tästä saataisiin tehtyä elokuva, porukkaa varmasti kiinnostaa tälläinen fantasiatoimintajutska. Hirviöt ja muut erikoistehosteet on luultavasti tosi helppo luoda kun on nuo tietokoneet. Toivottavasti saavat rooleihin kunnon näyttelijät että leffasta tulee hyvä.

Nuo mainokset on tottapuhuen tosi ärsyttäviä, eihän Pottereita voi tietenkään ikinä korvata. Kirja on sitä paitsi niin kaukana Pottereista kuin nyt toinen fantasiakirja voi olla. Mainokset eivät luultavasti ole kirjailijan idea joten niiden perusteella ei kannata jättää kirjaa/kirjoja lukematta. Sain houkuteltua pikkuveljenikin lukemaan näitä vaikka se ensin karsastikin sarjaa juuri noiden "Joko kaikki Potterit luettu? Ei hätää, Percy Jackson on täällä!"- mainoksien takia. Ilmeisesti se sitten tykkäsikin sarjasta ja kovasti. ^^
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Elva

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 10, 2009, 11:41:50 »
Mäkin sain nyt kirjastosta sen viimeisimmän osan, ja tykkäsin kyllä kovasti.

Eli seuraavaksi saatan spoilata vähän kirjan taphtumia, mutta laitan kaiken merkittävän spoilerivaroituksen taakse.

Alkuasetelmista sen verran, että minusta on kummallista kun jumalat ovat jotain ihmisennäköisiä, vaikka kyllähän niiden on ihmisseurassa oltavakin, niin silti hämmästyin kun Artemis oli kaksitoistavuotiaan näköinen, en oikein osannut ajatella häntä sellaisena. Myös

Uusista henkilöistä, jotka tulivat mukaan, he ovat ihan ookoo tyyppejä, edes Zoë ei ärsyttänyt minua kummemmin. Bianca ja Nicokin ovat ihan kivoja tyyppejä. Ja täytyy muuten mainita, että Dionysos (menikö oikein?) on ihan mahtava tyyppi :D ! Vasta tässä kirjassa huomasin sen. Myös Luke on ihana, tykkäsin hänestä jo ekassa kirjassa :>
Myös Thaleia on ihan kiva.

Lopusta:

Täytyy kyllä sanoa, että yhteläisyyksiä Potteriin huomaa. Esimerkiksi herra D on minusta hyvin Kalkarosmainen, ja Percy, Grover ja Annabeth muodostavat kolmikon, joka on aika paljon Harryn, Ronin ja Hermionen kaltainen.
Kyllä minä näistä kuitenkin edelleen tykkään :>

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2009, 08:32:08 »
Itse ajattelin ensin näistä hiukan ennakkoluuloisesti, mutten samoin kuin Houkutus-sarjasta. Pyöräyttelin vain silmiäni ärsyttäville PERCY JACKSON TULEE JA VALLOITTAA MAAILMAN ja ONKOS POTTERIT LUETTU?-mainoksille, mutta mainoskikkaahan ne vain ovat. Ja myöhemmin ajattelin vielä että tuo Percy-nimikin on Pottereista otettu, aiai! Mutta eräänä päivänä tämä Salamavaras vain sattui silmiini kirjastossa, ja mieleeni tulivat kaikki kehut kavereiltani kirjaa kohtaan. Lainasin siis sen.

En btw käytä spoilertageja, koska tästähän on ilmestynyt jo kolmas osa ja puhun ykkösosasta. Olkaas sitten varovaisia, jollette ole lukeneet :P

Eilen aloitin kirjan, eilen sain luettua. Ja alusta voin sanoa sen verran että pidin sitä Potter-kopiona; Percy-nimi, sisäoppilaitos, kadonnut vanhempi, puoliveriset... en tosin koskaan tullut ajatelleeksi mänttejä sukulaisia, sillä Percyllähän on mukava äiti, ja isäpuolestakin päästiin eroon. Huomasin kuitenkin jo aluksi kiinnostavan kerrontatavan, ja luettuani kirjan voin sanoa pitäväni siitä :D Luvuilla on hauskoja ja tyhjentäviä nimiä (käymme Puutarhatonttukaupassa, Pelaan pinachlea hevosen kanssa) ja Percyllä on välillä oikein mukavia huomautuksia ja tapoja kuvailla asioita, mm. vertaamalla niitä toisiin. Pysyin siis hyvin mukana ainakin siinä, että miltä eri paikoissa näyttää, mutta joskus jotkut asiat menivät hiukan ohi. En mm. missään vaiheessa oikein tajunnut, minkä ikäinen Grover on, ja jotkut kohdat piti lukea kahteen kertaan. Silti kyllä tuo melko selkeä kokonaisuus oli.

Siinä Puoliveristen leirille päästyähän se jännitys vasta alkoi. Tiesin alusta alkaen Percyn olevan Poseidonin poika, koska kaverini kertoi sen kirjaesitelmässä, mutta se ei siltikään pilannut jännitystä. Kreikkalaiset jumalat toivat jännitystä kirjasarjaan ja tykkäsin siitä, että se tapahtui meidän maailmassamme, vaikka se on hiukan pottermaista, muttei se nyt niinkään haitannut. Jumalista oli kerrottu hyvin ja pidin heistä hahmoina, ja olen aina tykännyt kreikan mytologiasta, vaikken siihen ole muualla oikein tutustunut kuin koulussa kuudennella luokalla. Percyyn oli helppo samaistua ja olin hänen puolellaan miltei kaiken aikaa (vaikka itseasiassa Zeus eli Jupiter on jotenkin sellainen, johon voisin samaistua paremmin, koska Jupiter on hallitseva planeettani ja sain jostain syystä kutosluokan tehtävissä aina jonkun, jossa piti kertoa Zeuksesta.) ja kiinnostavia hahmoja löytyi. Tykkäsin siitä, että tässä oli käytetty hyväksi niitä antiikin kreikan taruja, ja tuo Annabeth-Percy-Grover-kuviohan oli juuri se, että Annabeth oli Athene ja Percy Perseus ja Grover Hermes? jolla oli kaikenlisäksi ne lentävät kenkulitkin (lukekaas sitä takaosan luetteloa.) ja nämä sitten kukistivat Medusan ja sen myötä myös ties mitä. :D

Tykkäsin myös Haadeksesta. Häntä oltiin kuvailtu hyvin ja hän ei vaikuttanut kovin sekundalta pahiksena (hänellä oli sentään pelottavat uhkaukset, tosin kuin maantiedonopettajallamme, joka uhkasi olla tarkistamatta tehtävää jos emme ole hiljaa!) ja minusta se miten hänen ja Poseidonin ja Zeuksen välillä lopulta kävi oli kiinnostavasti toteutettu. En osannut arvata, että asiat lopulta kääntyisivät niin kuin ne kääntyivät.

Hajosin erityisesti joillekin huomautuksille kirjassa, ja siinä oli myös mukavia kohtia, joita oli mieluista lukea monesti, vaikka parissa kohtaa tuli hieman O_o-elämys. :D ("Mitä pahaa täytyy tehdä elämässään, että päätyy Haadeksen alkkareiksi?!") Tänään palautankin tuon kirjastoon, ja varmaan samassa myös katselen, jos sieltä kakkososaa löytyisi. :)

// Noh, nyt on Hirviöidenmerikin luettu. Ja Percy Jackson jatkaa maailmanvalloittajana, ainakin takakansitekstistä päätellen :D Arvelin alusta alkaen että hyvä kirja on, ja olihan se. Tässä ei nyt tullut mukaan niinkään uusia hahmoja, mutta kirja oli jännittävä alusta loppuun ja sitä vain tahtoi lukea kaiken aikaa eteenpäin! :D Jotain hyviä kohtia löytyi jälleen ja rupesin pitämään joistain hahmoista joista en ennen niin tykännyt entistä enemmän. Tuossa oli kuitenkin väliosan tuntua ja nyt on vain sellainen IIH HALUAN LUKEA SEURAAVAN OSAN-angsti :D Kiinnostaa nimittäin tietää mitä the epic prophecy joka kyllä tuo Potterit mieleen sanoo :D

Suosikkihahmoni ovat varmaan tällä hetkellä Percy ja Lukekin on toisaalta ihan kiva :D Annabeth on ihan OK, tosin ehkä hiukan liian Hermionemainen. Groveriin en ole oikein tutustunut, mutta Kheiron on minusta varsin hauska heppu : D Clarissen toilailuja sitten on hauska lukea, mutta hahmoihin en ole oikeastaan syventynyt niin hyvin, se on jotenkin vaikeaa. Tai sitten tykkään vaan niistä jumalista liikaa, sillä haluan koko ajan nähdä uudestaan Poseidonin tai Haadeksen tai Zeuksen tai kenet nyt lie :D Varasin nyt tuon Titaanien Kirouksen ja toivottavasti se nyt on hyvä. Olen kyllä aika koukussa noihin kirjoihin, mutta ongelmana on se, että ne ovat liian lyhyitä! :D Lukisin ne vaikka päivässä jos olisi aikaa, mutta kumminkin, eihän noista voi iloita edes kahta iltaa.

Mikäs muuten tuo The Battle of the Labyrinth on? Onko sekin osa tätä sarjaa? (tulee vain mieleen sellainen Riordanin kirjoittama kirja kuin THE MAZE OF BONES jonka joku luokkalaiseni haukkui kirjaesitemää tehdessään lyttyyn :DD)

// Nyt olen lukenut myös Titaanien Kirouksen! :D Tämä oli mielestäni parempi kuin Hirviöidenmeri, mutta en vielä tiedä, onko se paras. Pidin kaikista osista paljon.
Laitan nyt spoilertageihin mielipiteeni tästä kirjasta, mutta saa lukea jos haluaa. .D

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2009, 21:37:11 kirjoittanut Azura »
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Elva

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Syyskuu 12, 2009, 19:23:10 »
Siitä elokuvasta, se siis on oikeasti tulossa? Ensi kesälle sitä vissiin oli suunniteltu, vai oliko se joskus myöhemmäksi ajankohdaksi, en muista mistä luin... ? Mutta jeij, toivottavasti se on hyvä, ekä sellainen surkea vedos tyyliin Potterit.

Ja tuosta maailmanvalloittaja Percy-jutusta, minä olen saanut kuvan, että tyyppi niinkuin valloittaa maailmaa siinä kirjassa :D Siis, sehän hilluu vähän joka paikassa etsintätehtäviensä parissa jne., joten minua ei ole koskaan häirinnyt se, sillä en ole ajatellut että Percy tulisi ja valloittaisi meidän maailman : DDD

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Syyskuu 13, 2009, 01:11:43 »
Siitä elokuvasta, se siis on oikeasti tulossa? Ensi kesälle sitä vissiin oli suunniteltu, vai oliko se joskus myöhemmäksi ajankohdaksi, en muista mistä luin... ? Mutta jeij, toivottavasti se on hyvä, ekä sellainen surkea vedos tyyliin Potterit.

Ensi helmikuussa onpi tulossa, tässä linkki sivuille. Traileri sivulla ;) http://www.percyjacksonthemovie.com/
Tuosta trailerista ei kyllä mitään ymmärrä, ellei ole kirjaa lukenut. Ehei. Ehkä siitä tulee jossain vaiheessa hieman selvempikin ;) Mutta ohjaaja on ihan okei, Potter ykkösen ja kakkosen. Ne leffat meni ainakin kirjojen mukaan suunnilleen, muttei oikein humoristinen. Toivokaamme parasta että on hyvä leffa. Toivottavasti siitä tulee kun niiden letkautukset on yleensä sellaisia (ja Percyn ajatukset yms) humoristisia ;D Ja Grover ei oo kyllä sen näkönen miksi olen kuvitellut, mutta kai se menee. Ja Annabethin näyttelijän on kyllä paras sitten värjätä vaaleet hiukset, tummilla ei elokuvaan mennä! Percyn näyttelijä on ihan jees, vaikkakin vähän vanhempi mitä kuvittelin sen ykköseen (16) mutta niinhän ne kaikki on. Mutta musta se on ihan hyvä siihen, toivotaan vaan että näyttelijä suorituskin on hyvä.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Syyskuu 19, 2009, 14:17:13 »
Katsoin trailerin, ja mielestäni se vaikutti ihan hyvältä. Olympos oli ehkä liian uhkaava ja pimeä. Kuvittelin siitä ihanan, rauhallisen ja valkoisen paikan..
Olen samaa mieltä useimpien muiden kanssa siitä, että Annabeth EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA voi olla tummahiuksinen. Löysin netistä yhden kuvan elokuvasta, eikä Annabethin hiuksia ollut värjätty. Ilmeisesti tämä on siis ihan elokuvasta itsestään. Myös Groverin näyttelijä on outo, sehän on tummaihoinen! No, tummaihoinen Grover voi olla ihan hyväkin juttu jos näyttelijä vain osaa hommansa. :) Mutta Annabeth: EI EI EI!

Haadesta näyttelemään valittiin muuten ihan paras mahdollinen henkilö. ;D

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #11 : Syyskuu 20, 2009, 20:06:20 »
Lainaus
Huolimatta siitä, että minulle on jäänyt siitä Disneyn piirretystä Herkuleksesta Haades-kuva, ja se on mulle ainoo ja oikee Haades ;>>>

Hahaa! En siis ole ainut, jolle Disney-Haadeksesta on tullut päähänpinttymä :D

Tekisi mieli kommentoida leffaa, mutta en voi! Sillä ooämgee varasin tässä viikko sitten kirjastosta Battle of the Labyrinthin ja Last Olympianin. Noudin molemmat kirjastosta perjantaina ja Battle of the Labyrinthin luin hieman yli päivässä - Last Olympianiin meni ali päivä. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että kyseessä on kaksi aivan hiton hyvää ja koukuttavaa kirjaa! Luin molemmat englanniksi, mutta kymmenen vuoden kokemuksella kielestä taisin ymmärtää oikeastaan kaiken. Lempikirjasarjojeni joukkoon nyt ylsi Percy Jackson näiden myötä ja en malta odottaa elokuvaa. Se vaikuttaa omituiselta nyt kun näyttelijöistä tehdäänkin ihan vanhoja ja Athenen skidit ovat kaikki brunetteja, mutta aivan sama. Tahtoo nähdä Zeus-Boromirin! :D

Battle of the Labyrinthistä nyt ensimmäiseksi. Arvosanaksi antaisin jotain ysiplussan luokkaa, spoilertageihin menee nyt tällä kertaa, koska tuskin sitä nyt kaikki tämän topan lukijat ovat saaneet käsiinsä.

Nyt spoilertagien yläpuolella, saanhan sanoa, että kyseessä on niin loistava teos, että suosittelisin sen lainaamista kaikille sarjasta pitäville, vaikkei enkkua ymmärtäisikään. Juttu on niin täynnä kiinnostavia juonenkääntejä ja siistejä Demigod-dreameja + mukana on vielä eeppinen ennustuskin, että katuisin, jos olisin jättänyt tämän väliin. Ja sitä paitsi,

jonka vuoksi viimeisestä kirjasta tuleekin jännittävä. Hahmoihin tulee vähän lisää syvyyttä ja alan jo saada uusia suosikkeja. Sitä paitsi, pääsette näkemään, kun Percy lapioi hevosenlantaa.

The Last Olympianin ahmin hetkessä ja yritin hidastaa lukutahtiani, sillä en halunnut kaiken olevan liian nopeasti ohi ja pelotti, että kirja loppuu tavalla, jonka jälkeen haluan lukea lisää. Mutta lopuksi minulle ei nyt jäänytkään sellaista kuvaa. ^^ Nyt olen vain iloinen, kun voin liikkua netissä spoilaantumatta ja haluan vain jakaa mieltymystäni näihin kirjoihin. Jos joku tietää jonkun hyvän Percy Jackson-aiheisen foorumin yms, olisi kiva kuulla. Ihmettelen kyllä, jollei sellaisia ole, sillä kyllä tämä on sen verran hyvin kirjoitettu!

Elikkäs elikkäs. Hmm... mistäs asioista olisin voinut kyseisessä sarjassa pitää? Noh... kreikan mytologia on aina ollut lähellä sydäntäni. Tapa, jolla Riordan otti mukaan elementtejä jo kirjoitetuista taruista ja teki niistä omat versionsa oli ihana, sillä siinä oppi samalla alkuperäiset tarut ja sai laatuviihdettä. Ennen en oikein pitänyt kaiken modernisoinnista ja Poseidonin bermudashortsit vieläkin ottavat päähän, mutta näin sen kuuluu olla! Tuntuu vähän siltä, että haluan oikeastikin nyt Camp Half Bloodiin ja onhan se hauskaa pohtia, että jos jossain tuolla tosiaan on Olympus ja Kronos piileskelee Tartaruksen uumenissa valmiina tökkimään meitä pelottavalla viikatteellaan.

Riordanin kerrontatapa oli mahtava. Percy kertojana toi mukaan hauskuutta ja eloa, kenties kakkoskirjassa hän kertoi parhaiten. Vain Percystä kerrotut jutut eivät kuitenkaan olleet hyviä. Jumalat oli kuvailtu loistavasti ja minusta oli niin coolia lukea kaikista heidän voimistaan, niin myös Titaaneista ja heidän kultaisista silmistään ja kaikesta, mihin puolijumalatkin pystyivät omalla tahdonvoimallaan. Percy oli viimeisissä kirjoissa jo hyvin voimakas ja hirvittää ajatella, että mihin hän itseasiassa pystyisi jos yrittäisi täysillä.

Hassua ajatella, mutta minusta silmät kertoivat tässä kirjasarjassa paljon. xD Kiinnitin aina huomiota siihen, miten siistiä oli kun Dionysuksen silmiin syttyi purppuransävyinen tuli ja Haadeksen ympärille syntyi the epic musta aura ja ties mitkä. Ja kuusimetriset jumalat! Onneksi ei sentään nähty sitä, kun Percy murenee tomuksi kyyläämässä Zeusta aidossa jumalallisessa muodossaan. :D Jotkut kohtaukset oli vain kirjoitettu loistavasti ja tänne asti saatoin tuntea kaiken sen mitä siellä kirjan sisällä tapahtuu. Kohta menen oikeasti Empire State Buildingiin ja kysyn kuudettasadatta kerrosta. Sehän on hiukan kuin King's Crossin laituri 7 & 3/4. :D

Tuosta tuli mieleen, että yhtäläisyyksiä Pottereihin oli. Varsinkin viimeisissä kirjoissa. Voisin nyt listata spoilereihin muutaman. :D

Noh... yhtäläisyyksiä oli. Mutta eikö niin ole muissakin kirjoissa? Taru Sormusten Herrasta on jokseenkin samanlainen kuin Potterit, niin myös Narnia. Kaikki fantasiakirjat ovat jokseenkin samanlaisia. Joten... en voi syyttää Rick Riordania. :D

Ketkäs olisivat jääneet mieleeni parhaiten hahmoista? Hahmoissa oli myös yhtäläisyyksiä Pottereiden kanssa... Annabeth-Hermione taitaa olla selkein. Mutta minä en pidä niinkään Hermionesta, Annabethista taas pidän. Minusta se, että Annabeth uskoi kaiken aikaa Lukeen, vaikka tämä oli paha ja oli ylpeä ja haavoittuvainen sillä tavoin, erottaa hänet Hermionesta. Hermione on melko erilainen luonteeltaan ja voisin sanoa, että yhtäläisyyksinä heillä on vain viisautensa. Annabeth on minusta hyvin rakennettu hahmo ja hänen suhteistaan Percyyn, Lukeen... oikeastaan kaikkiin on kiinnostavaa lukea. Hän on aikamoinen neutri ja melko pidettävä hahmo. Tykkään. Ja se näkymättömyyslippis on kiva. :D

Percy on hahmona myös jokseenkin cool. Hänen vesitemppunsa jaksavat aina yllättää ja hän on minusta kyllä oikea sankari. Ja sekin erottaa hänet Harrystä, että hänestä minä pidän. Percy ei ole angstinen ja pidän kovasti hänen luonteestaan, siitäkin, että hänellä on paljon heikkouksia ja niistä huolimatta hän jaksaa taistella. Ja Poseidonin poika on aikalailla siistimpi kuin Zeuksen. ;)

Nico Di Angelosta olen pitänyt kolmoskirjan lopusta lähtien. Nelosessa ja vitosessa pidän hänestä roimasti enemmän, mutten ala nyt tässä spoilailemaan, miksi. Kyseessä on kuitenkin siisti henkilö ja se, että hän on samaan aikaan niin vanha ja niin nuori on jotenkin pelottavaa ja samalla kiinnostavaa. En uskoisi, että hän on 12. :D Olen myös kuvitellut hänet ihan mukavan näköiseksi, enkä tiedä, mitä tekisin, jos hän koputtaisi oveeni. Olisin luultavasti peloissani JA utelias. :D

Haades on myös loistotyyppi! Varmaankin suosikkini jumalista. Poseidon, Hermes ja Apollon ovat aina olleet minulle niitä ookootyyppejä, mutta Haades vetää ehdottomasti pidemmän korren. Ykköskirjassa hän oli mukavan pahismainen ja viimeisissä kirjoissa hän herättää minussa myötätuntoa, pelkoa, iloa... itseasiassa aika monia tunteita. Hänellä on hauskoja huomautuksia ja kommentteja, varsinkin Last Olympianin kommentti

Uskoisin, että jos minä haluaisin olla puolijumala, olisi siistiä olla Haadeksen tytär. Silloin kenties kuolemakaan ei tuntuisi niin pelottavalta, enemmänkin seikkailulta. :D Disneyhaades on myös aivan best. Toivottavasti tuo näyttelijä nyt suoriutuu hommastaan hyvin!

Lukesta pidän myös kovasti. Ykkösessä hän oli minulle melko ohimenevä hahmo, mutta kun hän kakkosessa paljastui pahikseksi ja kantoi pelottavaa Kronoksen sarkofagia Princess Andromedalla niin kyllä pisteet hänelle nousivat roimasti. Tykkään pahiksista ja Luke on minusta hyvin inhimillinen sellainen. Viimeisissä kirjoissa hänen tarinansa on surullinen. Suosittelen niiden lukemista!

Niistä, joista en niinkään pitänyt... en osaa sanoa! Rachel Elizabeth Dare ja Athene, kenties myös Hera, jos nyt nopeasti mietin. Mokomat välienrikkojat. :D Suosikkikirjani on ehdottomasti Last Olympian, Titaanien Kirous on varmaankin kakkosena. Lähden ehdottomasti Puoliveristen leirille, vaikka minusta tehtäisiinkin vessan ylipäällikkö.

TULKOON LEFFA. Mietityttää, että aiotaanko tuohon edes jatko-osia tehdä, kun huhuja on kuultu että hahmotkin ovat elokuvissa kahdeksantoistavuotiaita. Siinähän menevät kaikki ennustukset ja jatko-osatoiveet pieleen. Toivottavasti ykkösleffa sitten on HYVÄ, jos ne aikovat noita vain yhden tehdä. Trailerin perusteella en voi paljoa sanoa, mutta hissi on cool ja Percy näyttää Percyltä. Olympus tosin... eikö sen pitänyt näyttää joltain paratiisilta? Ehkä yö on syynä synkkyyteen, mutta minusta Olympus ei näytä tuolta

crazyleptic

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Syyskuu 20, 2009, 21:25:11 »
Okei, nyt menen katsomaan tuon leffan ihan vain siitä ilosta, että pääsen kuolaamaan Brosnania ja Beania<33

Toinen kirja tuli tuossa vähän aikaa sitten luettua ja täytyy sanoa, että tuli kyltymätön olo. Sen verran makeasti loppui, pakko saada lisää! Itse löysin nuo Potter-vertausmainokset vasta kirjan aloitettuani, joten säästyin ennakkoluuloilta. Enkä nyt mitenkään voisi verrata Jacksoneja Pottereihin, ne on kuitenkin sen verran erilaisia. Ihanaa vaihtelua toi se (ja iso plussa heti alkuun), että päähenkilö oli kerrankin reippaasti "tyhmempi" ja hänellä lukihäiriö etc. Nautin kai tyhmistä fiktiivisistä ihmisistä, dunno. Mutta Annabethiin tykästyin heti ensimmäisessä kirjassa ja toisen kirjan aikana rakastuin äärettömästi Hermeeseen ja Clarisseen. Veikkaan, että tulen pitämään Thaleiastakin, mutta se nähdään sitten :))

Lainaus
Huolimatta siitä, että minulle on jäänyt siitä Disneyn piirretystä Herkuleksesta Haades-kuva, ja se on mulle ainoo ja oikee Haades ;>>>
Hahaa! En siis ole ainut, jolle Disney-Haadeksesta on tullut päähänpinttymä :D
Mie taas haluasin eritellä nämä Haadekset päässäni, mutta se on mahdotonta! Mutta ei se sinänsä haittaa, onhan Haades sen vertas kova pahis<3

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Syyskuu 24, 2009, 16:11:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=dI08-pCFJj0

Jee, uusi traileri<3

Muttaeieieiieie Annabethilla ON ruskeat hiukset! EI EI JA EI. Jajaja onko Pierce Brosnan Kheironina? :''DD Hha, en voi kuvitella sitä siihen, nauroin jo trailerissakin ja olin sillei O__O ja repesin. Hmm. Ehkä se sitten sopii siihen. Ja tuo Groverkin... Kai se on ihan okei, vaikka aina olin sen vaaleaihoisena kuvitellut yms. Mutta kun tarkistin kirjasta, ei missään kohtaa ollut mainittu kyllä mitään minkä värinen se on;D
Mutta en voi sulattaa tuota Annabethillaonruskeathiukset- juttua. Se vaan ei käy päinsä!!! *protestointi*

Muuten traileri vaikutti hyvältä :) Repesin tuolle Groverin valokuvaotokselle ;D Mutta en tiiä kävikö se hirveesti tuohon alun "dramaattiseen musiikkiin" :D

Ja lainasin toissapäivänä kirjastosta tuon nelosen, en voinut vastustaa kiusausta tarkistaa, oliko sitä hyllyssä, ajattelin katsoa kannen ja lukea takakannen. No, luin ekansivun. Ja toisen... Ja lainasin sen ;D Ymmärsin sitä, mutta heti kun en ymmärrä kunnolla niin lopetan lukemisen samantien. En halua että käy samallalailla kun HP7:ssa(ymmärsin kaikki ketkä kuoli yms;D) Ja en oo spoilaantunu koko kirjasarjassa ollenkaan kun se ei ole VIELÄ niin puhuttu juttu kuin esim. Potterit, joten yritän pysyä samoilla linjoilla :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #14 : Syyskuu 24, 2009, 18:13:52 »
Lainaus
Muttaeieieiieie Annabethilla ON ruskeat hiukset! EI EI JA EI.

Niinpä! Annabeth näyttää tuossa yhdessä kohtaa aivan Percyn siskolta, joka on minusta aivan kummallista - jokuhan saattaisi luulla niin erehdyksessä ja jos ottaa huomioon viimeisten kirjojen tapahtumat se ei oikein käy päinsä Ò_ó Muutenkin leffa vaikuttaa aika hassulta, kun nuo ovat niin vanhoja ja oikeasti, mikä pedari Grover oikein luulee olevansa? (*köh* kuvaan patsaiden tissejä *köh*) Muutenkin traileri sai minut ajattelemaan, että millainenkohan tästä nyt oikein tulee. o_O

Minusta Kheiron taas on oikein oivan näköinen tuossa elokuvassa! Toinen juttu taas on se, miltä Haades ja Persephone näyttävät. Persephone on siis tuossa jossain kohdassa 0:38 tms, enkä ole koskaan kuvitellut häntä tuon näköiseksi, enemmän sellaiseksi vaaleaksi ja jotenkin sirommaksi, kun kukkien jumalatarhan hän nyt on. Ja sitten taas, missä kirotussa takkahuoneessa nuo kaksi oikein luulevat pelleilevänsä? Ei-manalassa-ole-takkaa! Tai jos on, niin ei Haades hillu sen edessä randomissa asukokonaisuudessa, joka näyttää verenpunaiselta kylpytakilta. Kuvittelin koko manalan hyvin synkäksi yms. paikaksi, mutta tuo on aivan liian lämpöinen ja... jotenkin kotoisan näköinen. Ja wtf mikä tuo punainen tukka on olevinaan?! Aargggh! *hyppää Olympusvuorelta* Jos ne ei vaihda sitä, niin omistaudun kohta Kronokselle.

Jotkut ovat kuitenkin ihan onnistuneita. Esim. Percy näyttää hyvin paljonkin siltä, millaiseksi olin hänet kuvitellut! Joidenkin näyttelijävalinnat (tai sitten stailaukset) ovat kyllä ihan onnistuneita. Ensin pelotti, että pilaavat Lukenkin, mutta tuo vaikuttaa ihan hyvältä (ja Blue Tridentistä kuulin, että on vielä loistava näyttelijä.) Tuo Haades vaan... ei sillä ole punaista tukkaa! :DDD
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2009, 18:25:01 kirjoittanut Azura »

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Syyskuu 24, 2009, 19:35:04 »
Katsoin minäkin tuon uusimman trailerin ja ihan hyvältä se vaikutti.

mikä pedari Grover oikein luulee olevansa? (*köh* kuvaan patsaiden tissejä *köh*)
Juu, ratkesin itse tuolle kohdalle! :D Grover ON PARAS! :DDD

Siis oliko se takkahuone-juttu Manalasta?? Haadesta ja punaista tukkaa ei voisi kuvitellakkaan samaan lauseeseen. Ja... Mietin vähän aikaa, että kuka ihme tuo nainen on, jota näytetään Haades-hillumisen jälkeen. Ei Persephone voi olla tuollainen. Hänenhän pitäisi olla kesän tuoja maan pinnalle, ei ihan...

Kheiron on hyvä, kuvittelin hänet kyllä vanhemman näköiseksi, mutta olkoon. Siitä tulee kuitenkin liikaa mieleen Bond-elokuvat. :P

Tuohon trailerin alkuun ainakin minun mielestä oli lisätty vähän uutta, ja loppu oli vanhaa. Tai siis sellaista, jonka olen jo nähnyt.

crazyleptic

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Syyskuu 24, 2009, 19:51:03 »
Ja... Mietin vähän aikaa, että kuka ihme tuo nainen on, jota näytetään Haades-hillumisen jälkeen. Ei Persephone voi olla tuollainen. Hänenhän pitäisi olla kesän tuoja maan pinnalle, ei ihan...

Kheiron on hyvä, kuvittelin hänet kyllä vanhemman näköiseksi, mutta olkoon. Siitä tulee kuitenkin liikaa mieleen Bond-elokuvat. :P
Komppaan niin paljon. Kuka se nainen on? Ja Kheiron ei vastaa mieli kuviani ihan, mutta annan sen anteeksi, koska on niin pirun hyvän näköinen :))

Olenko ainoa, jonka mielestä Percyn näyttelijä vaikutti jotenkin liian itsevarmalta? Tai kun kirjoista tulee mielikuva, että Percy etenee haparoiden ja on todella epäileväinen vähän kaiken suhteen, mutta trailerista tulee kuva että "hei, olen herra (varhais)teinikomistus, lähenpä hilluun Olympokselle". En tykkää, mutta katsotaan sitten kun on nähty lisää. Ja minuakin häiritsee tuo Annan ja Percyn samannäköisyys, mutta as said, katsotaan myöhemmin.

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Syyskuu 24, 2009, 22:37:17 »
http://www.imdb.com/name/nm0005074/

Eikös tuo ole Athenen näyttelijä? Niin värjääköhän ne SEN hiuksia? Mitä jos ohjaaja on päättäny et; "joo Athene & sen lapset on nyt sittenkin ruskeahiuksisia" DD: Nyyhhyyhh.

ei tykkää eiieei. ;<

Mutta muuten tulisipa siitä hyvä<3 Odotan leffaa innolla.

Kellään käsitystä milloin nelonen suomeksi? Ainakin suomentaminen on ymmärtääkseni siis alkanut, joten kauankohan suunnilleen? Kun Salamavaras - Hirviöiden meri meni joku 3/4 vuotta mutta sitten Titaanien kirous tuli melkein heti suomeksi.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Syyskuu 26, 2009, 18:52:43 »
Uusi traileri vaan kasvatti epäilyksiäni elokuvaa kohtaan. Mua häiritsee älyttömästi kun kaikki vaaleahiuksisiksi kuuluvat onkin tummia! (Annabeth, Athene, Afrodite ja sen tyttäret..) Aika tyhmää että Percy on elokuvassa 16 vaikka Salamavaras-kirjassa hän käsittääkseni oli vasta 12.
Tajusin yhden mahtavan jutun. Sean Bean näyttelee Zeusta! :D Haadeksen lisäksi elokuvaan on löydetty toinenkin iihana näyttelijä josta tietää että vaikka kaikki muut olisivat miten huonoja tahansa, hän kyllä pelastaa elokuvan maineen! Tiedän että Sean varmasti tulee olemaan uskottava ja sopivan mahtipontinen Zeus.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #19 : Lokakuu 17, 2009, 14:24:07 »
Lainaus
kaikki vaaleahiuksisiksi kuuluvat onkin tummia! (Annabeth, Athene, Afrodite ja sen tyttäret..)

Eiväthän he nyt kaikki! :D Annabeth on ainut, jonka hiukset ovat väärän väriset. (Ja Haades. Oikeasti, teen kohta Luket tai jotain.) Afrodite ei itseasiassa ole blondi - kolmoskirjassa Percy kertoo, ettei edes tiennyt hänen hiustensa aitoa väriä tms, koska ne olivat aina sen väriset, minkä värisistä hiuksista katselija eniten piti. Silena Beauregard on myös vaaleahiuksinen. (Hän on Afroditen tytär.)

Voutsivou! Tajusin vasta että tätä leffaa ei tarvitse odottaa enää kuin... nelisen kuukautta! Helmikuun 12 on siis ilmestymispäivä suomessakin. ^^ Voisivat minusta kyllä jo julkaista uuden trailerin tai jotain, alkaa jo sen verran jännittää. Haluaisin hiukan nähdä muidenkin roolisuorituksia kuin Logan Lermanin - okei, pidän hänestä ja hän on Percyn näköinenkin, mutta esimerkiksi Lukea tai jotain Aresta olisi kiva nähdä enemmän, kun heillähän on aikas isot roolit tuossa kirjassa :> Leiriä myös haluaisin nähdä enemmän kuin vilaukselta. Tuossa trailerissahan on se yksi kohtaus leiristä, mutta tämä kestää joku kaksi sekuntia ja sitten tökätään siihen joku typerä mitäänsanomaton klippi siitä miten Percyn äidin volvo vetää pari kieppiä. Hohhoijaa.

Mutta anyway. Alkaa kyllä jännityksen lisäksi myös pelottaa. Näistä leffoistahan on lupailtu Pottereiden ja Sormustenherrojen jalanjälkien seuraajia etteivät ne sitten jäisi vain yhteen leffaan, mutta vaikka pidän näyttelijöistä yms. mietityttää kyllä se toteutus. Ne jättivät jo Ekhindan pois, ja kun Areksen näyttelijästä ei ole nähty vielä oikein mitään, minua pelottaa että he ovat tehneet Haadeksesta jonkun pääpahiksen ja laittaneet sitten kehiin jonkun kaksintaistelun tämän kanssa. Jos noin sitten oikeasti käy niin ei jatko-osia voi edes toivoa, sillä Haadeshan juuri oli se, jota petkutettiin. Lukea ja Kronosta ja Aresta nyt kehiin, leffantekijät! Kultainen Kompassi pilattiin lopettamalla se tavalla, jonka jälkeen ei tarvita jatko-osia. Älkää nyt pliis tehkö samoin tälle... -.-

Sen verran voin kuitenkin nyt leffasta sanoa kun trailereita ei tule, että postereita on kyllä. Nämä kaksi posteria postattiin tässä vähän aikaa sitten Bluetridentiin ja voin sanoa, että ovat kyllä aikamoisen cooleja!

Ainut ongelma tuossa on tuo Logan Lerman ja ikuinen huppari :D Pelkääkö vesipoikamme sadetta vai mikä sillä on, kun tuo pitää olla koko ajan päässä? Percyllä on nätti tukka! Ehkä Percystä on sitten haluttu hiukan synkempi kuin hän on kirjoissa... tai ainakin sellainen, jonka perään teinitytöt kuolaavat, jotta leffalle voi tehdä jatko-osan sillä perustein että päähenkilön näyttelijä on hyvännäköinen (kuten Twilightit, joissa ei nyt ole mitään järkeä.) Tuo Percyn kolmikärki myös, krhm... Minusta sen pitäisi näyttää ylikasvaneelta haarukalta, ei teleskoopilta jonka päähän on liimattu kolme piikkiä. Ja mitä hitsiä Percy edes tekee kolmikärjellä? Ehkä tuo nyt symboloi sitä MERENJUMALAN POIKA-juttua, mutta se on silti hiukan hassua :D

Annabeth-posteri on minusta aivan ihana! Olen jo kyllä tottunut brunetteen Annabethiin. Alkaa nyt kyllä oikeasti mietityttää se, että miksi Athenen lapset ovat ylipäätään blondeja kirjoissa? Athene itse oli minusta brunette, tai hänellä oli mustat hiukset - eivätkä kaikki Athenen ukot voi millään olla blondeja, ja anyway, blondi on hiustenvärinäkin resessiivinen. :P On se blondius kyllä osa Annabethiä, mutta tuon posterin myötä voisin sanoa olevani tyytyväinen. En kyllä muista nähneeni Annabethillä kilpeä missään vaiheessa, mutta tuo on kyllä siisti. Tai sitten tuo on Percyn, sillä tässä kuvassa Percy ainakin pitelee sitä. Miekka vain... tuo on mukavan kevyen näköinen ja kaikkea, mutta WHERE IS THE PRONSSIPUUKKO?

Olisi kiva nähdä joku posteri jossa olisi päähenkilökolmikko. Mietityttää kyllä myös se, että kun Grover on satyyri, että millaisia karvapöksyjä hän joutuu leffoissa käyttämään. Vai tehdäänköhän hänestä sitten aivan normi puoliverinen... siinä on moka, jos niin käy. Tässä on kuitenkin linkki viralliseen posteriin - se näyttää kyllä hiukan photoshopatulta, mutta virallinenhan tuo on (googlettakaas vain percy jackson movie poster, niin kyllä se sieltä tulee heti ekalla sivulla, vielä sellainen, joka on otettu kaupan näyteikkunasta.) Haluan kumminkin lisää noita characterpostereita. :>

// Edit:

Grover-posteri!

// Edit vol 2:

Uusi Percy Jackson-posteri! EPIC EPIC EPIC :O Kuolen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2009, 08:16:30 kirjoittanut Azura »

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2009, 22:15:53 »
Lainaus
Ääh, tuli vain mieleen yksi kysymys. Eli miten Percy onnistui siinä ihmeellisessä miekkatempussaan Lukea vastaan Salamavarkaan alussa? Siis kun muistaakseni Luke sanoi, että pitää pienen näytöksen. Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että Percyn päälleen kaatama jäävesi auttoi, mutta voiko sellainen "irrallinen" vesi toimia?

Percyn isähän on merenjumala, joten Percy saa energiaa kaikesta vedestä, vaikkei se olisikaan merivettä. Juuri tuo Percyn kaatama vesi 'latasi Percyn akut' (hänen omin sanoinensa!) ja antoi hänelle lisäenergiaa (vaikkei hän ollut vielä edes saanut tietää vanhempaansa. :))

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Marraskuu 02, 2009, 20:12:44 »
Lainaus
Ääh, tuli vain mieleen yksi kysymys. Eli miten Percy onnistui siinä ihmeellisessä miekkatempussaan Lukea vastaan Salamavarkaan alussa? Siis kun muistaakseni Luke sanoi, että pitää pienen näytöksen. Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että Percyn päälleen kaatama jäävesi auttoi, mutta voiko sellainen "irrallinen" vesi toimia?

Percyn isähän on merenjumala, joten Percy saa energiaa kaikesta vedestä, vaikkei se olisikaan merivettä. Juuri tuo Percyn kaatama vesi 'latasi Percyn akut' (hänen omin sanoinensa!) ja antoi hänelle lisäenergiaa (vaikkei hän ollut vielä edes saanut tietää vanhempaansa. :))
Ahaa, niin arvelinkin, mutta hyvä kun sain varmistuksen. Ihmettelen vain, että jos kaikki yrittivät etsiä merkkejä Percyn isästä, eivätkö he olisi tajunneet edes jonkun verran siitä, kun Percy niin ylivoimaisesti voitti Luken. Mutta Lukenkin mukaan se oli vain hyvää tuuria. Ja Percyhän oli leirillä omasta mielestään hyvä vain melonnassa. Eikö se anna jo selviä merkkejä?

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Marraskuu 03, 2009, 21:54:39 »
^Mutta he eivät osanneet heti ensimmäisenä ajatella Poseidonia, sillä hänellähän oli sopimus, ettei saisi tehdä enää lapsia. Ja jos en nyt aiivan väärin muista (joka saattaa olla hyvinkin mahdollista, enkä pysty tarkistamaankaan kun kirja on kaverilla lainassa) niin Kheiron oli tainnut epäilläkin jo tuota. Jotenkin sain sellaisen käsityksän.

Aa! Tuo uusi Percy Jackson posteri! Aivan... *sanaton* Mahtava!
Eijaksaoodottaa*lallaa*

Elva, saattaa johtua siitä, että Groverin näyttelijähän on jo 25 ainakin. Ja kirjassahan se näytti vasta 12 vuotiaalta ;__; Nyyh. Miten vanha se sitten on viimeisissä elokuvissa? No kai se sitten sopii tuohon.
Sama pätee myös noihin Percyn ja Annabethin näyttelijöihin. Olen kyllä jo sulattanut sen, että he ovat jo ~16 vuotiaita, mutta entä myöhemmissä leffoissa? Mmh. Mutta toisaalta, tuo Percyn näyttelijä on aika ihana :D En kyllä vaihtaisikaan. Tuntuu sopivalta rooliin. Mutta tuo Annabeth ja ruskeat suorat hiukset... Kai se sitten... sopii... :/

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Marraskuu 04, 2009, 18:31:59 »
Orvokki, joo, mä en käsitä miksi ne heittää jotain kaksikymppisiä tyyppejä näyttelemään lapsia :/ Enkä käsitä sitäkään, ettei ne tuottajat/vastaavat ole ilmeisesti lukenut  sanaakaan Annabethin kuvauksesta, jos laittavat sille tuollaisen näyttelijän :c Eikö Riordan ole ollut ollenkaan mukana tekemässä elokuvaa?
Samaa mieltä olen minäkin. Joko Riordan ei ole mukana, mikä on hassua, tai sitten hän antaa elokuvan mennä aivan hassunkuriseksi..

Luen taas melko pitkästä aikaa Salamavarasta ja heti alkoi jännittämään. Kirjassa on kuitenkin niin paljon kaikkea 'epäoikeaa', että jännittää nähdä, kuvaavatko ne ollenkaan mielikuviani. :) Muuten nuo julisteet ovat todella hienoja. :)

//Niin, ajattelinkin pohtia tätä asiaa täällä, mikä nyt taas putkahti mieleeni. Tuli joskus tässä mieleen, että millainen yksityisyys oikeastaan Puoliveristen leirillä puoliverisillä on? Hehän nukkuvat kaikki samassa tilassa, eikä koko mökissä ole kai muuta huonetta. Ainakaan siitä ei ole mainittu mitään. Missä leiriläiset vaihtavat vaatteet? Eikö heillä oikeastaan ole mitään muuta yksityisyyttä, kuin vessat? Onkohan se vähän huonosti ajateltu, vai onko minulta jäänyt taas kerran jotain huomaamatta? :D Ja tuli muuten mieleen, että miten leiriläiset käyvät yöllä vessassa, kun ne harpyijat, vai mitä ovatkaan, hyrräävät siellä ulkona? Minun käsityksen mukaan vessat ovat erillisessä rakennuksessa, kuin mökit.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2009, 17:23:25 kirjoittanut Raimei »

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2009, 21:15:07 »
Okei, pitäisiköhän kohta tehdä leffalle oma topic vai puhutaanko tässä nyt ihan aluksi täällä tästä?

Mutta. Voi ei, hehkutukseni nousi nyt pilviin.

Uusi traileri: Klik!

Aivan mahtava! Oikeesti. (This is a pen! :D) Jajaja... ää en kyllä jaksa oottaa. Toi Percyn näyttelijä on kyllä tosi ihanan näkönen ja tollanen :D Ei kyllä oikeesti koskaan oo tullu muista tollasista päähenkilöistä kunnollista tollasta että voi että toi näyttelijä on ihana yms. Muttamutta. Voi ei oon kyllä nyt aivan pilvissä ton trailerin myötä :D En jaksa millään oottaa.

Mutta joo Raimei: niinhän se on, ei heillä oikein yksityisyyttä :D Ehkä he vaihtavat jossain... Nojaa, Percyllä aika helppoo kun ei oikein oo siellä muita yms mutta kai ne sit vaihtaa jossain kun käy suihkussa niin siellä. Tai sitten ne ei vaan välitä :D Mutta joo toi yöllä vessassa käynti... Ehkä ne jotenkin kuitenkin pääsee käymään, tai sitten niiden pitää vaan pidätellä :DD

Mutta en kyllä jaksa odottaa seuraavaa kirjaa suomeksi (yritän kyllä koko ajan enkuks) ja tota leffaa. Tuleehan se suomeen tuolloin helmikuussa? Suutun kyllä tosi pahasti jos ei. Mur.