Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 105544 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Lemoni

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #250 : Toukokuu 14, 2008, 17:22:18 »
Metallica on absoluuttisesti parasta mitä on maan päällä tällä hetkellä tallustelemassa ja musaa tekemässä, joskin taso on hieman laskenut alkuajoista. Olen kuunnellut Metallicaa niin kauan kun olen oikeata musiikkia kuunnellut enkä ajatellut lopettaa ihan heti. Parhaita biisejä: Wherever I may roam ja Master of puppets

Iron Maiden - siinä toinen suosikki jota en voi oikein perustella. Olen kuunnellut melkein yhtä kauan kuin Metallicaa ja nämä kaksi kärkeä jaksavat pauhata stereoissa ja mp3:ssa koko ajan. Iron Maidenin paras biisi on ehdottomasti Fear of the dark.

Green Day, koska Billie Joe on suurin idolini. Paras biisi on Minority.

scorpy

• Ankeuttaja
« Vastaus #251 : Toukokuu 28, 2008, 20:49:31 »
Minä suosin yleensä enemmän kotimaisia bändejä. Lempparinikin ovat suurimmaksi osaksi niitä:

Poets of the fall
Ehdoton ykkönen! Jokainen levy yhtä mahtava ja biiseihin ei kyllästy vaikka kuuntelisi 100 kertaa peräkkäin. Aivan käsittämätöntä! Omistan kaikki kolme levyä.

Chisu
Chisuun ihastuin oikeastaan vasta viime viikolla, kun katsoin hänen konserttiaan telkkarista. Mahtava laulaja, mahtavia biisejä ja plussana, tekee musiikkinsa itse! Voisin melkeimpä sanoa jo Chisua lempilaulajakseni. Levyä en vielä omista :(

Sitten muita hyviä on mm. Santa Justa Klan, Jenni Vartiainen ja Elviira, mutta eivät nuo vedä vertoja Potf:lle ja Chisulle.

niistasikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #252 : Kesäkuu 02, 2008, 19:50:22 »
Aika vaikea mainita vain yhtä lempibändiä, tai kahta tai kolmeakaan, mutta esittelen nyt kolme, jotka ovat olleet eniten kulutuksessa lähiaikoina.

Paramore
En muista milloin törmäsin kappaleeseen Misery Businessiin, mutta se ainakin kolahti heti, koska musa oli piristävää ja siitä tuli hyvä fiilis. Hayleyllä on ihana ääni ja se sopii loistavasti noihin biiseihin, joista mun lemppareita ovat That's What You Get, For a Pessimist I'm Pretty Optimistic, Let the Flames Begin ja Here We Go Again. Ja Fenceskin.

Billy Talent
Kun kuulin ensimmäistä kertaa Fallen' Leavesin, ajattelin: onpas huono. Jonkin ajan kuluttua laajensin (jostain syystä) biisikantaani Billyjen osalta, ja rakastuin The Exiin ja Surrenderiin, jotka ovat kovassa kulutuksessa, mutta niitä vaan jaksaa ja jaksaa kuunnella.

AFI ( = A Fire Inside)
No, AFIstakaan en aluksi pitänyt, koska kuuntelin ehkä huonoimman biisin heiltä, eli Miss Murderin, josta en pitänyt sitten yhtään. Kunhan vaivauduin laajentamaan mm. Love Like Winteriin, tykkäsinkin ja kuuntelin Girl's Not Greyn, This Time Imperfectin ja Silver & Coldin, jotka upposivat kuin.. veitsi voihin. :---D

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #253 : Heinäkuu 08, 2008, 12:36:15 »
Negative
Ngt on ollut "kestoykkösenä" siitä asti kun innostuin tästä ensimmäisen kerran, eli vuonna 2005. Pidän Jonnen äänestä, biisien sanoista, musiikista ylipäätään. Karma Killer on ehdottomasti paras levy Negativelta.

Rendez-Vous
Rendezzeissä pidän Juffin, hmmm, ehkä hieman erikoisesta laulu äänestä ja biisien sanoista, joista jotkut ovat välillä lähellä omaa elämääni. Myös poikien kohelluksesta saa yleensä aika makeat naurut. ;)

Matthau Mikojan
Matthaulla on aivan järjettömän hieno ääni. Se rauhoittaa tilanteen mukaan, kuten yhtälailla innostaa. Myös Matin aikainen Bloodpit kolahtaa.

The 69 Eyes
Tähänkin on pakko heti ensimmäisenä mainita Jyrkin ääni. Matthaun lailla se on rauhoittava ja innostava. Biisit ovat erittäin tarttuvia, lempibiiseiksini voisin mainita ainakin Lost Boys, Brandon Lee, Star Of Fate ja The Chair.

Tuossa oli vain murto-osa lempibändeistäni, muita hyviä bändejä ovat mm. Guns N' Roses, Mötley Crüe, Uniklubi, Children Of Bodom, HIM, Private Line....
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #254 : Heinäkuu 13, 2008, 12:35:24 »
My Chemical Romance

Tykkään musiikista ihan mielettömästi, ja rakastan Frankieta ja Geetä ja varsinkin Frerardia :D *köh* parhaat biisit on varmaan You know what they dot to guys like us in prison (menikse oikeen? lauseiden sanajärjestys ei oikeen oo mun ominta alaani.) ja I'm not okay (I Promise) vanhemmasta MCR:stä tykkään enemmän, mut kyllä uudempaakin kuuntelee

Green Day

Ihan järkyttävän hyvää musiikkia. Tykkään kans paljon, en nyt osaa nimetä mitään lempparibiisiä. Holiday? Kaikki Dookien biisit on hyviä <3

Good Charlotte

Kaverin kautta tutustuin (niinhän näihin kaikkiin :D), kuuntelin I don't wanna be in loven (Dance floor anthemin) ja rakastuin ihan kympillä. Lemppareitani ovat I just wanna live, I don't wanna be in love The River, Lifestyles of rich and famous. Tykkään tästä musiikista ja ihkutan kympillä Joelia ja Benjiä.

Aiden

Tykkään tästäkin, olen nyt kaks kuukautta metsästänyt yhtä ainoaa albumia, Convictionia, enkä vieläkään ole löytäny, vähänkö pännii. Tietokoneen taustakuvana on wiL <3 Hih. Lempparini ovat One love ja Die romantic.

Huhhuh, kyllä noita muitakin on mut... armoton laiskuus iski :D

// muoksimaan.

Mindless self indulgence.

Jumalattoman hyvää musiikkia, en oikeen voi muuta sanoa :D lemppareita ovat Shut me up (oiiii, se video on HIANO!), Straight to video, Kill the rock ja Dickface. Hianoi biisei kaikki, tykkään tosi paljon. Never wanted to dance - oh, se on tosi hyvä. :D

Ehdottomasti kaikkein paras on tottakai Tokio Hotel <3 Ja että mikäkö bändissä kiehtoo? Kaikki. Bändin laulut ovat aivan ihastuttavia, ne ovat tunnetta täynnä. Yksikään laulu ei ole pelkkä laulu, jokaisella laululla on oma tarinansa joka ilmenee sanoista. Tokio Hotelin laulaja, Bill Kaulitz on sanoittanut muutamien ammattilaisten avun kanssa kaikki laulut. Ja sen huomaa <3 Ah, minä niin rakastan TH:ta <33 Bändi on tunnetta täynnä, muttei pelkissä lauluissa. Bill ja hänen identtinen kaksoisveli Tom ovat niin ihania yhdessä. He ovat taikuutta. Kumpikaan ei voi elää ilman toista.
Parasta kappaletta ei yksinkertaisesti ole. Kaikki kappaleet ovat niin hienoja, niin upeita, ettei niistä voi mitenkään valita parasta. Mutta muutamia mainitsemisen arvoisia ovat Reden, Rette mich, Geh & Durch den Monsun.

Jotain kuoli sisälläni luettuani tämän tekstin.

Jotain kuoli minunkin sisälläni luettuani tämän tekstin. Eikä se ollut positiivinen kommentti.

[/quote]

sama.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2008, 15:27:44 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #255 : Heinäkuu 13, 2008, 13:29:49 »
Apulanta
Onhan sen oltava todella hyvä, kun olen jaksanut melkein neljä vuotta kuunnella ja ihailla. Parasta kappaletta en osaa sanoa, koska monet, joista pidän, ovat niin erilaisia keskenään ettei niistä voi valita parasta. Hyviä kuitenkin ovat esim. Syntisten pelastaja, Tuhka ja veri , Tunnit ja ...Silti Onnellinen.

Nightwish
Tämä onkin jo sitten ihan erilaista. Nightwishia tulee paljon kuunneltua, jos on huonolla tuulella tai väsynyt. Ehdottoman hyvä livebändi myös. Mielestäni parhaimmistoa kappaleissa ovat While your lips are still red ja Wishmaster.

HIM
Olen tykästynyt todella paljon moniin kappaleisiin, mutta tietyn mielialan vallitessa Gone with the sin (joka oli muuten ensimmäinen HIMin kappale jonka kuulin silloin pari vuotta sitten), Behind the Crimson Door ja Beautiful ovat ehdottomasti hienoimmat. Livenä todella hyvä bändi myöskin.
imagine none of this is real

Cindu

• Ankeuttaja
« Vastaus #256 : Heinäkuu 13, 2008, 21:20:42 »
No Anna Abreu ja Avril Lavigne ovat hyviä laulajia mielestäni (: Bändeistä varmaan on joku Tiktak, Apulanta, suga babes ja tälleen. : ) Anna Abreulla on mielesestäni aivan ihana ääni ja hänellä on mahtava kielitaito. Avril Lavigne on upea ja ääni on aivan ihana. Ihailen hänessä myös sitä että on itse keksinyt biisien sanat. Aivan mahtavia biisejä. Apulanta on ihan kivaa musiikkia sellasta, normaalia. Tiktakilla on hyvää musiikkia ja jäin kaipaamaan bändiä.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #257 : Heinäkuu 14, 2008, 21:09:08 »
Sturm und Drang: On ehdottomasti ykkösenä! Joo, en fanita sen takia, koska pojat on söpöjä (jaa, no ehkä siksikin..) vaan koska rakastan Sturmisten musaa ja olen tykästynyt siihen täysin. Arvostan tosi paljon heidän tekemäänsä työtä ja ihailen soittotaitoja. Linmanien tekemät biisit on loistavia. Ykkönen on ehdottomasti kuitenkin Forever

PMMP: on tokana. Bändillä on miljoona hyvää biisiä, laulu on kaunista ja sanat hienoja. Ehdottomasti paras biisi on Joutsenet

Lisäksi olen aina fanittanut TikTakkia, jolla on just kovia biisejä. Lisäksi Paramoren That's what you get on ihana :) Lisäksi Nightwish on tosi hyvä. Maailma on täynnä niin hyviä bändejä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #258 : Heinäkuu 19, 2008, 12:46:58 »
Ai mikäskö on paras? No se on tietysti makuasia mutta tässä on muutama oma suosikkini:

Green Day : ennen inhosin tätä bädiä lähes yli kaiken, mutta sitten kun pyörin Youtubessa ja löysin heidän bisinsä nimeltä When i come around inhoni hiipui tosin osittain hyvän musavideon takia. Toinen hyvä kipale on Minority ja Basket Case:kin on aivan kuuntelemisen arvoinen. Eli pidän eniten noista Green Day:n vanhemmista biiseistä.

Guns N' roses : tästä olen pitänyt käytännössä katsoen niin kauan kun jaksan muistamaan. Erityisesti kitaristi Saul Hudson aka Slash on aivan loistava ja onkin valittu useaan otteeseen maailman parhaaksi kitaristiksi tällä hetkellä. Harmi vain, että alku peräinen kokoonpano on jo hajonnut ja Nykyään bändissä on enään yksi alkuperäisjäsen nimeltään Axel Rose joka on solisti. Muut tekivätkin sitten toisen bändin nimeltän Velvet Revolver, mutta ei siitä sen enempää.

Elikkäs näitä kuuntelen pääasiassa juuri tällä hetkellä..
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #259 : Heinäkuu 19, 2008, 22:32:12 »
Tänne olen tainnut kirjoittaa vuosi sitten silloiset "parhaat" bändit. Mutta vuodessa musamaku ehtii laajeta paljon.
Elikkä itsellä on kuuntelussa paljon bändejä. Erikseen on sitten ne 15 - 18 lempparia. ja sitten ne 5 - 10 kaikkein "rakkaimpia"

Sitten listailemaan... heh heh ^^
Aloitetaan niistä ihan ensimmäisistä (Ei missää järjestyksessä):

[1] Kotiteollisuus. Eli näitä ensimmäisiä raskaampia bändejä itselle. Vähän yli puolitoista vuotta on tullut kai kuunneltua. Helvetistä Itään oli itselle SE levy, vaikka nykyään itselle kyseinen levy ei olekkaan bändin paras niin silloin oli. Bändin "fanitus" vain yltyi 7 ja Iankaikkinen levyjen myötä, ja sitten viimeistään Kuolleen kukan nimi ja Tomusta ja Tuhkasta olivat ne lopuliset niitit. Itselle se "äijäbändi", vaikka serkku onkin yrittänyt aivopestä Black Label Societyn kuuntelijaksi. Pari kertaa tullut todistettua livenä, Ruisrockissa 07 ja Tarvashovissa myöhemmin syksyllä, kummallakaan kerralla ei jättänyt kylmäksi. Paras levy taitaa olla se Kuolleen kukan nimi, levyllä kun nyt niitä ikihittejä on. Ja niistä ikihiteistähän kovimmat taitaa itselle olla Rakastaa/Ei rakasta, Yö Päivää Keinuttaa ja Kädessäni.

[2] Mokoma. Toinen bändi Lappeenrannasta. Joskus KT:ta kovempi, mutta joskus taas vaisumpi. Kotiteollisuudesta tämä kiinnostus bändiin taisi lähteä.
Kuoleman laulukunnaat oli se ensimmäinen levy, jonka bändiltä hommasin. Heti ekalla biisillä taisi ottaa niskalenkin. Tämän Maailman Ruhtinaan Hovi, Luihin ja Ytimiin ja Kurimus plus Viides Vuodenaika (ja ne DVD:t) ovat sitten jatkaneet tätä huumaa. Bändissä natsaa se raivokkuus, mutta sitten taas tietyissä kohdissa ne slovarit. Livenä en ole nähnyt, pitäisi kyllä nähdä vielä tämän elämän aikana. Kovinta levyä on paha sanoa, koska kaikki ovat hyviä. Mutta biiseistä on pakko mainita Kasvot kohti itää, Sarvipää ja Vade Retro Satana

[3] Swallow the Sun Mahtava bändi, Ei voi muuta sanoa. Bändin Death/Doom on itselle todella "herkkua". Tutuistuin vuosi sitten ja levyt hommasin viime talvena. Bändin melankolisuus, agressiivisuus ja haikeus on itselle mieleen. Bändi onnistuu vakuuttamaan joka levyllä. Itse ensimmäinen kappale bändiltä, jonka kuulin oli Hope. Mutta biisi, joka sai minut ostamaan kyseisen Hope levyn oli "julman kaunis" Justice of Suffering. Tästä sitten lähti myös kiinnostus eräseen toiseen bändiin. Hope tuli kuunneltua moneen kertaan. Sellainen "tuttu ja turvallinen" levy. Mutta sitten Ghost of Loss vakuutti
ehkä vielä enemmän. The Morning Never Came on kuitenkin itselle se bändin paras levy. (Se levyn aloittava intro). Top 3 biisithän ovat Justice of Suffering, Fragile ja Out of This Gloomy Light Ja Plaguetahan odotellaan innolla 8)

[4] Insomnium Insomnium iskee itselle myös, olenhan Melodeathin ystävä. Kiinnostus bändiin heräsi, kun luin keikka-arvostelun Imperiumista. Mortal Share vei sieluni ja Above the Weeping World loputkin siitä. AtWW on itselle yksi parhaimpia levyjä mitä olen kuullut. Ja niin on itse bändikin. debyyttilevy on ehkä vielä vähän raakile, mutta Since the Day It All Came Down on jo melkein AtWW:n tasoinen. Ja mikä bändissä kolahtaa? Ne kitarat ja melodiat. Mortal Share, The Killjoy ja In the Groves of Death ovat ne 3 mieluisinta.

[5] Katatonia Kaikki taisi lähteä Justice of Suffering:sta, ja sitten biisit nimeltä My Twin ja July jatkoivat siitä. Melankolisuus, haikeus, epätoivoisuus ja se kaikki joka biiseistä ja siitä musasta lähtee on niin hyvää, että. Levyt Discouraged Ones:ta -> Great Cold Distance:sta löytyy. Ja nuo "ääripäät" ovat ne lempparit. Kuopirockiin piti Bändiä lähteä katsomaan, mutta enpäs sitten pääsekkään. Omerta on se ykkösbiisi itselle.

[6] Moonsorrow Pitihän yksi Folk Metal bändi listalle ottaa. Moonsorrowin "BlackFolk" (mikänimi) iskee itselle kovaa. Bändiltä löytyy niitä rellestysbiisejä ja melankolisia biisejä, ainiin ja 25 - 30 minuutin eepokset. Uusi bändi itselle ja levyistä puuttuu kaksi vielä. Paras biisihän on se juomalaulu; Tulkaapa Äijät 8D

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #260 : Heinäkuu 20, 2008, 00:25:05 »
Tämä hieman vahingoittaa punk-leimaani, mutta jo monen vuoden ajan olen fanittanut aivan pakkomielteisesti Olavi Uusivirtaa. En pelkästään musiikkipuolta vaan lähestulkoon kaikkea, mitä hän on jo ehtinyt kokeilemaan. Se mies on vain yksinkertaisesti niin ihana. Monilahjakkuus. Mutta nyt keskityn kuitenkin hänen musiikkiinsa. Ääni saa minut kananlihalle ja sanoitukset herättävät päässäni ajatuksia. Mikäs sen parempi? Ja soitto toimii. Minulla on kolme levyä, joista en pysty valitsemaan parasta. En vain osaa päättää. Tämän hetken biisisuosikkini sentään tiedän: Me ei kuolla koskaan-levyn Betonikaupunki.

Sitten enemmän omalle alueelleni. Nimittäin: The Sex Pistols. Monia kertoja olen miettinyt, että mikä ihme minut saa sitäkin kuuntelemaan. Vastaus taitaa olla heidän asenteensa, joka kuuluu lävitse jokaisesta biisistä. En menisi kehumaan Johnnyn lauluääntä, mutta heidän juttunsa selvästi toimii juuri sellaisena, miltä se minulle kuulostaa. Äitini on sitä mieltä, että eihän se ole edes musiikkia, mutta itse silti sitä sellaisena pidän, ja sanomaakin on ihan riittämiin.

Suosikkibändini vaihtelevat miltei päivittäin ja mielialojen mukaan, mutta etenkin ilman Olavia päiväni on piloilla.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Meew

• Valkea susityttö
  • Vuotislainen
  • Kelmit for ever
« Vastaus #261 : Heinäkuu 21, 2008, 16:34:00 »
Ehdottomasti kaikkein paras on tottakai Tokio Hotel <3 Ja että mikäkö bändissä kiehtoo? Kaikki. Bändin laulut ovat aivan ihastuttavia, ne ovat tunnetta täynnä. Yksikään laulu ei ole pelkkä laulu, jokaisella laululla on oma tarinansa joka ilmenee sanoista. Tokio Hotelin laulaja, Bill Kaulitz on sanoittanut muutamien ammattilaisten avun kanssa kaikki laulut. Ja sen huomaa <3 Ah, minä niin rakastan TH:ta <33 Bändi on tunnetta täynnä, muttei pelkissä lauluissa. Bill ja hänen identtinen kaksoisveli Tom ovat niin ihania yhdessä. He ovat taikuutta. Kumpikaan ei voi elää ilman toista.
Parasta kappaletta ei yksinkertaisesti ole. Kaikki kappaleet ovat niin hienoja, niin upeita, ettei niistä voi mitenkään valita parasta. Mutta muutamia mainitsemisen arvoisia ovat Reden, Rette mich, Geh & Durch den Monsun.
Tam ja Fahr, Sirius ja James. << heitä minä kadehdin, koska heillä on ystävä mitä ilman ei voi elää, heillä on ystävä kenen puolesta kuolisi. Heillä on ystävä kenestä välittää, ketä pitää omana veljenään. Sellaista rakkautta, sanatonta viestintää ei näe joka päivä. Kiitos. <3

Girlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #262 : Heinäkuu 25, 2008, 16:57:12 »
Kaikillahan on oikeus omaan uniikkiin mielipiteeseensä? Noh, tässä minun mielipiteeni:

Ilman mitään miettimisiä vastaan että maailman paras bändi tietenkin The Black Eyed Peas. Joo, ehkä bändi on eronnut, mutta mikä estää minua pitämästä sitä maailman parhaana? Seuraava kysymys taisi olla, mikä bändissä kiehtoo, joten vastaan että kaikki. Jokainen kappale on kepeä, hyvä, päähän soimaan jäävä (hyvällä tavalla) ja kappaleiden musiikkivideot on aivan upeita. Jokainen bändin jäsen (Fergie, Will.i.am, Apl.de.ap, Taboo) on erinäinen persoona, mutta kun he alkavat soittaa, he täydentävät kaikki toisiaan ja kappale on täydellinen. Biiseistä pitäisi varmaankin mainita Pump it, Hey Mama, Shut up, Don't Phunk with My Heart ja My Humps.

Sitten vastaan, että maailman paras artisti on Elastinen. Ei aavistustakaan, miksi pidän Elastisen musiikista. Jotenkin vain pidän Elan äänestä, kappaleiden sanoista ja kokonaisuudesta. En ole minkään muun suomiräppärin fani, mutta jotenkin Elastinen vain kolahti. Häivytään-kappale varmaan sai kyseisen artistin tämän tytön päähänpinttymäksi. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, Elastisesta pidetään.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #263 : Heinäkuu 26, 2008, 11:58:23 »
Mun pitää kyllä miettiä tätä ja pitkään. En mä niin yleensä musiikin päälle tietä, suoraan sanottuna paskaakaan.
Nykyäänkin mä kuuntelen suurinpiirtein vaa radioo, ja tyydyn siihen mitä sieltä tulee.. Onhan mulla sitten ihan
mp3, ja siellä aika paljon eri bändeiltä/artisteilta sellasia "yhden hitin"-ihmeitä... Mut tässä muutama, mitkä oikeesti
on kolahtanu nii, että voisin jokusen levynkin joskus ostaa.

Frank Sinatra
Ekan kerran kuulin (ainaki tietoisesti o_o) hänen musiikkiaan elokuvassa What Women Want ja siinä soitettii
ainaki kappaleet I Won't Dance sekä I've Got You Under My Skin. Tykästyin ainaki tohon ekaan mainitsemaani
ja oli sitten pakko vaan hankkia lisää Sinatraa. Sellanen klassinen, komea miehen ääni tekee suuren vaikutuksen. Just
sellasta vähän vanhempaa musaa, josta jaksaa vielä innostua, vaikka onhan se vähän hassua et 17 (sillon taisin olla 15
tai 16 ku innostuin) tykkää jostai tälläsestä..? Sinatra muutenkin esittää ne kappaleet sillee, että sanoistaki saa jotai
selvää, mikä mun mielestä on aika tärkeetä. Fly Me to The Moon on varmasti Sinatran paras.

Apulanta
GO FINLAND GO! Apulannasta oon pitäny tosi tosi tosi kauan. En tiedä johtuuko se erikoisesta sanoituksesta, mikä ehkä
just sen takia tekee Apulannasta niin hyvän vai mistä sitten. Hyvä melodia? :D En todellakaa osaa sanoa enempää mitää,
ainakaa mitää mikä olis järkevää.

Zen Café
Tässäki on niin kauniit ne sanoitukset, ja ku ei oo mitää "vittu perkele tapan sut jeejejjeee", vaan jotai kaunista ja nokkelaa.
Jotenki sitä murheet unohtuu näiden biisejä kuunnellessa.. Mitä muuta vois sanoa? GO FINLAND GO! :D

Hugh Laurie
Ups ei puhuttukaa näyttelijöistä :D. No ei, kyllä mielestäni tämä herra osaa myös laulaa. Sellanen aika tavallinen, ei erikoisesti
massasta erottuva, ellei sit Laurie ala vetää jotai pikkuoravaääntä, niinkuin hänen sekä Stephen Fry'n esittämässä kappaleessa
Hey Jude, mikä siis alkuperäisenähän kuuluu Beatleseille. Mut varsinkin ne kappaleet, mitä Laurie esittää hänen sekä Fryn
sketsisarjassa on ihan sika hyviä, ainaki suurinosa. Niissä on hauska, nokkela sanoitus ja hyvä melodia. Niillä on jopa ainoa räppi-
biisi, mitä pystyn sietää, sillä muuten se genre on syvältä arsesta. The Polite rap on muuteki hyvä, sillä se on parodiaa.

Muita mistä pidän on esim. Coldplay, Three Days Grace, Fall out boy, Guns N' Roses.. jne

Spirit C

• Ankeuttaja
« Vastaus #264 : Heinäkuu 30, 2008, 09:49:14 »
No, ehdoton lempilaulajani on Anna Abreu. Mielestäni Anna Abreulla on tosi ihana ääni, ja hän on hyvä laulaja. Lisäksi hänellä on ihania kappaleita. Toinen lempilaulajani on Katri Ylander. (Näköjään molempien musiikista tykkääminen on lähtenyt Idolsista). Katrilla on niin ihana ääni, ja hyviä kappaleita. Mielestäni Katrin otinen albumi on parempi kuin se ensimmäinen.

Ja vielä yksi lempilaulaja; Vanessa Hudgens. Mielestäni Vanessalla on ihana ääni, ja olen kuunnellut tämän levyä silloin tällöin. Se, että tykkään Vanessan kappaleista johtuu varmaan siitä että Vanessa näyttelee Hgih School Musicalissa.

Sitten lempibändeihin. Indica on mielestäni tosi hyvä, niin omaperäiset kappaleet ja ihanat sanoituksetkin <3 Tiktak on kanssa tosi hyvä, harmita että se lopetti soittamisen. Kuuntelen vieläkni Tiktakin musiikkia - siis joskus.
Lisäksi tykkään Jenni Vartiaisen musiikista, vaikken erityisemmin fanita Jenniä... Mutta ne kappaleet ovat tosi hyviä.

Rosella

• Ankeuttaja
« Vastaus #265 : Elokuu 04, 2008, 17:53:47 »
Ensinnäkin miun mieleeni tuli tietysti Avril Lavigne, jota olen 9 vuotiaasta asti fanittanut täysillä. Avril on yksinkertaisesti älyttömän lahjakas. Hän säveltää kaikki biisinsä itse. Toinen syy miksi Lavigne on niin paras niin, että Avrililla on ollu aina oma tyyli mitä mie oon aina ihaillu :) Kesäkuussa olin Avrilin keikalla, joka oli tosi energinen ja muutenkin aivan mahtava <3 Eniten tykkäsin Under my skinin aikasesta Avrilista. Lempibiisiä avrililta en osaa sanoo, koska se muuttuu koko ajan. Tällä hetkellä se kuitenki on Under my skiniltä Freak Out. No torstaina oon menossa parturiin ja värjään samanlailla hiukset kun avrililla oli Under my skinin aikaan. Eli jos se sanoo jotain...

Toiseksi parhaaksi bändiksi listallani on noussut Sum 41. Aloin kuunella bändiä vasta äskeittäin, mutta silti se on jo paras avrilin jälkeen :D Sum 41: sen laulaja Derec Whibley onkin Avrilin mies, että että :P Ja muutenkin soittavat hyvin ja huumorilla. Lempibiisejä on Still Waiting, Whit me, Fat lip ja Underclass hero.

Kolmas onkin Apulanta bändi on ollu pari vuotta ja ykkös musiikin joukossa. Livenä en oo vielä päässy näkemää, mutta mutta ens vuonna yritän päästä ankkarockiin kattomaan Apista. Parasta biisii en todellakaan osaa sanoo :)

Neljänneksi paras :DDD on Paramore! Paramoree on kuunnellu semmosen vuoden verran. Bändin löysin suosikin levyarvostelu sivulta. Hayley vaan on paras. Parhaita biisejä on Pressure ja We are broken.

Ja sitten Metallicaaki kuuntelen pikkasen. En nyt nii paljon ku yllä mainittuja. Parhaita biisejä bändiltä on unforgiven ja one.

Tulipas pitkänpitkä sepostus ^^'

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #266 : Elokuu 06, 2008, 14:44:21 »
Marssit. Marssit. Marssit.

Eli 30 Seconds to Mars, jota olen fanittanut (kovasti) n. 8kk, ja josta kuulin about 2v. sitten ?
Ensimmäinen syy on musiikki. Olen muuttunut ns. rokimpaan makuun musiikissa, ja marssit kolahtivat heti. En sanoisi että Jared karjuu, vaan huutaa, mutta silti hän onnistuu siinä prkl hyvin. Ja rummut soivat joissain kappaleissa upeasti. Sanatkin osuvat aivan nappiin, ja niissä on sanomaa.
Toinen syy on mielenkiintoiset bändin jäsenet. Jared, Shannon ja Tomo ovat vain niin huvittavia yhdessä. :D Heille repeää jokaisen haastattelun aikana. Ja plussaa tulee luontoystävällisyydestä; Jared on (ainakin kasvissyöjä) vegaani, ja heidän bussinsa kulkee luontoystävällisesti.
Kolmas syy on yksinkertaisesti ns. 'silmäystävällisyys' (:D) eli herkut miehet. Jos musiikkivideossa on jotain ällöttäviä karjuja, tykkääkö sitä katsoa? Marsseilla ei ole sellaisia näkynyt, joten; Njam<3

Sitten on lemppareina vielä; Fall Out Boy ja Paramore. Molempien uusimmat levyt onnellisesti omistan, ja pari vanhojen levyjen kipaleita. Fall Out Boy on niiiin koukuttava, Beat It -kappalettakin kuuntelin 2h putkeen ja vieläpä pelkkää alkua (rummut+Patrickin kitara<3). Patrickin ääni on vain niin kaunis miehelle.

Muita joista en nyt ala kertomaan; Paramore, Escape the fate, Atreyu, Muse, Bless the Fall, Bullet for my valentine, Guns 'n' roses, Metallica, AFI, Happoradio, Turmion kätilöt.. katso profiilini, siellä on kaikki:)

Jotain kuoli sisälläni luettuani tämän tekstin.

Jotain kuoli minunkin sisälläni luettuani tämän tekstin. Eikä se ollut positiivinen kommentti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2009, 16:24:31 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #267 : Elokuu 23, 2008, 14:23:09 »
Jo yli vuoden yksi ehdottomista suosikeistani on ollut Tegan and Sara. Bändi ui vastavirtaan musiikkiteollisuudessa ja he ovat ehdottoman upeita ja avoimia ihmisiä. Ainut bändi, jota todella fanitan. Yhtäkään huonoa biisiä en ole yhtyeeltä kuullut. Saraa lainatakseni "How can you not relate to us. We're like hearts on a sleeve. How can you not relate to human condition, you fucking asshole?", eli täytyy olla täysin tunteeton, jos ei voi samaistua Teganin ja Saran biiseihin. Vaikka tyttöset ovatkin lesboja ja laulavat tyttöjä kohtaan tuntemistaan tunteista, voi heterotkin niihin samaistua sillä samoja asioita me kaikki käymme suhteissa läpi. Ja tärkeintä, Tegan ja Sara kirjoittavat ja säveltävät biisit ITSE, toisin kuin useat bändit nykyään. Bändinä Tegan and Sara on kuin kaksi sooloartistia yhdistettynä, sillä tytöt eivät kirjoita yhdessä, ja laulavat toistensa biiseihin vain taustoja. Vaikka bändi laulaa lähinnä rakkaudesta, löytyy heidän kappaleistaan myös kannanottoja heitä koskeviin asioihin, kuten Saran I Was Married, jossa lauletaan: "They seem so very scared of us / I look into the mirror / For evil that just does not exist / I don't see what they see" viitaten homoseksuaalisuuden paheksuntaan.

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #268 : Elokuu 26, 2008, 21:06:36 »
Antic Cafe.
Japanilainen rockbändi, joka soittaa pirteää musiikkia. Biiseissä on tarttuvat melodiat ja kokonaisuus on niin iloinen ja hyväntuulinen, ettei sille voi olla hymyilemättä. Antikusta saa väistämättä NYAPPY-fiiliksen ("happy"). Ja sitten ne itse tyypit. Ne tyypit. Uskomatonta porukkaa. Kun vaan katselee jotain photoshoot-videota YouTubesta tai muuta... eihän sille voi olla nauramatta. Hyvältä näyttää, mahtavalta kuulostaa. Eihän sille voi sanoa ei, kun kuulee Mikun laulavan "LOVE-NYAPPY!"
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #269 : Elokuu 29, 2008, 16:00:07 »
Rush.
Pidän progerockista, ja Rush on kyllä ehdottomasti paras. Neljä vuosikymmentä pystyssä, ja tahti sen kuin jatkuu. Joka levy on hyvä, mikä on sangen kiitettävä suoritus. Geddyn ääni on vailla vertaansa. Kappaleet ovat kerrassaan nerokkaita, loistavia, koskettaviakin, kulumattomia...
Muita ehdottoman hyviä progebändejä ovat Kansas, Saga, Mystery...

Bon Jovi.
"Löysin" kunnolla Bon Jovin parisen vuotta sitten, ja se iski. Edelleen olen (ja tulen olemaan vastedeskin) bändin fani. Aivan jotain mahtavaa, ihan kokonaisuudessaankin. Jonin ääni oli se, joka iski silloin ensimmäisenä; jotain aivan mahdottoman... *sana hakusessa*... ihanaa/upeaa/loistavaa.

Muitakin todella hyviä toki on, mutta tässä kysyttiinkin sitä parasta, joita on kaksi :) Muina mainittakoon: Nirvana, Guns n'Roses, red Hot Chili Peppers, U2...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #270 : Elokuu 29, 2008, 23:34:24 »
Ääks, minun musiikkimakuni on samalla todella laaja ja samalla todella pieni. Enimmääkseen se koostuu rapistä ja rockpopista, sillä lempiartisteihin kuuluvat;

Miley Cyrus, poprock-tyylistä musiikkia laulava 15-vuotias teinitähti. Kappaleet käsittelevät minulle aika tärkeitä asioita, kuten seurustelua ja sellaista "7 asiaa joita vihaan sinussa"-tyylistä peruspotaskaa. Aika kliseistä, mutta Mileyllä on aivan uskomattoman upea ääni.

Julma-Henri, ah tuo "Mun isä kuoli mitä vi**ua sitten"-kappale on niin ihana, paras varmaankin häneltä. Kivoja biisin sanoja hänelläkin, tosin aika rajuja useimmiten, mutta kolahtavat silti todella hyvin. Hän on yksi parhaista, jees.

Toki sitten kuuntelen muitakin artisteja ja bändejä, kuten Cheek, Jonas Brothers, Paramore, ASA, Herrasmiesliiga ja 30 Seconds to Mars. Ja sitten on niitä kappaleita, joita kuuntelen, eri esittäjiltä. Esimerkiksi Katy Perryn I kissed a Girl on tosi hyvä, ja se sai minut tuntemaan että olisin bi. Vähän outoa, koska olen hetero.

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #271 : Syyskuu 28, 2008, 11:42:57 »
Multa noita lempibändejä löytyy, mutta tällä hetkellä rakastan kuunnella semmosta suht pientä, venäläistä punk-bändiä Novgorodista. Tykkään varsinkin, kun en tajua sanoista mitään, ettei sillä tarvii vaivata päätä onko sanat huonoja. Sama juttu oli vuonna 2004, kun löysin, siis sisko löys, semmosen pienen saksalaisen punk-bändin. Jos jotakuta kiinnosta kyseessä on venäläinen F.P.G, sillä on varsinkin toi Fight Club -biisi hyvä, löysin tän bändin utubesta mun lempileffan kautta. No jee... Ja sit Ex Nör Säx - ei muuten tarkota mitään, toi nimi, mutta fpg oli lyhenne, enpäs enää löytänykkään mitä se tarkottaa... pitää kysyä. Jostain syystä tykkään diggailla bändeistä, mistä muut ei tykkää tahi ei oo kuullu. Mutta kyllä mää kuuntelen kuitenkin esim. green dayta ja semmosta. Laulajia on monia, niin kuin on noit bändejä kans. Kerron nyt pari ketä tulee ekana mieleen: Matt Bellamy; Gwen Stefani(en normaalisti tykkää naislaulajista, mut tää oli No Doubtin aikaan hyvä); pää on taas tyhjä; unohtu The Unseenin laulajan nimi, mut kuiteski se ja Justin Sane...

ymymymymym...

rillemoi

• Ankeuttaja
« Vastaus #272 : Lokakuu 01, 2008, 18:33:08 »
EHDOTTOMASTI HANOI ROCKS <3
en osaa muuta syytä sanoa, että mielettömän hyvää musiikkia soittavat<3
"rakastuin" bändiin suunnilleen vuosi sitten, ja siitä kähtien olen kuunnellut ahkerasti bändin musiikkia.<3 jätkät ovat bändissä myös ihania <3*:D

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #273 : Lokakuu 02, 2008, 17:46:51 »
Ehdottomasti parhain on Linkin park. Musiikki on ihanaa, konemusiikilla höystettynä. Eniten kyllä minua koskettavat sanat, jotka sopivat elämääni erittäin upeasti. Jos en pysty selittämään oloani, lainaan Linkin parkin sanoituksia. Se on yksinkertaista rakkautta mitä siihen bändiin tunnen. Biisejä tahdon aina laulaa, rytmin, ja fiiliksen takia. En edes pysty selittämään sitä. Nautinto on kuunnella Linkin parkia illalla, yksin täällä koneella. Sanat jäävät päähän, lohduttavat omalla tavallaan. Eli kaikkia tunteitani biiseillä pystyy heijastamaan. Se saa minut tuntemaan oloni niin kuuluvaksi maailmaan. Eli syvälliseksi hyppelee, joten jätän tähän.

Laulajaa en ole vielä keksinyt, joten valitsen ihan läpällä Cheekin. Kun lauantaina on fiilikset korkealla, tekee mieli feikkiräpätä Cheekin kanssa, luoja tietää miksi. :D
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Kromisade

• Ankeuttaja
« Vastaus #274 : Lokakuu 09, 2008, 08:57:40 »
3 bändiä on ehdottomasti ylitse muiden ja tässä ne tulevat:

Sara Kaskisista kotoisin oleva, vaihtoehtoistaindierockiametallia (mitä nyt sitten onkaan) soittava Sara on ollut elämässäni jo vuodesta 2002 lähtien. Tuolloin kuulin ensimmäisen kerran Saran Tanssiin biisin, joka on ehdottomasti lempparini edelleenkin Saran biiseistä. Joskus 2005-2006 oli aika jolloin en kuunnellut Saraa ja bändi vähän unohtui, mutta loppuvuodesta 2007 löysin Saran uudelleen elämääni ja nyt en aio koskaan unohtaa tätä bändiä, koska Sara on maailman kauneinta musiikkia.

Sturm und Drang Uusi suosikkini. Indian biisin kuunneltuani tykästyin, ostin levyn ja ah, minusta tuli tämänkin bändin fani. Molemmat levyt löytyy, kerran olen bändin livenäkin nähnyt ja uskoisin tykkääväni tästäkin bändistä vielä pitkään vaikken yleensä ole mikään hevin ystävä ollutkaan. :)

Marilyn Manson Olen rakastunut Mansonin musiikkiin vasta joku aika sitten ja olen kuunnellut nyt ahkeraan Youtubesta lähinnä. Täytynee kyllä hankkia mahdollisimman monta levyä tältä herralta, I like it! Harmittaa, että olen missannut herran Suomen keikat, mutta ehkäpä sitten ensi kerralla...

Näiden lisäksi sydämeni alkaa pikkuhiljaa viedä myös CMX

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2009, 14:08:22 kirjoittanut Kromisade »