Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 108175 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa tiixerr

• Heliumpallo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #350 : Kesäkuu 25, 2011, 12:02:07 »
Ehdottomasti Green Day!

Kuuntelen kyllä aika paljon kaikenlaista musiikkia, mutta GD on se tosirakkaus :) Olen kuunnellut sitä kolmen-neljän vuoden ajan jatkuvalla syötöllä sen musiikkia, niin uutta kuin vanhaakin. Omistan GD:n neljä levyä ja loputkin kyllä löytyvät koneelta, josta löytyy myös paaaljon kuvia bändistä ja viime kesäisestä keikasta :) Ja eihän siitä mihinkään pääse, että pojat osaavat soittaa tosi hyvin ja biisit on parhaita!

Muita mahtavia bändejä ovat 30 Seconds to Mars (kaikki biisit ja musiikkivideot on aivan mahtavia!), Escape The Fate (tämä on aika uusi tuttavuus, mutta hyvä bändi, vaikkakin enemmän iskee se Ronnien ajan tuotanto) ja Linkin Park (varsinkin Hybrid Theory) + Coldplay, My Chemical Romance, Billy Talent, Fall Out Boy, Lostprophets, Good Charlotte, Muse, Panic! At the Disco ymsymsyms.

Ja tuollasista vähän vanhemmista bändeistä kuuntelen The Beatlesiä tottakai (aaivan ihania kappaleita!), The Smithsiä ja The Rolling Stonesia.

Viime aikoina kun olen tutustunut latinaiseen Amerikkaan, olen rakastunut reggaetoniin! Aluksi tutustuin tähän genreen Pitbullin espanjankielisten biisien myötä, mutta enää en kuuntele hänen musiikkiaan paljoa. Ja näitä reggaetonartisteja, joita nyt kuuntelen ovat Daddy Yankee, Don Omar (ensimmäisenä rakastuin Danza Kuduroon, aika monet varmaan tämän kappaleen tietää?) ja Arcángel.
"Älä milloinkaan luota mihinkään mikä osaa ajatella itse, ellet näe missä sen aivot ovat." -Arthur Weasley

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #351 : Heinäkuu 01, 2011, 00:04:57 »
Paras bändi on ainaki Hurts ja sitte paras laulaja on Kari Tapio . Olen fanittanut Kari Tapioo jo siitä asti, kun opin kuuntelemaan musiikkia. Eli joskus 3-5 vuotiaana?
"Only I can live forever"

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #352 : Heinäkuu 03, 2011, 00:03:28 »
Ehdottomasti parhaimpia suomalaisia laulajia on nyt ainakin Herra Ylppö. Siitä en kiistele, en todellakaan. Tämä herra, joka hihhuloi kahdessa bändissä, Maj Karmassa, ja Herra Ylppö&Ihmisissä omistaa todella mielenkiintoisen lauluäänen. Tykkään todella paljon siitä huudon ja melkeinpä popmaisen äänen vaihtelusta. Hänen äänessään on jotain oudon rauhoittavaa... Ja tyyppi on myös ehdottoman nerokas sanoittaja, käy kateeksi hänen luovuuttaan, ja persoonaansa.

Nightwish on aivan ihanaa musiikkia kanssa. Holopainen onnistuu luomaan mitä uskomattomimpia maisemia ja mielikuvia. Todella mahtavaa fiilistelymusaa, joka kuljettaa jonnekin ihan muualle.

Apulanta, Sonata Arctica, Maija Vilkkumaa, Factory of Dreams ja hmm... satunnaiset muut bändit menevät todella hyvin. Erityisesti tykkään powermetalista, mutta mikä tahansa bändi, joka osaa, ja vakuttaa asenteellaan + sanoituksillan, käy minulle.
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #353 : Heinäkuu 22, 2011, 21:33:16 »
Kaikenlaista tulee kyllä kuunneltua, mutta kyllä tähän on pakko vastata Oingo Boingo. Niitten kipaleet vaan saa aina paremmalle tuulelle ja onhan niitä kiva hoilata mukana :D. Tykkään myös paljon niiden biisien sanoituksista. Varmaan kuulostaa hassulta, mutta oon niistä biiseistä saanut ideoita omiin tarinoihinkin.

Parasta kipaletta on aika paha mennä sanomaan. Monet on niin hyviä:)

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #354 : Heinäkuu 29, 2011, 01:17:23 »
Pet Shop Boys
Suosikkibändini vuodesta 1999 ja eka (ja tähän mennessä ainoa) bändi-idolini. 80-luvulla aloittanut bändi, joka tekee musiikkia edelleen. Oma kiinnostukseni lähti Absolutely Fabulous -biisistä. Keikkoja nähty 7 ja poikien tapaamisia saman verran takana. Keikoilla oon käyny Suomen lisäks Ruotsissa, Virossa ja Saksassa. Tähän bändiin ei pysty kyllästymään. Haaveena ois joskus päästä Lontooseen keikalle. :)

Cliff Richard
Jo 50-luvulla musiikkia tehnyt miekkonen. Vielä jaksaa 70-vuotiaana esiintyä ja tehdä musiikkia. Uskomaton ikiliikkuja. Fanitus on tullut äidin kautta. Siskonsa kanssa ovat faneja. Autossa myös usein taustamusana. Pari keikkaa Helsingissä tullut nähtyä.

Muita suosikkeja: Beatles, Hurts, A-ha, Dr. Bombay.... Oikeestaan kaikenlaista musaa 60-80-luvuilta
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa minja

• Ocean Soul
  • Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #355 : Heinäkuu 29, 2011, 20:47:52 »
Nightwish on minun mielestäni paras bändi. En kuunnellut minkäänlaista musiikkia nuorena, mutta kerran kaverini luona kuulin Century Child- levyn kappaleen End of all hope ja se iski tajuntaani kuin kirves päähän. Omistan kaikki mahdolliset levyt ja rakastan jokaikistä heidän kappalettaan. En vieläkään pidä muusta musiikista (kuuntelen kyllä myös Tarjaa satunnaisesti) ja uskon, että heidän musiikkinsa on pitänyt minut hengissä nämä elämäni vuodet. En todellakaan voi sanoa lempikappaletta, koska rakastan kaikkia yhtä paljon, mutta Century Child- levy on tärkein, koska kuulin sen ensimmäisenä ja kappaleista End of all hope. Jos on pakko valita yksi kappale, niin sanoisin Ever Dream. En voisi kuvitella eläväni ilman Nightwish:iä, se musiikki on kuin juuri minulle tehtyä.   
Ever dream of me.
Wish you were here.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #356 : Elokuu 15, 2011, 13:55:55 »
Tällä hetkellä paras bändi/laulaja on ehdottomasti Evanescence. Lyriikat ovat todella hyviä ja Amy Lee on vaan niin mahdottoman hyvä laulaja, siis se ääni on vaan niin voimakas. Amy on myös todella kaunis ja musiikkivideot ovat ehdottomasti katsomisen arvoisia. Niissä saa aina jotain uutta kappaleesta. Voin kuunnella kappaleita aina uudestaan ja uudestaan, mutta kyllästymispistettä ei näy olevankaan. Toivon että tulísivat nyt Suomeen keikalle kun kerran tekevät comebackin. Kappaleet... Lempikappale.... Ei siis voi sanoo yhtä ei kertakaikkiaan voi.... No ei siis tehdä niin :) Hyviä kappaleita ovat ehdottomasti: Sweet Sacrefise, Good enough, Tourniquet, Everybody´s fool, Lithium, Imaginary jaWhisper ja paljon muita. Kylläpäs niitä tuli paljon. Ups!

"My wounds cry for the grave
My soul cries for deliverance
Will I be denied?
Christ - tourniquet
My suicide"
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #357 : Elokuu 15, 2011, 16:10:40 »
Suosikkiyhtyeeni lienee Iron Maiden, jonka musiikki uudistuu useamman vuosikymmenenkin jälkeen ja säilyttää silti korkean tason. Jokaisella albumilla on jotain ainutlaatuista ja vaikka mukaan mahtuu yksittäisiä hutikappaleita, ovat Seventh Son of a Seventh Son -albumin tapaiset mestariteokset unohtumattomia kuuntelukokemuksia. Yksittäisiä loistokappaleita voisin mainita ainakin Children of the Damnedin, Stranger in a Strange Landin, Infinite Dreamsin, Fortunes of Warin, The Thin Line Between Love & Haten ja When the Wild Wind Blowsin, noin yksittäisinä esimerkkeinä. Solisti Bruce Dickinson on sattumoisin myös suosikkilaulajani, vaikka Blaze Bayleyn tulkitsema The X-Factor onkin yksi suosikkialbumeistani. Maiden on myös tajuttoman mahtava livebändi, vaikkei valitettavasti harvinaisempia biisejä soittelekaan, vaan painottuu uusiin (jotka toimivat livenä mahtavasti) ja klassikoihin (plaah).

Olen myös Dickinsonin soolomateriaalin innokas kuluttaja. Itseasiassa The Chemical Wedding on varmaan aliarvostetuimpia albumeita ikinä, sillä ko. teos pesee lattioita jopa Maidenin kovilla levyillä ja monilla klassikoilla yhtyeestä riippumatta. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni. :D Dickinson saa itsestään soololevyillään enemmän irti ja osoittaa, miksi hän nauttii niin suurta arvostusta musiikkimaailmassa. Äijä on myös mahtava esiintyjä.

Muita upeita bändejä ovat mm. Led Zeppelin ja Queen, joiden perusteluksi riittävät jo kappaleet Stairway to Heaven (kuuluu kategoriaan "parasta ikinä") ja Bohemian Rhapsody (olen aika sanaton tästä). Tosin täytyy myöntää, että huomattavan suuri osa molempien bändien tuotannosta on sellaista, joka ei taas niin minuun iske. Queenin Freddie Mercury on myös laulaja, jonka tapaista tuskin koskaan enää tulee.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa pinjapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #358 : Lokakuu 22, 2011, 00:15:41 »
Suosikkiyhtyeeni on Avenged Sevenfold se on se ehdoton ykkönen. Parhaat biisit ovat varmaan, ehkä Welcome To The Family ja Nightmare, ne ovat jääneet parhaiten mieleen.

Toinen hyvä yhtye on My Chemical Romance, sitä olen kuunnellut jo ala-asteesta asti. Eniten tykkään tästä "vanhemmasta" My Chemistä, tarkoitan että vanhemmat biisit ovat parempia, mutta on tästä uudesta albumista jäänyt toi kaikkien lemppari "Na Na Na" biisi hyvin myös mieleen. Parhaita biiseitä tältä kyseiseltä yhtyeeltä on ehkä "Welcome To The Black Parade" ja "I Don't Love You".

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #359 : Marraskuu 06, 2011, 15:14:50 »
Minulla on monia suosikkibändejä mm. Uniklubi, Happoradio, Neljä ruusua..
Rakastan suomalaista musiikkia yli kaiken ! <3
Parhaat biisit tulis sitte tässä (:
Uniklubi - Kaikki mitä mä annoin
Happoradio - Che Guevara
Neljä ruusua - Valuva taivas

Kyllä niitä muitakin suosikkeja löytyy mutta en jaksa alkaa niitä listaamaan (:

~Camillaah
Hey! You just lost The Game.

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #360 : Tammikuu 18, 2012, 21:25:47 »
En osaa sanoa vain yhtä parasta, joten sanon kolme parasta:

Nightwish
Nightwishia olen kuunnellut vuodesta 2004 tai 2005 lähtien enemmän tai vähemmän. Etenkin uusin levy on minusta ihan paras. Se vie seikkailulle satu- ja fantasiamaailmaan.
Laulajan vaihdos ei totuttelun jälkeen ole mitenkään häirinnyt. Enemmän tuleekin kuunneltua Anetten laulamia biisejä.
Äitini ja yhden ystäväni kanssa fanitamme Tuomas Holopaista. Hän osaa hommansa ja on todella sympaattisen oloinen.

PMMP
Tykkäsin jo bändin ekoista biiseistä, mutta fani minusta tuli Joku raja-biisin myötä. Olin ystäväni kanssa Emma-gaalassa 2007 ja bändi esitti kyseisen biisin siellä. Siellä oli jotain teknisiä ongelmia äänien kanssa, eikä sanoista saanut selvää paikan päällä, eikä tv:stäkään katsottuna, mutta melodiasta pidin heti todella paljon. Kotona sitten kuuntelin biisin netistä. Biisin sanat tekivät vaikutuksen, se kertoo rohkeasti vaikeasta asiasta. Bändillä on muutenkin todella hyviä sanoituksia, oivalluksia ja elämän totuuksia. Monet bändin biiseistä pistävät miettimään asioita.
Bändillä on laidasta laitaan biisejä, niin kevyitä ja iloisia hassuttelu biisejä, kuin kantaa ottavia ja rankoista aiheistakin kertovia biisejä. Myös biisien melodiat ovat hyviä.
Bändin jäsenet vaikuttavat hyviltä tyypeiltä.

Crucified Barbara
Ystäväni löysi tämän ruotsalaisen bändin kolme vuotta sitten YouTubesta. Tykästyin bändiin heti niin paljon, että tilasin sen ensimmäisen levyn, jossa on myös dvd mukana. Vain kuukautta myöhemmin bändiltä tulikin jo toinen levy ja pakkohan sekin oli tilata. Nyt odottelen innolla bändin kolmatta levyä, jota he tällä hetkellä ovat äänittämässä.
Bändillä on minusta hyviä melodioita biiseissään ja myös mahtavia kitarasooloja.
Bändin jäsenet vaikuttavat mukavilta ja rennoilta ja heillä on kivat pukeutumistyylit.

Poissa JK

• Vatipää
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #361 : Helmikuu 26, 2012, 21:45:15 »
Minun ehdoton suosikkibändi on PMMP!! Tykästyin heti 2003 kun Rusketusraidat -hitti ilmestyi. Mitä enemmän levyjä on tullut, sitä suuremmaksi fanitukseni on kasvanut. Leskiäidin tyttäret -albumin tullessa rakastuin bändiin lopullisesti ja peruuttamattomasti :D Parhaat kappaleet (= kaikki) bändiltä varmaan on (sanon joka levyltä yks tai kaks) Poika, Matoja, Salla tahtoo siivet, Joku raja, Kohkausrock, Viimeinen valitusvirsi ja Merimiehen vaimo. Mutta tosiaan, tykkään todella paljon JOKAISESTA kappaleesta, paitsi Oo siellä jossain mun ja Noitalinna Huraa -cover Pikkuveli oli joskun niin sanotulla "Ei-listalla". Myös uusi biisi 4ever Young on aivan uskomaton, vaikka livenä sen olenkin kuullut vain kerran, mutt YouTubessa muutamaa hyvää videota on tullut katseltua. Tästä päästäänkin siihen live-esiintymiseen... PMMP on ehdottomasti paras Suomessa kiertävä livebändi!!! Olen nähnyt niitä 19 (vappuna tulee 20. keikka) ja joka kerta se mahtavuus vaan jaksaa yllättää! Paulan ja Miran energisyys, hauskat spiikit ja se kaikki vaan ovat niin uskomatonta! En oikeesti osaa kuvailla sitä mahtavuutta, mikä keikoilla on tai niillä olevaa tunnetta... RAKASTAN :)

Muita suosikkejani (niitä riittää...) on mm. Maija Vilkkumaa, Uniklubi, Haloo Helsinki!, Popeda, Michael Monroe, Chisu, Selena Gomez & the Scene, Apulanta, Miley Cyrus, Nightwish ja Anna Abreu... oikeesti, tuosta varmaan puuttuu puolet, mutta en nyt ala niitä kaikkia luettelemaan ;D

Edit. VOI EI! Huomasin just, että olen kirjoittanut tänne jo pari vuotta sitten :O Noh, tämä on parermpi ja pidempi, ehkä se ei haittaa?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2012, 21:48:27 kirjoittanut JK »
\"Hyvä!\" ilkkui Bellatrix \"Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!\"

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #362 : Huhtikuu 12, 2012, 22:14:42 »
Ehdottomasti Sunrise Avenue.

En kuitenkaan ole aina pitänyt ko. bändistä:

Joskus kauan sitten, kun olin aamulla lähdössä kouluun, pikkuveljeni katsoi televisiosta sitä YleX:n aamushowta. Juuri kun olin avaamassa ulko-ovea, alkoi soida kappale nimeltä Romeo (jota en tietenkään silloin tunnistanut). No, minäpä tuumasin, että "Jaaha, taas joku massabändi... eipä voisi vähempää kiinnostaa."

Sitten (seuraavana vuonna?) kun Basshunterin "Boten Anna" oli puhkisoitossa, kuuntelin joka ilta Uusi Kiss -nimistä radiokanavaa (nyk. The Voice), ja heidän Kiss top 40 -listaansa. Olin tuolloin aikamoinen Basshunter-fani, ja mikään ei pelastanut/parantanut päivääni paremmin kuin se, että Boten Anna oli kyseisen listan ykkösenä. Kauan.
Mutta sitten tule Fairytale Gone Bad, joka kiilasi listan kärkeen, ja pysyi siellä  - muistaakseni ainakin kolmatta viikkoa. No, minähän luonnollisesti aloin inhota biisiä, koska se varasti BA:n kärkipaikan. :/

Myöhemmin (2007?) alkoi radiossa soida Forever Yours, johon ihastuin ensikuulemalla. Siitä alkoi kiinnostukseni bändiä kohtaan... ja siitä se sitten lähti.

Nyt on takana viisi keikkaa (ja ovat muuten livenä vielä äärettömän paljon parempia kuin levyllä!) - täältä korvesta on hankala lähteä mihinkään, muuten olisi enemmän - ja yhtä monta fanivuotta.
Juuri viime viikolla sain upouuden CD+DVD -julkaisun. DVD:n livekeikka on vielä katsomatta... muttei kauaa. :)

Nykyään FGB on yksi suosikkibiiseistäni. Niin ne ajat - ja suosikit - muuttuvat. :D
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #363 : Huhtikuu 12, 2012, 22:46:03 »
Pitääpä nyt tännekin tulla vastaamaan pakoillessani tekemättömiä läksyjä.

Lempiartistikseni on viime aikoina alkanut tulla Skrillex. Skrillexin musiikki saa minut inspiroitumaan, sieluni laulamaan onnesta ja mieleni vaeltelemaan pääkoppani ulkopuolella (taidan saada sen kuuntelemisen kuulostamaan joltain hyvältä tripiltä... No, melkein se onkin!). Ensimmäistä kertaa hairahtuessani kuuntelemaan kyseisen artistin biisiä jouduin klikkautua ulos koko youtube-sivustolta, sillä korvani olivat traumatisoituneet. Tämä tapahtui n. vuosi sitten, jonka jälkeen pysyttelin kaukana dubstepistä sun muusta technosmashelectrotrancesta. Kuitenkin minunkin mielipiteeni voivat näköjään muuttua, ja törmättyäni erään videon kautta Skrillexin Kill Everybody-biisiin, jäin totaalisen koukkuun. Nyt voin rehellisesti sanoa pitäväni Skrillexin jokaisesta kappaleesta jonka olen kuullut.
You're a human after all.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #364 : Toukokuu 21, 2012, 01:20:14 »
Musiikkimaustani on muodostunut varsinainen kummastus, mutta lempibändini ovat pysyneet suht samoina jo pidempään. Kauimmin säilynyt rakkaus on Nightwish, eikä uskoni heihin ole missään vaiheessa horjunut näiden kahdentoista vuoden vaikka minkälaisten myrskyjen läpi on porhallettu. Nightwishin musiikki seuraa elämässäni hamaan loppuun saakka, siitä ei ole epäilystäkään. Aivan sama kuka toimii laulajana, kunhan vain Tuomas luo musiikkiaan kaikkien, jopa itsensä, iloksi.

Toinen rakkauteni joka on pysynyt matkassani lähes kymmenen vuotta on japanilainen Malice Mizer. Tämä itselleni erittäin mieluinen vahinkolöytö yläasteajoilta vain jaksaa sykähdyttää joka kerran kun heidän tuotantoaan kuuntelee. Kuten Nightwishissa, tässäkin on minulle aivan sama kuka laulaa, kun kukin kolmesta eri laulajasta ovat loistavia omalla tavallaan ja olen oppinut pitämään kaikista heistä, eritoten suosikkini on ensimmäisen eran laulaja, Tetsu. Vaikkei bändi ole ollut toiminnassa enää vuosikymmeneen, lukuunottamatta hetkellistä reunionia muutama vuosi sitten, niin silti jaksan hehkuttaa tämän yhtyeen parhautta. Ehkä yksi parhaimmista oman genrensä edustajista.

Kolmantena rakkautena matkassa pysytteleekin toinen japanilainen yhtye D'espairsRay. Tämä yhtye valitettavasti lopetti toimintansa viime vuonna, mutta jopa yhtyeen jäsenien omissa toiveissa he palaavat vielä yhteen. D'espairsRayn löysin jotakuinkin puolisen vuotta Malice Mizeriä myöhemmin ja rakastuin siltä istumalta heidän musiikkiinsa. Olen ikionnellinen siitä, että löysin heidän musiikkinsa, sillä se on auttanut minua jaksamaan rämpiä kaiken läpi tähän asti. Toki kunnia kuuluu kahdelle edellämainitulle bändillekin, mutta Despassa on aina viehättänyt juuri tämä, että vaikka kaikki tuntuisi kaatuvan niskaan, niin heidän musiikkinsa vain auttaa pääsemään eteenpäin. Omalla kohdallani se on myös hyvää nauruterapiaa, sillä jotkin kappaleet vain ovat hieman huvittavamman puoleisia...

Neljäs rakkaus on Placebo. Joskus vuosia sitten jonain yönä kuunnellessa Radio Cityä (nyk. Rock) sieltä tuli sellainen biisi kuin Slave to the Wage, mutten sen kummemmin noteerannut yhtyettä, vaikka biisistä tykkäsinkin. Siitä joitakin kuukausia myöhemmin, uuden vuoden juuri koitettua kuuntelin Citystä Radio Rockiksi muuttunutta ja sieltä tuli Placebon The Bitter End joka kolahti vähän liiankin lujaa. Niinkin kovaa, että kun kuulin, että Placebo oli samaisena vuonna tulossa Suomeen keikalle kymmenen vuoden tauon jälkeen, niin itkupotkuraivarein sain hankittua itselleni lipun joitakin viikkoja myöhemmin, tosin senkin huutonetin kautta henkilöltä jonka seuralainen ei päässytkään keikalle syystä X. Samana keväänä löysin tieni Placebon suomi-foorumin pariin, josta tarttui aimoannos samanhenkistä porukkaa ja hyviä ystäviä. Ja tässä sitä ollaan, vieläkin rakastuneita Placeboon ja malttamattomana uuden materiaalin toivossa (ja keikkaa odottaessa). Lyriikat ovat Placebolla jotain sellaista, joista useammat osuvat ja uppoavat kerta toisensa jälkeen. Brianin ääni, jota joko vihaa tai rakastaa, on myös omalla tavallaan erittäin ainutlaatuinen. Sitä(kin) kuuntelee enemmän kuin mielellään.

Viides rakkauteni, vaikkakin hieman laantunut alkuajoista, on yhtye nimeltä IAMX. Yhden miehen projektista täydelliseksi bändiksi muotoutunut on jotain mihin myöskin rakastuin täysin ensikuulemalta. Uteliaisuus joskus kannattaa, varsinkin jos siitä poikii jotain pitkäkestoista. Monta vuotta menikin hehkuttaessa heitä muutamien ystävieni kanssa ja jopa reissattu keikalle naapurimaahan vain siitä ilosta ja energiasta joka näiden keikoilla aina vallitsee. Chrisin (=laulaja/sanoittaja/säveltäjä/etc..) biisit ovat jotain mitkä iskevät syvälle ja saavat miettimään ympäröivää maailmaa ja itseään. Jos jotain arvostan ihmisissä, niin se on pelkäämätöntä avoimmuutta ja Chris on todella avoin henkilö ja haluaisin oikeasti tavata hänet joskus kasvotusten. Sen verran kiehtova persoona hän on.

Kuudes rakkauteni on jälleen japanilainen yhtye nimeltään Versailles. En todellakaan osaa sanoa, miten tutustuin heihin ja heidän tuotantoonsa, mutta jotenkin he onnistuivat säväyttämään musiikillaan, koska ovat pysyneet yhtenä parhaimmista yhtyeistä omasta mielestäni. Kappaleet ovat täydellisyyttä hipovia. Sisäinen pikkufanityttöni herää aina henkiin, kun joku mainitseekin jotain Versaillesiin liittyvää, oli se uusi look tai single/albumi/DVD. Ainoa, mikä äsryttää vietävästi on se, etteivät mokomat vaivautuneet Suomeen viimevuotisella Euroopan kiertueellaan... Murisen vieläkin. Mutta muuten rakastankin heitä. Kuten kaikkia muitakin lempparieni jäseniä.

Seitsemäntenä rakkautenani on omassa musiikkimaussani suht tuore japanilaisyhtye nimeltään D. Jo heti ensimmäisestä näkemästäni musiikkivideosta tiesin, että tämä bändi jää elämään kauan itselleni. Kappaleet ovat heilläkin täydellisyyttä hipovia ja koko komeuden kruunaa Asagin uskomattoman kaunis ja vahva ääni. Vuoden sisällä heillä on ollut kaksi eri Euroopan kiertuetta ja kummallakin kiertueella olen ollut todistamassa heidän uskomatonta liveantiaan. Varsinkin tällä kiertueella he olivat aivan uskomattomia, että haluaisin päästä nauttimaan lisää heidän showstaan, mutta ehkä parempi odotella ensi vuotta. D on todellakin saanut minut pois raiteiltani.

Nämä seitsemän taitavat olla itselleni ne tärkeimmät tällä hetkellä.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #365 : Kesäkuu 30, 2012, 16:29:21 »
Tällä hetkellä tärkeimmän bändit/laulajat:

1. Apulanta
 Kestosuosikkini jo viidettä vuotta. Mahtava bändi, aivan älyttömän söpö rumpari (miks aina kuolaan rumpareiden perään?) ja soittaa aivan älyttömän ihanaa suomirokkia. Apulannan kuunteleminen lähti, kun meidän piti kuudennella tehdä musiikintunnilla esitelmä itselle tärkeästä bändistä. Mä en kuunnellut sillon vielä mitään, joten päätin repästä bändin tyhjästä. Aluks meinasin ottaa Uniklubin, sit en saanukaan aiheesta mitään irti, joten päädyin Apulantaan. Kuuntelin pari päivää Apulannan musaa, etsin tietoa ja ihastuin bändiin. Tein esitelmän yhdessä viikonlopussa ja sain kasimiikan. Apulanta on tärkeimpiä bändejä mun elämässä, mä en vois elää ilman sen musaa. Kuuntelen Apulantaa, hengaan Apulanta-huppari päällä kaupungissa, laulan täysillä karaokessa Apulannan musaa.

2. Stina Girs
 Tämä nuori nainen vallotti sydämeni jo Idolsissa esiintyessään ja melkein rikoin telkkarin, kun hän ei voittanutkaan. Jouluna eräästä kapeasta ja pienestä paketista tuli naisen esikoisalbumi Sydän edellä ja sitä perhe saikin ilolla kuunnella mun huoneesta suljettujen ovien takaa aina tähän päivään asti. Nykyään osaan kaikki kappaleet ulkoa, varsinkin Uusi vuosi on mielettömän ihana kappale. Stina on rautaa!

3.Escape The Fate
 Ainut englantia laulava bändi, jota rakastan. Kaveri vinkkas mulle tätä eilen, mä hieman vastahakosena lähdin kuuntelemaan, nyt en voi olla hetkeäkään erossa näiden musiikista. Todellisen sydämen vallotti kappale Lost In Darkness & Prepare Your Weapon, jota kuuntelin vasta tänään (muutama minuutti sitten.)

4.Popeda
 Jep. Kestosuosikkeja tämäkin. Pienestä tytöstä asti olen Popedaa kuunnellut, jo ennen kuin osasin itse edes laulaa. Isäni tykkää Popedasta ja sen ovat saaneet kaikki perheenjäsenet huomata, joten tää bändi taitaa olla ainoa, joka kelpaa kaikille meidän perheestä. Tahdotko mut tosiaan? soi äitin ja iskän häissä epävirallisena häävalssina ja soi edelleen melkein joka perjantai meidän takkahuoneessa samalla kun mä kirjotan.

Tässä taisi olla kaikki tärkeimmät =)

///

Pakko lisätä vielä yksi.

5. Irwin Goodman
 Hehe. Irwiniä aloin varsinaisesti kuuntelemaan legendaarisen Viron reissun jälkeen ("Ihan itse!"). Kuunneltiin siis perheen kanssa Irwiniä ensin Jyväskylästä Helsinkiin sitten Tallinnasta Pärnuuseen ja Pärnuussa vielä melkei päivittäin, niin vähemmälläkin tulee Irwin tutuksi. Lisäks kuunneltii vielä menomatkallakin ja iskä ärsytti äitiä ostamalla Irwinin levyn laivalta xDD Mut joo, Irwin laulaa tosi hauskoja kappaleita ja huumorilla. Mun suosikkeja on Tyttö tuli, Rentun ruusu ja Aiaiai kun vielä nuori ois (vai mikä se nyt olikaan...)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2012, 17:39:12 kirjoittanut Florida »
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #366 : Heinäkuu 03, 2012, 15:42:48 »
Lempibändini on The Rasmus, on ollut jo 10 vuotta. Aina välillä "unohdan" bändin, kun löydän uusia mielenkiintoisia bändejä. Sitten taas löydän Rasmuksen ja muistan miksi se onkaan lempibändini. On ollut hienoa seurata bändin kehittymistä ja muuttumista. Erittäin iloinen olen siitä, että bändi on nyt uuden levyn myötä palannut Into-levyn aikoihin ja liika "goottimaisuus" ja synkkyys on jäänyt. Toki se kuuluu sanoituksissa, mutta biisit noin muuten ovat kevyempiä. Livenä olen nähnyt kaksi kertaa ja kerran n. puoliksi (olin festareilla ja toinen hyvä bändi soitti samaan aikaan). Tämä ärsyttää, sillä joka kerta, kun bändi on tulossa kotikaupuunkiini niin on jotain muuta. Ensin lähdin samana päivänä Bostoniin ja nyt syksyllä 2vkon lomareissu uhkaa koko kiertueen missaamista :D olen kirottu.

Lempiartistini on ehdottomasti Michael Jackson. Se taito ja osaaminen jajajajaja se "kaikki". Jacksonilla oli ihan mieletön määrä osaamista, hän hallitsi niin musiikin kuin tanssimisenkin ja hän osasi rakentaa show'n. This is it-elokuvan kävin katsomassa teatterissa ja lopputekstien rullatessa itkin ja olin niin äimissäni kaikesta siitä. Mulle on ihan sama mitä muut Jacksonista ajattelee, mutta mulle hän on aina nero. Harrastan itsekin tanssia ja mä oikeasti antaisin mitä tahansa, jos mulla olisi edes minimaalinen osa Jacksonin tanssitaitoidoista.

Lempilauluntekijäni on Samuli Putro, Zen cafen riveissä sekä soolourallaan. Paras esimerkki on uusin olet puolisoni nyt-biisi. Kuulin sen sattumalta radiosta ja jokin niissä sanoissa sai minut itkemään ihan hillittömästi. En ole nyt vähään aikaan kuunnellut Putroa tai Zen caféta, mutta nyt tuon biisin myötä on nekin alkaneet soida useammin. Putro osaa mielestäni kertoa tarinoita ja ne ovat jotenkin todella maanläheisiä. Ei laulujen aina tarvitse olla "hienoja" ja kertoa maagisista asioista, sillä taianomaisuutta ja koskettavia tarinoita löytyy myös arkipäivän asioista.

Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Mini

• ღ ѕɑɑ∂ҽℱɑɱɪℓɣ ღ
  • Vuotislainen
  • En ole tyhmä, hullu vain
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #367 : Heinäkuu 04, 2012, 22:45:16 »
Kaksi vuotta sitten pidin kovasti kantripoppari Shania Twainista. Shanialla on kaunis ja pehmeä ääni. Kantrissa on kunnolla melodia. Ihan muutenkin Shania Twain on menestynyt taitavasti ja on myynyt suurella voitolla levyjä. Löysin Twainin isin kautta. Isi tanssii kantritanssia ja kantrimusaa hänellä on. Pidän biiseistä I'm Not In The Mood, Don't, You're Still The One, Ka-ching! ja I'm Jealous.

Myös tänne pääsee Britney Spears. Britneyllä on ihania tanssikappaleita joihin tanssin villisti. Britneyllä on kaunis ääni. Hän pääsee todella korkealle. Pidän kappaleista: Everytime, Hold It Against Me, Circus sekä Toxic

Parhaan paikan vie kuitenkin Eric Saade. Eric on nuori, hyvän näköinen, hyvä laulamaan ihan livenäkin sekä aivan uskomaton tanssija. Tutustuin Ericiin Euroviisujen kautta. Hän edusti Ruotsia vuonna 2011. Jolloin tähän rakastuin. Eric rakastaa fanejaan. Kiittää fanipostista, sekä muistaa meitä twitterin ja facen kautta. Lempikappaleet (suuri lista): Mapquerade, Break Of Dawn, Manboy, Radioactive, Hearts In The Air, Made Of Pop, Killed By A Cop, Echo, Someone New, Explosive Love, Backseat sekä Fingerprints ^^
Olipa kerran pikku nyyti nyytiäinen,
hän ihan yksin asui taloaan
ja talo oli myöskin yksinäinen.
Siis kaksin kerroin yksin peloissaan.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #368 : Heinäkuu 07, 2012, 16:09:21 »
Lempibändini, siinäpä vasta pohdintaa. Niitä on monia, yllättäen.

Löysin ehkä ehdottoman lempibändini New Orderin katsellessani American Psycho -elokuvaa joskus pari vuotta sitten. Otin selvää, että mikä se hyvä biisi siinä alun yökerhokohtauksessa oli ja sehän on True Faith, johon en kyllästy ikinä. Siinä on sitä jotain. Sen verran olen bändin historiasta ottanut selvää, että tämä perustettiin Joy Divisionin laulajan Ian Curtisin kuoltua. Joy Divisionin laulut eivät ole yhtä paljon minun makuun kuin New Orderin, täytyy myöntää, paitsi Love Will Tear Us Apart on ihana. Lempibiisejäni True Faithin lisäksi on Regret, Blue Monday, Thieves Like Us, Perfect Kiss, Elegia & Round and Round.

The Cure on myös loistava bändi. Jotkut heidän biiseistään ovat masentavia ja jotkut iloisia, joten voin kuunnella niitä sitten mielialan mukaan. Tämänkin bändin löysin elokuvan kautta, nimittäin The Rules of Attractionissa soi Six Different Ways. Rakastan Robert Smithin ääntä ja laulujen sanoituksia. En pidä masentelusta, mutta silloin huomaan kuuntelevani The Curelta niitä vähän masentavia biisejä.
Parhaita biisejä must be Prayers For Rain, Why I Can't Be You, Just Like Heaven, Watching Me Fall , Burn & Lovesong.

Muse taitaa olla ainoa lempibändeistäni "nykyajalta". En muista miten löysin tämän bändin, ehkä kuulin Knights of Cydonian jostain ja halusin tietää sitten lisää. Rakastan ehkä eniten kaikkia kitarariffejä (en tiedä voiko niin sanoa :'D) ja laulajan monipuolista ääntä. Eniten taidan pitää biiseistä New Born, Hysteria, Knights of Cydonia, Uprising, Citizen Erased , Map of the Problematique, Stockholm Syndrome, Space Dementia & Supermassive Black Hole.

Siinä varmaan kolme tärkeintä. Muita ihania bändejä ovat Metallica, Tears For Fears, Pet Shop Boys, Nirvana, Queen, INXS jne. Yleistettynä voisin sanoa että kaikki menee varsinkin 80-luvulta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2012, 00:02:37 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #369 : Heinäkuu 10, 2012, 13:31:43 »
Paramore.

Aina ja ikuisesti♥ Löysin itse bändin vasta 2009, jolloin siis viimeisin albumi ilmestyi. Rakastuin totaalisesti. Löytämisessä auttoi yhden kaverin isä, joka kyseisestä bändistä myös pitää :) Kuuntelin sitten oikeastaan Brand New Eyesin kappaleita. Jossain vaiheessa löysin Riotin Chruschruschrusin, josta muistelin pitäneeni vaikken tiennytkään Paramoresta tuolloin mitään.  Kolme vuotta kuuntelin Brand New Eyesia, kun se oli ensimmäinen levy minkä ostin. Tänä vuonna minulle on sitten kertynyt loput kaksi levyä, kaksi paitaa ja pinssejä :)

Paramoren melodiat ja lyriikat iskee tosi syvälle ja niiltä löytyy punkkia, piristävää ja popahtavaa sellaista ja angstikappaleitakin. Lisäksi Paramoren keikkaenergia on lähes paras osanen koko bändissä :) ♥ Rakkaus ♥

Green Day.

Tuosta tykkäilen kanssa kovasti, vaikka suurin osa kuuntelusta menee yllä mainitun Pm:n puolelle. Green Dayn musiikki menee myös luihin ja ytimiin, kuten kaikkien tykkäilemieni punk-bändejeni :) Green Dayn laulut ovat ihanan energisiä ja aitoja.

Poissa Cadillac

• Vuotislainen
« Vastaus #370 : Heinäkuu 13, 2012, 18:52:31 »
Rock ja pop 1950-luvulta 1980-luvulle, eli Elviksestä WHAM!:iin.
The Beatless, The Baseballs (ei kuulu tuolla aikavälille, mutta ymmärrätte varmaan), Queen, The Blues Brothers, elokuvien soudtrackit, ABBA, Bryan Adams, Johnny Cash, Roy Orbison, Whitney Houston, Celine Dion, Hurriganes...
Elvis Presley on ykkönen ikuisesti ♥. :)
Shit. What? Rollers. No. Yeah. Shit.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #371 : Heinäkuu 25, 2012, 18:46:27 »
Paras naislaulaja tällä hetkellä on mielestäni Adele. En voi sanoa rakastavani hänen biisejään tai mitään, nykyään en edes oikein pidä niistä, mutta onhan ihan uskomattoman hyvä laulaja. Kaunis ja tumma ääni, jota on miellyttävä kuunnella. En vain biisien melodioista tai sanoituksista :D Samoin Leona Lewis on todella hyvä laulajatar, joskus tuli häntä kuunneltua enemmänkin. Naislaulajien joukkoon tahdon lisätä vielä Charice Pempengcon. Pikkuruinen nainen, jolla on niin massiivinen ääni että huhhuh xD Veljeni rakastaa hänen ääntään ja onpa hän myös Gleessä esiintynyt.

Mieslaulajista pidän erittäin paljon Theo Hutchcraftin äänestä. Tiesin ennen Hurtsin keikkaa hänen olevan hvä laulaja, mutta viime syksyn Suomen keikalla putosin melkein tuolilta kun kuuntelin niitä nuotteja, mitä hänestä irti lähti. Miten voi miehellä ollakaan niin kaunis, herkkä, upea (...lista jatkuu..) ääni.
Pidän myös Billie Joe Armstrongin äänestä ja laulutavasta.
+Muse, Muse, ja öö, Muse
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa sateenkaariponi

• Vuotislainen
« Vastaus #372 : Elokuu 09, 2012, 10:28:51 »
An Cafe

Rakastan An Cafea! Olen kuunnelut ja fanittanut bändiä jo aika kauvan. En ole varma koska aloin kuunnella bändiä. Mutta muistan sen, kun fanitin ekaksi Bouta. Kuulin sitten myöhemmin, että Bou ei ole enään bändissä. Boun jälkeen aloin fanittaa Kanonia ja Mikua. Rakastan Mikun ääntä. Pientä selvennystä. Miku on bändin laulaja. Kanon on bändin basisti. <3 Ja Bou on entinen kitaristi. Marraskuussa menen keikalle! Wuhuu.. Parhaat biisit, Nyappy in the world, Smile Ichiba Ii Onna ja Natsu Koi Natsu Game.

B2ST

Tykkään tästä bändistä todella paljon. En ole itse edes paljoakaan perehtynyt bändiin. Olen vain kuunellut monia tuhansia kertoja. Lempi biisit ovat, Fiction ja Bad Girl.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #373 : Tammikuu 20, 2013, 02:56:58 »
Ei paremmuusjärjestyksessä:

Alkaline Trio
Alk3 oli jonkin aikaa vain yksi kuuntelemista bändeistäni, ennen kuin se nousi suurimpiin suosikkeihini 2009. Näiltä löytyy aina joku biisi, jota kuunnella. Yleensä jopa joku levy, joka sopii fiilikseeni. Tässä vaiheessa voisi tehdä selväksi, että pidän myös Dan Andrianon biiseistä, mutta lähinnä fanitan Matt Skiban puolta tässä bändissä. Myönnän kyllä, ettei Matt Skiba ole ehkä taitavin kitaristi ja laulaja, mutta hänen tekemät biisinsä hipovat usein täydellisyyttä ja hänen äänensä on myös niin rakkaus. Eniten kuuntelemat levyni ovat ehkäpä From Here to Infirmary ja Good Mourning, mutta ne kaikki ovat loistavia. Mainittavan arvoisia biisejä on liikaa, mutta heitetään nyt niistä randomilla muutama: Calling All Skeletons, Time to Waste, Burn, Mercy Me, This Could Be Love, We've Had Enough, Continental, All on Black, Fatally Yours, Blue in the Face, Private Eye, Mr. Chainsaw, Stupid Kid, Steamer Trunk, You're Dead, Bloodied Up, Fuck You Aurora, Dead End Road, Jaked on Green Beers, Fine Without You ja eiköhän nyt riitä. Ainiin, kuulostaa akustisena myös todella super hyvältä. Samaten myös kaikki muut Matt Skiban projektit ovat suuria rakkauden kohteitani.

Bad Religion
Ehdottomasti suosikki punk rock bändini, ollut jo kuusi vuotta. Greg Graffinilla on miellyttävä ääni ja hänen sanoituksensa ovat useasti jotain maailman parhaimpia. Loistavaa punk rockia, joka ei kuulosta aina samalta. Ottavat sivistyneesti kantaa maailman asioihin, erityisesti uskontoon ja politiikkaan, mutta monet biisit ovat myös muista asioista, että eivät ole juuttuneet vain yhteen aihepiiriin. Onko heillä levyjä nyt sitten 16? kun tuo uusin tulee ylihuomenna. Niistä on paha mennä valitsemaan suosikkeja, mutta Brett Gurewitzin, heistä ehkä suosikki biisintekijäni, aikaiset levyt ovat parempia kuin ne muutamat ysärilevyt ilman häntä. Suosikki biisejä on monia kymmeniä, eikä vain yhtä tiettyä. Ainakin: I Want to Conquer the World, Generator, God Song, American Jesus, Don't Pray on Me, Skyscraper, Better off Dead, 21st Century, Punk Rock Song, In So Many Ways, Supersonic, Can't Stop It, Broken, Epiphany, Evangeline, The Defense, Social Suicide, Atheist Peace, All There Is, Los Angeles Is Burning, Dearly Beloved, Prodigal Son ja niin edelleen.

The Gaslight Anthem
Tämä bändi pääsi vasta viime vuonna suosikkeihin, mutta täytyy sanoa, että jotain niin ihanaa musiikkia. Brian Fallonilla on niiiin ihana lähes täydellinen ääni. Biisit ovat sopivan tarttuvia, mutta ei liian, että niitä jaksaa kuunnella monta kertaa ja niistä löytää aina uutta. Harmillista, että heillä on vasta neljä levyä, mutta onhan siinäkin kuunneltavaa. Positiivista on myös se, että jokainen levy on edellistä parempi. Harvoin nykyään löytää bändiä, joka on koko ajan vain menossa parempaan suunta. (Kyllä, tiedostan, että tämä on mielipidekysymys.) En millään pystyisi valitsemaan yhtä parasta biisiä, mutta mainitsemisen arvoisia on esimerkiksi: Handwritten, Too Much Blood, Biloxi Parish, Desire, Old Haunts, The Spirit of Jazz, Here's Lookin at You, Kid.

Jimmy Eat World
Vaikea itsekin uskoa, että tämä on yksi ihan parhaimmista bändeistä, joita tiedän. En ole varma, mikä heidän musiikissaan vetoaa minuun. Jim Adkins ainakin laulaa niin tunteella kuin voi ja hänellä on kaunis äänen sävy. Biisejä löytyy vähän joka suuntaan. Paljon kauniita, herkkiä rauhallisia biisejä ja menevämpiä rockimpia biisejä ja siltä väliltä. Muutenkin mukavan monipuolista musiikkia, eivät pelkää kokeilla uusia juttuja ja kirjoittaa myös ei-niin-tarttuvia biisejä. Suosikki biiseihini lukeutuu ainakin: A Praise Chorus, Hear You Me, If You Don't, Don't, Get It Faster, My Sundown, Work, Kill, Big Casino, Let It Happen, Chase This Light, Heart Is Hard to Find, Movielike, Invented ja Mixtape. En ole edes varma, koska tämä pääsi ihan parhaimpien bändien joukkoon, mutta olen kuunnellut pian viisi vuotta.

Nämä oli nyt kaikki pitkäaikaisia suosikkejani, jotka ovat myös tämänhetkisiä suosikkejani. Tulen sitten muoksimaan jos tulee sellainen olo, että joidenkin muidenkin bändien pitäisi lukeutua tähän joukkoon.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #374 : Tammikuu 20, 2013, 09:18:52 »
Adam Lambert!
hänellä vain on loistavia biisejä, jotka jollain tavalla vievät mukanaan... Jaksan kuunnella niitä koko ajan ja joka päivä, sekä vanhempia että uudempia kappaleita.
Olen tiennyt Adamin olemassaolosta jo vaikka kuinka kauan, mutta löysin hänet jostain syystä vasta viime syksynä valinnaisenglannin tunnilla kun katsoimme "Never Close Our Eyes) -musiikkivideon, ja se oli menoa :)
Rakastan Adamin ääntä ihan mielettömästi, se on jotain niin uskomatonta ja parasta o_o En osaa kuvailla paremmin, mutta se on vähän samaan tapaan tuolilta tiputtavaa kuin Kalkaroksen ja Scarin äänet, joskin todella puhdas ja kirkas... Hrr tulee kylmät väreet >w<
Ja vaikka noiden biisien joukossa on sellaisia vähän säälittäviä rakkauslaulujakin, niin ei se sinänsä minua haittaa, vaikka yleensä minua kuvottavat biisit ilman syvällisempää merkitystä. Siinä äänessä ja niissä melodioissa vaan on sitä jotain, joka antaa anteeksi ja pistää pään pyörälle.
Pidän myös niistä (öh, jutuista?) kun jossain kohtaa esim. kitara lähtee soittamaan kovaa ja korkealta ja rummutkin räjähtävät Adamin äänen mukana. Yleensäkin siis se, kun tämä musiikki ei ole ihan tavallista poppia, vaan siinä on kanssa rockia mukana, genreä on kuvailtu yleensä glamrockiksi, popiksi ja jotain siltä väliltä. Itse pidän sanana glamrockista enemmän :D Olen tosiaan (mitä kukaan ei huomannut vielä) aivan surkea musiikkitietäjä, en tunne termejä tai soittimia, kuuntelen vain sitä mikä korvaa miellyttää. Anteeksi sekavuus.
Anyway, Adamin biiseissä on energiaa ja voimaa todella paljon, ja ne ovat hiukan erilaisia kuin muut, sekä niissä on aika usein syvällinen merkitys, varsinkin itsetuntoon liittyviä biisejä on paljon. Ne ovat minulle voimabiisejä ja kaikki-muu-unohtuu -biisejä, joita kuuntelen paljon enemmän kuin muuta musiikkia. Adam on rock.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2013, 09:31:38 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."