Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 108174 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rohkelikko
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #300 : Joulukuu 30, 2009, 22:01:21 »
Minun ehdotomat suosikit ovat.

Micahel Jackson:Koska hänellä on mahtava ääni ja mahtavat tanssi liikkeet.Pidän itsekkin tanssimisesta ja laulamisesta paljon.Kun kuuntelen hänen muusiikkia alkaa heti tanssittaa paljon.Hänen tanssi liikket eivät ole niinkuin tavallisia tai hän ei vai nole ollut,että noni pari kertaa vedettään tanssi sarja läpi niin se on siinä.Ei vaan kovaa treeniä .Äääni taas toisaaltaan on mahtava ja erottuu masasta laulut ovat hauskoja,mutta jotkut taas ovat surulis,mutta kauniita.Hän on todella ansanut paikan popin kunigkaana.!

Anna Abreu:Noh vaikka hän on tullut  idolsista ei se minua haitta.Uskon,että jos hän olisi nousut eritavalla suosioon hän oisi noussut yhtä isoksi tähdeksi.Mahtava ääni ja ei ole semmoinen nenä ääni.Ja mahtavia kappaleita ja hienoa,että laulaa portugaliksi myös.Britteihinkin on jo päässyt ja hyvin sielläkin hänellä on mennyt.TÄmäkään e ole vain semmoista lurutusta.

Paramore:Mahtava bändi ja laulajalla erin lainen ääni tarkoitan,että erottuu joukosta loistavasti.Mahtavia laulujakin on ja muut bändin jäsenet soittavat hyvin.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #301 : Joulukuu 30, 2009, 23:21:30 »
Teen uuden viestin, kun vanha sisältää vanhentunutta tietoa :) Tässä siis lempparit, ei mitenkään järjestyksessä, kun en osaa laittaa..

Queen on bändi, joka nousi "listoille" vasta vajaa vuosi sitten, vaikka olen iskän ansiosta kuunnellut bändiä jo lapsena. Kaikki alkoi siitä, kun kuuntelin Rajaton- lauluyhtyeen Queen-levyä. Myöhemmin aloin kuunnella bändin musaa ihan sen itsensä esittämänä. Bändi on tehnyt niin järkyttävästi kamaa, etten kaikkea ole vielä yksinkertaissti EHTINYT kuulla/kuunnella. Tämän bändin musa on siksi mieleeni, että se on hyvin monipuolista ja taidolla tehtyä. Lempibiisejä on Bohemian Rhapsody, tietenkin, Under Pressure, Love of my life, Who wants to live forever ymymym..

Happoradio on ihana! Tykkään etenkin siksi, että suomen kieli on saatu Happoradion biiseissä harvinaisen kauniiksi. Lyriikat on kiehtovia ja melodiat myös. Kaiken kruunaa Aki Tykin ääni <3. Happoradio jotenkin tupsahti suosikkeiheni, en edes muista miten... Lempibiisiä on vaikea nimetä, mutta Puhu äänellä jonka kuulen- biisillä on paikka sydämessä aina ja ikuisesti :)

PMMP on myöskin kiva :) Etenkin jotkut tietyt kappaleet sykähdyttävät lyriikoidensa takia. Paulan ja Miran äänet ovat hyviä ja sopivan pikkuisen erilaiset. Lempibiisejä on Joutsenet ja Lautturi

Anssi Kela on jostain syystä valloittanut sydämeni kivoilla lyriikoillaan ja laulutyylillään. Tämän tyypin biisit on vähän niin kuin tarinoita ja siksi ne toisaalta ärsyttää ja toisaalta viehättää mua.. Pääasiassa kuitenkin viehättää. Lempibiisiä en omista hei paitsi Jennifer Aniston on lähellä sydäntä sanojensa ansiosta.

Haloo Helsinki, yksinkertaisesti siksi, että sen musa on sellaista josta pidän. Lempibiisini ovat Rakkauden jälkeen ja Sinisissä valoissa.

Lisäksi kuuntelen lauluyhtye Rajatonta, jota olen kuunnellut HYVIN kauan ja nähnyt monta kertaa livenä ja saanut nimmarit jajaja... Kuitenkin: Erinomainen laulutaito ja a cappella vetoavat minuun aina :D

Erittäin laaja musamakuni suvaitsee myös seuraavat musikantit: ABBA, The Beatles sekä sinfoniaorkesterimusan <3
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #302 : Tammikuu 01, 2010, 22:20:23 »
Haloo Helsinki, yksinkertaisesti siksi, että sen musa on sellaista josta pidän. Lempibiisini ovat Rakkauden jälkeen ja Sinisissä valoissa.
Off. Anteeksi, pitää leijua, kun laulaja on meidän lukiossa :D En ole kylläkään ikinä nähnyt

Itse oma suosikkini on ehdoton. Siitä en kiistele. Se on Nightwish <3 Rakastan Tuomas Holopaisen sanoituksia ja sävellyksiä. Sanoitukset ovat omalla kohdallani tosi inspiroivia! Keksin uuden juonen  yhteen tarinaan The Kinslayer kappaleen avulla. Minulle käy yhtä hyvin Tarjan kuin Anettenkin ääni, sillä olen lopulta kokenut valaistuksen ja lopettanut Anetten mollaamisen. Turha sitä enää surra, Tarja ei vain tule takaisin, ja Anette kuulostaa todella hyvältä The Escapist-biisissä. Marconkin ääntä on mukava kuunnella vaihtelun vuoksi. Esim. High hopes-cover on todella hyvä!
Tämä bändi on kuitenkin metallia parhaimmillaan! Kunhan he taas tekevät keikan Suomessa niin olen valmis!
Suosikkikappaleitani ovat mm. coverit Walking in the air, Phantom of the opera ja Over the hills and faraway, sekä bändin omat biisit kuten Nemo, Dark Chest of Wonders, Wish I had an angel, Elvenpath, Slaying dreamer, Romanticside, Dead gardens, Creek Mary's blood, Ocean soul, Sleeping sun, Amaranth, The Islander ja The Escapist.

Tykkään myös Tarjan omasta musiikista, lähes tulkoon yhtä hyvää materiaalia. Cover Poison on niin aaws <3

Poissa rockinghorse

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #303 : Tammikuu 31, 2010, 15:46:09 »
Mielestäni paras bändi on green day heidän musiikkinsa on todella hyvää ja Billie Joe'lla on loistava lauluääni! (: Lempi kappaleita heidän uusimmalta albumiltaan  on ehkä ¿Viva La Gloria? , Before the lobotomy ja ¡Viva la Gloria! mutta muutkin kappaleet ovat hyviä. Ja pidän myös heidän vanhempienkin levyjen kappaleista. :)  Haluaisin kovasti päästä katsomaan green day'ta livenä, mutta se ei näyttävästi ole tulossa suomeen ainakaan lähiaikoina.. :/

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #304 : Tammikuu 31, 2010, 20:02:19 »
Lempibändini on Jonas Brothers (niin kuin voi varmaan jo arvatakin). Kaikki laulut ovat mahtavia, ja sävellykset ja sanoitukset ovat niin hyviä. Nickillä ja Joella on ihanat äänet, Nickillä on kuitenkin erikoisempi ja parempi. Voisin kuunnella tätä bändiä koko ajan. :) Haluaisin olla joskus Jonas Brotherssin keikalla. Lempilaulujani on (melkein kaikki, mutta jos on pakko sanoo joku, niin: ) Please be mine, Games, Paranoid, Take a breath, Inseparable,...

Toiseksi lempilaulajani/-bändini on Britney Spears ja Anna Abreu, mutta kyllä se Britney varmaan vie voiton, en ole varma. Britney Spearssilla on ihania lauluja, koko ajan tekee mieli laulaa mukana. Silllä on myös todella hyvä ääni. Omistan vain yhden levyn, ja senkin sain vasta joululahjaksi, mutta silti olen tykännyt Britneysta jo vaikka kuinka kauan. Lempilauluja: Born to make you happy, Oops i did it again, radar, Baby one more time,...

Sitten vielä se Anna Abreu. Hyvä ja erikoinen ääni. Laulut ovat hyviä, mutta tykkäisin ehkä niistä enemmän, jos Anna tekisi niitä enemmän itse. Ennen oli jotenkin paremmat laulut, mutta uusimmaltakin cd:ltä löytyy pari lempilauluani: Slam ja 7 days, 7 nights. Muita hyviä lauluja on Come undone, Something about U, Ivory tower,...

Sitten muita hyviä laulajia/bändejä on Miley Cyrus ja Selena Gomez, joita olen ruvennut kuuntelemaan aika paljon Youtubesta, mutta en omista cd-levyjä (en kyllä ehkä haluaisikaan, vaikka jotkin laulut ovat tosi hyviä).

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #305 : Helmikuu 03, 2010, 18:25:46 »
Minulla on oikeastaan kolme lempi bändiä;

Muse osaa tehdä musiikistaan niin persoonallista ja mukaan tempaisevaa, etten voi muuta sanoa kuin vau. Samanlaista musiikkia harvoilla on ja Bellamyn lauluäänikin on ainutlaatuista. Lempi lauluja on mielettömästi, mutta sanoisin, että esimerkiksi New Born, Plug In Baby, Invincible, Supermassive Black Hole, Uprising jne jne.

Green Day on ollut jo aika pitkään listalla. En tiedä, se vain osaa tehdä hyvää musiikkia. Lempi lauluja esimerkiksi Viva La Gloriat, American Idiot, Holiday jne jne.

30 Seconds to Mars on myös uskomaton. Saa aikaan lähes aina kylmiä väreitä. Sanoitukset ovat hyviä, se musiikki vain on yksinkertaisesti upeaa. Varsinkin This Is War -albumilla oleva fanikuoro oli aivan loistava, se sai lauluihin todella elävyyttä. Lempi lauluja esimerkiksi This Is War, Closer to the Edge, The Kill jne jne.

The Baseballsista tykkään myös todella paljon, tekee paljon parempia versioita alkuperäisistä lauluista. Kuuntelen siis sitäkin aika paljon.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Heitii

• Ankeuttaja
« Vastaus #306 : Helmikuu 13, 2010, 16:23:34 »
Tykkään tosi monesta bändistä ja laulajasta, niin en tiedä varsinaisesti ihan parasta, mutta laitan vaikka joitakin sellaisia, joista tykkään eniten.

Fireflight soittaa gospelia ja tykkään siis sanomasta/sanoista. Laulajalla on myös erityisen kaunis ääni. Forever taitaa olla yhtyeen paras biisi, se on hyvin koskettava.
Simple Plan on kans yks parhaista. Bändin useimmat kappaleet on tosi iloisia ja ne uppoo hyvin. Parhaita biisejä mm. I'm just a kid, Perfect, Take my hand, Save you.. jne.
Switchfoot. En tykkää kyllä ihan kaikista biiseistä, mutta toi on sellainen 'uus bändi', mitä oon nykyään alkanut kuunnella. Muun muassa Awakening, Learning to breathe ja This is your life ovat upeimpia kappaleita.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #307 : Helmikuu 17, 2010, 21:02:58 »
Herbie Hancock
Upea jazzmuusikko ja pianisti, ja herran sävellykset ovat kerrassaan rentouttavia ja upean kuuloisia. Mestari. Minuun iskevät erityisesti Cantaloupe island, Maiden voyage ja Chameleon. Upeaa, kerrassaan upeaa.

Queen
En nykyään kuuntele erityisen paljoa, mutta erittäin taitava bändi alallaan. Lempikappaleitani Don't Stop Me Now, Innuendo ja Fat Bottomed Girls.

nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #308 : Huhtikuu 21, 2010, 20:57:09 »
Nooh, vain kaksi on ylitse muiden... molemmilla näistä on hyvät sanoitukset ja hyvät lauluäänet laulajilla...

Billy Talent
Hyvät sanoitukset, kerovat elämän oikeista ongelmista. Benillä on vaan niin hyvä ääni.
Taustat sopivat joihinkin kappaleisiin ja joihinkin eivät....Tein tästä kouluun esitelmänkin! xDD

Sonata Arctica
Sanat ovat hyviä (taas kerran) ja Tonyllä on aivan loistava ääni....Ja se on.....melodista, eikä mitää hirveää rääkymistä......

btw. meidän luokanpettaja tykkää Bodomista.....
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #309 : Huhtikuu 25, 2010, 15:20:38 »
Noh vastataanpas nyt vihdoin tähän topiciin sitten. Monesti olen lueskellut ja katsellut ja miettinyt, että voisi kirjoittaa mutten ole viitsinyt. Tuo miksi en ole viitsinyt kirjoittaa johtuu yksinkertaisesti siitä, että mulla ei ole ollut mitään ehdotonta lempibändiä- ja/tai laulajaa. Oli, kun olin pieni, Tiktak. Joskus ala-asteella ihan liekeissä kuuntelin ja tuli ostettua kaikki levytkin lukuunottamatta kokoelmalevyjä yms sellaisia. Nykyisin... eh, en enää oikeastaan edes pysty kuuntelemaan sellaista musiikkia. Tuon Tiktak -kauden jälkeen mulla ei ole lempibändiä ollut, kuuntelin vain kaikkea musiikkia riippumatta bändistä. Yleisesti ottaen kuuntelin sellaista The Voice -radiokanavan kaltaista musiikkia, aika kevyttä siis. Tähän vaiheeseen mahtui bändejä mm. Billy Talent, Green Day, Guns N' Roses, Coldplay ja Muse. Nykyisin en pahemmin enää noita bändejä kuuntele, yksittäisiä kappaleita joskus vain.

Jospa nyt pääsisin sitten ihan asiaan. Nykyisin mulla on kaksi lempibändiä. Toinen niistä on Dream Theater. Dream Theaterin mulle esitteli viime kesänä saamani uusi tuttavuus, samalle luokalle lukioon tuleva poika. (Nykyisin ei kyllä olla edes kunnon väleissäkään... noh ei siitä sen enempää ;) ) Niin eli siis, hän esitteli DT:n mulle ja aloin kuuntelemaan sitä ja siitähän sitten tulikin lempibändini. Tämä mainitsemani poika hieman ihmetteli miten tykästyin niin paljon ja nopeasti DT:hen koska he soittavat progressiivista metallia ja aika harva siitä ihan oikeasti todella paljon tykkää, ainakin hänen sanojensa mukaan. Mutta minäpä tykkään. James LaBrien ääni on aivan uskomaton, todella mahtava ja John Petrucci on kyllä huippu kitaristi, rakastan hänen kitarasoolojaan! Toki kaikki jäsenet ovat lahjakkaita ja pidän heistä kaikista. Parhaita kappaleita on aina niin typerä sanoa, koska ei mulla ole sellaista että olisi pari parasta kappaletta. Jos nyt kuitenkin sanoisin joitain... Vaikka Strange Deja Vu, koska tuo oli ensimmäinen kappale mitä Dt:ltä kuulin One Last Time:n ohella. The Spirit Carries On on myöskin upea kappale.

Sitten tämä toinen, Sonata Arctica. Vaikka kunnolla olen tässä vasta puolisen vuotta kuunnellut, olen Sonatan kauan tiennyt. Veljeni kun tätä kuuntelivat. Sillon en vielä raskaasta musiikista oikeastaan tykännyt, joten en sen paremmin perehtynyt tähän bändiin. Dream Theaterin myötä aloin kuuntelemaan raskaampaa musiikkia, joten sitten veljeni antoi Sonatan levynsä minulle ja rakastuin siihen heti! Jani Liimatainen on todella hyvä kitaristi. Harmi kun hän ei  enää Sonatassa ole. Kiinnitän bändeissä paljon huomiota kitaristeihin niinkun tästä tekstistä varmaan huomaa, itse en kitaraa edes osaa soittaa, pianoa kyllä senkin edestä. Siltikin tykkään paljon kitarasooloista ja kunnon tilutuksista! Tilutus on vaan jotain niin taidokasta, kun sen osaa. Tonyn äänikin on kyllä niin upea, ettei sitä voi muuta kuin kuunnella. Jos sitten sanoisin Sonataltakin parhaita kappaleita niin San Sebastian, Don't Say A Word ja FullMoon. Mutta nuo eivät todellakaan ole ainoat hyvät, en osaa kunnolla sanoa parhaita, koska tykkään melkein kaikista todella paljon. Enemmän kuitenkin tykkään Sonatan nopeista kappaleista kuin hitaista. Kyllä ne jotkut hitaatkin kappaleet ovat hyviä, apua nyt menee jo vaikeaksi. Yksi Sonatan kappale mistä en oikeastaan ikinä ole pahemmin tykännyt on Tallulah, en vaan jotenkin tykkää siitä. Liikaa soitettu? En tiedä.

Lempilaulajana voisin mainita vielä Maija Vilkkumaan. Tykkään hänen tuotannostaan paljon, omistan kivan määrän hänen levyjäänkin, uutta tuotantoa, en vanhaa. Hänessä vaan on jotain mistä tykkään jopa nykyäänkin, vaikka musiikkimakuni on kallistunut raskaamman musiikin puolelle. Vaikka Vilkkumaasta tykkäänkin DT ja Sonata nousevat korkeammalle, ne ovat vielä parempia. :) Tähän loppuun vielä sanottakoon yleistäen, että raskaan musiikin kuuntelu itselläni rajoittuu tähän power -ja progressiiviseen metalliin, raskasta "örinämetallia" en vaan kykene repeilemättä kuuntelemaan, se ei ole mun juttu. =D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2010, 15:24:27 kirjoittanut Jentsuma »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Kangastus

• Hullu taustakuvan tuijottaja
  • Vuotislainen
  • ♥LukᚠKašpar♥
    • Kalmanhanaukio
« Vastaus #310 : Toukokuu 02, 2010, 10:55:05 »
Paras bändi on The Script! Ne kappaleet on ihania ja niissä on vielä ihanammat sanat ♥. "Törmäsin" tähän bändiin kun katsoin mtv:tä, kun kuulin pari kertaa radiosta otin selvää ja ostin levyn. Kannatti! Laulajalla on niin hyvä ja vahva ääni.

Toisena tulee Paramore. Löysin tämän bändin twilightin kautta (Decode). Toivoin levyä (Brand new eyes) joululahjaksi ja sain sen. Hayleylla on tosi hyvä ääni!

On muitakin joita voin kuunnella mutta en nyt ehdi laittamaan niitä :D
Lokomotiv ♥
I'll never forget you

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #311 : Toukokuu 17, 2010, 22:26:56 »
Paras bändi on ehdottomasti Sonata Arctica! Kappaleet ovat tarttuvia, ei liian hevahtavaa mutta vähän raskaampaa kuitenkin. Erittäin melodista musiikkia. Ja lyriikat todella hienoja ja bändihän tottakai kirjoittaa ja säveltää itse kappaleensa. Ja laulajalla aivan uskomaton ääni (siis Tony Kakolla). Paras kappale on varmaankin.. Eih, en osaa valita :D

Muita hyviä bändejä ovat Stratovarious, Muse ja laulajista Bryan Adamsilla on todella kivoja kappaleita.

Suetus
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

vii

• Ankeuttaja
« Vastaus #312 : Toukokuu 23, 2010, 14:13:08 »
Kyllä se on jo muutaman vuoden ajan ollut Stam1na. Juuri viime yönä olin lemin poikien keikkaa kasselemassa virginissä. Aivan mahtavan shown vetivät - jälleen :3 Perässä myllertävät Slayer, Pantera, Stone ja Children of Bodom. Vaikea vaan tällai lätkästä pari bändiä tähän, ei oo kauheen suuntaa antavaa infoa. Stalkatkaa mun last.fmiä, jos kiinnostaa. <;

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #313 : Kesäkuu 03, 2010, 18:58:56 »
Okei. Oon kirjoittanut tänne ... JOSKUS. Mitä selasin niin muutama vuosi sitten. .____.
Jotenka voisimpa kertoa uusiksi kaikkea jänskäisevää.

Suosikkibändini on ollut tässä pari/kolme kuukautta (eli niin kauan kuin olen kyseistä bändiä aktiivisesti kuunnellut) Panic! At The Disco. Ensimmäinen kuulemani biisi oli There's A Good Reason Why These Tables Are Numbered Honey, You Haven't Just Thought Of It Yet (liian pitkiä biisien nimiä, jeee ;____;), mutta varsinaisesti rakastuin vasta I Write Sins Not Tragedies -biisiin ja kyseisen biisin videoon. Ja ah Ryan Rossiin ja Brendon Urieen ♥ (joiden ihkuttamisen lopetan tähän). Tykkään Ryanin sanoituksista ja Brendonin lauluäänestä, jotenkin musiikki kuulosti erittäinkin paljon Fall Out Boylta, jotenka oli suorastaan oletettavaa, että alkaisin pitää tästä musiikista. Tällä hetkellä nimittäisin suosikkibiisikseni kappaleen Do You Know What I'm Seeing?, mutta toisaalta kokonaisuudessaan A Fever You Can't Sweat Out on mielestäni Pretty. Odd.'a parempi levy. Tykkään toki ihan uudestakin Panic!'sta (New Perspective nomnom), mutta omalla tavallaan Panic, jossa oli myös Ryan ja Jon miellyttää kyllä enemmän.

Fall Out Boy
Ilmeisesti rakkaustarinani FOBin kanssa alkoi jo vuonna 2007, mitä aiemmista viesteistä olen päätellyt. Sinä vuonna musiikkimakuni tuntui muutenkin muuttuvan radikaalisti.
En tiedä ketään niin hyvää sanoittajaa kuin Pete Went ja rakastan syvästi Patrick Stumpin ääntä. Eikä minulla ole mitään valittamista Andysta tai Joestakaan. Suosikkilevyni on toisinaan From Under The Cork Tree ja toisinaan Folie à Deux, mutta ehkä ensin mainittu saattaisi viedä ensimmäisen sijan (ne SANOITUKSET ♥ !).
Suosikkibiisini on A Little Less Sixteen Candless, A Little More "Touch Me".
Ja mikäs on tietenkään parempaa kuin se, että FOB ja Panic! ovat tehneet yhteistyötä useammin kuin kerran (musiikkivideoita, musiikkia... ah). :3

Muse
Ah rakkautta. Epäaktiivisesti oon kuunnellut Musea ehkä parikin vuotta, mutta oikeasti kunnolla kiinnostuin tuossa viime kesän jälkeen. Muse ehti olla lempparibändini puolisen vuotta (mutta sitten löysin Panicin). Tykkään Bellamyn äänestä ihan mielettömästi ja ah, niiden aiempien biisien kitaraosuudet ovat aivan uskomattomia. Hullabaloo -DVD'n konsertti on aika uskomaton, vaikka toisaalta sinällään sen kuvaustyyli pissii. Suosikkibiiseihin kuuluu mm. Showbiz, koska Bellamy laulaa siinä niin _järjettömän_ korkealta.
Pitää mainita, että rakastan Musen poikien brittiaksenttia syvästi. :)

Sitten heti perässä tulevat mm. The Used, Adam Lambert, Green Day, My Chemical Romance, Yellowcard... (paljonpaljonpaljon)

Ja pyydän anteeksi, että viesti voi sisältää kaikkea ihan randomia, olo on ollut tänään taas aika mahtava... .___.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Tenshinohana

• Ankeuttaja
« Vastaus #314 : Kesäkuu 04, 2010, 23:00:56 »
Ah. Minulla on nyt - ja tulee varmaan hyvin pitkään olemaan - yksi lempibändi. Tietenkin minulla on muitakin joita kuuntelen, mutta pääasiassa kuuntelen japanilaista bändiä nimeltään Versailles. Rakastan tuota bändiä niin yksinkertaisesti kuin voi sanoa - sen musiikki iskee suoraan sydämeeni, ja... Se on vain, kuin se olisi luotu minulle. Ah että rakastan tuota bändiä.

Heidän biisinsä tuntuvat usein ristiriitaisilta - ne saattavat joskus jopa kuulostaa hilpeiltä, mutta melkeinpä kaikkien sanat ovat synkkiä.

Ah, eniten kuolaan näiden sooloja ja duettoja ja vastaavia. Rakastan laulajan ääntäkin - se on sen verran omaperäinen ja hyvä, että samanlaista saa hakea.

Bändin ulkoasukin iskee suoraan silmiin - kaikki ovat miehiä, jos kuvan jossain vaiheessa googletatte, mutta se ei ole kovin olennaista - renessanssiajan asuissa, ja soittavat "melodista heviä" - raskasta musiikkia, jossa on tietynlaista klassista vivahdetta.

Vaikka rakkauteni tähän bändiin sytty vähän aikaa sitten, se ei tarkoita, etteikö se ole yksi elämäni tärkeimmistä bändeistä. Aika ei mielestäni ole määre muuhun kuin siihen, milloin kyseisen bändin on "löytänyt". Puolessa vuodessa minulle on onnistunut kehittymään aivan mielettömän vahvat tunteet kyseistä bändiä kohtaan, ja välillä mietin, miten olisinkaan selvinnyt ilman sitä...

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #315 : Kesäkuu 16, 2010, 20:22:34 »
Lempi laulaja on Anna Abreu ja paras bändi Indica. Anna on hyvä,koska sillä on hyvä ääni ja kivat biisit. Indica koska tykkään niitten lauluista joissa on yleensä mukana tarina. Ja tietty hyvä lauluääni.
Tykkään myös Ashley Disleystä. Hyvät rytmikäät biisit ja puhdas ääni. Tykkäään myös siitä Sharpeyna, High chool musicallissa.

Poissa Sami

• Vuotislainen
« Vastaus #316 : Kesäkuu 17, 2010, 02:45:48 »
Suosikkiartistini on ollut jo ala-asteelta alkaen Irwin Goodman! Irwinissä on jotakin, mikä vetoaa minuun. Laulujen sanat ovat todella iskeviä ja Irwinillä oli myös todella hyvä lauluääni. Olen kuunnellut Irwinin lisäksi lukuisia muitakin artisteja, mutta yksikään artisti ei ole ollut mielestäni läheskään yhtä hyvä kuin Irwin.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #317 : Kesäkuu 17, 2010, 11:53:11 »
Suosikkiyhtyeitä minulla on monia, mutta niistä vain yhtä olen pienestä pitäen kuunnellut. PMMP on yhtye, jota pidän omasta mielestäni parhaimpana yhtyeenä, kaikista joita kuuntelen. Sanoitukset ovat monipuolisia ja helppoja oppia, melodia on tarttuvaa ja laulujen aiheet tuntuvat koskettavan yllättävän paljon omaa elämääni. Lisäksi se, että tämä yhtye on säilynyt suosikeissani siitä lähtien kun sain Kuulkas enot! -levyn käsiini pienenä tyttönä, on vaikuttavaa ja kertoo selvästi, että PMMP on ns. se minulle tarkoitettu yhtye.
Muita yhtyeitä, joita arvostan kovasti ovat luonnollisesti Nightwish ja Sonata Arctica. Olen vasta vähän aikaa kuunnellut niitä, mutta silti niiden musiikki iskee minuun ja kuuntelen jokaista kappaletta fiilareissa.

Laulajaa on vaikea keksiä, koska yleensä kuuntelen yhtyeitä enkä niinkään erottele jäseniä mielessäni. Arvostan jokaisen kuuntelemani yhtyeen laulajaa, jokaisella on niin erilainen tyylinsä laulaa ja toteuttaa yhtyeen musiikkia. Ei heistä osaa sanoa sitä parasta. Sooloartisteina toimivia laulajia en niinkään kuuntele, vain joitain satunnaisia kappaleita. Mutta ehkäpä yleisesti ottaen Maija Vilkkumaa on sellainen laulaja, jota voisin pitää parhaana laulajana. Hänellä jos kellä on oma asenteensa ja tyylinsä laulaa, sanoitukset ovat hienoja ja onnistuneita - niistä tulee hieman sama fiilis kuin PMMP:n sanoituksista. Helppoja oppia, ja omaa elämää silloin tällöin koskettavia.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #318 : Kesäkuu 24, 2010, 21:40:32 »
Elän nyt sinänsä harvinaista elämänvaihetta, sillä minulla ei ole lempibändiä tällä hetkellä. Olen ollut totaalisen addiktoitunut musiikin kuunteluun ainakin viimeiset kahdeksan vuotta, ja musiikkimaku on vaihdellut vähän niin ja näin, mutta yleensä on kuitenkin aina jokin "ylitse muiden"-artisti löytynyt.

Ala-asteikäisenä kuuntelin lähinnä poppiskokoelmia ja esimerkiksi Kylie Minogue oli yksi suurista suosikeistani (ja tietyllä tavalla pidän hänestä edelleen). Silloin en niinkään välittänyt tutustua yhteenkään artistiin syvällisemmin, haalin lähinnä kokoelmalevyjä. Joskus saatoinkin ostaa jonkun bändin levyn, mutta sitten kuuntelin ko. levyltä yhtä tai kahta kappaletta repeatilla. En siis ollut kovinkaan avarakatseinen musiikin suhteen, vaikka genrejä tulikin kuunneltua laidasta laitaan.

Ala-asteen loppupuolella koin jonkinlaisen angstivaiheen ja ihastuin Good Charlotteen. Pidin itseäni kovanakin punkkarina (kyllä, tiedän nyt ettei Good Charlotte mitään kunnon punkia ole : D) ja netin välityksellä tutustuin vähän raskaimpiin musiikkigenreihin, lähinnä artisteja tyyliin Nightwish ja Rammstein tuli kuunneltua. Vähitellen innostukseni Good Charlottea kohtaan hälveni ja uudeksi lempibändiksi tuli Rammstein. Haalin heidän kaikki levynsä ja kuuntelin niitä jatkuvasti, etenkin koko yläasteen ajan innostukseni Rammsteinin musiikkiin oli huipussaan. Tutustuin muutenkin tarkemmin saksalaiseen industrial-skeneen ja Neue Deutsche Härte puri genrenä kovaa. Rakastan vieläkin saksan kielistä industrial metalia. : )

Nyt, pari vuotta myöhemmin, kunnioitukseni ja innostukseni Rammsteinia kohtaan on laskenut. Rosenrot oli silloin yläasteaikoina albumina pettymys, mutta kuuntelin sitä silti ja kyllähän levyltä edes muutama hyvä kipale löytyi. Uusinta Liebe ist für alle da-plattaa en ole vaivautunut hankkimaan tai edes kuuntelemaan, koska kuullessani Pussy-kappaleen olin todella pettynyt bändin nykyisestä suuntauksesta. Huumorintajuni ei oikein riitä ymmärtämään tuollaisten sanoitusten ideaa... Olen muutenkin harmistunut siitä, että Rammsteinin musiikki muuttuu koko ajan vain kaupallisemmaksi ja tylsemmäksi - Herzeleid- ja Sehnsucht-albumien aikaista loistoa on kai turha enää toivoakaan. Tietyllä tavalla Rammsteinin musiikilla tulee aina olemaan erityinen paikka sydämessäni, mutta en kunnioita heitä musiikkoina samalla tavalla kuin ennen. Ja levyjä en heiltä enää hanki.

Viime aikoina suosikkikuunneltaviini ovat lukeutuneet mm. Mokoma, Helloween, Turmion Kätilöt, Arch Enemy ja uutena tuttavuutena Cold Cold Ground. Musiikkimakuni ei oikeastaan ole rajusti vaihdellut enää, lähinnä kuuntelen metallimusaa eri alalajikkeista ja autolla ajaessa jotakin jossa on mahdollisimman paljon bassoa. ; ) Yhtä suosikkiartistia ei siis juuri nyt ole, mutta miksipä täytyisi aina ollakaan?

Poissa astoria

• Puhdasverinen Luihuinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #319 : Kesäkuu 25, 2010, 14:38:49 »
Minun lempi bändini on MUSE<3 Siinä vaan on jotain mikä vetoaa minuun. Musen parhaita biisejä on uudelta levyltä: Resistance, Undisclosed Desires, MK Ultra, Guiding Light ja vanhemmilta levyiltä: Assassin, Unintended, Sing for Absolution, Starlight ja Super Massive Black Hole!! JA lempi artisti/laulaja on iki-ihana TOM FELTON<33 Se musiikki kolahtaa, Tomin ääni on hyvä ja lauluissa on ihanaa kitaran soittoa. Tomin parhaita biisejä on: All I Need, I'll Be There, If That's All Right With You, If You Could Be Anywhere, Under Stars, In My Arms, One of These Days, We Belong ja sitten jos tykkää pelkästä kitaran soitosta kannattaa kuunnella Silhouettes in Sunset!! ToM FeltoN on KomeA<3 ;)

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #320 : Kesäkuu 28, 2010, 01:16:23 »
Ihana bändi on kanssa Disturbed. Uusi tuttavuus, mutta nyt jo koukussa :D. Mitäköhän tästäkin vielä seuraa..? Disturbedia voisi kuvailla monilla sanoilla, mutta kappaleet ovat hyvin vahvasti sanoitetut ja laulajan ääni mahtava. Kannattaa kuunnella!
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #321 : Kesäkuu 28, 2010, 20:11:37 »
Ihana bändi on kanssa Disturbed. Uusi tuttavuus, mutta nyt jo koukussa :D. Mitäköhän tästäkin vielä seuraa..? Disturbedia voisi kuvailla monilla sanoilla, mutta kappaleet ovat hyvin vahvasti sanoitetut ja laulajan ääni mahtava. Kannattaa kuunnella!
Suosittelen todellakin.

Itselläni on useita lempilaulajia ja bändejä, mutta sanon nyt muutaman. Spoilereissa on linkki yhteen lauluun.

Rammstein
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Till Lindemannin ääni on niin pehmeä, että se vetää kuulijaa turpaan. Mahtavan lyriikat ja Lindemannin maaninen ääni luovat upean kokonaisuuden.

Voltaire
Vähemmän tunnettu, itseään dissaava goottilaulaja. Laulut ovat joskus kauniita ja joskus ne naurattavat keuhkot pihalle. Laidasta laitaan löytyy tuotantoa. Voltairen ääntä on erittäin mukava kuunnella ja Almost Humanista en saa koskaan tarpeeksi.

Billy Ray Cyrus
Mitäpä tällä kantrilegendalla ei olisi? Karisma, mahtavat sanoitukset ja upea ääni ovat kaikki yhdessä. Tyttären menestyksen johdosta palannut itsekin aktiivisemmin mukaan musiikkibisnekseen. Täten olen Mileylle kiitollinen :D

Michael Jackson
Popin kuningas je legenda eikä syyttä. Yksinkertaisesti upea ääni ja laulujen rytmi on jotain niin mahtavaa. R.I.P Jacko, we will never
forget you.

Turmion Kätilöt HELL YEAH!
Ainut tämän sarjan bändi, jota voin kuunnella ja jota jopa rakastan. Laulujen nerokkaat sanoitukset ja yksinkertaisen raaka kauneus mitä kappaleissa on iskevät kerta toisensa jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 20:19:02 kirjoittanut Hawkolf »
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Paramore!!!!
« Vastaus #322 : Kesäkuu 28, 2010, 20:24:51 »
Awww... Ei minulla ole parasta bändiä niitä on niin monta ja sijoitukset vaihtuu koko ajan:D
Mutta tällä hetkellä varmaan vois listata vaikka muutaman.
Paramore
Olen 2006 vuodesta alkaen kuunnelut, ja biisien lyriikat ovat aivan mahtavia ja tietetenkin laulaja Haley on aivan awesomee!

Volbeat
Tässä on toinen aivan mahtava bändi, öhm en osaa sanoa muuta kun todella hyvä!!:D

Parhaan vokalistin palkinoon vie Haley Williams<3
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #323 : Kesäkuu 30, 2010, 22:14:55 »
Minulla on todella harvoin ollut vain yhtä suosikkibändiä tai -artistia, joten taidankin laittaa tähän nyt sellaisen joka on ollut himosoitossa jo kohta parisen vuotta.
Ja yllätysyllätys, ihmiset, tämä kyseinen artisti on Asa

Olen aina pitänyt myöskin Avaimesta, mutta mielestäni tämä nykyinen Asa, ja hänen musiikkityylinsä on vain jotain niin iskevää, että minun on pakko sanoa että pidän enemmän tästä nykyisestä.
Mielestäni Avain ja Asa on niin kaksi eri asiaa, että niitä on vaikea alkaa edes vertailemaan.

Asan musiikki on mielestäni tällaista kantaaottavan laadukasta musiikkia, joka on täydellinen vastakohta näille nykypäivän Cheekeille ja Fintelligenseille.
Asa puhuu biiseissään asiaa, ja ottaa kantaa moneen yhteiskunnalliseen ongelmaan. Joskus jopa niin monimutkaisin sanankääntein ja keinoin, että niitä kipaleita täytyy oikeasti kuunnella moneen kertaan että niistä irtoaisi se idea. Sanat ovat yleisesti ottaen hyvin "vasemmistolaisia", joten itsekin kun vasemmalle päin poliittisesti "hitusen" käännyn, niin minuun tämä musiikki iskee kyllä ja kunnolla.
Minun mielestäni on myöskin todella hienoa että Asan viimeisin levy on Aseistakieltäytyjäliiton tukilevy. Mielestäni Asa tekee juuri sitä mitä musiikin (ja teeveen, ja radion...) kautta pitäisikin tehdä, eli käyttää se hyödyksi kun pääsee monien ihmisten kuuluville, laukoa totuuksia ja mielipiteitä tästä meidän maailmastamme.

Hmm.. sitten pitäisi vielä miettiä että mikähän olisi Asan parhain julkaisu.
Luulen että paras levy jonka Asa on tehnyt on tämä viides, eli viimeisin albumi, Via Karelia
Parhaimman levyn siittä tekee se, että ensinnäkin se on tämän Aseistakieltäytymisliiton tukilevy, ja ehkä juuri se, että se on poliittisesti hyvin kantaaottava levy. Via Karelia -levyllä vierailee myöskin monia muita suomalaisia hyviä rap -artisteja (kuten Julma-Henri ja Laineen Kasperi)

Sitten kun pitäisi alkaa miettimään parasta kappaletta, minkä Asa on ikinä tehnyt, niin se menee kyllä jo hieman vaikeammaksi hommaksi. :D
Mutta kun kerta pakko on sanoa joku, niin sanoisin että se on...... äää en osaa päättää kahden välillä taaskaan. :D Joko Vaaranmaa tai Suomi Prkl.
Sanon nyt kuitenkin.. Vaaranmaan, koska se on kuitenkin ensimmäinen kappale jonka kuulin Avaimen muututtua Asaksi, ja se vain on niin hieno biisi. (: Avaimen lisäksi kappaleessa on mukana Joska Josafat (Lakopoulous) ja hän vetää toodella hyvin!

Kiitos! :D

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #324 : Kesäkuu 30, 2010, 23:14:16 »
Huh miten musiikkimakuni on muuttunut viime viestistä! Kuuntelenhan yhä silloin tällöin noita samoja bändejä, mutta eroaa se sen verran että minun on kirjoitettava uusi viesti.

Tällä hetkellä minulla on neljä suosikkibändiä: Nightwish, Evanescence, Sonata Arctica ja Within Temptation. Kaikki soittavat aika samantyyppistä musaa mutta eroavat toisistaan hyvin suuresti; kaikkien biiseissä on aina jonkinlainen tietyn tyyppinen tarina, erilainen kerrontatapa. Näistä ensimmäisenä tutustuin Nightwishiin, jonka jälkeen myös Within Temptation ja Evanescence tulivat kuvioihin - Sonata on vähän uudempi tuttavuus. :) Silti sanoisin että Sonata Arctica on toinen lempibändeistäni tällä hetkellä Evanescencen lisäksi. En osaa sanoa kummasta pitäisin enemmän, sillä välillä toista tekee mieli kuunnella enemmän. Pidän tästä 'metallinelikosta' musiikin monipuolisuuden takia. Mikään bändeistä ei kangistu kaavoihin ja musiikki on aitoa, bändin soittamaa ja kaunistelematonta, ei mitään nykyajan elektrojumputusta :) Jokaiselta löytyy tuotannosta suoranaisia mestariteoksia - eeppistä musiikkia.

Nightwishilta suosikkieni joukkoon kuuluvat juuri nuo pisimmät biisit jonka tarinoista voisi tehdä kokonaisen elokuvan. Ghost Love Score, Poet and the Pendulum ja Meadows of Heaven ovat aina olleet mieleeni, välillä kun taas tekee mieli kuunnella vanhempaa tuotantoa. Evanescence voisi siinä suhteessa olla suosikkibändini että kuuntelen sitä eniten - suunnilleen kaikki yhtyeen biisit kelpaavat, vaikka suosikkini ovatkin Like You ja Good Enough. Ihailen etenkin yhtyeen laulajaa, Amy Leetä, joka on omistanut useat kappaleensa kuolleelle sisarelleen ja jonka ääni tuntuu porautuvan suoraan sieluun. WT:ltä taas kuuntelen mielelläni biisejä joissa Sharon Del Adel näyttää kunnolla äänialansa, esim. Bittersweet ja The Swan Song - mietin usein, miten kellään (paitsi enkelillä) voi olla sellainen ääni. Sonata taas taistelee kärkiykkösen paikasta jatkuvasti uusilla hyvillä biiseilläni - ihastuin tässä hetki sitten Caleb-saagaan.

Miten tämän voisi tiivistää? Tykkään musiikista jonka takana on tarina - tarinoita. Sellaisesta, jonka mukana voi uppoutua toiseen maailmaan. Sen kautta opin ymmärtämään sitä, kuinka musiikki on joillekin koko elämä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa