Kirjoittaja Aihe: The Sims 3  (Luettu 4504 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: The Sims 3
« Vastaus #25 : Maaliskuu 02, 2009, 20:29:41 »
Tämähän ilmestyy jo viikon kuluttua, en ollenkaan tajunnut! :o Mutta minä olen aina ollut hieman epäluuloinen tämän pelin suhteen, en tiedä miksi.

Sims kakkosen ilmestyessä totuin siihen heti ja pidin siitä todella paljon, ja nyt olen pelannut sims 2:sta monta, monta vuotta, mutta silti minusta tuntuu etten ole saanut tehtyä kaikkea mitä haluaisin. Esimerkiksi Legacy Challengeä en ole monesta yrityksestä koskaan saanut loppuun, ja nyt kun uusi peli tulee jo näin vauhdilla, tuntuu todella omituiselta. En haluaisi että se tulisi näin nopeasti, koska minulla on vielä kakkosessa niin paljon tehtävää. Kolmonen ei muutenkaan tunnu kovin hauskalta - vaikka siinä on kaikki ihmeelliset värjäysominaisuudet, grafiikka näyttää aivan kummalliselta ja minua ärsyttää kenties kaikista eniten se, että naapurusto vanhenee oman simin mukana. Minä itse tarvitsen aikaa simeilleni varttua, ja joskus jos haluan jättää jonkun perheen syrjään ja odottaa että taas tahdon pelata sillä joskus pitkän ajan päästä samanlaisena kuin se oli - ei se onnistu, sillä olen pelannut jo muilla perheillä ja sitten kun palaan tähän perheeseen ovat nämä jo suunnilleen kuolleita. Tuo kolmonen myös tuntuu aikamoiselta warppailumeiningiltä, kun kaiken aikaa pitää olla liikkeessä ja kuvakulmiakin tuntuu olevan aivan liikaa. Tuntuu minulle yksinkertaisesti liian monimutkaiselta peliltä - ehkä minun täytyy vain odottaa että totun siihen, ja hankin sen sitten kun uskon olevani valmis. Rahatilanne ei myöskään nyt heti ainakaan vaikuta suopealta tuon kolmososan hankkimiseen, ja minun koneellani kun on kaikki nuo kakkosen lisäosat ja kamasetit ja niillä jo tökkii ihan vietävästi, en haluaisi edes tietää miten paljoa kolmososa sitten tökkii.

Kenties odotan johonkin kesään asti ja katson sitten valmiuttani enemmän. Ei aina tarvitse tehdä kaikkea samaan aikaan kuin kaikki muutkin. :>
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #26 : Maaliskuu 06, 2009, 17:10:29 »
Hmm, eikös nyt ole niin, että EA on siirtänyt kolmosen ilmestymisajankohdan jonnekin kesäkuulle? Periaatteessa ihan positiivinen juttu, koska varmaankin pidemmällä kehittelyajalla peli saadaan hiottua parempaan ja vähemmän bugittavaan muotoon - toivottavasti ainakin.

Itse en oikein jaksa ihastua noista uuden simssin kuvista muutenkaan. Sulavaltahan se näyttää, mutta jotenkin piirteet ovat minusta ärsyttävän animaatiohahmomaisia, vaikka vartalot kieltämättä ovatkin aidompia. Pahasti näyttää myös siltä, ettei kovasti odottamaani pituussäätöä ole tulossa ollenkaan, mikä minun silmissäni on äärettömän suuri miinus pelille, jonka tarkoitus kuitenkin on olla elämäsimulaatio. No, voihan sitä aina toivoa, että sellainen vielä vaikka jonkun lisäosan mukana ilmaantuisi, mutta en kyllä käsitä, mikä sen toteuttamisessa sitten on niin mahdotonta.

Toisekseen minua muutaman muun täällä mielipiteensä ilmaisseen tavoin epäilyttää omien pelitottumusteni kannalta tuo "elävä naapurusto". Minulle simssissä on aina ollut oleellista se, että olen itse saanut asettua kaikkivoipan asemaan ja päättää käytännössä kaiken maailmassa tapahtuvan itse. Näinhän asia ei ole, jos aika pelatessani yhtä perhettä etenee itsestään myös muualla naapurustossa: näin ollen Sims alkaa kuulostaa epäilyttävästi tavallisten tallukoiden elämään keskittyvältä roolipeliltä. Eri asia sitten, jos tuo ajankulu muualla naapurustossa on mahdollista ottaa itse päälle ja pois päältä, siinä tapauksessa tämä mahdollisuus kerää ehdottomasti minultakin pisteet kotiin...

Mutta ihan hetkeen ei vielä tule minun koneessani muutenkaan olemaan tähän peliin tehoja, ja paljon uutta tuntuu vielä vanhastakin simssistä parin uuden lisäosani myötä löytyvän. 
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Maaliskuu 06, 2009, 17:36:57 »
Pahasti näyttää myös siltä, ettei kovasti odottamaani pituussäätöä ole tulossa ollenkaan, mikä minun silmissäni on äärettömän suuri miinus pelille, jonka tarkoitus kuitenkin on olla elämäsimulaatio. No, voihan sitä aina toivoa, että sellainen vielä vaikka jonkun lisäosan mukana ilmaantuisi, mutta en kyllä käsitä, mikä sen toteuttamisessa sitten on niin mahdotonta.
Pituudensäädössä on sen verran paljon ongelmia, että on ihan ymmärrettävää, miksi pituudensäätöä ei vielä sarjassa ole. Jos vaikka joka ikäryhmää (miinus taaperot ja vauvat) kohti olisi kolme eri pituutta, EAxis joutuisi tekemään yksittäisten simien animaatioista kolme eri versiota, ja sosiaalisissa animaatioissa jokaiselle pituus- ja ikäryhmälle kuluisi hirveän monta animaatiota. Esimerkiksi vaikkapa nuorten aikuisten puheanimaatioita tulisi silloin
3xnuori aikuinen + 3xlapsi, 3xteini, 3xlyhyt nuori aikuinen, 3xkeski-ikäinen/aikuinen ja 3xvanhus. Tämän päälle tulisivat vielä traitkohtaiset ja erityyliset puhetavat (esim. flirttaileva, ujo, ulospäinsuuntautunut jne). Tämä veisi aikaa vuosikausia ja söisi rahaa enemmän kuin kuluttajien maksukyky kestää.

Lainaus
Toisekseen minua muutaman muun täällä mielipiteensä ilmaisseen tavoin epäilyttää omien pelitottumusteni kannalta tuo "elävä naapurusto". Minulle simssissä on aina ollut oleellista se, että olen itse saanut asettua kaikkivoipan asemaan ja päättää käytännössä kaiken maailmassa tapahtuvan itse. Näinhän asia ei ole, jos aika pelatessani yhtä perhettä etenee itsestään myös muualla naapurustossa: näin ollen Sims alkaa kuulostaa epäilyttävästi tavallisten tallukoiden elämään keskittyvältä roolipeliltä. Eri asia sitten, jos tuo ajankulu muualla naapurustossa on mahdollista ottaa itse päälle ja pois päältä, siinä tapauksessa tämä mahdollisuus kerää ehdottomasti minultakin pisteet kotiin...
Ainakin ajankulua on huhujen mukaan mahdollista rukata: simit voi laittaa elämään 25-1000 yksikköä (luultavasti päivää), ja epäilen kovasti että pelistä löytyy jokin namikka jolla naapuruston saa haluttaessa "staattiseksi".
Itse odotan innolla muuttuvaa naapurustoa - se saisi mm. legacyt tuntumaan aidommilta, eikä tarvitsisi surra pelaamattomina kököttäviä spareja.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 25, 2009, 10:13:09 »
Minä en varmaan saa kolmosta ostettua, sillä olemme aina maksaneet simsit yhdessä isosiskoni kanssa, eikä hän välttämättä ole ihan innostunut tästä kolmosesta, kun on kakkosellekkin ihan kaikki lisäosat ja vain kolme kamasettiä uupuu. Se nimittäin taitaa olla liian kallis minun pikkuiselle kukkarolleni. Kuitenkin haluaisin sen, sillä siinä on niin paljon uusia ja hyviä ominaisuuksia, varsinkin kun tykkään tehdä simien kasvoihin kaikkia pieniä ns. yksityiskohtia. Eli useimmiten käytän siihen bodyshopia, siinä on niin hyvät kasvojenmuokkaus ominaisuudet. Mietin että mikseivät ne ole samalla tavalla itse pelissä... Kuitenkin, kolmonen kuullostaa hyvinkin lupaavalta, hauskaa on että pyörällä ajaminen ja sairaalaan meneminen on mahdollista. Ja olen myös kuullut huhua lastenvaunuista. Jännittävää!

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Toukokuu 22, 2009, 09:55:01 »
Kaverillani on jo The Sims 3, hän sai sen joltain kaveriltaan joka taas oli ladannut sen jostain. Menen ensi viikolla sitten ihmettelemään, millainen peli oikeastaan on. Ainakin hahmoille saa valita itse kengät ja värit vapaammin, työpaikalla voit päättää mitä teet ja miten.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnitchCharm26124
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Toukokuu 23, 2009, 15:35:12 »
Kaverillani on jo The Sims 3, hän sai sen joltain kaveriltaan joka taas oli ladannut sen jostain. Menen ensi viikolla sitten ihmettelemään, millainen peli oikeastaan on. Ainakin hahmoille saa valita itse kengät ja värit vapaammin, työpaikalla voit päättää mitä teet ja miten.
Mistä se sun kaveris on saanu The Sims 3:n, kun se ilmestyy virallisesti vasta 5.6.?? O.o
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Toukokuu 24, 2009, 12:23:00 »
Mistä se sun kaveris on saanu The Sims 3:n, kun se ilmestyy virallisesti vasta 5.6.?? O.o
Piratismi, tuo helppo mutta ah niin laiton konsti. Kaverini ei siis itse ollut ladannut tätä, vaan joku oli tehnyt sen hänen puolestaan levylle. Itse aion ostaa kyllä ihan kaupasta, mielestäni tekijät kyllä ansaitsevat rahansa.

lizä

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Kesäkuu 02, 2009, 01:23:42 »
Hih kohtahan se onkin ihan laillisesti kaikkien halukkaiden käsien ulottuvilla, ellei sitä ilmestymispäivää siirretä taas jälleen.

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
« Vastaus #33 : Kesäkuu 04, 2009, 14:05:30 »
Tavallaan ole hirveän innoissani kolmosesta ja siinä vaikuttaisi olevan monia hyviä parannuksia, mutta sitten taas jotkut uudistukset saa ajattelemaan että onko tämä sittenkaan mun pelini. Hyviä muutoksia on esimerkiksi rajattomammat muokkailumahdollisuudet niin kodeissa, ulkonäössä kuin persoonallisuudessakin. Mutta se että koko naapurusto jatkaa elämäänsä pelatessani yhtä perhettä lasken kyllä miinukseksi kakkoseen nähden. Halua olla simieni keskuudessa kaikkivaltias ja päättää mitä he tekevät enkä pidä ajatuksesta että jollain perheellä pelatessani muut kasvavat ja kuolevat ja rakastuvat vääriin tyyppeihin ja sähläävät muutenkin omiaan. Vähän epäilyttää sekin kun sanotaan että kolmosessa simit on entistä itsenäisempiä, kun mielestäni ne on jo kakkosessa monesti liian itsenäisiä. Olen ehkä simieni suhteen kontrollifriikki, mutta kyllä mua ärsyttää jos ne tekevät kokoajan sellasta mitä en halua niiden tekevän:D

Kuulostaahan se kivalta että voi lähteä tallustelemaan kaupungille tai töihin tai koputtamaan naapurin ovelle. Kakkosessa kun ärsyttää vähän se, että jos lähettää jonkun simin kauppaan ja siellä hilluu myös muita simejäsi, niin et kuitenkaan pysty pelaamaan kuin sillä simillä kenet olet kauppaan lähettänyt. Mutta eikö tämän olisi voinut toteuttaa jotenkin sillätavalla, että simit jatkavat elämäänsä vain silloin kun näen ne. Eli siis tarkoitan että voin vaikka lähteä jonkun simin kanssa kotoa ja tallustella naapurin ovelle ja hakea kaverin mukaan ja lähteä yhdessä kaupungille, jolloin saisin pelattavakseni nämä kaksi simiä. Kuulostaako kamalan monimutkaiselta? Okei, tokihan peli on realistisempi kun simit vanhenee samaa tahtia, eikä voi tulla vaikkapa sellaista tilannetta että lapsi onkin yhtäkkiä vanhempi kuin äitinsä tai että kaksosista toinen on jo vanhus kun toinen on vasta juuri kasvanut aikuiseksi tms. Toki on aina suosikkiperheitä joilla tulee pelattua enemmän ja sitten ärsyttää kun haluaisi vaikka parittaa jonkun tällaisen perheen jäsenen jollekin tylsän perheen simille eikä jaksaisi pelata sillä tylsällä perheellä jotta saisi teinin kasvamaan aikuiseksi ja muuttamaan pois kotoa. Mutta ääh, en silti pidä yhtään ajatuksesta että simit elävät ilmat että ehdin valvoa niitä.

Tietääkö joku muuten että voiko kolmosessa tehdä oman naapuruston? Jos ei voi, niin siinä on toinen tärkeä juttu mikä on huonommin kolmosessa kuin kakkosessa. Kakkosessakaan en koskaan pelaa valmiilla naapurustoilla vaan olen tehnyt oman jossa saan itse rakentaa kaikki talot ja tehdä kaikki perheet. Paritankin simejäni aina vain muille omille simeilleni jne., koska haluan että pystyn pelaamaan kaikilla itse.

Ai että kun olisi ihanaa voida napata kummastakin pelistä hyvät puolet. Olisi kiva kuulla mielipiteitä pelistä sellaisilta jotka ovat jo päässeet siihen käsiksi ja yrittää sen avulla selvittää että sopiiko Sims kolmonen minun kaltaiselleni kontrollifriikkityyppiselle pelaajalle:) Eli ylittääkö kolmoset uudet hyvät puolet ne huonommat jutut?
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Lae

• Dream
  • Ylihörhö
  • *
  • I'm supposed to be writing right now.
« Vastaus #34 : Kesäkuu 04, 2009, 16:53:46 »
Juuri tuin kotiin kolmosen kanssa. Aluksi ei ollut tarkoitusta peliä hankkia ainakaan vielä, mutta haksahdin katselemaan kuvia ja lukemaan arvioita, niin tässä se nyt sitten nähtiin. :) Toivottavasti tuo nyt vastaa odotuksiani. Olen melko innoissani laajemmista muokkausmahdollisuuksista (minkä lisäksi kyllä toivon kovasti, että joku keksii tähänkin tavan saada käyttäjien itse tekemiä tavaroita) ja ilmeisen paremmasta grafiikasta. Asunnus tällä hetkellä kolmannesosassa, joten lisäreportaasia, kunhan pääsen jopa itse peliin asti. :)
Imagine life is just a dream.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #35 : Kesäkuu 05, 2009, 14:04:23 »
Anastacia, tuohan kuulostaa loistavalta! Jos elävän naapuruston voi kytkeä pois oman mielensä mukaan, ei minulla taidakaan enää olla paljoa mitään tuota peliä vastaan :) Hämää kyllä kuitenkin hieman tuo hahmojen sarjakuvamaisuus ja vain yksi naapurusto ei kuulosta lupaavalta... tuli kuitenkin nyt kamala halu saada tuo peli heti käsiini, ihan kokeilun vuoksi. Nuo rajattomat muokkausominaisuudet yms. kuulostavat ainakin houkuttelevalta.

Minulla olisi vielä kysyttävää:

Minkä Sims 2-pelien lisäosien ominaisuuksia tuossa on? Onko siinä mukana mm. erilaisia "olentoja" kuten vampyyrejä, ihmissusia? Miltä haamut näyttävät kyseisessä pelissä?

Voiko simille ostaa peruspelissä jo auton?

Onko simeillä toiveita / pelkoja? Jos ei, toivoisin, että ne tulisivat jossain lisäosassa. Itse olen nimittäin tottunut elättämään simejäni näiden toiveita toteuttaen.

Olisi myös mukavaa nähdä jotain käytännön screenshotteja. Koska olen ollut laiska tämän pelin suhteen, pitääpä varmaan googletella hetimiten :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #36 : Kesäkuu 05, 2009, 16:29:51 »
Minulla itselläni ei vielä peliä ole, syyhyttäisi kyllä tilata se heti rahatilanteen vähän parantaessa, kun etenkin maisemakuvat vaikuttavat aika houkuttelevilta. Toisaalta simit itsessään ovat minusta edelleenkin epämiellyttäviä ja näyttävät Disneyn animaatioukkeleilta. Tosin kun miettii, niin kakkosessa "normaalin" näköistä hahmoa sai pykätä bodyshopissa monta tuntia, ellei halunnut joko upeaa mallikaunotarta tai erinäisten townieiden näköistä hirviötä: tässä pelissä hahmot näyttävät enemmän tavallisilta pulliaisilta, mikä minusta on kivaa, koska en tykännyt ikinä pelata barbeilla ;)

Aaveista olen nähnyt jonkun verran kuvia netissä ja ne ainakin näyttivät aika lailla samalta kuin pelin normisimit paitsi että toki läpikuultavilta. Jotain sellaistakin olen kuullut, että aaveilla voisi jopa pelata? Ilmeisesti pelissä on myös jonkunlainen toive/haavejärjestelmä, ei vissiin kuitenkaan ihan vastaava kuin kakkosessa...

Erityisen innoissani olen tuosta persoonallisuuksien kirjosta, joka peliin sisältyisi edellisen muutaman liukusäätimen näpräämisen sijaan, mutta... ovatko nämä luonteenpiirteet miten karikatyyrisiä, tai miten ne käytännössä näkyvät? Niihin ei kai ole liukusäätimiä, vaan valitaan ihan jostain listalta...?

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Kesäkuu 05, 2009, 16:36:05 »
Käytin eilen kolme tuntia CASisssa, joten itse pelistä minulla ei vielä ole paljoa kokemusta...

Peruspelissä simille voi hyvinkin hankkia auton.

Olentoja on vain kummitukset, joita en itse tosin ole vielä päässyt testailemaan. Vampyyrejä yms. ei ole, mutta niiden näköisiä tyyppejä voi kyllä tehdä aivan helposti.

Toive-pelko-systeemi on erilainen: nyt simit saavat vain toiveita, joista voi lukita kerraallaan enintään neljä. Toiveita tulee kaikesta ja kaikkeen liittyen - esimerkiksi sim saattaa haluta mennä puistoon, puistossa nähdä kivan tyypin ja saada sitten toiveen "puhu kivalle tyypille". Toiveita voi siis toteuttaa mielin määrin.

Moodlet-systeemi on aivan loistava! Todella looginen ja se on kiva, kun simit tuntuvat reagoivan eri juttuihin paremmin. Esimerkiksi sim, jolla energia on alhaisella tasolla saa "väsynyt" moodletin, hyvän aterian syöneen mieliala kohoaa "hyvä ateria"-moodletista jne...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #38 : Kesäkuu 05, 2009, 16:44:19 »
Tulipa mieleen sellainen juttu, että ilmeisesti omien naapurustojen tekeminen pelissä ei onnistu, mutta kuinka paljon sitä valmista naapurustoa voi itse muokata? Voiko valmiina siellä asuvia perheitä poistaa ja paljonko perheitä & taloja pystyy itse luomaan? Ja millaisia juttuja yhteisötonteille on mahdollista perustaa?

Hirveä uteliaisuustulva, mutta näihin ei tunnu vielä mistään löytyvän oikein selkeää selitystä :)

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
« Vastaus #39 : Kesäkuu 06, 2009, 00:44:46 »
+ Mahdollisuuden, että kaupunki elää omaa elämäänsä, voi kytkeä päälle tai pois mielensä mukaan

Sen siis voi kuin voikin kytkeä pois päältä? Hyvähyvä:) Sitä vielä varmistaisin että jos sen kytkee pois päältä, niin toimiiko se siis silloin niin kuin kakkosessa että vain se perhe jota pelaat jatkaa elämistään ja vanhenemistaan? Vanhenevatko silloin nekään muiden perheiden simit joiden kanssa olet joten kanssakäymisessä? Ja jos pelaamani perheen simi kutsuu jostain muualta toisen simin kylään, niin pystyykö tällä vierailevalla simillä silloin myös pelaamaan? Kauhea kysymystulva, olen liian utelias tämän pelin suhteen:) Niin ja sitä piti vielä kysyä, että onko tuo kaupungin elämisen päällekytkentä aina joko kokonaan on tai off, eli ei ole sitä mahdollisuutta että jotkut perheet voisi kytkeä pois päältä ja jotkut jättää päälle?

Onko muuten tässä uudessa luonteenpiirteiden valinnassa sellaista mahdollisuutta, että simin luonne jotenkin kehittyisi vanhetessa? Eli että vaikkapa jostain huligaaniteinistä kehittyisikin perheellistyttyään saatuaan vastuullinen isähahmo?:D Ja voiko edelleenkään luoda "perheitä" jossa simit olisivat vain kämppiksiä niin että heillä olisi eri sukunimi?

Mutta tosiaan, jos naapurustosta voi poistaa vaikka kaikki valmiit perheet ja talot ja tehdä omia tilalle, niin sitten ei niin haittaa sekään että ei ole mahdollisuutta luoda omia naapurustoja. Apua, tämä alkaa uhkaavasti kuulostaa siltä että minun täytyy sittenkin hommata peli itselleni. Täytyy kyllä vielä tarkistaa että toimisiko se ylipäätään tässä koneellani.

Mistä muuten olette pelin hankkineet ja millä hinnalla? Katselin että esimerkiksi Anttilassa se maksaa 59 euroa, mutta halvemmallakin ilmeisesti pääsee jos tilaa netistä jostain, mutta mitä suosittelisitte?
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
« Vastaus #40 : Kesäkuu 06, 2009, 02:49:38 »
Haksahdin ostamaan tämänkin... en ollut pariin vuoteen ainakaan pelannut Sims-pelejä lainkaan, vaikka aikanaan ne se ihan perus Sims ykkönen oli suuri rakkauteni – siitä on jo niin kauan aikaa, etten uskalla edes ajatella (sanotaan, että noin kymmenen vuotta suunnilleen, muistaakseni enemmänkin, jos se vaan on mahdollista). Kakkosta olen pelannut, mutta jotenkin se ei ikinä iskenyt samalla tavalla kuin ensimmäinen osa.

No, tuli kuitenkin käsittämätön mielihalu tässä jokin aika sitten pelata Simsiä eikä se sitten mennytkään pois. Siinä samalla sitten selvisi, että tämä kolmas osa oli tuloillaan – joten päätin odottaa. Toistaiseksi ainakin olen tyytyväinen, että odotin. Tämä moodlet-systeemi toimii hyvin ja on mielestäni miellyttävä, helppokäyttöinen mutta kuitenkin laaja. Toisekseen ihmissuhteet simien välillä ovat realistisemmat, mikä on loistavaa – se tekee pelistä myös omalla tavallaan haasteellisemman kun kaikki ei tapahdukaan parilla flirtillä ja pusulla. Naapurustossa liikkuminenkin on toimivaa, vaikka toki olisi kiva, jos kaikkiin paikkoihin pääsisi kunnolla seuraamaankin ja tekemään jotain enemmän.

Parasta toistaiseksi kuitenkin on tosiaan se mahdollisuus luoda erilaisia hahmoja, muokata oikeasti hyvin melkein kaikkea paitsi toki vaatteissa ne mallit rajoittavat ainakin toistaiseksi jonkun verran. Mutta simeistä saa tosiaan persoonallisempia. Itse tykkään myös siitä, että valitaan luonteenpiirteitä eikä jaella niitä vanhoja "pisteitä", tämä tapa tuntuu paljon realistisemmalta ja lisäksi erilaisia vaihtoehtoja ja yhdistelmiä tulee luonteenpiirteiden kautta huomattavasti enemmän.

Vielä noista luonteenpiirteistä... no, ainakin muut simit voivat valittaa niistä ja vastaavaa, että en sitten tiedä, voiko sillä tavalla saada "pyyhittyä" jonkin luonteenpiirteen kokonaan pois? Ehkä. Joka tapauksessa pelatessa esim. vauvalle saa äidin hyvinvoinnista riippuen valita nollasta kahteen luonteenpiirrettä itse – jos äidillä menee oikein huonosti niin luonteenpiirteet periytyvät automaattisesti eli niihin ei pelaaja voi vaikuttaa. Noissa lapsuuden/nuoruuden kehitysvaiheissa simit siis saavat lisää luonteenpiirteitä, joihin hyvä menestys, mieliala ja kaikenlaiset sekalaiset asiat vaikuttavat.

+ Mahdollisuuden, että kaupunki elää omaa elämäänsä, voi kytkeä päälle tai pois mielensä mukaan

Tähän liittyen varoituksen sana vielä. Siis henkilökohtaisesti tuo täysin itsekseen elävä kaupunki ei minua kyllä haittaa millään tavalla, joten en ole kokeillut tuota sen kytkemistä pois päältä. Mitä nyt netissä olen seikkaillut niin osa antaa ymmärtää tyytymättömyytensä tuohon toimintoon – että se ei kuulemma toimisi. Kuulemma jonkinmoisen bugin takia naapurusto eläisi ihan yhtä vapaasti kuin ennenkin eli muuttaisi, saisi lapsia, menisi naimisiin ja mitä ikinä tekevätkään. Tosiaan tämä on vaan siellä ja täällä vilahdellut kuulopuhe, sillä itse olen taas erittäin onnellinen, että naapurustossa jatkuu elämä, sukupolvet kasvavat ja kaikkea – en ahdistu ajatuksesta, että ne tutut valmisperheidenkin simitkin kuolla kupsahtavat pois ilman että pääsen pelaamaan niillä ja vaikuttamaan niiden elämään, sillä ne eivät suuremmin minua kiinnosta.

Oli bugi tuossa tai ei – sen varmaan korjaavat päivityksissä, jos tosiaan tuo valinta bugittaa kuten jotkut sanovat – niin erikseen sitten on vielä mahdollisuus valita ikääntyminen päälle tai pois eli varmaan tuon naapuruston "jähmettämisen" pitäisi saada peli toimimaan kakkosmaisesti eli siinä pelattavassa pelissä kuitenkin vanhennutaan. Näin luulen, mutta mitään en tiedä, sillä pidän kumpaakin periaatteessa jatkuvasti päällä eikä kumpikaan omaa pelikokemustani ole häirinnyt. Ja tosiaan ei voi ainakaan erikseen valita mitään perheitä, joissa eläminen pysähtyisi ja toisissa jatkuisi.

C'anossa, ainakin itselläni on juuri luotu perhe, jossa on kämppiksiä, joilla on keskenään erilaiset sukunimet. Eli kyllä sen pitäisi olla mahdollista.

Itse ostin Stockmannilta omani... taisi olla jotain 55 euron pintaan. Jos en olisi ollut laiska, olisin käynyt ostamassa sen viisi euroa halvemmalla, mutta päätinpä sitten tuhlata odottamattomia lahjarahoja siihen ja olla laiska. Pelikaupoista yleensä saa kai jonkin euron halvemmalla tosiaan kuin marketeista.Hintaseurannasta ja muista vastaavista paikoista voi saada jotain käsitystä, vaikka noissa nyt yleensä ei kaikkia hintoja näykään. Netistä ja ulkomailta tilatessa varmaan voi päästä halvimmalla, riippuu löytääkö ne halvimmat ja luotettavat paikat vai ei.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2009, 02:52:55 kirjoittanut Freedom »
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #41 : Kesäkuu 06, 2009, 12:39:45 »
Lainaus
Mistä muuten olette pelin hankkineet ja millä hinnalla? Katselin että esimerkiksi Anttilassa se maksaa 59 euroa, mutta halvemmallakin ilmeisesti pääsee jos tilaa netistä jostain, mutta mitä suosittelisitte?

Tilasin cdon.comista, missä maksoi 49,95 + postikuluja pari euroa, ohjekirja tosin tulee ruotsiksi mutta onneksi on sekin kieli kohtalaisen hallussa :) Mutta mitä nyt vilkuilin, niin hyvin monestakin nettikaupasta irtoaa tuon alle, googleen kun laittaa hintavertailu ja sims 3 niin löytyy varmasti jonkinlaista listaa.

Minua itseäni harmittaa omia aikojaan elelevä naapurusto lähinnä siksi, että en tykkää valmissimeistä vaan haluan kansoittaa pelin lähinnä omilla luomuksillani ja juonia heidän elämäänsä sitten omien, epäilyttävien mielihalujeni mukaan :D Mutta pitää toivoa, että jos Freedomin kertomat huhupuheet ovat totta, niin päivityksessä asia sitten korjaantuu viimeistään...

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Kesäkuu 09, 2009, 13:45:59 »
Joopa joo, ostin pelin eilen eikä toimi omistamallani näytöllä. Liian heikko näytönohjain, eli pitäisi kai hankkia uusi näyttö. :S

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #43 : Kesäkuu 09, 2009, 13:55:28 »
Joopa joo, ostin pelin eilen eikä toimi omistamallani näytöllä. Liian heikko näytönohjain, eli pitäisi kai hankkia uusi näyttö. :S
Uuden näytön hankkiminen ei auta, jos näytönohjain ei riitä. Hanki uusi näytönohjain. Yhteensopivuus muuten kannattaa tarkistaa aina ennen pelin ostamista. Jos ei itse osaa, niin ottaa vaikka mukaan listan koneen ominaisuuksista, ja kysyy myyjältä.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #44 : Kesäkuu 09, 2009, 15:07:14 »
Jos näytönohjain ei riitä on koko kone todn. aika heikoilla pelin kanssa eli suositellisin ostamaan suosiolla uuden koneen ja kun/jos on pakettikone sen näytönohjaimen vaihtaminen jossain expertin huollossa maksaa saman verran kuin verkkokauppa.com:ista uusi paljon tehokkaampi kone.
(tosin näytönohjain on kyllä se ensimmäisenä vanhentuva osa)
Asd

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Kesäkuu 09, 2009, 16:43:07 »
Jos näytönohjain ei riitä on koko kone todn. aika heikoilla pelin kanssa eli suositellisin ostamaan suosiolla uuden koneen ja kun/jos on pakettikone sen näytönohjaimen vaihtaminen jossain expertin huollossa maksaa saman verran kuin verkkokauppa.com:ista uusi paljon tehokkaampi kone.
(tosin näytönohjain on kyllä se ensimmäisenä vanhentuva osa)
Kiitos tiedoista.. Tämä käyttämäni kone ei ole edes vanha, joten ei käynyt mielessäkään tarkistaa mitään pelivaatimuksia etukäteen. Sims 2 kuitenkin toimi moitteettomasti ja kaverini kone on vielä vanhempi ja toimi silti (tosin kyseessä piraattiversio, minulla oikea). Oma ei tämä kone siis ole, enkä ihan heti sellaista aio hankkiakkaan. Kannettavalla en ole vielä kokeillut.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #46 : Kesäkuu 11, 2009, 13:46:17 »
Minäkin haksahdin ostamaan tämän pelin, syynä lähinnä uteliaisuus ja no, miksi niitä pelejä nyt ostetaankaan? Tarve saada aikansa tuhlattua johonkin? No, anygays, minullakin on niin, ettei koneessa riitä näytönohjain. Jätin varta vasten kyttäämättä, toimiiko peli tässä koneessa, koska taloudesta löytyy toinenkin, uudempi vemmel, joten ei ole välttämätöntä, että peli toimii tällä vanhalla rometolla, jolla kyllä voi räpelellä Kakkosen kimpussa. Mutta. Nytpä onkin niin, että Se Uudempi Kone on huollossa ja kas kummaa, tietokoneihmiset liikkeessä sanoivat, että siihen ei välttämättä saa varaosaa (tuuletin rikki -> jumittaa jatkuvasti). Ei kait siinä mitteeh, täytyy vaan odotella, että ne ottavat selvää saako siihen osia ja ellei saa, niin ostaa uusi vemmel. Joka tapauksessa tämä huusholli kaipaa kaksi konetta, koska lähden kotoa syksyllä, enkä ilmankaan pärjää. Se vaan, etten hirveästi tiedä, millaisen kannettavan tässä hommaisi, kun en niiden päälle hirveästi ymmärrä.

~Moondancer (hintalaatusuhteellisuusteoreetikko)

Mao

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Kesäkuu 11, 2009, 14:32:23 »
oooih.
Haluaisin ostaa simssin myös, mutta suurin ja ainoa ongelma on, että äiti ei ymmärrä, mitä eroa sillä on vanhempaan versioon. Hän tuskin on edes harkinnut asiaa, kun olen kertonut, millainen peli se on. Tunnen äidin, eikä sitä kiinnosta yhtään mitkään pelit. Täytyy vaan t0oi0vo00a000000, että saan sen jotenkin.. Voisi toki yrittää kerätä omaa rahaa ja ostaa se itse. :P

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #48 : Kesäkuu 11, 2009, 14:45:18 »
Aion ostaa kolmosen, nyt olen sen päättänyt. Onneksi isosiskonikin haluaa, ja ostamme sen puoliksi. Kokeilin sitä eilein ystävälläni ja opin kaikki uudet jutut aika nopeasti, että siitä ei ongelmaa ole. Simin luontitila on todella mahtava, joten simien tekeminen muuttuu varmaan aika hitaaksi, ellei ole tarkkaa visiota siitä mitä haluaa, mutta eihän se mitään haittaa. Rakentaminenkin on oikein helppoa ja mukavaa, ja omanlaisia seiniä ja lattioita on kiva tehdä itse. Samoin vaatteita ja muita.

Ostan ostan ostan!

Poissa Maria Musta

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #49 : Kesäkuu 12, 2009, 17:54:34 »
Onko kenelläkään kokemusta /toisen käden tietoa toimiiko sims3 kannettavalla.

// Kiitos Stella. Täytyy varmaan pyytää nörttiveljeä tarkistaman nuo. Mulla ei jostain syystä ole nämä konehommat hallussa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2009, 18:53:24 kirjoittanut Maria Mufasa »
Maria Mufasa -> Maria Musta