Kirjoittaja Aihe: The Sims 3  (Luettu 2715 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: The Sims 3
« Vastaus #100 : Tammikuu 18, 2011, 17:11:47 »
Heii, kuulkaa, sims-kahelit velhoystäväni! Minulla on pahalaatuinen ongelma, johon kaipaisin neuvoja joltakin kokeneemmalta sims-holistilta.

Elikkäs ostin juuri unelmaduuni -lisäosan ja asensin sen. Nyt kun pelaan, niin kaikki mikä on tontin rajojen ulkopuolella välkkyy valkoisena. Jos matkustan autolla ympäristö välkkyy myös. Muitakin pikku-ongelmia on. Aluksi jopa naapurustoni oli välillä kokonaan sininen/vihreä, eikä rakennuksi yms näkynyt, mutta sen sain hoidettua mittareita laskemalla. Onko kellekään sattunut vastaavaa?!
 Olen laskenut asetuksien mittarit mahdollisimman alas, jotta suorituskyky olisi hyvä. Ei auttanut. Poistin KAIKKI omistamani lisäosat ja asensin uudestaan. Ei auttanut. Sims väittää, että on päivittänyt kaiken, vaikkei kyseisellä koneella olekaan nettiä.

On tosi ärsyttävää pelata (ja silmiä väsyttää), kun taka-alalla välkkyy kokoajan jotain. Apua! :-( Pitäisikö palauttaa peli kauppaan ja pyytää uutta vai häipyykö ongelma, kun lataan seuraavan lisäosan/kamasetin päällimäiseksi?

Katriona kiittää ja kumartaa jo etukäteen.
"Pelkääkö jättiläistä uhmannut tyttö typerää kasiluokkalaista?"
    Jess Arons, Silta Salaiseen Maahan
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #101 : Tammikuu 18, 2011, 19:53:24 »
^Kuulostaa näytönohjaimen ongelmalta? Mikä ohjain sulla on?

Mulla on läppäri, huonolla näytönohjaimella niin vähän samanhenkisiä ongelmia kaikkien pelien kanssa.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #102 : Tammikuu 22, 2011, 19:14:42 »
Hieman apua pyytelen ja ikuisesti kiitollinen olisin..

Tietääkö kukaan mistä sieltä kiinan paikasta (en muista nimeä) löytyy se ihme kirves?
Menetin hermoni kun yritin etsiä sitä sieltä löytämättä.
Ja lisä kysymys : Egyptissä kun pitää soluttautua johonkin rikollisryhmään joka asuu siinä kaupungin laitamilla niin kuinka sieltä saa kopioitua ne asiakirjat jotka joku tyyppi haluu miun similtä...

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Tammikuu 24, 2011, 18:19:15 »
Eäh... Oikeastaan en tiedä, mikä ohjain mulla on... *tietokonenero punastuu* Kyllä sen aika hyvä pitäisi olla, kun kone on kuitenkin melko uusi malli. Ja oishan se vähän outoa, kun sims on tähän asti toiminut kaikkine muine lisäosineen ja yhtäkkiä rupesi kiukkuamaan...

Että olisiko vika nimenomaisessa unelmaduuni-pelissä? Sitä minä tässä nyt oikeastaan pähkäilen, että palautanko levyn vain kärsinkö niin pitkään, että saan uuden lisäosan, joka sitten poistaisi tämän ongelman? Vai poistaisiko?!?!?

Peli pitää ihan kohta palauttaa, jos aion sen tehdä, niin olkaa jooko kilttejä ja neuvokaa minua tietämätöntä mahdollisimman pian!  :((
"Pelkääkö jättiläistä uhmannut tyttö typerää kasiluokkalaista?"
    Jess Arons, Silta Salaiseen Maahan
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #104 : Tammikuu 24, 2011, 18:25:25 »
Palauta se peli. Ehkä siinä on jokin vika siinä levyssä. Hanki uus ja jos sama ongelma jatkuu, niin vika on jossain muualla :)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #105 : Tammikuu 24, 2011, 18:41:50 »
Hieman apua pyytelen ja ikuisesti kiitollinen olisin..

1. Tietääkö kukaan mistä sieltä kiinan paikasta (en muista nimeä) löytyy se ihme kirves?

2.Egyptissä kun pitää soluttautua johonkin rikollisryhmään joka asuu siinä kaupungin laitamilla niin kuinka sieltä saa kopioitua ne asiakirjat jotka joku tyyppi haluu miun similtä...
1. En ole täysin varma, mutta uskoisin sen olevan joko siellä lohikäärmeen päässä tai sitten torin alla.
2. Menet vain sinne, teet mitä käsketään ja kyllä se siitä :D Jossain tehtävässä piti mennä kyseiseen piilopaikkaan eli taloon, sen alle kellariin ja sieltä löytyi parin esteen takaa tietokoneita täynnä oleva huone. Tuolta ainakin jotain asiakirjoja kuului tehdä, tietokoneella hakkeroida tai jotain.
Vaikea vastata, kun tehtävä ei ollut erityisen tarkasti kuvailtu. Tarkempia tietoja, kiitos, ja voin yrittää vielä autella :>
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Tammikuu 25, 2011, 12:43:33 »
Eäh... Oikeastaan en tiedä, mikä ohjain mulla on... *tietokonenero punastuu* Kyllä sen aika hyvä pitäisi olla, kun kone on kuitenkin melko uusi malli. Ja oishan se vähän outoa, kun sims on tähän asti toiminut kaikkine muine lisäosineen ja yhtäkkiä rupesi kiukkuamaan...

Että olisiko vika nimenomaisessa unelmaduuni-pelissä? Sitä minä tässä nyt oikeastaan pähkäilen, että palautanko levyn vain kärsinkö niin pitkään, että saan uuden lisäosan, joka sitten poistaisi tämän ongelman? Vai poistaisiko?!?!? . Se
DxDiagilla saat tietää että mikä sun näytönohjain on. Eli ihan vaan Suorita-kenttään (Käynnistä-valikosta löytyy sellainen Hea/Suorita palkki mihin voi kirjoittaa) kirjoitat dxdiag ja painat enteriä. Sitten kun ko. ohjelma on käynnissä niin tsekkaat kohdan "Näyttö". Sieltä pitäisi löytyä sen näytönohjaimen nimi ja kaikki tarvittavat tiedot.

Kokeile päivittää näytönohjaimen ajurit. Joskus tuollaiset äkilliset ongelmat johtuvat ihan vain vanhentuneista ajureista.

Toinen  mitä voisit tehdä on mennä System Requirements Labsiin . Se kertoo että niten hyvin pelin pitäisi pyöriä koneesi tehoilla ja laitteilla ja että pystyykö koneesi pyörittämään jotain ohjelmaa ollenkaan.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #107 : Huhtikuu 28, 2011, 22:38:58 »
Olen myös päässy pelaamaan Sims 3: sta kun ihana veljeni asensi sen omalle koneelleen, missä se toimii erittäin hyvin. Nyt on alusta saakka ollut sama perhe, varmaan joku kahdeksas sukupolvi menossa ja olen jopa jaksanut pelata vanhukset ihan "luonnolliseen" kuolemaan saakka. Sims 2 pelatessa ei tälläistä kovin usein päässyt tapahtumaan.

Lainaus käyttäjältä: Marygold
...niin lopputulos oli se että pelissä kaikki olivat toistensa klooneja.

Tämä itseänikin häiritsee. Omassa pelissäni kun loin yhden naisen aluksi ja sen jälkeen aina joku lapsista on jäänyt alkuperäiseen taloon asumaan, niin huomaa kyllä että kaikki on hyvin samannäköisiä. Siis vaikka naisilla onkin erimiehiä ollut, mutta nyt kun vertaan yhtä blondia tyttöäni niin hän on suoranainen kopio siitä hahmosta jonka loin seitsemän sukupolvea sitten. Mikä on tavallaan ihan kivaa, mutta kun kaikki lapset kasvoistaan näyttää samanlaiselta olisin toivoinut että jotkut asiat muuttuisivat vähän enemmän. Hiustenväri onneksi ja silmienväri, mutta kasvojen muoto, huulet, silmien malli on käytännössä aina samanlainen, vaikka olen yrittänyt valita mahdollisimman "oudonnäköisiä" kumppaneita.

Itse kyllä kolmosessa tykkään kovasti siitä että naapurusto elää omaa elämäänsä. On oikeastaan aina jopa vähän haikeaa kun sinne yläkulmaan tulee ilmoitus että joku "kasvateistani" on siirtynyt ajasta ikuisuuteen tai lukee niistä sukupuista ett jollekkin on siunaantunut lapsia. On paljon konkreettisempaa että ne hahmot edelleen elävät siellä naapurustossa , eivätkä vain muuta jonnekkin taloon ja aina pysy samanikäisinä.

Tuli mieleen yksi kysymyskin pelatessani. Aina välillä itselleni on ilmaantunut sellainen lyhyt " haikea" musiikki, siis samantapainen kun tulee jos Sim vanhenee tai toive täyttyy. En ole osannut yhdistää sitä musiikkia mihinkään, joskus vain olen havahtunut siihen ja miettinyt että mitä nyt tapahtuu, mutten ole löytänyt mitään konkreettista tapahtumaa. Onko kenellekään muulla tullut sellaista tai tietääkö joku mihin sen voisi yhdistää? :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #108 : Toukokuu 27, 2012, 10:10:13 »
Sen kirveen (Pangun? Tai joku vastaava) saa ku suorittaa sen jonku tehtävän. Yhellä perheellä oon saanu sen ja ei ollu helppoa. Mun piti ainaki käydä monta kertaa Kiinassa et sain sen tehtävän, mut se oli sen arvosta, koska nyt ei tarvii tuhlata aikaa niiden kivikasojen rikkomiseen vaan yks heilautus kirveellä riittää ;). Mut tosi kiva ku mun käyttäjällä ei enää toimi kolmonen ni meni seki hukkaan :(. Mutta onneks mun pikkusiskon käyttäjällä toimii ni pelailen sitte sillä.

Poissa Love And Hope

• Kummajaisten kuningatar
  • Vuotislainen
    • Virtuaalitylypahka Pahkakoulu
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #109 : Toukokuu 27, 2012, 11:59:01 »
Moi! Mulla on Sims 3 ja siihen Lemmikkielämää-lisäosa, ja ongelmani on se, että jotkut perheeni simeistä rupevät välillä "lagimaan". Ne eivät siis liiku mihinkään vaikka tehtäväjonossa on paljon tehtäviä, eikä ulos kirjautuminen tai muu auta. Onko muilla samaa ongelmaa tai ehdotusta, miten saisin tämän loppumaan?

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #110 : Heinäkuu 15, 2012, 17:14:33 »
Moi! Mulla on Sims 3 ja siihen Lemmikkielämää-lisäosa, ja ongelmani on se, että jotkut perheeni simeistä rupevät välillä "lagimaan". Ne eivät siis liiku mihinkään vaikka tehtäväjonossa on paljon tehtäviä, eikä ulos kirjautuminen tai muu auta. Onko muilla samaa ongelmaa tai ehdotusta, miten saisin tämän loppumaan?

Tuohon ehkä auttaisi ResetSim-komento. Eli kirjoitat koodikenttään (joka avataan näppäinyhdistelmällä Ctrl+Shift+C) "resetsim" ja perään lagittavan simin nimi. Tyyliin "resetsim Maija Meikäläinen".

Minä olen viime aikoina innostunut taas pelaamaan Simsiä oikein urakalla vapaa-aikanani. Lisäosia en omista muita kuin Late Nightin, vaikka tekisi kyllä mieli ostaa vaikka ne kaikki ilmestyneet. Usein ajattelen noista lisäosista "gaah, kauheaa rahastusta", mutta loppujen lopuksi yleensä kuitenkin päädyn ostamaan niitä ainakin muutaman. :D Alkaa tuo pelkkä Late Night jo vähän kyllästyttääkin...

Poissa Always

• Tittelitön
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PatronusSpell15386
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #111 : Elokuu 09, 2012, 14:11:49 »
Sain uuden tietokoneen ja latasimpas tehojen takia simssinkin uudestaan koneelle :D Lemmikit-lisäosa on ainoa jonka latasin, vaikka melkein kaikki unelmaduunit jne löytyykin. Tykkään kuitenkin lemmikit-lisäosasta paljon ja nyt aloitinkin taas Simsin pelaamisen ihan täysillä varmaan vuoden tauon jälkeen!

Nyt mulla on nuori mies, joka alkaa kasvattamaan yksisarvisia! >:D Enkä käytä koodeja ollenkaan pelissä, se on mielestäni tylsää. :D Nyt sain jo ensimmäisen yksisarvisen muuttamaan talouteen! Jeah!

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #112 : Tammikuu 14, 2013, 00:46:21 »
Minä olen pelannut The Simssejä aina on-offina, välillä saattaa mennä vaikka vuosi kun en pelaa ollenkaan ja välillä pelaan monta kertaa viikossa. The Sims 3:sta olen nyt pelannut kaksi vuotta ja siihenkin on mahtunut pitkiä taukoja. Kaikki lisäosat löytyy, paitsi kaksi uusinta ja pitää varmaan hankkia uusi kone jos joskus aion hankkia lisää, koska Cornelius (mun läppäri) alkaa lähestymään maksimisietokykyään näiden nykyisten kanssa.
Ja pelatessani en melkein koskaan käytä koodeja, paljon hauskempaa niin ja kolmosessa pärjää helposti ilman esimerkiksi rahakoodia, joka oli aikaisemmissa peleissä vaikeampaa.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #113 : Tammikuu 19, 2013, 14:13:04 »
Vaikka itse olen tässä ketjussa kolmosta aiemmin moittinutkin, niin juuri nyt on sellainen fiilis, että jonkun lisäosan kanssa saattaisin siitä vaikka innostua. En vain osaa päättää, minkä, koska noita on jo niin monta ja ihan kaikkia en kyllä raaskisi hankkia. :) Tosin Iltahuvit on varmaan sellainen perusvarma valinta.

Kakkosessa rakastan kyllä yhteisötonttien rakentelua sekä Apartment Lifen kerrostaloelämistä, mutta kontrollofiriikkinä pelaaminen ei aina tahdo olla hirveän nautinnollista, koska aina haluan kyhätä jonkun yhteisötontin lisää ja näen hirveästi vaivaa löytääkseni kaikki tilpehöörit sen näyttämiseen 'aidolta'. Naapurustojenkin muokkaamiseen kuluu tuhottomasti aikaa. Ehkä kolmonen voisikin olla hyvä hengähdystauko tällaiselle perfektionistille, jos vaihteeksi voisi vaikka vaan pelata... 

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #114 : Tammikuu 19, 2013, 15:52:35 »
Vaikka itse olen tässä ketjussa kolmosta aiemmin moittinutkin, niin juuri nyt on sellainen fiilis, että jonkun lisäosan kanssa saattaisin siitä vaikka innostua. En vain osaa päättää, minkä, koska noita on jo niin monta ja ihan kaikkia en kyllä raaskisi hankkia. :) Tosin Iltahuvit on varmaan sellainen perusvarma valinta.

Kakkosessa rakastan kyllä yhteisötonttien rakentelua sekä Apartment Lifen kerrostaloelämistä, mutta kontrollofiriikkinä pelaaminen ei aina tahdo olla hirveän nautinnollista, koska aina haluan kyhätä jonkun yhteisötontin lisää ja näen hirveästi vaivaa löytääkseni kaikki tilpehöörit sen näyttämiseen 'aidolta'. Naapurustojenkin muokkaamiseen kuluu tuhottomasti aikaa. Ehkä kolmonen voisikin olla hyvä hengähdystauko tällaiselle perfektionistille, jos vaihteeksi voisi vaikka vaan pelata...

^Suosittelen ehdottomasti Iltahuvit lisäosaa! Se oli minun ensimmäinen lisäosa hankinta ja paransi peliä huomattavasti. Siinähän tulee myös kerrostaloja ja monipuolisempia yhteisötontteja.

Iltahuvit on ainakin yksi suosikki lisäosistani. Lemmikit on myös kiva, koska ne eläimet ovat vain niin hauskoja. Maailman matkaaja tuo jotain ihan uutta peliin, mutta kun niitä tehtäviä on suorittanut jo jollain simillä ja kolunnut kaikki paikat läpi niin ei enää huvita niin paljon tehdä sitä uudestaan jollakin toisella simillä.

Minulla on kyllä ikävä kakkosta. Ehkä pitäisi asentaa se koneelle ja pelailla ihan vain nostalgian vuoksi. Ennen väänsi kaikki talot ja yhteisötontin niin huolella. Minulla oli valtava täysin itse tehty naapurusto, jossa kaikki oli tehty niin huolella ja pikkutarkasti. Mutta sitten kone päätti seota ja se niistä tallennuksista... Sen jälkeen ei ole paljon huvittanut nähdä niin paljon vaivaa....
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #115 : Tammikuu 19, 2013, 17:08:55 »
Lainaus
^Suosittelen ehdottomasti Iltahuvit lisäosaa! Se oli minun ensimmäinen lisäosa hankinta ja paransi peliä huomattavasti. Siinähän tulee myös kerrostaloja ja monipuolisempia yhteisötontteja.

Juu, itsekin Iltahuvien sisältöä lukiessani pohdin että kuulostaa parhaalta ja tuo varmaan itse peruspelaamiseen eniten parannusta :) Lemmikkilisäri kyllä kiinnostaa hyvänä kakkosena, koska tykkään niin paljon tehdä Simeilleni lemmikkejä.

Kakkonen kaikkine lisäosineen on kyllä ihana peli enkä siitä aio luopua, vaikka kolmoseen välillä haksahtaisinkin. Oishan se hauskaa jos yhteisötonteille mennessä ei tarvitsisi aina ladata niin pitkään ja muuta, mutta ei se toisaalta minua varsinaisesti ole koskaan kiusannutkaan. Itsellenikin on käynyt pariin otteeseen vuosien varrella niin, että vaivalla tehty naapurusto on kadonnut bittiviemäriin syystä tai toisesta - nyt ajattelin virheestä viisastuneena tehdä varmuuskopioin, jotta ei tarvitse nähdä samaa vaivaa aina uudelleen. :)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #116 : Helmikuu 23, 2013, 18:47:26 »
Pystyykö muuten niitä kerrostaloja rakentamaan jotenkin itse?
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Maaliskuu 17, 2013, 20:39:21 »
Pystyykö muuten niitä kerrostaloja rakentamaan jotenkin itse?
Ei ainakaan sikäli kun minä tiedän.

Minä muuten odotan jopa mielenkiinnolla tuota kesällä julkaistavaa Paratiisisaari-lisäosaa, vaikka simseily on jäänyt todella vähälle viime vuosien aikana (ja varsinkin kolmosen osalta).

~anji~

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #118 : Huhtikuu 20, 2013, 20:39:14 »
Eikös EA ole vihjaillut muuten, että Paratiisisaaren jälkeen ilmestyvä lisäosa olisi jotakin "tulevaisuuteen" viittaavaa? Mitähän se mahtaa pitää sisällään?

Itse odottelen tässä että joko ne kohta mahtaisivat ilmoittaa Sims nelosen ilmestyväksi. Näyttää nyt siltä, että kolmonen jää minun kohdaltani kokonaan väliin, vaikka yliopistolisäosa periaatteessa houkuttelikin...