Sain kahdeksassa kuukaudessa (lokakuu 2011 – kesäkuu 2012) neulottua kaikki neljä tupahuivia (pyöröpuikkoversiot). Mun piti laittaa tänne kuvat jo silloin, mutta unohdin ihan täysin koko asian, joten korjaan sen nyt kun muistui mieleen. :) Kaikissa huiveissa on käytetty 7 veljestä -lankoja.
Ekassa kuvassa ovat puuskupuh ja rohkelikko, ja tokassa luihuinen ja korpinkynsi. (Kamera hieman haalisti värejä)
Ihan tajuttoman hienoja! :) Mitä ohjetta käytit?
Itselläni on kesken kaulaliina puuskupuhin väreissä, tosin käytän mustan sijasta tummaa harmaata, koska musta tuntui vähän liian jyrkältä. Alkuun otin vähän mallia
täältä, mutta lopulta päädyin vähän soveltamaan tuota ohjetta enkä siis seuraa sitä pilkuntarkasti. Mutta joka tapauksessa, olen neulonut liinaa noin puoli metriä (keltaista 20 cm, harmaata 20 cm ja taas keltaista noin 10 cm; jokaisen raidan leveys on 40 silmukkaa) ja olen aika ylpeä itsestäni, koska en ole koskaan ollut mikään käsityöihminen. Tai no joo, on tunnustettava, että neulon pelkkää oikeaa, mutta eiköhän tuosta ihan kelpo huivi tule. :)
Olisi kyllä makeaa saada oikein kunnon Puuskupuhin tupamerkki tuohon huiviin. :D