Kirjoittaja Aihe: Kaakao  (Luettu 2413 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Taladdin

• Tyylipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kaakao
« : Elokuu 09, 2008, 21:54:44 »
Teestä ja kahvista on keskustelua, mutta miksi ei kaakaosta? (En minä ainakaan löytänyt.)
  Eli, juotko kaakaota? Täytyykö sen olla tietyn merkkistä, kuumaa tai kylmää? Vai onko sinulla jotain tiettyä kaakaoreseptiä?
Juotko kaakaota aina tiettyyn aikaan ja pitääkö sen kanssa olla myös otain purtavaa?

Minä itse juon kaakaota melko paljon. Merkillä ei niin väliä, ne vaihtelevat sekalaisesti. Yleensä juon kaakaota aamulla paahtoleivän kanssa tai jonkun muun purtavan. Kaakaota kuluu noin kolme kuppia päivässä, aamulla, iltapäivällä ja illalla. Yleensä juon kaakaon kylmänä, mutta talvena tulee litkittyä usein kuumaakin. Se lämmittää mukavasti.
Sekoitan maitoon yleensä 3-5 lusikallista kaakaojauhetta. En siedä kaakaota liian laimeana. Kerran keitin kaakaota ja tarjoilin sitä kermavaahdon kanssa. Oli muuten tosi hyvää. Veteen tehty kaakao on mielestäni pahaa. Maidon kanssa se on ihanan täyteläistä.
Never knock on Death's door; ring the bell and run away! Death really hates that!

Hockenheim

• Ankeuttaja
Vs: Kaakao
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2008, 21:56:42 »
Aah. Minä olen pahemman luokan kaakao-addikti! Juon sitä aika usein, kuuma menee paremmin, mutta kylmäkin käy. Mitään tiettyjä merkkejä en suosi. Erikoisia reseptejä ei ole, mutta veteen tehnystä kaakaosta en tykkää (maitoa sen olla pitää) ja sekoitan yleensä n. 2-4 lusikallista kaakaojauhetta sekaan. Liian laimeana se ei ole hyvä, mutta yleettömiä määriä en kaakaojauhoa laita.

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2008, 22:16:11 »
Nam~ ♥

Juon kaakaoa, mieluiten kuumana. Erityisesti sellainen itse keitetty kaakao on herkkua. Voihan se tosin johtua siitäkin, että kun vaivaudun sellaista keittämään, vaivaudun myös tekemään kermavaahtoa ja viimeiseksi silaukseksi suklaa raastetta (8'D?)rouhetta päälle.

Kaakao nyt on oikeastaan juomana aamuisin ja iltaisin. Aamuisin, kun olen erittäin "aktiivinen" aamupalan syöjä, juon kaakaota. Täyttää se ainakin jonkin verran, muttei toki läheskään tarpeeksi. Se on kuitenkin mukavaa aikaisen herätyksen jälkeen, ennen viileään ulkoilmaan lähtöä juoda jotain kuumaa, sohvan nurkkaan käpertyen.
Iltaisin se perustuu oikeastaan siihen, että nukahdan ei-todistetusti paremmin kuuman kaakaon juotuani. Tuskin se mihinkään vaikuttaa, mutta iltaisin jonkinlainen kylmyys on hyvä peitota kaakaolla.

Merkillä ei siis ole väliä, mutta joistakin tulee laimeampaa kuin toisista. Laimea taasen ei ole hyvää, kuten ei veteen tehtykkään. Toisaalta ne huoltoasemilta saadut miltein sulatetuksi suklaaksi kuvailtavat kaakaot, eivät aina mene alas. Tai menee, jos käyttää aikaa, ja jos oikeasti tekee mieli jotain suklaista.

Voisin lisäillä tähän sellaisen ihan tavis kaakao reseptin, mutten nyt laiskuudestani jaksa sitä enää hakea. Jospa sitten huomenna ahkerasti käyn muokkailemassa sen tähän. Taidan jaksaa muokkailla sen ensi vuosisadalla, jotenkas näin..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2008, 10:41:53 kirjoittanut Surku »

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Elokuu 11, 2008, 16:30:44 »
Tykkään suklaasta, joten tykkään paljon kaakaostakin. Nyt kun koulu on taas alkanut, juon hyvin usein aina välipalaksi kaakaota. Tykkään siitä eniten kylmänä. Kuuma kaakao maistuu hassulta. Joku sanoi, ettei laita kaakaoon paljon kaakaojauhetta, koska jos sitä on paljon, se ei kuulemma enää maistu maidolta. Minä en ymmärtänyt: miksi sen pitäisi maistua maidolta, sehän on kaakaota?? Itse pistän paljon kaakaojauhetta, tosin ehkä vähän liikaakin. Jos meillä on vain pahoja keksejä, kastan niitä kaakaossa, niin ne ovat parempia. Joskus eskassa sain kuumaa kaakaota kermavaahdon kanssa, se oli hyvää...

Tässä teille kaakaoaiheista tajunnanvirtaa. :)
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #4 : Elokuu 11, 2008, 19:31:23 »
Minä juon kaakaota ihan joka päivä,kylmänä, sillä harvemmin tulee lämmitettyä. Talvella kyllä joskus otan kuumaa kaakaota kun tulen jostain hiihtoreissusta tai sellaisesta. Ja merkillä on väliä! Oboy, vai miten se ikinä kirjoitetaankaan, on hyvää.

Minäkin laitan rutkasti kaakaojauhetta,eihän se muuten ole kaakaota! Taidan kyllä joskus pikkaisen liikaa lusikoida sitä jauhetta. Joskus pienempänä nimittäin jouduin joihinkin verikokeisiin kaakaonjuomisen takia...  ja nyt-lopetat-sen-kaakaon-juomisen-lakko tuli. Pöh! Onneksi se loppui pian.

Kaakaosta en luovu x)!
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #5 : Elokuu 11, 2008, 20:23:29 »
Kaakao on ihanaa ^^

Minä en voi juoda kaakaota kylmänä! Minusta se ei ole yhtä hyvää kylmänä ja aina jos lämmin kaakao jäähtyy, ei ole kivaa. Minä maustan kaakaota vaikka miten; laitan siihen monta lusikallista kaakaojauhoa ja sokeria. Aina jos on kermavaahtoa laitan sitä niin paljon, että on vaikea juoda. Suosittelen kaakaota kermavaahdon kanssa! :D

Minä juon kaakaota vain joskus, vaikka se on hyvää. Juon sitä aina maidon kanssa, koska veden kanssa se on liian mautonta. Tai ainakin luulen niin, sillä en ole ikinä maistanut. Ostan aina sitä O'boy merkkistä.

Kaakaon kanssa pitää olla purtavaa! Keksit ym. ovat todella hyviä kaakaon kanssa ja minä syön leipää aina kaakaon kanssa. Ja juon kaakaota aina illalla tai iltapäivällä. :)
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #6 : Elokuu 12, 2008, 15:29:16 »
Hiii, minäkin myönnyn kaakaon suureksi ystäväksi. ^^
Joka päivä ei tule juotua, mutta silloin kun juon, niin sitä menee yleensä useampi kuppi. Tai sitten yksi jättimukillinen. Kaapista löytyy aina Oboy merkkistä kaakaota. Kesäisin juon kaakaon kylmänä, yleensä päivällä ja sitten talvisin lämpinänä jos olen kävellyt koulusta kotiin, niin silloin ja sitten iltaisin. Leipää tai pullaa tulee kaakaon kanssa otettua, mutta useimmiten pelkältään. Ja niin, kaakao pitää olla aina maitoon tehtyä!
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Roheha

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 19, 2008, 21:54:41 »
Kyllä mäkin sitä kaakaota aika paljon vetelen .pp

Kylmää sen on oltava, ihmsiet rakkaat! Kuumaa kaakaota voi juoda ehkäpä laskettelurinteessä juuri ja juuri. Kylmää kakaota menee sellanen 4-8 kuppia päivässä .d Erikoisia reseptejä ei löydy, mutta sen verran voin sanoa, että käytän erittäin vähän kaakaojauhetta, koska pidän maidosta erittäin paljon, ja sen on maistuttava enemmän kuin kaakaojauhe ;D Veteen tehty kaakao ei tule kuuloonkaan :)
Kaapista löytyy Oboyta, nykyään yleensä sitä vähäsokerista, myönnetään kyllä, ettei se ole läheskään yhtä hyvää kuin tavallinen :DD Muitakin satunnaisesti löytyy, kyllä.

Ainiin. Ystävälläni on aivan ihana resepti .p Ainakin se maistuu siltä. Se on kai se ihan tavallinen, että vahvaa kaakaota, ja sen itsevatkattua kermavaahtoa, ja sen päällä suklaaraastetta. Joskus hän lisää lasin reunalle sitruunaviipaleen, se on ihana lisäys mielestäni .p

niistasikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 23, 2008, 18:04:03 »
Kaakao! Yksi suurista addiktioistani. >D

Mulla ei ole juuri mitään muita vaatimuksia kaakaosta kuin se, että sen on oltava kylmää. Joskus talvella, kun tulee sellainen "jee tuli talvi ja pakkaset"-fiilis, niin on kiva käydä ulkona pomppimassa ja tulla sitten sisälle juomaan kuumaa kaakaota. Mutta sekin tunnetila tulee aika harvoin, joten kylmä kaakao rokkaa äässii!

Ainiin, ja ei mielellään kotitekoista kaakaota mulle.

Pidän kuitenkin melkein kaikista kaakaojauheista, joita mun eteen on lykätty. Xtra, joku Nestlen ja joku Lidl-kama on tällä hetkellä ne parhaat (johtuu kyllä varmaan siitä, että niitä olen lähiaikoina juonut). Oboysta en niin hirveästi diggaile, vaikka sinne pohjalle kerääntyvä tumma mössö onkin aika nannaa.
Joo, mutta tällä hetkellä kaapissa on tota Xtran kaakaojauhetta, ja se on toisaalta kivan kevyttä, mutta toisaalta vähän turhan kevyttä. Sitää saa kauheasti lappaa sinne, jos haluaa ihan kaakaolta maistuvaa kaakaota. :D

Se Nestlen joku ihme taas oli aika "raskasta", eikä se heti uponnut sinne pohjaan, vai jäi siihen pinnalle kellumaan, jos ei sekoittanut. Samalla tuli myös sellaisia ihmeellisiä suklaakuplia siihen pintaan, mutta ne olivat hyviä! Samoin kuin se, että sitä jauhetta ja maitoa sai kauhottua lusikalla siitä pinnalta suuhun. Mutta jos ihan normisti sekoitteli sen siihen ja joi kans normisti, niin se oli suht pahaa eikä maistunut juuri miltään muulta kuin maidolta, vaikka sitä laittoi miten paljon tahansa.

Lidl-kamakaakaosta en muista juuri mitään erityisiä puolia, paitsi se, että se oli hyvää. :D Oli siinä mun muistaakseni joku huonokin puoli, mutta en jaksa sitä nyt muistaa.

Ainiin, ja sillä on kans merkitystä, lisääkö sen jauheen sinne kuppiin ennen maitoa vai maidon jälkeen! Itse olen aina lisännyt maidon jälkeen ja olin ihan woot kun kaveri laittoi ennen. Se tosin maistuu aika hyvältä, ja silloin sinne pohjallekin jää niitä jämiä.

Mites päin muut vuotislaiset lisäävät kaakaon? Maidon jälkeen vai ennen maitoa?

//no, se järjestyshän on olennainen osa kaakaon maun salaisuuksista. :---D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2008, 19:51:05 kirjoittanut niistasikki »

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #9 : Elokuu 23, 2008, 18:51:19 »
Lainaus
Mites päin muut vuotislaiset lisäävät kaakaon? Maidon jälkeen vai ennen maitoa?

No jos tahdotte tietää, niin minä ainakin lisään kaakaojauheen ihan ensimmäisenä, sitten lisään veden ja vasta viimeisenä maidon... :DD
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #10 : Elokuu 24, 2008, 02:17:35 »
Kaakao on hyvää, nam.

Torstaina käydessäni kaupungilla sain kyllä elämäni ehdottomasti parhaan kaakaon - kaverini raahasi minut Fazerin kahvilaan, ja saimme siellä oikein maitovaahdotetut kaakaot konvehdin kera. Oli todella hyvää, mutta ihan järkyttävän hintaista, lompakkoni itkee... :D Muita mukavia kaakaonostomuistoja ovat talvisten lasketteluretkien kaakaonjuonnit aina sitten, kun varpaat eivät oikeasti enää tunne yhtään mitään, ja sitten kieli onkin taas monta päivää ihan pilkullinen, kun kaakao on niin tulikuumaa. On jotenkin niin ihanaa tulla sisään sinne rinnekahvioon ja ottaa se lämmin pahvimuki käsien väliin. <3

Kotona valmistan kaakaota lähinnä talvi-iltaisin, ja silloinkin juon sen monasti kylmänä. En juo kuitenkaan kaakaota kovinkaan usein, vain joskus, kun tekee mieli jotain hyvää... Teen kaakaon yleensä rasvattomaan maitoon ja heitän sekaan muutaman lusikallisen kaakaojauhetta - kylmä kaakao on parhaimmillaan vähän vähemmän paksuna. Jos lämmitän kaakaon mikrossa, heitän sinne pikkuisen enemmän kaakaojauhetta - inhoan kuitenkin liian makeaa kaakaota. Tarkkaa puuhaa se valmistaminen. :) Minulle on sanottu, että saisin juoda enemmän kaakaota - minä kun en ole juonut maitoa aikoihin, ja jotta en sairastusi osteoporoosiin, on terveydenhoitaja ehdottanut minulle juustojen, jogurttien ja kaakaon syömistä. Tähän kun lisäämme rasvan määrän, mitä noissa ruuissa on... 0:> Melkein olisi parempi juoda maitoa, mutta kun se ei ole niin kovin hyvää. Ja kaakaossahan on vielä kaiken päälle paljon sokeria. ;)

Joku ehdotti kaakaon maustamista sitruunaviipaleella... Itse tykkään laittaa sekaan kermaa/kermavaahtoa, jos sellaista jostain syystä kotona sattuu olemaan, mutta muuten juon ihan tavallista kaakaota, jota maustan silloin tällöin ripauksella kanelia. Nam. Kerran teimme kaverini kotona tämän espressokeittimellä maitovaahtoa ja raastoimme päälle vielä taloussuklaata... Oi, herkkuhetkiä. Ja hei, pullan sisässä kaakao on aika hyvää kanssa o.O. Tämän totesimme kerran veljeni kanssa, kun meiltä loppui kaneli kesken ja jouduimme sitten improvisoimaan voisilmäpullia ja kaakaonyyttejä...

Ennen vanhaan (viisi vuotta sitten) sai tuosta meidän lähikaupasta aivan ihanaa, veteen sekoitettavaa minttukaakaota. Siis sellaista alkomaholitonta, muualla en ole moiseen törmännyt... Se oli tosi hyvää, minttu sopii kaakaooseen kyllä kivasti. Ja inhoan sitä, että maito muuttuu inhottavaksi lämmetessään, niin tuossa vesi oli kivampi asia. (Siitä vain tuli aika tulikuumaa, kun vesi kiehui sata-asteiseksi ja mikrossa kun lämmittää, on maito ehkä juuri ja juuri kädenlämpöistä :D)

Joo. Namnamnam se on hyvää, menen nukkumaan nyt. :)
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Elokuu 24, 2008, 20:53:51 »
Mä juon nykyisin kaakaota aika satunnaisesti, joskus saatan juoda päivittäin, joskus taas kuukausiakin ilman kaakaota. Ala-asteaikoina mä join joka aamu kaakaota, kun isä keitti itselleen teevettä, niin mä sain sitten lämmintä vesimaitokaakaota (meille tuli mikro vasta kun mä olin yläasteella tai lukiossa, en muista täsmälleen). Jossain vaiheessa aamukaakao vaihtui aamukaakaokahviin ja siitä sitten edelleen kahviin. Nykyisin muuten inhoan vesimaitokaakaota, se maistuu vain litkulle, vaikka niin kauan sitä tyytyväisenä lipittelin.

Mä muistan myös tuon minttukaakaojauheen, eikös se ollut Minttu-Vesseliä tjsp? Se oli hyvää. Sitten oli vähän aikaa myös jotain Voima-Vesseliä, jossa oli siis kaakaoon sotkettu jotain viljaa. Se ei ollutkaan niin hyvää... :P

Mulla ei ole mitään sen kummoisempia kaakaotapoja. Yleensä mä juon ihan vain kylmää Dumlea (Dumbledoren kunniaksi!). Jos mä päädyn lämmittämään kaakaon, niin sitten yleensä voikin panostaa vähän enemmän. Kaneli on hyvä mauste, eikä chilikään ole paha, mutta en mä läheskään aina viitsi maustaa kun kaakao on ihan hyvää sellaisenaan. Ja jos mä vaivaudun lämmittämään, niin silloin mä yleensä myös snobbailen sen verran, että en käytä kaakaojuomajauhetta vaan kaakaojauhetta (esimerkiksi Van Houtenin) ja sokeria. Ja sitten kenties vielä noita lisukkeita :)
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #12 : Elokuu 24, 2008, 21:29:16 »
Jo topicin otsikko sai minut värisemään inhosta. Kaakao on yksi suurimmista inhokeista, mitä tulee ruokiin ja juomiin. En tiedä, mikä siinä on, mutta minusta se juoma vain on tavattoman vastenmielistä. Tykkään kyllä suklaasta - tykätä on oikeastaan aivan väärä sana, rakastan sitä! - mutta kaakao ei vain mene alas, ei hyvällä eikä huonolla tahdolla.

Monet pitävät inhosuhdettani kaakaon outona, koska useimmat ihmiset nyt vain sattuvat pitämään siitä ja moni ei keksi mitään parempaa kuin kylmänä talvi-ilta istua höyryävän kaakaokupillisen ääressä, joka on koristeltu paksulla kermavaahtopilvellä. Kaikkein oudoimpana pidetään sitä, etten ole vasta viime aikoina alkanut inhoamaan sitä vaan en ole koskaan lapsenakaan pitänyt siitä. Tiedän, että se on kummallista, koska esimerkiksi pikkusiskoni on tyypillinen lapsi, joka on aivan hullaantunut kaakaoon ja litkisi sitä vaikka aamusta iltaan taukoamatta, jos saisi luvan.

Olen muutaman kerran yrittänyt pitää kyseisestä juomasta, mutta aina se on tuntunut yhtä vaikealta niellä ja aina siitä on tullut yhtä ällöttävä olo - minulle nimittäin tulee jostain syystä myös paha olo kaakaosta.

Tässä traaginen tarinani pähkinän kuoressa - elämä ilman kaakaota on elämä kera kahvin, teen ja jättisuklaalevyn.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #13 : Elokuu 25, 2008, 19:02:31 »
~♥~ Kaakao ~♥~
Mä juon melkeen kaikkia merkkejä kunhan ei oo liian makeita. Kahvilasta saatavia Tazza-kaakaoita rakastan, mutta ei nekään oo niin hyviä kuin oikein KUNNON kaakaot. Palllljjoon kermavaahtoa, lämmintä jos on tehty puolet veteen ja puolet maitoon... Ah♥
Mutta kotona juon aika laimeeta (3dl menee 2/3 mitallinen jauhetta xD) ja maitoon tehtyä kylmää. Jos teen lämmintä maitoon, se on vahvempaa, mutten erityisemmin tykkää tuosta lämipän maidon mausta joka sieltä puskee lävitte.
Muutenki olen kauhee suklaaholisti >__>

~Nuuhku~
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #14 : Elokuu 25, 2008, 19:38:51 »
Njuu, juon kaakaota aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Kylmänä yleensä, mut jos on jossain laskemassa mäkeä talvipakkasessa niin sen jälkeen on ihan kiva juoda kupillinen kuumaa kaakaota. : DD

Eli siis kuten sanottu, aamupalaksi juon kaakaota, koulun jälkeen kuppi kaakaota välipalalla ja illalla sitten iltapäivällä. Sisko juo vielä enemmän joten kaakaojauhoja ja maitoa menee ihan reilusti. : DD

Mieluiten juon ehkä sitä Nesquikia vai mikä se keltainen merkki on? Missä on se pupu? No jokatapauksessa äiti ostaa aina sitä. : DD Se on parasta. Yleensä laitan aika reilusti jauhoja, en tykkää sellaisesta joka maistuu liikaa maidolta. Hyiyäks.
:DD

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #15 : Elokuu 26, 2008, 17:54:18 »
Minä en oikeastaan tykkää kaakaosta. Pienempänä litkin sitä koko ajan, mutta nykyään ei vaan maistu.
Kuitenkin, jos kaapista kaakaojauhetta löytyy, niin pitäähän sitä aina vähän tehdä. Talvisin/kylmällä ilmalla se pitää lämmittää, mutta kesäkuumalla en voi kuvitellakaan juovani kuumaa kaakaota. Lämpimänä se on kuitenkin ehkä parempaa, maistuu jotenkin enemmän suklaalta.
En yleensä laita kovinkaan paljon kaakaojauhetta, mutta kuitenkin sen verran ettei niinsanottu kaakao maistu pelkältä maidolta. Isoon mukilliseen ehkä 1 kukkurainen (hassu sana muuten) ruokalusikallinen?
Kahvilan herkkukaakao on sitten asia erikseen, se on tosi hyvää! Se on sitä Tazza -kaakaota, johon on sekoitettu vähän minttusiirappia ja lyöty kermavaahdot sun muut suklaarouheet päälle.

Tuli nyt kuitenkin niin kylmä, että taidan tästä mennä tekemään vähän kaakaota.
imagine none of this is real

Satsuma

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 01, 2008, 21:51:37 »
Juon aika harvoin kaakaota, ja silloin kun juon, sen pitää ehdottomasti olla lämmintä. Muuten tulee maha tulee kipeeksi... Joskus kyllä juon kylmääkin kaakaota, mutta silloin joudun vaan kärsimään mahakivusta.
Merkillä ei oo väliä, mutta Oboyn (en-ossaa-kirjottaa) kaakao on kyllä parasta. Meillä on kotona yleensä Lidlin kaakaota tai sitten jotain rainbow kaakaota. Ja kun juon kaakaota lämpimänä, laitan siihen yleensä myös pikkuisen kanelia, niin tulee todella hyvää. (:

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Lokakuu 02, 2008, 17:57:21 »
Juon kaakaota joka päivä. Kaakao on aivan ihanaa ihan sama onko se lämmintä vai kylmää mutta lämmin on vähän parempaa. Kaakao on kyllä ehdottomasti parasta silloin kun siinä keravaahtoa päälllä (sain idean niistä amerikkalaisista filmeistä joskus ihan pienenä) ja jossiihen velä laittaa vähän sukllaa rouhettaniin nam!

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2008, 08:23:52 »
Minä olen kunnon kaakaoaddikti! Olen pienestä pitäen tykännyt kaakaosta, ja maitoa meidän perheessä meni sen takia litrakaupalla viikossa - sen huomasin nyt kun muutin pois kotoa. :D On pitänyt vähän yrittää vähentää kaakaon juomista.
Merkillä ei hirveänä ole väliä, mutten tykkää mistään Pirkan skeidakaakaosta, joka ei minulla ainakaan kunnolla edes sekoitu. Kylmää kaakaota juon mieluummin, sillä minulla lämpimästä kaakaosta tulee inhottavat mahakivut. Silti, on sekin ihan hyvää. Varsinkin kermavaahdon kanssa. ;)

Kaakaon kanssa en yleensä syö mitään. Se on tarpeeksi hyvää sellaisenaan :) Kahviloissa yleensä otan kaakaota myös, sillä siellä se on ihanan lämmintä ja hyvää. Parempaa kuin kotikaakao. Eilen maistoin ABCllä ihanaa minttukaakaota, se onkin tästä lähtien lempparini<3
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2008, 13:29:10 »
Ennen inhosin kaakaota, joka varmaan johtui siitä, etten sitä kunnolla ollut juonut. Sitten joskus maistoin sitä kunnolla ja ihastuin. Siitä n. 2 viikkoa eteenpäin join koko ajan vain kaakaota, etenkin kun satuin sairastumaan Berliinin matkalla flunssaan enkä suunnilleen pystynyt puhumaan. Siinä sitten lipitin vähintään 3 kuppia kaakaota päivässä että pystyin puhumaan. Nykyään en enää niin innokkaasti kaakaota juo mutta pidän siitä silti. Kotona teen aina kaakaota fazerin kaakaojauheesta johon pitää sekottaa sokeri erikseen. Ja juon pelkästään kuumaa kaakaota, kylmä ei maistu miltään. Kermavaahdon kanssa kaakao on namia!

tiitelitaateli

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Lokakuu 16, 2008, 18:26:14 »
Juu minäkin tykkään kaakaosta. En tykkään kahvista. Joskus kun käyn töissä niin juon sielläkin kaakaota jota työnantajani osti kun sanoin etten juo kahvia. Ensimmäisenä päivänä hän sanoi että kahvia saa juoda niin paljon kun haluan, mutta en halua. Jos juon maitokaakaota juon sen yleensä kylmänä mutta myös lämmin on hyvää. Parasta tulee kun keittää vettä sekottaa jauheen siihen ja lisää vähän maitoa. Mutta "oikea" kaakao on parasta.:) Miksi ihmeessä pieni kahvikupin kokoinen mukillinen kaakaota maksaa joissain (pikaruokapaikoissa) paikoissa 2€ ja kahvi 0.50-1€ ja se kaakao on jostain pussista hyi:( sekoitettu  kuumaan veteen. Ja kaikenlisäksi tein sen itse:D Tykkään myös teestä :D Yn muista mitä kaakaota meillä on kotona kun me laitetaan se aina semmoseen metalliseen purkkiin ja se purkki on aina pöydällä tai ainakin melkein aina:D

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Lokakuu 22, 2008, 20:22:13 »
Kylmä talvipäivä ja kuuma kaakaomuki - ah, voiko parempaa olla? Suklaa nyt on muutenkin oikein hyvää. Kaakaossa ehkä ainoa huono puoli on se janon tunne, joka jää suuhun. Muuten se on ihan taivaallinen tapa kruunata päivä villasukkien ja kirjan kanssa jossain mukavassa nurkassa. Kylmästä kaakaosta en pidä yhtään. Kuumana kaakao on parhaimmillaan. :) Yleensä teen kaakaon veteen, joskus harvoin maitoon. Teenkeitin on niin paljon helpompaa napsauttaa päälle kuin ryhtyä lämmittämään maitoa mikrossa tai kattilassa. Joskus harvoin masennuksen iskiessä, jos sattuu olemaan suklaalevy jossain odottamassa hätähetkeä, saatan murtaa suklaapalan kaakaon mukaan. Se jotenkin piristää mieltä. Kotona tulee yleensä juotua O'Boyn kaakaota, ja täällä koulun asuntolassa jotain Van Houtenia. Viikonloppuisin saatan hyvinkin terästää kaakaoni lorauttamalla mukaan vähän Jägermeisteria, Bailey'sia tai Dooley'sia.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #22 : Lokakuu 29, 2008, 09:41:44 »
Ensimmäiset makukokemukseni kaakaosta saivat minut irvistelemään ja päättämään, etten koskaan juo vapaaehtoisesti tuota myrkkyä. Silloin lapsuudessani kaakao tehtiin 100% kaakaojauheesta veteen tai maitoon keittämällä. Kesäleirillä oli aamupalana suklaa(=kaakao)puuroa, jota söin ja itkin. Mutta tässä, niin kuin monessa muussakin asiassa, aika ja tuotekehittely tekee tehtävänsä. Nykyisin juon mielelläni kaakaota ja parasta on se oikeasta kaakaojauheesta maitoon keitetty kaakao. Valmistus vie jonkin aikaa verrattuna pikajauheisiin, mutta maku on mielestäni sitäkin parempi. Kruunuksi päälle vielä kermavaahtoa, nam. Tosin täytyy myöntää, että kaakaota ei tule juotua kovinkaan usein, kun olen tee-ihmisiä.

Amberi

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Marraskuu 01, 2008, 21:47:08 »
Kaakao on hyvää ja kaikista paras lämmin juoma. Juon kaakaota yleensä kaksi kuppia päivässä, yhden koulun jälkeen välipalalla ja toisen iltapalalla. Jos käyn uimahallilla, otan siellä myös siellä kaakaota.
Juon kaakaoni kuumana mikrossa lämmitettynä. Jos otan kaakaota mukaan esimerkiksi jollekin retkelle, niin sitten tietysti hellalla lämmitettynä. Erittäin harvoin juon sitä kylmänä.
Juon aina kotona Dumlen kaakaota. Yleensä kuppiin menee 2-3 lusikallista kaakaojauhetta ja lusikallinen sokeria.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #24 : Marraskuu 09, 2008, 18:04:26 »
Kaakao on ihanaa. Juon sitä lähes joka viikonloppu. Laitan noin kaksi teelusikallista sitä aitoa kaakaojauhetta, johon on itse sotkettu sokeria. Sitten kuumaa vettä ja ehkäpä tilkka kahvia joukkoon (tosin aika pieni tilkka) ja maitoa tai kermaa jäähdytykseksi. Kyllä kylmä kaakaokin käy, mutta tuosta aidosta (eli siitä, mihin ei ole lisätty mitään) kaakaojauheesta ei taida kylmää kaakaota saada. Niissä kaupassa myytävissä lasten kaakaojuomapaketeissa on reilusti yli puolet sokeria, eivätkä ne maistu siltä, miltä kaakaon pitäisi maistua. Tosin on nekin ihan kelvollisia, jos aitoa kaakaojauhetta ei ole saatavilla... Ja aito kaakaojauhekin pitää olla sitä sademetsäystävällisintä :)

~Barella, "aidon" kaakaon ystävä
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Viuhti

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Marraskuu 15, 2008, 11:17:33 »
Mmmm, kaakaota, nam.
Juon kaakaota ainakin kerran viikossa. Viimeksi join sitä eilen.
Keittiön kaapissa minulla on muistaakseni 4 purkillista erilaisia kaakaojauheita. En oikein tykkää niistä mistään, mutta kun niitä kaikkia pistää sekaisin tulee kaakaosta ihan hyvää. Varsinkin kun joukkoon heittää vielä pari palaa suklaata.
Kesällä maistoin Lontoossa ehkä maailman parasta kaakaojauhetta, mutta kun ostin sitä kotiin, se maistuikin ihan suolalta. Yyyh, en ala mitään.

Mieluiten juon kaakaoni jossain ihanassa kahvilassa, kuten Helsingissä, Kampissa sijaitsevassa Kaakaopuussa.
Nam.

Jerosu

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Marraskuu 15, 2008, 20:57:33 »
Ahh ~

Kaakao on ihanaa, varsinkin kuumana kylmänä talviaamuna. ♥
Suosin yleensä Reilun Kaupan kaakaota kuten kaiken muunkin kanssa mutta kyllä muutakin tulee juotua. Keksien kanssa on kiva hörppiä kaakaota.

Poissa taivaan tähtönen

• raindancer
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Joulukuu 02, 2008, 17:16:16 »
Kaakao. Aina kun kuulen, että sitä on tarjolla tai ruoassa on kaakaojauhetta (tai maitoa ja sulatettua suklaata sekaisin), en vain suostu maistamaan sitä. Se on yksi vastemielisimmistä mauista, joita tiedän. Pystyn tietenkin syömään normaalia suklaata ja suklaamoussea ja -kakkua, kunhan se ei maistu kaakaolta (aika harvoin onnekseni). Pienestä pitäen en ole voinut sietää sitä makua, koska se vain on sellaisen värinen, hajuinen ja makuinen.

Perheeni on onneksi tajunnut jo, että jos olen paikalla, kaakaopurnukka pysyy suljettuna. Olen niin monesti valittanut pahaa oloani ja kuvotusta kaakaota kohtaan. Koulussa minua katsotaan oudosti, koska en suostu koskemaankaan kaakaoon (kouluruokailussa tai kotsassa). Talvisin en pysty edes ajattelemaan kaakaota, jos pitäisi valita, niin tee tai lämmin mehu olisivat reippaasti edellä.

Itse asiassa en edes tiedä, miksi en voi sietää kaakaota. Se on oikeastaan aika hassu asia, koska useimmiten suklaaleivokset ja mousset sun muut suklaiset herkut menevät helposti alas, kunhan niissä ei ole sitä kaakaon sivumakua - tai pahempaa, kaakaon voimakasta makua itsestään. Ainoa kaakao, mitä voisin ajatella juovani, on valkosuklaakaakao, missä ei ole tippaakaan kaakaojauhetta, vaan se on korvattu valkosuklaalla ja kermalla (kaloripommien kaloripommi).
White shores are calling. You and I will meet again. And you’ll be here in my arms, just sleeping

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Joulukuu 02, 2008, 18:13:48 »
Aah, minä pidän kaakaosta. Nykyään en vaan juo sitä niin paljon, kun ennen, koska juon aina kahvia. Joskus tietty tekee mieli kaakaota ja -niin kuin täällä monet muutkin ovat sanoneet- talvella kuuma kaakao on ihanaa <3 Ja laskettelun jälkeen tazza-kaakao on hmmmmm <3 Dumle kaakaosta en tykkää yhtään, se maistuu ihan ihmeelliselle, sama nestle kaakaossa. Nestle maistuu ihan sille kun jos syö niitä nestle suklaamuroja niin niistä jää vähän niinku kaakaota siihe lautasen pohjalle, niin se kaakaokin maistuu samalle, hyyyiii!! Oboy on paras !!

Olen muutaman kerran yrittänyt pitää kyseisestä juomasta, mutta aina se on tuntunut yhtä vaikealta niellä ja aina siitä on tullut yhtä ällöttävä olo - minulle nimittäin tulee jostain syystä myös paha olo kaakaosta.

^^Minulla on tuo ihan sama juttu sillon kun juon teetä. Olen yrittänyt juoda ja opetella juomaan, mutta turhaan, ei vaan mene alas.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Chockladcream

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Joulukuu 19, 2008, 17:58:18 »
Ah, kaakao on ihanaa. Peittoaa kahvin ja teen 100-0. Juon aika usein kaakaota, koska se on eräänlainen tapa ennen pelejä. Kun oon ennen pelejä tosi hermostunu, niin sitten aina ekalla pysähdyspaikalla, otan isoon take away-kuppiin kaakaota. Merkillä ei niinkään ole väliä, kunhan se ei ole liian makeaa tai laimeaa. Myöskään en tykkään polttavan kuumasta, enkä jäätävän kylmästä. Sopivan lämmin kaakao on parasta.

-chock

Dunja

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Tammikuu 06, 2009, 16:38:41 »
Mäkin juon kaakaota aika paljon. Tulin itse asiassa juuri yheltä kupposelta, kun oli kurkku niin kipee :) Lämmin kaakao onkin paljon parempaa kuin kylmä, mutta kesällä maistuu paremmni kylmänä. Juon siit kaakaota ihan ympäri vuoden. Merkit eroavat usein paljonkin, ja jotkut ovat paaljon parempia kuin toiset. Esim. Dumle-kaakao on tosi makeeta, eikä sitä jauhetta tartte laittaa paljon, mutta X-tra kaakao, on taas aika laimeeta ja sitä jauhetta saa tunkee sinne mukiin ihan kunnolla. Parasta on kuitenkin mielestäni Nesquik (kai se noin kirjotetaan...).

sudenkorento

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Tammikuu 08, 2009, 14:19:44 »
KAAKAO ON HYVÄÄ!
Äitini yrittää aina tyrkyttää mulle "oikeaa kaakaota". Siinä ei ole lisäaineita eikä mitään sellaista, mutta
se on melko pahaa.
Tykkään kaakaosta eniten, niin, että maito lämmitetään kattilassa ja siihen lisätään pikkasen kermaa ja sittem lisätään kaakao
jauhe.
Ja lopuksi vielä kermavaahtoa ja nompparelleja päälle.
NAM!
Ei terveellistä, mutta hyvää :)

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #32 : Tammikuu 21, 2009, 14:27:45 »
Kaakao maistuu joskus liian makealta, mutta erityisesti silloin, kun karkkihammasta kolottaa, voi herkkunälkää paikata kupillisella kaakaota. Minä juon kaakaoni aina kuumana. Tällä hetkellä mulla on kämpillä jotain Lidlin halpiskaakaojauhetta, josta en kyllä tykkää. Ensinnäkin, sitä joutuu laittamaan yhteen kupilliseen maitoa vähintään sen viisi kukkuroillaan olevaa lusikallista, ennen kuin alkaa maistua yhtään miltään. Paras kaakaomerkki on se perinteinen O'boy. Joku tuolla aiemmin puhui jotain Pirkan minttukaakaosta, onko näitä makukaakaojauheita nykyisin olemassa minkäänlaisia? Kuulostaa nimittäin hyvältä.

Itse en tykkää lisätä omatekoiseen kaakaoon vettä, kun siitä tulee silloin jotenkin niin mautonta. Toisaalta tykkään Tazza-kaakaosta, jota etenkin laskettelukeskusten rinnebaareista löytyy, ja sehän on vettä, johon lisätään sitä kaakaomöhnää. Kaakao onkin ehkä parhaimmillaan juuri noissa rinnebaareissa, kun varpaita nipristää ja sormet on jäässä. Silloin on ihana lämmitellä höyryävän kaakaokupillisen äärellä. Ja kaiken kruunaa pari vaahtokarkkia kellumassa kaakaon seassa.

Joskus kun oltiin pieniä, teki äiti meille herkkukaakaot kermavaahtoineen ja suklaalastuineen. Enpä ole pitkään aikaan juonut kaakaota kermavaahdolla, vaikka esimerkiksi lempikahvilastanikin sitä saisi. Yleensä valitsen kuitenkin kaakaon sijasta mieluummin teen: kaakao on usein niin makeaa, että kupillisen jälkeen alkaa ihan yököttää. Kaakaon seuraksi passaa parhaiten jokin suolainen naposteltava, voileipä tai muu, koska kaakao itsessään on niin äklöä. Kerrospaahtoleipä, jonka välissä on salaattia sun muuta raikasta, on oiva kaveri kaakaokupposelle.
Humor me.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #33 : Helmikuu 11, 2009, 20:26:40 »
Kaakaota nam. Se on yhtä herkkua.  Juon sitä minimissään kaksi kertaa päivässä aamupalalla ja iltapalalla.

//Liikkuvat kuvat poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2009, 12:19:37 kirjoittanut Fairplay »
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #34 : Marraskuu 01, 2009, 12:57:32 »
Meitä kaakaon juojia on näköjään moneksi.

Itse juon kaakaota yleensä vain aamupalalla leivän kanssa, ja joskus talven kovilla pakkasilla myös päivisin lämmikkeeksi ilman mitään purtavaa. Meillä käytetään yhtä tiettyä kaakaomerkkiä, O'boyta. Sitä laitan mukini pohjalle joko kaksi tai kolme lusikallista, päälle lurautan kuumaa vettä ja lopuksi maidon.

Itseäni en siis voi sanoa kaakaon suurkuluttajaksi, mutta mieluummin minä tätä juon kuin kahvia (hyi, hyi ja vielä kerran hyi) taikka teetä (vain kaksi hyitä).
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2009, 23:23:56 »
Join ennen kaakaota joka päivä aamulla ja illalla ainakin, mutta nykyään en juo sitä niin usein, enkä tiedä mistä se johtuu. Kun juon kaakaota laitan siihen yleensä jotain kaksi lusikallista kaakaojauhetta. Juon kaakaota yleensä kylmänä, mutta yleensä joskus kylmällä ilmalla myös kuumana.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 04, 2010, 14:22:21 »
Olen... kaakaoholisti. :D

Juon kaakaota ainakin kaksi kertaa päivässä, useimmiten kylmänä. Talvisin joskus myös lämpimänä, en kuumana.
Parhaita kaakaojauheita ovat O'boy ja Nesquik. Useimmiten otan kaupasta Nesquikia, mutta joskus sitten O'boytakin. Nesquik on parempaa! :D
Olen suuri kaakaon suurkuluttaja, kilon jauhepussi menee vähän liian nopeasti, ainakin äitini mielestä :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Maaliskuu 06, 2010, 18:19:28 »
Inhoan lämmintä kaakaota, osittain siitä aiheutuvien mahakipujen takia. Kylmänä kaakao on hyvää.
Poikkeuskin löytyy, mutta tätä versiota juon ehkä kerran vuodessa, talven kylmimpään aikaan:

- Ensin tummaa siirappia mukin reunoille
- n. 2 dl rasvatonta maitoa, lämmitä mikrossa
- sekoita kuumaan maitoon 2-3 rkl kaakaojauhetta
- lisää 3 vaahtokarkkia lämmitettyyn maitoon
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2010, 20:53:16 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 29, 2010, 13:33:54 »
Kaakao on ihanaa. Mutta minusta sen täytyy aivan ehdottomasti olla lämmintä. Kylmään en koske ikinä. Minusta se on kuvottavaa, tuntuu aivan samalta kuin söisi kylmää ruokaa! Siksi olenkin erittäin hämmästynyt että täälläkin suurin osa ihmisistä juovat kaakaonsa yleensä kylmänä, kun minusta on ihan ilmiselvää että kaakao on nimenomaan lämmintä juomaa :D

Juu olen tykännyt kaakaosta ihan lapsesta asti. Pienenä join sitä aina aamuisin, välipalalla ja iltaisin. Silloin tapanani oli aina hörppiä sitä pillillä. Lempimakuni taisi olla o'boy. Kunne sitten koin valaistuksen. Joskus kun tämä valmis sokerikaakao oli loppu ja talosta löytyi vain "leipomis kaakaojauhetta" jouduin keittämään sitten sitä. Ja tajusin että sehän on NIIN PALJON parempaa kuin "oikea" kaakao. Eli nykyään juon pelkästään tummasta kaakaojauheesta tehtyä kaakaota. Niitä mihin ei ole lisätty mitään muuta kuin sitä itseään. Lempimerkkini näistä on Fazerin ögon kaakao :D
Enää en pysty sietämään niitä valmiiksi maustettuja sokerikaakaoita! Siis todella kuvottavan makeita! Minä juon mielelläni kaakaoni aika tummana ja näillä sokerikaakaoilla sitä ei pysty tavoittamaan. Nimittäin jos laittaa vain vähän kaakaojauhetta, tulee litkusta pelkkää sokerimaitoa, ja jos laittaa enemmän jauhetta, juu siitä tulee kyllä tummempaa mutta samalla aivan kauhean äitelää :(   Hyi.

Suosittelen ihan tosissaan kokeilemaan "oikeaa kaakaota" niiden kuvottavien feikki kaakao sokerilitkujen sijasta. Paljon parempaa! Maku on kyllä vähän kitkerämpi aluksi, mutta siihen tottuu ja sitten tajuaa miten paljon parempaa se on! :)    Lisään siis siihenkin itse toki sokeria, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä noissa valmisjauheissa on. Niin ja todellakin ehdottomasti maitoon tehtyä täytyy olla!

Huono puoli tässä tyylissä on että juoma täytyy sekoittaa kattilassa, koska muuten jää kauhean isoja kaakaokökköjä. Olen viehättynyt erityisesti maustekaakaosta. Se on kuitenkin sen verran tuhtia, että sitä ei aina jaksa juoda, mutta auttaa kyllä suureen herkkunälkään.
Eli parasta on jos maidon sekaan saa lorautettua kermaa
En kauhean tarkkoja määriä tiedä, sillä laitan aina mutu tuntumalla mutta sisältö:
-mukillinen maitoa
-ehkä noin 2 teelusikallista tummaa kaakaojauhetta
-vaniljasokeria
-ripaus chiliä
-kanelia
-kardemummaa
-sokeria

OMNOM että on hyvää! Sitten jos olisi vielä suklaaraastetta sekaan ja kermaa päälle niin ah :)

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2010, 13:39:49 kirjoittanut Craza »

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #39 : Toukokuu 06, 2010, 14:44:26 »
Kaakaoholisti-Haltiamieli ilmoittautuu paikalle. >) Kyllä, olen riippuvainen kaakaosta vaikkei se ehkä näy. Mutta kuitenkin, tapoihini on takertunut monen vuoden takaa joka-aamuinen kaakaomukillisen juominen. Päivä ei tunnu nykyään lähtevän kunnolla käyntiin, ellen saa kaakaota. Siksipä onkin aina oltava kaakaojauhetta ja maitoa. Maitoa nyt menee paljon meidän perheessä, mutta minä tarvitsen sitä ehdottomasti kaakaoseeni, meillä kun ei ole veteen tehtäviä. :<

Se, juonko kaakaoni kylmänä vai kuumana riippuu millainen olo on aamulla. Jos paleltaa ja on kurkku kipeä, juon kuumana. Lämmitän kätevästi maidon mikrossa ja vola, herkullinen ja lämmittävä kaakao valmistuu piakkoin. Kylmänä juon kaakaoni tavallisimmin.
Kaakaojauheena käytän nykyään O'boyta, sen olen todennut parhaimmaksi. Pitkän aikaa käytin Pirkan kaakaojauhetta, mutta hermot meni kun se jauhe jäi sellaisina palloina maidon pinnalle. O'boy ei jää pinnalle eikä pohjallekaan jää sitä mömmöä - joka on kylläkin hyvää. Laitan yleensä jauhetta aika reilusti varmaan, kolme lusikallista vähintään, joskus menee helposti viisikin. Lämpimään kaakaohon laitan kuusikin lusikallista. Ne ovat siis teelusikallisia, eivätkä kukkurallisia.

Mummolassa juon aina kahvilla Crazan mainitsemaa ns. oikeaa kaakaota, eli sellaista jota laitetaan lämpimään veteen tai maitoon sokerin kanssa. Se on hyvää, mutta valmistus vie liian kauan minun mielestäni. x')

//Ei sitä ns. normaaliin kaakaoseen sokeria laitetatakaan, minä en ainakaan. Mutta on erikseen sellaistakin kaakaojauhetta, jonka kanssa laitetaan sokeria, muuten se ei maistu oikein miltään - en ole kyllä kokeillut.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2010, 15:15:45 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Toukokuu 06, 2010, 15:11:03 »
No minähän en ole mikään kaakaoihkuttaja O.o mutta juon sitä yleensä ainaskin kerran viikkoon mutta hylmä kaakao ei ole läheskään niin hyvää....aina juon sen lämpimänä paitsi jos on kaverin luona ja juon ja on kylmää mutta sielläkin on lämmintä, joten vain harvoin tulee juotua kylmää kaakaota, en ennen tosin tykännyt veteen tehdystä kaakaosta mutta on se hyvää, mutta yleensä laitan sen maitoon... noh olipa selitys nyt kun olen vauhdisssa niin mikään ei estä! Ja joskus harrastin nuorempana semmoista maidon ööh...porausta eikun sekoittamista jotta siitä tulisi kotain ns. "kermavaahtoa" siis jotain kuohuvaahtoa, ja sitä sitten kaakaon päälle ja slurp! Mitä se Haltiamieli nyt sokerin laitosta puhui...njooo siis en laita koskaan kaakaohon sokrua!

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Toukokuu 09, 2010, 16:36:33 »
No eihän sitä sokeria tarvitsekaan lisätä näihin valmiiksi sokeroituihin kaakaoihin (kuten siis esim nämä o'boyt ja muut) silloinhan juomasta ei tulisi mitään muuta kuin sokerimaitoa. Mutta tarkoitin siis että niihin kaakaoihin joissa ei ole valmiiksi _yhtään_ sokeria, sitä kyllä täytyy lisätä. Tai ainakin minun täytyy, muuten on kyllä liian kitkerää :D

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Toukokuu 09, 2010, 18:35:42 »
Juu ymmärrän... mutta minun ei ole koskaan tarvinnut lisäillä kaakaohon sokeria edes niihin jotka eivät ole semmoisia O'boyn kaakaota mutta niin joo ! o.O
nyt on kyllä ihan outoa!? D= =D

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 28, 2010, 10:47:52 »
Juon kaakaota yleensä kylmänä. Maidon kanssa, ja yleensä monta lusikallista kaakaojauhoa... Herkuttelija ;) Juon kaakaota yleensä illalla ja aamulla ja välipalalla, eli naika paljon, sillä en pidä maidon mausta siltänään.

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Toukokuu 30, 2010, 17:06:38 »
Kaakao on hyvää! :P Juon sitä yleensä bestikseni kanssa samalla jutellen. Jos juon pelkkää kaakaota niin otan sen kylmänä, jos taas laitan lisukkeita (esim. kermavaahotoa) niin kuumana. :D Ja eri lisukkeita on tullut kokeiltua: vaahtokarkkia, vaniljajäätelöä, kermavaahtoa, suklaata... NAM! :D
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Kesäkuu 05, 2010, 14:32:19 »
Nam, kaakaota! Kaakao on hyvää, juon yleensä viikonloppu aamupaloilla kaakaota. Yleensä juon kaakaon kuumana, mutta joskus kesäisin saatan juoda kaakaon kylmänä. Joskus jos oon jossain kahvilassa, niin pyydän että kaakaoon laitetaan kermavaahtoa(: Ja jos oon ulkomailla niin pyydän kermavaahdon lisäks vaahtokarkkeja. Suomessa kun ei laiteta niin paljon kahviloissa vaahtokarkkeja.
Lempi kaakao on se kaakao mitä saa Stokkalta semmonen mikä on ruskeessa purkissa ja siellä on tummasta ja vaaleasta suklaasta sellasii siivuja. Sitä voi syödä ihan sinäälläänkin!:D

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #46 : Elokuu 01, 2010, 11:46:11 »
Mä tykkään kaakaosta. Suosikkimerkki on O'boy tai Nesquick. Usein pistän nelisen lusikallista jauhetta, ja kylmänä juon.

Tykkään myös hotellien kaakaoista. Kerran kahvilassa join valkosuklaakaakaota ja karamellikaakaota - tosi hyvää. Täytyypä joskus kokeilla kaakaon, tuon elämän eliksiiri kakkosen, kanssa esim. vaahtokarkkeja, kermavaahtoa, jäätelöä jne. Kerran sulatin mikrossa suklaata ja laitoin kaakaoon.

Tulipa muuten mieleen Lassissa ja Leevissä se kohta, jossa Lassi kertoo laittavansa vaahtokarkit ensin, ja täyttävänsä niillä mukin, jolloin kaakao täyttää vain kolot. Leevi: "Ihmettelinkin, miksi syöt sitä haarukalla.". Ja kaiken kukkuraksi Lassi ei käytä maitoa, vaan siirappia. Nams.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #47 : Elokuu 09, 2010, 19:24:47 »
Nami nami kaakaota. Juon kaakaota usein monta kuppia/lasia päivässä kuumma ja kylmää kumpikin menee. Kaakaojauhetta sopiva määrä on 3-4 lusikallista muuten siitä tulee liian laimeeta:)
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
« Vastaus #48 : Lokakuu 15, 2010, 12:03:57 »
Tähän aikaan vuodesta tulee aina alotettua kaakaon, kahvin ja teen juonti - tällä hetkellä olen menossa vielä ensimmäisen kanssa, kaakaon siis. :D Omaan makuuni kaakaon pitää olla kuumaa, ei missään nimessä kylmää. En myöskään käytä mitään Oboy-kaakaojauhetta, se maistuu _kuvottavalta_. Nestlen Choco Hot Creamy on minulla nyt testissä, hyvää on ollut. Pakkauksessa on siis 8 pienempää pussia maitokaakaojuomajauhetta, ja yhteen pussiin lisätään n. 2dl kuumaa vettä. Eikä ole edes kallista!

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
« Vastaus #49 : Lokakuu 16, 2010, 13:03:55 »
Mistään sokerikaakaoista en paljoa perusta, mutta kunnon tumma, esim Van Hoyten, on ihan hyvää. Yleensä teen kermakaakaota, eli 8tl tummaa kaakaojauhetta + desi kuohukermaa. Tulee erittäin hyvää ja täyttävää, sokeria ei ole lähes yhtään ja maku on sopivan voimakas. Tämä kaakao ei tosin enää ole kovin nestemäistä, vaan enemmän ns. tryffelityyppistä.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #50 : Lokakuu 16, 2010, 13:55:52 »
O'boy kaakao on nam. Oikeen paljon kaakaojauhetta ja sitten kaakaon kanssa ruisleipää, ah... Kyllä maistuu!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Lokakuu 16, 2010, 13:59:26 »
Kaakao on mahtava asia! Olen koko ikäni juonut paljon kaakaota, ja tällaiselle suklaata rakastavalle se on täydellinen juoma. Kaakaon pitää olla ehdottomasti kuumaa. Teen kaakaoni yleensä leivontaan käytettävästä kaakaojauheesta, johon lisään joskus sitä valmiskaakaojauhetta. Joskus sulatan suklaata. Teen kaakaon aina soijamaitoon ja mausteeksi yleensä laitan vaniliinisokeria, chiliä, kanelia ja muskottia. Joskus myös inkivääriä.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #52 : Marraskuu 26, 2010, 14:44:03 »
Nyt kun on talvi, voisin tehdä "kunnon" kaakaota; tummaa sellaista, sulaa suklaata, mikroon ja kermavaahtoa, kanelia, vaahtokarkkeja ja vaniliilisokeria. Kaakao on mielestäni tosi hyvää (mummi osaa tehdä kaikesta ruuasta täydellistä, myös kaakaosta)
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Musta lilja

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #53 : Marraskuu 28, 2010, 20:05:17 »
Kaakaota nam. Juon kaakaota melko usein, vaikken kylläkään läheskään yhtä usein kuin jotkut täällä. Vain n. muutaman mukillisen viikossa. Kyllä, mukillisen. Juon kaakaon aina kotona ollessani mukista. Varmaan jokin jäänne lapsuusajasta. :D Pienenä join sitä pillillä, mutta se on sentään jäänyt pois. Ensin kuuman kaakaon kanssa -se kun tuntui polttavan suuta enemmän pillin läpi- ja sitten kokonaan. Kuten tuosta voi jo huomata juon sitä sekä kylmänä että kuumana. Haaleana ei ole hyvää, lämpimän pitää olla kunnolla lämmintä. Kesäisin tulee juotua useammin kylmänä ja talvena lämpimänä. On ihana lämmitellä kuuman kaakaomukin kanssa. ^^ Joskus tosin tulee juotua toisinkin päin. Joskus vaan tekee mieli kylmää/kuumaa ja välillä ei jaksa lämmittää. Merkillä ei ole suurta merkitystä. Tällä hetkellä kaapista löytyy O'boyta, joka on hyvää. Se liukenee hyvin ja on sopivan makuista. Jotkin merkit, muistaakseni ainakin Pirkka ei liukene kunnolla ja jää paakuiksi eikä makukaan ole yhtä hyvä. Toisia saa taas ajaa vaikka kuinka paljon eikä silti maistu miltään. Mitään erityistä reseptiä ei ole. Maitoa sen kuitenkin olla pitää. Vesikaakao on sellaista litkua. Jauhetta en laita hirveän paljoa, mutta en erityisen vähääkään. Sellaisen semimäärän. :D Niin että se maistuu, mutta ei ole liian äitelää. Kuumaan laitan hieman enemmän kuin kylmään. Joku taisi kysyä missä järjestyksessä laitetaan aineet. Minä laitan ensin maidon ja siihen kaakaon, kuten varmaan useimmat. Sitten odotan, että se liukenee sinne ja sekoitan. Kuumaa tehdessäni laitan maidon ja kaakaon, lykkään mikroon ja sekoitan sitten lämpimänä. Useimmat kahviloiden kaakaot on myös hyviä. Paitsi ne, joissa sekoitetaan pussista jauhetta kuumaan veteen. Niissä on jo se perustavaa laatua oleva virhe, että ne tehdään veteen. Muutenkaan ei ole niin hyvää kuin muuten. Koneesta tuleva kaakao on jo paljon parempaa (niissä on maitoa :) ). Kermavaahdon kanssa kaakao on vielä herkullisempaa, mutta yleensä en jaksa sitä tehdä. Kahviloissa kuitenkin silloin tällöin saa sitä. :) Kerran join kahvilassa vaahtokarkkikaakaota, joka oli myös herkullista. ^^ Juon kaakaota useimmiten illalla iltapalan kanssa. Välillä myös iltapäivällä. Varsinkin illalla syön sen kanssa leipää tms. Iltapäivällä vaihtelee. Välillä syön jotain leipää, välillä jotain makeata, välillä taas juon ihan paljaaltaan. Mummini luona juon kaakaota kun muut juovat kahvia. Kaakao myös auttaa minua saamaan edes melkein tarpeeksi kalkkia. :) En nimittäin juo (mukamas) tarpeeksi maitoa ja juustoakin syön vain harvoin.
Entiseltä nimeltä AIV-rehu

Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #54 : Tammikuu 04, 2011, 18:48:07 »
Mulla on taas tässäkin ongelmana se maito-allergia. En oo koskaan juonu "oikeeta", maitoon tehtyä kaakaota, mutta toivottavasti se korjaantuu sitten kun jos ens viikon maitoaltistuksessa selviäis etten olisi enää allerginen. Olisko vähän huippua :D Mutta onneksi nykyään on tosi paljon maidon korvikkeita, esim. soija- kaura- ja riisijuomat. Noista kaurajuoma sopii mun mielestä parhaiten kaakaoon, koska se on niin tayteläistä. Yleensä kaakaota teen niin, että lämmitän "maidon" mikrossa ja lisään muutaman lusikallisen kaakaojauhetta, joskus on jotain oboyta mutta yleensä ihan "oikeeta", leivontaan käytettävää kaakaojauhetta. Meijän nykyinen kaakaojauhe on jotenki aika kitkerää että saa lisätä ihan runsaasti sokeria... :D Joskus lisään myös pari palaa Brunbergin tummaa suklaata, se on sopivan makeaa siihen. Joskus oon lisänny myös lusikallisen vaniljasokeria. Tulee ihan hyvää :>
Tosin onhan niitä esim. kauramaitoon suoraan tehtyjä valmiita "suklaajuomia". Niitä on kans monesti ollu, kylmänä en tykkää yhtään mutta lämmitettynä se on ihan hyvää. Muutenkin kaakaon pitää olla lämmintä :D

Nyt vaan sitä altistusta odotellessa.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #55 : Maaliskuu 15, 2011, 19:19:46 »
<randomtyyppi>Kaaaaaaaaaakao.
<affu>*sydänhymiö*
<affu>*kuolausta*
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Täältä tallustaa kaakaoaddikti. Olen aina sitä juonut, kylmänä ja lämpimänä. Kylmästä kaakaosta en tiennytkään vielä seitsenvuotiaana. Sitten kaverini minua valisti :D

Arvaappa kuka joi tänään aamullakin kaakaota ;)

Juoko joku vesikaakaota:ilman maitoa?
Kannattaa muuten tehdä ensin kylmä kaakaoseos, ja sitten vasta mikroon, koska silloin siihen tulee tosihyvä sellainen kerros, lämmintä maitovaahdontapaista. Olen kokeillut myös vaahtokarkeilla, (tuli tosi amerikkalainen olo. o__O) mutta kermavaahdolla on parasta.

Poissa Joëlle

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Maaliskuu 15, 2011, 19:57:24 »
Oi kaakao! Yksinkertaisesti ihan mielettömän hyvää. Juon itse sitä vähintään kerran päivässä, kun en juo maitoa, niin saan siinä sitten sitä maitoa. Ja itse en koskaan juo kylmää kaakaota, minun mielestäni koko idea on se, että se on lämmintä. :D Parastahan kaakao on tietysti kermavaahdolla, on vaahtokarkitkin siellä ihan hyviä, mutta eivät ne minun mielestäni siellä kovin paljoa maistu.

Juoko joku vesikaakaota:ilman maitoa?

En,en, en. Pienenä join kaakaon aina veteen tehtynä, koska olin maidolle allerginen, mutta nykyään en voisi kuvitellakaan juovani sitä veden kanssa. Maito antaa siihen mielestäni paljon paremman maun. :)

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Maaliskuu 19, 2011, 10:42:32 »
Kaakaota juon sekä kylmänä, että kuumana.:) Illalla yleensä kuumana. Lämmitn ensin maidon ja lisään sitten kaakaojauheen. Pidän kaakaosta paljon ja juon sitä aamupalalla ja iltapäivällä koulun jälkeen, jos ehdin. Lisään maitoon muutaman lusikallisen kaakaojauhetta. Kaakaota on myös ihanaa juoda mm. sadekuurojen jälkeen. Pidän enemmän kaakaosta kuin kahvista. :D