Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa laitoit tänään?  (Luettu 28292 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mitä ruokaa laitoit tänään?
« Vastaus #300 : Maaliskuu 06, 2011, 18:30:52 »
Tofumureketta ja perunaa. Nam <3 Voisin jopa uskaltaa sanoa, että tämä on nykyään meitsin suosikkiruoka!
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #301 : Maaliskuu 06, 2011, 19:00:10 »
Leivoin sokerikakkusen. Ja aamupalaksi kärvensin pannulla kaksi kananmunaa, jotka ihmeellistä, mutta totta, maistuivat IHAN OIKEALTA pannumunalta!! Olen hyvin ylpeä itsestäni. ^^

Paistoin currymunakkaan, johon tuli lisäksi kirsikkatomaatteja ja muita mausteita. Laitoin sen paahdettujen ruisleipäviipaleiden väliin (ja vähän majoneesia ja juustoa kanssa). Jälkkäriksi tein vaniljakiisseliä. Eli kaapinsiivousruokaa :)
Kuulostaa liian paljon paremmalta... *kuolaa niin kovin viehättävästi kateellisena toisten osaamisesta*

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #302 : Maaliskuu 07, 2011, 00:53:36 »
Olin laiska ja väsynyt ja kipeä, enkä jaksanut alkaa kokkaamaan. Paistoin siis tylsästi vain uunissa pakastepitsan. Mutta kyllä se maistukin hyvältä näin krapulapäivänä :P
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #303 : Maaliskuu 07, 2011, 19:08:35 »
Kokeellinen ruoanlaitto iski taas, nimittäin uunilohen ja keitettyjen perunoiden keralle ideoin erittäin kokeellisen curry-valkosipulikastikkeen, jonka maustamiseen käytin vähän sitä sun tätä, muun muassa tuoretta sitruunamelissaa ja salviaa sekä wasabitahnaa. On kiva olla kokeellinen, kun raaka-aineet tulevat jonkun toisen kaapista, olen siis vanhempien luona käymässä. Oli taas sen luokan sotku, etten kirveelläkään muista, mitä kaikkea siihen iskin.  Itse en ollut lopputulokseen tyytyväinen, mutta jostain syystä kastike teki muun perheen parissa kauppansa. O.o Toisinaan sitä onnistuu, toisinaan ei, ja joskus saa melkein tapella onnistuiko vai ei. :'D Ja kyllä meillä on yleensä ruukattu sanoa, jos ei mun kokeilut oikein maistu.

Huomenna vuorossa jotain jauheliharuokaa, jonka kylkeen paistetaan tähteeksi jääneet perunat. Kumma, ettemme äidin kanssa vielä näinkään pitkällä kokemuksella ole oppineet keittämään oikeaa perunamäärää yhdelle aterialle tässä perheessä, ja toisaalta kukaan ei tykkää syödä eilen keitettyjä pottuja.
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Capuccino

• Ankeuttaja
« Vastaus #304 : Maaliskuu 07, 2011, 23:11:19 »
Paistoin lettuja. :) Ihan ruoaksi tuli kun täytin ne sitten kinkulla ja kasviksilla. Ja jälkkäriksi tein kerroskiisseliä.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #305 : Maaliskuu 07, 2011, 23:17:55 »
Hahaa, ensimmäistä kertaa saan kirjoittaa tänne! Minäkin paistoin lettuja, näin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi ja koska ei ollut muutakaan tekemistä. Itselleni ja veljelleni niitä tein ja onnistuivat hyvin ja söin sokerin ja vadelmahillon kanssa, vaihteeksi. Yleensä käytän mansikkahilloa.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #306 : Maaliskuu 08, 2011, 09:25:49 »
Ootteko muuten kukaan kokeilleet sinappilohta? Minusta aaaaaaivan loistava ruoka :) Voin laittaa tähän ohjeen ja suositella lämpimästi.

* Lohi/kirjolohifileetä sopiva pätkä
* Päälle ripotellaan hieman suolaa ja pippuria (itse käytän valkopippuria, mutta mustakin varmaan sopii)
* Kalan koko pinta sivellään sinapilla, saa laittaa aika reilusti, semmoisen ihan kunnon ~puolen sentin kerroksen kaikkialle
* Päälle ripotellaan korppujauhoja, ihan vain sen verran että joka kohdassa on pikkuisen (muuten tuleepi aika sahanpurun makuinen kuori :))

Sitten koko komeus lykätään uuniin ja paistoaikahan riippuu täysin kalan koosta, itse kun kokkaan vain itselleni niin minun kalanpalani on uunissa puolisen tuntia, mutta jos tekee kokonaisen fileen, niin silloin tietty pitempään. Korppujauhot ruskistuvat aika kivasti sitten kun tämä on valmista. Suosittelen ehdottomasti maistamaan jos täältä löytyy lohen ystäviä! :)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #307 : Maaliskuu 13, 2011, 14:56:42 »
Täytettyä paprikaa itsesävelletyllä ja ylisimppelillä reseptillä, joka olisi kaivannut vielä tomattipyreetä ja ehkä jotain maustetta. Survoin paprikan sisälle tomaattia, yhdeksänprosenttista edamjuustoa, ananasta sekä tofua ja paistoin kahdessasadassa asteessa kakskyt minuuttia. Kyytipojaksi maitoa ja parikymmentä grammaa lehtisalaattia. Yksinkertainen ja ihan toimiva päivällinen, johon voisi lisätä vielä vaikka appelsiinin. Huomiseksi riittää tätä samaa ruokaa, koska söin kerralla vain yhden puolikkaan tuosta paprikastani. Täytetty paprika näyttäisi olevan ihan kätevä ja monipuolisesti muunneltava eväs, joten siitä vaan kokeilemaan.

Ylihuomenna haluan tofuwokkia, ettei tofuni ehdi mennä pilalle jääkaapissa. Tietääkö kukaan voiko sitä pakastaa? (Google on kaveri, I know, mutta.) On muuten ihan jännä välipala lisätä Valion kepeitä mehukeittoja erinäisiin juttuihin, vaikka marjoihin tai leseisiin tai johonkin siemeniin tai mysliin jos sitä sattuu syömään. Suunnittelin tänään aterioita huomiseksikin ja pariinkin välipalaan heitin noita marjakeittoja. Ne ovat yllättävän monipuolista kamaa. En ole liiemmin tehnyt ruokia itse viimeaikoina, joten nyt tuntuu jännältä kun näitä on alkanut suunnitella ja valmistaa. Juurikin muunneltavuus ja uuden kokeileminen onkin se juttu, joka minut tähän inspiroi. Välipalaksi ajattelin laittaa tänään mansikoita yhdistettynä raejuustoon. Saa nähdä!

- Audra, järjetön kokki

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #308 : Maaliskuu 13, 2011, 17:06:29 »
Audra Dancer, kyllä tofua voi pakastaa :)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #309 : Maaliskuu 14, 2011, 13:02:45 »
Eilen avattiin grillikausi (kyllä, ulkona on vielä lunta ja kyllä, lämpötilakin oli ehkä rimaa hipoen nollan yläpuolella) kaverin takapihalla. Ruoanlaittometodihan oli, että kaikki kaapista löytyvä ja grillattavaksi etäisestikin sopiva iskettiin grillille. Makkaraa, maissia, täytettyjä paprikoita ja tomaatteja. Hyvää oli, ohikulkijat katselivat vähän pitkään. :D

Samainen opiskelukaveri pelmahti tunteroinen sitten ovelleni juustopastapussin kanssa, niinpä iskimme eineksen kattilaan ja joukkoon tuoretta paprikaa ja tomaattia pilkottuina, että saataisi muonaan jotain nimellistä ravintoarvoakin. Maustettiin rahvaanomaisesti mustapippurilla. Ihan hyvä mättö ja saihan sillä vatsan täyteen, onneksi ei joka päivä tarvitse näin syödä. Yleensä pyrin välttämään eineksiä, mutta ennen kaikkea syön melkein mitä vain, mitä joku muu ovelleni kantaa. Tuskin kehtaa edes ruoanlaitosta puhua.

Huomenna yritän parantaa.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
« Vastaus #310 : Maaliskuu 14, 2011, 15:36:05 »
Tökkäsin vaan pakastepizzan uuniin... Voih, välillä ihan hävettää kun ei vaivaudu itse laittamaan ruokaa. Mutta puolustaudun sillä, että pakastepizza on mulle harvinaista herkkua, kun ainoat vegaaniset pakastepizzat löytyvät toisesta kaupungista ja ovat vielä pirun kalliita. (Ja hyviä...)
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Joëlle

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #311 : Maaliskuu 14, 2011, 16:01:30 »
Kiinalaista suikalepataa, johon tuli siis lihan lisäksi runsaasti kasviksia, ja riisiä. Onnistuin jopa tekemään hyvänmakuisen kastikkeen! Varmaan se maku tuli osittain tuoreesta inkivääristä, joka maistui paljon paremmalta kuin pussissa oleva jauhe. Niin ja tein sitten vielä siinä sivussa marjarahkan omista marjoista. :)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #312 : Maaliskuu 14, 2011, 17:14:57 »
Lihapullia tomaattikastikkeessa & spagettia. Lihapullat tietty omin käsin pyöriteltyjä :)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #313 : Maaliskuu 14, 2011, 21:38:02 »
Tökkäsin vaan pakastepizzan uuniin... Voih, välillä ihan hävettää kun ei vaivaudu itse laittamaan ruokaa. Mutta puolustaudun sillä, että pakastepizza on mulle harvinaista herkkua, kun ainoat vegaaniset pakastepizzat löytyvät toisesta kaupungista ja ovat vielä pirun kalliita. (Ja hyviä...)

sa-ss-sanoi... *khöh* sanoitko että VEGAANIPIZZAA O_o
ohhoh :D
En mä tajunnut että sellastakin on. Onks se sit niinku kaikki niinku joo. :D

meillä oli perus possupiffiä ja muusia.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
« Vastaus #314 : Maaliskuu 14, 2011, 21:44:55 »

Joo-o, vegaanipa vegaani :D Ei löydy taviskaupoista, mutta Helsingistä ainakin löytyy Ruohonjuuresta ja Asokastakin silloin tällöin.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #315 : Maaliskuu 15, 2011, 19:09:38 »
iskän (makoilee tuossa 39* asteen kuumeessa) tekemää makkaramakaroonisekoitetta, laitoin päälle cheddaria ja pippuria.
Tällaista tänään, mutta suosittelen :)
   mausteista tähän tarvittaisiin..

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #316 : Maaliskuu 15, 2011, 19:11:22 »
Riisiä ja valkosipuli maustettua kanaa. Ei sen erikoisempaa, ja oliivisalaatit päälle.
Ihan hyvää oli, hyvin olin onnistunut maustamaan : )

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #317 : Maaliskuu 16, 2011, 19:39:04 »
Höyrytettyä lohta, parsakaalta ja vesikastanjoita thai-kastikkeessa :) Ihanaa ja helppoa. Olisinpa jo vähän aikaisemmin tajunnut, mihin kaikkeen höyrykattilani oikein pystyykään!

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #318 : Maaliskuu 16, 2011, 20:39:16 »
Kuulostaa liian paljon paremmalta... *kuolaa niin kovin viehättävästi kateellisena toisten osaamisesta*
Heh heh, mistään erityisestä taidosta ei kyllä ole kyse minun kohdallani. Olen nimittäin aika tumpelo keittiössä...

Tänään menyy oli sangen yksinkertainen: kanaa riisipedillä. Ei ehtinyt käymään kaupassa, joten kaapin antimilla oli pakko pärjätä. Laitoin sekaan pilkotun paprikan ja kirsikkatomaatteja ja pakastemaissin loput. Rintafileet oli maustamattomia, joten maustoin suolalla, mustapippurilla, yrttisekoituksella ja valkosipulilla. Päälle tilkka oliiviöljyä. Tuoksu oli huumaava, vaikka valkosipuli ja maissi ei välttämättä henk. koht. suosikkini olekaan. Jatkossa enemmän vihanneksia sekaan :)

Stressasin hieman riisistä, koska se oli pitkäjyväistä, enkä ole tainnut ennen edes keittää sitä. Sen rakenne on vähän outoa yleensä käyttämääni "puuroriisiin" verrattuna. Mutta tosi hyvää oli!

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #319 : Maaliskuu 19, 2011, 22:25:35 »
Hampurilaisia. Sämpylöiden väliin paistettiin jauhelihapihvejä ja laitettiin myös tomaattia ja salaattia. Hyvää oli.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
« Vastaus #320 : Maaliskuu 20, 2011, 21:39:11 »
Tein maitosuklaa-nougat-saksanpähkinä-moussea. Tuli hyvää, vaikka poltin suklaata sulattaessani ensimmäisen satsin pohjaan, (unohdin näet että se pitää sulattaa vesihauteessa). Piti hakea toinen levy, mutta lopputulos oli onnistunut.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #321 : Maaliskuu 20, 2011, 22:40:19 »
Linssi-sipulikeittoa kera ruisleipäkuutioiden. Olin käynyt hakemassa kaupasta ruislimpun ja älysin, että enhän minä sitä leipänä kokonaan syö. Kaikessa yksinkertaisuudessaan paistoin hetken kattilanpohjalla oliiviöljyn, valkosipulin ja inkiväärin kanssa limpusta leikottuja kuutioita, sitten otin leipäkuutiot pois ja heitin samaan öljyyn sipulia. Olisin laittanut myös vihanneksia, mutta en jaksanut lähteä kauppaan. Vettä, linssejä, hiukan soijarouhetta, sipulikeittopussi ja hiukan mausteita fiiliksen mukaan. Annetaan porista hissukseen, kunnes linssit kypsyvät. Ei paha opiskelijamurkina. Leipäkuutioiden lisäksi keralle sopii myös ranskankermaa tai vastavaa, itse käytin maustamatonta jogurttia.

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #322 : Maaliskuu 23, 2011, 23:01:25 »
Kiireissä ei tänään ehtinyt oikein mitään kokkailemaan. Häpeäkseni tungin tuommoisen Grandiosa pizzan vain nopeasti uuniin ja näin sitten. Yleensähän kokkailen itse ruokani, mutta tänään ei tosiaan ollut aikaa.
Huomenna sitten jos jotain hyvää saisi aikaan.

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #323 : Maaliskuu 25, 2011, 08:48:52 »

Joo-o, vegaanipa vegaani :D Ei löydy taviskaupoista, mutta Helsingistä ainakin löytyy Ruohonjuuresta ja Asokastakin silloin tällöin.
Meillä ainakin löytyy K-Citymarketin pakastealtaasta kasvispizzaa... o.o

Tänään en ole kerennyt vielä kokkailla mitään, mutta eilen tein pastaa. Eli keitin tavismakarooneja ja kahdenlaista kiekurapastaa. Soosina kermapohjainen katkarapu-paprika-valmiskinkkusuikale-babyporkkana-sekoitus. Maustettu ketsupilla, koskenlaskijalla (älkää ymmärtäkö toki väärin, puhun levitteestä), currylla ja mustapippurirouheella. Kaikki kehuivat ja tunsin itseni hyvin ylpeäksi. :")

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #324 : Maaliskuu 25, 2011, 10:18:14 »
Meillä ainakin löytyy K-Citymarketin pakastealtaasta kasvispizzaa... o.o
Pizzapohjissa on usein munia ja/tai maitoa, joita vegaanit siis ei syö (ei sama kun vegetaristi). Vegaanit ei syö mitään eläinperäistä, joten ovat aika ärsyttäviä ruokavieraita... Ei millään pahalla :D

Tänään vuorossa ceasar-salaatti lohesta. Saatanpa heittäytyä niin villiksi, että teen itse kastikkeen ja vois leipoa jälkkäriksi vaikka omenapiirakan, kun tallessa on ihan tajuttoman hyvä resepti ja jääkaapissa omenoita.