Kirjoittaja Aihe: Puikkoilijat ja koukkailijat  (Luettu 2444 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Puikkoilijat ja koukkailijat
« Vastaus #50 : Joulukuu 01, 2011, 20:30:31 »
Minäkin innostuin tässä hiljattain neulomaan, olin alottanut neulomaan villasukkia luihuisen värisinä itselleni. Varren ja kantatilkun tehtyäni huomasin että se oli liian pieni ! Mutta sitte sain idean, purkasin kantatilkun ja tein siitä lapasen (: vielä toinen on kesken .
Hey! You just lost The Game.

Poissa Kinder

• Vuotislainen
  • Pottermore: StoneDragon24
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #51 : Joulukuu 02, 2011, 11:24:00 »
Mulle iski Dobby-miitin jälkeen ihan hirveä kateus, kun muilla oli tupakaulahuiveja ja -pipoja... Mäkin haluun semmosia! Aloitinpa sitten itse väsäämään kaulahuivia (puoliksi luihu, puoliksi puusku), jonka neulomisosuus on nyt valmis, jee! :) Alun jälki on kyllä aika kamalaa, kun en ollut kymmeneen vuoteen koskenutkaan puikkoihin, mutta muuten se on ihan törkeen hieno! Olen niin ylpeä itsestäni. Nyt tarvitsisin vielä parsineulan ja ompelukoneen, ennen kuin se on kokonaan valmis.

Aloin seuraavaksi tehdä pipoa samoissa väreissä, mutta se valmistunee varmaan joskus tammikuun lopussa vasta; olen näköjään tosi hidas neuloja. Mulla on myös ihan väärän pituiset puikot, joten en edes tiedä mahtuuko se mun päähän. Anyhow, neulominen on tosi kivaa! :D

Poissa Lupin

• Ikivanha ja väsähtänyt.
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Joulukuu 02, 2011, 14:55:28 »
Kinder, ihan uteliaisuuttani kyselen, mihin ihmeessä tarvitset ompelukonetta, jos teet kaulaliinaa? :)

Poissa Kinder

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Joulukuu 02, 2011, 16:15:59 »
Kinder, ihan uteliaisuuttani kyselen, mihin ihmeessä tarvitset ompelukonetta, jos teet kaulaliinaa? :)

HP-faneissa on se pyöröpuikoilla tehtävän kaulahuivin ohje, ja siinä ommellaan huivin päät kiinni. Käsin en ala semmoista tehdä, joten ompelukone on ainoa vaihtoehto. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2011, 16:19:05 kirjoittanut Kinder »

Poissa Lupin

• Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
« Vastaus #54 : Joulukuu 02, 2011, 17:24:57 »

HP-faneissa on se pyöröpuikoilla tehtävän kaulahuivin ohje, ja siinä ommellaan huivin päät kiinni. Käsin en ala semmoista tehdä, joten ompelukone on ainoa vaihtoehto. :)
Ahaa. Nyt pitää kuitenkin sen verran varoittaa, että jos ompelet sen koneella, niin se ei välttämättä kestä käytössä kovin hyvin, koska neulos joustaa reilusti, mutta ompelukoneen tikki ei oikeastaan ollenkaan. Toki siinä voisi jotain trikoon ompeluun tarkoitettua tikkiä kokeilla, mutta se ei välttämättä näytä kivalta. Suosittelen harkitsemaan käsin ompelua, vaikka se ei olisikaan mukavaa. Käsin ommeltava pätkähän ei ole kovinkaan pitkä :)

Poissa Kinder

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Joulukuu 02, 2011, 17:34:11 »

Ahaa. Nyt pitää kuitenkin sen verran varoittaa, että jos ompelet sen koneella, niin se ei välttämättä kestä käytössä kovin hyvin, koska neulos joustaa reilusti, mutta ompelukoneen tikki ei oikeastaan ollenkaan. Toki siinä voisi jotain trikoon ompeluun tarkoitettua tikkiä kokeilla, mutta se ei välttämättä näytä kivalta. Suosittelen harkitsemaan käsin ompelua, vaikka se ei olisikaan mukavaa. Käsin ommeltava pätkähän ei ole kovinkaan pitkä :)

Jaa, enpäs tullut yhtään moista ajatelleeksi ... pahus. No, täytyypi kysellä asiasta vaikkapa äidiltäni, joka on tehnyt paljon vaatteita langasta ja kankaasta, että mitä hän asiasta tuumaa. Voi olla, että ehkä sittenkin pääsisin käsin ompelemalla helpommalla; ompelukone ja minä ei aina oikein tulla toimeen. :)

Poissa Lady of the Shadows

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Joulukuu 03, 2011, 19:22:56 »
Itse neulon sen verran aktiivisesti, että tulee vieroitusoireita jos ei pääse kilkuttelemaan puikoilla pariin päivään. En tiedä neulonko jotenkin epäergonomisesti, mutta välillä on pakko pitää parin päivän taukoja, koska sormet ja ranteet tulevat niin kipeiksi.

Minulla oli joku suuruudenhullu suunnitelma neuloa kaikille ystäville ja tutuille joululahjat tänä vuonna, mutta saas nähdä moniko oikeasti valmistuu... yhdet sormettomat hansikkaat sain jo päättelyä vaille valmiiksi, sitten vielä muutamia pipoja, hanskoja ja kaulahuiveja.

Onko Vuotiksella ryhmää Ravelryssa? Jos ei, niin olisikohan aika perustaa, kun meitä puikkoilijoita ja koukkailijoita näyttäisi täällä kohtuullisesti olevan? :) Mitäs tuumitte?
Ehdottomasti olisi!

Nimim. Ravelryn suurkuluttaja
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2011, 19:26:27 kirjoittanut Cyril »
Entinen Cyril

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #57 : Joulukuu 03, 2011, 22:39:13 »
Viimeisin työ oli kaarrokeneuleohjeesta väännetty vähän pidempi tunika, jota tällainen ei-niin-laiha tyttönen uskaltaa pitää ilman housuja (sukkisten kanssa). Tuli kyllä aivan ihana, olen saanut siitä paljon mieltä lämmittäviä kehuja. Ensin siitä tuli turhan pitkä, joten jouduin purkamaan väärästä suunnasta, mutta nyt se on sellainen kuin halusinkin :)

Seuraavaksi työn alle siskon ja siskon miehen lahjat. Parit hyväntekeväisyyssukat yms. on myös mahtunut tähän syksyyn, erityisesti viimeiseen 3 viikkoon, ja se on näkynyt kyllä sormissa.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #58 : Joulukuu 26, 2011, 19:51:22 »
Olen yrittänyt jo useampaan kertaan perustaa sitä rav-ryhmää, mutta erroria pukkaa. Luulen tämän johtuvan ainakin siitä, ettei minulla ole tarpeeksi nimiä laittaa siihen kohtaan, jossa pyydetään listaamaan ryhmään kutsuttavia ihmisiä. Nyt jos joku Ravelryssa pyörivä vuotislainen bongaa tämän, niin heittää minua yksärillä, kiitos! (Cyrilin ei tarvitse, sinä olet jo listalla. :D)

//Nyt on tarvittavat kolme nimeä listassa, mutta erroria heittää vieläkin. Yritän selvittää, mikä tässä oikein mättää. Kutsulistalle pääsee toki edelleen, joten yksärit ovat tervetulleita. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2011, 20:18:43 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #59 : Maaliskuu 03, 2012, 17:53:24 »
Ikuisuusprojektini on viimein valmis! Viime kesänä aloitin tekemään neuletakkia, jossa on paljon palmikoita ja sellainen "Gregorian"-tyylinen huppu. Minä väänsin ja väänsin ja viimein perjantaina sain neuletakin valmiiksi! Enää pitäisi kiinnittää hihat ja ommella sivusaumat niin unelmien neuletakkini on valmis. Ainoa ongelma on se, että takin hupusta tuli aivan älyttömän suuri, sitä voisi markkinoida musliminaisille, sillä hupun voi vetää päähän niin, että hupun reuna peittää koko naaman :D

Saman tien on jo uutta projektia alla, oma kevätpipo on jo puolessa välissä. Dropsin cotton viscosesta pipoa väkerrän, lanka on ihanan näköistä ja tuntuista, mutta välillä rasittavaa neuloa kun lanka on aika "löyhäkierteistä". Mutta viininpunainen väri on todella kaunis, enkä millään malttaisi olla neulomasta, vaikka kädet ovatkin jo väsyneet kaikesta väkertämisestä.

Ravelrysta tuli mieleen, että olen aiemmin ollut todella laiska käyttämään sivustoa mihinkään muuhun kuin ohjeiden hakemiseen, mutta viime aikoina olen yrittänyt parantaa aktiivisuuttani. Itse pyörin Ravelryssa samalla nimellä kuin täälläkin, jos jotakuta kiinnostaa ^^
Mens agitat molem.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
« Vastaus #60 : Huhtikuu 24, 2012, 17:41:08 »
^Adéa, luuletko että haluaisit jakaa ohjeen tuohon neuletakkiin? Tämän topikin luettuani nimittäin aloin itsekin hinkua sellaista... Ravelrysta katsastin jo muutaman kaavion, mutta ne eivät ole vielä olleet "omgtääontäydellinentänmäteen!". :P

Minä aloitin neulomaan ihan vakavissani vasta tänä keväänä. Joskus nuorempana/kotona asuessani neuloin aina välillä jotakin huvin vuoksi, koska äitini pitää käsitöistä ja hänellä on suuret määrät materiaalia, jota sai melko vapaasti käyttää. Olen nyt neulonut pelkästään erilaisia pehmoleluja (muutama norsu, kana, ankka ja sammakko löytyy ainakin. Ja yksi virkattu ampiainen.) mutta pikkuhiljaa on alkanut tehdä mieli neuloa okin isompi projekti. Pimeän piirto-huivi on kyllä aikomuksena neuloa, mutta ajatuksena on aloittaa se vasta lähempänä syksyä, jotta voin tehdä sen lahjaksi poikaystävälle.

"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #61 : Huhtikuu 29, 2012, 18:58:32 »
Olisiko/tietäisikö kukaan pöytäliinojen tai tablettejen kuvallisia virkkausohjeita? Kun itse en oikein niistä sanallisista ymmärrä hölkäsen pöläystä.
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #62 : Toukokuu 23, 2012, 12:40:58 »
Hep! Täälläkin on yksi kutoja (ja juu, meilläpäin kudotaan sekä sukkaa että mattoa :)). Enimmäkseen siis kudon (siis neulon), mutta joskus tulee virkkailtuakin jotain. Tällä hetkellä on kesken yksi ikuisuusprojekti isoäidinneliöistä sekä villatakki ja huivi...

Olen harrastanut käsitöitä jo aika pitkään, monta vuotta tein vaan tosi helppoja juttuja siis lapasia, kaulaliinoja, pipoja ym. Viime vuonna opettelin kutomaan sukkaa ja nyt on ollut ajatuksena opetella erilaisia pitsi/kuvioneuleita, mutta kauheasti en ole niihin jaksanut paneutua. Innostuin käsitöistä vasta joskus lukiossa (ja siitäkin on jo sata vuotta aikaa, köh), koska kouluaikana kamalat käsityönopettajat onnistuivat kyllä latistamaan vähäisenkin mielenkiinnon käsitöitä kohtaan :/

Rupertismyking Tämä ei nyt ihan vastaa kysymykseesi, mutta täällä on kuitenkin kuvallisia ohjeita ja videoita erilaisten virkkaussilmukoiden tekemiseen, joten ehkä siitä olisi vähän apua niiden sanallisten ohjeidenkin tulkinnassa.  http://www.kallamedia.com/virkkaus/index.html
Huomenta maailma.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Toukokuu 24, 2012, 07:51:52 »
Täälläkin yksi kutoja :D

Kutominen on mukavaa ja rentouttavaa puuhaa :) Usein kudon ja katson samalla leffaa. Olen kutomassa tupahuiveja joten Potter-leffoja on silloin kiva katsoa. En ole mikään kutomisen ihmelapsi joten kudon lähinnä huiveja. Muistan kun ala-asteella kudoimme lapaset ja minulla meni niiden kutomiseen kaksi vuotta ;D Olen hidas kutomaan, varsinkin jos en pidä siitä mitä kudon. Huiveissa olen aika nopea, minulla on nyt Puuskupuhin, Rohkelikon huivit valmiina ja Luihuisen kesken. Aloitan varmaankin huomenna toisen Rohkelikkohuivin kutomisen koska edellisessä oli liian kirkkaat värit eikä sovi kaverini kutomiis lapasiin ja sukkiin :D Jonain päivänä opettelen kutomaan lapaset! Tiedän että osaisin kunhan keskittyisin. Sukkien kutomista vihaan yli kaiken! En tiedä miksi.. Niidenkim kutomiseen koulussa meni melkein se kaksi vuotta xD

Tykkään siis kutoa huiveja. Minulla on kaksi amigurumi- kirjaa jonka avulla voisi virkata söpöjä maskotteja :) Ai jos osaisin niin hyllyni olisivat täynnä pöllöjä, kissoja ja ties mitä. Ne ovat niin söpöjä mutta niiden tekeminen näyttää niin monimutkikkaalta :o Kesän aikana otan asiakseni virkata ainakin yhden amigurumin!

Äitini on myös käsityöihmisiä. Joten lankoja ja muuta kivaa joluu autotallissa ja oikeastaan kaikkialla xD Senkun menee ja ottaa mitä tarvitsee. Ala-asteella vielä vihasi kutomista mutta ylä-asteella huomasin kuinka kiva on tehdä jotain itse eikä vaan mennä kauppaan ja ostaa. Sitä osaa arvostaa enemmän kun on tehny jotain vaivalla ja verta vuodattamalla :D

-ihmissusi-

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #64 : Heinäkuu 11, 2012, 17:42:46 »
Tidints! I did it!

Se kauan kaivattu rav-ryhmä!

//Ai niin. Tein elämäni ensimmäiset kirjoneulesukat - yksinkertaiset mutta ah niin ihanat ja rakkaat! Lorainne on nyt onnellinen. <3

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Heinäkuu 11, 2012, 20:57:21 »
Sain tänään valmiiksi ihan mainion Totoro-amigurumin, jonka kyhäsin tämän helpon ohjeen mukaan Novitan Hanko-langasta. Lahjoitin sen isommalle pojalleni, ja nyt ovat odottamassa langat toista samanmoista varten, jotta pienempikin poika saa omansa. Harkitsen myös kolmannen virkkaamista siskonpojantyttärelle joululahjaksi =)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2012, 09:34:46 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #66 : Heinäkuu 22, 2012, 17:47:59 »
^Adéa, luuletko että haluaisit jakaa ohjeen tuohon neuletakkiin? Tämän topikin luettuani nimittäin aloin itsekin hinkua sellaista... Ravelrysta katsastin jo muutaman kaavion, mutta ne eivät ole vielä olleet "omgtääontäydellinentänmäteen!". :P

Ohje neuletakkiini löytyy Modan 4/2011 lehdestä, malli nro 40. Yritin metsästää kuvaa kyseisestä neuletakista kun olen omani pakannut kesätöille, mutta vedin vesiperän. Sinällään olen neuletakkiin todella tyytyväinen, mutta kaikki ne palmikot.. meinasi ja menikin hermo useampaan otteeseen. Kyseiseen takkiin tulee nimittäin helmineuletta ja pelkästään takakappaleeseen kuusi erilaista palmikkoa. Päätin etten ihan heti rupea tekemään mitään neuletakkia, että tuo saa kelvata, mutta kuinkas sitten kävikään...

Neuloin anopilleni tulevaksi kihla-/syntäri-/joululahjaksi pitsihuivin Novitan Säde-langasta. Kyseessä on paljolti samanlainen huivi kuin kuvassa, mutta lanka on ruskeaa ja sisältää pieniä ruskeita paljetteja. Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen, aika helppo työ ensimmäiseksi ohkaisella langalla tehdyksi huiviksi.  http://www.novita.fi/public/neuleohjeet/mallit/talvi_2008/14.jpg

Tällä hetkellä metsästän neuleohjetta armeijahenkiseen neuletakkiin, jossa on usein livree-puvuissa nähdyt kultaiset tampit (tms.) edessä. Olen jo varannut kultaiset napit kaksiriviseen etumukseen, eli jos ohjetta ei löydy, aion soveltaa sellaisen itse :)
Mens agitat molem.

Poissa Lupin

• Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
« Vastaus #67 : Heinäkuu 22, 2012, 17:58:22 »
Onkohan Adean neuloma takki kenties tämä? http://www.ravelry.com/patterns/library/hooded-aran-coat

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #68 : Heinäkuu 22, 2012, 23:27:42 »
Näin offtopikkia alkuun, onko mitään mahtavempaa tapaa viettää iltaa kuin vapauttaa pyöröneulepuikkoja (vai mikskä hemmetiks näitä kutsutaan?) vaaleanpunaisesta hemhem langasta puukolla repimällä? :D En löytäny saksia niin päätin napata lähimmän terävän esineen, ja se sattui olemaan oboen vuolemispuukko. ja teillä herää kysymys miksi säilytän sellaista huoneessani....

Mutta syy, miksi vapautin ne, on se, että tahdon tahdon tahdon neuloa itselleni tupahuivin :) Älkää vihatko mua siitä syystä että vaikka olen pottereita fanittanut lähes koko pienen elämäni, en omisa tupahuivia :c En vielä. Löysin HP-faneista tuon ohjeen ja on pakko päästä toteuttamaan ;D Ainoa ongelma on se, etten a) tiedä teenkö ensin Luihuisen vai Korpinkynnen väreissä, sillä molempien värit houkuttavat, ja tahdon tehdä molemmat, b) ole löytänyt luihuisenvihreää lankaa D: Kävin läpi tosin vasta paikalliset Anttilan, Cittarin ja Prisman (mahtavaa työskentelyä, onnittelen), mutta pitäisi käydä käsityöliikkeissä... Ellette sattumalta tiedä esim. Novitalta mitään mahtavaa luihuis-sävyä? Feel free to tell me (;
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Heinäkuu 23, 2012, 09:47:36 »
Linesca, ihan uteliaisuuttani kysyn, miksi pyöröpuikkojen vapauttamiseen tarvittiin teräase?

Netistä löytyy myös lankakauppoja, joten hyvällä tuurilla saat tilattua mainiot luihuislangat suoraan kotiin. Löysin itse Pimeänpiirto-kaulaliinaan tarvittavat langat Lankakauppa Kujeesta, ja tuohon liinaan tuleva vihreä on imo aika luihuinen. Mutta makuasiahan se lopulta on.
Constantem decorat honor

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #70 : Heinäkuu 23, 2012, 16:09:31 »
Teräase siitä syystä, että olin luonut silmukoita aivan liian kireällä käsialalla eivätkä ne tuumanneet lähteä pois kummastakaan päästä :D

Kiitos tästä nettikauppavinkistä :) itse en ole vielä ennen tilannut lankoja kotiin, mutta siskoni on ja ne tulivat ihan nätissä paketissa. Voisihan sitä itsekin kokeilla (;
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Heinäkuu 23, 2012, 19:58:07 »
Nyt kun tämä ketju on jollain tasolla aktivoitunut, niin hyökkään heti utelemaan, että mitä lankaa ihmiset on käyttäneet Korpinkynsi-tupahuiveissaan? En ole löytänyt sopivaa väriä, joka edes jotenkin menisi siitä pronssisesta sävystä. Tai jos olenkin, niin sitten lanka ei muilta osin täytä vaatimuksiani (eli mielellään pitäisi sisältää merinovillaa edes jonkun verran).

Itsellä on tällä hetkellä työnalla tylsästi sukat, mutta heti kun saan ne tehtyä (toinen sukka vielä kokonaan tekemättä), niin alan hypistellä ihanaa Malabrigon lankaa ja mietiskellä miksi se haluaisi kutoutua.

Aika hurjat purkamiskeinot Linescalla :)
Huomenta maailma.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #72 : Heinäkuu 24, 2012, 13:08:56 »
Onkohan Adean neuloma takki kenties tämä? http://www.ravelry.com/patterns/library/hooded-aran-coat

JOO! En ollut heti tunnistaa, kun värinä oli sininen. Näyttää ihan hyvältä sinisenä, mutta itse pidän siitä karpalonpunaisesta. Tosin itse pihinä opiskelijana tein takin 7 veljeksestä, ja toimi ihan yhtä hyvin.

Itse olen käyttänyt Novitan 7 veljeksen "metsänvihreää" ja harmaata sävyä luihuisväkerryksiini, sillä itse pidän hieman murretummista sävyistä ja hintansa perusteella ovat olleet hyviä vaihtoehtoja kalliimmille langoille. Sen sijaan parhaimman näköisen Korpinkynsihuivin olen nähnyt opiskelukaverillani, joka oli tehnyt huivin antivillaihmisenä puuvillaa ja viskoosia sisältävästä sekoitelangasta. Viskoosi antoi hienon hohteen lankaan, minkä takia ns. originaaliväritys toimi todella hyvin huivissa, kun sinisen kaverina on oikeasti pronssin värinen lanka. Kyseistä lankaa ei kuulemma enää valmisteta, mutta arvelimme että esim. Dropsin cotton viscose -lanka toimisi suhteellisen hyvin kiiltonsa puolesta mikäli sopiva sävy löytyisi.

Tällä hetkellä itselläkin on työn alla välityönä villasukat (joulu lähestyy, tittittiiii!) 7 veljeksen Polkka-langasta. Pidän langasta paljon, mutta kyseinen vaaleanpunainen, vaaleanvihreä ja tummansininen kombo on mielestäni huono. Enemmän vihreää, vähemmän sinistä. Kiitos! Harmi vaan, ettei mun mielipiteitä kuunnella langanvalmistajien keskuudessa. Itse haluaisin huomattavasti enemmän murrettuja värejä, enemmän ruskeaa ja vihreää, mutta jotenkin mun värit ei kauheasti juhli suurilla markkinoilla. Ainakaan sekoituksissa. Melkein aina ruskean ja/tai vihreän seuraksi tungetaan myös sinistä tai liilaa, mistä en pidä ollenkaan. Oranssiin olen jo tottunut, vaikka unelmissa on edelleen ruskean, vihreän ja punaisen täydellinen sekoitus. Sitä odotellessa :D Onneksi muiden lahjottavien ihmisten väritoiveet ovat huomattavasti helpompia: anoppi pitää vaaleanpunaisesta, mies punaisesta, miehen sisko leijonankeltaisesta ja valkoisesta, äiti kaikista murretuista sävyistä ja muille on saman tekevää minkä värisiä sukkia paketeista paljastuu.

Onko kenelläkään muulla jo suunnitteilla joululahjojen väkerrys? Itse nimittäin olen jo parina vuonna pitänyt linjaa "itse tehdyt lahjat rulaa!" minkä takia itselle tulevat projektit aina vähän viivästyvät, kun syksy menee villasukkia, lapasia tai muuta vastaavia tehdessä. Viime vuonna virkkasin korvakoruja ja tänä vuonna olen ihan ulalla mitä muuta tehdä kuin sukkia. Saunallisille ihmisille aion tehdä löylyveteen tulevat tuoksupussit, eli kirjon pellavakankaaseen koristeet ja täytän ne harsotyynyillä, jotka on täytetty koivunlehdillä. Siistiä ja niin joulusaunassa tuoksuu ihanalle! Ideat jakoon!
Mens agitat molem.

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Heinäkuu 24, 2012, 13:46:01 »
Kiitos lankavinkistä Adéa! Tuo puuvillalanka on hyvä vaihtoehto kevyempään huiviin, talvisin ehkä kaipaisi jotain lämmittävämpää :)

Teen jonkun verran lahjoja itse, enimmäkseen lapasia, huiveja tai sukkia. Näitä tossuja oon joskus antanut lahjaksi, ne on ihan kivaa vaihtelua sukkiin.  Ohje siis löytyy täältä http://goodknits.com/blog/mary-jane-slippers/ . Tänä vuonna tuskin kauheasti tulee itsetehtyjä lahjoja annettua, syksystä on tulossa sen verran kiireinen, että keskityn lähinnä pitämään perheen sukissa, lapasissa ym. Toisaalta ainahan sitä voi töissäkin kahvitauolla kutoa :)
Huomenta maailma.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #74 : Heinäkuu 24, 2012, 17:30:17 »
Hahaa, en siis ole ainoa, joka on jo aloittanut joululahjojen väsäämisen! Olen tässä tehtaillut seiskaveikasta perussukkia, joissa on varressa isoäidinneliöreunus (tässä esimerkki; näkyy vain raviin rekisteröityneille). Nyt on neljäs pari menossa, ja jokainen pari on vähän erilainen - olen parannellut kavennuksia ja kokeillut erilaisia resori- ja värivaihtoehtoja. Ensimmäiset ja toiset jäivät ihan omaan perhepiiriin, mutta kahdet seuraavat pääsevät pukinkonttiin. Parit kirjoneulesukat olisi myös tarkoitus tehdä. Sukkaurakkaa ajattelin vähän katkaista Baktus-huiveilla.