Kirjoittaja Aihe: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2  (Luettu 12298 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hidarico

• Ankeuttaja
Vs: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2
« Vastaus #250 : Lokakuu 13, 2010, 17:40:24 »
Iskelmä vai Rock- musiikki

Rock, ehdottomasti, olen ehdoton rockmusiikin kannattaja. Se on vaan parempi, en osaa perustella...kai. No, pidän enemmän vain jotenkin räväkämmästä musiikista...;D

Pah. Rock räjäyttää aivot pihalle ja on epäterveellistä korville, tai no enimmäkseen konserteissa. Rämpsäkkä on piristävää mutta en sitä mielelläni ainakaan kuuntelisi. Ei.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #251 : Lokakuu 13, 2010, 18:39:03 »
Iskelmä vai Rock- musiikki

Rock, ehdottomasti, olen ehdoton rockmusiikin kannattaja. Se on vaan parempi, en osaa perustella...kai. No, pidän enemmän vain jotenkin räväkämmästä musiikista...;D

Pah. Rock räjäyttää aivot pihalle ja on epäterveellistä korville, tai no enimmäkseen konserteissa. Rämpsäkkä on piristävää mutta en sitä mielelläni ainakaan kuuntelisi. Ei.
Tähän sanoisin että Rock, isolla älllällä, ei vahingoita korvia kuunneltuna kuulokkeista miedolla( o_O miedolla? sanavalinnat päin..) voimakkuudella, toisin kuin luokkalaiseni jotka popittavat 150% volymella..

//
Iskelmälaulajat laulavat lähes aina puhtaasti ja kauniisti, ja suurimman osan äänet ovat hyviä. Usein taas rockbändien solistit eivät ole lainkaan yhtä hyviä. Kyllä vaikka Kari Tapio, Laila Kinnunen, Tapio Rautavaara ja Reijo Taipale vievät mielestäni voiton suuresta osasta rockbändejä.

tosiasioita ei kyllä totta tosiaan voi kiistää, mutta kuitenkin olen rockin puolella tässä minun puberteettivaiheessani ;)
tottakai noitakin tule ekuunneltua automatkoilla iskän kanssa jne.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2011, 17:58:47 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #252 : Lokakuu 13, 2010, 19:30:00 »
Iskelmälaulajat laulavat lähes aina puhtaasti ja kauniisti, ja suurimman osan äänet ovat hyviä. Usein taas rockbändien solistit eivät ole lainkaan yhtä hyviä. Kyllä vaikka Kari Tapio, Laila Kinnunen, Tapio Rautavaara ja Reijo Taipale vievät mielestäni voiton suuresta osasta rockbändejä.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #253 : Lokakuu 13, 2010, 21:41:12 »
Vaikka iskelmälaulajat laulaisivat puhtaasti ja kauniisti, niin ei rock-solistien välttämättä tarvitse ellei se kuulu ko. bändin tyyliin. Ja kyllä niitä kuuluisia rock-solisteja/-bändejä löytyy kanssa suhteellisen paljon Suomestakin. Iskelmän tavoitteena on usein luoda hitti ja tätä sitten voimasoitetaan radiossa ja harasooharasoo...
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”
- Albus Dumbledore

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #254 : Lokakuu 14, 2010, 18:15:38 »
Kuuntelen itse sekä rockia että iskelmää (riippuen laulajast/bändistä), mutta enemmän kuuntelen kuitenkin rockia. Eli ei ikä sanele musiikkimakua :) 
Ja siitä puhtaasti laulamisesta: kummassahan tyylilajissa kuulee helpommin laulajan epäpuhtauden, rockissa vai iskelmässä? No tietenkin iskelmässä, sillä onhan ne soittimetkin aika paljon erilaisia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #255 : Marraskuu 08, 2010, 16:18:20 »
Ja siitä puhtaasti laulamisesta: kummassahan tyylilajissa kuulee helpommin laulajan epäpuhtauden, rockissa vai iskelmässä? No tietenkin iskelmässä, sillä onhan ne soittimetkin aika paljon erilaisia.

Samat soittimethan siellä pyörivät, mutta soittotyyli ja efektit ovat vain hieman erilaisia. :) Mielestäni se puhtaus siitä bändistä riipu. Ymmärrän kyllä, että se iskelmässä kuulee ehkä paremmin itsensä, sillä säestykset ovat paljon kevyempiä ja yksinkertaisempia. Toisaalta raskaammassa musassa ei niin paljon hetkauta, jos siellä tulisikin joku kirkaisu vähän sinnepäin, varsinkin jos taustalla pauhaa tuplabasari ja kitara kunnon säröillä. Mutta taas jos joku iskelmä tähti vetää jonkun huippukohdan aivan liian matalaksi esimerkiksi ja taustalla on jotain aivan selkeää taustaa, niin se kyllä vetää naaman irvelle aika nopeasti.

Poissa Nuuk

• Kuolonsyöjä
  • Slytherin
« Vastaus #256 : Marraskuu 14, 2010, 16:42:14 »
Kovakantinen vaiko pokkari?

- Kovakantinen ehdottomasti, koska kestää paremmin, omistan ainoastaan kaksi pokkaria, joista toista en ole edes vielä lukenut, toisen kaksi tai kolme kertaa joten ne ovat vielä suht hyvässä kunnossa, mutta kun vertaan vaikka kovakantiseen Harry Potter ja Feeniksin Kiltaan, niin siihen olen joutunut jo laittamaan kontaktimuovin päälle, mutta se onkin ainakin 11 kertaa tullut luettua. En uskalla edes ajatella minkä näköinen kyseinen kirja olisi, jos siinä ei olisi kovia kansia, tuskin niitä olisi enää ollenkaan.
Sekin riippuu tietenkin kirjasta, jos se ei ole sellainen jota tulisi kymmeniä kertoja luettua puolessa vuodessa niin sitten pokkarikin voisi kestää hyvin.
Itse kuitenin tykkään juuri kovakantisia lukea enemmän, pysyvät auki paremmin ja ne on kestävämpiä.

Lyijykynä vai lyijytäytekynä?

- Riippuu vähän mitä niillä tekee. Lyijykynää (tai itse asiassa vähintään 4-5 lyijykynää) käytän jos piirrän jotain, mutta jos pitää vain kirjoittaa jotain, sitten ehdottomasti lyijytäytekynä, jossa on toisessa päässä kumi. Ei tavitse olla terottamassa koko aikaa kynää. :)

Tavallinen suklaa vai täytesuklaa?

- Tavallinen suklaa vie tässä voiton. Täytesuklaata tulee harvemmin syötyä. Kai tässä voi olla vain tämä tottumus, kun on aina syönyt enemmän tavallista suklaata, että jos alkais syödä vaan täytesuklaata ni se vois olla sitte parempaa.

I can see you, but you can't see me.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #257 : Lokakuu 23, 2011, 16:19:43 »
lyijykynä vai lyijytäytekynä?
lyijytäytekynä, koska sillä saa aikaseks niin paljon tarkempaa ja siistimpää jälkeä. itse käytän lyijytäytekynää kirjoittaessani, jos piirrän niin käytän tavallista lyijykynää (joka kyrsii mua ku sitä pitää terottaa koko ajan !). penaalista löytyy noin 15 lyijykynää, jotka on aivan teräviä enkä ole kertakaan käyttänyt, kaverit vaan lainanneet ja yksi lyijytäytekynä, joka todellakin vie voiton. kuviksessa käytän luokan kyniä (:

kovakantinen vaiko pokkari?
kovakantinen, koska musta tuntuu että pokkari on vaan ihailtavaksi, ei luettavaksi. se ei pysy millään auki ja vaikka kuin helläkätisesti sitä lukisit ja käsittelisit, tulee siitä ihan kamalan näkönen. totta kai olen myös todella laiska ja epäpätevä päällystämään kirjoja ...

fazerin punainen, kertokaa mullekkin tästä
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #258 : Lokakuu 23, 2011, 17:14:44 »
Reppu vai laukku?

Riippuu kuinka paljon ja kuinka painavaa tavaraa on kantamassa. Jos kantaa tiiliskiviä (mitkä myös koulukirjoiksi tunnetaan), niin ehdottomasti reppu. Se ei tapa hartioita eikä puolta tarvi vaihtaa. Jos taas ei ole paljoa tavaraa, niin laukku käy ihan hyvin.

Karkki vai suklaa?

Riippuu aika paljon tilanteesta. Välillä tekee mieli ihan normi karkkia ja välillä on taas suklaahimo. Mutta sanoisin, että ehkä suklaa. Sitä ostan harvemmin ja se on "harvinaista herkkua", joten siihen en ainakaan kyllästy.

Kannettava pc vai pöytä pc?

Kannettava ehdottomasti. Minulla on aina ollut kannettava ja ne on minusta paljon näppärämpiä ja muutenkin kivempia. Ne voi ottaa mukaan minne tahansa, mikä on tietty plussaa. Ja niillä voi olla missä tahansa (sängyssä, sohvalla...).

Fazerin Punainen vs Fazerin Sininen

Sanoisin että vanha kunnon Fazerin sininen! Se on jotenkin vain... Parempaa :)

Lyijykynä vai lyijytäytekynä?

Lyijytäytekynä koulunkäyntiin ja muutenkin kirjoittamiseen. Normi lyijykynä on ihan hyvä piirtämiseen, mutta muuten... Se ärsyttää kun pitää kokoajan terottaa ja sitten välillä se katkeaakin ja pitää taas teroittaa... Ja siita tulee suttuisempi jälki.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #259 : Lokakuu 23, 2011, 17:55:44 »
Fazerin sininen vs punainen
Wow, punainen ofc o_o olen sellainen sokerihiiri että jos ei muuta löydy niin siirappkin menee :D
köh,autotunejamuutkorjausohjelmat,köh.
Tästä olen kyllä samaa  mieltä. *komppaa pienillä rummuilla*

Rock vs Iskelmä
Riippuu NIIIIN paljon että millaista musiikkia on menossa, tykkään itse esimerkiksi. Kari Tapiosta, Katri Helenasta ja näistä muista "klassikoista", mutta toisaalta kuuntelen paljon rokkia, kuten vanhempaa Lordia, Linkin Parkia(joka kai on jotain emoa tai muuta tsiljoonasta wnb-alalajista), musea ja muita vaihtoehtorock(vammainensana, "alternative" on niiiin paljon siistimpi ;) yhtyeitä..
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #260 : Lokakuu 23, 2011, 19:56:51 »
Reppu vai laukku?
Laukkulaukkulaukku! Reppu olisi ihana, kun ei tulisi hartiat toispuoleisesti kipeiksi, mutta muuten se ei vaan toimi. Aina, kun haluaa sieltä jotain, se pitää ottaa pois selästä. Lisäksi se ei ole yhtä kätevän muotoinen tavaroiden löytämistä varten kuin laukku - vaikka myönnän, että minulla on laukussakin kaikki aina hukassa. Mutta jos yrittää kaivaa repusta jotain, joutuu usein tyhjentämään koko hoidon. Itse sitä paitsi yleensä olen koko ajan kaivamassa laukustani jotain: huulirasvaa, puhelinta, lompakkoa, avaimia, nenäliinaa... Joten ei reppua, kiitos.

Fazerin sininen vai Fazerin punainen?
Sininen! Mitä Affu selität, ei tuo ole hyvä syy punaisen puolustamiseen :D Olen ihan samanlainen sokerihiiri, mutta Fazerin punainen on sellaista maitomaista litkua, joka ei maistu miltään. Sinistä siis <3
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #261 : Lokakuu 23, 2011, 23:25:12 »
Mikä ihme on Fazerin punainen, en ole nähny.

Käytin aika pitkään reppua, ihan jonnekin yliopisto-opintojen alkuvuosille asti. Lopulta aloin kyllästyä siihen että molemmat hartiat on jumissa niin otin käyttöön laukun. Ja nyt syyslomalla ostin uuden laukun ja otan sen käyttöön huomenna. Ja kirjoitin siis opiskeluun liittyvästä, laukkujahan mulla on ollut moniakin, mutta ei sellaisia joita vois käyttää koulussa kun ovat niin pieniä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #262 : Joulukuu 09, 2011, 16:20:17 »
Mä tiiän miks tää ei oo niin hauska topic ku edellinen (joku tuolla valitti sitä). Nämä eivät ole VÄITTEITÄ, vaan kysymyksiä... Eli eikö väitteet pitäisi esittää esim. "Reppu on parempi kun laukku!" eikä "reppu vai laukku?". En tiedä oliko edellisessä topicissa tällaista mutta mielestäni se kuullostaa paremmalta... Sori jos olen aivan väärässä...

Fazerin sininen vai punainen?
Sininen, tottakai. Eihän punainen maistu miltään! Sininen on toosi hyvää.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #263 : Joulukuu 10, 2011, 01:26:55 »
Fazerin punainen on vaaleaa maitosuklaata joka tulee punaisissa papereissa.

Samaan kysymykseen vastaten: punainen. Sininen on klassikko, mutta koska pidän itse suklaasta maidon kanssa, punainen on mielestäni parempaa (ei tarvitse ottaa maitoa erikseen.) Olen aina kovasti pitänyt Marabou-suklaasta sen maitomaisen maun vuoksi, ja punainen suklaa maistuu lähes samalta. Sininen on mielestäni hiukan tylsemmän makuista, joten kallistun punaisen puolelle:)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #264 : Joulukuu 12, 2011, 09:49:57 »
Kissa vai koira?

Kissa. Meiltä löytyy molemmat lemmikit, molemmista pidän, mutta parempi vaihtoehto on kissa. Perusteluja:

- Kissaa ei tarvitse ulkoiluttaa pakosti, mutta sen voi opettaa kävelemään valjaissa.
- Kissa syö vähemmän kuin koira
- Kissat elävät keskimäärin pidempään kuin koirat
- Rotukissat maksavat keskimäärin vähemmän kuin rotukoirat
- Myös kissoille voi opettaa temppuja
- Kissan puraisu ei satu yhtä paljon kuin koira puraisu
- Kissan voi jättää pidemmiksi ajoiksi yksin kuin koiran
- Kissa on helpompi kuljettaa kuin (suuri) koira
- Kissan ääni häiritsee naapureita vähemmän kuin koiran ääni
- Kissa oppii helpommin sisäsiistiksi kuin koira. Kaikki kissat, joita meillä on ollut, ovat olleet jo meille tullessaan sisäsiistejä.
- Kissa kehrää.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #265 : Joulukuu 12, 2011, 14:05:15 »

Lidlin tumma 70% suklaa applesiinilla. :D

Pyydettiin perustelua. (No tää yritti olla huumoria, mutta kovin on vuotis välillä vakavamielinen paikka ja olkoon tuo lihavoitu nyt uusi väite johon saa tarttua ;) ) Suklaa on hyvää ja terveellistä. Viime aikoina, kun olen jättänyt sokerit ja valkoiset viljat pois ruokavaliostani, olen huomannut että joku fazerin suklaa (ja muutkin herkut joita ennen söin himoiten) maistuu ihan valtavan ällömakealle suussani, oli se sitten sinistä tai punaista. Tumma suklaa, jossa on suklaata vähintään se 70%, maistuu tällä hetkellä suussani herkulta. Lidlin appelsiini on parasta. Vadelma on melkein yhtä hyvää ja pelkkä suklaakin ihan ok. Maraboulta saa myös 70% minttusuklaata, sekin on hyvää.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2011, 17:29:27 kirjoittanut Nefgliniel »

Poissa Måns

• Vuotislainen
« Vastaus #266 : Joulukuu 12, 2011, 22:25:55 »
Koska asun maassa jossa kirjastoista en löydä omankielistä luettavaa, joudun ostamaan kaupasta kaikki lukemiseni, ja sen vuoksi usein hankin pelkkiä paperbackeja. Syynä on siis puhtaasti hinta. Kuulun myöskin näihin vihattuihin ihmisiin joita se ei haittaa että kirja näyttää kuluneelta ja luetulta - mun pokkarini on taiteltu ja alleviivailtu ja hiirenkorvilla. Tästäpä aihetta väittelyyn, olenko paha ihminen jos koko oma kirjastoni näyttää siltä kuin se olisi kulkenut rinkassa maailman ympäri ja päätynyt vielä takaisin hyllyyn? Höykyttäkää nyt, saadaan vähän väittelyäkin tänne.

(Toki omistan myös muutamia kovakantisia, mm. Harry Potterit, ja niistä pidän hyvää huolta.)
Fuck that shit, I scrub drums for no man.
- Snafu

icon ©puolipro

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #267 : Joulukuu 20, 2011, 21:25:18 »
Kyllä Måns, olet erittäin paha ihminen.

Kirjoja kuuluu kohdella huolella, rakkaudella ja syvällä kunnioituksella olivatpa ne kovakantisia tai paperbacksejä. Niiden sivuja ei saa taittaa hiirenkorville ja niihin EI kuulu tosiaankaan tehdä kynällä merkintöjä. *menee hetkeksi nurkkaan itkemään* Ainoastaan omistuskirjoitus on sallittavaa toimintaa kynältä kirjansivuilla! (En siis puhu koulukirjoista. Niitä on lupa alleviivata minkä sielu sietää.)

Lukemisen jäljet, joita varsinkin paperbackseihin auttamatta tulee, sen sijaan ovat ihan normaaleja. Kyllä kirjassa saa näkyä lukemisen merkkejä kunhan ne ovat luonnollisia. Elämää nähneet kirjat ovat viehättäviä silloin kun niistä on pidetty hyvää huolta. Itse en näe siinä ihan hirveästi mitään väärää jos vaikka kirja avautuu lukijan suosikkikohdasta, koska sidos on höllennyt runsaasta lukemisesta. Tietenkin olisi parempi, jos ne aina pysyisivät täydellisesti muodossaan, mutta koska se ei kuitenkaan ole mahdollista niin annettakoon tämä anteeksi.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #268 : Joulukuu 21, 2011, 13:06:56 »
Mitä rakastetumpi kirja, sitä pahemmalta se näyttää, ehdottomasti! Pokkareissa pitää kääntää aina kannet vastakkain luettaessa, koska muuten ne eivät avaudu kunnolla. Minulla on erityisesti suomenkielisten Pottereiden sivuilla ruokatahroja, kun en ole malttanut laskea niitä käsistä syödessäni. Jos kirjoissa on muutamat teipit, jotta se pysyy kasassa, sehän tarkoittaa vain, että kyseessä on hyvä kirja. Sivuja en kuitenkaan taita, koska se vaikeuttaa lukemista, mutta esimerkiksi teetahraiset tai muuten kastuneet sivut ovat vain kivoja.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #269 : Joulukuu 21, 2011, 21:00:30 »
Kirjaston Potterit on ihan järkyttävässä kunnossa. Itselläni on vain 6 ja 7 suomeksi, joten muut pitäisi lainata. Eikä todellakaan huvittaisi kun niissä kansissa paljon teippejä, paperi värjäytynyt ihan keltaiseksi ja hajukin on yleensä jotakin tupakan, kahvin, rään, kuolleiden ötököiden tms. mitä siellä välissä sitten onkin sekoitusta. Onneksi niistäkin on tehty pokkareita, niin taidan ostaa kaikki 1-5 jossain vaiheessa.

Ne harvat omat kirjat on sitten todella hyvässä kunnossa. Melkein kuin niitä ei olisi edes luettu :)   Inhoan jopa sormenjälkiä yms. mutta en sentään ole mikään kirjan putsaaja.

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #270 : Joulukuu 27, 2011, 21:27:15 »
Minusta kirjoja pitää lukea varoen, ettei sen sivulle pääse yksikään tahra, mutta, koska itsekin olen hieman tohelo sinne joutuu sivujen väliin aina jotain, mitä en sinne haluaisi.
Joudun kuitenkin useimmat kirjat lainaamaan kirjastosta ja sille on parikin kelpo selitystä. 1. Ei ole rahaa ja 2. ne eivät mahtuisi huoneeseeni. Kirjastossa on kuitenkin hyvä kuntoisia kirjoja jotka eivät ole kellastuneet auringossa. Ällöttävin kirja jonka "luin" (en jaksanut lukea loppuun) oli Dracula jonka sivuilta löytyi jotain epämääräistä oranssia hieman spagetti kastiketta muistuttavaa möhnää.
Suosin enemmän omia kirjoja - hyvässä kunnossa - joskin pölyttyneinä.
Ne ovat sivuilta siistejä ja tiedän epäillyttävienkin tahrojen tarinan. Eikä kirjoissani ole ärsyttäviä ja pelottavia merkintöjä tai hiirenkorvia.

En kuitenkaan voi olla erimieltä nomilanin kanssa. Mikäli kirjaston kirja on ollut kovassa käytössä on se myös kokenut kovia.
Vampires and books are all what I need for live...

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #271 : Joulukuu 28, 2011, 15:18:35 »
Kuuluuko kynän nojata keskisormeen vai nimettömään? Moni tuntemistani kirjoittaa niin, että kynä ottaa tukea keskarista, mutta minä en osaa kirjoittaa sillä tavalla!

Jotenkin tuntuu luontevalta, että kynä nojaa keskariin ja on etusormen ns. alla, mutta tuo toisinpäinkin kirjoittaminen onnistuu - nyt kun kokeilin erikseen. Itseasiassa tuo aiemmin tuntematon kirjoitustapa saa käsialastani ymmärrettävämpää. Mutta vasemmalla kädellä ei taas jotenkin luonnistu, siinä tyydyn normaaliin tapaani, vaikka jälki onkin mitä on.

Seuraava aihe, on ehdottomasti poikien pitkät hiukset! Hot or not? Mitä jos ne ovat rasvaiset? Kuinka pitkät ovat pitkät? Värjätyt vai luonnollisen väriset?

Riippuu kasvon piirteistä, hiusten "laadusta" (taipuisuus tms.) ja kaikesta muustakin. Jack Sparrowin rastat ovat komeat, mutta Tom Feltonille eivät muut kuin lyhyet hiukset sovi. :D Rasvaisuus on aina not, kyllä omasta hygieniastaan pitää mahdollisuuksiensa mukaisesti pitää huolta, vaikka joutuisi autiolle saarelle. Jollakin tosin hiukset rasvoittuvat herkemmin, mutta sille ei vaan voi mitään, shampoiden valinnassa ehkä pitää olla vähän skarpimpi. Samoin värikysymys on ihan luonteesta ja muustakin ulkonäöstä riippuvainen.

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #272 : Joulukuu 29, 2011, 18:33:02 »
Kevät vai syksy?
Luultavasti syksy. Rakastan sitä kun voi hyvällä omallatunnolla käpertyä kirjan ääreen kaakaomuki kädessä tai datailemaan, eikä tarvitse ajatella että "Siellä on niin hyvä sää". Ja sen jälkeen tulee talvi ja laskettelu... Tietysti kevätkin on ihana kun kaikki alkaa kasvaa ja loska alkaa pikkuhiljaa häviämään...

Kesä vai talvi?
Ei kumpikaan tai molemmat. Mahdoton kysymys, sanoisin. Kun on kesä, haluaisi ettei olisi niin kuuma ja voisi lasketella ja sytyttää tulen takkaan. Kun on talvi, haluaisi ettei tarvitsisi pukea niin paljon toppavarusteita päälle ja että voisi uida jne.. Joten en pysty kallistumaan kumpaankaan :3

Takaako suosio laadun?
Jaa, aika harvoin, otetaan esimerkiksi Ugg- kengät. Surkeat, ei pidä mitään vettä eikä voi mitenkään kutsua talvikengiksi, mutta silti miltei kaikki meidän luokan tytöt käyttää niitä. Silti, juuri esimerkiksi Harry Potter- kirjat, ovat niin loistavia että, ja ovat vielä päälle päätteeksi suosittuja. Eli sanotaanko, että siitä ei pitäisi juurikaan välittää, onko asia suosittu vai ei, jos itse pitää siitä. En kyllä nyt ala väittämään etten joskus ostaisi muotivaatteita ;)

Koska asun maassa jossa kirjastoista en löydä omankielistä luettavaa, joudun ostamaan kaupasta kaikki lukemiseni, ja sen vuoksi usein hankin pelkkiä paperbackeja. Syynä on siis puhtaasti hinta. Kuulun myöskin näihin vihattuihin ihmisiin joita se ei haittaa että kirja näyttää kuluneelta ja luetulta - mun pokkarini on taiteltu ja alleviivailtu ja hiirenkorvilla. Tästäpä aihetta väittelyyn, olenko paha ihminen jos koko oma kirjastoni näyttää siltä kuin se olisi kulkenut rinkassa maailman ympäri ja päätynyt vielä takaisin hyllyyn? Höykyttäkää nyt, saadaan vähän väittelyäkin tänne.

(Toki omistan myös muutamia kovakantisia, mm. Harry Potterit, ja niistä pidän hyvää huolta.)

Mulla juuri sama juttu. Siis, jos kirjassa on joku tosi hyvä kohta ja mietelause, niin miten sen saa muistiin jollei alleviivaamalla (Käytän tietenkin lyijykynää)? Ja sitten voi vuosien päästä tulla samaan kohtaan ja pohtia, miksi on alleviivannut kyseisen kohdan. Ja olen varmaan sata kertaa päättänyt, etten enää taittele sivuja mutta kun kirjanmerkki putoaa sieltä välistä niin helposti ja se on kuitenkin kätevin tapa :/ Silti minkään maailman tahroja en anna sivuille tulla ja jos näitä edellämainittuja ei lasketa, niin pidän kirjoistani toodella hyvää huolta :)
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #273 : Tammikuu 02, 2012, 00:03:38 »
Kevät vai syksy?

Hmmh. Vaikeaa, vaikeaa. Pidän kummastakin, syksyllä voi istua sisällä lämpimässä, ja rentoutua. Pidän syksyn väreistä ulkona ollessani. Pidän siitä, kun luonto muuttuu kirjavaksi. <3
Kevät taas on sillä kivaa aikaa, että talvella alkaa kaivata kesää, ja keväästä sen huomaa, että se lähenee. Maa muuttuu vihreäksi, kasvit alkaa kasvamaan. AH!

Kesä vai talvi?

Kumpikin. Pidän kummastakin todella paljon, kummassakin on jotain hyvää, mutta kummassakin on myös jotain huonoa. Talvella sitä toivoo että olisi lämpimämpi, eikä tarvitsisi pukeutua lämpimästi.
Kesällä taas toivoo että olisi kylmää ja lunta, pääsisi luistelemaan ja laskettelemaan, ja muuten vain rentoutumaan sisälle hyvä kirja kädessä.

Fazerin sininen, sillä en ole maistanut fazerin punaista.
Fazerin sininen on ihana klassikko, rakastan sitä yli kaiken. <3

Kissa vai koira

Koira. Rakastan koiria, ne ovat ihania seuraeläimiä, ja niiden ansiosta saa liikuntaakin, jos ei sitten muuten. Olen koira ihminen henkeen ja vereen, en tykkää kissoista, ne ovat todella arvaamattomia, ne ovat yleisimmin todella, todella arvaamattomia.

Muumilaakson tarinat vai Nalle puh?

Muumit ehdottomasti. Muumit ovat suloisia, hauskoja, mutta niissä on on myös jännitystä.
Nalle puh jaksot ovat mielestäni kaikki melko samanlaisia, muumit taas muuttuvat joka kerta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2012, 00:34:43 kirjoittanut Camillaah »
Hey! You just lost The Game.

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
« Vastaus #274 : Tammikuu 02, 2012, 00:15:17 »
Kevät vai syksy?
Ehdottomasti syksy! Kevät on kauheen loskasta aikaa, vaikka "luonto herääkin eloon". Syksyll' on kauniit värit, ja ehkä asiaan vaikuttaa sekin, että oon syntyny marraskuussa :D

Kesä vai talvi?
Mää oon ittekin joutunu pohtimaan tätä, mut oon varmaan päätynyt talveen. Tai siis ainakin siihen kunnon LUMISEEN talveen, jollon aurinko paistaa ja hanget kimaltaa ja saa lasketella ja puut on kuorrutettu lumivaipalla<3

ERn oo ikinä kuuullutkaan Fazerin Punaisesta! :D Joten vastaus on of course, sininen ! ;)

Kissa vai koira
Koira, luulisin. Nää stereotyyppiset "luonteet" kissoille ja koirille on et kissa on rauhallinen ja viileä kun taas koira on leikkisä ja ilopilleri ja niinhän se vähän meneekin :D Tykkään itse energisistä ihmisistä, joten koira olisi kiva :9 Mutta toisaalta koirat haisevat välillä ja kissa olisi ihana sylissä kehräämässä. Äh, onpas vaikeaa!

Muumilaakson tarinat vai Nalle puh?
Onpas vaikea.... Luulen, että Nalle Puh, koska Puh on niin ihanan hömelö ja pohjimmiltaan sillä kuitenkin on viisaita lausahduksia. Mutta onhan muumitkin kivoja.... Ei tästä voi päättää!
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown