Kirjoittaja Aihe: Vihatuin kirjahahmosi  (Luettu 23334 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Chess

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Vihatuin kirjahahmosi
« Vastaus #75 : Heinäkuu 05, 2010, 13:59:25 »
SPOILAA!
Ehdottomia inhokkejani ovat ainakin:

Amy Candler(sarjasta Replica). Niin mary sue -hahmo, että huh huh. -.-  Loppu täräytti minut(silloin olin nuorempi) maan pinnalle kun siihen mennessä en ollut tajunnut kuinka ärsyttävä hahmo Amy on. Siis mikä kirja päättyy sillä tavalla että siitä päähenkilöstä, joka on jo valmiiksi "kaikkein täydellisin klooneista, jotka ovat jo valmiiksi täydellisiä", tulee supersankari? Joka pelastaa heikkoja ja käyttää täydellistä täydellisyyttään lentämiseen ja pelastamiseen? Siis LENTÄMISEEN? Hyi, että kun surkea loppu. alussa oli vielä ihan hyvä ja jännittävä(tai oli silloin) ja niin edelleen, mutta loppu kuulosti pienten lasten sadulta! 'kloonityttö selvittää tiensä esteiden läpi ja käyttää kykyjään hyvään maailman pelastamiseen, ja kaiken lisäksi oppii lentämään' Yäk! >:S

Severus Kalkaros
. Yleensä pahikset ovat hauskoja :D, mutta Kalkaros on pelkkä vihattava rasvapää. Vihaan tätä miestä hyvin vahvasti, oli väärinymmärretty tai mikä tahansa. En edes tiedä miksi inhoan häntä niin paljon.

Isabella Swan.(Twilight) Vihaan häntä erityisesti elokuvassa(tämä on kirjahahmo -palsta, sori poikkean hieman aiheesta^^'). Näyttelijävalinta väärä, kamala ääni kaiken lisäksi!. Hirveät hampaat,ei täydelliset tarvitse olla mutta nuo tekevät Bellasta jyrsijän näköisen.
Aivan liian "täydellinen" ulkonäöltään. Minusta itse asiassa aika ruma, mutta aivan aivan liikaa meikattu ja "kaunistettu". Mitä järkeä? Onko neiti täydellinen sitten sokea kun näyttää itsekkin vampyyrilta ja valittaa rumuuttaan? Näin epäilyksestä erään mainoskuvan, jossa kaikki hahmot näyttivät aivan animaatiohahmoilta! Niin retusoituja, että eivät näytä enää ihmisiltä. Kysyn vain, että miten muka elokuvan tekijät aikovat tehdä Bellasta vampyyrin, kun tämä näyttää siltä jo valmiiksi?
Kirjoissakin hahmo on liian Mary Sue. Itsekäs ja typerä. Ylikömpelö, mutta täydellinen vampyyrina. Typerää. Paras ihminen, kun on muka kaunis, paras luonne, jne. Ja sitten vielä vampyyreistäkin paras, hänellä on kyky, hän osaa hillitä itsensä toisin kuin muut...-.-

Markus Volturi.(Twilight) Ja muka nämä glittervampyyrit ovat kauniita? Markus on hyvin ruma.

(Kiitos kun sain päästää tunteet ulos. :D)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2010, 16:09:14 kirjoittanut Chess »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Heinäkuu 05, 2010, 15:16:31 »
^ Kai kaikilla saa omat mielipiteensä ja perusteensa olla? Turha niitä on ulkopuolisen mennä mollaamaan -.-
Totta kai saa olla. Mutta mun mielestäni eriävätkin mielipiteet saa tuoda julki.

Jos kerran pitää niin miksei sitten asiallisella sävyllä? Toki tuo voi sinun mielestäsi sitä olla, mutta minun mielestäni se kuulosti pelkältä ivalliselta naureskelulta toiselle. Ja luultavasti noille Twilightista eroaville mielipiteille löytyisi parempi paikka Twilightin omasta topasta... Siellähän sitä riitelyä ja puolustelua ihan tarpeeksi kuullaan jo. Turha sitä jokaiseen topaan on viedä.

Jos kerran pitää niin miksei sitten asiallisella sävyllä? Toki tuo voi sinun mielestäsi sitä olla, mutta minun mielestäni se kuulosti pelkältä ivalliselta naureskelulta toiselle. Ja luultavasti noille Twilightista eroaville mielipiteille löytyisi parempi paikka Twilightin omasta topasta... Siellähän sitä riitelyä ja puolustelua ihan tarpeeksi kuullaan jo. Turha sitä jokaiseen topaan on viedä.
En mä tarkoittanut sitä ivalliseksi naureskeluksi ja harmi, jos se siltä vaikutti.
Mä otin kantaa muiden viesteihin juuri tässä topassa siksi, että tänne ne viestit oli kirjoitettukin, eivät muutkaan tietääkseni ole alkaneet ruotia erityisemmin toisten tänne lähettämiä viestejä muualla kuin täällä.

Turha sitä ruotimista sitten on muiden esimerkistä jatkaa. En minäkään hyppäisi kaivoon vain koska jotkut muutkin ovat tehneet niin. Minun mielestäni muutenkin muiden mielipiteiden arvosteleminen ja pilkkaaminen sekä yleinen huonokkäytös ovat juuri tätä 'ruotimista.' Onko jokaisen ihmisen asioihin pakko puuttua tuolla kannan ottamisella? :"D

Lainaus
Enhän mä edes sanonut, että ruotisin näitä juttuja koska muutkin, vaan että kommentoin täällä, enkä muualla, koska muutkin :D

Oliko tässä lauseessa järkeä? (Jos oli niin luultavasti liian suurta meille :p) Vai tarkoititko että ruotimisella ja kommentoimisella on suurikin ero?

Muuten ymmärsin pointtisi viimeisessä viestissäsi. Mutta olen silti edelleen sitä mieltä, että tuollaiset jutut kuuluisivat Twilight-topaan. En tiedä mitä Chess ajatteli kirjoittaessaan viestinsä tänne, ajatteliko hän hakea huomiota ja kaipasiko hän riitaa ja väittelyä itselleen? En tiedä. Mutta tästä asiasta on silti turhaa alkaa jauhaamaan täällä. Mieluummin olisin itse lähettänyt yksäriä yms.

//
Lainaus
Ha! Markus on niin ruma vanha patu,että pahaa tekee!
Tää on paras lause minkä olen kuullut aikoihin! xD
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2013, 12:12:20 kirjoittanut Taru »

Poissa Chess

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Heinäkuu 05, 2010, 16:07:10 »
Lainaus
Muuten ymmärsin pointtisi viimeisessä viestissäsi. Mutta olen silti edelleen sitä mieltä, että tuollaiset jutut kuuluisivat Twilight-topaan. En tiedä mitä Chess ajatteli kirjoittaessaan viestinsä tänne, ajatteliko hän hakea huomiota ja kaipasiko hän riitaa ja väittelyä itselleen? En tiedä. Mutta tästä asiasta on silti turhaa alkaa jauhaamaan täällä. Mieluummin olisin itse lähettänyt yksäriä yms.

En minä todellakaan ajatellut hakea huomiota, riitaa tai väittelyä! Ikävää jos sellaisen käsityksen saitte.:(
Minä vain tulin ilmaisemaan oman Vihatuimman hahmoni/vihatuimmat hahmoni tänne, niin kuin monet muutkin. Tällä osastolla oli tarkoitus tehdä se, joten miksi en olisi saanut ilmaista näkökantaani?  
Olen pahoillani jos jonkun mielestä toimin jollain tavalla väärin.

Lainaus
Aha joo. Eli hahmo on ihan hirveä, jos se ei ole kaunis/komea? Kiva kun mäkin sain nyt tietää, että hahmot pitää arvioida ulkonäön perusteella.
En todellakaan tarkoita, että pitäisi hahmon olla kaunis. En minäkään pidä ylikauniista hahmoista. Tarkoitin vain, että kun sitä glittervampyyreiden kauneutta hirveästi ylistetään, niin eikös kaikkien pitäisi olla sellaisia?

Nyt kun näin paljon sain aikaisiksi riitaa niin menenpä muokkaamaan viestäni. :(
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2010, 16:40:24 kirjoittanut Chess »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #78 : Heinäkuu 10, 2010, 16:26:26 »
En minä todellakaan ajatellut hakea huomiota, riitaa tai väittelyä! Ikävää jos sellaisen käsityksen saitte.:(
Minä vain tulin ilmaisemaan oman Vihatuimman hahmoni/vihatuimmat hahmoni tänne, niin kuin monet muutkin. Tällä osastolla oli tarkoitus tehdä se, joten miksi en olisi saanut ilmaista näkökantaani?  
Olen pahoillani jos jonkun mielestä toimin jollain tavalla väärin.

Nyt kun näin paljon sain aikaisiksi riitaa niin menenpä muokkaamaan viestäni. :(
Et mene muokkaamaan mitään nyt. Et tehnyt mitään väärää vaan sanoit mielipiteesi. Toki jotkut ovat erimieltä, mutta siitä sinun ei pidä välittää pätkän vertaa!
Ja viestistäsi huomaisi kyllä jos yrittäisit haastaa riitaa. Sanoit vain rehellisesti mielipiteesi etkä tehnyt mitään väärin :) Joten take it easy ;D

Ontopick:

The Emperor-sarjaa lukiessani tutustuin hahmoon nimeltä Cornelius Sulla. Yksi historian kauheimmista hahmoista Jaka Scullin kanssa. Cornelian lähentely oli sairasta ja en ole ikinä puristanut kirjaa niin lujaa kun tilanne eteni muuhun kuin koskettelemiseen...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I told you so.
« Vastaus #79 : Heinäkuu 11, 2010, 00:20:17 »

No olisiko vaikka sen takia kirjoittanut viestinsä tänne, koska täällä keskustellaan vihatuimmista kirjahahmoista, jotka Chess kertoi omalta kohdaltaan. Tietenkin on vähän provosoivaa kritisoida Twilight - henkilöhahmoja, sillä se saa niin monet fanit varpailleen, mutta sama taitaa päteä myös muiden kirjojen henkilöiden kohdalla. Ihan samalla tavalla esimerkiksi TSH-hahmojen kritisointi ei kuuluisi tänne tai ihan minkä tahansa muun kirjan. Joten mielestäni viestin paikka on aivan oikea, tosin nuo syvemmät vastakommentit asiaan olisi voinut esittää sitten siellä Twilight - keskustelussa, niiden paikka ei taida olla täällä (anteeksi, oli ihan pakko puuttua asiaan).

Mutta ketjun aiheeseen. Itse lueskelin tässä vasta Tarua Sormusten Herrasta ja törmäsin siellä uudestaan niinkiin "ihanaan" henkilöön, kuin Eowyn. En ollenkaan pidä tällaisista sankarillisista naishenkilöistä, tiedä sitten mistä johtuu. En tarkoita sitä, että kaikkien kirjojen naisten pitäisi olla kilttejä, alistuvia yms., mutta minua ärsyttää suunnattomasti sellaiset ah-niin-urheat-ja-rohkeat-sankarittaret, joiden taitoja kaikki miespuoliset henkilöt ihailevat ja naiset kadehtivat. Tällaisia henkilöitä löytyy niin monista kirjoista, mutta Eowyn tuosta otettakoon esimerkiksi :) Sama juttu kaikissa elokuvissa, tällainen henkilötyyppi vain ei ole erityisiä suosikkejani.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #80 : Heinäkuu 20, 2010, 15:10:44 »
Pottereissa Pimento, kuten arvata saattaa. Ärsyttävä, inhottava, akka.

Minerva Paradizo( Artemis Fowl sarajasta)
Vihaan häntä, varmaan inhottavin kirjahahmo ikinä. Siis ihan kauhee Mary Sue. Hän on niin viisas ja nätti ja päläpäläpälä. Onneksi kirjalia taisi jättää hänet vain yhden kirjan henkilöksi. Enkä kerta kaikkiaan siedä ajatusta että hänestä tulisi Artemiksen tyttöystävä tai jotain o_O

Annabeth Chase(Percy Jackson sarja)
Ehkei sentään nyt niin kamala, mutta ärsyttävä silti. Menee oikeesti hermot sen kanssa. "Luke on oikeasti hyvis. Luke on vain lumottu. Ei Luke ole paha. Luke sitä ja Luke tätä" Ja se miten hän käytäytyi Rachelia kohtaan, okei hän oli mustasukainen, mutta silti.

Holly Short (Artemis Fowl-sarja)
Luulee olevansa paras kaikessa, ja tietävänsä kaiken paremmin kuin muut. Ensin inhoaa Artemista, sitten rakastaa, sitten inhoaa ja sitten taas rakastaa. Yrittäisi jo päättää! Ja aina se menee halpaan kun Artemis kertoo sille jotain. Ei ole tainnut yhdenkään kirjan aikana oppia YHTÄÄN mitään. Raivostuttaa koko tyyppi.

Anteeksi nyt, mutta tuli pakostikin puolustus reaktio, mutta ei Holly minusta kyllä luule tietävänsä kaikkea tai olevansa muita parempi. En nyt oikein ymmärrä mistä olet tuollaisen käsityksen saanut, vai olenko itse missanut jotain(niinhän sitä sanotaan että näkee vain sen minkä haluaa, joten ehkä minä en sitä vain huomaa) Itse ainakin luen hänen kuuluvan suosikki hahmoihini, vaikka tietysti se on vain minun mielipiteeni
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2011, 21:09:57 kirjoittanut Haisku »
Go, go, go
Figure it out, figure it out
But don't stop moving

Poissa Sid

• laiskiainen
  • Vuotislainen
  • vompatti
  • Pottermore: GoldNox21584
« Vastaus #81 : Heinäkuu 20, 2010, 17:43:44 »
Minerva Paradizo( Artemis Fowl sarajasta)
Vihaan häntä, varmaan inhottavin kirjahahmo ikinä. Siis ihan kauhee Mary Sue. Hän on niin viisas ja nätti ja päläpäläpälä. Onneksi kirjalia taisi jättää hänet vain yhden kirjan henkilöksi. Enkä kerta kaikkiaan siedä ajatusta että hänestä tulisi Artemiksen tyttöystävä tai jotain o_O
En lisättävää.

Renesmee (Twilight)
Tässäkin yksi ah, niin täydellinen ah, niin kaunis, ah, niin Mary Sue ettei mitään rajaa. Laimensi sarjan. Ja se, että eihän se nyt vanhene, eihän se nyt kuole, totta kai se jää nuoreksi ja elää Bellan ja Edin kanssa hamaan loppuun asti. Ja oi kun mä rakastan teitä äiti ja isi, joo mä tottelen teitä, tietenkään en pure ihmisiä. Ihihii, oon söpö ja kaikki rakastaa mua.

Mua häiritsee yleensä vaan sellaiset hahmot, jotka on liian täydellisiä, yleensä mua ei haittaa tyyliin vaikka Pimento tai Lochart, jotka on kusipäitä mutta ei kuitenkaan mitään Mary Sueita.
Afrikan sademetsissä lukuisat hienostoherrat juovat kermalikööriä.

Poissa Venia

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #82 : Heinäkuu 20, 2010, 19:42:21 »
Pimento on muuten loistava hahmo nimenomaan sen tähden, kuten sitä voi vihata oikein sydämensä kyllyydestä ;)

Cersei Lannister Tulen ja jään laulusta
Raivostuttavan vallanahne naikkonen, joka kuvittelee olevansa taitavakin politiikassa ja juonittelussa. Cersei on suorastaan säälittävän vainoharhainen ja kapeakatseinen ja loppujen lopuksi hän kompastuu omiin suunnitelmiinsa. Tuntuu myös siltä, että Cersei ei aidosti välitä kenestäkään toisesta ihmisestä. Oman veljen kanssa makaaminen on myös jotain sanoinkuvaamattoman ällöttävää.

Elayne Ajan pyörästä
Jotenkin vain niin sietämätön pikkuprinsessa, joka saa aina sen mitä haluaa ja on olevinaan niin kauhean nokkela ja taitava. Elayne & co. oppii lyhyessä ajassa Ainoan Mahdin käytön, kun taas muilta se on vienyt vuosia. Alan melkein aina inhota päähenkilön vaimokkeita, ja Elayne toimii loistavana esimerkkinä sellaisesta. Kuten kaikkia muitakin Ajan Pyörän naisia, niin myös Elaynea pidetään sanoinkuvaamattoman kauniina.

Valta Näkijä Näkijän tarusta
Niin naurettava ja lapsellinen nulikka, että ällöttää. Sellaisia ne pilallehemmotellut kakarat ovat.

Ce'Nedra Belgarionin- Mallorean tarusta.
Taas näitä kauniita pikku prinsessoita. Eddings ei osaa tehdä ainuttakaan uskottavaa naishenkilöä. Ce'Nedran käytöksessä ei tunnu olevan mitään päätä eikä häntää. Ce'Nedra kiukuttelee mitä turhimmista asioista, ja on sietämättömän huomionkipeä kakara, jolla ei vaikuta paljoa järki päätä pakottavan. Silti hän on kuitenkin todella jalo ja uhrautuvainen ja kaikki pitävät hänestä. Loppujen lopuksi Ce'Nedra ei kuitenkaan saa mitään aikaiseksi ja jopa kirjailija itse tuntuu kokoajan korostavan hänen heiveröisyyttään. Eddings ja hänen vaimonsa tuntuvat olevan umpisovinisteja.

Eragon
Tässä on loistava esimerkki Gary Stusta. 'Ja niinpä Eragon oppi käyttämään miekkaa yhtä hyvin vasemmalla, kuin oikealla kädellään' 'Eragon huomasi olevansa sata kertaa parempi, kuin kukaan muu magian käyttäjä' 'Ja niinpä kaikki palvoivat Eragonia jumalanaan' Näin se siis menee. Vähän realistisuutta kiitos! Ei se Eragon voi olla kaikessa täydellinen! Mutta silti se on niin. Eragon ei ole inhimillisyyttä nähnytkään. Eragonista on tehnyt raivostuttavan nimenomaan se, että lyhyessä ajassa hänestä on yhtäkkiä tullut voittamaton supersankari.

"There is no creature on earth half so terrifying as a truly just man."

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #83 : Heinäkuu 31, 2010, 13:27:35 »
Tavallaan tuo hyvisten haukkuminen saattaa johtua siitä, että monia kyllästyttää Harryn näkökulma jonka mukaan kaikki pahikset ovat niin ärsyttäviä ja hyvikset niin pyhimysmäisiä. Monien mielessä ajatus pahis/hyvis-asettelusta kärjistyy ja he alkavat pitää pahiksista enemmän; suurin osa hyviksistä tavallaan alkaa olla jollain tavoin vastenmielisiä, vaikka useat kyllä tapaisivat hyvikset paljon mieluummin irl kuin pahikset. :D

Sivun yläosasta bongasin viestin jossa joku listasi Percy Jacksoneiden Annabeth Chasen inhokikseen. Minun taas on sanottava että saatan jopa pitää Annabethista, mutta inhokkini koko sarjasta on Rachel Elizabeth Dare. En yhtään tykkää hänen käytöksestään missään kirjoissa, sellaista jotenkin nokkavaa ja muutenkin hän vaikuttaa ihan liikaa täytehahmolta - kun hän tuli mukaan Thaleia putosi kuvioista. Viimeisessä kirjassa hän alkaa oikeasti käydä hermoille.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
« Vastaus #84 : Toukokuu 03, 2013, 13:46:08 »
Cersei Lannister Tulen ja jään laulusta
Raivostuttavan vallanahne naikkonen, joka kuvittelee olevansa taitavakin politiikassa ja juonittelussa. Cersei on suorastaan säälittävän vainoharhainen ja kapeakatseinen ja loppujen lopuksi hän kompastuu omiin suunnitelmiinsa. Tuntuu myös siltä, että Cersei ei aidosti välitä kenestäkään toisesta ihmisestä. Oman veljen kanssa makaaminen on myös jotain sanoinkuvaamattoman ällöttävää.

Vaikka en hirmuisesti pidä Cerseistä (tosin olen lukenut vain ne kaksi ensimmäistä kirjaa), minusta hän on loistava hahmo, vaikka ei todellakaan hahmo josta on helppo pitää. Mutta perustelisin hänen kamaluutensa toisin kuin sinä; Cersei rakastaa lapsiaan sekä Jamieta, vaikka hän myös käyttää kaikkia ihmisiä ympärillään (varsinkin Joffrey) hyväkseen. Cersei onnistui myöskin juonittelemaan sekä politiikassa että tavallisessa elämässä yli kymmenen vuotta, ennen kuin kukaan alkoi epäillä häntä (Arrys). Hän on itsekäs ja säälimätön niitä kohtaan, jotka eivät hyödytä häntä/joita hän ei rakasta.

On mielenkiintoista verrata Cerseitä Brienneen ja Aryaan, jotka ovat molemmat naisia/tyttöjä, jotka eivät ole suostuneet sopeutumaan naisten tavalliseen rooliin. Cersei itsekin halusi olla jotain muuta kuin mihin hänet kasvatettiin, mutta hän ei saanut valita, toisin kuin Jamie.

Tällä hetkellä oma "inhokkini" ASOIAF-universessa on Jon Snow. Mies on täysin mitäänsanomaton ja vaikka ne asiat, jotka tapahtuvat hänelle ovat mielenkiintoisia, hän ei ole mielenkiintoinen millään lailla (edelleen, olen lukenut vain ne kaksi kirjaa). Martin olisi voinut tehdä niin paljon tällä hahmolla - äpärä, joka vietiin äidiltään kun hän oli pieni kasvatettavaksi kotiin, jossa hänen puolisisarustensa äiti torjui häntä, ja joka sitten päätti täysin yhtäkkiä heittää pois kaikki mahdollisuudet normaaliin elämään ja "take the black". Snow mitä oletettavimmin tulee olemaan yksi tärkeimmistä hahmoista loppupeleissä, mutta tällä hetkellä hän on vain kuluttaa sivuja, jotka olisi voitu antaa jollekin toiselle joka itseasiassa kasvaa ja muuttuu.

Muita hahmoja, joita katson hieman nyreästi, ovat Althea Vestrit ja Brashen Trell Robin Hobbin Liveship Traders Trilogy:sta. Molemmat ovat erittäin kapeakatseisia - Althea käyttää enemmän tai vähemmän kolme kirjaa löytääkseen keinon saada Vivacian takaisin ollenkaan miettimättä minkälaisia seuraamuksia hänen teoillaan on ja Brashen Trell tekee enemmän tai vähemmän saman, paitsi hän yrittää saada Althean. Lopussa Althea päättää, että Vivacia uudessa muodossa ei ole hänelle ja että Brashen merkitsee hänelle enemmän kuin hänen oma liveshippinsä (ja edelleen, hänen pakkomielteensä melkein kolmen kirjan verran oli saada Vivacia takaisin!) ja hänestä tulee... mikä? Brashenin vaimo, tai elämänkumppani koska he eivät tahdo ikinä keretä naimisiin, mutta Brashen on Paragonin kapteeni, joten Althea on... first mate? second mate? Kuka? Hobb on luonut todella hienoja hahmoja, mutta näiden kahden kohdalla hän päätyi metsään niin että rytisi.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #85 : Toukokuu 03, 2013, 17:01:39 »
Voisin taas lainata koko Starpiksin viestin ja kertoa kuinka samaa mieltä olen hänen kanssaan, mutta ehkä en teekkään sitä. :'D

Cerceistä (Tulen ja jään laulu) sen verran, että olen tosiaan edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä naisen suhteen, Cercei on hahmona aivan mahtava ja se onkin syy miksi pidän hahmosta. Ei, en pidä siitä, että Cercei juonittelee lempihahmpjeni päänmenoksi, enkä siitä, että tämä käyttää lähestulkoon kaikkia hyväkseen päästäkseen omaan tavoitteeseen, enkä toedä miten pitäisi suhtautua Jaimeen ja Cerceihin, koska tavallaan minua koskettaa se, ettei kaksikko voi olla julkisesti pari, mutta koska nämä kaksi ovat tosiaan niitä sisaruksia, niin.... mutta joo, Martin on luonut aivan mahtavan ja ennen kaikkea mielenkiintoisen hahmon.

Jon Snow (Tulen ja jään laulu) taas on kyllä raivostuttavin hahmo koko kirjasarjassa. Siis en tiedä olenko se vaan minä vai valittaako Jon kirjoissa koko ajan kun kaikki on aina kamalan huonosti ja väärin sitä kohtaan. Jotenkin todella raivostuttavaa, että Jon luulee saavansa jotain erityiskohtelua isänsä tai miekkailutaitojensa takia. Argh.

Voisin liittyä tähän Bella Swanin (Twilight) inhoaja kerhoon, mutta mielipiteitäni hahmosta on elokuvat ja Kristen Steward muovanneet niin paljon huonompaan suuntaan, etten enää tiedä mitä hahmosta aikoinaan ajattelin ennen elokuvien näkemistä. Syiksi miksi hahmoa niin kovasti inhoan riittää varmaan kaikki ne syyt mitä muut ovat listanneet tässä topassa.

Muutenkin kaikki täydelliset MarySuet ovat jotain niin raivostuttavia hahmoja, ettei mitään rajaa. Parina esimerkkinä mieleen ponnahtaa heti Ginny Weasley (Harry Potter) ja Renesmee (Twilight).

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #86 : Toukokuu 26, 2013, 10:55:35 »
Nyt kun olen lukenut A Song of Ice and Firea, niin olen niin raivostunut Cersei Lannisteriin, että tekisi mieli kuristaa koko ämmä jos hän olisi todellinen ihminen. Minäkin pidin häntä ekat kirjat luettuani loistavana hahmona, vaikken pitänyt hänestä lainkaan. Vaikka hän oli kylmä, julma ja laskelmoiva, niin hän vaikutti kuitenkin älykkäältä. Vaikutti siltä, että hän rakastaa lapsiaan, Jaimea ja Lannisterin sukua, ja että hän siksi teki kaikki tekonsa. Mielipiteeni hänestä muuttui kun luin neljännen kirjan, jossa tarinaa kerrotaan ensimmäistä kertaa hänen kauttaan. Sen myötä Cersei paljastui paljon tyhmemmäksi kuin oli ajatellut. Hänen vainoharhaisuutensa menee äärimmäisyyksiin, ja oikeasti hän tekee päätöksiä äkkipikaisesti miettimättä tarkkaan seurauksia. Hän on vallanhimoinen ja ahne, ja pitää kaikkia muita ihmisiä itseään typerämpinä ja alempiarvoisina. Kyllä hän varmasti lapsistaan jollain tavoin välittää, ja hän usein perustelee mitä hulluimmatkin tekonsa sillä, että suojelee näitä, mutta kun loppujen lopuksi asiaa ajatellaan, hän on aika julma myös Tommenille. Hän uskoo, että valtakuntaa hallitaan parhaiten pelolla ja kurilla, eikä ymmärrä lainkaan, että parempaan lopputulokseen pääsisi olemalla hyvä alamaisilleen. Ei hän tietysti välitä, mitä tavallinen kansa hänestä ajattelee, kun he ovat hänelle pelkkää roskaa, mutta hän ei ymmärrä, että jossain vaiheessa alistettu ja peloteltu kansa kääntyy tyranniaan vastaan. Siinäkin suhteessa hän on tyhmä. Mutta kyllä hän on myös traaginen hahmo. Vallan myötä hän muuttuu yhä vainoharhaisemmaksi ja julmemmaksi, koska paineet ovat niin kovat. Se ajaa hänet lähes hulluksi. Kutkuttavaa on ollut myös nähdä, että vaikka hän on aina toivonut itselleen valtaa, hän huomaa, ettei se olekaan niin makeaa kun hän on kuvitellut.

Toinen vihaamani hahmo samasta sarjasta on Danaerys, josta useimmat tuntuvat pitävän. Pidin hänestä alussa, kun hän oli vielä hieman epävarma tyttönen, mutta mielestäni hänestä on kasvanut ylimielinen, itserakas päällepäsmäri, ja tämän kaiken tekee vielä pahemmaksi se, että hän kamala jeesustelija joka uskoo, että hänen täytyy nousta Westerosin hallitsijaksi koska hän on "oikea" kruununperijä ja lempeämpi hallitsija kuin muut vallantavoittelijat. Hän pitää itseään äitihahmona joka on kiltti kaikille alamaisilleen ja oikein paistattelee näiden suosiossa. Kuitenkin hän pitää itseään ylempiarvoisena koska on kuninkaallinen Targaryen ja odottaa seuralaisiltaankin koko ajan p***eennuolentaa. En ymmärrä miksi hän on mielestään oikeutetumpi kruunuun kuin joku muu, sillä Targaryenit tulivat aikoinaan Westerosiin rellestämään lohikäärmeineen ja pakottivat sen ikiaikaiset kuninkaat polvistumaan edessään, koska heillä oli voittamattomat aseet (siis tultasyöksevät lohikäärmeet). Hekin siis ovat vallananastajia, ja lisäksi sukusiittoisia. Puolet heistä ovat kaupan päälle täyshulluja. Ja Dany on levittänyt tuhoa ympärilleen kaikkialle, minne menee. Totta, että jos joku on valmis antautumaan hänelle, palvomaan häntä ja nuolemaan hänen kengänpohjiaan, niin hän on tälle hyvä. Jos joku ei ole valmis tekemään tätä, hän tuhoutuu. Dany on myös hyvin altis seuraamaan mieluummin epävakaita tunteitaan kuin järkeään. Tavattoman ärsyttävä hahmo, vaikkei aivan yhtä läpimätä kuin Cersei!
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #87 : Kesäkuu 01, 2013, 22:45:42 »
Uudelleenluin tuossa Viisikko-kirjoja. Pienenä pidin oikeastaan kaikista hahmoista ihan hirveästi, mutta nyt huomasin inhoavani Leota huomattavasti enemmän kuin ennen. Kaikki se seksismi, herran jestas. Tämä saattaa tosin osittain mennä kirjojen kirjoittamisajankohdan piikkiin jolloin Leon asenne oli varmaan ihan ajankohtainen ja normaali, mutta jessus "Pauli ei voi tulla mukaan koska on tyttö ja Pauli ei saa tehdä tätäkään, vaikka pelastikin meidän kaikkien persnahat viime seikkailulla. Minä olen vanhin ja poika joten minä menen ensin ja teen kaiken ja pelastan kaikki. Dick saa tulla koska on poika." Yleisesti se ylemmyydentunto mikä Leosta hehkuu koska tämä on sakin vanhin poika ja miten täydellinen tämä aina on ollen kohtelias kaiken maailman tädeille ja toisinaan suostuen pesemään astioita vaikka se onkin "tyttöjen hommaa".
(Oikeastaan parin kirjan jälkeen kaikki päähenkilöt ehkä Tim-koiraa lukuun ottamatta alkoivat rasittaa vähän; pomottaja Leo, aina niin hauska Dick, jatkuvasti kapinoiva Pauli sekä ah niin hyveellinen ja täydellinen hissukka Anne. Mutta Leo vetää kyllä suurimmat pisteet ärsyttävyydestä.)

Ja tulipa tässä mieleen, että kun pahikset saava vihaa niskaansa koska ovat inhottavia ja ilkeitä jne. se oikeastaan tarkoittaa vain että hahmo on todella hyvin kirjoitettu. Koko hahmon tarkoitus on herättää epämiellyttäviä tuntemuksia lukijassa ja antaa hyville hahmoille kunnollinen vastus.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #88 : Kesäkuu 04, 2013, 14:39:45 »
Minusta kaikki Enid Blytonien kirjojen hahmot, eläimiä lukuunottamatta, ovat todella rasittavia. Se ei tarkoita, ettenkö rakastaisi niitä kirjoja, mutta muistan etten lapsenakaan kauheasti innostunut varsinkaan siitä kun tytöissä oli aina joku itkupilli ja toinen "poikamainen", jonka ei kuitenkaan annettu rymytä niin kuin poikien.

Mutta kuten Aurican sanoi, nekin hahmot ovat oman aikansa tuotteita.

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #89 : Kesäkuu 04, 2013, 17:49:53 »
Urght, Artemis Fowlien Minerva :D Olin jo unohtanut kyseisen kammotuksen, lopetin koko sarjan lukemisen tuossa vaiheessa ihan vain kun alkoi niin kovasti ottaa kaaliin. Ja Opal myös sai minut kiristelemään hampaitani.

Minä olen lukenut myös (itse asiassa jo ennen Fowleja) Colferin Toivomuslistan, jossa on naispäähenkilö. En muista että silloin olisin kyseisestä hahmosta mitenkään ärsyyntynyt, mutta toisaalta tästä on aikaa jo reilusti yli kymmenen vuotta, joten voi olla, että mielipiteeni nykyään olisi toinen ;)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa feeniksinsulka

• hyvät ihmiset vs. kuolonsyöjät?
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Kesäkuu 05, 2013, 07:35:24 »
Frodo Reppuli - Taru sormusten herrasta
Frodo, Kaikkien sankari joka lähti vaaroja uhmaten uskaliaalle seikkailulle sormuksen tuhoamiseksi. Ugh.. Karmeampaa hahmoa on vaikea hakea. Frodo tuntu mielestäni viisi vuotiaalta pikkulapselta, jolla ei ole vähäistäkään ainesta sankariksi. Pelkää joka paikassa, turvautuu muiden apuun ja esittää sitten sankaria. "Voi Sam, minun on nyt lähdettävä. Toivottavasti saan kuitenkin apua" Eikä epäilyttäviä lauseita sovi unohtaa "Voi Sam, ota kädestäni kiinni. Lähdetään yhdessä" Yääh...

Markus Voltur - Twilight
Eikös Voltureiden pitänyt toimiä yhdessä? No miksi tämä herra sitten antaa vain muiden päättää? Ja rumakin tuo ukko on, eikä minkäänlaista luonnetta. Hyi, miksi!!

Paula Drew - Neiti Etsivä
Tässäpäs meille neiti Täydellisyys. Paula selvittää jokaisen rikoksen ja on sen lisäksi myöskin urheilullinen, viehättävä, fiksu ja isänsä lellikki. Tyttönen omistaa myös maailman parhaimman poikaystävän, eikä neitosta haittaa jos vaikkapa ranne murtuu, koska "on arvoitus seltivettävänä" Ugh, kiintoisaa luettavaa tosiaan...
"You-complete-arse-Ronald-Weasley!"
-Hermione

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Kesäkuu 08, 2013, 11:04:01 »
Holly Short (Artemis Fowl-sarja)
Luulee olevansa paras kaikessa, ja tietävänsä kaiken paremmin kuin muut. Ensin inhoaa Artemista, sitten rakastaa, sitten inhoaa ja sitten taas rakastaa. Yrittäisi jo päättää! Ja aina se menee halpaan kun Artemis kertoo sille jotain. Ei ole tainnut yhdenkään kirjan aikana oppia YHTÄÄN mitään. Raivostuttaa koko tyyppi.
Uh, en tiedä luuleeko Holly olevansa muita parempi, mutta kerpeleen rasittava hahmo hän on. Alussa tykkäsin vähän tykimmästä naisesta, mutta vähän alkoi jossain vaiheessa häiritä, kun joku osaa lentää ja ampua ja puhua ja potkia ja kaikkea! Menee vähän yli. Ja tietysti kaikki tykkäävät hänestä ja hän on muutenkin tosi spesiaali. Mutta Colfer ei osaa muutenkaan kirjoittaa naishahmoja - en itse pitänyt myöskään Minerva Paradizosta joka oli nimeään myöten epäilyttävän kaunis ja älykäs. Muttei sitten kuitenkaan yhtä älykäs kuin Artemis. x) Voin vain kuvitella, millaisia hahmoja viimeisimmissä kirjoissa on...

Minusta Holly on ollut ehkä koko sarjan parhaiten rakennettu ja mielenkiintoisin hahmo - ainakin naishahmoista! Tietysti hän osaa ampua, lentää, tehdä kymmenittäin vastaavia asioita, mutta hän on myös saanut koulutuksen siihen. Hänessä hienointa on se, että vaikka hän on monessa lahjakas, hän on kuitenkin haavoittuva. Oikeastaan sarjassa vain harva henkilöhahmo on mitenkään ärsyttänyt minua, pikemminkin hahmot ovat hyvin tehtyjä ja sopivan (epä)tasapainossa. Nuorempana vihasin Opal Koboita kuollakseni, mutta olen alkanut arvostaa hänenkin hahmoaan. Tietysti hän on rasittava, mutta myös virkistävä lisä hahmokaartiin, sopiva vastavoima.

Esimerkiksi Pimento oli varmasti suunniteltukin synnyttämään kanssaraivoa (...) lukijoissa, kun se vain oli sadistinen ämmänketale. Joskus kuitenkin käy niin, ettei kirjailijakaan välttämättä ole aavistanut tai suunnitellut jonkun hahmon X vastaanottoa ihan sellaiseksi kuin millaiseksi se lopulta muodostuu. Mary Suet vaikkapa...

Joo, vaikka monissa sarjoissa päädyn vain ihastelemaan sitä, että kirjoittaja on saanut tehtyä loistavan pahiksen, joka ärsyttää sopivasti, Pimento on aina ollut minulle suunnattoman rasittava, inhottava ja raivostuttava hahmo. Tietysti sarjassa olikin sopiva paikka tuollaiselle hahmolle, mutta kaikessa naiviudessaan ('ei Pimeyden Lordia ole, Harry-kultaseni, haluatko viillellä sulkakynälläni?') hän on hahmo, jota tuskin ikinä pystyn sietämään. Elokuvassa hän ei ole puoliksikaan yhtä ärsyttävä kuin kirjoissa, mutta kuitenkin pidän kirjoista enemmän ja sen tähden palaan niiden pariin useammin - ilmeisesti vain ärsyyntyäkseni joka kerta etenkin viidennessä suunnattomasti.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #92 : Kesäkuu 08, 2013, 12:56:27 »
Lainaus
Mutta kaipaisin hahmolle heikkouksia.

Onhan Hollylla heikkous, hän uskoo aina Artemista ;D

Mutta minäkään en tosiaan ole lukenut sarjan myöhempiä osia, joten en osaa sanoa, mitä niissä tapahtuu hahmonkehityksen suhteen, vai tapahtuuko mitään.