Kirjoittaja Aihe: Tarinoita maan reunalta  (Luettu 866 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Celythia

• Ankeuttaja
Tarinoita maan reunalta
« : Helmikuu 25, 2007, 21:55:40 »
Elikkäs, ketkä muut ovat tähän sarjaan tutustuneet? Mitä mieltä olette kirjoista olleet?

Tarinoita maan reunalta on Paul Stewartin ja Chris Riddellin luoma sarja, jossa tähän mennessä ovat ilmestyneet kirjat Sysimetsän poika ja Myrskynmetsästäjä. Niissä seurataan Paju-pojan matkaa maailmalle ja sittemmin seikkailuja ilmarosvojen kanssa.

Fantasiaahan tämä on, ja Sysimetsän poika -kirjan tapahtumat sijoittuvat nimensä mukaisesti Maan reunan kolkkaan nimeltä Sysimetsä. Takakansi kuvaa kirjaa näin:

Sysimetsän peikot eivät koskaan poikkea polultaan, mutta erilainen ja muutenkin aivan erityinen Paju rikkoo sääntöä. Kun Spelda-äiti eräänä päivänä jälleen kertoo tuttua tarinaa Pajun nimen alkuperästä, hän paljastaa vihdoin kyyneleet silmissä, kuinka puun juurelta löytynyt, lohturiepuunsa kääritty poikalapsi aikoinaan päätyi Spelda ja Tuntum Halkoisen kasvatiksi. Paju on ällikällä lyöty: ”Kuka minä sitten olen?”

Pajun on lähdettävä matkaan serkkunsa luokse, halki synkän korven. Kehtolinnulta hän kuulee kohtaloonsa liittyvän ennustuksen ja ryhtyy toiveikkaana etsimään omaa tietään. Sysimetsän kirous vainoaa kuitenkin jokaista, joka on joskus rohjennut poiketa polulta…

Sysimetsä on täynnä erilaisia asukkaita. Matkansa aikana Paju kohtaa Kehtolinnun lisäksi muun muassa Kompikarhun, Teurastajia, ja tuntuupa kammottava Kieränlempokin vaanivan aina seuraavan mutkan takana.Tarina on ihan mukaansatempaiseva, ja erilaiset hahmot mielenkiintoisia, vaikka kirja ei mikään maailman paras olekaan. Kuvituksesta en pidä ollenkaan, ei vain ole "minun tyylistä".

Myrskynmetsästäjä on Sysimetsän pojan itsenäinen jatko-osa,
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Myrskynmetsästäjä on minusta hiukan parempi kuin Sysimetsän poika- mutta samalla myös synkempi.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Tarina on kasvanut Pajun mukana, samoin  kirja etenee nopeammassa tahdissa kuin Sysimetsän poika. Tämän jälkeen sarjan kolmatta osaa jää oikein odottamaan :)

Muistetaan jooko seuraavalla kerralla merkitä itse spoilervaroitus, nyt kun on niin kiva koodikin käytössä.  :) -Tinna
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 10:23:43 kirjoittanut Tinna »