Kirjoittaja Aihe: Nettiroolipelit  (Luettu 8948 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sab

• Ankeuttaja
Vs: Nettiroolipelit
« Vastaus #50 : Helmikuu 17, 2012, 19:55:07 »
Mahtaako ketään muuta kiinnostaa ja inspiroida ihan tosissaan roolipeli Disneyn ankkauniversumissa ko. hahmoja pelaten? (Ja tietysti täysin omiakin hahmoja saisi tehdä.) Yririn vuosia sitten perustaa jotain tällaista, mutta sitä ei otettu vakavasti. Voisin tällä kertaa tehdä kirkuvan selväksi ettei kyse ole mistään lapsellisesta pinnallisesta jutusta, vaan donrosamaisesta syventymisestä.

Puhutaan nyt siis foorumiroolipelistä, eli vuorovaikutteisesta tarinakerrontaroolipelistä.

Tajuatteko miten paljon potentiaalia Barksin ja kumppaneiden hahmoissa on roolipeliksi ja kuinka paljon potentiaalia Disneyn käsikirjoittajat jättää käyttänmättä 99% tarinoistaan? Siis ihan yleisestikin puhuen. Don Rosa on pitkälti ainoa joka kaivautuu siihen tosissaan. Eli ajattelen tässä enimmäkseen ja ensisijaisesti Don Rosan versioon pohjaavaa peliä.

Haa, tämä kuulostaa aika jännältä! Kyllä minua ainakin kiinnostaa osallistua, jos saat tämmöisen pykättyä (tai vaihtoehtoisesti voin olla teknisenä tukena, jos tarvitsee esmes foorumia perustaessa apua). Don Rosan Ankat ovat itselleni puolittainen pakkomieli, joten mikäs sen kivempaa kuin päästä itse sotkeutumaan Ankkoihin fropen muodossa. :3

Mutta joo, yleisesti ottaen miun roolipelaamisestani. Tällä hetkellä olen mukana täälläkin pyörivässä pyhässä Jatkiksessa ja toinen samanmoinen - mutta tosin ei HP-aiheinen vaan ihan pelaajien itse kehittelemä maailma ja hahmot kyseessä - parin kaverin kanssa eräällä pikku foorumilla meneillään. Cantriakin (a.k.a. Cantr II) pelailen neljällä hahmolla, eiköhän senkin voi nettiroolipeliksi laskea, kun vieläpä on hyvinkin tekstipohjaisesta pelistä kyse.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Helmikuu 17, 2012, 21:29:05 »
Jee!! :D :D

Ainakin siis yksi potentiaalisesti pelaaja! Kiitos! ^^ Olenkin tässä jo alustavasti suunnitellut tuon toteutustyyliä ja kirjoitellut infoja, mutta en varmaan ihan sivuja ja foorumia ala rakentelemaan ennen kuin on tullut tarpeeksi kannatusta että on mitään järkeä alkaa laiittaa tällaista käytännössä tarjolle. :D

Tosin, voi olla että tässä kirjoitellessani alkaa syyhyttää niin että teen sen joka tapauksessa. Kävi mulle nimittäin kerran niin että perustin Disneyn takia lapselliseksi leimautuneesta aiheesta kypsille teineille ja aikuisille suunnatun pelin ja se sai oikein innostuneen vastaanoton ja kourallisen tosi uskollisia ja pitkäaikaisia pelaajia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2012, 21:32:25 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa tassuttaja

• täydenkuun ulvoja
  • Vuotislainen
    • Sakemanni elämää!
  • Pottermore: KnightMarauder163
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Helmikuu 18, 2012, 12:23:33 »
Alotin ropetuksen Hazassa, Jossa minulla on tällä hetkellä 2 hahmoa.
Pelaan koiraeläimillä, koska ihmiset ja muut eläimet eivät toimi minulla.
Mutta nyt kun Haza on aika kuollut paikka niin perustin oman ropen jossa on minun lisäksi VAIN yksi pelaaja.
Haluatteko tietää jotain rakkaista hahmoistani?
No vaikka ette haluaisi kerron silti ;)
Ensimmäinen hahmoni on Arthur
Tein sen koska koirani nimi oli Arthur. (omaperäistä? ;D)
Ulkonäöltään Arthur on harmaa, musta uros koira, jolla on ruskeat "pallot" otsassa. Siinä näkyy selvästi huskyä ja vähän dobermannia. Silmät on tumman ruskeat. Pala korvasta puuttuu ja arpiakin näkyy.

luonteeltaan Arthur vihaa erityisesti koirasusia, ärtyy helposti. Osaa olla myös rento, mutta jos joku häritsee nukkumista se ei ole hyvä asia. Arthur on varovainen, mutta myös nopea.

Ehkä jotain vielä menneisyydestä?
Arthurin emo kuoli kun Arthur oli 9 viikkoa. Isäkään ei tullut takaisin ruuan haku reissulta. Arthur ei osannut saalistaa hyvin, mutta sai sentään ruokaa. Se oli ainoa, joka selvisi viidestä pennusta.Yksivuotiaana sen kimppuun hyökkäsi koirasusi. Eikä pieni pentu tietenkään mahtanut mitään, mutta joku sekarotuinen pelasti hänet ja sen jälkeen hän on kuulunut laumaan. Se peri miekan emoltaan.

Toinen hahmoni Rake om tälläinen:

Menneisyys: Rake syntyi perheeseensä nuorimpana pentuna. He asuivat Hazardissa. Hänellä oli kolme sisarusta, kaksi siskoa ja yksi veli. Hänen siskonsa olivat aina kaksistaan, joten hän leikki veljensä kanssa. Rake ja hänen veljensä lähtivät opettelemaan metsästystä kahdestaan pienelle niitylle. Heidän äiti oli huolissaan, kun he eivät tulleet takaisin. Mutta Raken isä lähti etsimään heitä. Heidän isä tuli juuri, kun raptori hyökkäsi Raken kimppuun. Hänen veljensä yritti auttaa isää, mutta se vain heitti pennun syrjään. Hän ei halunnut pentujensa joutuvan vaaraan ja siksi heitti ne kauemmaksi raptorista. Lopulta raptori hyppäsi kauemmaksi suoraan pentujen luo. Raken veli hyökkäsi suoraan kimppuun, mutta kuoli melkein heti, sehän oli vasta pentu. Rake katsoi kauhuissaan raptoria, joka tuli lähemmäs. Raptori hyökkäsi ja Rake meinasi jo kuolla. Hän kuuli vain etäistä haukuntaa ennen kuin pyörtyi. Seuraavana aamuna hän heräsi Thara-basta. Joten siitä asti hän on ollut siellä.

Luonne: Äkkipikainen. Inhoaa sitä jos joku on heidän reviirillä. Hyökkää yleensä vaan syystä kimppuun, mutta jos joku on tunkeutunut Thara-baan hän voi hyvinkin hyökätä. Häpeää sitä, että ei hyökännyt raptorin kimppuun. Vaan antoi Thara-baan koirien pelastaa itsensä, mutta on toki kiitollinen niille. Rake pitää itseään syyllisenä veljensä kuolemaan ja siksi hänen mielestä hänen korvansa on osoitus siitä, että hänen olisi pitänyt tehdä jotain.

Ulkonäkö: Musta, valkea husky. Raken oikea silmä on tummansininen ja vasen vaaleansininen. Raken vasemmasta korvasta puuttu pieni pala, jonka raptori irrotti. Rake on normaalin näköinen husky joka on treenannut itsensä hyvään kuntoon.

Kysyikö joku mikä on raptori?
Se on dinosaurus jolla turkki

Ja kuten varmaan huomasitte pidän hahmoista jodein vanhemille on käynnyt jotain.
~Cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä~

http://www.sakemannielamaa.blogspot.fi/

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Huhtikuu 30, 2013, 09:22:15 »
Ihanaa huomata, että muutkin harrastaa roolipelaamista! :D Mä harrastan sitä Demi-lehden sivuilla, enkä pääse sieltä enää pois, vaikka haluaisin, koska niin monta ropea, joita haluan pelata.

Mä roolipelaan fandompelejä ja sit joitain, joissa luodaan itse hahmomme. Fandom-peleistä pelaan Sherlockia, Harry Potteria - Doctor Whosta ja Supernaturalista myös joku peli.

En ala selittää jokaista hahmoja, koska on sen verran paljon pelejä, joista osat ovat lopahtaneet jo. Mutta pelaan hetero- ja homopelejä, fantasiaa olen pelannut, mutta se ei toimi peleissä - luen ja katson fantasiaa mielellään, mutta ropettaminen ei suju. Romanssia ja draamaa sekä toimintaa yleensä löytyy peleistä.

Todella lyhyesti suosikkihahmoistani:
Luke Doyle on yhdessä miehen kanssa ja näyttelijä. Peli koostuu draamasta lähinnä.
Michael Sparrow on etsivä, entinen poliisi. Peli koostuu draamasta ja toiminnasta.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion