Kirjoittaja Aihe: Artemis Fowl  (Luettu 34654 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Whatchamacallit

• Ankeuttaja
Re: Artemis Fowl
« Vastaus #50 : Helmikuu 02, 2007, 19:35:38 »
Zenzibar, luin jostain, että se olisi tulossa helmikuun 13. päivä, toisessa paikassa tosin sitten sanottiin että 16. päivä, joten en ole ihan varma milloin se sitten loppujen lopuksi julkaistaan... Mutta eiköhän se kuitenkin suunnilleen noihin aikoihin tule. Ja joo, nimi meni oikein :D Kuinka ollakaan, monilla tuntuu olevan pieniä ongelmia nimeni sisäistämisessä... Mistä lie sekin johtuu :D

Aloitin tässä juuri pienen Fowl-maratonin, koska minusta on jotenkin mukava muistaa edellisten kirjojen tapahtumat kunnolla, jokaista pientä yksityiskohtaa myöten, kun aloittaa uuden lukemista. Tänään pitäisi aloittaa vielä tuo Opalin kosto. Tahtoo vain joka kerta sen lukeminen aina välillä häiriintyä, kun pitää kaivaa nenäliina paketti esille...

Fowlit ovat kyllä aika petollisia siinä mielessä, että aina kun luulee, ettei niitä enää ilmesty, niin jostain pomppaa esiin tieto, että muutaman viikon päästä ilmestyy uusi. Se piristää päivää aika tehokkaasti, joten en valita.

Nogan

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Helmikuu 02, 2007, 22:20:06 »
Pidän näistä kirjoista.
On lainassa juuri nyt kaikki kirjat.

Suosikkihahmoni on Julius. Butlerkin nousee, mutta Julius on juuri minun tyyppiäni.
Hieman rapakunnossa oleva entinen sotajermu, mutta silti kykeneväinen aikamoiseen toimintaan.

Ja kyllä, Opalin Kosto nosti minullekkin kyyneleet pintaan. Mutta se yksi meni tyylikkäästi alas.

Lainaus käyttäjältä: Whatchamacallit
Muutkin hahmot ovat loistavia. Butler on jotenkin niin.. no, hellyttävä saattaa olla hieman väärä sana. Mutta se, miten hän suojelee Artemista ja luottaa tähän täydellisesti on jotenkin koskettavaa. Enkä minä voinut olla hymyilemättä, kun ensimmäisessä kirjassa mainittiin jotain sensuuntaista, että 'Butler hymyili kuin hai, joka oli juuri saanut näkyviin paljaan takapuolen.' Ja kun toisessa kirjassa mainitaan, että 'Butler puristi kädessään Sic Saueriaan kuin turvariepua', niin en voinut olla nauramatta ääneen, kun kuvittelin jääkaapin kokoisen miehen puristamaan nallea toisessa kädessä ja toisessa asetta...

Minullakin tuli sama tunne. Että Butler onkaan.. No.. Miten sen nyt ottaa. Butler on Butler, eikä muuksi muutu.

Itse luultavasti luen näitä kirjoja aina vain uudestaan kunnes on jäljellä vain pari riekaletta..

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Helmikuu 20, 2007, 20:21:33 »
Nyt on uusin Artemis Fowl sitten luettu
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Spoilerivaroitus lisätty - Tinna
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2007, 11:02:58 kirjoittanut Tinna »
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Vs: Artemis Fowl
« Vastaus #53 : Maaliskuu 10, 2007, 13:07:16 »
Teksti on erittäin spoilaavaa, jollet ole lukenut kaikkia kirjoja, jätä väliin.

Poissa miki

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Maaliskuu 17, 2007, 13:13:19 »
Kyllä Artemis Fowlista on vielä kuudes kirja tulossa, ainakin tällä sivulla on siitä ilmoitettu http://www.artemis-fowl.com/books_6.php Sivuilla on tietoa, joka saattaa joidenkin mielestä olla spoilaavaa, joten jos et halua tietää mitään kuudennesta kirjasta, niin suositten jättämään väliin.

Sitten mielipiteitäni Kadonneesta siirtokunnasta (ja tulevasta kuudennesta kirjasta):
"Anything's possible if you've got enough nerve."

Poissa Lilo

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Huhtikuu 07, 2007, 23:54:09 »
Minä en muistanut, miten valloittava kirjasarja Artemis Fowl onkaan! Onneksi kuitenkin luin viidennen kirjan - nyt minun on pakko tässä lähiaikoina lukea koko sarja uudestaan. (Ensin kylläkin pitää lukea Potterit englanniksi, ennen seitsemännen ilmestymistä. Minä olen vasta aloittamassa kohta kakkososaa! - Voi ei, eksyn aiheesta.)
En edes muista varmasti, mitä kautta tutustuin Artemis Fowleihin. Luultavasti se meni jotenkin niin, että isosiskoni oli ostanut kirjan, ja sitten minä luin sen myös, onneksi.

Pidän jokaisesta kirjasta, enkä oikeastaan osaa päättää, mikä on lempparini. Olen lukenut ensimmäisen ja neljännen kirjan useammin, kuin kahdesti, sillä ne minulla on omana. (On minulla myös uusin, Kadonnut siirtokunta.) Toista ja kolmatta kirjaa olen joutunut lainailla kaverilta tai kirjastosta - eikä sitä jaksa tehdä niin usein välttämättä. Artemis Fowlit ovat sellainen kirjasarja, jota voi kuluttaa vaikka kuinka monta kertaa. Mukaan on vain niin ihanaa eläytyä, minä jotenkin tunnen yhteenkuuluvuuden tunnetta lukiessani, kun Holly taistelee Neutrinonsa kanssa, ja Arty on niin älykäs. Hymyilyttää.
Lempihahmojani on lähes kaikki vähänkin esillä olleet hahmot, eniten pidän ehkä Hollysta ja Artemiksesta, mutta myös edesmennyt Root, Butler ja Foaly. Minä taisin lukea ensimmäisen kirjan huolimattomasti - minulle jäi kuva Artemiksesta Draco Malfoyn näköisenä! Sittemmin suomentaessani niitä alareunan koodeja sain tietää, että pojalla on mustat hiukset!

Oletteko te suomennelleet alareunan koodikirjoituksia?
Minä olen, mutta vain ensimmäisen, neljännen ja viidennen kirjan, sillä niissä on sama. Voisi joskus olla kiva yrittää myös toista ja kolmatta, mutta jompi kumpi oli se sellainen monimutkainen, jossa oli vain niitä viivoja päällekkäin, se vaikutti vaikealta. Sitä peruskoodia on pikkuhiljaa aika helppo lukea, kun oppii muistamaan kirjaimet. Aluksi pitää vilkuilla koodiavainta vihkosta joka toisen kirjaimen kohdalla, mutta hetken kuluttua se jo sujuu. Minulla on tapana kirjoittaa tekstit vihkoon muistiin, sillä niin ne on jotenkin helpompi käsittää. Siinä suomentaessa ei hirveästi ajattele, tai siis minä en ainakaan ajattele. E-kirjain on muuten aika vekkuli, lempparini.

Spoilaa kuudetta kirjaa:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2007, 23:59:02 kirjoittanut Lilo »

Sendy

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Huhtikuu 10, 2007, 19:06:01 »
Minä olen lukenut vasta ensimmäisen kirjan *punastuu*, mutta tarkoitus olisi lukea Artemis Fowleja enemmänkin :).
Ensimmäisestä kirjasta ainakin pidin kovasti, sopivasti huumoria ja "kevyttä" luettavaa.

Whatchamacallit

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Huhtikuu 15, 2007, 10:49:13 »
Vihdoin ja viimein minäkin sain käsiini Kadonneen siirtokunnan.

Vennlaa

• Ankeuttaja
Artemis Fowl
« Vastaus #58 : Huhtikuu 15, 2007, 18:14:24 »
Olen lukenut kaikki Artemis Fowl kirjat 1-3. Kotisivut ovat tutuksi tulleet, mutta suren yhä lempihahmoni kuolemaa. ;/ Toivottavasti jatkossa tapahtuisi hyviä asioita.. Olettekos lukeneet muita Eoin Colferin kirjoittamia kirjoja? Jos pidit Artemiksen seikkailuista, kokeile Etsivätoimisto Puolikuuta!

Nicita

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Toukokuu 29, 2007, 17:35:19 »
Olen lukenut kaikki ilmestyneet Fowlit ja pidän niistä kovasti. Kirjoissa on hyvät juonet ja huumoriakin löytyy. Fowlit ovat varmaan toisella sijalla Top 5 kirjat listallani.

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #60 : Kesäkuu 17, 2007, 17:36:53 »
Olen lukenut tähän mennessä kaikki Artemis Fowlit paitsi uusinta. Varmaankin toisiksi paras kirjasarja jota olen lukenut. (Seuraava teksti ehkä spoilaa joten olkaa varovaisia sen kanssa) Tämä uusin kirja onkin aika mahtava. Välillä se menee vähän sekavaksi, mutta muuten loistavaa tekstiä täynnä. En ole sitä vielä loppuun saanut, mutta olen melkein puolivälissä.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #61 : Kesäkuu 23, 2007, 13:01:54 »
Minustakin kirjat ovat oikein mielenkiintoisia, tosin viimeinen on vieläkin kesken. En ole oikein saanut aikaiseksi lopettaa sitä. Tunnen kuitenkin monia, joiden mielestä kirjat ovat kuolettavan tylsiä. Hmph. Ehkä se johtuu vain siitä, että he eivät tajua niitä? ;>
Olen aina kuvitellut Artyn blondiksi, kun sitten sisäistin hiustenvärin olevan musta, järkytyin. :> Eihän se sovi hänelle, vai sopiiko?

Lempihenkilöitäni ovat Mulch Diggums, Julius Root ja Trouble Kelp. Lempikirjani on luultavasti Opalin Kosto, eli neljäs Arty.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2007, 17:16:32 kirjoittanut Kalke »
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Aberforth

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Kesäkuu 24, 2007, 16:30:34 »
Nyt menee vähän off-topiciksi, mutta eikös kakkosessa (tehtävä pohjoisessa) sanottu irtokannen sisätakaosassa että leffasopimus on tehty? Onko kellään mitään tietoa???

Poissa siilinpiikki

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #63 : Kesäkuu 24, 2007, 17:08:41 »
Kyllä, minä pidän kovasti tästä kirjasarjasta, olen vain harmikseni joutunut metsästämään näitä kirjoja, sillä vanhimpia ei ole ollut kirjakaupoista saatavilla, vielä pitäisi löytää yksi niin kaikki tällä hetkellä olemassa olevat Artemis kirjat on luettu. Artemis kirjat ovat mielestäni aivan liian lyhyitä, onneksi kirjailija hoksasi sen uusimpaa kirjaansa kirjoittaessaan. Ehkä vähän liikaa paukkuvitsejä, muuten niihin voi joskus myöhemmin tylsistyä. Kokonaisuudessa tämä kirjasarja on tällä hetkellä yksi parhaimpia kirjasarjoja jota olen lukenut. Voisi melkein luulla että maanalla on menninkäisiä. Mahtaakohan elokuvista tulla yhtä hyviä jos ne joskus pääsee valkokankaalle.
Mahtaakohan se väite että Eoin olisi tavannut Artemiksen oikeasti olla totta, tuli vain mieleen että hän ei ole ainut joka olisi väittänyt että kirjan tapahtumat olisivat totta, vaikka ne olisikin aika mielikuvituksellisia, taitaa vain olla mainosta kirjalle. Toivottavasti uusi Artemis kirja tulee pian.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2007, 17:16:37 kirjoittanut siilinpiikki »
Voldemort menee kauppaan.

Poissa zeppodeppo

• Vuotislainen
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #64 : Kesäkuu 25, 2007, 09:36:19 »
spoilaa seuraavaa Arty kirjaa (tai sitten ei)
Katsoin tuota linkkiä ja, jos oikein ymmärsin niin ensimmäisessä luvussa joko ollaan helsinki harbourilla tai luvun nimi on helsinki harbour. En oikein tiedä kun englannissa en vielä niin hyvä ole. Siinä taisi olla vielä niin, että suomessa, irlannissa ja marocossa käydään tässä kirjassa. Kaikki tuo oli veikkailtua ja en usko, että se on totta.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.

Poissa Gustaa

• George Washington
  • Vuotislainen
  • Me Gusta(a).
    • Paper Cuts
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #65 : Kesäkuu 25, 2007, 09:49:43 »
Agh, Artemis Fowl on kenties toiseksi paras kirjasarja. Paras ei ole Harry Potter, se on ehkä kolmantena.

Vaikka kaikki kirjat olen lukenut useampaan otteeseen (Kadonneen siirtokunnan vasta kahdesti) jaksan niitä silti lukea. Useasti. Viikon sisällä. Uusin oli paras. Nro. 1 oli kivoin hahmo, nauratti kun se yhdessä kohtaa sanoi: "Peloittaa. Jännittää. Hirvittää. Löysät housuissa." Demoneista oli muutenkin kiva lukea. Muun fantasiakirjallisuuden tavoin Artemis Fowl iski minuun kuin metrinen halko. Sattui.

Perustin vastikään Hautautuneet Alueet-foorumin Artemis Fowlin suomalaisille faneille. Käykää katsomassa! Hautautuneet Alueet

Poissa Maikki

• Vuotislainen
    • Mortal Instruments Finland
« Vastaus #66 : Kesäkuu 27, 2007, 15:44:20 »
Minä pidän tästä kirjasarjasta, tosin pidän monesta muustakin. Olen lukenut kaikki kirjat ja sen Salaiset kansiotkin, mikä ei varsinaisesti tee muta kuin auttaa tarinaa ja opettajaa maahiskielen aakkoset, joita en enää muista. Viimeisimmän kirjan, joka on suomennettu luin viime viikolla ja pidin varsinkin sen lopusta.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
Vs: Pyh.
« Vastaus #67 : Kesäkuu 28, 2007, 17:50:18 »
*pelkää saavansa Arty-fanien vihat niskoilleen*

Yksinkertaisesti: En voi sietää kirjoja. Ne eivät vain ole minun tyylisiäni. ROistopoika, keijutekniikka, kaiken maailman monitorit ja kaunis Holly eivät vain vetoa. Ymmärrän hyvin, että kirja on suosittu, sillä onhan siinä ainesta. Mutta minulla ei syty, ei kertakaikkiaan.

Joo, onhan tälläisiäkin, esim. isosisko ei tosiaankaan perustu kirjasarjasta.

Juuri nyt minulla on hyppysissäni ensimmäinen Artemis Fowlin kirjoista mitä olen ikinä lukenut. Alku tuntuu lupaavalta, mutta joskus en vain pysy mukana, koska kirja ei ole ensimmäinen KIRJASARJASTA, vaan ensimmäinen minun lukemista. Toivotaan kuitenkin, että kirja pysyy kiinnostavana loppuun asti :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2007, 15:23:26 kirjoittanut Tristan »

Vennlaa

• Ankeuttaja
Artemis Fowl
« Vastaus #68 : Heinäkuu 10, 2007, 13:04:59 »
Lempihenkilöitäni ovat Mulch Diggums, Julius Ruut ja Trouble Kelp. Lempikirjani on luultavasti Opalin Kosto, eli neljäs Arty.

Kalke. ;) Sehän on oikeati Julius Root. Lempihahmoni. <3

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #69 : Heinäkuu 10, 2007, 17:17:04 »
Lempihenkilöitäni ovat Mulch Diggums, Julius Ruut ja Trouble Kelp. Lempikirjani on luultavasti Opalin Kosto, eli neljäs Arty.

Kalke. ;) Sehän on oikeati Julius Root. Lempihahmoni. <3

Joo, mitä lie ajatellut, kun kirjoitin sen :> Jäänyt liikaa tuo lausuminen päälle.
"A goal without a plan is just a wish."

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 10, 2007, 15:28:12 »
Nyt kun olen melkein (eka ei millään löydy kirjastosta/kirjakaupoista o___O ... ) lukenut kaikki Artemis Fowlin neljäosaisesta sarjasta voisin jo pistää väliin, ja kertoa oma lempparihahmo.

Artemis!!! Ehdottomasti! Siis tarkoitan sitä toista Artemista, ei sitä samaa, joka ekassa (kuullema) kidnappas Hollyn. Hollya taas vihaan. Se kantaa liikaa kaunaa Artemikselle, muutenkin... Butlerkin kuuluu lemppareihin. Chips ja mikä lie (ne kaksi tyhmää kolmos kirjasta) niin nekin oli ihan sivuhenkilö lemppareita.

Keisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Heinäkuu 26, 2007, 20:02:07 »
Ehdottomasti yksi parhaista kirjasarjoista joita olen lukenut! Rakastan Artyn maailmaa ja hahmoja.

Lempihahmojani ovat; 1. Artemis, ihana "pikku" rikollinen. Artyn luonteen ja käytöksen muutosta on hauska seurata ensimmäisestä kirjasta kuudenteen. Huikea ero! 2. Urhea Holly Short, aina valmiina toimintaan... 3. Foaly, oman arvonsa tunteva kentauri, joka ei anna muiden pompotella itseään. Myös Julius Root ja Opal Koboi ovat hienosti kirjoitettuja, ja pidän muutenkin Eoin Cloferin tyylistä kirjoittaa.

Poissa Ginnuna

• Viulukotelo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangNight
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #72 : Heinäkuu 28, 2007, 14:30:19 »
Minä pidän! Kirjahyllystä löytyy tällä hetkellä se ensimmäinen, neljäs ja viides (kai tähän asti uusin?) Artemis, toista ja kolmatta lainailen aina välillä kirjastosta jos haluan niitä lukea. Kaikki kirjat olen lukenut muutamaan kertaan, kolmannen kirjan lopussa jopa itkin sillä luulin sen olevan viimeinen. :D

Ja aiheeseen. Artemis on henkilönä ehkä vähän liian täydellinen, liian älykäs mutta mielenkiintoinen. Hänellä tunnu menevän ikinä mikään pieleen. Siis jos on jotain ongelmia, niin voimme aina luottaa siihen että Artemis pelastaa tilanteen keksimällä jotain nerokasta. Silti minusta on hauska lukea kirjoja, kun ei voi melkein ikinä arvata mitä hän seuraavaksi oivaltaa. Vaikka Artemis tuntuu välillä tunteettomalta ja aika kylmältä ihmiseltä, on hän ainakin viimeisiempien kirjojen aikana muuttunut vähän tunteellisemmaksi. En tiedä onko se hyvä juttu, sillä oli kiva lukea siitä 12-vuotiaasta Artemiksesta kiristämässä keijuja mutta toisaalta on myös kiva nähdä kuinka he yhdessä pelastavat maailman (jälleen kerran.) Artemis on hahmoista ehkä lempparini, niin tylsältä kuin se kuulostaakin. ;)

Holly ja Butler ovat myös kivoja hahmoja. Butler on aina mukana kaikissa Artemisken päähänpistoissa vaikka yrittääkin välillä toppuutella isäntäänsä. Holly taas on mukavan itsepäinen ja on aina täysillä mukana kaikessa mitä tekee, eikä esimerkiksi alistu jonkun HALTiJa:n (meniköhän oikein) pääjehun käskyyn vaan pitää päänsä. Se on minun mielestäni rohkeaa. :)

SPOILERIVAROITUS, vaikka uusimman kirjan ilmestymisestä onkin jo lähes puoli vuotta aikaa.:
Kirjoista lempparini on ehkä tämä Kadonnut siirtokunta. Loppu oli jotenkin todella... järkyttävä, Artemis huomaa olleensa kolme vuotta poissa ja saapuu sinne Butlerin kotiin jossa häntä ei edes meinata tunnistaa. Kaksoset oli todella kiva keksintö, palan halusta saada käsiini seuraavan kirjan ja tietää miten Arty nyt niiden kanssa pärjää. Heti ensimmäistä lukua lukiessani meinasin pudottaa silmät päästäni, sillä tämä uusi hahmo Minerva Paradizo oli kuin ilmetty kaksoisolentoni! Lähes kaikki ulkonäöstä luonteeseen täsmää. Alan vahvasti uskoa siihen että keijuja oikeasti on olemassa, mistä tiedän jos he tälläkin hetkellä seuraavat tekemisiäni.. Hmm..

Jugenactus

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Elokuu 09, 2007, 18:27:16 »
Hyviä kirjoja. Häviävät kyllä Pottereille, koska näissä ei ole yhtenäistä jatkuvaa juonta. Tämä taas minusta johtaa siihen, että kirjojen alut ovat aina puisevimpia. Mutta kun uusi asetelma on saatu esiteltyä jä päästään vauhtiin, on tosi hauskaa lukea. Minusta myös tämä uusin oli paras, tosin olen lukenut jokaisen vain kerran. Lempihahmoni on Artemis tai Butler. Root; Mulch ja FOaly ovat ihan hauskoja kaikki, mutteivät yletä savipoikien tasolle. (muuten, verratkaa mud people ja mudblood) Holly on ihan kiva, mutta minusta hän on hahmona turhan yksipuolinen ja muuttumaton ollakseen erityisen kiinnostava.

Ainoa hiukan häiritsevä seikka on kirjojen varhaisnuortenkirjamainen tyyli. Esimerkiksi "ammattitappajat" eivät kirjoissa esiintyessään yleensä saa tapettua ketään. Mutta tämä ei ole mikään suuri ongelma.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2007, 16:52:24 kirjoittanut Jugenactus »

Poissa zeppodeppo

• Vuotislainen
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #74 : Elokuu 13, 2007, 20:11:29 »
Kadonneet siirtokunnat luettu (aikoja sitten).