Kirjoittaja Aihe: Harrastukset (+ syksyn uudet tuulet!)  (Luettu 16231 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Piper

• Ankeuttaja
Harrastukset (+ syksyn uudet tuulet!)
« : Tammikuu 11, 2003, 11:10:28 »
No niin eli mitäs te harrastatte?
Mä harrastan kuoroo,lukemista ja näyttelemistä.
Ai niin ja kyllä mä välillä ratsastankin!
No nyt on teidän vuoro!  :P

(Tarkoituksena olisi nyt puhua myös kokemuksista harrastuksistanne, eikä vain listata eri harrastuksia (ne poistetaan) -J) (Ja Lae muokkasi otsikkoa)

Selestina

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2003, 11:50:39 »
Minäkin näyttelen oikein intohimoisesti.  :D  Se on oikeastaan lempiharrastukseni. Ennen halusin kuollakseni tulla näyttelijäksi ihan ammatiltanikin, mutta enää se ei ole niin tärkeää. Nykyinen toiveammatti on jo kauan ollut historianopettaja.
Muita harrastuksiani on lukeminen, kirjeenvaihto, swappailu ja ficcailu.

Juliette: Kuvaaminen on tosiaan kivaa. En mä sitä sinänsä harrasta, mutta koulussakin mut tunnetaan sinä tyyppinä, jolla on aina kamera mukana kaikenlaisissa juhlissa.. Munkin seinillä on kuvia mun frendeistä, mun kissasta ja jopa musta itsestänikin.  :roll:  Niin, ja tietysti kaunis kuva mun opettajasta. :oops:  *virnuaa*

Juliette

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2003, 12:24:45 »
En harrasta mitään siinä mielessä, että kuuluisin johonkin "ryhmään", eli harrastan ihan omissa oloissani.

Elikkäs, valokuvaan.
Pääasiassa luontoa. Joskus myös ihmisiä.
Järjestelen niitä valokuvia kansioihin ja kirjoittelen niiden tarinat kuvan taakse. Jossain vaiheessa minulla oli jopa kaikki seinät täynnä valokuvia kavereistani, mutta pitemmän päälle niiden naamat alkoivat jo hiukan ärsyttämään...

Fantasia. Kirjat, pelit, musiikki, elokuvat, taide... Lisäksi kirjoitan kaikenlaisia pikku juttuja itsekin. Fantasia on siinä mielessä kiinnostava harrastus, että siihen ei koskaan kyllästy ja nykyään sitä on ympärillä aika paljon. Tulee paljon uusia kirjoja ja elokuvia, mikä on mahtava juttu.

Irkkaus, rakkain harrastukseni fantasian jälkeen. Myöskin vaarallisin, olen täysin koukussa ja saatan roikkua koneen ääressä pitkälle aamuun pitämättä taukoja juuri lainkaan.
Irkkauksessa tärkein idea mulla on vaihdella ajatuksia rehellisesti muiden ihmisten kanssa, tutustua tyyppeihin jotka ovat kiinnostuneita samoista jutuista, ja myöskin irkatessa pidän välejä kunnossa niihin ystäviin joita näen kasvotusten harvemmin.

The Sims. Niiden pelaaminen vie kanssa suuren osan aikaani eli se lasketaan harrastukseksi myös.
Kaverini ovat myös kiinnostuneita tästä pelistä, joten ympärilläni on ihmisiä joiden kanssa pelistä puhua ja vertailla pelikokemuksia.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2003, 12:39:37 »
-No... kirjoitan jonkin verran. En varmaan koskaan julkaise mitään.

-Kerään...äh...Pokemon-kortteja. Niitä on koko kansiollinen mutta vieläkään minulla ei ole kaikkia mahdollisia. En ostele niitä enää koko ajan mutta silloin tällöin kun on ylimääräistä.

-Piirrän, mikä on kaikista rakkain harrastus (en varmaan voisi elää jos menettäisin oikean käteni.) Enimmäkseen sarjakuvia ja kaikkea sellaista mistä tykkään. Joskus myös omakeksimiä ötököitä.

-En kuulu varsinaisesti mihinkään larppausporukkaan, mutta teemme sitä lomien aikana serkkuni ja parin kaverini kanssa. Tätä ei varmaan voi harrastukseksi luetella, mutta kuitenkin.

-Tähtitiedettä, eli saatan kyykkiä joskus 35 asteen pakkasessa talomme katolla ja säheltää kaukoputken kanssa. Teen kaikkea muuta, paitsi laskut ja kaikki niihin liittyvät jutut jätän väliin.

-Jos koiran hoito lasketaan harrastukseksi niin sitten se... akvaario myös.
-Kendoa ja karatea (serkun kanssa, joka osaa niitä ja yrittää epätoivoisesti opettaa minullekin) kesälomilla.

-Rullaluistelua, myös kesällä (no eikun talvella!) ^^

En sitten myöskään kuulu mihinkään kerhoihin, vaan harrastan ihan yksinäni ^^
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2003, 13:24:52 »
Jep.

no minä Harrastan fudipalloa, PuiUn T-89:ssä ^^ numerolla viisi, vasen laitapakki.
Sitten pimputtelen pianoa tuollaisella valkoisella hellas-pianolla. en ole mikään musiikin ihmelapsi, mutta soittelen siltikin vielä lisäksi hieman kitaraa, joka on vanha ja ruma, ja siitä puutuu H ja A kieli ^^, mutta mitä pienistä :p.
Lisäksi minut manipuloitiin koulun kuorron, muuten se on ihan ok, mutta esitykset ovat aika... pelottavia.
sitten hmm.. Luen kaiken näköistä, roskaa ja vähemmän roskaa.
Surffailen netissä (surprise!!)
Kirjoittelen kaiken näköistä ikävää.
Piirrän kaiken aikaa, ja kuuntelen erinäistä laatumusiikkia.
pelaan roolipelejä ja larppaan minkä kerkiän.
Teen näytelmiä kavereiden kanssa ^^.

häröilen.
-TLD

Narli

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Tammikuu 11, 2003, 13:26:26 »
Noh. Itse harrastan ns. vakitusesti teatterikoulua, taidekoulua, viulun soittoa.  Ja tulee tuota valokuvaustakin joskus silloin tällöin harrastettua. Käytöss sellainen Digi/Web kamera ja sellainen pieni hauska aps kamera.
Juuh. Ja sitten muutama harrastus on katkolla koska niiden aikataulut vaihtuivat.. eh.. epäsuotusiksi. Näitä olivat Jooga ja ultimate.

Niin ja sitten se "tärkein" nimittäin larppaus. :D

Teatteri voisi olla yksi lempi harrastuksistani. Se tunne kun astelee siellä lavalla ja vetelee jotakin improna (tai jotakin muuta) nostaa minut nirvanaan.
Taidekoulun alotin varmaan aluksi sen taki kun vanhemmat laittoivat minut sinne kun tykkäsin piirrellä kaikenlaista. Tykkään vieläkin ja se lienee syynä miksi tämä harrastus on jatkunut 6 vuotiaasta lähtin (muutamalla välivudella)... *huokaa*

Ja viulu. Sen ääni. Se vain menee luihin ja ytimiin. Se kuulostaa vain surulliselta ja elävältä. Soittimen äänen ja yleisen kiinnostukseni musiikkiin ajoivat minut tämän varmaankin aloittamaan ja jatkamaan
*isompi huokaus*

Ja valokuvaus. Se vain on niin hauskaa. Kliksutella sillä kameralla ja katsella upeita maisemia. Se on vain hauskaa. Ja siinä saa unohtaa kaiken muun kun vain syventyy etsimään uusia pahaa aavistamattomia uhreja...

hmm.. tajusikohan kukaan.. :)

TiiNa

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 11, 2003, 13:26:39 »
Olen harrastanut tanssia nyt kuutisen vuotta. Showtanssia harrastan ja siitä on vuosien myötä tullut minulle vain entistä tärkeämpi harrastus.

Ensin kävin tanssissa vain siksi, että ei ollut muutakaan harrastusta ja se oli harrastus, joka oli helppo aloittaa. Ensiksi, muutamina kesinä olin joillain kursseilla ja sitten sen loputtua, aloitin harrastuksen Dance Center Anissa. Siellä olen ollut nyt saman opettajan oppilaana jo monta vuotta.

En sanoisi, että olisin erityisen hyvä tanssissa, varsinkaan tunneilla. Minulla menee aika kauan oppia uusia hyppyjä ja loikkia, mutta opittuani ne, osaan ne aina. Tanssissa olen saanut myös kavereita ja tanssin myötä, olen alkanut tanssimaan kotona paljon enemmän. Tanssin kotona ainakin tunnin päivässä, ihan vain tanssimisen ilosta. Se on minulle eräänlainen tapa purkaa stressiäni. Kotona tanssiessani olen paljon avoimempi ja päästän paremmin kaikki tanssitaitoni esille.

Harrastuksiini kuuluu myös piirtäminen, maalaaminen ja muu suttaaminen. Se ihanaa, rentouttavaa. En ole mitenkään erityisen taitava, kuvaamataidon numeroni oli "vahva 9" opettajan sanojen mukaan. Erityisesti pidän akvarelliväreillä maalaamisesta ja pehmeillä lyijykynillä piirtämisestä. Ongelmana minulla on yleensä se, mitä piirtäisin ja piirränkin yleensä maisemakuvia tms. jotka onnistuvat jotenkin tai  huonosti. Olen myös ihan taiva piirtämään julkimoiden kuvia. Työn alla on tällä hetkellä Shakiran kuvan piirtäminen Demin kannesta. En vain ikinä jaksa tehdä niin suuria töitä, ja sitten ne vaan jäävät kesken eräisiksi, kun haluan saada työn heti valmiiksi.

Aloitan nyt piakkoin varmaankin taidekoulun. Täytyisi vain ilmoittautua

Muihin harrastuksiin lukeutuu tietenkin larppaaminen, larppien hahmokirjoittaminen ja muu sekoilu. Tätä harrastan lähinnä kesällä ja satunnaisesti, silloin kun pelejä sattuu ilmaantumaan sopiviin ajanjaksoihin.

Vilja

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Tammikuu 11, 2003, 13:41:02 »
Minä en harrasta mitään missään seurassa.

Kuvaaminen. Digitaalikameralla kuvailen lähinnä koiraani. Siitä tulee vielä filmitähti :P.
Lukeminen. Ei sitä tarvitse selittää, fantasiaa luen.
Koiranhoito. Niin. Sitä isoa sekarotuista Lukea hoidan päivittäin ja leikin sen kanssa.
Nettailua, kirjoittamsita ja piirtämist.

Ennen harrastin judoa, mutta arvatkaa alkoko tympimään olemaan ainoana tyttönä.

Wrelqa

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Tammikuu 11, 2003, 13:43:44 »
Yhdessä kerhossa käyn koululla, Pianokoulussa siis. Muissa kerho hommeleissa en käy. Kotona minä harrastelen piirrustelua, elikkäs lähinnä pilakuvia koska mitään oikean näköisiä ihmisiä en osaa piirtää. Koulussakin mie tunneilla (paitsi matikan) piirrustelen vihkon kannen täyteen kaikenlaisia Potter häröilyjä.
Sitten minä luen... Viime vuoden heinäkuusta uutenvuoteen ajalla olin lukenut 42 kirjaa ainakin. Ei mitenkään hirmuista määrää mutta osa kirjoista oli  500 sivuisia tiiliskiviä.

Miss M

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Tammikuu 11, 2003, 13:52:36 »
Ringette. Olen pelannut sitä jo seitsemän vuotta, ja vaikka aina välillä on vähän tympinyt, olen silti jatkanut. Nyt taas tympii, mutten osaa kuvitella elämääni ilmankaan. (enhän minä liikkuis ollenkaan, jos ei olisi harkkoja)

Klassinen yksinlaulu. Olen laulanut syksystä asti. Tämä on itse asiassa musiikin soveltava kurssi, mikä sopii hyvin, koska lisäkurssit ei todellakaan haittaa  :wink: . En ole hyvä, mutta tykkään laulaa.

Roolipeli. Olen pelannut vasta muutaman kerran, mutta olen jo vahvasti porukassa mukana (alottelijoiden peli). Tykkään todella paljon.

Sitten tietysti lukemista, netissä surffailua, kavereiden kanssa häröilyä yms.

Muks.

Täysin uudet kuviot.

Eli ringette vaihtui hiphoppiin, josta tykkään jo kovasti. Kaverin kanssa käydään samoilla tunneilla.

Yksinlaulu koulun puolesta loppui, mutta pääsin onneksi kuoroon.

Eikä roolipelit oikein ollut mun juttu. Tai saattoihan se johtua porukastakin, mutta nyt ei ainakaan ole aikaa.

Salli

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2003, 14:03:46 »
Minä harrastan kuoroa, teatterikerhoa ja koiranhoitoa. Sekä tietenkin myös piirtämistä ja netissä surffaamista.

Kuorossa minä ja eräs ystäväni olemme vanhimmat (6.lk), sitten Elina(5.lk). Loput ovat 3. luokasta alaspäin. Ei minulla mikään kehuttava lauluäänikään ole, mutta aloitin sen kolmannella, jolloin kuvittelin, että olen hyvinkin kaunisääninen. :? Teatterikerhossa kaikki inhoavat minua, enkä joskus edes jaksaisi mennä sinne. Siellä onneksi on sentään minun ikäisiäni. Koiranhoidon aloitin myös kolmannella, eli silloin kun sain rakkaan eläinystäväni. Äiti jaksaa edelleen huutaa minulle, että vie koirasi ulos etc. Piirtäminen on rakkain harrastukseni, enkä varmaan 20:kään vuoden päästä lopeta sitä... (Tuo oli siis vain arvelu) Netissä surffaan aina kun se on mahdollista, varsinkin täällä Vuotiksessa. Olisin paljon tyhmempi, jos tätä paikkaa ei olisi. :P

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Tammikuu 11, 2003, 15:02:16 »
Kanteleen soitto ja musiikin teoria
Olen soittanut sitä nyt n.5-6 vuotta ja käyn siis siinä samassa musiikinteriaa..soittaminen on ihan hauskaa.

Hevoset
Kävin ratsastamassa ennen mutta en siis enää mutta hoidan silti vielä hevosia. Mutta en niin säännöllisesti kun hoitsu lähti sairaslomalle.

Tietokone
Netissä surffailua jokapäivä ja joskus pelailen.

Poissa Pentu

• müü
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Tammikuu 11, 2003, 15:14:55 »
Mä harrastan lumilautailua ja vähän laskettelua, suksilla oon laskenu jotain 11 vuottaa siis jostain kaks vuotiaasta, laudalla bout seittemän vuotta.
Purjehdusta oon harrastanu nyt pari vuotta.
Sit musiikki pääasiassa kitaran soittoo ja räppäämistä. Mä oon kirjotellu lyriikoita ym.
Tähtitiedettä en tosin vakavasti, kun ei täällä korvessa oo mitään kerhoo tai mitään mut toisaalta katuvalot ei häiritse. Musta tulee isona astronautti ihan varmasti tulee.Siihen liityen kokoan ja puran kaikenlaisia laitteita.
Mä onnistuin purkamaan puhelimen ja kun kasasin sen ni se toimi hyvä mä.
Jos ei koskaan putoa, ei ikinä opi luottamaan köyteen.

Sparkle

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Tammikuu 11, 2003, 15:17:39 »
Huaah. Harrastuksia, jea!

Rakkain harrastukseni on ratsastus. Olen harrastanut jo kohta 10 vuotta, eikä loppua näy. Ratsastan nykyisin vain kerran viikossa, mutta aiemmin tuli käytyä enemmän. Koulu ja muut asiat vie ihan hirveästi aikaa. Hoitohevonen on myös, ja kesäisin kilpailen vähän.

Teatteri. Koulumme upouusi, mutta sitäkin innokkaampi teatteriryhmä (kulkee työnimellä Feministiteatteri Hella & Nyrkki) kokoontuu noin kerran viikossa ja kaikenlaisten harjoitusten pohjalta tutustutaan toisiimme ja myöhemmin työstetään kaikenmoista esitystä. Toiminnasta ei saa kurssia, siksi siellä on mukana vain ne joita oikeasti kiinnostaa :p.

edit: 16.10.03 sai ensi-iltansa rakas lapsemme: 152 kcal/100g eli vaaleanpunainen vankilani. Improjen pohjalta käsikirjoitettu tekeleemme sisältää kaksi tarinaa, lisänä käytetään myös videoita, musiikkia ja toki meillä on ihan oikeat valotkin. Tähän mennessä olen kuullut vain kehuja :)) ja meillä oli oikeasti hurjasti yleisöä ja lehdistöäkin.

Tanssi ja aerobic. Lattarityylinen tanssi vei minut mukanaan n.vuosi sitten ja siitä lähtien olen rampannut noilla tunneilla. Tavallinen aerobic käy sitten ihan muuten vain (: .

edit: Tuota en enää harrasta. Sen sijaan tilalle on tullut juoksu. Siis ihan oikea lenkkeily (: . Vaikka vihaan pitkänmatkanjuoksua (lyhyen matkan pinkoja jo pirpanasta!), olen oppinut kehittämään siitä itselleni jonkinlaisen harrastuksen. Pakkasella juoksu on tietysti hankalaa ja asfaltti on paha pohja juosta, kaikesta selvitään. Nyt harrastus on tosin hyllyllä sen aikaa, että toivun rasitusvammoistani :p. Terkkari passitti minut pakkolomalle.

Laskettelu. Olen lasketellut ihan pirpanasta - 16 vuotta jo :D. Huu. Käydään joka vuosi porukoiden kanssa jossain Alpeilla kerran tai kaksi. Lopun kautta lasken sitten kotimaassa, Messilässä tai Himoksella. Ottaa päähän vaan ihan ältsisti kun koko joululoman oli upea ilma mutta hiton kylmä. En päässyt kertaakaan rinteeseen ://

edit:Taiji (tai tai-chi, kumpi vain) on uusin harrastukseni. Aloitin tämän syksyllä, kun huomasin aikuisopistolla tarjottavan k.o. lajin kursseja. Se on "kiinalainen aamuvoimistelulaji" - sellaista vetreyttävää hissuttelua, jossa oppii kehon hallintaa ja oikeaa hengitystekniikkaa. Käytämme harjoituksissa myös miekkoja, vaikkei se nyt mikään varsinainen kontaktilaji ole. Perustuu lähinnä niihin liikesarjoihin ja niiden yhteydessä oikeaan hengitykseen.

Sitten on nämä tavalliset - musiikki (olen varsin intohimoinen musiikin suurkuluttaja), lukeminen ja elokuvat ovat semmoisia sivuharrastuksia.

Jotain yleistä harrastuksista..
Totta kai ihmisellä on hyvä olla harrastuksia. Eihän sen tarvitse olla mitään kallista tai vakituista, se voi olla vaikka haaveilu (: . Harrastukset ovat kehittäviä (yleensä...) ja onhan se hyvä että on jotain tekemistä ja uusia kavereitakin tulee. Ja ajanviete yms plussat. Harrastamaan, ihmiset! Tai, onhan tämäkin harrastus.

midnight star

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Tammikuu 11, 2003, 16:16:10 »
Ratsastus

Käyn kahdella eri tallilla ratsastamassa eli n. 2kertaa viikossa(yleensä).
Toinen talleista on SRL:n ratsastuskoulu ja toinen yksityinen maastotalli.
Olen ratsastanut vasta 3 vuotta eli 10 vuotiaasta asti. Ratsastus on aivan ihanaa suosittelen kokeilemaan :D

Jazz tanssi

Aloitin vasta syksyllä. Opettaja on mukava, mutta jotenkin... En pidä jazzista hirveästi. Mielestäni se on tylsää... Käyn kerran viikossa.

Soitin ennen pienoa n.5vuotta ,mutta sain suostuteltua ätini siihen, että saisin lopettaa. ennen hän kiristi sillä että sitten loppuisi ratsastuskin.
Minä inhosin pienonsoittoa(tylsää). Todella hirveä opettaja joka halaili ja oli ärsyttävä!

emuemuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Tammikuu 11, 2003, 21:28:09 »
Piano
Pianoa olen soittanut sellaiset 4½ vuotta, vaikka siskoni opetti minulle alkeet paljon, paljon aikaisemmin. Viime vuoteni taisi olla pianonsoittoni parasta aikaa, olin ahkera, tunsin osaavani soittaa ja ennenkaikkea nautin siitä. Tänä vuonna (pianolukuvuotta, ei vuotta 2003 tarkoittaen..) olen ollut kamalan laiska, mutta piano-opettajani on onneksi ymmärtäväinen ja huumorintajunenkin tapaus. (onneksi) Hän myös useimmiten hyväksyy mielenkiintoiset sormitukseni. ;)

Piirtäminen
Piirrän hirveän paljon vuodessa, jos paperinpainoa katsotaan, niin se olisi varmaan 16kg. Parin kilon laatikoita tuhlaantuu oikeasti paljon. Ihan liikaa.
Minua on kyllä kehuttu todella hyväksi piirtäjäksi jo aikoja, mutta vasta viime kesänä mielestäni opin piirtämään tavalla, millä halusin. Olin kuolla tylsyyteen ja piirsin. Piirsinpiirsinpiirsin. En muuta tehnyt. Piirtäminen on oikeasti ihanaa.

Öljyvärimaalaaminen
Vähän vähentynyt harrastukseni. Rupesin maalaamaan öljyväreillä kaksi vuotta sitten ja se oli silloin mielestäni hiukan hankalaa. :P
Käytössäni oli nimittäin _tavallista_ tärpättiä (se haisee, jep), joten jouduin pitämään ikkunan auki talvellakin, että tärpätin haju lähtisi. Onneksi älysin hankkia hajutonta taiteilijatärpättiä.
Öljyväreillä maalaaminen rauhoittaa. Öljyväreillä eri pintoihin saa niin kaunista jälkeä. ^^ Rakastan sitä. Mutta aikaa ei vain tahdo löytyä.

Internet, tietokone
Meillä on lähes aina ollut tietokone. Hankimme viiden vuoden välein uuden, joten jos rahatilanne suosii, meillä on uusi kone kahden vuoden kuluttua. ^^
Olen perheemme "tietokonenero", joka asentaa kaikki ohjelmat, lisälaitteet ja ongelmatilanteiden ratkaiseminen on ilmeisesti minun tehtäväni. Ei minun mielestäni tosin. :P
Internetissä teen useimmiten joko sivujani tai oleskelen foorumeissa.

Poissa Afrikan kuningas

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Tammikuu 11, 2003, 22:34:48 »
Hmh. Minä olen aina vihannut sanaa HARRASTUS. Se on niin melkorin teennäinen ja ahdistava.
Minä en harrasta sarjakuvia. Minä PIIRRÄN ja LUEN.
Minä en harrasta ratsastusta. Minä nousen hevosen selkään, tunnen sen lihasten liikkeet ja selkärangan kovuuden, ja yritän saada eläimeen henkisen yhteyden.

Kitaratunnit lopetin, koska siitä tuli HARRASTUS. Velvollisuus, pakollinen tunti kärsimystä. Kuitenkin oli niitä iltoja, jolloin soittaminen sai miltei kyyneleet silmiin, kun se tuntui niin hyvältä ja vahvalta ja oikealta.

Piirtäminen ja maalaaminen. Sen minä teen aina tunteella, sillä koskaan - ei koskaan - siitä ei tule HARRASTUSTA. Ainoastaan nautinto. Se, kun istuu tuulisella rannalla, ympärillä öljyvärituuubeja ja hiilenpalasia, maalaa kankaalle sitä, mitä tuntee tai haluaa. Sama juttu kirjoittamisen ja laulamisen kanssa.

Olen aina rakastanut tanssimista, musiikin kuvittamista ruumiillani. Vatsatanssi auttoi hallitsemaan vatsan ja rinnan alueen lihaksia, joka antaa tanssiin painopisteitä ja sulavuutta. Flamenco antaa ryhdin, rytmin ja käsien linjat. Kaikkein mieluiten minä kuitenkin tanssin yksin. Kun musiikki soi, en halua, että minulle kerrotaan, miten minun pitäisi liikkua. Pienenä - joskus 6-7-vuotiaana vihasin jazztunteja. Syystäkin. *irvistys*

En tiedä, miksi lopetin yleisurheilun. Tai no tiedän - lähdimme Ranskaan puoleksi vuodeksi. :) Mutta en tiedä, miksi en koskaan aloittanut treenejä uudestaan. Olisin voinut tehdä sen ihan vain kokeakseni kilpailutunnelman, täyden sulkeutumisen ja adrenaliinivirran sillä hetkellä, kun saa kapulan käteensä ja on vain rata. Tai aidat edessä, pitää laskea askeleet. Hetken ajan olin aitajuoksija ja pituushyppääjä. Siitä minä pidin.
Nykyään en ehkä enää ehtisi.

Karatesta on ollut hyötyä. Ihan vain liikkeiden koordinoinnin ja voiman keskittämisen vuoksi.
La technique des Ninjas Blancs.

Larppauksen nimittäminen harrastukseksi olisi liian ala-arvoista. Larppaus on larppausta.
Samoin teatteri. Ohjaus, näytteleminen, sekin on taidetta. Ei HARRASTUS. Plääh. Että minä tralotan sitä sanaa. :)

Niin. Sellainen harrastaja minä olen.
Niistä unista havahtuessani suussani oli suloinen maku ja olin varma, että Shosha oli kuollut.
Ficciarkistoni Mustat Lupiinit

LuMi

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Tammikuu 11, 2003, 23:30:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tha Lil' Dobby"
Jep.

no minä Harrastan fudipalloa, PuiUn T-89:ssä ^^ numerolla viisi, vasen laitapakki.

Jiih. Me ollaan pelattu PuiUn 88 vastaan.xP

Juu siis.

Harrastan fudista. F.c Hongan t-88. Elikkäs minua vuoden vanhemmissa.
Numero on 12 ja pelaan vähän kaikkialla. Viime kesänä olimme Tanskassa ja nyt ensikesänä menemme Unkariin. Hianoo.. xP
Öh. Olen pelannut jotaki 6 vuotta. Mutta olen surkea. xP
Meijän jengi ei oo mikään paras, vaan kohtuu hyvä.. x)

Sitten.  Tarinoiden kirjuoittelu. Se on kivaa. Tosin en aijo julkaista niitä. Omaksi iloksi kirjoittelen.

Piirtäminen. Pää aiheeni on itkevät keijutytöt. xP En tiedä miksi. Huih. En koskaa tule paljastamaan niitä kenellekkään.

Nettikennelit. Se on kivaa. Minellä on yksi nettikennel Keskiyö. Asiaa vaikeuttaa nettiaikarajani ja se etten osaa tehrä framei ym ym.. xP Kasvatan Pommeja (Pomeranian) Shiboja ja Basenjeja. Lutusia koirarotuja nuo kaikki!

Kissojen hoito. (vai pitäisikö sanoa rääkkäys.. xP) Ei en minä iksinä voisi rääkätä pikku-lutu-pallero-ukko kultaani. Enkä myöskään hienostunutta karvapalleroani. Elikkäs toisin sanoen rakkaita kisujani, Topia ja Tassua. (siinä vasta kekseliäät nimet!  :wink: )

Larppaus. Joo harrastus tosiaa. *käynyt kahdessa larpissa* minellä oli kivaa molemmissa. xP Täytyy taas joskus tulla kiusimaan teitä..

Olen harrastanut partiota. Lopetin koska se meni tanssin päälle.
Olen myös harrastanut tanssia josta mainitsinkin jo. Lopetin koska se meni fudiksen päälle.

Niin ja pianon soitti. Lopetin koska inhosin sitä. En tehnyt läksyjä ym. Se oli tylsää.. xP

Elentari

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Tammikuu 12, 2003, 03:05:54 »
Golf.
Laskettelu.
Partio.

Siinä kolme joita voi lukea minun harrastuksiksini. Näiden lisäksi piirrän, kirjoitan, luen sekä leikin tietokoneella (paljon.). Ratsastin vielä viime keväänä, mutta nyt  pidän välivuotta, mutta lasken silti ainakin vielä periaattessa hevostelun harrastuksiini.

Pallon hakkaamista, eli kolffia, olen harrastanut kauan. Koko ikäni olen kentällä viihtynyt siskon ja veljen kanssa, aluksi muoviset mailat kädessä heiluen, ja siinä ensimmäisen tai toisen luokan aikoihin tarttui aito maila käteen. Tästä voi isääni syyttää, hän on pelannut pienestä pitäen, ja myös äiti pelaa. Nykyään se on koko perheen harrastus.
Siinä nyt sitten puttikoulu käytiin ja vihreän kortin sain. Kesäisin pelasin enemmän tai vähemmän, mutta pelasin nyt kuitenkin. Huonosti kylläkin.
Oikeastaan vasta pari kesää sitten aloin harrastaa lajia tosissaan, tiputin händärin viime kesänä koko talven reenaamisen jälkeen 20 pykälää, joka ehkä kertoo jotain muutoksesta. Silloin myös osallistuin ekoihin kunnon kisoihin, kiersin aluetourit seurani muiden junioreiden kanssa, jotka muuten ovat mitä mainiointa porukkaa. Ei sen suurempaa menestystä tullut, mutta kunhan karttui kokemus. En ole mikään kilpailu-ihminen, se vaati aika paljon taivuttelu äitiltä ja muilta ennenkuin suostuin osallistumaan, mutta nyt ei kaduta, sen verran hauskaa oli suomea kiertää. Loppusyksystä olin mukana seuramme nuorten SM-joukkueessa, neljänsiä oltiin. Go us. :) Reissu porvooseen missä kisat pidettiin oli aivan mahtava. Tällä hetkellä käyn reeneissä sisähallissa vammalassa kerran kahdessa viikossa hakkaamassa sitä palloa. Golf on todellakin kivaa. Kesä, kaipaan sinua.

Laskettelu on toinen perheemme lajeista. Sitäkin olen kaksi vuotiaasta harrastanut. En käy missään tunneilla muuta kun ehkä pari kertaa talvessa hiomassa tekniikkaa, en siinä mielessä harrasta, mutta aina mahdollissuden tullen lähden mäkeen. Hiihtolomalla Italian alpeille.. *bounce* Iiihanaa.

Partiota olen harrastanut toiselta luokalta lähtien. Lippukuntamme on todella pieni ja suomenruotsalainen, kokoontumiset pidämme pienessä huoneessa koulumme kellarissa. (Tai vaihtoehtoisesti jonkun kotona, tämänkin hetkinen vartioni koostuu ainoastaan ihmisistä jotka ovat luokallani. :)) Jäsenet ovat kaikki meidän koululaisia, jossa on hyvät ja huonot puolensa. Leirit ovat parhaita, varsinkin FISSC:in järjestämistä leireistä on jäänyt ainoastaan positiivisia muistoja. Edelliskesän distrikts-läger Kaitais oli ehkä paras leiri jolla olen koskaan ollut. (Jos joku siellä oli, niin yksärit ovat tervetulleita. :)) Varsinkin kun ne ovat isoja leirejä ja kestävät viikon ehtii tutustua mitä mainioimpiin persoonallisuuksiin. Kuten Chods sanoi niin univelkoja jää aivan taatusti, (olen monesti nukkunut melkein 24h kun olen tullut leireiltä kotiin) mutta se on sen arvoista. Todellakin.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 12, 2003, 15:02:51 »
Mä en harrasta mitään missään seurassa joten en osaa oikeen sanoa, mitkä mun varsinaisia harrastuksia olis... ^^

Mutta... mä yritän keksiä jotain...

Valokuvaan... Ennen kuvasin lähinnä hevosia, mulla on ihan älyttömästi kuvia hevosista, varsinkin shetlannin poneja on hauska kuvata, niistä kuvat onnistuukin yleensä parhaiten, kun ne on niin ilmeikkäitä ja jaksaa poseerata... ^^ Nykyään kuvan kavereitakin, se ei vaan oikeen onnistu, kun ne ei halua tulla kuvatuiksi... ^^

Kuuntelen todella paljon musiikkia.. Ihan kaiken laista.. Kuuntelen aina silloin tällöin kaikki vanhat levyt läpi, Spice Girlsistä Apulantaa.. Eikä se todellakaan tarkoita että edes pitäisin kaikista, tykkään vain kuunnella monen laista musiikkia.

Ystävät. Ystäviä mä harrastan kaikkista eniten, jään joka päivä koulun jälkeen kaupunkiin kavereiden seuraksi ja tulin kotiin myöhemmässä linja autossa... Mä rakastan ystäviä, ja vietän niiden kanssa mahdollisimman paljon aikaa.

Koripallon seuraaminen. Mä rakastan kattoa koripalloa... Mä oon aina mukana kavereiden harkoissa, useimmin mä istun siellä katsomossa ihan yksinäni ja ajattelen kaikkia omia juttuja ja katson kun toiset pelaa, se on mukavaa, ja kaverit tykkää kun olen mukana... (: Sitten mä seuraan 1-divisioonan pelejä... Siellä on aina tosi hauskaa ja kaverit on mukana myös... Me aina moikkaillaan pelaajille, ja ne moikkaa meitä... (: Paras joukkue on tietenkin Korihait.. (: (menossa tänäänkin katsomaan korihaiden peliä)

Netti ja tietokone. Vaikka saan mielestäni olla aivan liian vähän netissä (ja netti ystieni) niin se on silti mun suurimpia ja rakkaimpia harrastuksia... (: Ja tietokoneen kanssa tulee sählättyä aina kaikkea hauskaa... (:

Mä myöskin rakastan hevosia ja hoidan niitä aina kun on aikaa... (: En ratsasta enää..

AnGeL

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Tammikuu 12, 2003, 20:51:43 »
Ratsastus
Joo, olen ratsastanut.. kolme vuotta. Olen käynyt monessa eri paikassa mutta nykyään ratsastelen ypäjällä, heppaopistolla. Ratsastus on ihana harrastus, tärkein minulle ja sitä kannattaa edes kokeilla. Siinä on tietysti omat vaaransa, mutta se on liikuntaa ja ulkoilua ainakin  :wink:

Pianon soitto
Neljäs vuosi alkaa. Se ei ole yhtä tärkeä kuin ratsastus minulle, mutta onhan siitäkin joskus ehkä hyötyä. Kannattaa ruveta soittamaan jos omistaa pianon tai vähänkin on kiinnostusta.

Jazz-tanssi
Aloitin sen syksyllä joten en voi oikein kertoa siitä paljoa. Se on kiinnostava laji mutta kyllä siitäkin jokseenkin tylsiä asioita löytyy. Liikuntaa ja tanssia  :D

Sitten on myös kuviskerho, mutta en voi sanoa sitä kunnon harrastukseksi. Hoidan tietysti omia lemmikkejäni ja luen ja kaikkea muuta..  :roll: [/b]

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Tammikuu 12, 2003, 23:07:20 »
Koripallo.
Hii. Lempiharrastukseni. Saa posket aina punoittamaan, erittäin tehokasta liikuntaa. Siellä tutustuin mukaviin ihmisiin, ja muutamissa peleissäkin. :)

Ratsastus
Ratsastusta harrastin pari vuotta. Pidän hevosista, ja olen käynyt muutamilla leireilläkin.

Näytteleminen
Joo. Ihkua hommaa, jota tekee mielellään! ^_^ Tutustuu helposti uusiin ihmisiin.

Lisäksi olen tietokoneaddiktoitunut. Sitä ei voi kutsua enää harrastukseksi.
Luen tod.paljon, ulkoilen, uin, piirrän, kirjoitan yms. Minulla on paljon harrastuksia. :)
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Seyana

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Tammikuu 13, 2003, 15:51:12 »
Minä harrastan hyvin pitkälti kotona, eli eli en juurikaan käy missään harrastelemassa. Poikkeuksena kuitenkin soittotunnit.

Minä soitan baritonia. Ennen se oli hirmu kivaa, varsinkin orkesteri. Sitten opettajani häipyi, orkesteri lakkautettiin. Tuli uusi opettaja, josta minä en pidä sitten yhtään. Vihaan soittamista, en edes oikein tiedä, miksi harrastan sitä. Kun mukaan lasketaan vielä pakollinen teoria, niin ah tätä ilon ja riemun rajattomuutta.

Sitten on tietenkin netti. En minä missään chateissa käy, mitä nyt tietenkin olen messussa monta tuntia onlinessa. Netissä käyn lähinnä nettiystävieni takia. Sitten siinä on lisänä magiakoulut, foorumit ja kaikenlaisten sivujen väkerrys. Tietenkin myös kuvankäsittely.

Kirjoittamisesta olen pitänyt aina. Kun pääsen vauhtiin, en voi enää lopettaa. Minulla on tapana siirtyä kirjoitukseeni ja katsoa mitä tapahtuu, eikä suinkaan kirjoittaa sitä. en suunnittele mitään etukäteen, kaikki alkaa yhdestä ainoasta sanasta. Nykyisin kirjoitan kirjaa, jota en ole suunnitellut lainkaan. Sanat vaan tulevat mieleen ja kirjoitan ne.

Katson paljon animea, ja voisin laskea sen harrastukseksi. En oikein osaa selittää sitä, minä nyt vain jäin koukkuun.

Pelaaminen on hirmu rakas harrastus, jakaa ensimmäisen sijan netin ja kirjoittamisen kanssa. Pelaan lähinnä RPG:tä, etenkin Final Fantasyjä. Vaikka olen kaikki pelannut tuhanteen ja sataan kertaan läpi, niin aina vain ne viehättävät. Pelihahmot ja tapahtumat heräävät eloon. Pystyn häsläämään pleikkarilla useita tunteja yhteen menoon. Ennätys taitaa olla 10 tuntia ilman kovin pitkiä taukoja^^;.

Valokuvaus ei ehkä ole mikään harrastus. Napsin vaan aivan outoja kuvia. Lähinnä, kun iskäni on ammatiltaan valokuvaaja/graafikka, niin pitäähän minunkin jotain osata.. Mitään sellaisia "Täs o mun kaveri ja täs meirä talo" -kuvia en ota, kun ne on tylsiä. Kuvani ovat kaikkia jänniä asioita, jotka tulevat vastaan. Järjestettyjä kuvia ei jaksa edes katsella, kun kaikki on niin teennäisinä ja hienoina että.

Poissa Afrikan kuningas

• Vuotislainen
« Vastaus #23 : Tammikuu 14, 2003, 16:07:19 »
[OFF-TOPIC]

Lainaus käyttäjältä: "Minttu Pokie"

Ja ottakaa huomioon. Larppaus ei ole harrastus. Se on leikkimistä.

Tuokin termi on oikeastaan vähän kyseenalainen. Larppaus on kuitenkin melko suurilta osin pelaamista, kun otetaan huomioon se, että jokaisella hahmolla on persoonallisuus, halut ja pyrkimykset, joiden mukaan pelaaja toimii. Mutta ei siinä jonkin ajan päästä tarvitse edes keskittyä, kun hahmo on jo päässä, ja ajatukset tulevat suoraan hahmosta. Siinä vaiheessa pelaaminen alkaa jo muistuttaa enemmän leikkimistä.
Muistan kylläkin rooliLEIKEISTÄ sen, että vaikka paikoittain tuli sellaisia "no nyt olisi kulunut kolme päivää"-juttuja, ne eivät häirinneet leikkiä. Heti oltiin taas täysillä leikin hengessä. Larpissa off-jutut taas voivat rikkoa kokonaisuuden, sillä kyse on tosiaankin pelaamisesta. Vaikka sanoisin, että larpatessa jokainen on koko ajan päässään ainakin vähän off-game (paitsi minä silloin, kun verihurtta syöksähti pusikosta O_o). Äh... siis leikkiessä on syvemmin jutussa, kuin pelatessa... koska ei tarvitse... noh, pelata. :P
Larp-hahmo voi olla vaikea, kun taas leikki ei missään nimessä voi olla sitä. Keeh. En osaa puhua.

Minä leikin pienempänä paljon. Ja kun nyt en osaa tehdä sitä tosissani, hakeuduin pelaamaan. *huokaus* Meillä oli niin mahdottoman hienoja leikkejä...
[/OFF-TOPIC]
Niistä unista havahtuessani suussani oli suloinen maku ja olin varma, että Shosha oli kuollut.
Ficciarkistoni Mustat Lupiinit

Poissa Emzzie

• positiivari
  • Vuotislainen
Öh...
« Vastaus #24 : Helmikuu 19, 2003, 18:14:46 »
Harrastan teatterikerhoa ja poikkihuilun soittoa. Ne ovat "viralliset" harrastukseni. Aion kyllä alottaa myös karaten.  :roll:  Olen samassa teatterikerhossa Sallin kanssa, eikä kukaan siellä vihaa sitä... (Et revi siitä, Salli! HAHAHAA!  :twisted: )
Poikkihuilun aloitin vasta äskettäin, mutta osaan jo muutaman kappaleen... ^_^ En ole kyllä mikään erityisen hyvä siinä... ^^;
Teatterikerhoa rakastan aivan kamalasti. Näytteleminen on koko elämäni perusta... On ihanan vapauttavaa olla hetken joku muu... Eniten olen pitänyt Maxin roolista... (se on siis poika, minä tyttö, mutta se oli hauskaa...  :lol: ) Ja sitten epäviralliset harrastukseni... Ne ovat piirtäminen ja lukeminen. Piirtäminen on kivaa. Ainut ongelma; en osaa piirtää. Lukeminen on kivaa. Ei, se on ihanaa. Yritän lukea mahdollisimman hitaasti, ja kuvitella eri henkilöiden äänet ja ulkonäön. Yritän kuvitella kirjat elokuvina. Lukeminen on ihana nautinto... (Am I crazy?) No jaa, en kai harrasta mitään muuta... Ai niin, olen joka päivä monta tuntia tietokoneella, ja monta tuntia netissä. *heh* Jotkut ovat sanoneet tietokonenörtiksi...  Mutta se on vain kunnia! :mrgreen:
Oot söpö! <3
^^