Kirjoittaja Aihe: Laulaminen  (Luettu 7153 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Accused

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Laulaminen
« Vastaus #100 : Lokakuu 02, 2009, 15:35:40 »
Rakastan laulamista! Olen laulanut pienestä asti, eskarissa ensimmäistä kertaa lauloin yksin yleisölle ja koko ala-asteen ajan koulussa ja sukulaisten juhlissa. Ylä-asteelle kun menin sain kauhean esiintymiskammon jostain kumman syystä enkä ole suostunut laulamaan kuin kerran yksin isommalle porukalle ja sekin tuli vasta viimekeväänä kun olin lukion valinnaisella musiikilla. Siksi meninkin 7-luokalla kuoroon ja siellä olen vieläkin (nyt Sosiaali ja terveysalalla toista vuotta eli kuorossa jo 5vuotta). Kuorossa on kiva laulaa kun on tukena muu kuoro ja sieltä saa kivasti kavereita. Laulan alttoa.
We need to come back down and face what we\'ve become

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #101 : Lokakuu 03, 2009, 15:19:29 »
Muistan joskus pienenä harrastaneeni kuoroa, mutta silloinkin vain koulun kuorossa. En kuitenkaan pitänyt siitä, mutta silti olen aina ollut innokas laulaja. En siis missään muodossa harrasta laulua, eikä ääneni nyt mikään maailman paras ole, mutta laulaminen on mukavaa.

Molemmat pikkusiskoni laulavat konservatorion kuorossa. Itse en varmaan pystyisi, sillä en tykkää seistä niin kauaa paikoillaan. Eniten laulamisesta tykkään sillä tavalla kotona tai jossain tylsällä automatkalla, usein siskojen kanssa. Minulla on paljon vihkoja, joihin olen kerännyt ihania lauluja ja niiden sanoja. Useimmiten nuo laulut tulevat jostain elokuvasta tai sitten ne ovat vain jotain lastenlauluja, mutta useimmiten rock-kappaleet jäävät väliin, sillä tykkään laulaa sillä tavalla tunnelman kevennykseksi, ihan vain jotain. Kyllä sitä joskus tulee jotain Apulantaa, KISSiä tai Rasmusta laulettua, mutta silloin aika usein soitan samalla levyä siinä taustalla, sillä ainakaan KISSin kappaleet eivät kovin hyvältä ihan yksin laulettuna kuulosta, kun ne ovat usein melko yksinkertaisen melodian omaavia laulusovituksia, vaikkakin instrumentaalinen osuus onkin huipussaan :)

Kaikille pikku neuvoksi: kannattaa laulaa, vaikkei ääni olisikaan mikään kehuttu, vaikka yksin suihkussa tai jotain. Ei tarvitse olla mikään supertähtilaulaja nauttiakseen äänestään. Ja jos jonkin sellaisen harrastuksen, kuten kuoro, on mahdollista aloittaa, niin se usein kannattaa.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Lokakuu 03, 2009, 17:53:16 »
Mä en oikeen osaa sanoa harrastanko laulamista. Periaatteessa se on vaikea perustella, että harrastaako jotain asiaa. Kuitenkin laulan todella paljon kotona. Melkein koko ajan.

Nykyään jopa pystyn laulamaan vaikka meillä olisikin vieraita. Joskus viime vuonna ja näin en oikeastaan pystynyt laulamaan ollenkaan jos oli vieraita tai ihan perhettä kotona. En tykännyt hirveesti äänestäni ja muutenkaan en oo kauheen varma esiintyjä.
En kyllä vieläkään pidä niin hirveesti äänestäni, mutta kyllä silti oon paljon varmempi laulamaan.

Koulussa kasilla olin musiikkitunneilla, niillä en kuitenkaan laulanut, sillä en pitänyt siitä meidän ryhmästä. Siellä ei oikeastaan ollut ketään mun kaveria. Nyt vähän harmittaa, etten mennyt laulamaan, mutta nojaa.

En oikeastaan tykkää laulaa yksin, tai siis silleen ilman taustamusiikkia tms. Eikä musta välttämättä laulajaksi olisi, vaikka siitä haaveilenkin.
Itellä on kanssa muuten vihko johon oon keränny joitain kappaleitten sanotuksia.

Poissa Bettie

• The god of tits and wine
  • Vuotislainen
  • Tyrion Lannister
« Vastaus #103 : Joulukuu 31, 2009, 16:58:20 »
Minä laulan aina. Jos joku kysyy, mitä teen, vastaus on ilmeisesti: laulan.
Laulan levyn soidessa taustalla, laulan taustanauhojen mukaan ja bändissäkin laulan.

Musiikki on mulle kaikki kaikessa, se on mun intohimo.
Ei musiikkia ilman elämää; ei elämää ilman musiikkia.

Bet-
We stopped checking for monsters under our beds when we realized they were inside us - The Joker

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #104 : Tammikuu 01, 2010, 11:09:42 »
Minä olen surkea laulaja. Ihan oikeasti.

Minä taas olen surkeampi laulaja. Ihan oikeasti.

Oma laulaminen, ei hyvä. Ei edes hyräily. Jaa, miksikö ei? No siksi ei, että minulla ei ole minkäänlaista musiikkikorvaa, enkä hallitse ääntäni. En ole laulanut moneen vuoteen, viimeksi varmaan ala-asteella laulukokeessa. Se taito, mitä en tarvitse, on minulle täysin turha.

Laulakoon ne jotka osaa, minä tyydyn kuuntelemaan :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2010, 20:12:18 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Hollye

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Tammikuu 05, 2010, 19:34:38 »
Rakastan laulamista. Olen laulanut kuorossa noin 7 vuotta ja se on erittäin kehittävää äänen kannalta. Siellä tapaa myös ystäviä. Haluaisin ammattilaulajaksi, mutta en usko että se tulee toteutumaan. En omista kovin "erikoista" ääntä, joka myisi. Osaan laulaa nuottien mukaan ja tiedän nuotit, koska olen soittanut viulua 8 vuotta, mutta ammatin esteenä on tosiaan se, että ääneni on kovin tavallinen. Mutta onneksi laulaa voi omaksi ilokseen kotona tai karaokessa :)

Kiiru

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Tammikuu 06, 2010, 01:11:46 »
ooo.

Meikä ei ole koskaan ollut laulutunneilla, mutta erilaisissa juhlissa olen vetänyt
cover-versioita mm. Kerlin Walking on Air, Avril Lavignen Sk8er Boi ja Mariskan Rajaton kappaleisiin.
Rakastan laulamista yli kaiken ja toivon siitä ammattia itselleni. Siksipä kirjoittelen jatkuvasti lauluja
ja kuuntelen musiikkia.
olen myös kolulun kuorossa.

lauluholisti. Kyllä, olen. :3

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #107 : Tammikuu 06, 2010, 11:25:59 »
Ihanaa! Vihdoinkin löysin kaltaisiani! :D Mä rakastan laulamista. En kyllä käy tunneilla, mutta antasin mitä vaan, jos pääsisin. Laulan paljon kotona ja muutenki, jos tulee tilaisuus esim. laivalla karaokessa. Aion mennä musiikkipainotteiseen lukioon, jos vaan pääsen.
I can see you

Anskuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Helmikuu 11, 2010, 16:59:00 »
Oon musiikkipainotteisella luokalla.4 tuntii viikos musaa.Se on ihan kivaa.Tykkään laulaa tosi paljon.
Huomennalaulukokeet ja ens viikol rumpu...

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #109 : Helmikuu 12, 2010, 19:36:25 »
Pakko tulla sekoilemaan. Yhtäjaksoista kuorolaulu-uraa takana nyt kuusi vuotta samassa nuorisokuorossa, joka paikallisen musiikkiopiston alla toimii. Sitä ennen kiusasin ääntelehtimiselläni kansalaisopiston lapsikuoroa, mutta johtajavaihdos aiheutti parin vuoden tauon harrastukseen. Kuoron fiilis muuttui johtajan myötä niin täysin, että ei hyvää päivää. Edellisen johtajan ohjelmisto oli viihteellistä ja menenvää, uuden hengellisempää ja lisäksi minusta tylsää. Nykyisessä kuorossa molemmat menee, tosin myönnettäköön, että hengellinen ohjelmistomme koostuu lähinnä menevästä gospelista. Negrospirituaalit ovat melkein parasta ikinä, musikaalisävelmien ohella. Viime syksynä koin ehdottomasti tähänastisen kuorurani huipun. Adiemus: Songs of Sanctuary, Karl Jenkinsin suurenmoinen kuoroteos. Puolitoista vuotta aktiivista harjoittelua tuotti tuloksen, johon oltiin tyytyväisiä kuoron kanssa, ja niin tuntuivat olevan orkesteri ja yleisökin. Tuota oli todella mielenkiintoista laulaa. Nyt keväällä ohjelmistossa on sitten ilmeisesti jonkinmoinen viihdekonsertti, joka sisältää vähän sitä sun tätä (mm. Beatlesia, niitä musikaalisävelmiä ja negrospirituaaleja).

Kaikkien näiden itsenietsimisten ja musiikillisten hämmennyksieni jälkeen vaihdoin pääainetta musiikkiopistolla (koska tajusin, kuolevani häpeästä jos joudun orkesteriin) ja löysin vihdoin viime syksynä omimman instrumenttini myös yksilöpuolelta, ja mikäpä muu se on, kuin se oma ääni. Sitä onkin mukavampi roudata tunneille kuin suhteellisen kookasta selloa, ja motivaatiokin pysyy yllä paremmin. Puhumattakaan siitä, että kuoroharrastuksen jäljiltä tekniikkaa oli karttunut jo jonkin verran. Vaikka onhan soololaulu ihan erilaista. kesti pari viikkoa, ennen kuin ääni tuntui kantavan yhtään mihinkään. Nyt menee jo paremmin. Ja opettajani kanssa löysimme oikean kultasuonen työstää ääntäni: Disney-kappaleet, joiden kanssa ei motivaatiota puutu :D Juuri tänään sain etsiä Lumikki-ääntäni. En tähtää ammattilaisuralle, mutta minusta on kiva oppia hallitsemaan ääntäni ja oppia käyttämään sitä ilmaisuun. On tosi jännää, miten erilaista ääntä sitä pystyy tuottamaan eri kappaleisiin. Ja kuorohommatkin ovat helpottuneet. Ennen oli todella vaikea tuottaa sitä tietynlaista huutosoundia sitä vaativiin kuorokappaleisiin, mutta nyt se onnistuu minultakin.

Laulunopettajan mielestä oli aluksi tosi hauskaa, että korkeat sävelet soivat minulla alussa hyvin, mutta matalat rintasoundit olivat ihan olemattomia. Yleensä kuulemma vaikeudet menevät ihan toisin päin. Aina vastarannankiiskenä :) Nyt se matalien äänten tuottokin on helpottunut, eikä korkeiden äänienkään aikaansaanti ole vaikeutunut, vaikka opettajan mukaan sekin olisi väliaikaisesti mahdollista. Kuorossa ykkössopraanona saa noita ylä-äänia harjoituttaa. Ihan omalla kohdallani ainakin kyse on paitsi tuesta ja henkityksestä, myös ihan äänen, etenkin vokaalien sijoittamisesta. Siis tarkoittaen sitä, missä vokaalit soivat. Itselläni on tähän mennessä auttanut melkein kaikkeen se, että tuo kaikki vokaalit mahdollisimman eteen soimaan.

Lauluopintoni tästä etennpäin ovat epävarmassa jamassa. Edessä on todennäköisesti muutto toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja kasvamaan aikuiseksi, mikä meinaa vanhan kuoron ja musiikkiopiston taakse jäämistä. Uuteen kuoroon liittymistä en ehkä edes mieti vähään aikaan, ksoka joka kuorossa on se oma fiiliksensä ja sitä vanhaa fiilistä vaan tulisi niin kauhea ikävä. Tällä hetkellä en usko missään kuorossa olevan niin hauskaa kuin meillä. Tiedän nämä kuviot, tiedät miten me työstämme ohjelmistoa. Mutta toisaalta kuoroilu on kyllä jo yhdenlainen elämäntapa, että en tiedä, osaako sitä olla ilmankaan. Sooloilua aion kyllä jatkaa, mikäli vaan mistään löydän opettajan. Olen juuri löytänyt sen instrumentin, jonka kanssa on hauskaa musisoida, että olisipa sääli lopettaa nyt.
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

mansikkapallero

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Huhtikuu 11, 2010, 12:00:05 »
En ole ikinä missään opiskellut laulamista. Ääni ei mahda olla kovin kaunista mutta laulaminen on hauskaa. Laulan tiistaina koulu jälkeen pidettävässä bändikerhossa ja perjantaina bändikurssin(valinnaisaine) tunnilla.

Yleensä siellä lauletaan Apulantaa, Uniklubia, Nirvanaa, Jenni Vartiaista, Jonna Tervomaata, Hurriganesia jne. Mitä ikinä halutaan ja mitä ohjaaja/opettaja tahtoo. Itselläni tekisi mieli laulaa enemmän englanniksi, mutta muut laulajat eivät halua laulaa ulkomaisilla kielillä kovinkaan useasti. Osaan mielestäni englantia erinomaisesti ja se on vain niin paljon kauniimpi kieli kuin suomi(vaikka sitä kuitenkin paremmin osaan).

Laulan kotona 24/7 kaikkee sekalaista mitä tulee NRJ:ltä ja Michael Jacksonia<3

Poissa Ziva

• Korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Toukokuu 08, 2010, 02:08:27 »
Homma menee nyt näin: Kaikki kehuvat, kuinka kaunis ääni mulla on. Kuinka aikuinen se on jne. Ja äiti hehkuttaa kaikille, jotka jaksavat kuunnella, että olen pienenä laulanut ennen kuin puhunut ja aina en ole muuta tehnyt kuin, yllätys: laulanut. Totta tosiaan, minä pidän laulamisesta, aika paljonkin. Ja haaveilen tietenkin, että joskus voisin julkistaa omia laulujani ja muuta sellaista. Mutta seinä tulee vastaan, itsessä. Olen ikuinen perfekonisti. Kaiken pitää olla viimeistä piirtoa myöten täydellistä. Sen takia minua yrjöttää nämä kaikki ihanat kykyjenetsintä kilpailut mistä sikiää joitain massateinejä kloonatuilla äänillä ja perus suomalais-junttilaisella vaatetuksella. Tästä päästään taas itseeni: Koska joka ikinen pitää äänestään, siitä on tutkimustuloksiakin. Kaikki haluavat laulajiksi, kaikki ne vinkuvaääniset luokkalaiseni, joiden ääni on jokaisen luokkalaiseni mielestä surkeasta Mikki Hiiri-parodiasta (kaikki pitävät omaa ääntään ylivertaisena, se selittää Idolssin) Niinpä ne vinkuva ääniset pissaliisat, jotka osaavaat näppärästi nuoleskella sitä opettajan persiitä, pääsevät kevätjuhlissa lavoille. Kun taas tälläinen, vähän pulleampi tapaus, joka luokittelee itsensä hieman synkemmän tyyliseksi, ei ole mitään jakoa päästä mihinkään. Laulukokeista kymppi niin äänestä kuin esityksestä, kun taas pissaliisalla ysi ja kasi. Hmm... jahha, siinä taas syntyy taas pieni ajatus tästä ihanasta Idols-nuorisosta, jossa helarit valtaavat suomen vuosi vuoden jälkeen. Lisäksi, kun laulutunneille ei pääse kuin vasta 16-vuotiaana, alkaa koko homma jo vituttaa. Miksi nuoremmat ei pääse?

Anteeksi, tuli ihan hirvittävä, vittuuntunut (anteeksi kiroilu) purkaus, mutta niin se menee, beibet. Älkää luulko, että nostan itseni tässä johonkin korokkeelle muiden yläpuolelle :p

Helvettiä päinhän tämä homma on hyvällä vauhdilla menossa.

Tora -> Ziva

Poissa Ziva

• Korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Toukokuu 08, 2010, 15:51:49 »
Se on alitajunnassa :DD Sinne on salaa iskostettu ajatus, että oma ääni on kaunein ja paras :)
Helvettiä päinhän tämä homma on hyvällä vauhdilla menossa.

Tora -> Ziva

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Toukokuu 08, 2010, 22:27:17 »
Lainaus käyttäjältä: Tora
Lisäksi, kun laulutunneille ei pääse kuin vasta 16-vuotiaana, alkaa koko homma jo vituttaa. Miksi nuoremmat ei pääse?
Meidän musikkiopistolla tätä perustellaan ihan sillä, että n. 16-vuotiaan ääni on tarpeeksi kehittynyt eikä enää hento lapsen ääni.

Kun taas tälläinen, vähän pulleampi tapaus, joka luokittelee itsensä hieman synkemmän tyyliseksi, ei ole mitään jakoa päästä mihinkään.
Totta. Olisi se kyllä ollut aika itsetuntoa hivelevää joskus päästä väläyttelemään taitojaan, ihan silkkaa piruuttaan vaikka. Toisaalta poden karmaisevaa mikkikammoa, että eipä jakoa siinäkään suhteessa. Mutta ainakin meidän kouluissa on aina pitänyt olla vähän tyrkky, että mihinkään on päässyt mukaan, ja toisaalta niin kai sen pitääkin olla, että ulospäinsuuntautuneet esiintyjäluonteet esiintyvät. Ja ujommat/muuten syrjemmässä olevat pyörittelevät silmiään ja miettivät, miksi siellä on aina ne samat tyypit vinkumassa mikkiin niin että korvia vihloo. Ihaillen ja ihmetellen, miten ne kehtaavat, eivätkö ne tiedä miltä kuulostavat vai eivätkö ne vaan välitä (vaikka on meillä ollut hyviäkin laulajia, vähemmän tosin). Katkerahkoa tilitystäni siitä, etten koskaan kehdannut myöntää olleeni hiukkasen kateellinen, niin nolon kuuloisia kuin ne esitykset joskus olivatkin. Pelkään ihan liikaa nolata itseni, vaikka toisaalta itsensä nolaaminen on ehkä yksi parhaista asioista, mitä ihminen voi tehdä.

Se on alitajunnassa :DD Sinne on salaa iskostettu ajatus, että oma ääni on kaunein ja paras :)
Jaa... Voisihan tuo olla tottakin, mutta haluaisin kyllä tietää enemmän näistä tutkimustuloksista :) Koko ala- ja yläasteikäni olen alitajunnastani huolimatta jopa inhonnut ääntäni siinä määrin, etten puhunutkaan kuin pakkotilanteessa. Pidin omaa ääntäni ärsyttävänä. Paitsi että, siitä huolimatta olen kyllä aina tykännyt laulaa kuorossa. Tällä viikolla koin kyllä niin karvaasti, että yksinlaulu on edelleen ihan kamalaa, jos joku oikeasti kuuntelee (joku muu kuin laulunopettajani), mutta kuoron mukana on ihana kailottaa vaikka niin lujaa kuin sielu sietää, sillä oma ääni sulautuu muihin ääniin. Ja tykkään stemmalaulannasta, siinä äänellä on joku tarkoitus eikä ole niin väliä sillä, onko se hienon kuuloinen, kunhan nuotit menevät oikein. Yksinlaulussa olen vielä melko huono, sillä ilman muiden stemmojen tukea on vaikea pysyä samalla tavalla nuotissa ja tulkinnalla on ihan erilainen painoarvo.

Mutta kuten veljeni kommentoi erästä laulurooliaan kesäteatterissa: "Eihän mulla kummoinen ääni ole, mutta kyllä se nuotissa pysyy." Kulkee suvussa. Jossain vaiheessa piti vain päättää, että pidin siitä tai en, se on minun ääneni ja minä hitto vie opettelen Käyttämään sitä vaikka väkisin. Eihän siitä tule mitään, jos puhuessaan pitää vahtia jokaista äänenpainoaan. Ja hassua kyllä, nautin laulamisesta, vaikka en edelleenkään pidä normaalista lauluäänestäni suuremmin. Minusta se on tylsä, passiivisen kuuloinen ja liian kimeä. Minä haluaisin sellaisen ihana tumman, matalan alton, mutta mitä enemmän harjoitan ääntäni, sitä enemmän se lähentelee oopperasopraanoa. Aika vaihtaa klassiselle linjalle? ;D Toisaalta korkeiden sävelten laulaminen on nautinnollista - niiden kuunteleminen ei aina niinkään. Mutta kehityn, kehityn, sekä tuottamaan ääntä paremmin, että antamaan sille vähän anteeksi. Tiedän, että osaan laulaa, ja uskoakseni voin oppia jopa laulamaan hyvin. Mutta vieläkään en ole sinut ääneni kanssa, koska en vain saa itsestäni edes sitä hyvää suoritusta irti yleisön edessä. Jos pitäisin äänestäni, en kai häpeilisi esiintyä sen kanssa muillekin?
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Toukokuu 28, 2010, 10:35:33 »
En harrasta laulamista erityisesti, mutta onhan se ihan mukavaa touhua. Kuutelen paljon erilaista musiikkia ja laulujen sanojakin on aivan mukava väsäillä. Lulukokeesta sain kympin, joten kai se laulaminen minultakin luonnistuu ;)

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #115 : Toukokuu 30, 2010, 16:45:48 »
Lauleskelen aina itsekseni, mutten kehtaa muiden edessä tällä äänellä. Mutta rakastan laulamista ja se on mukavaa ajan vietettä :)) On mukava kuunnella musiikkia ja lauleskella siinä samalla, taikka vain lauleskella mitä päähän pälkähtää ;D Suosittelen ehdottomasti! :D
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #116 : Heinäkuu 01, 2010, 18:47:04 »
Laulan kuorossa Harjun Heleät :) Olen laulanut siellä ihan ekalta luokalta (tai sillon olin vielä lapsikuorossa) asti. Ens syksynä lähee nyt siis 11 vuosi kuorossa. Rakastan laulamista ja aina laivallakin on pakko mennä laulamaan karaokea.Nautin siitä paljon ja on minulle sanottukin että laulan hyvin... En sitten tiedä millainen lauluääneni on mutta ainakin jotkut tykkäävät. Pitäis mennä ens syksynä pikkuveljen kanssa laulamaan pikkuserkun häihin..

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
« Vastaus #117 : Elokuu 03, 2010, 21:36:05 »
Laulan - ja paljon. Se haittaa aika usein muita perheenjäseniä, mutta minkäs minä sille mahdan? Kun talossa on vieraita niin pidättäydyn laulamasta, mutta se on aina tuskaisaa ja aina kun poistun vieraiden keskuudesta niin päästän oikein kunnon huutokirkumisörisemislaulut pihalle. Sille ei voi mitään. En laula missään kuorossa enkä saa laulunopetusta, mutta harkitsen messukuoroon menemistä. Sellaista ne siellä rippikoulussa mainostivat. :D Laulelen niiden artistien kappaleita, joita myös kuuntelen. En hirveästi mitään kirkkomusiikkia laulele, vaikkakin joskus tulee nuorten veisukirjaa veisattua.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Elokuu 04, 2010, 18:45:12 »
Laulan aina kotona, silloin kun kuuntelen musiikkia niin laulan mukana, sitten laulan päässä soivia kappaleita. Laulaminen on kivaa ja pidän paljon laulamisesta, en sillon pidä kun pitää laulaa että kamalan moni kuulee.

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #119 : Lokakuu 29, 2010, 19:13:42 »
Laulaminen on loistavaa puuhaa. :D
Varsinkin kavereiden kanssa. Tuossa parikin viikkoa sitten alettiin hoilaamaan musiikintuntien jälkeen koulun loppumisen tunnelmissa "We are the champions"-kappaletta täyteen ääneen muiden kanssa. :') Taisi siinä pari tanssiliikettäkin tulla otettua. Musiikinopella oli kunnon ilme naamalla kun kuuli miten me laulettiin. ^^ Hauskaa.
Laulan lähes joka päivä, lähes missä tahansa olinkin. Kotona, huoneessani, suihkussa, isän luona, olohuoneessa, koulussa (ei tosin kovin yleensä)..  Se on mukavaa ja piristävää.
En kauheasti ujostele laulaa muiden kanssa. Muille laulaminen onkin sitten eri asia.
Ja mitä muut ovat sanoneet, ei se lauluääni nyt niin huonokaan ole. Kymppiä on todistuksessa näyttänyt. :)
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Lokakuu 30, 2010, 02:13:38 »
Minä tykkään laulamisesta ja tykkään lauleskella musiikintunneilla. Ääneni ei yleensä erotu joukosta ja luokassa laulettaessa muutenkin pidän ääneni hiljaisena, joskin tarkkakorvaisena sen voi kuulla ja huomata että se on yksi niistä äänistä jotka pitävät koko laulun kasassa. En laula yksikseni muiden ollessa paikalla, mutta sitten yksin saatan alkaa hyräillä ja siitä avata hiukan suuta ja alkaa säveltämään itsekeksityillä sanoilla jatkuvaa melodiaa jossa sanat tietysti unohdetaan heti ja niiden tilalle keksitään lisää. Olen harrastanut pari vuotta kuoroa, ainoana poikana koko ryhmässä, ja se oli minusta hyvin mukavaa. Ääneni yltää yleensä aika korkealle ja sointuu erityisesti kaanoneihin/muuhun 'joukkolaulamiseen.' Laulaminen musiikin kanssa on... vapauttava kokemus yhä uudelleen ja uudelleen. Ääneen voi kanavoida kaikki ikävät asiat ja poistattaa ne sen mukana laulussa itsestäsi. Laulu keventää ja laulaminen itsessään on niin puhdasta. En myöskään tykkää laulaa matalemmalta tai muutenkaan biisien stemmaa, koska se ei sovellu ääneeni. Hakeudun laulutunneilla enemmin tyttöjen puolelle kuin muiden poikien joilla ei ole mitään säveltajua muille kuin ''hard rock halleluujaah''-tyylisille tillityksille.

Tykkään vain laulaa ja siinä se onkin.

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #121 : Marraskuu 14, 2010, 19:27:10 »
Minä tykkään laulaa ja laulan aikas paljon (kenties muiden harmiksi 8-)).
Ääneni on melko persoonallinen (lue: kimeä ja korkea -.-') ja jos laulan joukossa ja lujaa, niin kyllähän se sieltä erottuu!
Musiikkini oli 7. luokalla 10, mutta en sitten ottanut sitä vallinaiseksi.
Isäni laulaa karaokea oikein innolla, ja vaikka olen ollut usein paikalla, kun karaokea olisi tilaisuus laulaa, niin en ole uskaltanut :p.
Singstaria lauloin kyllä eräillä pikkujouluilla niin innolla että! :D
Onneksi kukaan ei sitä äänittänyt...
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

sini lennon

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Marraskuu 21, 2010, 11:36:05 »
Laulaminen on toosi kivaa ja kun mä tietysti kuuntelen niin paljon musaa ne jää soimaan päähään niin alkaa laulaa niitä (mitä nyt kamuihin tulee) Mutta laulaminen on kivaa soitan kitaraa ja viulua

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #123 : Tammikuu 04, 2011, 21:52:14 »
Juu. Laulaminen on aivan huippua:) Itse laulelen vielä vain kotona ja kuorossa, mutta oon harkinnu että jos sitä lähtis Konsalle (konservatorio) tai sitten ihan yksityiselle laulunopetukseen. Meiän kuoronjohtaja on oikeesti laulunopettaja, vetää tavallaan omaa laulukoulua tässä mutta kun sen oppilaspaikat on aina täynnä :(. Sen tiedän että se on tosi hyvä opettaja, tietty tän kuorosyksynkin perusteella mutta muutenki. Kesäopetukseenki vois olla kiva päästä, tiedä sitten onko joka viikko aikaa. No mutta, jos paikkoja löytyy ni voispi lähtä sinne :) Kunnollinen laulunopetus on ollu mulla haaveena jo pitkään. Toinen vaihtoehto olis sitte konsan pop&jazz-puoli mutta sinne otetaan hirveän vähän aina uusia oppilaita, ja lauluun on varmaan just eniten hakijoita. Saas nähä :>

Kotona sitten laulelen vähän kaikenlaista, se kivasti siivittää esim. kotitöitä :D Tykkään laulaa aivan hirmuisesti ja kokeilla eri tyylejä.
Koulussakin musatunneilla laulan tosi paljon, tietenkään varsinkaan "normitunneilla" (joita on siis yks tunti viikossa, joka toisella tietoa ja siinä on koko luokka) ei paljon mitään kovin erikoista ole. Valinnaisessa (2 tuntia/viikko ja oppilaita kaikilta vuosiluokan ei-musiikkiluokilta) on sitten jo vähän enemmän, ja siellä minä ja yks mun kaveri ollaan ainoat jotka laulaa. Nykyään meiän musiikinopettaja on alkanut pyytää meitä aina mikkeihin, koska "te ainakin osaatte ja haluatte". Mikäs siinä sitten :>

Sitten laulan koulun kuorossa, joka on kuitenkin kohtuullisen hyvätasoinen ja mainetta meillä ainakin on, keikkapyyntöjä riittää :D Oon nyt ollut siinä nämä puolitoista vuotta, ja on ollut muutamia isojakin tapahtumia. Saatiin me kutsu viime kesän kuorofestareillekin Slovakiaan, mutta ihanan kuoronjohtajamme takia (lähinnä) emme lähteneetkään <3 Oli siis eri johtaja kun nytten. Tänä vuonna olisi ollut kilpailukutsu Saksaan, mutta yhteisellä päätöksellä ei olla lähdössä. Ei me olla ehkä valmiita vielä, kun melkein kaikki vanhat kuorolaiset lopetti (meitä on neljä) ja suurin osa uusista on ensikertalaisia.

Oon myös käyny tutustumassa naapuripaikkakunnan kuoroon, missä on yks mun kaveri. He eivät laula yhtään "perinteistä" kuoromusiikkia, vaan ohjelmisto koostuu kevyestä musiikista. Heillä on myös yleensä taustabändi ja kuoronsisäisiä solisteja, ja tuohon kuoroon olisi siis tarkoitus pyrkiä sitten, kun pyrkijäiset ovat. Vaikutti ihan kivalta.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #124 : Tammikuu 22, 2011, 17:08:12 »
Rakastan laulamista! Laulan aina kun olen yksin kotona, koiramme kanssa lenkillä (tosin katson ettei kukaan vaan kuule), laulan koulussa musiikintunneilla, ja sitten vielä Cartitaksessa, sekä musiikkiteatterissa. Haluaisin käydä laulutunneilla, mutta täällä päin se ei tapahdu ihan niin helposti... Niin ja viikko on kamalan lyhyt, että tällä hetkellä ei mitenkään kaikkien harrastuksien lisäksi mahtuisi laulutunnit :( Mutta onneksi on kuoro :)
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor