Kirjoittaja Aihe: Kirjailijaksi  (Luettu 7718 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Kirjailijaksi
« Vastaus #75 : Huhtikuu 18, 2011, 18:50:04 »
Ah, ollapa kirjailija.... x.X haave joka jää ehkä kokonaan toteuttamatta, koskaan. Mutta siis unelmana on joskus julkaista kirja, tiedä sitä tuleeko omalla nimellä vai jollain muulla. Muutama hyvä nimi on jo mielessä, joilla voisin kirjan/kirjat julkaista. Runokirjan julkaiseminen on myös yksi haaveista, se voisi olla kivaa :)

mutta, ensin täytyy saada joku romaani valmiiksi... NaNoWriMostakin olen kirjoittanut alle 10 000 sanaa >:( haaveena olisi päästä EDES 25 000 sanaan...
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Rowan

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Kesäkuu 26, 2011, 18:49:34 »
Noni, liityimpäs nyt sitten siihen lukuisaan joukkoon, joka aikoo kirjailijaksi.

Tiedän, ettei se ole helppoa, ja että kustannustyhtiöt hylkäävät sellaisia kirjoja, joista oisivat voineet saada tuottoja enemmän kuin suurimmasta osasta julkaisemistaan kirjoista - hyviä kirjoja menee siis valtavasti hukkaan. Jopa Viisasten Kiveä ei meinattu ensin julkaista, muistakaapa se. Haluaisn kovasti tietää, mikä kustannusyhtiö teki kyseisen, kohtalokkaan virheen - nythän Harry Potter on maailmanlaajuinen ilmiö.

Meillä oli joskus koulussa kirjalija vieraana ja hän kertoi, että kirjan "käsikirjoitus" eli alustava tarina lähetetään kustannusyhtiölle, ja heiltä kysytään, haluavatko he painaa kirjan. Jos kirja hyväksytään, se oikoluetaan ja muokataankin varmaan mahtumaan kansien väliin (?). Tie tietokoneelta painoon ei siis ole mikään helppo.

Luultavasti kirjailijaksi ryhtyminen on hankalaa ja pitää olla sitkeä. Ai niin ja Suomessa tuskin on kovin montaa kirjailijaa, joilla ei olisi toista työtä kirjoittamisen ohella. Suomessa on siis todella vaikeaa olla kirjailia, mutta jos unelma on oikea, sen pystyy kyllä toteuttamaan.

Onko totta, että joissain maissa (ehkä täälläkin) ei välttämättä lueta kaikkia kirjoja jotka tulevat kustantamolle.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #77 : Kesäkuu 26, 2011, 22:12:45 »
Lainaus
Onko totta, että joissain maissa (ehkä täälläkin) ei välttämättä lueta kaikkia kirjoja jotka tulevat kustantamolle.

Käsittääkseni hyvin harvat kustantajille lähetetyt käsikirjoitukset luetaan kokonaan. Muuten joutuisivat kustannustoimittajat lukemaan niitä yötä päivää... Epäilisin että käsikirjoituksista luetaan yleensä muutama ensimmäinen sivu, ja jos ne ovat hyviä, saatetaan lukemista sitten jatkaa eteenpäin. Kustannustoimittajan silmä on kyllä jo jossain määrin harjaantunut näkemään, millaisia kirjoja heidän kustantamoonsa haetaan ja onko kirjalla tarpeeksi potentiaalia jatkoon.

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Satuu

• Vuotislainen
  • Pottermore: lightelm13
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #78 : Heinäkuu 19, 2011, 12:40:26 »
Meillä olisi kaverin kanssa kirjoitettu kirja johon tulossa vielä toinen osa. Ainoa ongelma on.. Kustantamot.. Pitääkö koko teksti tulostaa ja lähettää postissa? Meidän mielestämme kirjoitelmamme saattaisi menestyä enemmän ulkomailla, vai täytyykö kirjan menestyä ensin suomessa, ennen kuin sitä aletaan kääntämään? Olisiko linkkejä joillekkin sivuille, joissa joku arvostelisi tekstiä.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #79 : Heinäkuu 19, 2011, 14:44:33 »
Satuu, monet kustantamot ovat siirtyneet ympäristöystävällisemmälle linjalle ja alkaneet ottaa vastaan käsikirjoituksia myös sähköpostitse. Harvat ottavat enää vastaan vain paperiversioita, vaikka toki paperiversionkin voi useimpiin kustantamoihin lähettää. Kannattaa kuitenkin vähän katsoa kustantajien sivuilta ensin että millaisia tekstejä he ylipäänsä haluavat julkaista, ettei sitten aiheuta turhaa työtä lähettämällä vaikka nuorten- tai fantasiakirjallisuuden käsikirjoitusta sellaiseen kustantamoon, joka niitä ei ollenkaan julkaise.

Muistaakseni on olemassa joitakin maksullisia arvostelupalveluita, joista voi saada palautetta tekstistään, ja niitä usein kustantajienkin sivuilla suositellaan. Ei muuta kuin kustantajien sivuja siis selailemaan, jos kiinnostaa... (googleen esimerkiksi kustantamo, ja useimpien sivuilta jostain löytyy sitten oma tietosivunsa kirjailijaksi haluaville ja miten pitää toimia).

Toki englanniksi kirjoitetun tekstin voi lähettää myös ulkomaiseen kustantamoon, ruotsiksi kirjoitetun ruotsalaiseen jne. Suomeksi kirjoitettuja ei tietenkään voida ottaa vastaan kuin täällä Suomessa, koska ei niitä kustannustoimittaja siellä ulkomailla osaa lukea :) Vain hyvin, hyvin harva suomalainen kirjailija taas pääsee urallaan niin pitkälle, että hänen kirjojaan alettaisiin kääntää muillekin kielille - se edellyttää ensin suurta menestystä täällä kotimaassa.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #80 : Syyskuu 08, 2011, 18:55:56 »
Haluaisin ehdottomasti ruveta kirjailiaksi. Kuitenkaan en ole varma pystynkö siihen. Aion nyt alkuun ainakin hankkia jonkun muunkin ammatin. Siis onhan jo tullut esille että Suomessa on hankala ruveta kirjailiaksi. Aion joka tapauksessa kirjoittaa kirjan ja sitten julkaista sen. Ja vaikka vain yksi ihminen lukisi sen ja tykkäisi, se olisi tarpeeksi minulle. Olisihan se kiva, että menestyisi ja voisi hankkia elantonsa kirjoittamalla, mutta en kuitenkaan pysty elämääni sen varaan rakentamaan. Olen kylläkin vielä aikas nuori, että kestääkin todella kauan ennen kun saan edes lähellekään sellaisen kirjan aikaan, jonka voisin julkaista. Tai siis että joku sen suostuisi julkaisemaan :DD En ikinä varmaan rupeaisi kustantamaan itse kirjaa. Olen ymmärtänyt sen olevan kallista puuhaa.
Mutta kyllä vielä joskus kuitenkin minun kirjani on jonkin pienen kirjakaupan takahyllyllä alennuskorissa ;D
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa LND

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 07, 2011, 22:28:18 »
Kuitenkaan en ole varma pystynkö siihen. Aion nyt alkuun ainakin hankkia jonkun muunkin ammatin. Siis onhan jo tullut esille että Suomessa on hankala ruveta kirjailiaksi. Aion joka tapauksessa kirjoittaa kirjan ja sitten julkaista sen.

Pakkohan se on myöntää, että myös haluaisin kirjailijaksi. Mutta kuten Magic girl jo ilmaisi, se ei ole helppoa. Olisi ihanaa kerätä inspiraatiota päivät pitkät ja yön tullen vetäytyä kirjoittamaan teekupin kera ilman painetta huomisesta. Kirjoittajien elämä ei vaan näytä kovin ruusuiselta. Kirjoittamalla ei voi tienata koko elantoaan tuosta noin vain, kuten ravintolakokki tai ekonomi. Käytännöllisen luonteeni vuoksi pyrin kirjoittamaan vapaa-ajalla, ja siihen se unelma kokopäiväisestä kirjailija työstä sitten kaatuu :(

Ei silti pidä lannistua, pois tuo konditionaali. Minustahan tulee kirjailija, jos vain tarpeeksi haluan ;)

Poissa Suruton

• Sienimies
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NightDraconis17
« Vastaus #82 : Joulukuu 16, 2011, 18:29:13 »
Minäkin olen joskus halunnut kirjailijaksi.. Se oli muistaakseni joskus seiska tai kasiluokan aikana, kun kirjoitin hyvin paljon ja halusin kirjailijaksi. Olen kuitenkin huomannut, että ei minusta olisi kirjailijaksi, koska pitkäjänteisyyttä minulla ei ole pätkääkään ja kirjoittaminen tuppaa unohtumaan ja kaikki kirjoitukset keskeneräisiksi. Kirjoitan silti silloin kun syntyy jokin yllättävä inspis mutta kirjailijaksi minusta ei tosiaankaan olisi vaikka osaankin kirjoittaa melko hyvin. Tässä on vaan se, että ystäväni ovat varmoja, että minusta tulee kirjailija... :'D En haluis tuottaa pettymystä. Ja toisaalta haluisin kyl kirjottaa edes yhden kirjan. Isosiskoni on tavallaan kirjailija: hän on julkaissut yhden oman kirjan tässä pari vuotta sitten. Täytyy myöntää, että silloin olin kateellinen, koska oma kirjailijan urani kaatuu luonteeseeni... >.< Olisihan se kyllä ihan jännää olla kirjailija ja kyllä mä sitä varmaan vielä joskus ainakin yritän :'D Anteeksi sekava viestini.
http://www.adressit.com/oriveden_opisto_sailytettava_orivedella Kouluani uhkaa siirto toiselle paikkakunnalle.

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #83 : Joulukuu 30, 2011, 22:11:45 »
Minäkin tosissani toivoisin kirjailijaksi. Kaverit, opettajat ja sukulaiset kehuu mun tarinoita todella paljon, mutta sitten aina vaan sattuu käymään niin, että ne unohtuu ja jää lojumaan kaapin nurkkaan.
Koululla on käyny joka vuos kirjailija Tuula Kallioniemi ja nyt tänä vuonna kävi Jari Mäkipää. Tuulasta ei jäänyt mitään mieleen, mutta Jarin vierailusta jäi.

Jotta kirjan voi kirjoittaa pitää olla ensin idea ja juonta jo jonkin verran valmiina. Tämän jälkeen sitä täytyy työstää ja hioa. Kun se on valmista voi alkaa kirjoittamaan. Kun se on kirjoitettu se kannattaa lukea ja varmistaa, ettei kirjotusvirheitä yms ole. Ja sen voi lähettää kunstantajalle. Kustantaja lähettää vastauskirjeen mikäli kirja sopii julkaistavaksi ja mukana myös tämän kirjoituksen täynnä merkintöjä jotka kertovat virheitä tai muut sellaista. Korjauksen jälkeen se lähetetään takaisin ja sama toistuu pari kolme kertaa.
Ja sitten tulee kohta jota (muistini mukaan) nimitetään käännöksi eli A4 kokoisella paperilla oleva teksti käännetään kirjan sivujen muotoon. Tämän jälkeen se lähetetään painoon ja odotetaan, että painosta lähetään laatikollinen kirjoja. Siinä vaiheessa näkee onko painossa mennyt jokin vikaan.

Tuon verran muistan. Ja kestäähän tuo pitkään kun pelkästään siinä, että kustantaja lukee tuon voi mennä puolivuotta ja sitten vielä sitä lähetellään edes takaisin ja sen jälkeen kääntö ja paino. Ei mikään pieni projekti.

Tuulan kerrasta jäi kyllä se mieleen, ettei kirjailijan palkka ole erityisen suuri. Aika pieni. Hänkin tekee jotain muuta työtä siinä sivussa kun samalla kirjoittaa.
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #84 : Tammikuu 24, 2012, 15:42:47 »
Haluaisin kirjailijaksi ja ideoita on - paljonkin :) Mutta ongelmana on se, etten saa oikein mitään kirjoitettua. Sitä paitsi olen liian kriittinen ja yleensä päädyn hävittämään luonnokseni, koska se ei "kelpaa". Pitäisi vaan päästä tuosta yli, ottaa itseä niskasta kiinni ja tarttua kynään (tai no oikeastaan tietokoneeseen, en pahemmin jaksa kirjoittaa)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2012, 01:26:35 kirjoittanut Kissanminttu »
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #85 : Syyskuu 26, 2012, 00:58:12 »
Pienenä sanoin aina että minusta tulee isona kirjailija. Kirjoitin jo silloin omia pieniä tarinoitani ja kaikkea sellaista... kirjoitus jatkui harrastuksena yläasteella ja lukiossa mutta en enää haaveillut kirjailijan ammatista. Nyt, ammattikorkeakoulun aloittaneena olen taas innostunut ajatuksesta ihan todenteolla. Eihän se helppoa ole, mutta mikä nyt olisi?
Haaveena on saada ainakin yksi teos kustannettua, joko runokokoelma (jota kukaan ei lue :'D) tai ihan oikea romaani jonka parissa olen työskennellyt, eri tavoin, jo useamman vuoden. Ehkä siitä tulee vielä jotain, ainakin toivon.
Onnea kaikille jotka tosissaan yrittävät saada oman käsikirjoituksensa kirjaksi! Se on kivinen tie mutta jos sen pääsee kunnialla loppuun asti niin varmaan ihan palkitsevakin? Enkä nyt puhu pelkästään rahasta.

MUOKS:// minulle tulee ongelma tuossa kustannus vaiheessa, jos tulee paljon korjausehdotuksia noin niinkuin muuten kuin kirjoitusvirheiden osalta :'D Tykkään kirjoittaa asiat omalla tavallani, kaveri joskus betasi yhtä tekstiäni ja pisti sinne korjausehdotuksia jotka melkein kaikki hylkäsin.. pitäisi olla suvaitsevampi noille korjausehdotuksille -_-'
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #86 : Syyskuu 26, 2012, 09:40:22 »
Ooka, niinpä! Olen myös ihan kauhean... ööööh... epäkorjaileva. En itse asiassa muokkaa tekstejäni jälkikäteen oikeastaan yhtään. En tiedä, mitä tekisin, jos lähettäisin joskus teokseni kustantamoon ja saisin sieltä vastauksen "joo, me voitaisiin julkaista tämä, mutta sinun pitää vaihtaa päähenkilön nimi ja kirjoittaa eri tavalla luvut 6-9, ja niissä pitää tapahtua xxxx." Totta kai minun olisi silloin tehtävä kuten käsketään, mutta siis voi elämän kevät - miten? En ole ikinä elämässäni edes kirjoittanut puolikasta lukua uudestaan, jos se ei toimi! Keksin aina jonkin tavan kiertää asiat. Ja jos vaihtaisin hahmon nimen, koko hahmon identiteetti muuttuisi - minä kun harvoin keksin hahmoista paljoakaan nimiä enempää tietoa ennen kirjoittamista. Enkä usko, että voisin noin vain muuttaa tapahtumia keskeltä tekstiä, sillä hahmoillani on tapana toimia kuten he haluavat, eikä minulla ole paljoakaan sananvaltaa siihen. Jos yrittäisin pakottaa heitä tekemään jotain ja vieläpä keskellä tarinaa, mitä lopulle muka kävisi?
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #87 : Syyskuu 26, 2012, 15:47:30 »
Minä olen halunnut kirjailijaksi ihan pienestä pitäen. Eihän sitä silloin kuusivuotiaana vielä tiennyt, miten hankalaa kirjailijaksi pääseminen oikeasti on. Ajattelin vain, että kirjoitanpa tässä parisataasivuisen kirjan, jonka lähetän jonnekin, ja sitten se julkaistaan. (Jossain vaiheessa ajattelin jopa niin, että joudun itse julkaisemaan kirjani: piirtämään kansikuvan, suunnittelemaan takakansitekstin, printtaamaan sivut... Ei se ihan niin oikeasti mene.) Olen kirjoittanut kaikenlaisia tarinoita, tekstejä ja novelleja siitä asti, kun opin kirjoittamaan. Minulla on edelleen tallessa ala-asteella kirjoittamiani, parikymmensivuisia tarinoita, joista piti kaikista tulla erikseen julkaistuja kirjoja. Ideoita oli miljoonia, mutta ne eivät koskaan päätyneet paperille. Olenkin näin myöhemmin miettinyt, että voisin kirjoittaa uusiksi aikaisempia tarinoitani, sillä ideat tosiaankin olivat hyviä.

Olen lähikuukausina kuitenkin todennut, että vaikka kuinka kirjoittamista rakastankin, ei kirjailijan ammatti sopisi minulle. Olen hirveän hidas, ja inspiraatio on hukassa, useinkin. Minua ei myöskään ole luotu istumaan kotona koko päivää, silloin en varsinkaan saisi mitään aikaiseksi. Se saattaisi minun kohdallani mennä vähän vetelehtimiseksi.

Ooka, niinpä! Olen myös ihan kauhean... ööööh... epäkorjaileva. En itse asiassa muokkaa tekstejäni jälkikäteen oikeastaan yhtään. En tiedä, mitä tekisin, jos lähettäisin joskus teokseni kustantamoon ja saisin sieltä vastauksen "joo, me voitaisiin julkaista tämä, mutta sinun pitää vaihtaa päähenkilön nimi ja kirjoittaa eri tavalla luvut 6-9, ja niissä pitää tapahtua xxxx." Totta kai minun olisi silloin tehtävä kuten käsketään, mutta siis voi elämän kevät - miten? En ole ikinä elämässäni edes kirjoittanut puolikasta lukua uudestaan, jos se ei toimi!

Minä taas korjailen tekstejäni kauheasti jälkeenpäin, ja se on minun ongelmani :D Tuntuu, etten missään vaiheessa ole tekstiini tyytyväinen, vaan betailen aina vain lisää ja lisää ja lisää kunnes luku tai kohta on lähestulkoon uusi. Siksi en varmaan koskaan voisi lähettää kustantamoon vaikkapa novelliani, sillä muokkaisin sitä kuitenkin jälkeenpäin. Kaiken lisäksi olen hurjan kriittinen omia tekstejäni kohtaan, joten siihen kaatuisivat jo ne lähestysaikeet :'D Ehkei minusta ole ihan kirjailijaksi, vaikka salaa haaveilenkin siitä edelleen. Toivotan kuitenkin kaikille muille onnea kirjan kirjoittamisessa ja kirjailijoiksi pyrkimisessä! :)
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
« Vastaus #88 : Syyskuu 26, 2012, 16:09:20 »
Rakastan kirjoittamista! Kirjailijan ammatti on suuri haave, mutta kirjoitusteni julkaiseminen on ongelma. Olen julkaissut kirjoituksiani ainoastaan yhdelle henkilölle. Taino, välillä luokassa on kirjoitettu tarinoita, ja niidenkin palauttaminen on ollut kahden vaiheilla, vaikka en niitä samanlaisella innolla kirjoitakaan(osittain käsinkirjoituksen vuoksi), kuin kirjoja, ficcejä, runoja ja muita kirjoituksia. Mutta. Rakastan kirjoittamista, ja vaikka en mikään hirveän hyvä ole, niin se on tosi kivaa. Mulle tulee siitä sellanen kirjoittamisen ilo.:)

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #89 : Lokakuu 04, 2012, 21:38:13 »
Itsekkin haaveilen kirjoilijan ammatista:) Rowling on yksi suurimmista esikuvistani ja syistä : D Itseasiassa olen jo aloittanu kirjoittamaan ensimmäistä romaaniani. Novelleja olen jokusen kirjoittanut, ja runoja enemmänkin. Ainoa ongelma on se, etten uskalla antaa tekstejä kenenkään luettavaksi :D Hävettää niin paljon. Olen myös tehnyt kirjoituksia lehtiin, mutta en pysty lukemaan kirjoittamiani juttuja lehdestä! Se vaan hävettää jostain syystä niin paljon.
Mutta unelmani olisi joskus saada Finlandia palkinto. Niin ja tietysti Nobelin kirjallisuuden palkinto.... Mutta molemmat ovat varmaankin saavuttamattomissa :D
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #90 : Helmikuu 18, 2013, 13:44:58 »
Nyt jo hiukan hymyilyttää puolentoista vuoden takainen tilitykseni :)

Lopultakin käsikirjoitukseni tulee julkaistuksi, ei tosin ihan sillä tavalla kuin alkujaan kuvittelin. Viime keväänä satuin ihan muissa asioissa osumaan erään ainoastaan e-kirjoja ja digitaalista materiaalia julkaisevan pienkustantamon sivuille. Jostain syystä minulle jäi sivuista niin hyvä fiilis, sellainen kiva intuitio, että huomasin seuraavassa hetkessä lähettäneeni sinne käsikirjoitukseni. Kaikenlaista seikkailua tässä on ehtinyt olla välissä, mutta kuukausi sitten kyselin käsikirjoitukseni perään ja parin viikon päästä sain vastauksen, että he mielellään sen julkaisisivat. Ei ainoastaan e-kirjana, vaan myös muissa jännissä muodoissa, jotka ovat kuitenkin toistaiseksi vielä pohdinnassa (mahdollisesti sen pohjalta muokattaisiin jopa jonkinmoinen seikkailupeli).

En varsinaisesti miellä, että tämä nyt tekisi minusta vielä sitä 'kirjailijaa', mutta onpahan ainakin jalka taas yhden oven välissä. Ja kustantamo on pieni, mielenkiintoinen ja avoin uusille ideoille, joten sopii minulle kuin nenä päähän.

Suhteeni 'kirjailijuuteen' sinänsä on muutenkin aina ollut vähän jännä. Toisaalta se on polvenkorkuisesta asti ollut sitä, mitä eniten haluan tehdä, ja hinkuni julkaistuksi tulemiseen on ollut valtava siitä saakka kum kymmenvuotiaana räpelsin ensimmäisen 10-sivuisen romaanini. Toisaalta, no... jos mennyt vuosi on jotain minulle opettanut niin sen, etten halua kuitenkaan saada kirjoituksiani julkaistuksi keinolla millä hyvänsä, että haluan, että niissä kirjoituksissa kuitenkin on jäljellä sittenkin vielä jotain, mitä voin sanoa omakseni.

Muoks//Renefer, kiitos kovasti :) Tosiaan yksi kiva juttu tässä on se, että vaikka kyse onkin ihan marginaaliselle yleisölle toteutettavasta jutusta, niin pääsen kuitenkin yhdistelemään niitä monia kiinnostuksiani... 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2013, 10:47:27 kirjoittanut Marygold »