Kirjoittaja Aihe: Suosikkiruokasi maailmalta  (Luettu 2656 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Getorick

• Haaveilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Ian <3
Vs: Suosikkiruokasi maailmalta.
« Vastaus #25 : Maaliskuu 06, 2007, 15:08:47 »
Aijai! Mistäs sitä aloittaisin : P

Nojoo siis vaikkapa kiinalaisesta. Se lienee lähimpänä sydäntäni. Kiinalaisesta ruuasta tykkään tooosi paljon. Käydään yleensä kiinalaisessa syömässä jotain kerran parissa kuukaudessa. nams. Ja parasta siellä on friteeratut kanat sekä friteeratut banaanit sitten jälkiruokana ^^ Ja se riisi on tosi mainiota! Ja Kevätkääryleet meinasin unohtaa. Viime kesänä maistoin ja vitsit että oli hyvää. Äiti pelotteli jälkikäteen että niissä on heinäsirkkoja, mutta ei sillä oikeestaan mitään väliä oo vaikka oliskin.

No meksikolaisesta ruuasta tykkään myös. Tortillat on tosi herkkua. Ja ne on myös tosi täyttäviä. Vitsi tulee ihan vesi kielelle ko mietin että tähän sais pari tacoo tai tortillaa etee :PP

Italialainen ruoka on tietysti kans jees. Pizzaa syödäänki sitten vähän useemmin. Pasta ei jotenki oo niin hyvää kun makaroni ja spagetti. Lasagne on kyllä näistä makaroni-pohjasista ruuista parasta. Eikä sitä tuu syötyä niin usein kummiskaan että kyllästyisin.

Fetajuustoon tutustuin tässä vasta puolisen vuotta sitten. En käsitä miten oon pärjännyt ennen ilman sitä! Siis kun miulla vaan oli niin pahat ennakkoluulot tätä herkkua vastaan, että en koskaan uskaltanut edes maistaa. :P Mutta oliiveista en kyllä edelleenkään tykkää.
Mozzarella on toinen herkkujuusto. Meillä syödään kotona joskus mozzarella-tomaatti salaattia mihin tulee kumpiakin siivuina ja sitten vielä tuoretta basilikaa. nam se on hyvää.

Espanjalaisestsa ruuasta nyt tulee mieleen ekana paella. Se on ihan hyvää, vaikka ei kyllä tuu useinkaan syötyä.

Viimeisin kokeiluni ruokalaji siis on mustekala. Käytiin syksyllä Sisiliassa ja siellä maistoin. Simpukoista en niinkään välitä, mutta se mustekala oli tosiaan ihan hyvää. Tai ne oli sellasia pieniä, ehkä nyrkin kokosia yksittäisiä. Ne maistu ehkä pikkasen kanalle :PP (mikä on myös yksi herkkuruokani!)

Kokkailua en oikeestaan hirveesti harrasta. Äiti yleensä tekee meillä ruokaa. Mutta kyllä ruuan laitto on kivaa, ja leipominen myös :))

//muoks. Oli pakko tulla sanomaan nyt, kun joku asiasta mainitsi. Italialainen jäätelö<3 Aivan parasta se on <333
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2007, 09:27:42 kirjoittanut Getorick »
Luonnevika.
Täytyy taistella.
Joskus voi myös taiteilla. Tai ainakin yrittää.

jannal

• Ankeuttaja
Vs: Suosikkiruokasi maailmalta
« Vastaus #26 : Kesäkuu 01, 2007, 16:07:17 »
Kiinalaisesta ruuasta pidän kovasti. (ah, tuli nälkä. :D)
Viimeksi tuli syötyä Pekingin ankkaa. Oli hyvää kyllä. Mun makuun kyllä tää kiinalainen.
Sitten myös meksikolainen ruoka iskee. Tacot, tortillat tai mikskä niitä kutsutaankin, niin ne on erittäin hyviä. Just ihanan tulista.
Ja muun maalaisiin en oikeen ole tutustunutkaan, kyllä tässä vielä ehtii. <:

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 09, 2007, 23:04:18 »
Kiinalainen ruoka on ihanaa. Rakastan friteerattuja kanoja ja friteerattuja banaaneja. Ja riisi siellä on myös hyvää. Kevätkääryleet on myös tosi hyviä, söin niitä ensimmäisen kerran Kreikassa kun käytiin kiinalaisessa ravintolassa. Ai että ne on hyviä.
Kreikkalainen ruoka on kanssa hyvää. Tsatsiki varsinkin, äiti tykkää tehdä sitä kotonakin niin sitä syön aika usein patongin kanssa. Kreikkalainen salaatti on hyvää, paitsi oliiveista en tykkää yhtään. Fetajuustostakaan en tykännyt ennen kunnes uskaltauduin maistamaan sitä kunnolla.
Italialaisesta ruoasta tykkään myös, pizzasta varsinkin.
Pidän myös tosi paljon tortilloista ja tacoista, eli meksikolaisesta ruoasta.

Poissa meppu

• Miss Impossible
  • Vuotislainen
    • Niin sanottu elämäni...
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Heinäkuu 12, 2007, 21:36:47 »
Mie tykkään melkein kaikista ruuista, mutta kaikista eniten pidän tulisesta ja japanilaisesta ruuasta.

Kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin, niin japanilainen ruoka ei todellakaan ole pelkkää sushia ja raakaa kalaa. Se on todella monipuolista ja kaikille löytyy jotakin. Tutustuin japanilaiseen ruokaan kultani ansiosta, sillä hän teki opinnäytetyön kyseisestä aiheesta. Olemme syöneet sushia muutaman kerran sekä japanilaisen tekemänä, että kultani tekemänä. Muutakin japanilaista ruokaa on tullut syötyä ja miun suosikki on teriyaki broileri sekä pikapaistettu naudanliha kiinankaalipedillä ja nuudeleilla. Susheista herkkuani on kurkkurulla ja lohi-salaatti-kurkkurulla.
~*For in dreams, we enter a world that is entirely our own.
Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.*~

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 12, 2007, 22:36:50 »
Jaahas... Minä en ole mikään ulkomaalaisen ruuan asiantuntija. Tykkään suomalaisesta ruuasta. ^^; Mutta ainakin tortilloista tykkään kovasti, olen niitä kavereiden kanssa syönyt joskus. Olivat oikein hyviä, vaikka onnistuinkin porsastamaan niiden kanssa, mutta minkä kanssa minä en onnistu porsastamaan? Verilättyjen? Ehei, kuulkaas, minä tiputin sitä niiden kanssa tarjoiltua valkokastiketta paidalleni. Kivasti näkyi mustasta paidasta... No niin, ulkomaalaiset ruuat siis... Pitsa on hyvää. Oikeastaan tykkään melkeinpä kaikesta italialaisesta. Pasta on hyvää myös. :) Ja kaikenmaailman spagettiruuat. Ja ihanaa on myös englantilainen tee. ;) Se paransi flunssani viimetalvena, tai siis teetä juodessani ääneni tuli parempaan kuntoon ja saatoin puhuakin. :D (Mutta olen parantumaton kahviholisti edelleen.) Mutta onhan kahvikin alunperin ulkomailta. ;) Suomalaisista ruuista mieleeni on muunmuassa hirvikäristys perunamuusin kera. Erittäin hyvä ruokalaji, varsinkin se käristys oli hyvää, mitä hirvipeijaissa olen syönyt. Lihakeittokin on ihan jees. Minä olen hirvensyöjä. ;) Tyksin myös joistakin kiinalaisista kanaruuista, tuli vain mieleen... En muista nimiä, mutta hyvää se oli. :D

Tykkään kokata, mutta meillä yleensä äiti kokkailee. Kyllä kokkaaminen on kivaa, kun muutan kotoa, kokeilen varmasti monenlaisia uusia ruokalajeja ja kokkailen niitä sitten itsekseni. ;)

~Moondancer (välämän salahdus)

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Heinäkuu 12, 2007, 23:18:51 »
Kotona minulle on opetettu että kaikkea mitä tarjotaan niin sitähän sitten myös otetaan. Tätä kautta olen melkoisen ennakkoluuloton syömään erilaisiakin ruokia, eikä ulkomailla ollessakaan tarvitse ensimmäisenä mennä pelkkiin hampurilais- tai pitsapaikkoihin (ei sillä ettenkö rakastaisi pitsaa...). Jos jokin ruoka ei kuitenkaan ihan niin kauhean hyvältä maistu, sitä ei tarvitse aina huutaa isoon ääneen vaan voi hymyillä mukavasti ja jättää toisen kierroksen väliin.

Pidän kovasti kotimaisesta ruuasta ja monet suomalaiset perinneruuat ovat ihania. Poronkäristykset sun muut karjalanpaistit vievät kielen mennessään. Minusta ei tarvitse aina lähteä etsimään hyvää ruokaa kovin kaukaa, sillä kotoisat arkiruuatkin ovat ihania. Rössypottu on ainoa josta minä en niin kovasti välitä ja sekin on sen takia, että olen tainnut saada siitä yliannostuksen... sitä on kohta puoli vuotta sulatettu pakasteesta aina kun joku ei jaksa tehdä ruokaa.

Jos lähdetään ulkomaalaisia keittiöitä kuitenkin etsimään, sanoisin suosikikseni ehkäpä kreikkalaisen. Olen Kreikassa aikoja sitten käynyt ja ruuasta on jäänyt ihanat muistot. Kreikkalaista salaattia rakastan yli kaiken ja myös kaikki oliivi- ja fetaleivät joita siellä söimme paljon, olivat hyviä ja niitä on tullut itsekin koitettua kokkailla, vaikkakaan omat kokkaustaidot eivät niin hirvittävän huimat ole. Pienempänä leivoin monta kertaa viikossa erilaisia pikkuhyviä, mutta iän myötä se on vähentynyt. Ylä-asteella minulla oli valinnaista köksää ja kovasti siitä pidin ja ruuanlaitosta pidän edelleen, mutta en koskaan saa aikaiseksi.
syön sun pään.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Heinäkuu 12, 2007, 23:28:13 »
Tortillat (Meksikosta) ovat todella ihania. Olen syönyt niitä viime aikoina todella usein. Lisäksi pizza ja pasta (Italiasta) on todella herkullista. En kuitenkaan pidä tomaattipyreestä vaan laitan itse tekemääni pizzaan tomaattia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #32 : Heinäkuu 12, 2007, 23:35:04 »
Italia! Menkää ihmiset Italiaan!! NAM <3
- Yksinkertainen pitsa ja vain kaksi täytettä. Ette usko kuinka hyvää se voi olla! Söisin jo pelkkää pohjaakin. Amnannam. Hinnat ovat kyllä ulkonasyömisessä ikävän kalliit, mutta ruoka on niin hyvää!
- Italialainen jäätelö. Menen sanattomaksi. Kieleni on viety. Suomen jäätelö vaikuttaa pelkältä pahvilta siihen verrattuna.

Berlinin (Saksan pääkaupunki junou), Hard Rock Café. Tilatkaa Tortillaa kanalla tai kana/lihalla. Saatte jotain neljä tortillapohjaa, aivan jumalattoman lautasen kaiken maailman lisukkeita (jotka ovat aivan nam) ja sitten erillisen lautasen, jossa on höyryävää kanaa tai mitä otittekaan. Kallista, mutta jouduimme viiden päivän sisällä käymään uudelleen (samalla annoksella), kun oli niin ihanaa.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Kesäkuu 04, 2008, 20:41:40 »
Kyllä kiinalainen ruoka vie voiton. (; Se on niin monipuolista ja erilaisia makuja on niin paljon. Hyvänä kakkosena tulee meksikolainen ruoka (tortillat) ja italialainen ruoka (pizzat, pastat). Suomalainen ruoka on jossain siellä listan peräpäässä, koska ainekin tällä hetkellä mua kyllästyttää kaiken maailman karjalanpiirakat ja palapaisti. XP Eli niitä tulee syötyä paljon harvemmin, kuin näitä muiden maiden perinneruokia. ^^

Norma

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Kesäkuu 07, 2008, 18:22:43 »
Kuulun aika pitkälti kaikkiruokaisten joukkoon, mutta jos ihan ehdottomia ruokamaita pitäisi sanoa, niin voiton vie thaimaalainen ruoka. Hyvinä kakkosina tulee intialainen, meksikolainen, italialainen sekä ranskalainen. Sushit on myös hyviä ja jotkin kiinalaiset ruuat. Näiden lisäksi oikeastaan mikä tahansa todella tulinen ja mausteinen ruoka kelpaa, oli alkuperämaa mikä tahansa.

Viime aikoina on herännyt suuri mielenkiinto nepalilaista ruokaa kohtaan, josta moni täällä mainitseekin. Kulman takana olisi ravintola, mutten jostain syystä ole vielä uskaltautunut sisään vaan vain ihailemaan koristeita ja kurkkimaan ikkunasta sisällä istuvia ja niiden annoksia :D Voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja uskaltautua sisään tässä kesän aikana.

Irene

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Kesäkuu 08, 2008, 22:12:01 »
Minä myös pidän erittäin paljon meksikolaisesta ruosta, ehkäpä kuitenkin hieman vähemmän maustettuna. Ja toinen mistä pidän älyttömästi on italialainen ruoka, kaikki pastat ja pizzat menevät (tai ainakin suurinosa). Amerikkalainen menee myös, vaikkakin jotkut ovat hieman rasvaisia. Mutta niitäkin voi nauttia silloin tällöin.

Mutta sitten vastaan tulee kaikkien rakastama kiinalainen ruoka, jota en henkilökohtaisesti voi sietää ollenkaan (en minä ole koirien, enkä marsujenkaan syömisestä kiinnostunut, mutta en voi sietää raakaa kalaa). Kaikki se raaka kala ja kevät kääryleet ja ne saavat minut voimaan pahoin.

Tällaisia erikoisuuksia kuten mustekalan renkaita ja hainlihaa olen päässyt maistamaan, enkä niistäkään ollu kovin innostunut. Pizza-pasta-tortilla-linja sopii minulle hyvin.

Poissa libero

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Elokuu 06, 2008, 15:43:14 »
Rakastuin thaimaalaiseen tuliseen ruokaan ollessani sielä! Vähän kiinalaisen ruuan tapaista, ja ihanaaa!! Kiinalainen ruoka menee myös, sekin on ihanaa, mutta aina kiinalaisessa syön kana shop shuen, se on ihanaa.

Tykkään myös tortilloista ja tämmöisistä tulisista ruuista.  Ja pizzat.. :P

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #37 : Elokuu 06, 2008, 16:02:24 »
Japanilainen ruoka on aivan ehdoton ykkönen.
Sushit ovat toki hyviä mutta japanilainen ruoka ei ole pelkkää sushia. Esim siellä on aivan mahtavia liharuokia   ( en nyt muista nimiä), mutta japanialista ruokaa ei ainakaan meillä tule tehtyä kuin ehkä 4 kertaa vuodessa.
Sitten pitää suunnata ravintolan ja sehän sitten maksaa. Kämp gallerian 2 kerroksessa on aivan mahtava japanilainen ravintola nimeltään Zen Sushi. Koskaan en ole itse maksanut siellä vaan yleensä mutsi tai faija, kallista kun on.
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #38 : Elokuu 06, 2008, 16:02:52 »
Mitäpä tähän osaisi sanoa... En ole käynyt ulkomailla liiemmin(Ruotti ja Viro) ja sieltä ne vähän maut olenkin saanut. Onneksi Suomessa on kiinalaisia, kreikkalaisia sun muita ravintoloita :)

Minä pidän italialaisesta ruuasta. Pizzat, pastat, jäätelöt, kaikki hyvä. Ja nuudelitkin taitavat olla italialaisia.. Nam. Valmisnuudelit keitettyinä ovat aivan ihanaa. *herahtaa vesi kielelle*
Äitini on kehunut italialaista jäätelöä. Kuulemma se voitta suomaalisen sata-nolla. Varmaankin ihan totta.
Ja pasta. Spagetti, nuudelit, makaroni, namia. Tykkään spagetista ja jauhelihakastikkeesta, nuudeleista valmisnuudeleiden maustepussilla maustettuna. Makaroni on hyvää italianpadassa sun muissa(ne muut vihanekset sun muut ovatkin sitten pahoja...) Ja pizza ihan yleisesti hyvää.

Kiinalaisesta ruuasta tykkään riisistä. Se on hyvää kana-ananaskastikkeen kanssa. Olen käynyt tosin vain kerran kiinalaisessa ravintolassa, ja pidin siitä riisi-liha-sekotuksesta, mitä taisin valita. Mutta sushi tms. ei voisi vähempää etoa. Hrrh. Tai joku ihan perusfisu raakana...
Myöskään sisälmysruuat maksalaatikkoa, maksapasteijaa ja maksamakkaraa lukuunottamatta ei kuuluisi suosikkiruokiini. Lampaan kivekset ei kuulosta kovin houkuttelevalta...

Tortillat ovat hyviä. Tulinen ruokja sinänsä yleisestikin on ihan hyvää, mutta vihannekset ja juurekset sun muut kasvikset eivät tulisessa ruoassa houkuttele.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #39 : Elokuu 06, 2008, 18:24:49 »
Itse rakastuin tulisesti (alkuinhon ja suuren epäluulon jälkeen) sushiin sekä ravioleihin. Tutustuin molempiin herkkuihin au pair perheeni kanssa Ranskan maalla ja osaltaan paluu Suomeen oli kulinaristinen kunnianloukkaus. Ennen vierailua japanilaisessa ravintolassa olin hyvin, hyvin vastentahtoinen raakaa kalaa kohden, vaikka Suomessa suolakala menee jouluisin suurena herkkuna, samoin kuin sillit uusien perunoiden kanssa. Silti ajatus kalasta, levästä ja riisistä, yhdessä, sai vatsan sekaisin ja vielä kun sitä kieritettiin wasabissa ja soijassa, niin ei kiitos. Mutta kun kokeilin maistiaiseksi sushia, ei se ollut niin pahaa kuin luulin. Oikeasti se oli todella nannaa ja sen jälkeen tilasin seuraavalla kerralla koko sushiaterian: älkää kuitenkaan kysykö, mitkä eri nimet niillä erimuotoisilla paloilla on, en muista. Minulle se oli sushia ja pidin siitä.

Toinen, suurempi herkku olivat raviolit. Voi apua. Eteenkin katkaraputäytteiset raviolit dipattuna soijakastikkeeseen ja päälle riisiä, niin kyllä vain vatsa kiittää. Epäonneni oli, että minulta puuttui asunnoltani raviolin kypsentämiseen vaadittavat "höyrytyskuvut", joten jouduin tekemään omani osin mikrossa eivätkä ne silloin olleet yhtä onnistuneita. On sääli, ettei tällä alueella, jolla asun, myydä ravioleja, saatikka sushia. On siis pakko palata vielä reissulle Ranskaan. ^^

Itse ranskalaiseen ruokaan en suoranaisesti rakastanut. Tahdon oman lihani kypsäksi paistettuna eikä merenelävistä mene alas mitkään elävät, eteenkään oisterit. Kammotus. Yhden sellaisen söin, vain kohteliaisuudesta ja saatte uskoa, että se oli ensimmäinen, viimeinen ja ainoa kerta sitä lajia.
Pakko on paras muusa.

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #40 : Elokuu 06, 2008, 21:16:03 »
Ja nuudelitkin taitavat olla italialaisia.. Nam. Valmisnuudelit keitettyinä ovat aivan ihanaa.

Nuudelit eivät ole italialainen ruoka, vaan kaukoidästä tuleva pastan vastine ( siis about samat ainekset kuin pastassa). Ne eivät ole varsinaisesti mistään maasta kotoisin vaan sitä ilmenee useiden maiden keittiöissä.
On olemassa muutamia erilaisia nuudeleita esim: riisi-ja munanuudelit (jompikumpi on se enemmän pastamainen).
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #41 : Elokuu 09, 2008, 21:51:02 »
hmm... pitsa, tacot, tortillat, pitaleivät :DDD siinähän niitä sitten olisi, ja kebab! Aaah, rakastan kebabia :DDD
rullakebab, kebab ja ranskikset, kinkku-katkarapu-kebab pitsa.... nam nam nam :DDD
kebab on parasta!
tietysti perus suomalaiset ruuat kuten karjalanpaisti ovat hyviä, mutta sitten nuo kebabit sun muut kun ei niitä joka päivä saakkaan :D se tekee niistä niin hyviä ^^
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa mikälie

• Piisamirotta
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Elokuu 13, 2008, 13:49:36 »
Sitä ainoaa ja oikeaa Suosikki ruokaani en ole koskaan osannut sen tarkemmin määritellä, mutta koska matkailen ihan jo pelkästään perheeni kanssa niin paljon, on erilaisia makuja maailmalta pakostakin jäänyt mieleen.

Espanjassa(Barcelonassa) maistoin ranskalaisia, jotka olivat hirmu hyviä :D ja espanjalainen jäätelö/mehujääkin oli parempaa kuin Suomessa. Paikallisesta jäätelökioskista ostettu sitruunajäätelö muistutti jäätelön ja mehujään sekoitusta ja oli todella hyvää! Se kirjaimellisesti suli suussa. ^^

Kiinassa olen pari kertaa käynyt ja sieltä on parhaiten jäänyt mieleen makuelämys possua hapanimelä-kastikkeessa. Ja valkoista riisiä tottakai (:
Ensimmäinen reissu oli Pekingiin ja siellä oli ainakin minun mielestäni parempaa ruokaa kuin Shanghaissa.. En tiedä mistä johtuu, mutta tälläinen mielikuva jäi. Mutta siis takaisin Pekingin reissuun. Pekingissä maistoimme myös kiinalaista perunaa, mikä ei ollut mikään makuelämys muihin herkkuihin verrattuna. Kyyhkynen oli myös todella hyvää! :DD Siskoni kanssa kävimme myös todella paikallisessa työmaaruokalassa syömässä. Liha ja riisi olivat sielläkin hyviä. Jälkeenpäin tuli vain mietittyä, että mitähän se liha siellä mahtoi olla...

Italiassa en ole vielä(huom. painotus sanassa vielä) päässyt käymään, mutta tarkoitus olisi sinnekkin päin lähteä, ja ihan jo pelkästään ruuan takia. :D

Thaimaalainen ruoka ei todellakaan kuulu suosikkeihini mausteisuuden takia! Kiinassa kävimme kaksi kertaa thaimaalaisessa ravintolassa enkä ihan vapaaehtoisesti menisi uudestaan. Tietysti kantani voi muutaman vuoden päästä muuttua, mutta nyt olen vakaasti tällä kannalla..

Texmex-ruoka kuuluu myös suosikkeihini! Tietysti jätän pois kaikki hot-tuotteet mutta vähän vähemmän tulisia ja mausteisia sooseja tulee käytettyä;>

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Elokuu 18, 2008, 15:30:45 »
Rakastan kreikkalaista (kreetalaista?) souvlakia. Eli sellaista herkullista lihavarrasta. Tosin myös kasvissouvlaki oli ihanaa! Söin sitä ensimmäisen kerran tässä kesälomalla, ja se oli todellakin syömisen arvoista.

Italiasta tulee ihana pasta ja pizza, joita sitten syönkin todella mielelläni, erityisesti jälkimmäistä. Pastaa syön erittäin usein, se on todella hyvää perusruokaa.

Ja sitten voinkin vielä mainita, että kebab on erittäin ihanaa, mistä maasta se nyt tuleekaan, Turkista ehkäpä? No, se on erittäin hyvää lukuunottamatta kerran syötyä ylirasvaista ja nuutuneen salaatin omannutta kebabannosta.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
« Vastaus #44 : Lokakuu 04, 2008, 19:00:14 »
Ei nyt oikeastaan ole ruoka, mutta Turkissa ollessani maistoin omenateetä (:
Muistaakseni join sitä vain kylmänä, mitään lämmintä kun ei kauheasti tehnyt mieli. Hyvää oli.
Pastasta tykkään myös kovasti, erityisesti tuorepastasta. Myös Pitsa, tottakai on hyvää :D
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #45 : Lokakuu 08, 2008, 07:34:08 »
i just' L000VE  Pasta's! -tietenkin kirjoitin jotakin väärin, joten nyt eteen päin.
Pasta vetää kielen mennéssään, ja Lihápullat Ála Affun Mummi - njami!
pasta. ah pasta, tämä keltainen, vihreä, tai punainen aine, joka on jauhoa ja vettä. Ja siihen lihapullia, ja kunnon rasvainen kastike(se siitä Dieetistä...) ja PALJON kepsuttia! eli siis pikkuveljeni kanssa ollaan italia faneja. No, ei se pizzakaan pahaa ole[Vihvih, äitiseni..]
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Kuningasidea

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 20, 2008, 20:42:04 »
Tällaiset ovat siitä ikäviä topikkeja, kun näitä lukiessa tulee aina nälkä. Minulle maistuvat parhaiten niin italialaisen, ranskalaisen, meksikolaisen, kiinalaisen ja turkkilaisen keittiön luomukset. Tai ei oikeastaan turkkilaisen keitttiön, sillä olen tutustunut siihen aika pintapuolisesti. Eli kebabeista on siis kyse.

Nykyään teen itse suurimmaksi osaksi italialaista ruokaa vahvasti suomalaisilla vaikutteilla, mikä johtuu ainoastaan siitä, ettei minulla ole käsitystäkään, kuinka tehdä aitoa italialaista. Tosin olen viime aikoina saanut kehitettyä omasta bolognesekastikkeestani jo melko hyvän. Ylipäätänsä pitsat ja pastat ovat lähellä sydäntäni. Myös muut italialaisen keittiön antimet maistuvat, vaikka minulla ei ole niistä hirveästi kokemusta. Olen näillä näkymin menossa kurssille, jossa opetellaan valmistamaan italialaista ruokaa. Jos ja kun innostun italialaisesta ruoasta siellä vielä enemmän, niin eiköhän tässä pidä jossain vaiheessa lähteä Italiaan makumatkalle.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2008, 13:00:58 kirjoittanut Kuningasidea »

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #47 : Marraskuu 20, 2008, 20:50:14 »
Minulle kiitos joko Kreikkalaista, Brittiläistä, Italialialaista tahi Japanilaista ruokaa ^^
Tuossa Chrystal puhui souvlakista, minäkin taisin syödä sitä Rhodoksen reissulla, tosin lihapalaset vartaassa olivat pita-leivän tapaisen taskus sisässä.
Rhodoksella tarjottu kreikkalainen perusruoka oli jotain niin ihanaa. Ihan kaikki.
Brittiruoka nyt on peruskotiruokaa, mitä nyt kuukauden ajan sitä söin ja tulen ensi vuoden puolella syömään.
Pastaa!! Kyllä, olen täysin pastafriikki ja omistan sun mitä kirjoja pastoista ja niiden teosta, kolmisen kertaa viikossa teen pastaa ihan omin avuin ja muu perhe syö sitten sitä mitä olen laittanut.
Japanilaisesta nyt tietysti Sushi (ei kalaa, vaan ihan normaali kasvissushi. En syö Sushitoa )
sekä ramen-nuudelit ^^

Haluaisin joskus syödä Pekingin ankkaa.. Muuten minun sisälmykset eivät pidä Kiinalaisesta ruoasta, ainakaan ravintolakäyntien perusteella...
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Dunja

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Helmikuu 28, 2009, 13:30:14 »
Omaan makuuni on eniten italialainen pastoineen ja pizzoineen. Nami! Pasta carbonara on ihan superhyvää ja muutkin kunnon pasta-ruoat maistuvat. Mutta sitten kun äiti on innostunut terveellisestä elämästä ja pastaruoat ovat täysjyvälöllöjä niin yäk! Pizza on aina hyvää tietenkin, paitsi että sekin riippu ihan täytteistä. Kiinalainen on myös hyvää, vaikka riisi ja friteerattu kana, sekä nuudelit, ovatkin ainoat joita kiinalaisessa ravontolassa lautaselleni otan. Loppujen lopuksi olen aika rajoittuvainen ruoan suhteen :)

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Kesäkuu 04, 2009, 21:21:46 »
Tosiaankin tulee nälkä näitä ihmisten vastauksia lukiessa! :> Itse olen todella nirso ruoan suhteen, mutta italialainen ruoka on ollut suosikkilistalla ihan pikkupennusta saakka - johtuen ehkä siitä, että vanhempani ovat todellisia Italia-friikkejä, joten olen käynyt Italiassa monta monituista kertaa, ja kotonakin meillä on usein italialaisvaikutteista ruokaa. Ja tosi harvoin olen saanut Italiassa huonoa ruokaa (paitsi jossain roomalaisessa halpispizzeriassa oli ihan pakastepizzan makuista pizzaa :o). Pizza on varmaan se ikisuosikki, jos se on tehty oikein hyvin ja siinä on hyvät täytteet. Pizza voi kuitenkin olla tosi huonoakin - inhoan esim. sellaista pizzaa, jossa on kauheasti juustoa.
Ai niin, ja Italiasta saa aivan ihanaa jäätelöä!

Italialaisen lisäksi olen viime vuosina hurahtanut intialaiseen ruokaan - ja myös kiinalainen, thaimaalainen ja muutkin aasialaiset ruoat menevät kurkusta alas ongelmitta. Rakastan mausteista ruokaa, ja intialainen ruoka on vaan jotain niin ihanaa, erityisesti monet kanaruoat <3

In my world love is for poets - so I'm trying to be one.