Kirjoittaja Aihe: Universumien tomu -trilogia  (Luettu 23815 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

snikkeri

• Ankeuttaja
Vs: Universumien tomu -trilogia
« Vastaus #100 : Kesäkuu 30, 2010, 19:01:15 »
Oon lukenut kaikki osat kahdesti. Pidän eniten Kultaisesta kompassista. Se on jostain syystä erillainen, kuin kaksi seuraavaa. Siis on nekin hyviä, mutta jos paras pitää sanoo niin eka.

Lyra on ihanan tuittupäinen ja päättäväinen tyttö. Ja Pan on hauska yrittäessään pitää Lyran kaidallapolulla. Muita hyviä hahmoja on Iorek ja Will. Sarjan päätös on koskettava ja ihastuttava. Taisi kyyneleitäkin tulla vuodatetuksi, kun luin lopun ensikertaa.

Daimonini olisi ehkä kissa. Jos minua ärsytetään saatan sähähtää. Mutta eihän sitä tiedä. Ois se aika siistiä, jos eläisi maailmassa, jossa on daimonit. Tai jos pääsisi sellaisessa käymään. Ja muutenkin kiva ajatus, että on monia maailmoja rinnakain. Ja aika käsittämätönkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2010, 22:07:27 kirjoittanut snikkeri »

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Universumien tomu -trilogia
« Vastaus #101 : Toukokuu 07, 2013, 15:55:20 »
Universumien Tomu -trilogia on yksi parhaista kirjasarjoista, joita olen lukenut. Pidin eniten Kultaisesta kompassista, vaikka en osaa oikeastaan kertoa, miksi. Lempihahmojani ovat Lyra, Pantalaimon ja Iorek Byrnison. En varmaan tietäisi koko sarjaa olevan olemassakaan, jos en olisi nähnyt ensimmäisestä kirjasta tehtyä elokuvaa, joka oli eräänä jouluna kuusen alla paketissa. Ensin en oikein innostunut katsomaan sitä, mutta sitten ihastuinkin näkeemääni ja halusin ostaa ja lukea kirjat.
Kuten monen muun tätä aihetta kommentoineen mielestä, myös minusta olisi upeaa ja kiehtovaa, jos minulla olisi daimoni. Daimonini olisi luultavasti ottanut villikissan tai suden hahmon, koska muistutan omasta mielestäni luonteeltani hyvin paljon noita kumpaakin eläintä.
The darkness descends on quiet earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending