Kirjoittaja Aihe: Prinsessapäiväkirjat  (Luettu 12373 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Briette

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Prinsessapäiväkirjat
« Vastaus #25 : Maaliskuu 03, 2007, 23:10:11 »
Kirjoista olen lukenut 6 ensimmäistä. Sen seitsemännenkin haluaisin lukea, pitää vaan odottaa että tulee kirjastoihin.
Nuo kirjat on aika hömppää, mutta sellaisesta minä kuitenkin tykkään. Ei kuitenkaan kuulu niihin mun ihan lemppari kirjoihin, mutta hyviä nämä on. Muutenkin noissa kirjoissa on äärettömän hauskoja ja noloja kohtia. Joskus tuntee oikein myötähäpeää niitä kohtaan, vaikka ne onkin vaan hahmoja. Jotenkin nuo kirjat löysin, olisiko kaveri sitten kehunut tai muuta.
3.osa taitaa olla mun lemppri tai sitten se kuudes. Kolmas varmaan, se on suloisin, kun Mia alkaa seurustella sen Michaelin kanssa, tai muistaakseni kyllä jo 2.osan lopussa, mutta vasta seuraavassa osassa alkaa tapahtua. Eikä kolmos-osassa ole sitä kammottavaa Kennyä kolmantena pyöränä :'))
Nyt haluaisin vaan lukea sen 7.osan.

//edit. Kiitos Devia. Tota juttua kuitenkin tarkoitin, kirjat menneet seikaisin ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 18:37:20 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 06, 2007, 22:19:58 »
Minäkin olen lukenut 6 ensimmäistä kirjaa. Seitsemättä odotan vielä kirjastoon, ja jos kirja on hyvä, sen voisi itselleenkin ostaa tai kinuta :) Itse omistan viidennen sekä
kuudennen kirjan.
Lempikirjani on varmaan 3. tai 4. Minustakin ne on juuri sen Michaelin ja Mian seurustelun takia niitä parhaita kirjoja, sillä minustakin löytyy varsinainen hömppäkirjojen ystävä ;)
Tykkään Prinsessapäiväkirjoista aika kovasti. Ei (ehkä) ihan lempikirjoihini kuulu, mutta kyllä niitä tykkää uusiksikin lukea :)
Elokuvia en ole nähnyt, enkä oikein tiedä että haluaisinkokaan, sillä monet ovat sanoneet, että näyttelijät eivät oikein sovi rooleihinsa. Ja tietysti haluan pitää omat mielikuvani hahmoista ;) Kyllä ehkä jossain vaiheessa tulee katsottua nekin elokuvat, jos tilaisuus sattuu kohdalle. Ehkä.
Täytyy vain odottaa sitä seitsemättä kirjaa kirjastoon. :)

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Toukokuu 16, 2007, 13:14:24 »
Vaikka se onkin "teinikirjallisuutta" mä rakastan niiden lukemista. Kääntäjä on tosin melko huono, joten niitä kannattaa mieluummin lukea englanniksi.

Minulta löytyy niitä kirjahyllystä melko paljon, mutta joitain olen lainaillut kirjastosta. Elokuvat olen nähnyt, mutta kirjana 1. oli parempi kuin elokuvana.

Elokuvien ja kirjojen ristiriidat ovat ärsyttäviä. Kirjoissahan Mia on blondi ja hänellä on lyhyt tukka. Elokuvassa Mialla on pitkä, tumma tukka. Kirjassa Mialla ja Lillyllä oli riita, Mia tutustui Tinaan, elokuvassa Tinan nimeä ei edes mainittu. Elokuvissa ihmisten nimiä oli muutettu rasittavasti ja Mian isä oli kuollut... Ilkeä isoäiti olikin sympaattinen ja ymmärtäväinen, stressaantunut hallitsija...

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Kesäkuu 13, 2007, 21:33:16 »
Ihan älyttömän hyvia kaikki! Mahtavaa huumoria, ja Mia itse on välillä älyttömän huvittava, ettei voi olla nauramatta.Olen kaikki lukenut moneen kertaan. Viimeinen, Bilerinsessa oli huonoin. Parhaat kirjat on alkupäässä.

Ja elokuvat olen nähnyt molemmat. En tykkää, muunneltu ärsyttävästi ja ne on muutenkin huonoja. Ehkä oisin tykännyt niistä jos en olisi lukenut kirjoja. Mutta normaalistikin kirjat on parempia.

Muoks. Mia muistuttaa paljon minua, ainakin siltä kantilta miltä itseni näen. Joskus pelottavan paljonkin...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2007, 21:39:36 kirjoittanut Arminas »
The stories we love best do live in us forever.

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Helmikuu 20, 2008, 13:31:53 »
Juu, mäkin oon lukenut ne kirjat uusinta lukuun ottamatta. Kirjahyllyssä niistä komeilee viisi ja tarkoitus olisi kerätä kaikki. Prinssessapäiväkirjoissa on kaikkein ihaninta se rakkaustarina. Tyypillistä, mutta mä oon vain niin romanttinen persoona! :) Lisäksi ne kirjat kertovat ystävyydestä. Lilly on jo yksistään niin omituinen henkilö, että kirjoja kannattaa lukea! Toivottavasti kirjoja tulee vielä paljon lisää, ne ovat yksi lempisarjoistani. :D
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
« Vastaus #30 : Maaliskuu 09, 2008, 02:12:37 »
Olen lukenut osan noista, en kaikkia varmaankaan. Tykkään kyllä, eiväthän ne kirjat mitään ihan maata järisyttävän mahtavia lukukokemuksia ole, mutta sisältävät kuitenkin hauskaa huumoria ja ovat mukavaa kevyttä lukemista. Aika perusnuortenkirjojahan ne ovat, käsittelevät teiniromansseja ja sellaista, mutta toisaalta Mian prinsessuus on kiehtova ja mielenkiintoisuutta rutkasti tuova lisä. Hän on myös hahmona hyvin samaistuttava ja sympatiat herättävä. Pitäisi varmaan lukea loputkin noista kirjoista.

Nooraijai

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 27, 2009, 12:20:22 »
Olen lukenut kyllä, ja olivathan ne hyviäkin. Niin kuin taidettiin sanoakin jo, on mukavaa, kun kaikki ei ole niin täydellistä, toisin kuin joissain muissa nuorten kirjoissa. Nuo mesettelypätkät, tai miksikä niitä nyt ikinä kutsutaankaan, jotenkin kevensivät lukemista, mutta niitä ei ollut onneksi liikaa, vaan juuri sopivasti. Esimerkiksi Sateenkaaren tuolla puolen, jossa oli koko ajan kirjeitä ja muuta tuollaista, alkoi välillä olla aika hermostuttava. 500 sivua tuollaista, hrr. Kyllähän se kirjaan sopi, olisi juonta varmaan ollut muuten aika vaikea saada esille, mutta silti. Prinsessapäiväkirjojen määrä oli sopiva. Olivathan nuo "päiväkirjamerkinnätkin" puoliksi sama asia, mutta silti eri... En osaa selittää.

Olen nähnyt myös elokuvat, joista pidin.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Heinäkuu 22, 2009, 13:05:37 »
Mä tykkään paljon näistä kirjoista! Kiva lukea välillä tollastakin kirjaa, missä ei kirjotettu niin virallisesti kaikkea, vaan se on juuri sellasta päiväkirjamaista :D Siellä täällä isolla kirjoitettuja sanoja ja perässä sata huutomerkkiä tai jotain vastaavaa. Sillä on hyvä huumorintaju ja pidän erityisesti niistä chattailupätkistä :D Mä oon nähnyt ne molemmat elokuvat, lukenut vähän ykköstä ja lukenut kokonaan kuutosen, kasin ja ysin, jotka omistan itse (tosin kaverilla on just lainassa kasi ja ysi ;D). Vaikka tosta onkin jäänyt kirjoja välistä, niistä tajuaa silti ihan hyvin kaiken. Ois kyllä tarkotus lukea noi kaikki ja oishan ne kiva itsellekin hankkia.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Heinäkuu 24, 2009, 00:32:46 »
Oon lukenu kolme kirjaa, kutosen, kasin ja ysin (lainasin kaverilta:). Tykkäsin niistä, kun ne oli silleen rentoja kirjoja. Niissä on kivasti huumoria, ja ne mesekeskustelut ja tunneilla kirjotetut laput on yks syy miks ne kirjat on niiin hyviä! Ja sitten yksinkertasesti se kirjasarjan juoni (siis että Mia on eläny ihan normaalia elämää ja yhtäkkiä sille kerrotaan sen olevan prinsessa). Hyvin keksitty(=
Ja vaikka välillä vähän 'ärsyttää' ne miljoona huutomerkkiä sanojen perässä ja jollain 72 kokoisella fontilla kirjoitetut sanat, nii nekin tavallaan tuo niihin kirjoihin mielenkiintosuutta::D Voishan sitä joskus lukee lisääkin noita kirjoja. Oon nähny myös molemmat leffat ja tykkäsin niistäkin.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Heinäkuu 29, 2009, 22:35:39 »
Sain tuossa pari tuntia sitten luettua koko sarjan päätökseen ja voin kyllä sanoa, että onneksi sarja ei ollut kymmentä osaa pitempi. Napakka pituus kirjasarjalle, varsinkin kun loppupäässä sarjaa mielenkiinto alkoi hieman herpaantua.

Kokonaisuutena Prinsessapäiväkirjat on viihdyttävällä tavalla kerrottu tarina lukiota käyvästä tavistytöstä, joka vain sattuu olemaan prinsessa. Päiväkirjamuotoisuus on luultavasti se pääsyy, minä takia pidän sarjaa niinkin hauskana. On mukavaa päästä Mian pään sisään, ja päiväkirjakerrontaa sävytetään hyvin erilisilla listoilla, oppituntien välissä lähetellyillä viestilappusilla ja tekstareilla sekä mesekeskusteluilla. Pidän kirjailijan tavasta tiputella lähes jokaisella aukemalla vähintään yksi tuotemerkki, julkkiksen nimi tai muuten vain tunnettu asia. Sellainen voisi olla pitkästyttävää, mutta Prinsessapäiväkirjoihin se tavallaan sopii. Plussaa sarjalle siitä että kikattelin usein Mian ajatuksille ja dialogille. Suosikkikohtani taitaa olla Taru sormusten herrasta-viittaus jossain kirjassa, jolloin Mia vertasi Michaelia Aragorniin :---D Kuolinko edes? Kunniamaininta myös Lillyn mönkään menneelle kirjallisuuslehti-projektille, lehden nimi oli loistava!

Suhtaudun päähenkilöön eli Miaan vähän ristiriitaisesti. Toisaalta kyseessä on tavistyttö, joka pitää itseään totaalisena luuserina ja on ehkä sen takia niin samaistuttava. Mutta toisaalta Mia on joskus raastavan pinnallinen ja itsetunnoltaan nollassa. Oli uskomattoman kyllästyttävää lukea monen kirjan ajan Mian ruikutusta siitä, miten hän on lauta ja voi-jestas-sentään-Michael-varmaan-jäättää-mut-kun-en-ole-bilettäjä -tyyppisiä valitusvirsiä on ihan liikaa. Mia vaikuttaa ihan nokkelalta, mutta sortuu vain hautomaan ongelmia liikaa sisällään ja valehtelemaan jatkuvasti. Toisaalta tajusin juuri tätä kirjoittaessa, että se tekee Miasta vain inhimillisen hahmon, joten propsit Meg Cabotille!

Taidan pitää kaikista hahmoista edes vähän :D Kukaan ei oikeastaan ole täysin mustavalkoisesti hyvä tai paha, vaan särmikkäitä yhtä kaikki. Jopa Lana, niinkuin kaksi viimeistä osaa lukeneet tietävät ;)

Ja Lars rulettaa!

Seuraava spoilaa viimeistä osaa!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sarja on siinä mielessä minulle melko tärkeä, sillä luettuani sitä ensimmäisen kerran ala-asteella inspiroiduin heti kirjoittamaan itsekin päiväkirjaa :) (Ihan viimeisiä osia en kyllä sen ikäiselle suosittelisi, meno muuttuu jonkin verran Mian vanhetessa.) Mietin tosin usein, että miten Mia saa kirjoitettua kaiken dialogin niin tarkasti muistiin, mutta kirjoista selviääkin useaan otteeseen se että Mia kirjoittaa jopa keskutellessaan kavereittensa kanssa kiivaasti kaiken ylös.

Poissa tirsu

• Clara-stan
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #35 : Joulukuu 10, 2009, 14:11:09 »
Olen lukenut ja omistan kaikki kymmenen osaa, jotka tästä loistavasta sarjasta on ilmestynyt. Kirjat ovat taidolla kirjoitettuja, huumori on huippua ja päähenkilöön on helppo samaistua.
On hauskaa, kun kirjoissa mainitaan kirjasarjasta tehdyt leffat ja myös itse kirjatkin (jotka ovat Mian mukaan luvattomasti tehtyjä, eihän häneltä ole lupaa kysytty).
Prinsessänpäiväkirjat ovat parhaimpia kirjoja mitä olen ikinä lukenut. Tähän mennessä mikään ei ole vetänyt niille vertoja. Prinsessapäiväkirjat ovat suosikkikirjojani ja Meg Cabot lempikirjailijani.
Mutta Prinsessapäiväkirjat leffoista en tykkää. Ensinnäkin ykköstä oli muokattu liikaa ja kakkososa ei perustunut enää millään tavalla kirjasarjaan. Niistä kahdesta ykkönen oli parempi, sillä se sentään perustui löyhästi kirjoihin.

// 14.6.-10 muoks! Ja onhan se sydämeni lunnaatkin tullut luettua heti kun sen käsiini sain suomennoksen ilmestyttyä. Hyvä kirja, ilmiselvää Miaa (tai Cabottia).
// 5.5.-11 muoks! Miksi ihmeessä niitä muutamia välikirjoja ei ole suomennettu ollenkaan? Se on ihan kaameaa huijausta, nekin olis pitänyt suomentaa...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2011, 21:11:43 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
« Vastaus #36 : Joulukuu 17, 2009, 19:25:17 »
Itse olen lukenut sarjasta kolme ensimmäistä osaa, ja voin sanoa pitäväni kirjoista. Mielestäni kerronta on hyvää ja henkilöt hauskoja ja persoonallisia. Suosikkini taitaa olla Mian kissa läski-Lassi, rakastan eläimiä. Mutta siis. Henkilöt ja Mian ajatukset on osattu kuvailla todentuntuisesti ja elävästi. Joskus minua hiukan häiritsee Mian valittaminen, mutta pelkkä positiivisuus olisi melko tylsää luettavaa sitten loppujen lopuksi.

Eli yhteenvetona voisin sanoa pitäväni kolmesta ensimmäisestä osasta, luen kyllä ehdottomasti lisää, kunhan saan neljännen kirjan käsiini.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #37 : Tammikuu 06, 2010, 16:32:17 »
Sain joululahjaksi tuon Prinsessa Mian esikoisromaani Sydämeni lunnaat-kirjan. Luin sen ja olihan se aika miamainen. :) Ja romanttinen. <3 Tykkäsin siitä, vaikka en suosittelekaan sitä enää ihan ala-asteikäisille (tai pienimmille yläastelaisillekaan), enkä myöskään noita paria viimeistä Prinsessapäiväkirjat-sarjan osaa. Mia aikuistuu sarjan edetessä ja jutut muuttuvat sitä mukaa.

Ylpeänä omistan nyt vihdoinkin siis sarjan kaikki kymmenen osaa plus tuon Sydämeni lunnaat. :) Ja täytyy sanoa, että tämä on sellainen sarja, jonka taso on pysynyt koko ajan loistavana ja on kaiken lisäksi erinomaista viihdettä! :D Sarja on hyvä myös sen takia, että se on "kevyttä" lukemista ja se on sellaisena viihteenä parasta luettavaa, mitä tiedän. :)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kymppi oli kyllä paras mahdollinen lopetus sarjalle. <3
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Tammikuu 06, 2010, 16:59:33 »
Oi pidän tästä sarjasta paljon :) Se on jotenkin hauskaa kyllä kun Mialla on aina joku asia mitä se sitten suurenteleekin. Mutta se nelosen valittelu ja vertailu johonkin Kateiin oli kyllä aika ärsyttävää, eikö se ollut joku sarjan henkilö vaan! Et se on ärsyttävää kun se rupeaa jopa vertailemaan sellaseen itseään mikä edes kirjassa ei ole oikea ihminen. Jos nyt edes tajusitte jotain tästä epäselvästä kirjain sekamelskasta... :D

//MUOKS! Eli siis päivitän nyt mielipidettä :D Muuten hyvä sarja, pää henkilö on vain hitusen liian itsekeskeinen mun makuun, mutta rakastan silti tätä sarjaa :)))) Ja kymppi kirja oli ihan paras :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2010, 18:25:31 kirjoittanut Maigguli »
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Velma

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Toukokuu 26, 2010, 12:00:29 »
Mä tykkään koko sarjasta. <3 Englanniksi sarjassa on sellaisia ohuempia "väliosia", jotka sijoittuu varsinaisten suomennettujen kirjojen väliin. Niitten saatavuus on vaan vähän heikohko, jonkun löysin kirjastosta. Entä onko kukaan muu lukenut Mian "tekemää" kirjaa Sydämeni lunnaat? Mua vähän epäilytti se ensin, mutta sitten se olikin yllättävän hyvä. Ei tosin ole niin teinikirja kuin varsinainen sarma.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #40 : Kesäkuu 01, 2010, 16:19:41 »
Luettu on :)

Aluksi en pitänyt niistä, sillä koko sarja vaikutti aika tyhjänpäiväiseltä ja ideakin vähän epäuskottavalta (oho, mummo sattuukin olemaan ruhtinatar), mutta nyt olen jo vannoutunut Mia-fani.

Sydämeni Lunnaat on myös tullut luettua. Se oli suht hyvä, vaikutti juuri Mian tekemältä. En kuitenkaan suosittelisi sitä ihan kamalasti, sillä päiväkirjoista poiketen siinä ei turhia sensuroida.

Ykkösleffa oli ihan okei, joskaan en kauheasti tykännyt Mian ulkonäkömuutoksesta, se vaikutti jotenkin epäaidolta. Kakkosleffasta en tykkää, koska se ei edes yritä muistuttaa koko sarjaa..
The girl who lives in dreams.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #41 : Heinäkuu 17, 2012, 20:52:04 »
Kyllä ne on tullut luettua monta kertaa, myös Sydämeni lunnaat.. Itselläni on Prinsessa Mia ja Prinsessa parrasvaloissa. Haluaisin omistaa ne kaikki, mutta ovat hirveän kalliita ja ei oo rahaa, lol. Ehdoton suosikkini on Ikuisesti prinsessa.. Siinä Mia on jo kunnolla päässyt prinsessa juttuun mukaan. Aivan paras kohta kirjassa oli se, kun Mia antoi pakit. Ahhah! Siitäs sait! Minusta kirjasarja oli aivan ihana js rakastan niitä aivan hirveästi, vaikkeivät (<- onko tuo edes sana) vedä vertoja Pottereille yms.
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #42 : Heinäkuu 25, 2012, 20:24:52 »
Olen lukenut kaikki kirjat sarjasta, paitsi Mian ns. "kirjoittama" kirja Sydämeni Lunnaat. Vähän epäilyttää, onko se läheskään niin hyvä, kuin muut sarjan kirjat, mutta eiköhän sekin tule joskus piakkoin luettua... :P

Vaikken yleensä välitä tämän tyyppisestä teini-genrestä, niin Prinsessapäiväkirjat kyllä yllättivät positiivisesti. (nimi vittaa johonkin paljon tylsempään, tulee mieleen joku Jane Austenin aikainen prinsessa pyörimässä röyhelöisissä mekoissa ja juomassa iltapäiväteetä...) Hauskaa lukemista ja sopii varsinkin jos tahtoo antaa aivoilleen sopivan lepotauon.

Se kaikkien satunnaisten asioiden boikotoiminen on niin julmetun hauskaa :D
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Varjoton

• Omakuvaa etsimässä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #43 : Lokakuu 10, 2012, 21:34:09 »
Luin Prinsessapäiväkirjat ehkä siinä vuoden 2007 paikkeilla.. ja loput sitten sitä mukaa kun ilmestyivät. Muistan, että pidin näistä ihan tosissani, kuvasivat hyvin joitain omiakin tunteitani ja päähenkilöön oli helppo samaistua. Pitäisi ehkä lukea uudelleen joskus. (: Jos vaikka onnistuisi kiinnittämään huomiota joihinkin eri asioihin kuin nuorempana.

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #44 : Lokakuu 10, 2012, 21:39:52 »
Itsekkin pidin kirjoista :D luin ne joskus yläasteella läpi. Olen miettinyt että voisi joskus tässä lukea ne uudestaan.
Sydämmeni lunnaat ei ole niin hyvä kuin muut kirjat, mutta kyllä se luettava oli.
Leffoista ykkönen on hyvä, mutta kakkosesta en tykkää. Se ei perustu enään kirjoihin.
"You're never fully dressed
Without a smile!"