Kirjoittaja Aihe: Kirjanmerkeistä  (Luettu 37347 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Selidor

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #25 : Maaliskuu 26, 2004, 20:04:19 »
Kirjanmerkit on jotenkin epäluontevia. Ne on aina hukassa.. Mulla ainakin^^ Mutta kyllä aina jotain tulee kirjan väliin tungettua. Yleinsä se on joku paperinpala tms. Mutta nyt viimeisintä Potteria lukiessa kirjan välissä oli joko se vauha, mikä oli valmiina kirjassa (miksei sellaista ole ollut muissa) tai sitten sellainen ovi -juttu, missä lukee "Älä häiritse! Luen Harry Potteria" Sain kymmenenvuotissyntymäpäivälahjaksi entiseltä hoitotädiltäni sellaisen ihkun perhos-kirjanmerkin, mutta se teki kurjat jäljet sivun yläreunaan. Kirjastokuittia on hyvä pitää kirjan välissä, silloin muistaa palauttaa kirjan ajoissa.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2004, 18:26:50 »
Kirjanmerkkeihin tulee suorastaan pakkomielle. Niitä pitää olla paljon, kun lukee montaa kirjaa yhtä aikaa. Tällä hetkellä kirjojen välissä, pöydällä ja laatikossa piilossa on lähemmäs neljäkymmentä kirjanmerkkiä. Kaksoiskappaleita löytyy runsaasti. Tietenkin on yksi suosikki, jota käytetään vain parhaissa kirjoissa. Tämän hetkinen suosikkini on sellainen Helsingin Sanomien kirjan merkki, johon voi kirjoittaa kirjat jotka on syytä lukea seuraavaksi. Se on hyvin tarpeellinen.

Kaikista parhaimmat ja kätevimmät kirjanmerkit ovat tietenkin niitä nauhoja, jotka ovat joissakin kirjoissa valmiina. Kiitos ihmisille jotka ovat älynneet tällaisen pienen lisän kirjoihin pistää.

Kirjanmerkit ovat sitä paitsi tärkeitä. On inhottava lukea kirjoja, joita on kohdeltu kaltoin toisin sanoen niiden sivujen kulmia on taiteltu merkiksi. Hävetkää kaikki jotka harrastatte tällaista touhua.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Kastrullen

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 30, 2004, 22:08:41 »
Minulla on käytössä melkein pelkkiä kankaisia kirjanmerkkejä - ovat muuten tosia hyviä, eivät luiskahtele kirjan välistä tmv.!

Kaksi niistä olen saanut ystävältäni lahjaksi - toinen on neulapistotyö (liian monta vuotta viimeisimmästä rättikässän tunnista, antakaa anteeksi, jollei neulapistotöitä ole oikeasti olemassakaan!), jossa vuorottelee skotlanninterrierin ja valkoisenlänsiylämaanterrierin kuvat, ja toinen on ihan kokonainen koira, jolla ihan kokonainen pää ja tassut :-)

Ostaessani LK:n, sain oveen ripustettavan lapun "Älä häiritse, luen Harry Potteria!", jota käytin ko. kirjan välissä kirjanmerkkinä.

Iita

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2004, 23:33:54 »
Käytin aika pitkään kirjojen välissä kirjastokuitteja tai muita paperinpaloja, jotka sattuivat olemaan käden ulottuvilla. Noin vuoden, ehkä vähän alle, käytin kirjastosta saatua merkkiä, jossa luki vain www.helmet.fi. Vähän aikaa sitten tulostin Mugglenetistä Hedwig-kirjanmerkin, joka on nyt käytössä. :) Sivujen kulmien taittelua en ole ala-asteiän jälkeen harrastanut (enkä silloinkaan usein) ja kirjan väärinpäin kääntämistäkin vain hätätilanteissa. Kirjoja pitää kohdella hyvin.

Poissa tuutuu

• Vuotislainen
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 09, 2004, 16:53:54 »
Käytän kaikkea mahdollista, mikä vain nyt sattuu lähettyvillä olemaan. Jäätelötuutin paperin alaosa on oikein kätevä, ja olen monta kertaa onnistunut viemään jotain veljeni tärkeitä papereita. Hiusharja, hiuslenkki, klemmari, karkkipussi, kynä, juomalasi, langanpätkä, sukka. Pyyhekumi on oikein kätevä, se kun ei luista pois. Viivotinkin käy, tällä hetkellä on koulun kulmaviivain käytössä.

Yleensä kuitenkin luen kirjat kerralla läpi, ei mitään turhia taukoja.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #30 : Huhtikuu 18, 2004, 20:04:42 »
Voih, kirjanmerkit... *pudistelee päätään* Minulla on kymmeniä kirjanmerkkejä, mutta olen ansiokkaasti hukannut kaikki. Tai sitten ne itkevät jossain kaapin tai laatikon perällä.

En käytä kirjanmerkkejä, koska en muista kaivaa niitä joka kerta esiin. Käännän kirjat surutta alassuin tai laitan koirankorville. Kyllä, kirjaston kirjatkin. Se on paljon nopeampaa ja vaivattomampaa. "^^

Kirjanmerkkini olivat yleensä sellaisia paperiläpysköjä. Joissakin oli joku nauha tai tupsu päässä. Äh, en tykkää.

Mutta NYT asiaan on tullut muutos: siitä päivästä lähtien kun Kilta ilmestyi ja sain (mm.) Potter - ovimerkin kirjan kylkiäisinä, olen käyttänyt sitä kirjanmerkkinä! Hurraa! :D
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

chihiro

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #31 : Huhtikuu 20, 2004, 17:27:09 »
Kirjanmerkkejä minulla on suht monta, mutteivät silti riitä kirjojen väliin. Minulla on 'paha tapa' lukea montaa kirjaa, vaikka olisinkin lukemassa vain yhtä. Pottereille kuitenkin olen aina pyhittänyt oman aikansa; muut kirjat saavat silloin jäädä.

Kirjamerkkejäni ovat mm. pehmoinen seepra (hankala, liian iso!), perinteinen nalle puh, vihreä hologrammi, netistä tulostettuja ja pahvilla vahvistettuja, Egyptistä ostettu merkki jossa vanhaa egypt. tekstiä...
sellaisia ainakin, ne on ne mitä muistan. Joskus tulee hädässä nakattua kokeita tai muita koululappuja väliin, jotka lojuvat pöydälläni hujan hajan ja sitten ihmetellään yhdessä opettajien kanssa: "Minne ne kokeet joutuivat?"

Poissa Emily Le Strange

• pikkusyöjätär
  • Vuotislainen
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 20, 2004, 19:07:24 »
Yleisin merkkini taitaa olla se kirja mahalleen jonnekin pöydänkulmalle. Ladon niitä päällekäin, minne tahansa. Kun monesti on useampia kirjoja kesken. Sitten ärsyttää jos kirjat ovat kauan sillä tavalla samassa kohdassa, ne taittuvat eivätkä pysy kunnolla kiinni. Aina kun käy niin, kadun syvästi ja halailen ja suukottelen kirjaa ja pyytelen siltä anteeksi. Mutta ei minua haittaa etteivät kirjani ole täysin tiptopkunnossa. Rakastan tarinaa, en itse esinettä. Joskus on aika vaikea ajatella niin - ainakin uuden kirjan kohdalla, mutta sitten vain toistelen itselleni että materia on pahasta ja omatuntoni hiljentyy. En tietenkään kovin huonosti kohtele kirjojani, yritän totta kai pitää niitä hyvin ja ehjinä,  mutta turhantarkkuus on puuduttavaa. Kahviläikät kirjojen sivuilla tuovat vain myöhemmin samaa kirjaa lukiessa nostalgian tunteen. Kirjat täytyy merkitä omaksi.. :) Niihin täytyy vuodattaa omaa elämää. Ah, niin dramaattista.

Jotain paperilappuja tungen joskus väliin, ja minulla on myös vihreä Himolukijan merkki, ja kaikista rakkain kirjanmerkkini on toissajouluna ostamani vaalea pitkulainen fliissi-kangaskissa, joka on siis ihan lituska mutta toisessa päässä on pikkuruinen kissan pää -pallo ja etukäpälät, toisessa päässä takakäpälät. Kisulilla on vaaleanpunainen ruusu päässä ja suloiset korvat. Se on ihana. Jumaloin sitä. Ja niin se onkin yksi koriste-esineistäni enkä millään raaski käyttää sitä varsinaisesti kirjanmerkkinä. Ressulta alkaa pää purkautua irti jos sitä lykkii liian kovakouraisesti kirjojen väliin tai vetää sitä sieltä pois.
Olen olento jolla ei ole kunnollista nimeä, olen haava maailman kyljessä. Mutta olen myös se täydellinen muukalainen jota rukoilit aina lapsena - että tulisin ja veisin sinut pois, sanoisin sinua kauniiksi, nostaisin sinut alastomana kadulta ja kantaisin ikkunan kautta Taivaaseen.

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #33 : Huhtikuu 25, 2004, 19:01:09 »
Oivoi, minulla ei koskaan ole oikeasti ollut kirjanmerkkiä, sellaista oikeaa. On tultu käytettyä mitä sattuu; paperinpalat ja cd-levyjen sisälehtiset soveltuvat asiaan erittäin hyvin.

Koirankorvia en omiin kirjoihini taittele, mutta kirjaston omat joutuvat vähän kehnompaan käsittelyyn, ainakin silloin kun ei ole muuta käsillä.

Olen aina tahtonut erään kivan, nätin kirjanmerkin jonka näin pikkutyttönä kaupassa, mutta kun sitä kauppaa ei enää ole niin minä en luultavasti mitenkään sellaista voi saada. Hmph.
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #34 : Huhtikuu 28, 2004, 21:56:51 »
Mä ainakin käytän useimmiten sitä perinteistä tyyliä (taitan kirjan sen kulmasta) tai jos kirjassa on sellaset irtokannet niin laitan se sisään taitetun osan kirjan keskenjääneen kohdan väliin...
Mutta onhan minullakin iha oikeita kirjanmerkkejä (jepjep) Yks on sellanen hieno nahkainen johon on painettu kultaisella värillä kuvioita. Ja sit on sellainen hiano brysselinpitsiä oleva (oikeesti ja mulla on samantyylinen mini päivänvarjo *hekottaa hiljaa*) ja siinä on kissankuva (pitsi). Joskus mä käytin mun veljen joskus ala-asteella tekemää jokerikorttia ja sit mä kadotin sen varmaan kolmeks vuodeks.*nyyh*
Löysin sen sitten koulun kirjastosta jonkun Neiti Etsivä- kirjan välistä. *noloo hei*
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #35 : Huhtikuu 29, 2004, 17:39:34 »
Yleensä olen käyttänyt kirjanmerkkinä niitä kuitteja, jotka tulee aina kirjan mukana lainatessa. Mutta eilen löysin eräästä LJ:n yhteisöstä aivan upeita kirjanmerkkejä, jotka sitten tulostin ja muovitin pahvin päälle. Nyt minulla on sitten yksi Johnny Depp, kolme Viggo Mortensenia, kaksi Sean Beania ja sitten oli vielä pakko tehdä itse yksi Gary Oldman. Nyt niitä on riittävästi monille kirjoille, koska luen aina ziljoonaa kirjaa samaan aikaan. Ainoa ongelma on se, että ne merkit ovat niin upeita, että kirjojen lukeminen jää sivuosaan kun kuolaan niitä merkkejä.. *g*

Tuosta sivujen taittelusta. Joskus olen tehnyt sitä kirjaston kirjoille, mutta nyt kun siskoni on ollut jotain vuoden työharjoittelussa kirjastossa, niin se on valittanut minulle siitä niin paljon että se tapa on loppunut. On muuten aika jännä, mitä kaikkea ihmiset käyttää kirjanmerkkeinä. Sisko on kertonut, että he ovat löytäneet kirjojen välistä esimerkiksi voiveitsen ja voileivän.

Shona

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #36 : Toukokuu 26, 2004, 21:32:56 »
Hävitän aina kaikki kirjanmerkit. Siksi en käytä niitä.
paras tapa on kääntää kirja vain kansipuolet ylöspäin, vaikka myönnetäänkin että kirja voi siitä kärsiä. Kirjastokirjoilla tai lainatuilla en tätä viitsi käyttää. Sivujen taittamistä en myöskään suosittele.
Yleensä vain laitan väliin jotain lähelläolevaa: muistilapun, matikan kokeen, villasukan, postikortin, suklaan kääreen (kirjastotätit ei kyllä tykkään jos kirja sattuu tahraantumaan tästä), kirjeen, tai muuta lähettyvillä olevaa. En tosin banaaninkuoria. Ne haisee.

Hienot kirjanmerkit on hyvä juttu, jos joku saa ne tosissaan pysymään tallella. Ohuet kirjat vain lättään kiinni ja yksinkertaisesti etsin paikan missä olin, TSH:n väliin laitan mukana tulleen kartan.

Xinnia

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #37 : Toukokuu 27, 2004, 12:11:37 »
Minulla on varmaan miljoona kirjanmerkkiä, koska niitä on tosiaan kertynyt vuosien varrella ja rakastan niitä. Saatan joko itse tehdä kirjanmerkin tai sitten jos näen kaupassa jonkin, mistä pidän todella paljon niin hankin sen yleensä itselleni.

Harmi vain, että olen myös ihan pirun hyvä hukkaamaan kirjanmerkkejäni ja nykyisistänikin kaikki ovat olleet jossain vaiheessa hukkapiilossa. Paras kirjanmerkkini oli ehdottomasti sellainen missä oli jonkun tytön kuva, ja sen takana olivat yhteystietoni, jos vaikka kirjan sattuisi jäämään jonnekkin. Mutta sitten pikkuveljeni käänsi sen kirjanmerkin minulta, enkä ole sitä sen koommin nähnyt *iso kyynel* Nykyään fanitan enkelikirjanmerkkiäni, koska se on juuri sopivan ohut, mutta pysyy kirjan välissä. Tein sen jostain postin lähettämästä mainoskortista ja se on hieno. Lisäksi tunnearvoa löytyy nahkaiselta kirjanmerkiltä, jonka ostin Santa Parkista viidennellä luokalla, mutta se on aika epäkäytännöllinen.

Sellaiset kirjanmerkit ovat parhaita, jotka eivät vahingoita kirjoja ja pysyvät paikallaan ja niiden pitäisi olla mieluiten ohuita, koska omistan lähestulkoon vain ja ainoastaan pokkareita.

Lamia

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #38 : Toukokuu 27, 2004, 14:35:37 »
Yleisesti ottaen käytän kaikkea mitä löydän, kuten tyhjä jenkki salmiakki pussi on aika yleinen valinta. Ns. parhaimmille kirjoilleni suon kuitenkin joitain "etuja".  Toinen on parhaimmat paikat kirjahyllystä ja toinen jokin hieno kirjanmerkki. Ehkä paras näistä jälkimmäisistä on hopeinen/ hopealla päällystetty tikku (?), missä on koristeena kaksi enkeliä. Viimeiset rahat meni sen ostamiseen Marbellalta, mutta yhtään en ole katunut.^^ Siintä on tullut jollakin tavalla rakas ja laukussa se pysyy paikallaan kirjassa.

ayu

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #39 : Toukokuu 27, 2004, 14:35:44 »
Minun kirjanmerkkien pitää olla hienoja, ei mitään pahasia paperin palasia.
Minulla on sellainen söpö kani, jossa lukee Watership Down (Ruohometsän kansa) sekä tosi paljon Snoopy aiheisia.

Minusta kirjanmerkit ovat kauniita ja niitä on kiva koristella! Kyllä, minun muutamissa kirjanmerkeissä on pieniä kultaisia tähtiä ja takana on jotain pientä tekstiä. Yhteen aikaa minulla Gravitation kuva, jota pidein kirjanmerkkinä. Siinä oli Yuki Eiri Shuichi Shindoun takana ja takana oli jotain shounen aiihin (Shounen ai) liittyvää tekstiä.

Kirjanmerkkejä olen myös jonkin verran ostellut. Kirjakaupoista enimmäkseen Nalle Puh aiheisia, mutta ne karkaavat huoneestani jonnekkin, enkä löydä niitä enään mistään. Siksi tyydyn noihin muihin.
Se oli kiva siinä feeniksin kilta kirjassa, se viinin punainen naru. (Naru?)
Minä pidin sitä kirjanmerkkinä.

keikku

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #40 : Kesäkuu 12, 2004, 21:31:09 »
Miulla on itseasiassa yksi kunnollinen kirjanmerkki, lopuille kirjoille sitten tulee korvat sivujen kulmiin.. :)  En yleensä laita kirjaa mahalleen pöydälle, koska se "tappaa" kirjan. :( Huusin tuossa justiinsa isäpuolelleni, joka uskalsi laittaa, silloin uuden, Potter 5:n mahalleen pöydälle. Ilkeä tyyppi.

Se kirjanmerkki siis, jota käytän, on vihreä ja kaarevan suippo muoviläpyskä, jonka paksummassa päässä on sellanen vilkuttava ja hymyilevä naama. Se on pelottava, mut silti mulle rakas. Sain sen joskus joulupukilta joululahjaksi. :)

Ja sitten kanssa käytän ihmeellisiä papreilappusia kirjojen välissä. Joskus jopa kuitit pääsevät/joutuvat kirjojeni väliin. Ja saattaa kyllä käydä kalpaten kirjastonkin kirjoille, kun niitä sivuja kääntelee korville.. :)

Pitäisi kohta hankkia uusi kirjanmerkki, kun ei se yksi kaikkeen riitä..

Pajupuu

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #41 : Kesäkuu 13, 2004, 18:46:57 »
Minulla on aivan erityinen kirjanmerkki. Jostakin syystä *silence* olen kumman kiintynyt siihen, ja meinasin saada paniikkihäiriön, kun se kerran oli "kadoksissa"... :D Ei se oikeastaan ole edes kirjanmerkki.

Lappunen on aivan tavallista piirustuspaperia. Se on kuitenkin vain reilu puolet tavallisesta A4:stä. Alunperin käytin ko. paperinkappaletta piirtääkseni "Äänettömän veitsen" kannesta Entrerin tikarin. *silence* Ko. tikarista puuttuu kahvan loppupää ja puolet toisesta väistimestä. Jalokivi on väritetty vihreäksi.
Muita merkintöjä: "Phlar Lloth ssinssrickla = kun Lloth kikattaa", "Danilo", "n´tel-que´tethira = kaupungin asukas" ja omituisia riimuja, joiden alle on suttuisella käsialalla kirjoitettu "Siikaranta, 1.5.2004".

Lappunen on kulunut, ja sen reunat ovat käpristyneet. Siinä on muutama epämääräinen läiskä, mutta käytän sitä aina. No joo, yleensä se on pääkirjani välissä (kutsun pääkirjaksi, koska lähes aina minulla on 2-5 kirjaa kesken samaan aikaan).

En taita kirjojen sivuja - joskus taitoin - mutta nykyään näen punaista, kun lukemani kirjan sivu on taitettu koirankorvalle ja jätetty niin.

Muuten kirjojen väliin löytävät tiensä kaikenlaiset lappuset ja lippuset.

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #42 : Kesäkuu 13, 2004, 19:19:30 »
Kirjanmerkeillä on kyllä kumma tapa jäädä johonkin eikä niitä sitten löydä mistään. En yleensä käytä kirjanmerkkejä ollenkaan.

Ennen minulla oli tapana laittaa kirja kansipuoli ylöspäin. Kirjani ovat lähinnä kirjastonkirjoja, harvoin tulee ostettua kun lähellä ei ole kunnon kirjakauppaa tai muuta vastaavaa. Sivuja en taita koskaan (paitsi jotain koulukirjoja, jotta löydän jonkun kielioppijutun tms.). Sittemmin kun olen alkanut lukea paksumpia kirjoja, niin se kansipuoli ylöspäin tekniikka ei ollut ollenkaan hyvä ja kirjat kärsivät. Tapana on tunkea kirjanväliin, jotain läheltä. Yleensä se on viivotin. Minulla on pari viivoitinta, jotka ovat sopivan mittaisia kirjojen väliin. Myös kirjaston kuitit ovat joskus käytössä.

Muutamia kirjanmerkkejä minulla on (oikeastaan ne ei ole kirjanmerkkejä vaan jotain lappusia) ja nekin on vain tiettyjen kirjojen välissä enkä niitä siirtele.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Zazuli

• Vuotislainen
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2004, 18:48:14 »
Minä olen laiska kirjanmerkkien suhteen, yleensä vain laitan kirjan väliin ensimmäisen paperinpalan mikä käteen sattuu. Joskus kyllä jaksan tehsäkin niitä, mutta erittäin harvoin. Sivujen kulmat taitan vain koulukirjoista.
Tämä naru viidennessä Potterissa on aikas kätevä. Sitä minä käytän ehdottomasti sitä lukiessani.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #44 : Kesäkuu 14, 2004, 20:21:14 »
Itse en käytä kirjanmerkkejä lainkaan... painan (tai ainakin yritän) vain sivun, luvun ja muut "tärkeät" asiat mieleen ja suljen kirjan. Seuraavalla kerralla löytää kyllä helposti (kyllä, lukematta vääriä kohtia) oikean sivun. Mistä johtuu, että en sitten erehdy lukemaan vääristä kohdista, esim. lopussa... sitä en tiedä.

Kyllä minulla on ihan kirjanmerkkejäkin... siis en tarkoita jotain lappua, vaan esim. sellainen pehmeä, nallemerkki *virn* (tuliainen jostakin) ja sellainen... hmm... en osaa kuvailla... En vain ikinä käytä niitä.

Joskus saatan laittaa kohdan merkille sellaisella narulla, joka on esim. uusimmassa Potterissa, mutta aina en tee sitäkään.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Meleniel

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #45 : Kesäkuu 16, 2004, 15:47:32 »
Joskus aina tulee noita kirjanmerkkejä väsättyä. Tais olla viime kesänä, kun innostuin taas vaihteeksi tekemään Lotr aiheisia merkkejä. Mustalle pahville kirjotin Lord of the rings ja taakse sormusrunon sillä koukerokielellä. Lopuksi laitoin vielä muovit päälle. Ihan komia siitä tuli, mutta se on tainnut kadota jonnekkin kirjahyllyn taakse..

Löysin tuossa vähän aikaa sitten myös ensimmäisen Potter aiheisen kirjanmerkkini. Olin yrittänyt piirtää siihen vissiin Voldea ja Harrya, mutta aika huonoin tuloksin.. Kaiken lisäksi Volden yllä oli puhekupla jossa luki ilmeisesti Adava Kevadra :D. Voi luoja, että nauroin sille. Kaikkea tuolta laatikon pimennosta löytyykin..

Joskus käytän Potterien välissä niitä suklaasammakkokortteja, joita minulla on kaksi (toisessa Ron lentelee ja toisessa Hagrid ajaa motskarillaan). Kerran otin myös mukaani Kipasta semmoisen vaaleansinisen "Himolukijan merkin" jonka alakumassa lukee "Luen vielä tämän sivun. Ja tämän." Ei kovin kummoinen, mutta tulee sitäkin joskus käytettyä.

Mutta nuo kirjanmerkit olivat vain poikkeuksia (onneksi). Useimmiten käytän vain jotain lappusta jonka satun löytämään tai jätän kirjan auki siltä kohdalta johon olen jäänyt (olen myöskin syyllistynyt sivujen taitteluun). Olisi kyllä mukava jos olisi joku ihan kunnon kirjanmerkki. Tai tuskin sekään pyysyisi säilössä tuntia kauempaa. Paras vaan tyytyä noihin vanhoihin paperilappusiin.

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #46 : Kesäkuu 16, 2004, 17:14:27 »
Minulla on monta kirjanmerkkiä. Suosikkikirjanmerkissäni on Nalle Puhin Tiikerin kuva. Sitten on pari itse tehtyä, yksi luokkakaverini tekemä ja jonkun kirjakerhon lisälahjana saatu kukkakirjanmerkki. Lisäksi käytän joskus kirjanmerkkinä sitä FK:n ostamisen yhteydessä saatua "Älä häiritse. Luen Harry Potteria"-juttua, (tai mitä siinä sitten ikinä lukikaan) joka on oikeasti tarkoitus laittaa oveen. Jos mitään muuta ei ole lähellä, laitan niiden sijaan kuitin tai jonkun muun lapun, mutta useimmiten käytän kuitenkin "oikeaa" kirjanmerkkiä, koska luen yleensä omassa huoneessani ja ainakin yksi merkki on aina yöpöydällä.

Coco

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #47 : Kesäkuu 23, 2004, 10:03:11 »
Minä en koskaan voi pitää samaa kirjanmerkkiä. Hukkaisin sen kuitenkin aina heti. Luen aina eri puolilla taloa, joten se kuitenkin jäisi jonnekin matkalle. Pidän usein merkkeinä mitä vain mitä satun löytämään. Kirjastokorttia, bussikorttia, mainoksia tai jotain paperilappusia. Kyllä tietysti olisi kiva käyttää kirjanmerkkiä. koska joskus on vaikea löytää sopivaa paperilappua kirjan väliin. Ehkä vielä joskus...

Olen minä kyllä ala-asteella tehnyt kirjanmerkin. Se oli sellainen tonttu, jonka lakista tuli naru. Mutta kuten kaikki ala-asteella tekemäni kuvistyöt, se on aika ruma.

Isla

• Ankeuttaja
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #48 : Maaliskuu 23, 2005, 22:07:22 »
Tarina kirjanmerkittömyydestäni
En ole tajunnut kirjanmerkkejä ikinä. Hukkaan ne heti tai en ainakaan pidä esillä niin, että sattuisin vahingossa nappaamaan sellaisen hätään. Itse asiassa edes kannen silkkinauhat ei toimi. Tuossa mulla on pöydällä FK nauha jossakin ja aukisulki toiselta puolelta kirjaa.

Tavallaan se on ärsyttävää, koska kirjat kärsivät ja sivut menevät ruttuun. Toisaalta en edes ajattele muita vaihtoehtoja. Käännän kirjan nurin tai joskus tungen väliin mitä käteen sattuu. Jossain asioissa olisi ihan hyvä olla järjestyksen ihminen. *sigh* Onnettomuuksia tapahtuu välillä.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
Kirjanmerkeistä
« Vastaus #49 : Maaliskuu 23, 2005, 23:22:23 »
Minä en myöskään taittele omieni enkä muidenkaan kirjojen sivuja merkiksi. Omistan lukemattoman määrän erilaisia kirjanmerkkejä. Silti suurin osa niistä tuntuu aina olevan hukassa. Epäilen, että kirjanmerkeillä on oma tahtonsa ja maailmansa, kuten sukillakin pesukoneessa; ne tuntuvat katoavan aina jonnekin teille tietymättömille. Lempikirjanmerkkini (joka minulla oli jo toistakymmentä vuotta) hukkasin viime vuoden lopulla jonnekin hotelliin :( *se taisi lähteä kiertämään maailmaa*

Paras merkkini on tällä hetkellä nahkainen läpyskä, jossa on erilaisia riimukuvioita ja oma nimeni. Käytän joskus myös klemmaria (isoa muovipäällysteistä - värivalikoima hyvä), johon olen ripustanut narun pätkän. Se pysyy aika hyvin paikoillaan kirjan kannessa ja on helppo tehdä nopeasti. Valitettavasti kissani tykkää syödä narut näistä merkeistä aina kun silmä välttää.

Kirjanmerkkejä on joskus hauska askarrella, voi tehdä vaikka millaisia kuvankäsittelyohjelmilla ja tulostaa. Sitten vain muovia päälle, niin kestää paremmin.