Kirjoittaja Aihe: Nettihuijarit/ -valehtelijat  (Luettu 6036 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Nettihuijarit/ -valehtelijat
« Vastaus #25 : Lokakuu 12, 2008, 17:13:02 »
Minua ei netissä ole juurikaan huijattu, en ainakaan ole koskaan saanut mitään huijausta selville :) Voihan joku foorumin tyyppi väittää muuta kuin mitä oikeasti on, mutta sitähän en voi tietää, eikä se kait minulle suurempaa haittaakaan aiheuta...

Koskaan en ole ollut Habbossa, Aapelissa tms., joten sellaisilta huijauksilta olen välttynyt tyystin. Kuulostaa melko "tavallisilta" nuo edellisten mainitsemat; iän valehtelu, asiaton käytös...
Ikääni en muistaakseeni ole koskaan missään huijannut. Tiedä sitten, olisinko, jos se olisi muutoin estänyt rekisteröitymiseni jollekin foorumille tms.
Sitä ei kaiketi lasketa huijaamiseksi, kun tilaan cdon.comista isäni nimellä. Omallani en voi, koska eivät toimita alle 18 -vuotiaille. Varmasti nuorempana isä ei olisi antanut minun käyttää sosiaalitunnuksiaan (joita tarvitsee laskulle tilaamiseen), mutta ihan luvalla siis tilailen sieltä.

Virusviesteihin en ole langennut, sillä useimmiten ne ovat niin selkeän oloisia, etten mene sellaisia avaamaan. Varmasti moni ei-virus on joutanut sen vuoksi roskakoriin.
Inhoan viruksia - juuri tänä aamuna jouduin virustarkastuksen yhteydessä poistamaan koneeltani 21 uhkaa, joista yksi oli kunnon mato, joka poimi tunnuksia. Eivät ne virusohjelmien ansiosta päässeet todellista vaaraa kaiketi aiheuttamaan, mutta ei sitä koskaan tiedä. Päivitän virustorjuntaohjelman joka päivä, jotta ei yksikään uusi tapaus pääsisi läpi...

Tuli mieleen, että täällä Vuotiksessakin liikkuu varmasti monenlaisia huijareita. Itse olen kertonut kaikki oikeat tiedot (sillä seurauksella että yksi kaverini löysi minut.) En tiedä kuinka moni hullu minua väijyy puskassa aina kun tulen koulusta ;D Olen nimittäin laittanut tänne aika paljon tietoja itsestäni, ehkä vähän enemmän kuin on turvallista.
Niitä huijareita löytyy varmasti mistä tahansa netin keskustelupalstalta, mutta rohkenisin mennä väittämään, että Vuotiksessa niitä ei erityisen paljon ole.
Noita hulluja saattaa olla puskissa kyttäämässä ihan ilmankin, että netissä itsestään tietoja antaisi.
Kuitenkin kannattaa muistaa tietty raja; puhelinnumeroita ei esimerkiksi kannata julkisesti jaella ym. perusjutut on syytä pitää aina mielessä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Lokakuu 20, 2008, 15:22:20 »
Minua ei lyhyesti sanottuna ole koskaan huijattu. Tai en oikeastaan ole saannut selvää asioista. Mitä nyt joskus jossain ihmeen GoSupermodelin chatissä tutustuin joihinkin tyyppeihin, muttei sen koommin olla nähty. Olen sitten lisännyt Sistersclubista joitain tyyppejä, jotka kyllä ovat ystäviäni, koska olen nähnyt heidät webkamerasta.

Varsinaisen huijaamisen kohteeksi en ole koskaan joutunut, mutta haukkumisen kohteeksi kyllä. Minua on esimerkiksi sanottu: Rillipöllöksi, 24-vuotiaaksi(joo, tiiän ei ihan niin haukkumista mutta kuitenkin), tyhmäksi, yms. En kuitenkaan välitä vaan poistan tämmöiset meseosotteet yms.
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Inksa

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Lokakuu 20, 2008, 15:29:03 »
Moi! En tiiiä yhtään miten tätä käytetään, mutta ihan sama.

Muakaan ei omastamielestäni ole huijattu. Kerran kyllä kun olin yhdessä paikassa joku haukkui minua ääliölsi joka puuttuu toisten asioihin vaikken ollut tehnyt mitään.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2008, 15:41:49 kirjoittanut Spectre »

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Lokakuu 20, 2008, 15:50:23 »
Hum. Minulla ei ole netistä erityisen huonoja kokemuksia. Yksi asia on vain jäänyt kaivamaan mieltäni.

Olin pari vuotta netissä erään tytön kanssa todella hyvä kaveri, mutta sitten minulle selvisikin, että tyttö ei ollutkaan 10-vuotias, niinkuin oli väittänyt. Tyttö oli tosiasiassa 15-vuotias ja sitten minä suivaantuneena pikkuisena kävin kirjoittamassa tytön kotisivujen vieraskirjaan kamalan haukkumaviestin(XD) ja haukuin tämän ihan lyttyyn.

No olenko itse peeloillut? No onhan sitä joskus ihQ 7-vee kersana tullut suomi24:n PikaChatissa esitettyä meidän porukan yhtä henkilöä :D Tosin ne arvasi heti, ettei se ollut se oikea henkilö :D

Gogou peelo minä :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Eragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Marraskuu 01, 2008, 00:05:07 »
Nettihuijareita.. Hmm. Muistan kerran, kun luin vuotiksessa taas ficejä ja huomasin sitten, että joku oli alkanut kirjoittamaan lähes sanastasanaan samanlaista ficiä kuin minulla oli. Sanoin hänelle, että onko reilua kopioida toisten tekstiä ja varsinkin kun kaikki kuvaukset, juonet yms olivat oikeasti kuin minun ficistäni! Ja vielä omakeksimäni juoni, joten huijaus oli ihan selvä. Tämän huijarin ficin kirjoitteleminen ei kuitenkaan enää jatkunut, kun sanoin hänelle siitä. Hän kyllä kovasti yritti väittää, että ei kopioi mitään ja että teksti mitä hän kirjoittaa on täysin hänen omaansa. Sellaiset ihmiset ovat vähän rasittavia!

Olen chattaillut aika paljon ja sen myötä törmännyt monenlaisiin ihmisiin netissä. Paljon on miehiä jotka siellä kärkkyy yms.. Jopa kerran annoin erään avata web caminsa päälle, kun olin varmistanut että hän vain on siinä eikä tee mitään epäilyttävää.. No kun cami aukesi, niin kuvaruudussa oli hänen jäykistynyt peniksensä, jota hän siinä siveli kädellään. Kyllä siinä vaiheessa alkoi oikeasti kuvottamaan ja estin ja poistin heti kyseisen tyypin.

Mutta minulla on myös hyvä kokemus chat ihmisestä. Tapasin erään pojan siellä n.2vuotta sitten. Juttelimme todella paljon mesessä ja tutustuimme sen välityksellä paremmin toisiimme. Puhuimme aika paljon yksityisasioistamme ja hän jopa olisi halunnut seurustella minun kanssani :'). Silloin ajattelin, että no hohhoijaa ei mitään nettisuhteita. Aloimme tekstailla ja puhua puhelimessa tuossa viimekeväänä ja tapasimme nyt elokuun alussa Helsingissä ja shoppailimme yhdessä. Oli loistava päivä ja upea ihminen! Harmittamaan on jäänyt, että hänkin seurustelee tällä hetkellä erään toisen kanssa ja meikäläisen sanomat eit yms on jo unohdettu. Mutta kun se tulee vapaalle jalalle jos tulee... niin ehkä sitten ;) hyvä tyyppi, luotettava, mukava ja kivan näkönen ja ennen kaikkea tervejärkinen! Eipä ole hänen penistään tarvinnut tietokoneen ruudusta katsella :'D

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Marraskuu 05, 2008, 09:36:19 »
Minua on yritetty huijata jokunen kerta, mutta lähden perusoletuksesta, että jokainen netissä on mahdollisesti huijari niin en nimeä lukuunottamatta ole juurikaan tietojani jaellut (numero salainen niin ei nimelläkään saa mitään irti numeropalvelusta tms).

Tuosta syystä voin aika huoletta jutella kaikkien kanssa olivat he huijareita tai eivät. Jotkut huijarit ovat itseasiassa aika viihdyttäviä etenkin kun ovat paljastuneet, mutta yrittävät silti jatkaa peliään :D

Itse kerron esim. foorumeilla joitain tapahtumia vähän vääristellysti, mutta vain niin, ettei niistä tunnista minua tai muita jotka siihen liittyy. Mut joo, ei kannata hirveesti antaa yhteystietoja tai edes nimeä jos numero ei ole salainen :P Eikä kannata chatti- tai mesekavereille (joita ei siis oikeasta elämästä tunne) antaa edes sitä oikeaa mailiosoitetta, vaan napata jostain gmailista tms. sellainen sähköpostiosoite jota käyttää vain noita varten. Sit jos sinne eksyy joku hörhö tai huijari ni ei haittaa eikä tarvi vaihtaa oikeeta meseosoitetta tms.

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #31 : Marraskuu 05, 2008, 14:44:47 »
Tämä on vain epäily, mutta miusta tuntuu että oon joutunu myös huijauksen uhriksi.

Eräällä keskustelupalstalla tutustuin muutamiin omanhenkisiin ihmisiin. Vaihdoin monien kanssa sähköposteja ja myöhemmin meseossia (näistä muutamasta juttelen vielä kolmen kanssa ja he kaikki ovat miulle hyvin tärkeitä, olen puhunut monesti puhelimessa ja mesessa webcameran kautta sekä tavannutkin)
Eräs heistä vaikutti hyvin mukavalta. Hän oli miun ikäinen tyttö ja asui pääkaupunkiseudulla. Hän vaikutti hyvin luotettavalta ja sellaiselta, jonka haluaisin nähdä.
Vaihdoimme meiliossia, ja kysyin onko tyypillä meseä. Ei ollut, koska äidiltä ei ole lupaa. Onko kuvia galleriassa? Ei ollut, samasta syystä.
Aloimme sopia tapaamista niille kerroille, kun käyn Helsingissä. Sovimme tapaavamme Stockmannilla, mutta edeltävänä iltana tyyppi peruikin äkkiä tapaamisemme syyllä "perhejuhlat".
Sovime monta kertaa tapaamisia, mutta aina tuli peruutuksia, ja äkkiä ne olivatkin vain ettei äiti antanut lupaa.
Tässä kohdassa alkoi äidin hälytyskellot soida, ja itsekin tunsin pientä epäuskoa tyypin rehellisyyttä kohtaan.
Epäusko katosi, kun tyyppi kysyi, voitaisko vaihtaa puhelinnumeroita, että jos hän laittaa numeron ensin? Äänestähän sen viimeistään kuulisi. Sovimme hyvän ajankohdan, hänen piti yllättäen kysyä äidiltään. Kun kysyin, oliko hän saanut luvan, hän sanoi ettei ollut vielä kysynyt, sillä äiti nukkui, mutta minä voisin laittaa numeroni jos haluaisin, niin hän voisi soittaa minulle tuntemattomasta. En uskonut häntä, ja lopulta hän lupasi soittaa omasta numerostaan jos laitan omani. Olin hyvin epäuskoinen, enkä laittanut numeroa. Myöhemmin tyyppi kertoi, nyt mä voisin laittaa numeron niin hän soittaa varmasti seuraavien päivien kuluessa.
Laitoin numeroni, ja lähes siinä samassa hän sanoi, ettei saanut äidiltään lupaa numeroiden vaihtoon.
Laitoin hänelle sähköpostin, jossa vaadin häntä poistamaan numeroni välittömästi sähköpostistaan sekä mahdollisesti kännykästään, ja tyyppi lupasi tämän vastahakoisesti.
Seuraavana päivänä puhelimeni soi, ja siellä puhui matala miesääni, joka sanoi soittaneensa väärään numeroon heti nimeni kuultuani.
Se on tietenkin mahdollista, mutta voi olla, että "Ellu" vain tarkisti, että olenko pieni ja viaton tyttö..
Tämän jälkeen soittoja ei ole tullut, enkä ole pitänyt tyyppiin yhteyttä. Toivon hartaasti, että "Ellu" on tosiaankin ikäiseni tyttö eikä pedofiili ja että hän noudatti käskyäni. Mikäli näin ei ole, voin vain harmitella tapahtunutta.
Numeroni on kylläkin vaihtunut tuon jälkeen, joten siinä osa syy sille, miksei puheluita mahdollisesti ole tullut..
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Avocado

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Marraskuu 26, 2008, 20:02:48 »
Heh. Ollessani 11-vuotias halusin jäseneksi erääseen foorumiin jossa ikäraja oli 13, joten keksin itselleni uuden iän (16) ja elämän. Kirjotin foorumiin päivittäin ja sain jopa hyviä mesekavereita jotka olivat noin 15-16 vuotiaita. Puhuimme mesessä vakavista asioista kuten itsemurhasta, seksistä, masennuksesta, alkoholista ja niin edelleen. Juu, olin 11! He luulivat minun olevan 16-vuotias ex-masentunut elokuvafani Helsingistä, kaunis sitäpaitsi (varastin ystäväni siskon kuvia netistä ja sanoin, että minä siinä olen). Ihmeellisintä on se, että foorumin jäseneet olivat aivat tavallisia, fiksuja ihmisiä ja eivät epäilleet ikääni. En voi ymmärtää tätä, olen nyt 15-vuotias ja ainakin uskoisin, että huomaisin eron 11-vuotiaan ja 16-vuotiaan puheissa, mutta...

Tietysti näin jälkikäteen tuntuu ihan tyhmältä tuo touhu, mutta mitäs sille voi.