Kirjoittaja Aihe: Nettihuijarit/ -valehtelijat  (Luettu 6416 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Timri

• Ankeuttaja
Nettihuijarit/ -valehtelijat
« : Elokuu 29, 2004, 13:13:20 »
Eli onko teillä kokemuksia nettihuijareista, tai sellaisista jotka valehtelevat netissä?
Minä ainakin olisin kiinnostunut tietämään kokemuksianne.
Itse kerran näin kirjoituksen sellaisella kirjekaverihakusivulla.
Sain sellaisen käsityksen, että sinne oli kirjoittanut ikäiseni englantilainen tyttö. Lisäsin tämän meselistaani.
Kun olimme hetken keskustelleet, kävi ilmi, että "englantilainen tyttö" olikin nepalilainen. Nepalilainen tyttö, ihan kiva. Näin ajattelin. Myöhemmin lähetin tälle sitten kuvani ja hän lähetti kuvansa minulle.
Jouduin paniikkiin. Se olikin joku minua ainakin 3-4 vuotta vanhempi nepalilainen jätkä. Olin lähettänyt sille kuvani! Blokkasin sen ja poistin sen kuvan , jonka se oli tänne lähetellyt.

Kertokaa ihmeessä omista kokemuksistanne.

//muoks. Voisin vielä huomauttaa että olin tapauksen sattuessa tuskin 13-vuotias. ^____^
//Ei tämä nyt niin vakavaa ole. :) Siirretty Vakavista.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #1 : Elokuu 29, 2004, 13:50:35 »
Joku oli kopioinut jonkun ficeistäni Demin keskusteluihin omalla nimellään. En ehtinyt perään ajoissa, sillä kyseinen aihe poistettiin ennen kuin ehdin. Ilmeisesti sama tyyppi oli nyysinyt muidenkin tekstejä.
pecc@QuakeNet

Poissa Amy Angel

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Syyskuu 05, 2004, 22:57:11 »
On minullakin kokemukseni näistä..

Tutustuin yhteen perulaiseen jätkään. Ikää hän väitti 15 vuotta. Hän löysi minut www.penpalsnow.com sivustolta ja lisäsi minut meseensä. Juttelimme muutaman kuukauden mesessä. Hän jutteli myös betikseni kanssa. Kuviakin vaihdettiin ja minulla ja bestikselläni oli webcamerat, jotenka hän näki meidät miltei koko ajan. Bestikseni puhui hänen kanssaan puhelimessakin ja kaveri kuulosti 30sltä turkkilaiselta, aksentista päätellen. Jätkä oli kovin innostunut ruotsista ja aloimme epäilemään oliko hän sittenkään niin kovin perulainen kuin väitti.
Olimme kuitenkin jutelleet aika luotettavia asioita, ja lopulta päätimme bestiksen kanssa että pistämme välit poikki jätkän kanssa, koska hän vaikutti epäuskottavalta. Aluksi jätkä oli väittänyt että on vain normaalia luokkaa oleva perulainen, jonka isä on poliisi. Lopulta hän kerotikin tarinaa että on rikas ja hänen kanssaan kulkee kaksi turvamiestä koko ajan ja isänsä kuuluu johonkin parlamenttiin. Lopulta mukana olikin 20 turvamiestä. Pian hän alkoi uhkailemaankin meitä.
Siihen loppui meidän jutustelu. Blockasimme ja poistimme hänet ja teimme varmuuden vuoksi uudet meseosoitteet. Eikä enää kiinnosta kuulla jätkästä tippaakaan.

Netti on täynnä vaaroja.. huoh.

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2004, 17:11:15 »
Minulla on ollut parikin tapausta.... Ensinnäkin joku oli sanasta sanaan kopioinut ilmeisesti täältä vuotiksen kautta (tai mahdollisesti swapparit.netistä, jommasta kummasta) kirjeenvaihtoilmoitukseni sanasta sanaan. Olin käyttänyt todella paljon aikaa lopullisen tekstin hiomiseen, ja oli kivaa sitten nähdä jonkun toisen käyttävän omaa tekstiäni jossakin muualla omaan ilmoitukseensa.. No, eipä tuo niin vakavaa, mutta olisihan sitä voinut kysyä, että saanko lainata tekstiäsi.

Toinen sattui eräässä Yahoon yhteisössä. Siellä järjestettiin kuukausittain postien vaihtoja, siis esim minä lähetän tarroja/kirjepaperia jollekulle ja joku lähettää sitten minulle... Monta kuukautta sujui kaikki hyvin lähetin posteja ja sain kivoja posteja takaisin, ja sitten yhden kerran en saanutkaan mitään lähettämieni postien tilalle. Harmitti kyllä, sillä olin uhrannut aikaa, vaivaa ja rahaakin kivojen tarrojen löytämiseen. Vaan minkäs teet. Yksi typerys pilaa muiden (rehellisten) ihmisten ilon.
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2004, 20:17:16 »
Enpä ole törmännyt vielä, ainakaan tietääkseni.

Minulla on netissä ii2:sen kautta paljonkin lähinnä ulkomaalaisia tuttuja, ja he olen nähnyt heidän kuvansa. Olen jutellut monia tunteja peräkkäin heidän kanssaan mesessä. He ovat toivottavasti rehellisesti ilmoittaneet ikänsä, vaikka ovatkin minua melkoisesti vanhempia. (toinen 29 ja toinen 17) Ja luulen osaavani pistää välit poikki jos jotain epäilyttävää tapahtuu.
En vain voi olla uskomatta heitä! En voi uskoa, etteivät he olisikaan sitä mitä väittävät. Ehkä olen liian sinisilmäinen :P

Vanhempani kyllä jaksavat varoittaa minua vähän liikaakin netin vaaroista. Mutta annan heidän valittaa, vaikkei se kivaa olekaan. Netissä liikkuessa et voi koskaan tietää kenen kanssa oikeasti juttelet. Jotkut saattavat vetää jotain roolia ihan monia kuukausiakin. Hullua.

Mielestäni kahden henkilön kanssa sovittu tapaaminen on ihan okei. Etenkin julkisella paikalla, no muuten ei kyllä kannattaisikaan lähteä. Minäkin olen sopinut tapaavani erään italialaisen nettituttuni Helsingissä. Tuskinpa hän tänne asti edes tulisi jos ei olisi rehellisissä aikeissa.

Varovainen saa olla, mutta liian varovainen ei kannattaisi olla :P
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

ankkalaps

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 29, 2005, 13:37:59 »
Herätellääns tätäkin topiccia. Nettihuijareita tosiaan on ja on ja on. Aikoinaan kun vielä chattailin niin joku toinen chattaili välillä minun nimimerkillä ja siitä vasta sekasotku tulikin kun ruvettiin haukkumaan huijariksia ja huoraksi, kun se toinen oli jutellut asioita jotka ei tosiaankaan pidä paikkaansa ainakaan minun kohdalla. No sen jälkeen olen vaihtanut nimimerkkini tähän nykyiseen. Toivotaan ettei kukaan tätä ryöstä siitä tulisi vielä sekasotkuisempaa kun olen kuitenkin tällä nimellä ollut jo 5 vuotta. Yhtään huijaria en ole mennyt tapaamaan oikeasti mutta kyllä aika ajoin huijareihin törmää muta aika monet huijarit osaan jo erottaa tottapuhuvista. Tosin en kaikkia.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Syyskuu 29, 2005, 16:21:28 »
Vain kerran on oikeasti ruvennut pelottamaan nettituttavuuksien kanssa. Erehdyin kerran idioottimaisuuksissani antamaan kännykkänumeroni jollekin jätkälle, jonka olin tavannut chatissa. Piti tavatakin seuraavana päivänä. Tyyppi kuitenkin ilmoitti seuraavana päivänä, ettei pääsekään tapaamiseen, koska hänen piti lähteä maalle juuri sinä päivänä pikkuveljensä kanssa. Kahtena muunakin kertana jätkä teki oharit. Ikävä kyllä olin jo ehtinyt antaa tuntomerkkini jätkälle, ja kun kyselin häneltä, hän vastasi vain epämääräisesti "No emmä jaksa... Kyl mä sut tunnistan..." Right. Lähetinkin sitten tympeän viestin hänelle, etten ole kiinnostunut, kun kerran koko ajan tulee esteitä. Myöhemmin tarkistin tekstiviestillä hänen numeronsa numeropalvelusta, ja hän oli valehdellut nimensä. Kaiken lisäksi jätkä oli ulkomaalainen (kurdi), eikä varmasti 14, kuten väitti.

Pari kuukautta liikuin vähän varuillaan, sillä tyyppi todellakin asui samalla seudulla. Pelkäsin, että poika ja hänen kaverinsa tulisivat hakkaamaan minut jollain syrjäisellä kujalla x) Onneksi mitään ei tapahtunut. Sen jälkeen en ole antanut numeroani kenellekään netissä ja olen muutenkin saanut tarpeekseni kaiken maailman nettiromansseihin viittaavaankin. Varovaisuus on valttia kun netissä liikkuu.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #7 : Syyskuu 29, 2005, 16:33:20 »
No,oma kokemukseni on tällä hetkellä päällänsä. Huuto.net on yleensä oikein kiva paikka mutta kyllä sinnekin typeryksiä mahtuu.

Ostin tuotteen, maksoin sen ja annoin osoitteen. Nyt tuo ihminen tuntuu täysin kadonneen. Kyllä inohttaa, kun meni paljon rahaa hukkaan. Ehkä vielä odotan päivän pari, ja sitten soitan hänelle.

Anselmus

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2006, 02:27:02 »
Olen törmännyt sellaisiin liijoittelijoihin. Omalle foorumilleni rekistöröityi yks tyyppi joka väitti kaikkea sellaista mikä ei voi luonnon lakien mukaan pitää paikaansa.
Tyypillä on kuulemma arabitamma jolla on oikeassa etujalassa musta puolisukka (ei hevosill voi olla muistia sukkia!!!)
"Rosita on vaativan tason kouluhevonen, mutta hyppää silti 1,60 cm. "
Tuossa lainaus häneltä, tuossa cm kohdassa repesin totaalisesti. Niin hyppää meidän talli pienin ponikin! xD
En tiedä oliko tuo kirjoitus virhe vai mikä mutta kyllä on kummaa. Ja kaikean muun hyvän päälle tuolla hevosella on kaverina undulaatti joka seuraa sitä kaikki alle! xD mä kun luullin kuuleeni kaiken jo! Ja on tällä tyypillä kania kissaa, koiraa ja jopa possukin!

Ja tätä en usko en sitten millään!
Tyypin todistuksen keskiarvo oli ennen 10, mut sit kun se laski 9.8 ja sen mutsi huusi sille julmetusti. Tässäkin mä repesin tottaalisesti, tollainen ei ole mahdollista!!! xD
Joku pikku kakara tietty oli pistänyt tommosta juttua. Väitää päässeensä mallikouluun ja saanut monta diplomia ulkonäöstään (voiko sallaisiakin saada???)

Tämä tapaus oli aikas hauska, ja samalla tosi ärsyttävä.

Kaappikellon kummitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2006, 15:46:24 »
Kauneudesta ei voi saada stipendiä, Ans... :D Typerää väittää. Nää on näitä "Uh oon jo seittemän ja kaikki pojat tykkää musta ja mulla tissit." Jeij.

Enpä ole.. Hmm. En ole juu kokeillut. Joskus pienenpänä annoin numeroni jollekkin jätkälle, joka soitti pari kertaa tyhjän puhelun (ei sanonut mitään) ja siihen se jäi.

Mutta voihan netistä löytää oikeasti tosi kivoja tyyppejä ^_^ Itse tiedän montajin henkilöä vuotiksesta, joille voisin antaa (ja joille olen jo antanutkin) puhelinnumeroni. Hailie Weissin lisäsin joskus ja jostain syystä meseeni (anteeksi, kun ihan nimeltä mainitsen :/) ja hänellä on numeroni, eikä hänellä ole mitään takaa-ajatuksia ^_^ (Ei niin ihanalla ihmisellä voi olla :D)

Oho. Mepipä Hailieihkutukseksi. No kuitenkin.. Enpä tiedä o___. Minun kokemukseni netistä ovat kyllä tosi hyvät :D

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2006, 16:07:39 »
Juu, minulle on myös sattunut tällainen tyypillinen juttu, että chatissa keskystelin mukavalta vaikuttavan pojan kanssa ja sitten sen jälkeen meilailtiinkin. Sitten yhtäkkiä hän vain sanoi, että ei voidakaan enää meilailla eikä tavata chateissa, koska hän oli valehdellut minulle pahasti. Eli omatunto alkoi kolkuttaa vasta parin kuukauden jälkeen! Sain sitten puristettua hänestä irti sen, mitä hän oli valehdellut. Hän ei ollutkaan 15-vuotias, kuten oli väittänyt (ja sen ikäinen minäkin silloin olin), vaan 26! Sen jälkeen olen suhtautunut aikalailla varauksella noihin chatti-tuttavuuksiin, enkä tuotakaan tyyppiä ole enää tavannut.

Muulla tavoin minua ei oikeastaan olekaan huijattu, paitsi että kerran joku oli kaverini nicillä chatissa ja luulin häntä sitten tietysti kaverikseni. Hän ilmeisesti tiesi jo etukäteen, että luulisin häntä kaverikseni ja näytteli sitten, että todella oli tämä. Sitten hän alkoi sanoa, kuinka oikeasti vihasikin minua ja että ei halunnut olla kaverini enää. Minua alkoi epäilyttää ja sitten tekstasin kaverilleni, että onko hän nyt chatissa. Kun ei sitten ollut, niin empä sitten enää hämääntynyt tämän häirikön sanoista.

Nykyään olen ehkä turhankin tarkka siitä, etten vahingossakaan anna mitään tietoa itsestäni. Puhelinnumeroani en ole koskaan antanut kenellekään, vaikka yhden numeron olenkin saanut. Täältä vuotiksestakaan en tunne ketään, eikä kukaan tunne minua, enkä usko, että kukaan (paitsi yksi) tietää edes minun oikeaa etunimeäni asuinpaikasta sitten puhumattakaan. Ja meseä minulla ei ole, koska protestoin sitä vastaan, joten ainoa vaihtoehto reaaliaikaiseen keskusteluun netissä olisi chatti tai sitten sähköposti.

Parempi katsoa kuin katua. ^^
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

Avocado

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2006, 21:31:09 »
Nettihuijareita on joka paikassa. Uskon - että täältä vuotiksestakin löytyy joku joka on toinen ihminen kuin mitä väittää. Huijatkaa rauhassa - jos ei siitä vaan koidu haittaa kenellekään.

Nyt tarkoitan esim. 11-vuotiaita jotka esittävät 14-vuotiasta koska foorumin ikäraja on 13, jne. Tietenkään en hyäksy mitään 40-vuotiaita pedofiilejä jotka todellakin... Tai siis heidän päämääränsä on jotain joka ei ole sallittavaa. Se on jo kauheaa. Mutta senhän voi helposti välttää niin että ei usko mihinkään ennenkuin on oikeasti saanut todisteita.

Itse huijasin 9-vuotiaana kauan olevani 15-vuotias tyttö espanjasta joka ei osaa kovin hyvin englantia (englanninkielinen foorumi) ja otin kuvan googlesta ja esitim tätä henkilöä. Joo, tyhmää se oli ottaa sieltä kuva mutta tehty on tehty. Hassua oli että kyllä minua kohdeltiin siellä ihan kuin sitä henkilöä mitä esitin, vaikka en varmaankaan kirjoittanut 15-vuotiaan tasoisesti. Foorumi suljettiin, ja siihen se sitten jäi...

Poissa Ventus

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 27, 2006, 20:43:22 »
Minulla ei ole ollut pahemmin huonoja kokemuksia netissä. Pahemmin, mutta kuitenkin vähän. Olen kyllä tutustunut pariin ihan kivaan ja luotettavaan tyyppiin, mutta kerran tapasin yhden todella epäluuloja herättävän tyypin.

Olin chattailemassa eräällä englanninkielisellä pottersivustolla kun eräs tyyppi halusi keskustella minun kanssani yksityisesti. No ei siinä mitään, kun kerroin, että olen 15-vuotias tyttö, hän tietenkin ilmoitti olevansa 16-vuotias poika Genevestä. Vielä silloin minä en tajunnut, että jokin oli vialla. "Poika" kertoi harrastavansa tennistä. Ja sen lisäksi hän lisäsi ansioluetteloonsa myös kirjoittamisen, kun olin itse kertonut sen harrastuksekseni. Hän väitti jopa kirjoittaneensa kirjan, ja sitä oltiin jopa julkaisemassa. No, ei tuo välttämättä niin hirveää ole, mutta sitten kun lähdin chattaamasta, hän antoi minulle sähköposti osoitteensa ja käski pistää viestiä. Ja se miten hän tuon ilmaisi oli iljettävää, lähes ahdistelevaa. En sitten tietenkään laittanut mitään viestiä, enkä ottanut selvää minkälainen tyyppi se oikein oli, mutta en tiedä olisinko halunnutkaan tietää.

Onko kukaan teistä haksahtanut tapaamaan nettituttuaan ja tajunnut tämän olevan huijari?
Ventus, Windy, Wendy, Windis, Pilvi, Valeunelma, Hattara, Tupsu, Tuikku, Tulppaani, Valetotuus, Susi

destine

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Toukokuu 28, 2006, 10:53:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Ulputti"
Joku oli kopioinut jonkun ficeistäni Demin keskusteluihin omalla nimellään. En ehtinyt perään ajoissa, sillä kyseinen aihe poistettiin ennen kuin ehdin. Ilmeisesti sama tyyppi oli nyysinyt muidenkin tekstejä.

Minulle kävi aivan samalla tavalla. Nyt aloin miettimään, oliko tapaus Demissä vai SistersClubin sivuilla, luultavasti se olikin SistersClubissa. Kuitenkin, olin juuri silloin Lontoossa luokkaretkellä ja kun tulin takaisin, eräällä foorumilla oli kauhea keskustelu aiheesta ja joku oli myös tunnistanut yhden minun ficeistäni kyseisessä paikassa. Onneksi SistersClubin foorumin valvojat olivat poistaneet tunnuksen ja siihen loppui tämän huijarin matka.

Lainaus käyttäjältä: "Ventus"
Onko kukaan teistä haksahtanut tapaamaan nettituttuaan ja tajunnut tämän olevan huijari?

Itse aina 'pelkään' tällaista, että olen tutustunut netissa johonkin, joka onkin huijari. Mutta onneksi tällaista ei ole vielä sattunut ja olen saanut paljon uusi ystävyyksiä netin kautta ^^

CryingWind

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 28, 2006, 12:29:16 »
Miulle ei ole onneksi sattunut mitään suurempia kauheuksia netissä. Joskus monia vuosia sitten kun olin hyvin innostunut Habbo-hotellista, tilailin muutamia tavaroita siihen huoneeseeni. Sitten siellä oli joku tyyppi joka kertoili miulle jotakin, että voin saada yhdellä tekstiviestillä enemmän habbokolikoita, jos laitan yhden tietyn "koodin" siihen Habbo-numeroon. Ja mie uskoin sitä poikaa. Sitten selvisi että olinkin tilannut kolikkona hänelle, enkä enää kuullut hänestä, vaan häivyin koko Habosta.

Mie yleensä olen aika varovainen netissä liikkuessa. Jos tapaa jonkun tyypin ja alan kirjoittelemaan tämän kanssa, aloitan ensin toisella mailillani, josta ei selviä mitään miun oikeita tietoja. En myöskään kerro asuinpaikkaani tai mitään, jos sitä heti aletaan kysellä. Voin sanoa läänin, mutta on se epäilyttävää jos joku kysyy jotakin osoitetta. :) Mutta vaikka olisi paljonkin varotoimenpiteitä, ei aina voi luottaa siihen, että kenen kanssa juttelee ja keneen tutustuu.

Aware

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Toukokuu 28, 2006, 12:51:13 »
Lainaus
Joskus monia vuosia sitten kun olin hyvin innostunut Habbo-hotellista, tilailin muutamia tavaroita siihen huoneeseeni. Sitten siellä oli joku tyyppi joka kertoili miulle jotakin, että voin saada yhdellä tekstiviestillä enemmän habbokolikoita, jos laitan yhden tietyn "koodin" siihen Habbo-numeroon. Ja mie uskoin sitä poikaa. Sitten selvisi että olinkin tilannut kolikkona hänelle, enkä enää kuullut hänestä, vaan häivyin koko Habosta.

Voe jeesus. Näitähän minullakin löytyy. ^^
Kerran kun olin todella ihastunut habbohotelliin. Nettiä ei ollut, vaan menin erään kaverini luo aina sitä pelailemaan. Minulla oli huomat yksi tuoli, joku tyyppi oli tullut huoneeseeni. Me tutustuttiin siihen sitten ja se kertoi, miten saan sen tuolin tuplana itselleni. No, sitten kun on se »kamanvaihto»raattori, niin minun piti laittaa se tuoli siihen, ja painaa »hyväksy»-nappulaa seitsemän kertaa nopeasti. Mutta koska en moista tajunnut, niin tämä toinen osapuoli sitten painoi samaan aikaan »hyväksy»-nappia, ja sai kaman sitten itselleen, antamatta minulle yhtäkään. Siinä sitten surkuttelin.. ^^'

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Toukokuu 28, 2006, 13:37:50 »
Hmm, joku aika sitten minut lisäsi meseen tyyppi jolla taitaa olla käsitys että olen miespuolinen. Onko tuo sitten huijausta, kun en ole sanonut, että kumpaa sukupuolta olen? Hän teki itse johtopäätökset, eikä kysynyt asiaa. Mutta en ihan varma nyt asiasta ole, luuleeko hän niin, mutta minulla vain on sellainen fiilis. Kumpikaan ei siis taida olla varma, että mitä toinen on ja mitä mieltä. Onko se sitten huijausta kun kumpikaan ei kysy?

Omalle kohdalleni ei tiedettävästi ole mitään huijareita osunut(ja nyt joku nauraa makeasti ja ihmettelee kuinka joku voi olla noin tyhmä). Mitä nyt jokunen ääliö yrittänyt meseensä lisätä. Ei tässä muita(vielä) ole huomattu...

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #17 : Toukokuu 28, 2006, 15:32:24 »
Ehkä minulle on huijattu netissä ikää, sukupolta sun muuta, mutta en ota nettituttavuuksia niin vakavasti kuin ennen. Tai no, ennen (viitisen vuotta sitten) oli todella onni, että uskoin kaiken sinisilmäisesti - sain yhden elämäni tärkeimmistä henkilöistä ystäväkseni.

Mutta asiaan, minä itse olen aikamoinen nettihuijari. Siis en todellakaan mailaile viattomien ihmisten kanssa ja kerjää heidän alastonkuviaan, vaan esim. pelatessani Aapelissa esittäydyn 13- vuotiaana koirarakkaana tyttönä tai 16- vuotiaana skeittaripoikana. Mutta siihen se jääkin, minusta on vain mukava keksiä ihmisiä ja heille elämäntapoja päästäni.
Olkaa siis varuillanne Aapelin käyttäjät ;)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 04, 2006, 00:40:29 »
Pari kaveria tutustui joskus nelisen vuotta sitten, jolloin olimme jotain 14-vuotiaita lapsia, johonkin poikaan chatissa. Poika kertoi olevansa muistaakseni 16-vuotias. Kaverit oli tekstailleet ja puhuneet puhelimessa tyypin kanssa jo pari kuukautta, ja ilmeisesti toisella oli olevinaan ihan jonkinlainen seurustelusuhde hänen kanssaan (LOL). Pojalla oli kuulema tosi ihana ääni ja kivat jutut.

Noh, mentiin sitten yksille festareille ja kaverit olivat ihan innoissaan järjestäneet tapaamisen tyypin kanssa. Kaverit veti päähänsä sellaiset ihmeelliset pipot, että tyyppi tunnistaa ne. Vähän aikaa festarialueella kierreltyämme tyyppi sitten soitti toiselle kaverilleni, että näkee nyt meidät. Vähän ajan päästä meidän luokse asteli viereisessä olevasta kaljateltasta kaljuuntuva, noin 165 cm pitkä keski-ikäinen mies. Äijä käveli meidän luo ja kertoi olevansa tämä 16-vuotias poika. Vaikka tyypin ääni oli kuin nuorukaisella, tajusimme luonnollisesti, että äijä oli lähempänä 46. kuin 16. ikävuotta, sillä
a) hän tuli ulos kaljateltasta, jonne meno vaatii papereiden vilauttamisen
b) hän oli ulkoiselta olemukseltaan - niin julmasti kuin se onkin sanottu - kurpahtanut ja vanha

Kaverit olivat kauhuissaan - ja syystäkin, sillä olivat jutelleet äijän kanssa puhelimessa vähän kaikenlaista. Siinä me sitten yritimme karistaa miestä kannoiltamme ja lopulta onnistuimme sanomalla, että isä soitti ja meidän täytyy lähteä kotiin. Äijä soitti heti lähdettyämme toiselle kaveistani, että on kyllä 16, mutta näyttää vain vanhemmalta, kun tajusi, miksi lähdimme pois paikalta. Molemmat poistivat kuitenkin tyypin numeron puhelimistaan. Huono vain, että äijä oli samasta kaupungista, ja tämän jälkeen siihen saattoi aina silloin tällöin törmätä kaupungilla liikuskellessaan. Joskus se oli kai tullut vielä selittämään jotain toiselle kavereistani.

Eli opetus on sama kuin edellisissäkin tarinoissa: ei kannata todellakaan luottaa sokeasti netissä tapaamiinsa vieraisiin ihmisiin. Siinä saattaa ensinnäkin pettyä pahasti, jos kuvittelee löytäneensä jonkun elämänsä rakkauden tms. ja toisekseen tyypistä voi saada pitkäaikaisen riesan itselleen.
Vive le vie de Bohème!

Poissa Calamity

• Vuotislainen
Vs: Nettihuijarit/ -valehtelijat
« Vastaus #19 : Maaliskuu 10, 2008, 17:45:16 »
  Olen törmännyt muutamia kertoja joihinkin pieniin huijareihin, mutta varsinaisesti en ole ollut heidän kanssaan tekemisissä. Lähinnä näitä tapaa Aapelin ja Runescapen kaltaisissa jutuissa. Esim. yritetään varastaa käyttäjätunnuksia tai Aapelissa huijataan ihmisiä tilaamaan taateleita huijaajalle.
  Tänään sitten sain sähköpostiini linkin sivustolle, jossa "näette ketkä ovat poistaneet tai estäneet teidät MSN:ssä". Olen varma että tuo on taas sitä accounttienkalastelua, sillä sinne piti syöttää oma msn salasana ja sivusto oli suoraan sanottuna aika alkeellisesti tehty.
  En ole vielä tähän mennessä tavannut ketään nettituttua, mitä nyt joskus on ollut jotain suunnitelmia.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Maaliskuu 11, 2008, 22:22:33 »
Joskus yläasteella tutustuin chatissa yhteen kivaan tyyppiin. Vaihdettiin vielä sähköpostiosoitteitakin. No, hän mailasi minulle ensiksi ja epäilykseni heräsivät kun hän pyysi puhelinnumeroa, osoitetta ja oikeaa nimeäni. Itse hän oli kyseiseen viestiin laittanut omansa, mutta tuskin kukaan tuntemattomille niitä tietoja antaa eli hänen osoite yms. olivat varmaankin tekaistuja. En vastannut siihen sähköpostiviestiin.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa pael

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Maaliskuu 12, 2008, 18:14:00 »
Olen tainnut törmätä Aapelin biljardissa huijariin.
Siellä puherivissä sanoi olevansa 63 ja pelasin ja sitten kun menin pois siiitä ja puherivissä sanoi olevan 36 ja menin taas pelaamaan kysyin syytä ja hän sanoi sen olleen kirjoitus virhe ja hän haki alunperin tyttöjä.
Itse olen tavallaan huijannut eli menin sellaisten kanssa pelaamaan, jotka etsi tyttöjä, kun myöhemmin kerroin sukupuoleni ja he yleensä lopettaa heti silloin. En kuitenkaan valehtele. Jotkin käyttävät sitä treffipalstana.

novellityttönen

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Maaliskuu 12, 2008, 21:28:19 »
Minua on huijattu myös netissä monta vuotta sitten. Olin silloin joku 12-vuotias ja tapasin jeejee habbohotellissa pojan ja juttelin hänen kanssaan ja meillä oli niin hauskaa yhdessä, että päätin antaa hänelle numeroni, koska hän antoi ensin minulle hänen numeronsa. :D
No tämän pojan kanssa tekstiviestittelin vain, en koskaan soittanut hänelle ja yhden kerran sitten hän lähetti minulle viestin HUOM K-15 viesti joten nuoret älkää lukeko seuraavaa; Vitun lutka ime lehmän tissiä vitun huora.

Okei, no toi kuulosti 12-vuotiaan korvissa aika pahalta ja lähetin hänelle jtn, että hän on homo ja sitten selvisi, että tämä puhelin olikin hänen äitinsä ja tämä kyseinen äiti sitten selvitti vanhempieni numeron numeropalvelusta ja soitti vanhemmilleni ja sitten sain kauheat huudot siitä mitä olin naiselle lähettänyt, mutta minä olin poistanut jo pojan lähettämän viestin ja vanhempani eivät sitten minua uskoneet.  No kännykkä kuukaudeksi pois ja kotiarestia viikko ja sen jälkeen en ole kertaakaan käynyt habbo hotellissa tai antanut numeroani netissä.

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 28, 2008, 13:06:17 »
Olen tutustunut netissä vaikka miten moneen tyyppiin, mutta onneksi kohdalleni ei ole osunut huijareita. Nettituttavuuteni olen poiminut IRC-galleriasta, enkä oikein jaksa uskoa, että sinne vaivautuisi kukaan laittamaan kuvia huijatakseen.

En käy sellaisilla sivustoilla, joilla huijareihin törmäisi herkästi. Veikkaisin, että nettihuijarin kyllä tunnistaisi. En jaa tietojani netissä; etunimeni ehkä, ja asuinsuunnan (ei siis varsinaista kotipaikkakuntaa).

Tutustun mielelläni hitaasti, joten en todellakaan ehdota tapaamista heti ensimmäisessä keskustelussa. Yhden nettikaverini (itse asiassa yksi parhaista ystävistäni) tunsin ainakin puoli vuotta, ennen kuin hän tuli meille vierailemaan.
Vanhempani olivat aluksi varautuneita, kun puhuin nettikaverini tapaamisesta, mutta asia hoitui vanhempien välisellä puhelinkeskustelulla. :)

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #24 : Lokakuu 12, 2008, 16:55:18 »
Minulla on oikeastaan aika hyviä kokemuksia netistä... Sain monta hyvää kaveria yhden sivuston kautta, eikä kukaan paljastunut huijariksi. Minä en tosin antanut numeroani ensimmäisenä, olin aika epäluuloinen.

Yhdelle tytölle, jonka tunnen jotenkuten, kävi niin, että hän hankki netistä poikaystävän, jonka kanssa jutteli mesessä. Hän näytti itsensä pojalle web-kamerassa ja jutteli kaikenlaista, kunnes paljastui, ettei poika ollutkaan ihan sitä mitä väitti olevansa. Netissä todellakin liikku kaikenlaisia ihmisiä. Kun olin jotain 9-vuotias pikkukakara, rekisteröidyin Aapeliin. Väitin aina olevani paljon vanhempi kuin olinkaan. Kerran juttelin jonkun tyypin kanssa samalla kuin pelasimme, kysyin ikää ja hän sanoi olevansa 53-vuotias. Sanoin hänelle (aika törkeästi) että sori nyt vaan, tämä paikka on tarkoitettu noin 10-20 vuotiaille nuorille, ei kellekään vanhoille papoille. Tyyppi suuttui ja lähti. :)

Olen itsekin huijannut monesti ikäni. Väitän esim. olevani kahdeksantoista, että saan rekisteröityä jonnekin sivuille ilman, että tarvitsee vanhempien lupaa. Habboon rekisteröidyin kahdeksanvuotiaana, onnekseni hiujareita ei sattunut kohdalle. Olin nimittäin aika sinisilmäinen silloin (ja väitin olevani yksitoista vai mitä nyt pitikään olla että sai rekisteröityä.)

Mesen virukset ovat aivan kamalia. Noin vuosi sitten sain sellaisen virusviestin monilta kavereiltani, ja ihmettelin kovasti, mikä se oli. Kun kukaan ei kertonut kysyttäessä (sillä virushan se oli joka kirjautui sisään heidän meseensä) päätin kokeilla itse. Painoin linkkiä, syötin osoitteeni ja salasanani ja painoin OK. Siinä sitä sitten oltiin, huomasin vasta jälkeenpäin miten tyhmä olinkaan ollut. Virus on edelleen mesessäni, siitä ei ole ollut minulle muuta haittaa kuin se, että se joskus vieläkin lähettää sitä osoitetta kavereilleni. En ole edes saanut kamalaa kasaa roskapostia.
Tuo uusin virus, "Selvitä ketkä kaikki ovat estäneet sinut mesessä" on aika v***umainen keksintö. Totta kai kaikki ala-astelaiset (ja isommatkin) lapset tahtovat selvittää, ketkä ovat estäneet heidät. Itsekin painoin linkkiä kerran.

Novellityttösen kertoma juttu oli aika kauhea, tuo poika oli hirveä!

Tuli mieleen, että täällä Vuotiksessakin liikkuu varmasti monenlaisia huijareita. Itse olen kertonut kaikki oikeat tiedot (sillä seurauksella että yksi kaverini löysi minut.) En tiedä kuinka moni hullu minua väijyy puskassa aina kun tulen koulusta ;D Olen nimittäin laittanut tänne aika paljon tietoja itsestäni, ehkä vähän enemmän kuin on turvallista.

~Valkovuokko
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #25 : Lokakuu 12, 2008, 17:13:02 »
Minua ei netissä ole juurikaan huijattu, en ainakaan ole koskaan saanut mitään huijausta selville :) Voihan joku foorumin tyyppi väittää muuta kuin mitä oikeasti on, mutta sitähän en voi tietää, eikä se kait minulle suurempaa haittaakaan aiheuta...

Koskaan en ole ollut Habbossa, Aapelissa tms., joten sellaisilta huijauksilta olen välttynyt tyystin. Kuulostaa melko "tavallisilta" nuo edellisten mainitsemat; iän valehtelu, asiaton käytös...
Ikääni en muistaakseeni ole koskaan missään huijannut. Tiedä sitten, olisinko, jos se olisi muutoin estänyt rekisteröitymiseni jollekin foorumille tms.
Sitä ei kaiketi lasketa huijaamiseksi, kun tilaan cdon.comista isäni nimellä. Omallani en voi, koska eivät toimita alle 18 -vuotiaille. Varmasti nuorempana isä ei olisi antanut minun käyttää sosiaalitunnuksiaan (joita tarvitsee laskulle tilaamiseen), mutta ihan luvalla siis tilailen sieltä.

Virusviesteihin en ole langennut, sillä useimmiten ne ovat niin selkeän oloisia, etten mene sellaisia avaamaan. Varmasti moni ei-virus on joutanut sen vuoksi roskakoriin.
Inhoan viruksia - juuri tänä aamuna jouduin virustarkastuksen yhteydessä poistamaan koneeltani 21 uhkaa, joista yksi oli kunnon mato, joka poimi tunnuksia. Eivät ne virusohjelmien ansiosta päässeet todellista vaaraa kaiketi aiheuttamaan, mutta ei sitä koskaan tiedä. Päivitän virustorjuntaohjelman joka päivä, jotta ei yksikään uusi tapaus pääsisi läpi...

Tuli mieleen, että täällä Vuotiksessakin liikkuu varmasti monenlaisia huijareita. Itse olen kertonut kaikki oikeat tiedot (sillä seurauksella että yksi kaverini löysi minut.) En tiedä kuinka moni hullu minua väijyy puskassa aina kun tulen koulusta ;D Olen nimittäin laittanut tänne aika paljon tietoja itsestäni, ehkä vähän enemmän kuin on turvallista.
Niitä huijareita löytyy varmasti mistä tahansa netin keskustelupalstalta, mutta rohkenisin mennä väittämään, että Vuotiksessa niitä ei erityisen paljon ole.
Noita hulluja saattaa olla puskissa kyttäämässä ihan ilmankin, että netissä itsestään tietoja antaisi.
Kuitenkin kannattaa muistaa tietty raja; puhelinnumeroita ei esimerkiksi kannata julkisesti jaella ym. perusjutut on syytä pitää aina mielessä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Lokakuu 20, 2008, 15:22:20 »
Minua ei lyhyesti sanottuna ole koskaan huijattu. Tai en oikeastaan ole saannut selvää asioista. Mitä nyt joskus jossain ihmeen GoSupermodelin chatissä tutustuin joihinkin tyyppeihin, muttei sen koommin olla nähty. Olen sitten lisännyt Sistersclubista joitain tyyppejä, jotka kyllä ovat ystäviäni, koska olen nähnyt heidät webkamerasta.

Varsinaisen huijaamisen kohteeksi en ole koskaan joutunut, mutta haukkumisen kohteeksi kyllä. Minua on esimerkiksi sanottu: Rillipöllöksi, 24-vuotiaaksi(joo, tiiän ei ihan niin haukkumista mutta kuitenkin), tyhmäksi, yms. En kuitenkaan välitä vaan poistan tämmöiset meseosotteet yms.
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Inksa

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Lokakuu 20, 2008, 15:29:03 »
Moi! En tiiiä yhtään miten tätä käytetään, mutta ihan sama.

Muakaan ei omastamielestäni ole huijattu. Kerran kyllä kun olin yhdessä paikassa joku haukkui minua ääliölsi joka puuttuu toisten asioihin vaikken ollut tehnyt mitään.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2008, 15:41:49 kirjoittanut Spectre »

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Lokakuu 20, 2008, 15:50:23 »
Hum. Minulla ei ole netistä erityisen huonoja kokemuksia. Yksi asia on vain jäänyt kaivamaan mieltäni.

Olin pari vuotta netissä erään tytön kanssa todella hyvä kaveri, mutta sitten minulle selvisikin, että tyttö ei ollutkaan 10-vuotias, niinkuin oli väittänyt. Tyttö oli tosiasiassa 15-vuotias ja sitten minä suivaantuneena pikkuisena kävin kirjoittamassa tytön kotisivujen vieraskirjaan kamalan haukkumaviestin(XD) ja haukuin tämän ihan lyttyyn.

No olenko itse peeloillut? No onhan sitä joskus ihQ 7-vee kersana tullut suomi24:n PikaChatissa esitettyä meidän porukan yhtä henkilöä :D Tosin ne arvasi heti, ettei se ollut se oikea henkilö :D

Gogou peelo minä :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Eragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Marraskuu 01, 2008, 00:05:07 »
Nettihuijareita.. Hmm. Muistan kerran, kun luin vuotiksessa taas ficejä ja huomasin sitten, että joku oli alkanut kirjoittamaan lähes sanastasanaan samanlaista ficiä kuin minulla oli. Sanoin hänelle, että onko reilua kopioida toisten tekstiä ja varsinkin kun kaikki kuvaukset, juonet yms olivat oikeasti kuin minun ficistäni! Ja vielä omakeksimäni juoni, joten huijaus oli ihan selvä. Tämän huijarin ficin kirjoitteleminen ei kuitenkaan enää jatkunut, kun sanoin hänelle siitä. Hän kyllä kovasti yritti väittää, että ei kopioi mitään ja että teksti mitä hän kirjoittaa on täysin hänen omaansa. Sellaiset ihmiset ovat vähän rasittavia!

Olen chattaillut aika paljon ja sen myötä törmännyt monenlaisiin ihmisiin netissä. Paljon on miehiä jotka siellä kärkkyy yms.. Jopa kerran annoin erään avata web caminsa päälle, kun olin varmistanut että hän vain on siinä eikä tee mitään epäilyttävää.. No kun cami aukesi, niin kuvaruudussa oli hänen jäykistynyt peniksensä, jota hän siinä siveli kädellään. Kyllä siinä vaiheessa alkoi oikeasti kuvottamaan ja estin ja poistin heti kyseisen tyypin.

Mutta minulla on myös hyvä kokemus chat ihmisestä. Tapasin erään pojan siellä n.2vuotta sitten. Juttelimme todella paljon mesessä ja tutustuimme sen välityksellä paremmin toisiimme. Puhuimme aika paljon yksityisasioistamme ja hän jopa olisi halunnut seurustella minun kanssani :'). Silloin ajattelin, että no hohhoijaa ei mitään nettisuhteita. Aloimme tekstailla ja puhua puhelimessa tuossa viimekeväänä ja tapasimme nyt elokuun alussa Helsingissä ja shoppailimme yhdessä. Oli loistava päivä ja upea ihminen! Harmittamaan on jäänyt, että hänkin seurustelee tällä hetkellä erään toisen kanssa ja meikäläisen sanomat eit yms on jo unohdettu. Mutta kun se tulee vapaalle jalalle jos tulee... niin ehkä sitten ;) hyvä tyyppi, luotettava, mukava ja kivan näkönen ja ennen kaikkea tervejärkinen! Eipä ole hänen penistään tarvinnut tietokoneen ruudusta katsella :'D

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Marraskuu 05, 2008, 09:36:19 »
Minua on yritetty huijata jokunen kerta, mutta lähden perusoletuksesta, että jokainen netissä on mahdollisesti huijari niin en nimeä lukuunottamatta ole juurikaan tietojani jaellut (numero salainen niin ei nimelläkään saa mitään irti numeropalvelusta tms).

Tuosta syystä voin aika huoletta jutella kaikkien kanssa olivat he huijareita tai eivät. Jotkut huijarit ovat itseasiassa aika viihdyttäviä etenkin kun ovat paljastuneet, mutta yrittävät silti jatkaa peliään :D

Itse kerron esim. foorumeilla joitain tapahtumia vähän vääristellysti, mutta vain niin, ettei niistä tunnista minua tai muita jotka siihen liittyy. Mut joo, ei kannata hirveesti antaa yhteystietoja tai edes nimeä jos numero ei ole salainen :P Eikä kannata chatti- tai mesekavereille (joita ei siis oikeasta elämästä tunne) antaa edes sitä oikeaa mailiosoitetta, vaan napata jostain gmailista tms. sellainen sähköpostiosoite jota käyttää vain noita varten. Sit jos sinne eksyy joku hörhö tai huijari ni ei haittaa eikä tarvi vaihtaa oikeeta meseosoitetta tms.

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #31 : Marraskuu 05, 2008, 14:44:47 »
Tämä on vain epäily, mutta miusta tuntuu että oon joutunu myös huijauksen uhriksi.

Eräällä keskustelupalstalla tutustuin muutamiin omanhenkisiin ihmisiin. Vaihdoin monien kanssa sähköposteja ja myöhemmin meseossia (näistä muutamasta juttelen vielä kolmen kanssa ja he kaikki ovat miulle hyvin tärkeitä, olen puhunut monesti puhelimessa ja mesessa webcameran kautta sekä tavannutkin)
Eräs heistä vaikutti hyvin mukavalta. Hän oli miun ikäinen tyttö ja asui pääkaupunkiseudulla. Hän vaikutti hyvin luotettavalta ja sellaiselta, jonka haluaisin nähdä.
Vaihdoimme meiliossia, ja kysyin onko tyypillä meseä. Ei ollut, koska äidiltä ei ole lupaa. Onko kuvia galleriassa? Ei ollut, samasta syystä.
Aloimme sopia tapaamista niille kerroille, kun käyn Helsingissä. Sovimme tapaavamme Stockmannilla, mutta edeltävänä iltana tyyppi peruikin äkkiä tapaamisemme syyllä "perhejuhlat".
Sovime monta kertaa tapaamisia, mutta aina tuli peruutuksia, ja äkkiä ne olivatkin vain ettei äiti antanut lupaa.
Tässä kohdassa alkoi äidin hälytyskellot soida, ja itsekin tunsin pientä epäuskoa tyypin rehellisyyttä kohtaan.
Epäusko katosi, kun tyyppi kysyi, voitaisko vaihtaa puhelinnumeroita, että jos hän laittaa numeron ensin? Äänestähän sen viimeistään kuulisi. Sovimme hyvän ajankohdan, hänen piti yllättäen kysyä äidiltään. Kun kysyin, oliko hän saanut luvan, hän sanoi ettei ollut vielä kysynyt, sillä äiti nukkui, mutta minä voisin laittaa numeroni jos haluaisin, niin hän voisi soittaa minulle tuntemattomasta. En uskonut häntä, ja lopulta hän lupasi soittaa omasta numerostaan jos laitan omani. Olin hyvin epäuskoinen, enkä laittanut numeroa. Myöhemmin tyyppi kertoi, nyt mä voisin laittaa numeron niin hän soittaa varmasti seuraavien päivien kuluessa.
Laitoin numeroni, ja lähes siinä samassa hän sanoi, ettei saanut äidiltään lupaa numeroiden vaihtoon.
Laitoin hänelle sähköpostin, jossa vaadin häntä poistamaan numeroni välittömästi sähköpostistaan sekä mahdollisesti kännykästään, ja tyyppi lupasi tämän vastahakoisesti.
Seuraavana päivänä puhelimeni soi, ja siellä puhui matala miesääni, joka sanoi soittaneensa väärään numeroon heti nimeni kuultuani.
Se on tietenkin mahdollista, mutta voi olla, että "Ellu" vain tarkisti, että olenko pieni ja viaton tyttö..
Tämän jälkeen soittoja ei ole tullut, enkä ole pitänyt tyyppiin yhteyttä. Toivon hartaasti, että "Ellu" on tosiaankin ikäiseni tyttö eikä pedofiili ja että hän noudatti käskyäni. Mikäli näin ei ole, voin vain harmitella tapahtunutta.
Numeroni on kylläkin vaihtunut tuon jälkeen, joten siinä osa syy sille, miksei puheluita mahdollisesti ole tullut..
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Avocado

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Marraskuu 26, 2008, 20:02:48 »
Heh. Ollessani 11-vuotias halusin jäseneksi erääseen foorumiin jossa ikäraja oli 13, joten keksin itselleni uuden iän (16) ja elämän. Kirjotin foorumiin päivittäin ja sain jopa hyviä mesekavereita jotka olivat noin 15-16 vuotiaita. Puhuimme mesessä vakavista asioista kuten itsemurhasta, seksistä, masennuksesta, alkoholista ja niin edelleen. Juu, olin 11! He luulivat minun olevan 16-vuotias ex-masentunut elokuvafani Helsingistä, kaunis sitäpaitsi (varastin ystäväni siskon kuvia netistä ja sanoin, että minä siinä olen). Ihmeellisintä on se, että foorumin jäseneet olivat aivat tavallisia, fiksuja ihmisiä ja eivät epäilleet ikääni. En voi ymmärtää tätä, olen nyt 15-vuotias ja ainakin uskoisin, että huomaisin eron 11-vuotiaan ja 16-vuotiaan puheissa, mutta...

Tietysti näin jälkikäteen tuntuu ihan tyhmältä tuo touhu, mutta mitäs sille voi.