Selailin topiccia masiksessani, kun en itse löytänyt mitään hyvää masentelumusiikkia. Kiitän sitä, joka kertoi yhdeksi masissuosikikseen Three Days Gracen ! En tiedä kuinka tunnettu bändi on tms. , mutta itse en ollut koskaan aiemmin kuullut ja olen kyllä iloinen, että nyt tämän bändin löysin. Ihana ääni laulajalla, kivat melodiat biiseissä, ihanat lyriikat. Mikään kappale ei vielä oikeastaan ole noussut ylitse muiden, mutta Home oli kerrassaan ihana ja I Hate Everything About You sai minut itkemään, mitä en kovin usein tee. Ainakaan niin, että se olisi julkisessa tiedossa, saatika, että joku kappale saisi minut itkemään.
Angstiin ja vihaan auttaa itselläni ainakin Machine Head. Myönnän kyllä, että en tiedä bändistä tai bändin tuotannosta paljoakaan, muuta kuin että se taitaa olla Kaliforniasta kotoisin. Kuitenkin, viimeisin levy tuli puolivahingossa ostettua ja ehkä eniten Now I Lay THee Down ja Farewell To Arms saa herkistymään. Suorastaan rakastan niitä kitarasooloja, ne on jotenkin niin tunteita täynnä tai niistä tosiaankin välittyy sitä jotain. Muita kappaleita en suinkaan mene syrjimään, itse alan ainakin pomppia vihasta tai tartun lähes vaistomaisesti ensimmäiseen lähinpään esineeseen, jonka voisin heittää seinään. Ja tuleehan sitä ilmakitaraakin soitettua aika lailla, mutta siitä ilmakitaran soittamisen taidosta, siitä vaietaan.
Niin, sitten on vielä Oasis. Jotkut kappaleet on masentelumusiikiksi kivoja, tai ennemminkin käyttäisin sanaa kaipaus, niissä kun on jotain sellaista. Yli muiden voisin tässä yhtäkkiä nostaa Stop Crying Your Heart Out. Tykkään. Ja Suburbiasta en oikein tiedä mitään, mutta jostain koneelle on päätynyt sen niminen biisi kuin Always. Sopii sydänsuruangsteihin.
Niin, ja piristeeksi, jos joku sellaista kaipaa, sopii aika hyvin Paramore. Itse tykkään laulaa ja kuunnella sitä, jos olen piristystä vailla, kivan energinen. Kuuntelemisen arvoisia on ainakin Let The Flames Begin ja Misery Business.
Hmm. Tästä tulikin paljon pidempi viesti kuin aioin. Löytyihän sitä masismusiikkia.