Kirjoittaja Aihe: Indica  (Luettu 6855 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Miaplacidus

• Pienen punaisen pyramidin palvoja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Pysyvä väliaikaisratkaisu
Indica
« Vastaus #25 : Helmikuu 16, 2006, 14:10:43 »
No joo. Indica kuuluu siihen kategoriaan "ihan jees". Omistan kummatkin levyt, Tuuliset tienoot on mielestäni parempi. Ikuinen virta-levyllä on kyllä ihan jees kappaleita, mutta ne ovat kaikki niin samanlaisia. Eniten tykkään Ikuiselta virralta biiseistä Valehtelen, Ihmisen lento ja Surusilmäkin on ihan kiva. Ikuinen virta on ensimmäinen kappale minkä kuulin Indicalta, tykkään siitäkin. Scarletista pidin aluksi, mutta kuulin sitä liikaa.

Tuuliset tienoot on mielestäni paljon onnistuneempi kokonaisuus, parhaita siltä levyltä ovat Rannalla, Pidä kädestä, Viimeinen tanssi ja Häkkilintu. Vuorien taa on kiva, sain siitä mahtavan inspiraation yhteen ficciin (kirjoittelen sitä parhaillaan...)

Sitten ne asut. En oikein tiedä niistä, en ole puolesta enkä vastaan. Jos tytöt viihtyvät niissä, käyttäkööt minun puolestani.
"Ihminen muistetaan niistä asioista, mistä kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään."
Houkuttaako?

unikorni

• Ankeuttaja
Indica
« Vastaus #26 : Lokakuu 28, 2006, 22:27:04 »
Minä olen myös jonkinsorttinen Indica-fani.
Tykkään ihan mielettömästi kappaleista Lapsuuden Metsä ja Kummajaisten Joukko. Lapsuuden Metsästä varsinkin, koska siinä on niin ihanasti yhdistetty sanat ja melodia ja aivan mahtava kertsi. Oikeastaan tykkään kaikista bändin kappaleista, mikä on minulle aika harvinaista.
Tytöillä on ihanat asut ja sanoitukset ovat minusta jotenkin kiehtovia ja 'taianomaisia'. Tykkään sanavalinnoista ja minulle tulee aina sellainen fantasia-fiilis, kun kuuntelen Indicaa.
Kun Ikuinen virta oli suosittu, en oikein edes tykännyt siitä ensin, sitten tykästyin siihen ja myöhemmin kaikkiin kappaleisiin ja toista albumia odotin jo innolla.
En tajua sitä, miten niin monet pitävät Indicaa ihan surkeana ja tyhmänä bändinä. Lähes kaikki naurahtavat, kun kerron tykkääväni Indicasta.
Mutta minun korvissani Indican musiikki kuulostaa kyllä hyvältä ja kauniilta.

Nuorallatanssija

• Ankeuttaja
Indica
« Vastaus #27 : Lokakuu 28, 2006, 22:47:47 »
Olen vieläkin aivan häkellyksissäni. Suunnistan Musiikki-osastolle ja päätän tehdä oman topicin ykkösbändilleni, kun huomaan että sellainen todellakin on jo ja suosituimpana sillä hetkellä! En toivu tästä ikinä ^^

Siis Indicasta olen tykännyt kohta jo lähelle kaksi vuotta. Molemmat albumit löytyvät hyllystä. Suosikkikappaleitani ovat Varo, Odotan, Häkkilintu, Nuorallatanssija ja Scarlett. Keikoilla olen kiertänyt kolmentoista eri paikkakunnille sijoittuvan elämyksen verran (näitä on paljon, ottaen huomioon että olen 14 ja lähes yhtäjaksoisesti rahaton). Indica on aivan mahtava soittamaan livenä, levyllä soundimaailma taas on mieletön. En oikein osaa sanoin kuvata innostustani Indicaan. He tuntevat minut nimeltä ja bongaavat aina yleisöstä. Persoonina he ovat jokainen kiehtovia ja tutustumisen arvoisia. Rakastan Jonsun ja kumppaneiden viulu- ja pianomelodioita ja sitä, kuinka he saavat musiikin henkiin ja niin hyvän tunnelman biiseihinsä sanoin ja sävelin. Sovitukset ovat saumattomia. Indica on elämäni löytö, sanoisinko.

Lainaus käyttäjältä: "serehviina"
Indica on ihaninta maan päällä.

Katsos, löysin täältä tutunkin. Mustajoutsen!

Lainaus käyttäjältä: "Cerena"
Jonsun "yöllä saa parhaat ideat ja mä tykkään mystiikasta ja leffamusasta ja kaikesta salaperäisestä ja mä oon tosi cooooool tyyppi hei daah!!"... No, meni ehkä vähän överiksi

No ehkä vähän. Hymähtelen. En ymmärrä, mikä viestisi pointti on ja mitä ajat takaa perusteettomilla syytöksilläsi. Enpä usko, että Jonsu hakee huomiota sillä, että sanoo saavansa öisin parhaat ideat. Jos tutkit bändin taustaa, niin Jonsu on omien sanojensa mukaisesti yöeläjä ja jotkut tosiaan ovat illoin/öisin siinä mielentilassa, että ideoita syntyy. Itse kuulun tähän samaan kategoriaan.
Ehkä kimpaannuin vähän turhan päiten, mutta suoraan sanottuna viestisi kuvotti minua. "Cool tyyppi hei daah" ._.

Madvampire

• Ankeuttaja
Indica
« Vastaus #28 : Marraskuu 02, 2006, 07:42:42 »
indicaaa..enkö todellakan ole vielä kirjoittanut tänne? Pidän kovasti yhtyeestä. Sanoitukset ovat ihania. Pidän muutenkin ythyeen imagosta. Jonsulla on hyvin kaunis ja erikoinen ääni, juuri sellainen josta pidän. Silti en ole vielä toista levyä saanut hankittua mistään. tarkoituksenahan se olisi. Lempikapaleitani ovat muummuassa surusilmä, se on jotenkin tarttuva kappale josta tulee mielikuvia ainakin itselleni. <3

Usvanneito

• Ankeuttaja
Indica
« Vastaus #29 : Marraskuu 03, 2006, 19:45:36 »
Itse pidän Indicasta. Aikoinaan tykkäsin hirveästi juuri Ikuisesta virrasta ja Scarlettista, kun olivat paljon radiosoitossa.. Ostin kuitenkin ensin Tuuliset tienoot levyt ja ihastuin täysin! Se on ihana levy. Kuitenkin melko monipuolinen (ainakin verrattuna Ikuiseen virtaan).

Minusta Tuulisten tienoiden sanoitukset alkavat olla jo paremmat kuin Ikuisella virralla. Pidän tuollaisista "fantasiasanoituksistakin". Parhaat biisit Tuulisilla tienoilla ovat ehdottomasti Lapsuuden metsä ja Rannalla, mutta myös Tuuliset tienoot ja Kummajaisten joukko kolahtavat erityisesti.

Ikuinen virta-levy oli sitten aikamoinen pettymys, kun sen ostin. Kaikki biisit tuntuvat samasta puusta veistetyiltä. Suosikkeja tältä levyltä ovat kuitenkin Scarlett, Vettä vasten, Onnen kartano ja Surusilmä.

Myös tyttöjen vaatetuksesta pidän. Keijut on upeita. Varsinkin se "runoratsu"-kuva on hieno ja jotenkin mystinen.

Jonsun äänessä on toki kehittämistä, mutta ihan hyvä se on silti. Voimaa se ehkä kaipaisi lisää.

IceFenix

• Ankeuttaja
Indica
« Vastaus #30 : Marraskuu 14, 2006, 19:38:38 »
Pidän paljon fantasiasta, ja kun sain Indican Ikuinen Virta-levyn kummitädiltäni syntymäpäivälahjaksi, olin eka ihan out ja että "mitä musiikkia tämä on?". No, kuuntelin pari ekaa biisiä ja sitten rupesin kuuntelemaan muitakin. Sitten pääsin enoni tyttöystävän kanssa Indican keikalle, sain nimmarit ja sitten käytiin Sellossa ostamassa Tuuliset Tienoot-levy. Niin että ei kai ole vaikea arvata, kuuntelenko vai en.

Poissa Sokeri

• Sateessa sulamaton
  • Vuotislainen
  • per aspera ad astra.
  • Tupa: Korpinkynsi
Indica
« Vastaus #31 : Marraskuu 18, 2006, 13:37:38 »
/Uusiksi meni

Voi, minä pidän Indican musiikista erittäin paljon, on yksi suosikkibändeistäni. Lyriikat ovat mielestäni todella hyviä, varsinkin noilla Tuuliset tienoot- ja Kadonnut puutarha-albumeilla. Ikuinen virta-albumilla sanoitukset eivät olleet niin hyviä, mutta kyllä ne silläkin levyllä ihan hyviä ovat. Pidän Indican musiikissa eniten siitä tunnelmasta, siis Indica on tunnelmamusiikkia, paitsi jotkut kappaleet, kuten Viimeinen jyvä. Jep, ja kyllähän minäkin sitä alusta asti olen fanittanut. Ihana bändi tosiaan.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2007, 15:18:26 kirjoittanut Sokeri »
On muut laulut liian äänekkäitä. ( Muuri - Stam1na ♥ )

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Indica
« Vastaus #32 : Syyskuu 28, 2008, 14:51:26 »
Herätän tämän topicin henkiin kertomalla sen, että minä olen Indican uusivanha kuuntelija ja ehkä jopa jonkinlainen fanikin tällä erää. Ekan levyn aikoihin kuuntelin Indicaa ja oli ihan jees musaa sillon yläasteella, mut nää kaks seuraavaa levyy on ihan pimennossa ja tämä neljäs on sitten jotain aivan uskomattoman upeaa, että voisin laota erään Mr. Holopaisen jalkojen juureen ja kiittää häntä siitä, että sai minut kuuntelemaan edes Indican uusimman levyn ja tykkäämään siitä kovasti.

Eilen olin Indican levynjulkkarikeikalla Tavastialla, puoli neljästa asti Tavastian edessä parin kaverin kanssa. Ei mitään järkeä, mutta ainakin meillä oli hauskaa (vaikka ensimmäinen kuolema meinasi iskeä kun lähettiin käymään autolla kääntämässä parkkikiekkoon lisää aikaa, jonka me olimme jättäneet sinne olympiastadionin parkkipaikalle). Toinen kuolema meinasi iskeä seisokellessamme lavan edessä puolitoista tuntia ennen kuin Indica alkoi soittamaan. Kaikki väsymys ja kipu ja niin pois päin katosi kun tytöt tulivat lavalle ja alkoivat soittamaan ja yleisö oli aivan hurmiossaan. Siihen tuntiin mahtui aivan käsittämättömän paljon upeita hetkiä, mikään ei hirveämmin haitannut (vaikka siellä vähän jotkut ääliöt tönivätkin). Huvittavaa oli se, kuinka yhden kappaleen aikana kärsittiin teknisistä ongelmista, parissa kappaleessa Jonsu meinas unohtaa sanat ja lähtee laulamaan väärin. Mutta keikka oli aivan upea ja keikan jälkeen me sitten kavereiden ja kaverin siskon kanssa metsästettiinkin levyn kansilehtiseen nimmarit plus yhteiskuvat. Sirkun kanssa tosin en päässyt yhteiskuvaan kovan tungoksen takia.. Mut jee, keikka oli hiba, tytöt ihanii ja keikanjälkeinen fiilis upea.

Ikuisesta virrasta tuli uusvanha lempparini uuden kertosäkeen myötä :P
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Lokakuu 13, 2010, 21:12:07 »
En ole koskaan huomannut, että täällä on aihe Indicastakin! Olen siis niin aina ollut bändin suuri fani. Rakastan Indican mystistä tyyliä, ja musiikki on vain minun korvaani upeaa. Jonsulla on myös upean persoonallinen ääni, ja aina ihania vaatteita. <3 Kaikki levyt tietenkin löytyy, kuten myös nimmarit. Uusin levy on minusta upea, vaikka jotkut eivät kappaleiden enkkuversioista pidäkään. Myös tyylin muuttuminen rokahtavampaan käy minulle. Mahtavaa on myös, että Indica on nyt levittäytynyt ulkomaillekin, ja saanut paljon lisää faneja. Toivottavasti tytöt jatkavat vielä pitkään. :)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #34 : Lokakuu 14, 2010, 15:44:07 »
Joo, onhan se ihan hienoa, että ulkomaillakin ovat saaneet paljon huomiota, mutten silti pidä tuosta enkkulevystä. Jos olisivat pysyneet tyylissään ilman noita orkkajuttuja, niin ehkä pitäisin enemmän. Tai sit on vaan niin tottunu tohon vanhempaan Indicaan liikaa :D

Toinen mikä mua on ärsyttäny Indicassa viimeisen vuoden aikan on se, että lähes kaikki Suomessa olleet keikat on peruttu, vedoten välillä siihen, että joku on kipee, tai että niiden pitää promota niiden enkkulevyä ynnä muuta. Onhan se kiva, et ulkomaita kiinnostaa, mut pitääks se tehdä meidän suomalaisten fanien kustannuksella?
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #35 : Lokakuu 14, 2010, 20:20:26 »
Löysin Indican joskus keväällä ns. "uudestaan." Siitä lähti miun kunnon Indica fanitus. Levyt oli ostettava ja näin.
Maagiset sanoitukset puree ja melodiat on hienoja. Ehdottomiin lempparibiiseihin kuuluu Pyromaani,Ulkona,Niin tuleni teen,Vettä Vasten,Onnenkartano..yms.
En joskus tykänny yhtään näiden ekasta levystä,koska se oli näemmä silloin liian surumielistä kuunneltavaa?
Nyt Ikuinen Virta kuuluu ehdottomasti lemppareihin. ^^

Hmm...Sitten tämä kun tytöt päätti vaihtaa kielen englantiin. Onhan se ihan kiva, että tytöt pääsee näkemään maailmaa. Henkilökohtaisesti kuitenkin tykkään paljon enemmän suomenkielisistä,niissä on sitä tunnelmaa.  Ainoastaan In Passing on parempi enkuks.
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."