Kirjoittaja Aihe: Mikseri.net  (Luettu 2738 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dille

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« : Elokuu 10, 2004, 13:21:40 »
Mikseri.net

Mikseri.net on Suomen suurin vapaan musiikin jakeluun erikoistunut sivusto. Artistit voivat lähettää kappaleitaan sivustolle koko maailman kuultavaksi. Rekisteröityneet käyttäjät kommentoivat Mikseristä löytyviä kappaleita yli 25 000 kertaa kuukaudessa. Kappaleita kuunnellaan miljoona kertaa kuukaudessa.

Mikseri.net on verkkoyhteisö, jossa käyttäjät ja artistit voivat viestiä forumin sekä pikaviestien avulla. Käyttäjillä on mahdollisuus ylläpitää omia kuvagallerioita ja päiväkirjoja. Lisäksi käyttäjät voivat lisätä itsensä suosikkibändiensä faniksi.

Universal Musicin kanssa toukokuussa 2004 aloitettu Greatest Bits tuo Mikserin artistit myös levykauppojen hyllylle ensi syksynä.

YLEn Verkkoyhteys-ohjelmassa vuoden 2003 parhaaksi kotisivuksi valittu Mikseri.net tavoittaa kuukaudessa yli 120 000 yksittäistä ihmistä (RedSheriff).

Täältä on pinnalle ponnistanut mm. @junkmail, Uniklubi, Chorale, Steen Christenssen ja Stella.

Ketkä ovat teidän mielestänne parhaita artisteja Mikseri.netistä?

Omia suosikkeja:

Joviaali - Hyvät biitit, sanat ja muutenkin...ei ehkä mitään erityistä, hyvä kuitenkin.
Virtapiiri - Biisit on loistavia, taidolla tehtyjä ja niissä on todella asiaa..!
NodBat - Kaunista, kaunista...ei voi muuta sanoo!
Eksu - Tunteella tehtyä ja koskettavaa!

Mutta ylitse muiden menee: raato - Niin loistavaa että...

!HUOM! Laittakaa linkit!

//lii vaihtoi otsikon ihan pelkäksi mikseri.netiksi koska tässä topicissahan puhutaan yleensä mikseristä, ei vain parhaimmista artisteista siellä. :)

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Mikseri.net
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2004, 13:43:32 »
Ensinnäkin, olisi todella mukavaa, ja tämän topicin pelastavaa, mikäli:

- syventäisit lukijoidesi tietoutta siitä, mikä on Mikseri.net
- kertoisit millä perusteella sinä valitset nämä artistit parhaiksi
- informoisit meitä siitä, mitä hyötyä Mikseri.netistä voi olla
- kaiken kaikkiaan teet viestistäsi KESKUSTELUA herättävän, sillä tällainen LISTAUS ei sitä ole

Sinuna tekisin näitä parannuksia pikaisesti, ennen kuin aurorit iskevät.

Dille

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2004, 13:56:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mirzam"
Ensinnäkin, olisi todella mukavaa, ja tämän topicin pelastavaa, mikäli:

- syventäisit lukijoidesi tietoutta siitä, mikä on Mikseri.net
- kertoisit millä perusteella sinä valitset nämä artistit parhaiksi
- informoisit meitä siitä, mitä hyötyä Mikseri.netistä voi olla
- kaiken kaikkiaan teet viestistäsi KESKUSTELUA herättävän, sillä tällainen LISTAUS ei sitä ole

Sinuna tekisin näitä parannuksia pikaisesti, ennen kuin aurorit iskevät.

Onko nyt parempi? Noissa mun mielipiteissä mun suosikkiartisteissa tuli vähä kiire...en ehtiny oikein syvällisesti miettimään :D

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Mikseri.net
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2004, 14:01:50 »
Paranee koko ajan, ja nyt on vielä tehtävä saada muut keskustelemaan tosiaankin aiheesta.

Elikkäs te muut, oletteko te Mikseri.netin käyttäjiä?
Miksi ja kuinka kauan?
Teettekö itse Mikseriin musiikkia, vai lataatteko sieltä vain?
Koetteko Mikseri.netin hyväksi kanavaksi?
jne.

Älkääkä vain vastatko kysymyksiin, vaan oikeasti herätelkää toistenne sormenpäät kirjoittamaan kunnon keskustelua. Kysymyksiin vastaaminen ei ole sitä, haastakaa toisianne.

Haastetta voisi myös Dille vielä ehkä antaa tuolla alkuperäisessä viestissä, joka tosiaan laittaa ihmiset vastaamaan tähän topiciin.

Ayasha

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2004, 22:37:43 »
Mielestäni Mikseri.net on varsin hyvä keksintö musiikin levittämiseen kansan tietoisuuteen. Mikserin kauttahan monet bändit ovat saaneet julkisuutta (mm. @junkmail ja Chorale tunnetaan tietääkseni myös Mikserin kautta).

En ole kauheasti Mikseriin ehtinyt vielä tutustua, mutta yksi kuuntelemisen arvoinen bändi on ainakin G.O.R.E. ( http://www.mikseri.net/artistit/?id=30269 ) Livenä tuo bändi on ainakin varsin toimiva. :]

Itse en ole rekisteröityneenä Mikseriin ja musiikkia en osaa tehdä, joten ei ole pelkoa, että ihan heti minun tuotoksiani sieltä voisikaan löytää.

cheri

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #5 : Elokuu 11, 2004, 00:25:09 »
Itse latailen musiikkia Mikseristä, mutten ole (ainakaan vielä) rekisteröitynyt. En koskaan ole ollut musiikillinen lahjakkuus. Kyllähän minulla niitä piileviä kykyjä saattaa olla, mutta ainakaan vielä ne eivät ole päässeet esiin. Jos kauneus riittäisi, niin olisin yksi huippunimistä MusaTeeVeellä (Minä olen iloinen vaaleahiuksinen nyt kun hiusväri lähti). En siis tee musiikkia Mikseriin. Noh, se siitä sitten.

Itse olen löytänyt Mikseristä monia artisteja, joiden tekemä musiikki on minun makuuni. Tässä muutamia suosikkeja.
Wyrden - Muisto on kuuntelemisen arvoinen piisi. Muitakin hyviä toki on. Lahjakas artisti mielestäni.
aino. - Lahjakas tämäkin. Laulajalla on hyvä ääni ja sanoitukset ovat loistavia. Anna Mun on todella hyvä piisi. Kannattaa kuunnella, vaikkei Rockista pitäisikään.
Deep Red Divine - Laulajan ääni uskomattoman hieno. Musiikki on hienoa myös. Better Day on pakko (tai sitten ei) kuunnella. Kertosäe jää soimaan päähän, ja se on mielestäni hyvä juttu.
solarsix - Mahtavia piisejä tältä artistilta. Niitä kelpaisi soittaa pileissä. Hyvää, tanssittavaa musiikkia. konam 138 on aivan loistava. Se minun oli pakko ladata. Pakko soittaa aina vaan uudestaan, jää päähän soimaan. Kiva.
Chorale - Aivan loistavaa. Hyvälle tuulelle tulen kun tätä kuuntelen. Voit mua koskettaa on piristävä piisi. Jäävät päähän soimaan. Pileissä olisi näitäkin mukavaa soittaa. Jonkun muun pileissä tietenkin, itse en viitsi taloani tuhota. Jee, kaikki tanssimaan.
Niina - Hyvää musiikkia. Hyvä lauluääni. Vuosi '04- biisissä on hienoja yksityiskohtia. Päh, kuunnelkaa itse niin tiedätte. :)
Chase - Mukavaa R'n'B:tä. Lauluääni ihanan puhdas. Tässä en keksi kerrassaan mitään moitittavaa. Sanatkin ovat täysin kohdallaan. Girlfriend kannattaa kuunnella, samoin kaikki muutkin piisit.

Minulla laaja musiikkimaku? Kenties. Muttah. Mikseri on todella hyödyllinen keksintö. Sen avulla monet artistit voivat pulpahtaa pinnalle. @junkmail ainakin pulpahti. Ehkä jotkut muutkin, mutta niistä en tiedä. Pääsevät pois autotalleistaan ja lähtevät keikoille soittelemaan (niin kuin se naapuri, joka aina soitti pändinsä kera autotallissa).

Poissa Zariendha

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Mikseri.net
« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2005, 20:48:13 »
Mikserin ylikuluttaja ilmoittautuu! :D

Mikseri on aivan älyttömän hyvä keksintö artisteille, joille levytyssopimuksen saaminen ei ole mikään itsestäänselvyys, mutta joilla on kuitenkin musiikkia ja haluavat sitä muidenkin kuultavaksi.

Omia suosikkejani Mikseristä ovat Blueborn (joka muuten sai levytyssopimuksen tässä joku aika sitten), Niina, Fisio ja May I Cry. Viimeisen bändin musiikki kolahtaa minuun ihan täysillä, laulajalla on tosi hyvä ääni ja biisit ovat hienoja; kauniita ja monet surullisia.

Jos enemmän haluatte näistä tietää, niin vierailkaapa Mikserissä!
Z.

Enebro

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #7 : Helmikuu 22, 2006, 13:25:29 »
Kai täällä on lupa nostella tällaisia ikivanhoja topicceja? :o
No, nostanpa kuitenkin.

Niiin, nykyään pyörin Mikserissä melkein joka päivä ja teen uusia löytöjä. Etsiskelen sieltä lähinnä räppiä, muunlaisesta undergroundista en ole ihmeemmin kiinnostunut. Jotain ennakkoluuloja varmaan. Mutta hiphop kolahtaa. ^^

Joiltakin artisteilta olen kuunnellut vain yhden kaksi kipaletta, mutta jotkut ovat jääneet mieleen, esimerkiksi Radicaalilla (http://www.mikseri.net/artists/radicaali.23438.php) on aivan älyttömän hyviä biisejä. Suurimmassa osassa niistä mitä minä olen kuullut on todella "angstiset" sanat, mutta ne sopivat tiettyyn mielentilaan mainiosti. Radicaali tosiaan osaa kirjoitella lyriikoita. :) Suosittelen lämpimästi. Ikävä kyllä Mikseristä löytyy enää kolme biisiä, monet parhaista on poistettu, mutta ei mahda mitään. :/

Toinen mainittavan arvoinen on Konala Cartelli (http://www.mikseri.net/artists/konalacartelli.22489.php). Se on ehkä täysi vastakohta Radicaalille. :D Biisien sanat ovat... no, eivät ehkä niin vakavasti otettavia, mutta todella hyväntuulista musaa kumminkin. Jos ei siis ärsyynny niistä joistain lyriikoista. Ihan mahtavaa. ^^

Edorfin nyt kaikki tietävät (?), siitä ei tarvitse varmaankaan hirveämmin mainita. Ihania biisejä hänelläkin.

Ja muita mitä suosittelen: Comeetta, 4y ja Refu. :>

Ameliah

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #8 : Helmikuu 22, 2006, 20:55:34 »
OO mikseri.

Pitkiä aikoja siellä joskus vietin, ja monia monia monia vuosia arvostelin kappaleita, kirjoitin foorumille ja muuta sen sellaista. Loppuaikoina, ennen kuin poistin tilini, minulla oli lukemattomia ja taas lukemattomia arvosteluja tehtynä varmaan jokaikisestä musiikkilajin esittäjästä. Foorumille olin postannut aivan mielettömästi ja mielettömästi. Puhumattakaan kävijämäärästä joka minun profiilisivullani oli käynyt. Faniutunut olin kaikkiin hyviin joita olin kuunnelut ja minulla olikin niitä bändejä siinä listassa liki kolmesataa. Se vähän vaikeutti hommia. Mikseri on aika koukuttava, jos se siihen menee.

Ja sitten jotain tapahtui. Mikseri uudistui, kaikki asiat uudistui siellä ja minusta huonompaan ja kaupallisempaan suuntaan. En pitänyt siitä hommasta enää niin kovin ja mielekkyys hävisi. Joten poistin tilini.

Sen pituinen se :)

amarie

• Ankeuttaja
Mikseri.net
« Vastaus #9 : Helmikuu 23, 2006, 21:07:23 »
Minä en tuonne ole rekisteröitynyt, mutta käyn siellä muutamaan kertaan viikossa tutustumassa uusiin artisteihin. Parhain, mitä olen löytänyt on ehdottomasti ArkullaTanssija.
Tuo artisti ei vain osaa tehdä räppiä, mutta runoilee äärettömän hienosti. Sanoja kuolemasta on ihana, samoin sivullinen, kulissien takaa.. kaikki oikeastaan. Harmittaa, että levyt on loppuunmyyty.

Mikseri on nerokas tapa levittää musiikkiaan ja tuolla on kuitenkin todella paljon käyttäjiä, ja "ulkopuolisetkin" sieltä käyvät lataamassa musiikkia. Tuolla on muutaman kaverini bändejä ja he ovat saaneet aika paljon kuuntelijoita ihan ympäri Suomea, vaikka ihan harrastuspohjalta ovat.

Mikseri on hyvä.

kukkaispoika

• Ankeuttaja
Re: Mikseri.net
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2007, 17:02:49 »
Olen tutustunut mikseriin noin vuosi sitten kuunnellessani puoli tutun tekemiä räppi biisejä. Silloin oli päällä joku kumma räppivimma ja Yhteiskunnan biisit kolahti ihan hyvin. Nyt ei kuitenkaan enää uppoa saarnaus pahoinvointi yhteiskunnasta. Kuuntelin silloisella mikseri vierailullani muutamia muitakin bändejä, mutta se jäi kuitenkin kerta käynniksi.

Noin pari viikkoa takaperin joku laittoi minulle linkin omaan pändiinsä mikserissä. Kävin kuin kävinkin sitten kuuntelemassa tämän henkilön tuotoksia. Musiikki oli raskaampaa metallia josta en itse juuri perusta, örinää, sanoin sille bye-bye, mutta mikseri jäi.
Silloisella käynnillä tutustuin pändiin nimeltä Ahven ja ihanaan kappaleeseen Lintu ja koira. Sanat on hauskat ja laulajalla on kiva ääni. Muita biisejä en ole vielä aloittanut kuuntelemaan, mutta jokupäivä ehkä :D Tuon kuunneltuani päätinkin sitten rekisteröityä. Odottelin käyttäjätunnuksen tarkistamista, mutta ne taisi haluta tehdä homman kunnolla kun sain odotella viikon verran :P
No nyt sitten pitäisi aloittaa etsimään niitä helmiä ja onhan niitä muutama löytynyt esim. Coffee shop - Toxic, Blueborn, Myne - When lights paint the sky, Johannes Passinen - Kevätlaulu ja tietenkin ehdoton suosikkin Men2Men tässä pändissä ei ole niin mitään moittimista ja biisi Homojen Kevät on ehdottomasti listani kärkipäässä!

Mikseriä siis kannatan. Siellä saa hyvät mahdollisuudet kehittää omaa musiikkiaan muiden mielipiteiden avulla. Kommentoijathan ovat sitä kansaa joka sitä musiikkia sitten loppujenlopuksi tulee kuuntelemaan jos pändi pääsee mikseristä radioon ja kauppojen hyllyille :) 

Tässä nyt ei tainnut tulla mitään uutta pändien lisäksi.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mikseri.net
« Vastaus #11 : Maaliskuu 23, 2007, 20:59:42 »
Itse pidän Mikseri.nettiä kätevänä keksintönä. Vaikka olenkin tiennyt sivuston olemassa olosta jo muutamien vuosien ajan, niin vasta viime aikoina sieltä on tullut etsittyä bändejä ja kuunneltua heidän musiikkiaan. Muutamia todella loistavia bändejä sieltä on tullut bongattua. Ja yksi mielestäni hyvää musiikkia tekevä bändi bongasi minut Galleriasta ^^' Shiver on bändi nimeltään. Vähän raskaamman puoleista musiikkia. Iski täysin välittömästi. Upeaa musiikkia mielestäni.

Minäkään en ole rekisteröitynyt tuonne enkä varmaan ikinä tule, mutta hyvä paikka tutustua uusiin bändeihin, joista saattaa jopa joskus tulla jotain.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Krizz

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #12 : Elokuu 15, 2007, 19:19:10 »
Itse en ole myöskään rekisteröitynyt mikseri.nettiin, mutta arvostan paikkaa, jossa voi kuunnella useiden bändien musiikkia, kommentoida sitä ja ladata sitä. Tutuistuin paikkaan lähinnä erään tuttavani bändin laitettua sinne musiikkiaan, ja joskus käyn siellä kuuntelemassa ja eri bändien musiikkia. Upea paikka löytää hienojakin kappaleita... Lempibändiä on paha sanoa tai edes kappaletta. Ehkä joskus alan käyttää paikkaa enemmänkin.

Paikalla Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Helmikuu 17, 2008, 01:57:10 »
Itselleni Mikseri on ollut erittäin tuttu mesta jo hyvin kauan. Tosissani aloin kuitenkin käyttelemään mestaa vasta, kun aloin myös äänittämään musiikkia itse, ja luonnollisesti myös pistämään omaa musiikkiani Mikseriin.

Joka päivä tulee kirjaudutuksi ainakin kerran sisään, tätä on jatkunut jo pari vuotta. Viihtyisä, siisti ja hyvää musaa täynnä oleva sivusto. Paljonhan siellä on silkkaa kuonaakin, mutta harmin käki, joka paikassa on. Tykkään kuitenkin punnita Mikserinkin niiden parempien puolien perusteella, sillä kukaan ei pakota kuuntelemaan sieltä huonoa kamaa. Omiin suosikkeihini lukeutuvat Valkyrend Varieté, joskin tähän voi vaikuttaa sekin, miten hiton hyvää sakkia ne jätkät on, ja miten hyvät jamit meillä oli päällä puolilleöin ARX-talon takahuoneessa joskus syksyllä '06, kun osuttiin samoille keikkamestoille. Hieno, hieno bändi ja rennot muusikot. Suosittelen! Sitten on jo kertaalleen mainittu ja linkitetty Blueborn - ei ihan joka hetki kolahda, mutta jokus on kiva soitella ihan sellaista siistiä ja hyvin tehtyä, kunnianhimoista kulutuspoppia. Kelpo kamaa. Sitten vähän originaalimmalta puolelta lienee kolmas suuri ihastukseni Juha Savisalo. Jotenkin tuo musiikki vain iskee, sitä ei oikein voi kuvailla. Ei sitä musiikkia eikä sitä, mikä siinä oikeastaan on. Se pitää itse kokea ja digata, jos diggaa.

Itselleni Mikseri on melko iso juttu. Sitä kautta pystyy pitämään tuoreimmat projektinsa pinnalla, suunnilleen, ja virnuilemaan soittajakaverien sepeilyille ja sopimaan jameja ja yhteistyöprojekteja ja muuta mukavaa. Plus että Mikseristä saa ihan tekevien muusikoiden palautetta omasta musiikistaan. Se on iso juttu, kun on jossakin määrin tavoittelemassakin jotakin musiikin teossa, eikä vain väsää silloin tällöin jotakin biisiä, kun tulee sellainen fiilis. Jokaiseen Herra Hahmo -kipaleeseen on uhrattu vähintään pari kolme päivää, joihinkin kuukausia. On hienoa, jos joku sanoo niistä jotakin kehittävää. Keljuahan on se, että oikeasti rakentavaa palautetta Mikserinkin kautta saa aika vähän, loppujen lopuksi.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 04, 2008, 22:38:45 »
Täytyy myöntää, että Mikserissä pyöriminen on jäänyt melko vähälle, vaikka tunnuksen siellä omaankin (LillaR). Alun perin syy rekisteröitymiseen oli kaverini Janpan (nyk. JSP) musiikki. Sai kätevästi seurattua, jos hän oli tehnyt uusia biisejä.
Nykyäänkään suosikkiyhtyelistassani ei ole kuin pari hassua nimeä, joten erityisiä suosikkeja en osaa nimetä. Sanaa, Konala Cartellia jne. on joskus tullut latailtua.

Nyttemmin Mikserissä on myös omaa musiikkiani. Herra R -taiteilijanimellä kuljetaan. Väsään jotain epämääräisen lajista laulelua kokeilumielellä, freebeateilla ja huonoilla laitteilla.
Mikseri on muuten biisien teon kannalta mahtava mesta, koska freebeatteja löytyy sieltä melko helposti. Ne tosin saattavatkin sitten olla turhankin kulutettuja, mutta enivei.

Jjuh. Että näin.

Emmuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Joulukuu 03, 2008, 18:19:32 »
Itse olen rekisteröitynyt mikseriin, ja pidän sivusta valtavasti. Itse en sieltä kuuntele muuta kui MC Manea ja Sanaa. Molemmat aivan ihania rap artisteja. Mahtavaa musaa ja muutenkin.

jedisoturi

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Joulukuu 02, 2009, 15:07:11 »
Itsekkin olen rekisteröitynyt mutta olen odottanut yli 2 viikoa salasanan tulemista sähköpostiin. Kuinka kauan tunnuksen hyväksyminen kestää? Minun lempi artistini on Arctulary koska se on mun kaverin bändi :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2009, 15:11:12 kirjoittanut jedisoturi »