Kirjoittaja Aihe: Amigurumit  (Luettu 320 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
Amigurumit
« : Maaliskuu 25, 2011, 18:32:12 »
Elikkäs amigurumit ovat virkattuja pieniä olioita, eläimiä, sieniä, muffinsseja... Mitä vain keksitte. Ohjeita niiden tekoon löytyy netistä, kirjoista ja vaikka mistä. Tietenkin tarvitaan virkkuukoukku ja jonkintasoinen tieto virkkauksesta.

Kuinka moni täällä tekee tälläisiä? Itse teen joskus jos aikaa riittää. Yleensä virkkaan koreja ja laukkuja mutta olen myös tehnyt koreihin asukkeja, muffinsseja (niitä on hauska tehdä) ja joskus olen tehnyt prinsessakakun. Hauskinta näissä on, että jos menee pieleen, voi aina tehdä jotain muuta tilalle, kuten kaverini teki porkkanaa, siitä tuli liian iso, joten hän käänsi sen kanttarelliksi. Innostuneimmat tekevät kokonaisia amigurumikyliä ja -kaupunkeja taloineen ja pihoineen.

Ja keskustelua, ei pelkkää "mä teen" "no mä en" "mäki teen!!!!!" jne.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Amigurumit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2011, 18:38:27 »
Voi että, pakko tulla tänne nyt hehkuttamaan ku oon kerranki jotain käsityötä saanu tehtyä.

Jouluna tuli tehtyä ensimmäinen Amigurumi ihan vaan mielenkiinnosta ja koska tehtävä oli haastava, mutta kuitenkin suht. simppeli vielä, sain aikaiseksi erittäin söpön keltaisen kirahvin, jonka lähetin kummitytölleni joululahjaksi (4v) ja hän ihastui siihen! ^^ <33 Kuulemma roikottaa sitä mukanaan joka paikkaan ja muistaa jopa kumitätinsä nimen kyseisen lelun ansiosta nykyään :D (Antoi kirahville nimeni nimittäin :P)

Sen jälkeen innostuin aiheesta lisää ja tilasin lisää ohjeita ja lankaa. Tein itselleni pienen inkin possun, joka ei kyllä näytä possulta, kun virkkasin vähän liian löysää ja se on aika epämääräisen näköinen. . . Kuukausi sitten sain valmiiksi Kuukausi nallen (joka kuukaudelle oman värisensä pikkunalle) ja lähetin sen kummisetäni vastasyntyneelle tytölle :)

Ihan hauskaa puuhaa, vaikka mulla noiden tekeminen kestää, kun en ole koskaan ollut erityisen hyvä käsistäni. Äiti on onneksi suurena apuna, kun se on semmonen käsityöhullu :DD

Semmosia kokemuksia minulla, teen varmaan näitä vielä tulevaisuudessakin, ainakin hyviä lahjaideoita näistä saa :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2011, 18:47:15 »
Kiva että joku muukin on tehnyt näitä. =)

sain aikaiseksi erittäin söpön keltaisen kirahvin
Miten teit sen kirahvin kaulan? Tai siis monta silmukkaa käytit siinä? Itse olen yrittänyt kirahvia onnistumatta. Suosittelen kilpikonnan tekemistä. Se on helppoa ja kilpikonnista tulee todella suloisia.

-Tassu

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2011, 19:10:12 »
Kiva että joku muukin on tehnyt näitä. =)

sain aikaiseksi erittäin söpön keltaisen kirahvin
Miten teit sen kirahvin kaulan? Tai siis monta silmukkaa käytit siinä? Itse olen yrittänyt kirahvia onnistumatta. Suosittelen kilpikonnan tekemistä. Se on helppoa ja kilpikonnista tulee todella suloisia.

-Tassu

Ellen ihan värin muista, niin kaheksan silmukkaa tuli kaulaan ja pituus vähän oman mielen mukaan, en laskenut kierroksia, tein vaan niin pitkän ku näytti ja tuntu hyvältä :D Mutta aika paksu kaula sinänsä vartaloon verrattuna, muuten se ei pysy ollenkaan pystyssä. :)
Kilppari kuuostaa hauskalta, sitä vois yrittää seuraavaks :)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2011, 20:11:32 »
Minä teen!

Yksi joulu tein kaikille kavereille lahjaksi. Muuten teen yleensä itselle/sisaruksille. Omasta päästä revin aina ohjeet. Mallia/Idea saatan etsiskellä netistä, mutta yleensä vain revin päästä kaikki silmukkamäärät sun muut. Tasan yhden olen tehnyt tasantarkkaan ohjeesta: Retrovauvan x)

Yleensä teen eläimiä, mutta yhdelle kaverille tein Legolaksen. Muffinsseja ja Porkkanakin on tosin tullut tehtyä. Porkkanaa hiukan sovelsin, ja siitä tuli kamala vankikarkuri-heviletti-porkkana x) Sisko sitten sai sen..

Muuten Amigurumeiden virkkaaminen on todella helppoa, ja mukavaa tekemistä, eikä se vie edes kovin paljoa aikaa. Erittäin mukava "Harrastus"!

//Nykyään teen vähän enemmän ohjeen mukaan, mutta silti sovellan itse, jos ei ohjetta löydy, tai ohje on vääränlainen :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2015, 18:03:41 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2011, 21:09:09 »
Meillä on kotona suloinen kirja amigurumeista. Harmi vaan, että on enkuksi, enkä muutenkaan ole kovin hyvä tekemään niitä.
Kirjasta löytyy mm. ohjeet pienien maskottien, sohvan, telkkarin, avaruusaluksen ja sienten tekoon.
 Viime vuonna tein omenan , jossa oli lehti ja sellainen ruskea oksa ja vaaleanpunaisen pupun. Nykyään en ole kauheasti tehnyt.
Lainaus
Suosittelen kilpikonnan tekemistä. Se on helppoa ja kilpikonnista tulee todella suloisia.
Kuulostaa vaikealta :|, mutta kivoja varmaan on tullut.
 Itse en osaa kuin tehdä yksinkertaisia omenoita, hahmoja ja sellaisia.

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #6 : Maaliskuu 25, 2011, 22:52:42 »
Kirjasta löytyy mm. ohjeet pienien maskottien, sohvan, telkkarin, avaruusaluksen ja sienten tekoon.

Millainen tuo avaruusalus on? Saitsitko napattua kuvan? Kuullostaa mielenkiintoiselta.. Pitäisi ehkä selata nettiä ja etsiä ohje. Voisitkos laittaa sen kirjan nimen ja kirjoittajan johonkin, että tietäisin mitä kirjaa etsiä kirjastosta?
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 26, 2011, 10:56:21 »
Lainaus
Millainen tuo avaruusalus on? Saitsitko napattua kuvan? Kuullostaa mielenkiintoiselta.. Pitäisi ehkä selata nettiä ja etsiä ohje. Voisitkos laittaa sen kirjan nimen ja kirjoittajan johonkin, että tietäisin mitä kirjaa etsiä kirjastosta?
Kirjan nimi on Knitting mochimochi ja kirjoittaja on Anna Hrachovec. Siitä löytyy muutakin virkkausjuttuja, esimerkiksi hauskat tossut.   Sain kirjan 26.12.2010, joten se on jo varmaan kirjastossa. Avaruusalukset ovat vähän sienen hatun muotoisia, niissä on "ikkunat" ja silmät ja siinä taitaa roikkua naru...Narun voi tietenkin jättää virkkaamatta. En tiedä saisinko nyt napattua kuvaa, mutta toivottavasti löydät kirjan kirjastosta! :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2011, 11:00:50 kirjoittanut Toffee »

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 27, 2011, 15:19:01 »

Telkkari vois olla kiva. Keksin juuri aloittaa läppärin virkkaamisen. Itse olen muuten katsonut ohjeita sellaisesta kirjasta jossa on noitia ja velhoja ja niiden vaatteita ja kurpitsoita ja noidankattiloita. Löysin koulusta enkä ole nähnyt kaupassa. Ja tais muuten olla pöllöjäkin siinä kirjassa. =)

-Tassu

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 27, 2011, 16:08:34 »
Lainaus
Itse olen muuten katsonut ohjeita sellaisesta kirjasta jossa on noitia ja velhoja ja niiden vaatteita ja kurpitsoita ja noidankattiloita.
  Oiskohan toi kirja just Potter-faneille tehty kirja? =D Kuulostaa aika kivalta :)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 27, 2011, 16:39:14 »
Lainaus
Itse olen muuten katsonut ohjeita sellaisesta kirjasta jossa on noitia ja velhoja ja niiden vaatteita ja kurpitsoita ja noidankattiloita.
  Oiskohan toi kirja just Potter-faneille tehty kirja? =D Kuulostaa aika kivalta :)

Se oli tietääkseni joku Halloween-teemainen kirja koska siinä oli myös vampyyreita ja sellasia.

-Tassu

Poissa Talvikko

• aavelaivaan noussut
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 30, 2011, 20:41:12 »
Sain joululahjaksi sen pienen, sinisen, suomenkielisen amigurumikirjan ja ihaniahan ne on :) Aloitin noidalla ja jatkoin kilpikonnalla jonka tein 2 kertaisesta isovelistä, joten siitä tuli jo aika iso amigurumi. Sen jälkeen olen virkkaillut Keski-Maalaisia munkin vartalolla, vain vaatteita ja hiuksia vaihtelemalla. Hyllystä löytyy jo Frodo, Gandalf, Aragorn, Arwen ja melkein valmis Tom Bombadil. Pakko sanoa että olen aivan ihastunut niihin. : ) laittaisin niistä kuvia tänne jos ehtisin/osaisin/jaksaisin/viitsisin.
Amigurumit on kyllä hyviä jos tekee mieli näperrellä (aika usein tekee) tai jos tarvitsee pientä ja nopeaa lahjaa.
Vaan vaikka laivoista laulaisin, mikä laiva milloinkaan,
mikä laiva näin aavan meren taa minut tulisi noutamaan?

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #12 : Huhtikuu 22, 2012, 19:34:17 »
Amigurumeista innostuin joskus viime vuonna kun löysin kirjastostamme useita aiheeseen liittyviä kirjoja. Kauhea himovirkkaaja en ole koskaan ollut (vaikka muuten harrastan käsitöitä), mutta nämä ovat mielestäni ihan mukavia ja sen verran helppoja suurin osa että jopa minäkin onnistun niitä tekemään. Tällä hetkellä olen innostunut soveltamaan ohjeita ja teen Potter -aiheisia amigurumeja. Minulla on jo Harry ja Draco, kunhan rahatilanne sallii niin käyn ostamassa lisää lankaa Hermionea ja Ronia varten. Olen myös tehnyt ystävilleni muutaman eläin aiheisen pikku pehmon lahjaksi.

ainakin ohjeita löytyy kirjoista:
Amigurumi : virkkaa omat maskottisi (Bengtsson Mia)
Amigurumi : virkkaa uusia iloisia maskotteja (Bengtsson Mia)
Karmivan suloiset amigurumit : virkkaa lempihirviösi (Haden Christen)
Virkkaa amigurumi! : 25 söpöä eläinmaskottia (Obaachan Annie)

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #13 : Helmikuu 28, 2013, 16:26:31 »
Minäkin olen amigumureita virkkailut, myös noiden Mia Bengstonin kirjojen mukaan. Violetti kirja on omana ja turkoosi lainassa kirjastosta. Siitä vanhemmasta (turkoosista) on painos loppu ja olen tähän mnnessä tuloksetta yrittänyt metsäsätää sitä kirjakaupoista.Olen tehnyt monta hiirtä, oravan, virtahevon (se on tosi hieno, sain justiinsa valmiiiksi), kärpässienen ja Harry Potterin ja Draco Malfoyn. Nuo edelliset olen virkannun sen noidan ohjeen mukaan, kaulahuivin väriä, hiuksia ja niin edelleeen muuttaen. Ne  saavat toivon mukaan uutta Pottermaista seuraa piakkoin:) Onko täällä ketään muuta hullua Potter-virkkaajaa?<3<3<3<33<3

Sain joululahjaksi sen pienen, sinisen, suomenkielisen amigurumikirjan ja ihaniahan ne on :) Aloitin noidalla ja jatkoin kilpikonnalla jonka tein 2 kertaisesta isovelistä, joten siitä tuli jo aika iso amigurumi. Sen jälkeen olen virkkaillut Keski-Maalaisia munkin vartalolla, vain vaatteita ja hiuksia vaihtelemalla. Hyllystä löytyy jo Frodo, Gandalf, Aragorn, Arwen ja melkein valmis Tom Bombadil. Pakko sanoa että olen aivan ihastunut niihin. : ) laittaisin niistä kuvia tänne jos ehtisin/osaisin/jaksaisin/viitsisin.
Amigurumit on kyllä hyviä jos tekee mieli näperrellä (aika usein tekee) tai jos tarvitsee pientä ja nopeaa lahjaa.

Ovat varmasti upeita nuo Lotr-hahmosi!

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Maaliskuu 01, 2013, 08:34:46 »
Olen koukkuillut vasta neljä amigurumia, mutta suunnitteilla olisi ainakin yksi lisää. Ihan vain huvin vuoksi en niitä viitsi väsätä, kun on tärkeämpiäkin käsityöprojekteja kesken iso nippu, mutta lasten lahjoiksi ne ovat kyllä aika mainioita. Virkkasin viime syksynä kokeeksi kaksi totoroa, yhden kummallekin pojalleni, netistä löytämäni helpon ohjeen mukaan. Olisin linkittänyt sen tähänkin, mutta Tyttö kylmän maan näyttää valitettavasti kadonneen blogosfääristä vieden ohjeensa mennessään.

Totoroiden vartaloita virkatessani mietin, että ne näyttävät ihan pöllönpoikasilta, ja ajatuksen innostamana googlettelin vähän pöllöohjeita. Päädyin lopulta yhdistämään totoron vartaloon ja korviin tämän ohjeen silmänympärykset, nokan ja jalat sekä tässä youtube-pätkässä neuvotut siivet. Tein kaksi pöllöä, joten suvun pienimmät, alle kaksivuotiaat ihmiset saivat kumpikin omansa.

Alkuperäisen ohjeen mukaan totoron korkeudeksi olisi tullut noin yhdeksän senttimetriä, mutta minäpä käytin Novitan paksuja Hanko-lankoja, joten sekä totoroista että pöllöistä tuli suunnilleen 15 cm korkeita. Juuri sopivan kokoisia pienten ihmisten rutisteltaviksi.
Constantem decorat honor

Poissa Ampiainen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Joulukuu 14, 2014, 12:06:20 »
Heippa! Ihan pakko oli tulla tänne kertomaan omista amigurumikokemuksista..

Itse olen tehnyt mm. maskotin, noidan, ampiaisen, ja hamsterin. Monta työtä on jääänyt AIKA pahasti kesken :D Mullahan on siis ihan hulluna lankoja ja koukkuja. Zenzibar, mistä nappasit ohjeen kirahviin? Itse en ole löytänyt kirahvi-amigurumin ohjetta. Onko kellään Potter-amigurumien ohjeita? Jos on niin kertokaa! :)
"Honestly, don't you two read?"
-Hermione Granger

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Heinäkuu 16, 2015, 13:00:30 »
Mulla on valitettavasti peukalo keskellä kämmentä tässä asiassa.... harmittaa ihan sikana (joo hyvä ku osaan pylvään ja ketjusilmukan tehdä virkatessa... ehkä pitäis ruveta opetteleen vähän paremmin...) osaan nyt jonkin verran jo kutoo... no koulussa ei opi oikeasti tekemään mitään, se vaan on julma totuus, kaikki pitää ite kantapään kautta oppia, okei voit ehkä jotain pieniä juttuja oppia mut tosi vähän nyt oikeesti koulussa oppii tekeen käsitöitä.. meinaa ite numerot käsitöissä oli tyyliin 7. ;D Mut oikeesti äite opetti mut kantapään kautta kutomaan sitä sukkaa.. :) Muuten en olis osannu ikimaailmassa tehä sukkia ja tästä on sellanen pari vuotta (oisko ollu toissa joulu?? vai viime joulu?) Kudoin veljenpojille (3 kpl) kahet villasukat kaikille, okei äite autto lopussa et kerkesin kaikki kutoon jouluks kun innostuin oikeestaa melkein marraskuun lopus-joulukuun alussa. Mut tosiaan lainasin kirjastosta sen muumiamigurumi kirjan ja äite sano et ne oli tosi vaikeita (ja tosiaan äite nyt sentään osaa tosi hyvin virkata, kutoo, ommella) ei se oo ku aika monet vaatteet meille pienenä tehny päälle et sikäli... ;D. Mä en oikein tajunnu sitä amigurumien "aloitussilmukkaa" vaikka tossa oli hyvät ohjeet ni ei vaan aukea... harmittaa :'(
Olisin Pikku Myyn halunnu itelleni tehä.. mut en osaa :(

Netistä löytää englanninkielisenä muutamia ilmaisia Potter amigurumi ohjeita mutta vain enkuiksi... ainakin noin pienellä etsinnällä tuli heti Hedwig vastaan :)..
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥