Kirjoittaja Aihe: System of a Down  (Luettu 12922 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sheath

• Ankeuttaja
System of a Down
« Vastaus #75 : Heinäkuu 21, 2006, 23:56:15 »
System of a Down... fanitan.

Omaan kaikki viisi levyä, turha toivoa mitään luetteloa lempibiiseistä, sillä kaikki ovat mahtavia. Olen odottanut, että tulisivat edes Ruotsiin, mutta ei... Harmi että bändi jää tauolle, onneksi edes tulee jotain sooloa, mutta jatkaisivat nyt pian^^ Ääk, jälleen kiire, muoksin joskus

Hamatti

• Ankeuttaja
System of a Down
« Vastaus #76 : Heinäkuu 22, 2006, 11:20:10 »
Lonely Day on ylivoimaisesti SoaDin paras biisi. Tai no, omistan vain Mezmerize ja Hypnotize -levyt, mutta näiltä levyiltä ainakaan ei löydy Lonely Dayn kanssa samalle tasolle pääsevää biisiä. Enkä usko, että muiltakaan levyiltä löytyy.

Itse kuuntelen erittäin vähän ulkomaalaista musiikkia, mutta SoaD jotenkin iskee. Sillä on sopivan omalaatuinen tyyli, joka erottaa sen muista tusinabändeistä.

potion

• Ankeuttaja
System of a Down
« Vastaus #77 : Heinäkuu 22, 2006, 23:15:08 »
Johnilta tulee levy??! Miks kukaan ei oo mulle kertonu mitään!!! Tietääkö ihmiset soittaako se vaan rumpuja vai siis laulaako se?? Mä ku luulin, että Serjiltä tulis levy...eikä Johnilta..

Toxicity

• Ankeuttaja
System of a Down
« Vastaus #78 : Heinäkuu 26, 2006, 16:25:15 »
Lainaus käyttäjältä: "wikipedia.org"
During the Hiatus, Daron will be in a band called Scars on Broadway, and will have its debut album out in fall. Shavo might be participating in this, but he has plans with the Wu-Tang Clan. Serj plans to keep recording as a solo artist in "Serjical Strike", while John plans to open a comic book store online, which should be up online in November 2007.

System of a Down's final performance before their scheduled hiatus will take place on August 13, 2006 in West Palm Beach, FL.

Ystäväni antoi itsellenikin siis vähän vääränlaista tietoa, tai sitten itse muistan väärin. Ei sitä tiedä vaikka Johnilta ilmestyisi levykin, mutta ainakin noita sarjakuvia. Voi luoja, mitähän niistäkin lopulta tulee... Mutta tuolta Daronin bändiltä siis pitäisi tulla se levy jo syksyllä. Sitä odotellessa..

Lainaus käyttäjältä: "Sheath"
tulisivat edes Ruotsiin

Bändi on ollut Ruotsissa muutama vuosi sitten, en vain nyt muista että missä siellä, oliko oma keikka vai festarit.

sahh

• Ankeuttaja
Vs: System of a Down
« Vastaus #79 : Tammikuu 21, 2007, 01:24:57 »
Meillä on viime aikoina useampaankin otteeseen ollut muutaman kaverini kanssa raivokkaita kiistoja siitä, kumpi on parempi laulaja, Serj Tankian vai Daron Malakian, (...) ja siksi päätin kysyä myös teiltä mielipiteitä.

Omasta mielestäni ehdottomasti Tankian, sillä Malakianin "laulu" muistuttaa omissa korvissani vain epämääräistä nenän kautta ulvomista. Ensimmäisillä levyillä se vielä toimii, kun Tankian on selvästi etualalla ja Malakianin ääni toimii jännänä lisänä Tankianin loistavaan ääneen. Tuoreimpia biisejä sen sijaan tekee välillä pahaa kuunnella, erityisesti liveversioita.

Olisi hauska kuitenkin kuulla muidenkin mielipiteitä ja ehdottomasti perusteluita, jos voisin sitten itse hyödyntää niitä, kun taas seuraavan kerran pääsemme käsiksi tähän päättymättömään kiistaamme. ;) Oma lehmä ojassa siis..

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: System of a Down
« Vastaus #80 : Tammikuu 24, 2007, 15:18:21 »
SOAD on minulle melko uusi innostus. Kesällä aloitin kuuntelemaan, kun löysin netistä (youtubesta) bändin biisejä. Olinhan tietty tiennyt, että BOYB on kyseisen bändin biisi, mutta en ollut sitten enempää kiinostunut...
Pidän bändistä ehkä eniten siksi, että se on useilta biiseiltään niin erilainen. Ja se osaa tehdä paljon hyviä hitaitakin kipaleita. Tulee vaan aina niin hyvä olo kun kuuntelee SOADia. ^^' Tykkään myös paljon bändin kantaaottavista lyriikoista, sekä sen monipuolisuudesta... Minä se vain nyt satun pitämään tämän kaltaisesta musiikista! ^__^ 

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: System of a Down
« Vastaus #81 : Helmikuu 13, 2007, 16:38:35 »
System of a Downia olen kuunnellut kunnolla vasta puolisen vuotta, satunnaisesti noin vuoden. Levyistä omistan Mezmerizen, Hypnotizen, System of a Downin ja Steal This Album!:in, siskolla on Toxicity. Ensimmäinen biisi jonka ko. bändiltä kuulin oli B.Y.O.B, jonka kertosäe jäi soimaan päähän kuukausien ajaksi. Sitten siskoni osti Toxicityn ja tykkäsin albumista, mutta vasta Mezmerize sai minut kuuntelemaan System of a Downia toden teolla. Suosikkibiisejäni on aika vaikea nimetä, ne vaihtelee jatkuvasti ^^ Soadin Albumeista paras on kuitenkin Toxicity, ja ehkäpä parhaat biisit tai ainakin osa niistä löytyy siltä. Huonointa biisiä on paha sanoa, mutta Dreaming tulee skipattua aika usein.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2007, 14:39:56 kirjoittanut Sleepwalker »
Respect the funk.

Teppo R

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Heinäkuu 12, 2007, 15:23:05 »
System of a Down, Toxicity ja Steal This Album. Kaikki kolme yksinkertaisesti mahtavia levyjä, pidän todella paljon. Mezmerize ja Hypnotize. Uuh...

Kun vasta aloittelin kuuntelemaan musiikkia kunnolla vuonna 2004, minulla ei ollut bändeistä oikein mitään hajua. Rakastuttuani KoRniin, aloin tutkiskella muita samankaltaisia bändejä kuin se. Jossakin vaiheessa, vuoden 2005 kesällä, sitten sain käsiini System of a Down yhtyeen Mezmerize albumin. En oikein pitänyt siitä, vaikka jostakin syystä halusinkin pitää siitä. Odotin kuitenkin jotain muuta, jotain lisää. Niinpä käänsin katseeni SOADin aiempiin levyihin, ostin ne ja kuuntelin. En ollut vieläkään oikein vakuuttunut. Sitten, 2005 jouluna sain Hypnotizen lahjaksi. Kuuntelin, kyllästyin nopeasti.  Hylkäsin SOADin levyt jonnekin kaapin perälle keräämään pölyä.

Pari viikkoa sitten kaivoin levyt esille, kuuntelin kolmea ensimmäistä levyä ja yksinkertaisesti ihastuin. Mahtavaa musiikkia, upeita biisejä ja letkeää meininkiä. Mezmerize ja Hypnotize jättivät todella kylmiksi. En pidä siitä, että Malakian sai laulamisessa entistä suuremman osan. Hänen äänessään ei varsinaisesti ole mitään vikaa, vaikkei suosikkeihini kuulukaan, mutta en vain pidä siitä että kaksi eri miestä laulavat kappaleen ikään kuin veljellisesti puoliksi. Lonely Day olikin sitten viimeinen niitti, ei ei ja ei. Myös BYOBin hehkuttaminen kummastuttaa. Mutta mistäpä minä mitään tiedän.

Kolmesta ensimmäisestä levystä pidän, kahdesta viimeisimmästä en. Jos/kun kaverit palaavat tauoltaan, toivon että tulevat levyt ovat kolmen ensimmäisen tapaisia. Malakianille suukapula. :p

edit. Niin ja Mezmerize ja Hypnotize olisivat mielestäni ihan hyvin voineet olla yksissä kansissa. :o

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 12, 2007, 21:27:32 »
Parasta musiikkia.

Pari vuotta sitten satuin kuulemaan serkuilta SOADia, rakastuin heti bändin musiikkiin. Vähän ajan päästä löysin Hypnotizen alennuksesta ja tottakai ostin.  Kulutin levyn melkein loppuun, sitten ostin Mezmerizen, joka löytyi onnekkaasti myös alennuksesta. Vasta ostettuani kolme ensimmäistä levyä, olin  ihan myyty ja bändi nousi ykköspallille omissa sijoituksissani. Hypnotize ja Mezmerize ovat nyt saaneet enimmäkseen jäädä, vanhemmat ovat niin paljon parempia. Turhimpia biisejä ovat ehdottomasti Hypnotize sekä Lonely Day. Kyllä uusiltakin levyiltä pari hyvää löytyy <: Vaikka BYOBin kertosäe onkin jostain todella syvältä kaivettu..

Lempparibiisejäni ovat ainakin Deer Dance, Nüguns, Psycho, War?, Know sekä Prison Song.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Heinäkuu 31, 2007, 20:34:51 »
System of a Down on minulle aivan erityinen bändi, vaikkei se olekaan parhaita tuntemiani yhtyeitä. Hyvä esimerkki sen erikoislaatuisuudesta on huomattavissa vaikkapa Aerialsista. Toxicityn päättävän Aerialsin sanoitus perustuu Daron Malakianin ajatukseen vammaisesta lapsesta, joka sirkuksessa ollessaan katselee hämmästyneenä trapetsitaiteilijaa, kun sen sijaan terveet ihmiset lapsen ympärillä vain keskustelevat keskenään eivätkä keskity itsestäänselvyytenä pitämäänsä trapetsitaiteilijaan, jota lapsi pitää yhtenä elämän pienistä hienouksista. Mielestäni se on hyvin hieno ajatus ja erottaa System of a Downin monista maailman muista metallibändeistä. Malakian ja Tankian ovat luovuutensa osalta poikkeuksellisia taiteilijoita ja hyvin kunnioitettavia ihmisiä - vaikkakin heidän monet ideansa syntyvät huumeiden vaikutuksen alaisena.

Pidän enemmän bändin rauhallisemmista kappaleista, minun on ylipäätään vaikeaa saada juuri mitään irti pelkästä rämistelystä - minun korvissani se on pelkkää rämistelyä, toisaalta ymmärrän niitä, joiden mielestä se on taidetta. Kuuntelin vastikään pitkästä aikaa Chop Suey!:n, jonka lopun melodia on todella hieno ja kuvaa täydellisesti, mitä hyvä musiikki todella on. Kyseinen melodia palautti mieleeni monia muistoja, jotka johtivat minut System of a Downin tuotannon pariin lyhyen tauon jälkeen; viime aikoina olen keskittynyt liiaksi muutaman muun bändin tuotantoon. Chop Suey!:n lisäksi muita lempibiisejäni bändin tuotannosta ovat muun muassa Toxicity, Aerials, Ego Brain, She's Like Heroin ja Soldier Side. En siis pidä kovin paljoa System of a Downin räjähtävimmistä kappaleista, minkä takia biisit, joita kuuntelen tältä bändiltä erityisen paljon, rajoittuvat aika lailla, mutta siitä huolimatta arvostan bändiä aivan valtavasti. Musiikki on räjähtävää ja sanoitukset ovat luovia ja kantaaottavia, mistä hyvä esimerkki on vaikkapa B.Y.O.B. eli Bring Your Own Bombs.

Bändissähän on kaksi laulajaa, matalammalta laulava Serj Tankian ja korkeaäänisempi Daron Malakian. Itse pidän enemmän Tankianin matalammasta äänestä, hänellä on hieno vibrato, mutta parasta antia ovat hetket, jolloin kaksikko laulaa yhdessä, kuten esimerkiksi tuossa Chop Suey!:ssä. Tällä hetkellä odottelen vain hetkeä, jolloin bändin jäsenet palaavat sivuprojekteistaan uudistamaan metallimusiikkia - mitä se on totisesti jo tehnyt - System of a Downin nimellä.