Kirjoittaja Aihe: Anne Holt  (Luettu 957 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Domie

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Anne Holt
« : Heinäkuu 27, 2004, 18:35:11 »
En ainakaan löytänyt vastaavaa toicia niinpä teinpä tämän:

Itse olen lukenut tältä kirjailijalta vain Minkä taakseen jättää-romaanin mutta pidin siitä hyvin paljon. Monta tarinaa ja tapahtumaa nivoutuu hyvin juoneen tuottaen mielekkään lopputuloksen. Tämäkin taitaa olla hieman tuota dekkari-tyyppiä poliiseineen ja murhaajineen. Tämän kirjan sain isosiskoltani ja tämän poikaystävältä lahjaksi. Jäin koukkuun totaalisesti tähän kirjaan. Monta pientä seikkaa jotka ovat yhtä suurempaa kokonaisuutta ja kiva näkemys poliisin ja profiloijien töihin.

Takakansi: Emilie, yhdeksän vuotta, katoaa matkalla koulusta kotiin.Jäljelle jäävät vain reppu ja kimppu leskenlehtiä. Kuusi päivää myöhemmin kidnapataan pikku Kim. Hän läytyy nopeasti. Kuolleena, ruumiissaan lappu SAIT ANSIOSI MUKAAN.
Inger Johanne Vik, tutkija ja pienen lapsen äit,on yhtä järkyttynyt kuin muutkin maamiehensä. Kun Norjan Keskusrikospoliisi pyytää häntä apua jutun ratkaisemisessa, hän kieltäytyy, vaikka hänellä on tausta FBI:ssa ja hän on juristi ja psykologi.
Mutta sitten katoaa jälleen yksi lapsi. Oslon bussissa numero 20,keskellä ruuhka-aikaa, Inger Johanne ei voi enää kieltäytyä tehtävästä.

'Norjalainen Anne Holt (s.1958) on koulutukseltaan asianajaja. Hän on toiminut lyhyen ajan maansa oikeusministerinä ja työskennellyt poliisina,ja ennen menestyksekästä kirjailijan uraansa hän oli toimittaja.'
Norjankielinen alkuteos on nimeltään Det som er mitt.

Poissa ILD

• Vuotislainen
Anne Holt
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2006, 17:57:08 »
Olen lukenut Anne Holtin Paholaisen kuolema-kirjan. Pidin kirjaa hyvänä dekkarina. Mielestäni kirjaa tulee kuitenkin lukea ajatuksella, ja itsekin pohtia kirjailijan sanomaa. Kirja on suomennettu vuonna 2000, ja se kertoo Lastensuojeluviranomaisten huostaan ottamasta 12-vuotiaasta Olav-nimisestä pojasta, joka karkaa lastenkodista. Lastenkodissa on tapahtunut johtajattaren murha. Tapahtuma saa luonnollisesti kaikki tolaltaan ja lastenkodin ulkokuoren sisältä paljastuu kaikenlaista hämärää.
Kirjailijan kertoma tarina perustuu hänen omiin kokemuksiin lasten oikeuksista nykyajan Oslosta.
Voi jukra, sä pilailet

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Anne Holt
« Vastaus #2 : Huhtikuu 05, 2006, 18:07:51 »
Minä olen lukenut ehkä vajaat kymmenen Anne Holtin kirjoittamaa dekkaria. Osasta pidän paljon - tarina on jännittävä, hahmot kiinnostavia, rikosten ratkaisun seuraaminen jännittävää, päähenkilön ja muiden tärkeiden hahmojen elämän seuraaminen kiinnostavaa... mutta sitten joka toinen kirja saattaa yllättäen olla todella tylsä. Tarina ei toimi, ennen kiinnostavat hahmot ovatkin yhtäkkiä tylsiä jne... En oikein ymmärrä mistä tuo epätasaisuus johtuu. En ole erityisemmin tutkinut ovatko nuo huonommat kirjat vaikka vanhempia ja kirjailija olisi vain kehittynyt ajan myötä. Niin saattaa tietysti olla.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.